Rata metabolică. Care sunt momentele din zi când arzi cele mai multe calorii?


    Metabolismul reprezintă procesele care au loc în organism, prin care alimentele sunt asimilate și dezasimilate, iar rata metabolică poate fi definită ca viteza metabolismului. De aceea, unele persoane ard mai repede calorii, în timp ce altele „se îngrașă doar dacă se uită la o ciocolată”.

blank-page-breakfast-business-688666.jpg

Însă știai că rata metabolică poate varia în cursul zilei? Un studiu recent a arătat că, în anumite momente ale zilei, e posibil să ardem cu 10% mai multe calorii decât o facem în rest. Mai exact, participanții au ars mai multe calorii după-masa și seara decât dimineața.

Totuși, nu îți planifica toate antrenamentele seara, cu gândul că vei arde mai multe calorii atunci, pentru că aceste constatări iau în considerare doar rata de ardere a caloriilor când participanții se aflau în repaus.

La studiu au participat doar 7 persoane, deci cercetătorii îl vor repeta cel mai probabil cu un număr mai mare de participanți. Aceștia au petrecut o lună într-un laborator, fără a avea acces la timp. Ce înseamnă asta? Simplu: laboratorul nu avea ferestre și nici ceasuri, iar participanții nu aveau voie să utilizeze telefoane sau alte device-uri. Subiecții au primit orare detaliate din care aflau când ar trebui să doarmă, să se trezească și să mănânce. Mai mult, au fost trimiși la culcare la ore diferite, de exemplu cu 4 ore mai târziu decât în ziua anterioară, imitând ce ar experimenta dacă ar călători într-o altă țară. Pentru că ceasurile interne ale participanților nu se puteau baza pe indicii externe pentru a știi când să doarmă, a funcționat doar timpul „biologic”.

Rezultatele au arătat că ratele metabolice ale subiecților au fost la cel mai scăzut nivel în noaptea biologică târzie (deci dimineața devreme) și au atins maximul cu 12 ore mai târziu, deci după-amiază/seara biologică. Diferența de calorii arse dintre aceste 2 momente ale zilei a fost de aproximativ 130 de calorii.

