twingirls

Sursele Alimentare Ale Vitaminelor A,b,c,d,e

Postări Recomandate

twingirls

Studiind mai aprofundat aceasta tema, am facut o lista cu sursele alimentare ale vitaminelor A, B, C, D, E.

 

Cel mai mult ma intereseaza vitamina B(B1,B2,B6,B12) . Cine stie si alte surse decat cele enumerate mai jos, va voi fi recunoscatoare.

 

Vitamina A

Surse naturale: Ficat, unt, morcovi, spanac,dovleac, castraveti, cartofi dulci, legume cu frunze verzi, rosii, mango, oua, carne, lapte, branza, smantana, viscere (ficat, rinichi), peste (cod), ulei de peste

E buna pentru: Esentiala in cresterea oaselor si a dintilor, pentru functionarea normala a retinei, pentru vazul de noapte, previne bolile de ochi.

Cand e utila? Cand vederea e diminuata la lumina slaba, cand suferi cu tiroida sau fi catul, in perioadele de convalescenta si de definitivare a danturii .

Atentie! Se ia la recomandarea medicului. In sarcina poate produce malformatii.

 

Complexul B

Surse naturale: Cereale, varza murata, paste, nuci, alune, lapte, oua, iaurt, cascaval, ciuperci, spanac, salata verde, sucuri de fructe, paine neagra si intermediara, drojdie de bere, avocado, bananele, fasole verde, soia, produse animale- carne de pui, peste si ficat.

E bun pentru: Esential pentru dezvoltarea si buna functionare a nervilor si muschilor, ajuta la asimilarea proteinelor si formarea glo bulelor rosii, mentine sanatatea pielii si a ochilor.

Cand e utila? Cand nu ai pofta de mancare, in drepresie, cand ai crampe musculare, esti obosita, ai insomnii sau esti vegetariana, primavara... sau oricand e cazul!

Atentie! Creste pofta de mancare.

 

Vitamina C

Surse naturale: Catina, citrice, pepeni, capsuni, piper verde, broccoli, varza, ceapa verde, muraturi, stafide, cartofi, sucuri de fructe, ridiche, ardei grasi.

E buna pentru: Mareste rezistenta organismului la infectii, grabeste vindecarea ranilor, ajuta la formarea colagenului, mentine sanatatea oaselor, dintilor, vaselor de sange.

Cand e utila? In perioadele de gripa, cand din alimentatie lipsesc fructele si legumele, cand bebesul nu este hranit la san, in cancere, hemoragii gingivale, dureri osoase.

Atentie! Se distruge prin fierbere indelungata. Pe timpul verii, limiteaza innegrirea pielii!

 

Vitamina D

Surse naturale: Smantana, galbenus, lapte, peste, branza, unt, margarina, stridii, cereale

E buna pentru: Are un rol important in cresterea si rezistenta oaselor, ajuta la asimilarea calciului si fosforului.

Cand e utila? In perioada de crestere sau inainte de instalarea menopauzei, se ia in asociere cu calciu.

Atentie! Se pierde usor prin transpiratie. Nu este recomandata in sarcina sau alaptare.

 

Vitamina E

Surse naturale: Paine din tarate, grau, uleiuri vegetale, carne, mazare, mei, patrunjel, morcov, telina, unt, galbenus, ciuperci, cereale (seminte), porumb, nuci, masline, spanac si alte legume frunze, uleiuri vegetale (din germeni de porumb, floarea soarelui, soia), paine neagra, fasolea uscata.

E buna pentru: Antioxidant puternic, ajuta la formarea celulelor, in fertilitate si la reducerea imbatranirii.

Cand e utila? In surmenaje si oboseala, in tratamentul cu antibiotice, in cazul bebelusilor nascuti prematur.

Atentie! Este mai eficienta alaturi de vitamina C si seleniu, nu se ia odata cu fierul, ci numai dupa 8 ore.

 

Acid folic

Surse naturale: Ficat, portocale, alune, ardei, vinete, broccoli, spanac, urzici, peste,cereale integrale, orz, carne de vita, tarate, orez brun, drojdie de bere, branza, pui, zarzavaturi, miel, linte, lapte, ciuperci, portocale, carne de porc.

E bun pentru: Ajuta la buna functionare a celulelor si previne malformatiile congenitale.

Cand e util? In sarcina si inainte, in perioada de alaptare si in cea de crestere a copilului.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
harmony

очень полезно, спасибо!

разве что с витамином Д не соглашусь. впервые слышу, что с ним нужно быть осторожным во время Б и при ГВ. Без вит. Д кальций не будет усваиваться, а он очень важен в это время. И он содержится еще в рыбьем жире. Раньше ведь детям давали рыбий жир, вместо витамина Д.

Editat de harmony

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum