Sursă de energie – magneziul


    Cei mai mulți oameni știu foarte puțin  despre acest mineral, deși este fruntaș, ca importanță, în organism.

magneziu.jpg

Cu toate că puțini pacienți cunosc virtuțile lui terapeutice și puțini medici îl recomandă ca tratament, magneziul ne susține vitalitatea, ajută la menținerea sănătății mușchilor și nervilor, reglează nivelul zahărului din sânge, asigură tensiunea arterială normală și previne infarctul.

Magneziul este necesar pentru mai mult de 300 de reacții biochimice din organism și este implicat în metabolismul energetic și în sinteza proteinelor.

Dar ce legătură are cu diabetul?

Nivelurile ridicate de glucoză din sânge sau uctuațiile glicemiei tind să crească pierderea de magneziu prin urină, ceea ce duce, inevitabil, la scăderea nivelului acestui mineral în sânge. Deci, suplimentarea dietei cu alimente care conțin su cient magneziu este necesară.

SIMPTOME DE CARENȚĂ

Te simți lipsit de vlagă fără motiv? Oboseala, tulburările de somn, palpitațiile, spasmele musculare, furnicăturile, greața sunt semne ale lipsei de magneziu. Când acest mineral este prezent în organism în cantitate insucientă, de multe ori se asociază și cu scăderea nivelului de calciu și fosfor.

DE CE MAGNEZIU?

♦ Magneziul este utilizat în toate procesele corpului care implică energie. Insulina este și ea implicată în producția de energie,deci este esențial ca nivelurile de magneziu să e optime.

♦ Magneziul are o funcție relaxantă – ajută la un somn odihnitor, reduce rigiditatea musculară și stresul, ține în frâu spasmele musculare și reduce problemele de ritm cardiac. Dar nivelurile scăzute de magneziu sunt asociate cu o rezistență crescută la insulină, tensiune arterială ridicată și probleme la nivelul mușchilor și nervilor.

♦ Magneziul protejează arterele prin prevenirea coagulării sângelui și a plăcii arteriale (ateroscleroză) și reducerea in amației. Deoarece majoritatea complicațiilor diabetului provin din deteriorarea vaselor de sânge, dieta celor care suferă de
diabet ar trebui să includă alimente bogate în magneziu și minerale.

Alimente-bogate-in-magneziu_64024038.jpg

ALIMENTE RECOMANDATE

Doza recomandată de magneziu este de 350 până la 400 de miligrame pe zi, dar, pentru un pacient cu diabet, este posibil să e nevoie de o cantitate dublă.

Algele marine sunt una din cele mai bune surse de magneziu, mineral care se găsește și în legumele verzi, deoarece cloro la (cea care conferă culoare legumelor) îl conține.

Leguminoasele – fasolea, mazărea, lintea, năutul -, dar și nucile, în special migdalele, sunt, de asemenea, bogate în magneziu.

Orezul brun, porumbul, boabele întregi sau boabele încolțite, dar și tărâțele de grâu sunt alegeri excelente.

Avocado, varza și castraveții furnizează o parte din acest mineral, însă majoritatea pacienților ar trebui să ia în considerare și suplimentele de magneziu, care se găsesc în multe forme și sunt ieftine. Cu toate acestea, e necesar sfatul medicului.

EXCES

Primul efect secundar al excesului de magneziu ar putea scaunele diareice. De fapt, magneziul este folosit ca laxativ, deci,  dacă suferi de constipație, acest lucru ar putea un semn al nivelurilor scăzute de magneziu și un motiv în plus pentru a-ți umple farfuria cu legume verzi.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.