Top 5 cei mai buni înlocuitori pentru zahăr 


    „Excesul de zahăr poate dăuna grav sănătăţii“, este mesajul promovat de ani buni de media din România. Pe lângă faptul că îngraşă, zahărul este o ameninţare continuă la sănătatea noastră. 

pexels-photo-889091.jpeg

Cantitatea maximă recomandată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii este de cinci linguriţe de zahăr pe zi. Mult, puţin, depinde de la o persoană la alta.  Zahărul poate cauza probleme ale metabolismului şi este în ultimii ani inamicul numărul 1 al sănătăţii noastre.

De ce trebuie evitat zahărul?

Printre problemele cauzate de excesul de zahăr se numără creşterea nivelului de colesterol, creşterea riscului de infarct sau faptul că strică dinţii.

"Nu cantitatea de zahăr este relevantă pentru apariţia cariilor dentare, ci timpul în care zahărul rămâne în contact cu dinţii. Zahărul din bomboane sau băuturile carbogazoase se dizolvă lent, iar dinţii sunt expuşi acestui atac acid pentru mai multă vreme, lucru care contribuie la demineralizarea smalţului", explică medicul stomatolog Dr. Ionuţ Leahu. Excesul de zahăr este asociat de către specialişti şi cu diferite forme de cancer.

Dacă e consumat în exces, zahărul poate duce la o hipersecreţie de insulină în sânge şi creşte tensiunea arterială.

Cei mai sănătoşi înlocuitori ai zahărului

Siropul de arţar

Printre înlocuitorii zahărului, nutriţioniştii recomandă siropul de arţar. Pe lângă faptul că este un înlocuitor, acesta are efecte benefice asupra organismului şi nu creşte glicemia.  

Siropul de agave

Siropul de agave se obţine din seva plantei Agave. Ca şi ştevia, o linguriţă din acest sirop este mult mai dulce decât zahărul şi nu are efecte asupra creşterii  glicemiei. Totodată, siropul de agave este extrem de bogat în vitamine şi minerale.

Mierea

Spre deosebire de zahăr, mierea se metabolizează mai uşor şi conţine enzime care ajută organismul să sintetizeze mineralele. Mierea ajută la metabolizarea grăsimilor şi a proteinelor şi este foarte bogată în antioxidanţi.

Melasa

Melasa este produsă din trestie de zahăr şi este de fapt siropul care rămâne în urma extragerii zahărului din suc. Aceasta este o bună sursă de fier.

Eritrolul

Eritrolul este şi el o alternativă pentru a înlocui zahărul. Organismul are capacitatea de a elimina eritrolul în totalitate, spre deosebire de zahăr care rămâne în sânge.

