Stereotipuri despre femei, care deja trebuie depășite


    Mulți sunt convinși că femeile sunt caracterizate prin supărări nefondate, că acestea pot fi îmbunate cu flori și cu bani pentru cumpărături. A venit timpul să punem punct mai multor stereotipuri și mituri despre femei.

1428395781.jpg

În continuare vedeți 5 cele mai frecvente mituri despre femei:

1. Supărarea.

Mai ales bărbații sunt siguri că femeile se supără des și fără motiv, că imediat le vezi bosumflate și că își telefonează prietenele sau mamele ca să le spună cât de răi sunt partenerii lor de viață. Însă nu sunt femeile mai supărăcioase decât bărbații. Și unii și alții se supără la fel de des dacă sunt jigniți.

2. Shopping.

Bărbații sunt siguri că nu există o ocupație mai plăcură pentru femei decât mersul la cumpărături. Încă un mit care trebuie lichidat. Sunt femei care nu suportă mersul la cumpărături, comunicarea cu consultanții și vânzătorii,  probarea hainelor în cabinele mici și incomode, statul în rând etc., etc. Pentru alte femei însă cumpărăturile reprezintă o plăcere, la fel ca și pentru unii bărbați.

3. Statul la taclale.

În opinia unor bărbați, femeile pot doar să bârfească, să discute despre modă etc. Mulți dintre ei vor nega, dar reprezentanții sexului masculin la fel sunt amatori de a sta la taclale sau de a bârfi.

4. Căsnicie.

Bărbații cred că unicul scop al femeilor este de a se căsători și de a naște 2-3 copii cât de curând. Poate așa gândeau majoritatea femeilor acum 20 de ani, acum însă multe își doresc să se realizeze, să nu mai depindă de partenerul de viață, să nu devină casnice.

5. Prietenia între femei.

Afirmațiile unora precum că prietenie între femei nu există sunt absolut absurde. Femeile pot prieteni exact ca și bărbații. Acestea se pot critica, uneori se pot certa, dar și se pot susține reciproc în situațiile complicate. Deci vorbele precum că prietenie între femei nu există sunt un stereotip.

odoras.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • maria981s
      De maria981s
      Reducerea, care va fi adoptată azi, 18 martie, a fost gândită de operatorul de transport public Berlin Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). Reducerea va fi pusă în aplicare în Ziua egalității salariale din Germania, un eveniment organizat la date diferite în întreaga lume.
      Ziua egalității salariale atrage atenția despre cât de mult trebuie să lucreze femeile pentru a câștiga aceeași sumă de bani ca bărbații în 2018. Sub sloganul “Mind the Pay Gap”, femeile din Berlin vor putea să cumpere un Frauenticket în cursul zilei, adică un “bilet pentru femei”. Biletul redus va oferi acces la metroul din Berlin, autobuze și tramvaie. Frauenticket, o călătorie de două zile pentru cele două zone centrale ale orașului, va fi disponibil pentru 5,50 de euro, în scădere față de cei 7,00 de euro – cât costă un bilet normal.


      Pe bilet, BVG prezintă modul în care diferența de remunerare între femei și bărbați din Germania – care este de 21% – cea mai mare din Europa. “Acest procent de 21% acoperă cele aproximativ 77 de zile calendaristice an în plus pe an pe care le lucrează o femeie în plus – pentru că o femeie trebuie să lucreze 442 de zile pentru a câștiga la fel de mult ca un bărbat în 365 de zile”, explică operatorul de transport public. BVG spune că “susține în mod public” ca femeilor să li se acorde aceleași oportunități ca și bărbaților. Compania explică, de asemenea, că “scopul” principal este cel de a scăpa de stereotipurile de gen care continuă să aibă un impact negativ și asupra profesiilor din cadrul industriei de transport public. “Nu intenționăm ca oamenii să se simtă discriminați de acțiune”, spune BVG în anunț. “Pe de altă parte, cine își cere scuze femeilor care câștigă în medie cu 21% mai puțin?” adaugă compania.
      Potrivit unui raport publicat pe Lexology de către firma de avocatură Seyfarth Shaw, diferența de remunerare între femei și bărbați în Uniunea Europeană depășește în prezent aproximativ 16%, în ciuda legislației europene care cere bărbaților și femeilor să primească salarii egale.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Cercetătorii au constatat că atunci când prind ocazia, femeile tinere își asumă de fapt la fel de multe riscuri ca şi bărbaţii, poate chiar mai multe.
      O echipă formată din experți chinezi a examinat comportamentul a 500 de copii din sud-vestul Chinei, care proveneau din familii matriarhale (grupul Mosuo), respectiv patriarhale (grupul Han), dar care urmau cursurile aceleași școli. Într-o familie Mosuo, bunica este, de obicei, capul gospodăriei, iar tatăl copilului este adesea exclus. În cultura Han, capul familiei este de obicei tatăl.
      Cercetătorii au măsurat capacitatea copiilor de a-și asuma riscuri prin desfășurarea unui joc de tip loterie, în care aceștia aveau șansa să câștige bani, sau nu. Aceștia au remarcat că fetițele din grupul Mosuo își asumau mai multe riscuri decât băieții, în timp ce în grupul Han fetele erau mai reținute și mai puțin susceptibile să-și asume riscuri în comparație cu băieții.

      Dar, după cum spune Elaine Liu, co-autor al studiului și profesor la Universitatea din Houston, „a existat o convergență”. „Fetele Mosuo și-au asumat mai multe riscuri decât fetele Han chiar de la început, dar atitudinea celor din urmă s-a schimbat pe măsură ce au petrecut mai mult timp împreună”, a spus Liu.
      Studiul s-a desfășurat pe copii care frecventau școala primară și gimnazială, deci rezultatele lui nu pot confirma dacă schimbările de comportament observate de cercetători vor mai fi valabile când aceștia ajung adulți, scrie Independent.
      Mediul în care trăiesc influențează categoric capacitatea femeii de a-și asuma riscuri. De multe ori, ele preferă să lase această responsabilitate bărbaților. „Însă, dacă putem învăța copilele că nu e un lucru rău să-și asume riscuri poate că acestea vor fi mai capabile să ia decizii singure. Normele legate de gen se schimbă încet, dar există influențe sociale care ar putea juca un rol important în formarea comportamentelor.
      tabu.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Același lucru și l-a propus și o companie din Marea Britanie, care a realizat o serie de fotografii cu femeile care au născut recent. Scopul ședinței foto a fost acela de a încuraja agențiile de publicitate să realizeze reclame cu femeile din toate categoriile sociale și să nu mai perfecționeze corpurile oamenilor care apar pe afișele lor. Fotografiile au partipat și în campania „The Wommen We See” (Femeile pe care le vedem).
      Cea care a imortalizat doamnele care au devenit recent mămici a fost Sophie Mayanne, fotografa care a atras atenția societății încă în 2017, atunci când a declarat că nu va mai retușa corpurile oamenilor atunci când va prelucra fotografiile realizate de ea. Anunțul a fost plasat în peste 30 de stații de așteptare a transportului public, în metrou, dar și pe ecranele LCD.
      Menționăm că „The Wommen We See” este campania în care se abordează inegalitatea de gen pe afișele și panourile publicitare. Studiile existente arată că bărbații apar mai des în anunțuri, fiind portretizați ca sportivi sau îmbrăcați stilat și puțin probabil să fie găsiți în bucătărie. Femeile, în schimb, sunt încă în mare parte reprezentate de stereotipuri depășite și adesea negative, cu o lipsă distinctă de diversitate.
      Iată cum arată proiectul fotografic, parte a campaniei „The Wommen We See”.
       
      Elanor, 14 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Sabra, 10 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Louise, 29 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Chantelle, 11 săptămâni după naștere 
      Foto: boredpanda.com Tesha, 26 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Kesia, 17 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Nardy, 20 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Harriet, 26 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Tina, 27 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com Sophia, 39 săptămâni după naștere
      Foto: boredpanda.com
      zugo.md
    • maria981s
      De maria981s
      Sarcina este cea care declanșează cel mai mult schimbările de personalitate la femei, urmate de semnele fizice de îmbătrânire. Mai mult de jumătate dintre participante la studiu au recunoscut că au încetat să mai facă pe rebelele cu mamele lor odată ce au atins vârsta de treizeci de ani și au început să se comporte în schimb ca ele.
      Se pare că 33 de ani este vârsta la care cele mai multe femei aspiră să fie ca mamele lor. Daily Mail dă exemplul actriței Keira Knightley, de 33 de ani, și al mamei sale, Sharman Macdonald, de 68 de ani.
      Semnele clasice care le arată femeilor că încep să se comporte ca mamele lor sunt urmărirea acelorași programe și emisiuni TV, practicarea unor hobby-uri comune și folosirea acelorași expresii. În schimb, bărbații au spus că au început să se comporte ca părinții lor, după ce au devenit ei înșiși tătici. Alte semne ar fi pierderea părului și creșterea în greutate.

      Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 2000 de persoane și a fost comandat de chirurgul plastic Julian De Silva. „Toți ne transformăm în părinții noștri la un moment dat în viața noastră  și asta este ceva de sărbătorit. Ei sunt cei mai minunați oameni din lume.”, a spus expertul.
      „Este o parte inevitabilă a îmbătrânirii, dar un proces prin care o mulțime de oameni își dorește să treacă. Acesta este unul dintre motivele pentru care vârsta medie pentru o primă operație estetică scade la ambele sexe – la femei, 37 de ani, și la bărbați, 43 de ani. Mai mulți oameni încearcă să amâne acest debut de vârstă mijlocie pentru a-și îmbunătăți aspectul și a crește încrederea în sine”, adăugat De Silva.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dar ești sigură că ai în garderobă cele mai potrivite haine și accesorii pentru tine? Există unele piese vestimentare pe care orice femeie mică de înălțime ar trebui să le aibă. În afara faptului că te ajută să creezi o mulțime de ținute interesante, reușesc să creeze efectul vizual de alungire și te fac să pari mai înaltă.
      Iată care sunt cele șase piese vestimentare pe care să le incluzi în colecția ta de haine dacă ești mignonă:

      Platforme pe care poți merge
      Mergi fără niciun fel de probleme pe cele mai înalte tocuri și știi deja că talpa înaltă te ajută să obții un plus de înălțime. Dar nu uita să investești în platforme care au barete în jurul gleznei și o talpă lată care să-ți ofere suficientă stabilitate. Toate aceste caracteristici fac astfel de încălțări mult mai confortabile și pot fi purtate pentru o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, reduc semnificativ riscul accidentărilor.

      Pantaloni largi care îți alungesc picioarele
      Pentru că ai nevoie de orice truc posibil pentru a crea un efect de picioare lungi, pantalonii largi, de tip palazzo, sunt excelenți pentru tine. Asociază-i cu platformele despre care vorbeam mai sus și vei obține iluzia unor picioare interminabile. Este o modalitate foarte simplă de a amplifica efectul de alungire. Croiala largă acoperă pantofii și creează o linii neîntreruptă care îți va face picioarele să pară mai lungi. Pe de altă parte, volumul pantofilor realizează un contrast cu zona subțire a taliei și te va ajuta astfel să creezi efectul unei siluete subțiri.

      Blugi evazați care îți vin perfect
      Să găsești o pereche de blugi care să-ți vină perfect este o raritate. Tocmai de aceea cei mai mulți stiliști recomandă alegerea unei perechi de pantaloni evazați care îți vin bine, dar pe care să-i scurtezi la croitor astfel încât să ți se potrivească perfect.
      O regulă esențială este să probezi blugii evazați cu perechea ta favorită de botine cu toc sau sandale cu talpă înaltă, astfel încât să-ți dai seama dacă se potrivesc cu încălțămintea pe care o porți de obicei.

      O haină care nu este nici prea lungă, nici prea scurtă
      O problemă cu care se confruntă mignonele în ceea ce privește jachetele este faptul că acestea ajung prea aproape de nivelul genunchilor, fapt ce le face imposibil de purtat cu pantofi cu talpă joasă. Sau chiar mai rău, sunt atât de scurte încât par din anii 2000. Ar trebui să alegi o haină al cărei tiv ajunge imediat sub șolduri, astfel încât silueta ta să rămână proporțională.

      O bluză cu decolteu V pe care o poți purta în orice sezon
      Un triunghi întors poate face minuni pentru un trunchi scurt prin faptul că atrage atenția asupra zonei claviculei. Alege bluze cu decolteu V din materiale ușoare, ce pot fi purtate în orice sezon și sunt cât se poate de versatile. Imprimeurile interesante te vor ajuta să adaugi un plus de personalitate oricărei ținute în care le incluzi. Avantajul este că se potrivesc în orice situație, de la o seară în oraș cu fetele și până la o întâlnire importantă cu un client.

      O rochie midi care nu pare maxi pe tine
      Spre deosebire de prietenele tale mai înalte, ai avantujul că poți purta fuste și rochii mai scurte fără să lași impresia că ai o ținută care dezvăluie prea mult. Dar știai că poți purta și fuste și rochii mai lungi? O rochie midi care ajunge până la jumătatea de sus a gambelor arată mult mai sofisticat decât una mini. Secretul este să ai grijă ca rochiile tale midi să nu ajungă prea aproape de glezne pentru că vor arăta ciudat și te vor face să pari și mai scundă. O vizită la coitor te va ajuta să potrivești lungimea rochiilor în așa fel încât să-ți vină perfect.
      eva.ro
  •