calories-diet-food-37417.jpg

După cum știm deja, creșterea în greutate apare atunci când numărul de calorii consumate este mai mare decât cele arse și slăbim atunci când ardem mai multe calorii decât consumăm. Astfel, acest timp de informații s-ar putea dovedi o perspectivă destul de utilă în a decide ce și când să mâncăm.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Astfel, metabolismul încetinește treptat. Specialiștii au observat că, după vârstă de 50 de ani, avem tendința să câștigăm cel puțin 1 kilogram în plus pe an.
      Există, însă, câteva lucruri pe care le poți face pentru a-ți menține metabolismul accelerat în ciuda trecerii anilor.
      Lucrează-ți musculatura
      Pierderea masei musculare este principalul factor care contribuie la încetinirea metabolismului. Așadar, antrenează mai intens grupele de mușchi, astfel încât să combați acest efect al îmbătrânirii. Nu renunța la sport!
      Fii mai activ, în general
      Un stil de viață mai activ în fiecare zi are un impact intens asupra metabolismului, la fel ca o ora de exerciții intense practicate o dată sau de două ori pe săptămâna. Renunta, deci, la lift în favoarea scărilor, mergi mai mult pe jos, joacă-te cu nepoțeii, nu mai folosi mașină sau mijloacele de transport în comun pe distanțe scurte și vei stimula astfel arderile.
      Programează-ți antrenamentele
      Specialiștii recomandă să încorporăm activitatea fizică atât în rutină de dimineață, cât și în cea de seară. Așa cum antrenamentul de dimineață îți stimulează metabolismul la început de zi, cel de seară împiedică metabolismul să încetinească.
      Mănâncă proteine
      Echilibrează alimentația asociind carnea cu legume din belșug și mai înlocuiește uneori proteinele de origine animală cu cele din surse vegetale precum fasolea, broccoli sau mazărea.
      Nu renunța la nicio masă principala din zi
      Mâncând la aceleași ore și evitând înfometarea, vei reuși să îți menții metablismul alert. Masă de dimineață este în mod deosebit importantă – dacă sări peste ea, metabolismul va rămâne „adormit” pentru o perioada mai îndelungată. O femeie de peste 50 de ani cu un stil de viață activ are nevoie de 2000, maximum 2200 de calorii pentru a-și menține greutatea, în timp ce un bărbat de aceeași vârstă, la fel de activ, are nevoie de 2400 – 2800 de calorii.
      Cu cât eșți mai puțin activ, cu atât mai mic este numărul de calorii de care ai nevoie. Umple-ți farfuria cu alimente cu densitate calorică mică, precum legumele, fructele, produsele lactate sărace în grăsimi și carnea slabă.
      Hidratează-te
      Nu neglija hidratarea organismului, întrucât este extrem de importantă atunci când vine vorba despre menținerea metabolismului alert și arderea caloriilor.
      doc.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În medie, un om care merge într-un ritm de 7 kilometri pe ora (un ritm obișnuit), poate arde aproximativ 400 de calorii pe oră. De exemplu, dacă te hotărășți să mergi pe jos încă 5 kilometri, vei arde un plus de 300 de calorii pe zi. Bineînțeles că nu este neapărat nevoie să mergi zilnic pe jos 7 kilometri.
      Pentru a pierde în greutate, o persoană trebuie să facă, în medie, aproximativ 2.000 de pași pe 1.6 kilometri, ceea ce echivalează cu arderea a aproximativ 100 de calorii.
      Pentru a slabi 0,5 kg pe săptămâna este nevoie să faci 10.000 de pași pe durata unei zile.
      Dacă ți se par mulți 10.000 de pași, iată câteva idei privind modalitățile în care poți include exercițiile de mers pe parcursul unei zile:
      -Coboară din autobuz cu o stație mai devreme și parcurge restul distanței către casă sau către serviciu pe jos.
      -Parchează-ți mașină mai departe de locul unde trebuie să ajungi și parcurge distanță rămasă pe jos.
      -Mergi pe jos până la locul de muncă, în loc să iei autobuzul sau să mergi cu mașînă.
      -Mergi pe scări în loc să chemi liftul.
      Până și cei mai împătimiți adepți ai mersului pe jos se pot plictisi la un moment dat de planul lor de mișcare, dar lucrurile se schimbă atunci când ai pe cineva lângă tine. Pentru a face lucrurile mai interesante, schimbă planul de mers pe jos în orice mod dorești.
      Atunci când mersul pe jos, este important să menții bărbia sus, să privești drept înainte la o distanță de aproximativ 5 metri, să menții pașii mari, și să încordezi musculatura abdominală și mușchii fesieri.
      Acest stil de mers pe jos te va ajută să obții beneficii maxime de pe urma activității fizice. Cel mai bine este să începi să mergi pe jos doar trei zile pe săptămâna timp de 15 până la 20 de minute. Apoi poți crește treptat frecvența de mers până când ajungi să te plimbi între 30-60 de minute pe zi, aproape în fiecare zi a săptămânii.
      Exercițiile fizice de intensitate moderată se numără printre cele mai bune metode de a pierde în greutate. Acestea reprezintă, de asemenea, unul dintre lucrurile pe care le poți face pentru a slabi 40 de kilograme în decurs de un an fără a ține dietă. Succes!
      secretele.com
    • maria981s
      De maria981s
      Consumul de zahăr adăugat a arătat contribuții majore la doza de calorii consumate de fiecare adult și copil zilnic! Consumul ridicat de zahăr se conectează cu îngrășarea și efecte extrem de negative asupra glicemiei. Acestea sunt deja două elemente care pot avea un impact negativ asupra sănătății fiecăruia, respectiv două motive întemeiate pentru a renunța la zahăr! 
      Stevia este un îndulcitor pe bază de plante cu zero calorii! Dacă alegeți să înlocuiți zahărul de masă cu un extract de stevia de înaltă calitate, vă va ajuta nu doar în scăderea consumului zilnic de zahăr, dar și în scăderea caloriilor care vă vor ajunge în corp. Păstrând aportul de calorii la un nivel sănătos, veți reuși să alungați obezitatea la fel ca și alte probleme de sănătate des întâlnite, precum diabetul.
      Slăbește sănătos fără să renunți la dulciuri! 
      Cu toate acestea, înlocuirea zahărului cu o alternativă sănătoasă, este recomandată nu doar persoanelor la care există riscul de diabet ci și la persoanele care pur și simplu își doresc să slăbească!
      Dacă vă confruntați cu kilograme în plus de care nu reușiți nici cum să scăpați, motivul poate varia, însă cel mai des întâlnit este excesul de calorii.
      Stevia, ceva dulce fără calorii!