adevarul.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Nu mai e niciun secret că zahărul îți poate face mai mult rău decât bine, mai ales în cantitățile neregulate în care se găsește în alimentele gata preparate de pe piață.
      Nu ne referim aici la zahărul „natural” pe care ajungem să îl consumăm, precum un fruct sau o linguriță de miere, ci mai mult la acela care se găsește în diverse produse la supermarket, de multe ori produse pe care nici nu ni le imaginăm ca fiind dulci – da, știu sigur că supa de roșii nu era chiar pe lista ta de deserturi.
      Așa aflăm că nu e nevoie să mănânci biscuiți și ciocolată zilnic ca să consumi zahăr peste limită, ci e de ajuns chiar și un meniu aparent sănătos – iată 8 alimente pe care să le verifici cu atenție, dacă vrei cu adevărat să reduci nivelul de zahăr consumat:
      Sucurile acidulate și neacidulate
      Ok, nu e chiar cel mai surprinzător aliment, însă ai grijă să nu cazi în plasa companiilor care încearcă pe cât posibil să ascundă adevărata cantitate de zahăr pe care o folosesc în sucuri – chiar și cele considerate „naturale”. O singură doză de suc poate conține până la 29g de zahăr, adică mai mult și decât doza zilnică recomandată! Mai exact, 25g/zi pentru femei și aproape 36g/zi pentru bărbați.
      De cele mai multe ori, zahărul „se ascunde” pe etichetele acestor băuturi sub denumiri precum zaharoză, fructoză, dextroză sau diferite siropuri folosite ca îndulcitori naturali, despre a căror siguranță specialiștii încă vorbesc cu îngrijorare.
      Iaurtul cu fructe
      Un alt aliment despre care poate ai mai auzit că este ceva mai riscant decât ruda sa mai în vârstă – sfântul iaurt simplu. De cele mai multe ori este promovat ca fiind super sănătos, combinând nutrienții din lapte cu cocktailul de vitamine al fructelor, însă realitatea este la fel de frecvent alta.
      În special iaurturile cu fructe din categoria low-fat ajung să fie la fel de sănătoase precum o cupă de înghețată, după ce producătorii pun mai mult zahăr pentru a compensa lipsa de gust, ce vine odată cu lipsa grăsimii. La aproape 250g de iaurt cu fructe e posibil să consumi de fapt 33g de zahăr, așa că cel mai sănătos ar fi să îți pregătești acasă o gustare din iaurt simplu și fructe proaspete.
      Batoanele cu cereale
      De câte ori nu ai mâncat un baton cu cereale în locul unei prăjituri, cu scopul de a înlocui cu ceva mai sănătos acea bombă calorică?!
      Cerealele sunt mărunțite și amestecate cu zahăr brun, miere, sirop de porumb și alți îndulcitori. Dacă mai adaugi și fructele uscate sau glazura de ciocolată sau iaurt care adesea le însoțesc, snack-ul preferat tocmai a devenit la fel de sănătos precum o bomboană. Jumătate de baton e echivalent cu aproape 10g de zahăr, așa că nici nu te gândi să mănânci două batoane „de poftă”.
      Fructele uscate
      Un alt snack preferat, o altă surpriză pe lista noastră. Fructele uscate nu sunt neapărat rele, însă e foarte important să le alegi pe acelea în care producătorul nu a mai adăugat extra zahăr, și de asemenea să nu consumi mai multe fructe uscate decât ai fi consumat proaspete.
      Ce vreau să spun cu asta este că în procesul de deshidratare, fructele uscate se micșorează – cantitatea de zahăr pe care o conțin rămâne însă aceeași. Probabil nu ai mânca o banană, 5-6 caise și un ciorchine de strugure toate la o singură masă, însă în varianta uscată este destul de ușor să o faci. Cantitatea de zahăr ingerată este prea mare pentru intervalul de timp atât de scurt.
      Băuturile pentru sportivi
      Alăturând cele două concepte, tindem să credem că băuturile pentru sportivi sunt de la sine și sănătoase. Însă nu e chiar așa. Ele a fost special create pentru a le da atleților un strop de energie – iar consumul lor de energie este cu mult, foarte mult mai mare decât al nostru. O băutură de acest gen e extra bogată în zaharuri – aproape 40g/sticlă! – ceea ce o face destul de nepotrivită după o simplă alergare în parc. Bea doar apă când faci sport și nu numai; e singura băutură de care are nevoie corpul tău pentru a se rehidrata!
      Sosul pentru paste
      Șocant, nu-i așa? Și pe mine mă doare să scriu aceste rânduri, însă sosul pentru paste chiar vine la pachet cu destul de mult zahăr. E adevărat, o mare parte din zahăr provine din roșii. Însă unii producători adaugă și mai mult pentru aromă sau pentru o mai bună conservare – o jumătate de cană de sos poate conține și 12g de zahăr, așa că fie pregătești unul în casă (ce nu facem pentru paste?!), fie verifici de două ori lista cu ingredientele în magazin.
      Sosul Barbecue
      Un produs chiar mai periculos decât sosul de paste: la fiecare două lingurițe de sos BBQ, puteai la fel de bine să fi consumat și două lingurițe de zahăr! Totul pentru a oferi o aromă de neuitat, sosul de Barbecue poate fi și 33% zahăr pur. Încearcă să te ferești de produsele de genul și să îți prepari sosurile acasă, ori de câte ori poți.
      Supa la conservă
      Probabil printre ultimele alimente la care să ne fi gândit cu scepticism când discutăm de conținutul real de zahăr – supa la conservă. Exact ca în cazul băuturilor, zahărul poate apărea ascuns pe etichetă sub denumiri precum maltoză, fructoză, zaharoză, malț din orz și altele. Când multe dintre acestea apar în cantități mici, cantitatea totală de zahăr este de fapt mai mare – caută produse cu conținut redus de zahăr și cât mai puțini îndulcitori. Deși este folosit tot pentru aromă și conservare, producătorii nu ar trebui să exagereze cu acest ingredient.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Europa este destinaţia perfectă pentru o escapadă romantică în doi. Parisul este oraşul iubirii, Veneţia este destinaţia cuplurilor pasionale, iar Praga locul perfect pentru regăsire. Fie că sărbătoriţi o aniversare, luna de miere sau o simplă escapadă în doi, următoarele destinaţii pot reprezenta alegerea perfectă: 
      Cordoba, Spania  

