nutritionist

Cum ne alimentăm în timpul școlii?

Postări Recomandate

nutritionist

Alimentele pe care le consumă copilul joacă un rol important în menținerea creierului în bună funcționabilitate și au capacitatea de a îmbunătăți memoria și concentrația școlarului tău.

Iată cîteva din alimentele, pe care le poate consuma copilul tău odată cu sosirea noului sezon școlar, pentru a-și îmbunătăți abilitățile de învățare :

1.     Peștele bogat în grăsimi – somonul, păstrăvul și sardinele- surse excelente de acizi grași Omega 3.

Aproximativ 60 % din creier este constituit din grăsimi, jumătate din care sunt asemănătoare acizilor grași omega 3.

2.     Broccoli, bogat în antioxidanți și vitamina K- esențială pentru sinteza sfingolipidelor- tip de grăsimi, ce intră în compoziția țesutului cerebral.

 

3.     Semințele de dovleac- sursă excelentă de magneziu, zinc, fier și cupru- compuși absolut necesari și esențiali bunei funcționări a creierului.

 

4.     Ciocolata neagră, veritabilă- cu minim 70 % cacao masă- sursă de flavonoizi, cofeină și antioxidanți, ce prezintă influiență directă asupra capacității de învățare și memorizare.

 

5.     Nucile-datorită componenților precum grăsimile, antioxidanții și vitamina E contribuie la îmbunătățirea memoriei și a rapidității gîndirii

 

6.     Ouăle- bogate în vitamina B6 și B12, acid folic și colină- compuși relațonați în mod direct cu sănătatea creierului, vor ajuta la o mai bună funcționare a creierului și la menținerea bunei dispoziții și activități a copilului.

 

Optați pentru aceste alimente în pauzele de la școală, în lunchbox în locul tradiționalelor chifle și dulciuri, care alături de conținutul mare de zahăr și alți compuși cu indice glicemic înalt vor contribui la fluctuații a glicemiei la copilul Dvs., conducînd la foame necontrolată, o sațietate scăzută, obezitate și diabet zaharat, în termen lung.

Pregătirea lunchbox-ului în fiecare dimineață cu copilul Dvs. se va transforma treptat într-o activitate captivantă și așteptată, un obicei sănătos, care va aduce beneficii funcționării  corecte a creierului copilului și a întregului organism. Timpul și efortul alocat acestei activități vor fi justificate în totalitate!

Nu uitați și de hidratarea copilului! 1-1,5 litri de apă pe zi sunt esențiali! Lunchbox-ul și sticluța de apă- iată cei mai buni prieteni ai copilului Dvs.!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum