nutritionist

Consultant
  • Число публикаций

    4
  • Регистрация

  • Последнее посещение

Репутация

0 Обычный

О nutritionist

Старые поля

  • Имя
    Maria-Victoria

Информация

  • Пол
    Женский
  • Город
    Кишинёв
  • Страна
    Молдова

Недавние посетители профиля

264 просмотра профиля
  1. Obezitatea- problemă complexă a umanității Astăzi,de Ziua Mondială a Obezității am decis să listăm cîteva dintre cauzele primordiale ce aduc în prezent tot mai multe persoane în culoarul unui IMC morbid și creeză predispoziții spre numeroase patologii, printre care Diabetul Zaharat, maladiile cardiovasculare, cancerul, infarctul miocardic și chiar demența. Cauze și teorii, care ar explica apariția acestui fenomen sunt numeroase, cu fiecare cauză depistată și argumentată apărînd mai multe șanse de a cîștiga lupta tot mai crîncenă împotriva obezității. Stereotipul, care enunță că puterea caracterului este cheia ce poate rezolva această problemă sună prea simplist în zilele noastre. Iată cîteva dintre numeroasele cauze, ce contribuie în ansamblu la declanșarea acestei patologii: · Predispoziția genetică. Studiile medicale au confirmat celebra presupunere. Acum e demonstrat- dacă rudeniile apropiate au suferit sau suferă de această maladie, urmașii ar trebui să fie cu ochii în patru. · Alimentele hiper-procesate. Majoritatea alimentelor, pe care le consumăm astăzi nu sunt alimente în general, ci doar un amestec hipercaloric cu un gust și miros placut, ce ne impun să le consumăm din nou si din nou. · Dependența. Produsele hiper-procesate acționează asupra centrilor de recompensă din creier, determinîndu-l să ceară acest tip de alimente în schimbul eliberării mediatorilor plăcerii. · Marketing-ul agresiv. Investițiile în publicitate și vînzări a companiilor producătoare a alimentelor procesate sunt uimitoare. Doar conștiința noastră și educația corespunzătoare a copiilor ne pot salva din capcana ademenitoare a comercianților. · Insulina. Micșorarea sensibilității celulelor corpului la acțiunea insulinei contribuie la dificultăți în depozitarea grăsimilor noi și a arderii celor existente. · Substanțele medicamentoase. Unele medicamente, precum antidiabeticele, antidepresantele și psiholiticele pot prezenta drept efect advers acumularea în timp a masei corporale. · Leptina. Hormonul sațietății, produs de către celulele adipoase are drept funcție tansmiterea semnalului către creier despre momentul în care consumul alimentelor trebuie stopat. În cazul dereglării funcționării acestui mecanism survine acumularea grăsimii, în schimbul arderii acesteia. · Zahărul. Prezența acestuia în cantități excesive în dieta modernă determină depozitarea surplusului sub formă de grăsimi în corp. Adăugarea alături de zahăr și a siropului de fructoză determină rezistența corpului la insulină și leptină. · Informația incorectă. Cauza primordială este conducerea, în dorința de a-și remodela silueta de sfaturi incorecte și mituri alimentare, formulate de persoane cointeresate în comercializarea fast-food-urilor, produselor degresate sau altor alimente “convenabile”. Cu toate că cauze, ce ar argumenta apariția obezității sunt multiple, ele nu pot servi drept scuze pentru a pierde lupta împotriva obezității. O dată depistată, cauza primordială urmează a fi înlăturată. Datorită progresului medical, biologic și nutrițional acest fapt este realizabil. Urmați-vă scopul și veți reuși!
  2. Alimentele pe care le consumă copilul joacă un rol important în menținerea creierului în bună funcționabilitate și au capacitatea de a îmbunătăți memoria și concentrația școlarului tău. Iată cîteva din alimentele, pe care le poate consuma copilul tău odată cu sosirea noului sezon școlar, pentru a-și îmbunătăți abilitățile de învățare : 1. Peștele bogat în grăsimi – somonul, păstrăvul și sardinele- surse excelente de acizi grași Omega 3. Aproximativ 60 % din creier este constituit din grăsimi, jumătate din care sunt asemănătoare acizilor grași omega 3. 2. Broccoli, bogat în antioxidanți și vitamina K- esențială pentru sinteza sfingolipidelor- tip de grăsimi, ce intră în compoziția țesutului cerebral. 3. Semințele de dovleac- sursă excelentă de magneziu, zinc, fier și cupru- compuși absolut necesari și esențiali bunei funcționări a creierului. 