      Colmar, Franţa  

      Zagreb, Croaţia  

      Santorini, Grecia  

      Portofino, Italia  

       
      Bruges, Belgia  

      Sintra, Portugalia  

      Metz, Franţa  

      Copenhagen, Danemarca

      Lucerne, Elveţia

       
      adevarul.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Din comoditate, uneori din lipsa de informare, sau neatenţie, mulţi părinţi aleg varianta uşoară în momentul în care încep diversificarea alimentaţiei copiilor. Cumpără alimente deja preparate din hipermarketuri, sau farmacii, fără să îşi dea seama că astfel, sănătatea copiilor lor poate avea de suferit.
      „Sub vârstă de un an, categoric nu se administrează zahăr, nu se administrează sare. Trebuie să avem grijă să administrăm alimente naturale de bună calitate, întotdeauna procesate termic, piureurile de legume şi fructele proaspete”, spune medicul pediatru Valeria Herdea.
      Studii recente făcut de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în 4 oraşe, Viena, Sofia, Budapesta şi Haifa, pe aprope 8000 de alimente şi băuturi pentru bebeluşi, au demonstrat că multe dintre acestea conţin cantităţi mari de zahăr. Specialiştii cer acum revizuriea criteriilor în ceea ce priveşte alimentaţia nou-născuţilor.
      Chiar şi alimentele pe care le considerăm sănătoase, cum sunt iaurturile, cerealele, biscuiţii şi piureurile din fructe, pot conţine zahăr. De aceea medicii spun că ar trebui să ne uităm cu atenţie pe etichetă, înainte de a le cumpără pentru bebeluşi.
      Aceleaşi studii ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii au demostrat că o treime dintre produsele verificare au scris pe etichetă că au zahăr din concentrat din suc de fructe, sau alţi îndulcitori şi conservanţi.
      tvrmoldova.md
    • julia122997
      De julia122997
      Atât sugaringul, cât şi epilarea cu ceară sunt metode de înlăturare temporară a firelor de păr.
      Principiul sugaringului: pasta plastică de zahăr se aplică împotriva direcţiei de creştere a firelor de păr şi se îndepărtează printr-o mişcare bruscă în direcţia de creştere a acestuia.
      Epilare cu ceară: ceara caldă (nu fierbinte) se aplică în direcţia de creştere a firelor de păr, care se îndepărtează printr-o mişcare bruscă împotriva direcţiei de creştere a lor.
      Epilarea cu ceară şi zahăr sunt proceduri foarte asemănătoare. Cel mai frecvent, meşterii utilizează ambele materiale şi le poate combina într-o singură procedură la dorinţa clientului (de exemplu, în zona picioarelor se recurge la epilarea cu ceară, iar în zona intimă – cu zahăr).
      Asemănări:

      1. Înainte de procedură firele de păr trebuie să atingă lungimea de 3-5 mm.
      2. Rezultatul epilării se menţine până la două săptămâni.
      3. În ambele cazuri, pot apărea fire de păr încarnate.
      Cel mai adesea, apariţia firelor de păr încarnate este asociată cu specificul fiziologic al părului şi pielii sau cu îngrijirea incorectă în condiţii casnice după procedură. Despre firele de păr încarnate am scris aici.
      4. După ambele proceduri, pielea devine fină și catifelată, deoarece atât ceara, cât și zahărul elimină stratul cornos superior de celule.
      Persistă mitul că pasta de zahăr nu se lipeşte de piele. Se lipeşte. Pentru a te convinge, pe o zonă fără fire de păr aplică ceară, iar pe alta zahăr. Ceara se va înlătura fără durere, pentru că nu are de ce să se prindă, în timp ce zahărul s-ar putea lipi chiar şi de pielea fără fire de păr.
      5. După ambele proceduri pot apărea complicații – roșeață, edem, hematoame, senzație de arsură și durere. Acestea sunt simptome ale pielii traumatizate. Pielea se lezează când specialistul aplică de câteva ori materialul pe una şi aceeaşi zonă – astfel se îndepărtează nu numai firele de păr, dar şi stratul de suprafaţă al pielii. Nu este vina materialului folosit, ci a specialistului.
      6. Atât zahărul, cât și ceara pot rupe firele de păr – atunci efectul procedurii nu va dura două săptămâni, ci două zile. Atât zahărul, cât și ceara îndepărtează la fel de bine firele de păr cu tot cu rădăcină, fără a le rupe dacă sunt aplicate și îndepărtate corect.
      7. Ambele proceduri sunt dureroase, iar senzațiile sunt subiective. Unii suportă mai rău sugaringul (în special atunci când este aplicată pasta), iar pentru alţii este insuportabil de dureroasă îndepărtarea benzii cu ceară.
      Există şi diferenţe, dar sunt doar două la număr:

      Sugaringul este o procedură mai costisitoare decât epilarea cu ceară, deoarece pasta de zahăr este mai scumpă ca ceara. Zonele mari (picioare, mâini, spate, piept) se curăță mai rapid cu ceară. În timp ce îndepărtarea părului din zona bikini și a subrațului va dura aproximativ acelaşi timp cu ambele materiale. Aşadar, eficacitatea procedurii depinde mai mult de priceperea cosmetologului. Dacă va prinde corect firul de păr și nu-l va rupe în timpul îndepărtării, atunci procedura va fi eficientă atât cu zahăr, cât și cu ceară.
      Să nu uităm şi de predispoziţia personală: senzații subiective, sensibilitatea pielii, reacții alergice și alți factori care determină senzaţia de satisfacţie în urma procedurii.
      De aceea, pentru a face alegerea, ar fi bine să încerci ambele proceduri. Nu uita că metoda potrivită pentru tine, nu neapărat va fi potrivită şi pentru prietena ta. Exact ca în cazul cafelei.
      omactiv.md
    • maria981s
      De maria981s
      1.Baia do Sancho, o plajă izolată, aflată pe insula Fernando de Nononha din Brazilia, a reușit să ocupe primul loc în top. Aceasta este accesibilă oricând tuturor turiștilor, cu excepția perioadei de depunere a ouălor de broască țestoasă, din ianuarie până în iulie. Atunci, accesul vizitatorilor între orele 18:00 și 06:00 este interzis.

      2. Plaja Varadero din Cuba a ocupat al doilea loc în clasamentul TripAdvisor, potrivitdigi24.ro. Situată la o mică distanță de orașul Havana, Varadero găzduiește peste 60 de hoteluri, restaurante și magazine.

      3. Plaja care ocupă al treilea loc este Eagle, din Aruba, descrisă de turiști drept „privată, liniștită, serenă și incredibilă”.

      4. Clasamentul este completat de plaja La Concha Beach, din San Sebastian, Spania. Aceasta este plaja europeană situată cel mai sus în top, pe locul patru.

      5. Grace Bay Beach, de pe insula Turks and Caicos, este a cincea în topuri. Plaja a cucerit turiștii cu nisipurile sale albe, apa turcoaz și palmierii care se întind până aproape de intrarea în ocean.

      6. Plaja Clearwater, din Florida, SUA ocupă locul șase și este descrisă drept o plajă liniștită, potrivită pentru familiile cu copii.

      7. Plaja Spiaggia dei Conigli, din Sicilia, Italia este pe locul șapte. Aceasta reprezintă o atracție turistică de valoare pentru cei care își doresc să vadă țestoasele depunânu-și ouăle în nisip.

      8. Seven Mile Beach, din insulele Cayman, este una dintre cele mai frumoase plaje din Marea Caraibelor și ocupă locul opt în clasament.
                                                                
      9. Playa Norte, din Peninsula Yucatan, Mexic, ocupă cea de-a noua poziție în top. Situată în America Centrală, plaja atrage mii de turiști cu nisipurile sale impecabile și cu apa limpede specifică Golfului Mexic.

      10. Seven Mile Beach din Jamaica, o plajă pitorească și liniștită, care este plasată pe locul 10 în topul TripAdvisor.

      Clasamentul este completat de alte 15 plaje:
      11. Falesia Beach, Portugalia;
      12. Prainhas do Pontal do Atalaia, Brazilia;
      13. Playa de Ses Illetes, Formentera, Spania;
      14. Ka’anapali Beach, Maui;
      15. Balos Lagoon, Creta;
      16. Radhanagar Beach, Insula Havelock, India;
      17. Playa Manuel Antonio, Costa Rica;
      18. Manly Beach, Sydney, Australia;
      19. Kelingking Beach, Bali;
      20. Bournemouth Beach, Marea Britanie;
      21. Elafonissi Beach, Creta;
      22. Fig Tree Bay, Protaras, Cipru;
      23. Surfers Paradise Beach, Queensland, Australia;
      24. Anse Lazio, Insula Praslin, Seychelles;
      25. Santa Monica, Boa Vista, Cape Verde;
      zugo.md
  •