4. Ciocolata neagră, veritabilă- cu minim 70 % cacao masă- sursă de flavonoizi, cofeină și antioxidanți, ce prezintă influiență directă asupra capacității de învățare și memorizare. 5. Nucile-datorită componenților precum grăsimile, antioxidanții și vitamina E contribuie la îmbunătățirea memoriei și a rapidității gîndirii 6. Ouăle- bogate în vitamina B6 și B12, acid folic și colină- compuși relațonați în mod direct cu sănătatea creierului, vor ajuta la o mai bună funcționare a creierului și la menținerea bunei dispoziții și activități a copilului. Optați pentru aceste alimente în pauzele de la școală, în lunchbox în locul tradiționalelor chifle și dulciuri, care alături de conținutul mare de zahăr și alți compuși cu indice glicemic înalt vor contribui la fluctuații a glicemiei la copilul Dvs., conducînd la foame necontrolată, o sațietate scăzută, obezitate și diabet zaharat, în termen lung. Pregătirea lunchbox-ului în fiecare dimineață cu copilul Dvs. se va transforma treptat într-o activitate captivantă și așteptată, un obicei sănătos, care va aduce beneficii funcționării corecte a creierului copilului și a întregului organism. Timpul și efortul alocat acestei activități vor fi justificate în totalitate! Nu uitați și de hidratarea copilului! 1-1,5 litri de apă pe zi sunt esențiali! Lunchbox-ul și sticluța de apă- iată cei mai buni prieteni ai copilului Dvs.!
  3. Înfometarea reprezintă o metodă a medicinei alternative, netradiționale, care constă în excluderea completă a alimentelor, iar uneori și a lichidelor, urmată ulterior de alimentație dietetică, de cruțare. Metoda dată a fost utilizată încă în antichitate, de către Hippocrate, Avicenna și Pitagora. De la mijlocul sec. XIX această metodă a cunoscut un avînt în Rusia, fiind utilizată și studiată de multipli academicieni și savanți. Unul dintre aceștia, Iurie Nicolaev, în urma cercetărilor personale a făcut această metodă cunoscută și peste hotare. Ideea principală, pe care se bazează metoda dată este eliminarea așa-ziselor toxine din organism, fapt posibil doar prin excluderea alimentelor pentru o perioadă de timp. Conform adepților acestei teorii, există cîteva tipuri de înfometare printre care: - înfometarea totală, care presupune excluderea completă a alimentelor și consumul nelimitat al apei. Acest tip de înfometare poate dura de la 1-40 zile, conform adepților. - înfometarea absolută, care presupune excluderea completă atît a alimentelor, cît și a apei. Durata acestui tip de înfometare poate fi nu mai îndelungat de 1-3 zile. Unii adepți evită în această perioadă contactul complet cu apa. În general înfometarea este un proces, care trebuie efectuat sub controlul riguros al medicilor terapeuți și nutriționiști, în secții specializate, sanatorii, clinici și doar în cazuri excepționale-ambulator.Indicațiile medicale pentru acest tip de tratament sunt intervențiile chirurgicale la organele gastrointestinale, unele tipuri de maladii cardiovasculare ( Hipertensiunea arterială de gradul I și II, cardiopatia ischemică), și neurologice (stări depresive, schizofrenia). Practicată în condiții de ambulator, înfometarea presupune cîteva zile de repaos alimentar, cu monitorizarea parametrilor biochimici și a stării generale a pacientului. Practicarea înfometării individuale, necontrolate este periculoasă mai ales în cazurile, în care persoana prezintă unele patologii endocrine ( DZ de tip I,tireotoxicoza), despre care nu bănuiește nimic. În aceste cazuri criza hipoglicemică, inevitabilă în practicarea înfometării poate declanșa coma hipoglicemică, urmată de deces în cazul evitării intervenției oportune. În plus, înfometarea îndelungată se soldează cu atrofierea mucoasei intestinale și micșorarea absorbției nutrienților la acest nivel, diminuarea activității fermenților digestivi, scăderea funcției imune a organismului. Studiile demonstrează că rata metabolismului bazal scade după 48-72 ore de înfometare, în urma căruia organismul este predispus mai mult spre depozitare, decît spre ardere. Arderea rezervelor organismului în cadrul înfometării începe de obicei de la masa musculară, în urma transformării aminoacizilor în glucoză, necesară activității vitale a organismului. Masa adipoasă de obicei se arde în ultima instanță, în cazul înfometării de lungă durată, proces însoțit în unele cazuri și de modificări ireversibile la nivelul neuronilor, celor mai sensibile celule la fluctuațiile glicemiei. Conform ultimelor studii, cea mai favorabilă metodă din punct de vedere fiziologic s-a dovedit a fi cea de înfometare pe intervale („ intermittent fasting” ). Aceasta presupune alternarea ciclurilor de alimentație și înfometare după cîteva modele: - 16 ore de infometare, urmate de 8 ore de alimentație - 24 ore de înfometare 1-2 ori/ săptămînă - Pentru 2 zile neconsecutive din săptămînă consumul a cîte 500- 600 kcal cu alimentația obișnuită în celelalte zile ale săptămînii Practicarea acestor tipuri de înfometări conform studiilor a demonstrat o accelerare a metabolismului bazal cu 3,6- 14 % și o pierdere în greutate de 3-8 % în o perioadă de 3-24 săptămîni, preponderent pe baza grăsimii abdominale, celei mai nocive din punct de vedere medical. Comparativ cu metoda tradițională de înfometare acești indicatori s-au dovedit a fi mai efectivi. Pe lîngă beneficiile pentru masa corporală, înfometarea pe intervale s-a dovedit a fi utilă și în reducerea rezistenței la insulină, a markeilor inflamatori și încetinirea proceselor de îmbătrînire. Femeile urmează să fie mai precaute cu înfometarea, mai ales în cazul prezenței problemelor de concepție, amenoree sau dacă se află în perioada sarcinii sau a alăptării. Așadar, dacă vă doriți să scăpați de cîteva kilograme, să vă modelați silueta preponderent pe baza grăsimii abdominale, și să vă îmbunătățiți starea de sănătate, orientînd împreună cu aceasta metabolismul spre ardere, nu spre depozitare, optați pentru înfometarea pe intervale, sau detoxifierea, postul negru- după cum mai este denumită aceasta. Cea mai favorabilă metodă s-a dovedit a fi cea de înfometare pentru 24 ore și cea de consum minim de kilocalorii pentru 2 zile în săptămînă( preponderent pe baza fructelor și legumelor). Sănătatea Dvs contează, iar decizia vă aparține!
  4. În ziua de astăzi, o dată cu dezvoltarea tehnologiilor alimentare în așa măsură, încît mergînd la magazin nu mai știm deja ce anume procuram- produs natural sau unul artificial, bine mascat, a venit timpul sa alegem inteligent produsele alimentare și să atragem atenția la următoarele puncte de reper : · Aspectul ambalajului pe care îl ținem în mâină, cu precauție la inscripțiile mici și greu observate, de cele mai multe ori adevărul se ascunde anume în ele · Termenul de valabilitate al produsului- cu cît este mai mic, cu atît produsul este mai natural. Atenție la data fabricării, pentru unele produse aceasta nu este indicată, deși prezența acesteia este obligatorie. Importatorul de asemenea contează- un produs importat din țările îndepărtate nu poate fi 100 % natural · Condițiile de păstrare,care se cer a fi respectate. Atunci cînd merge vorba despre produse perisabile, care necesită condiții stricte de păstrare, iar la citirea etichetei se observă contrariul, cel mai probabil produsul este procesat și prelucrat în mod chimic. · Inscripțiile de pe ambalaj -Cu fiecare adaos la lista de ingrediente,din naturalețea produsului se scade -Ordinea igredientelor în listă se realizează după cantitate. Ingredientele de la începutul listei sunt în cea mai mare cantitate -Dacă pe etichetă nu este citibil nici un E, nu înseamnă că acesta nu este prezent în compoziție. Atenție la denumirile complete, deseori acestea și semnifică E-ul omis - Denumirile dubioase,care determină produsul ca fiind extrem de folositor și energizant, fără temeiuri științifice sau medicale este preferabil de a fi evitate -Cantitatea de proteine, lipide și glucide și raportarea acestora la cantitatea de 100 g. Atenție la zahărul adăugat (glucidele) și la inscripțiile 0 % grăsime ( semnifică un plus de zahăr). Inscripțiile “zero zahăr” nu sunt întotdeauna cea mai bună opțiune, întrucît pot conține îndulcitori mai nocivi decît zahărul propriu-zis · Specificul produsului și a tehnologiei de producere. Fiecare produs, pe care îl procurăm este realizat după o anumită tehnologie, care necesită respectarea normativelor existente. Încălcarea acestora poate fi observată atît în lista ingredientelor,cît și în aspectul exterior, gustul și aroma produsului consumat. Sănătatea contează, iar alimentele pe care le consumăm o influiențează în mod direct!