      Caloriile pot fi reduse, fără să vă cântăriți fiecare masă și fără să cheltuiți o avere pe programe dietare! Tot ce trebuie să faceți este să renunțați la zahăr, însă nu la dulce!
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Poate să fie greu să știi cum să faci acest lucru în fiecare zi. Doctorul sau un consultant în nutriție te pot ajuta cu un plan  de slăbit care să conțină schimbările de dietă și activitățile sportive pe care trebuie să le faci. Dacă vrei o variantă mai simplă, există posibilitatea de a opta pentru un plan de dietă gratuit, bazat pe nivelul de activitate sportivă și pe greutatea la care vrei să ajungi. Aceste planuri pot fi găsite pe Internet.
      Cele mai bune trucuri ca să reduci aportul zilnic de calorii 
      Înlocuiește carnea cu legume
      Motivul este simplu: legumele au mai puține calorii dar, pentru că au un conținut ridicat de fibre și de apă, îți pot oferi aceeași senzație de sațietate. Și, împreună cu nutrienții pe care le conțin, te vor ajuta să te simți satisfăcut, desi vei consuma mai puține calorii.
      Gătește la grătar
      Atunci când gătești pe ochiul de aragaz sau la cuptor, carnea și legumele vor absorbi tot untul sau uleiul în care sunt gătite, ceea ce adaugă mai multe calorii. Dacă le prepari la grătar, grăsimea în exces se va scurge din mâncare peste cărbunii încinși. Nu ai posibilitatea să faci grătar afară? Poți obține același efect dacă gătești pe grătarul cuptorului, punând dedesubt o tigaie în care să se scurgă grăsimea rezultată.
      Gătește în apă
      Această tehnică presupune scufundarea mâncării într-un lichid, orice fel de lichid, de la apă și vin până la o zeamă de legume.Este o metodă excelentă să nu adaugi grăsime atunci când gătești ouă dar este la fel de bună pentru legume, pește, pui și chiar fructe. Și este foarte simplă: pune mâncarea în apa fierbinte și las-o până se termină de gătit.

      Renunță la maioneză
      O singură lingură de maioneză are 100 de calorii. Și oare îți este suficientă doar una singură? Foarte multe sosuri cremoase și dressinguri de salate au un conținut ridicat de calorii. Cel mai simplu mod de a le ține evidența este să citești eticheta produsului. Versiunile cu mai puțină grăsime sau light au mai puține calorii, dar poți încerca o altă opțiune, cum este muștarul iute. O lingură de muștar iute conține doar 15 calorii.
      Caută înlocuitori mai sănătoși
      De exemplu, cumpără lapte degresat în locul celui integral sau iaurt degresat în loc de smântână. Sorbetul s-ar putea să-ți potolească pofta de înghețată cu mai puține calorii. Citește eticheta produsului și nu uita să respecți cantitățile atunci când compari numărul de calorii.
      Adaugi brânză la orice mănânci?
      Spune nu și atunci vei scăpa de 100 de calorii. Poți adăuga aromă și textură mâncărurilor dacă pui salată verde, roșii, ardei sau chiar muștar. Consideră brânza ca pe o tratație ocazională iar dacă nu poți să faci asta, alege un sortiment de brânză degresată.

      Să nu bei calorii!
      Cafeaua și ceaiul sunt excelente, fiind băuturi cu un conținut scăzut de calorii. Dar, dacă adaugi puțină smântână și 2 lingurițe de zahăr, ajungi la 60 de calorii pentru 100 de ml de băutură. La 300 de ml pe zi, vei avea un aport de calorii mai mare decât cel din foarte multe tipuri de sucuri. Iar un Frappuccino îți va aduce cel puțin 400 de calorii.
      Ia gustări ușoare!
      Vei acumula mai puține calorii și vei adăuga fibre în alimentația ta dacă alegi să consumi humus cu țelină, morcovi și ardei gras în loc de lipii sau turte. Înlocuiește chipsurile de cartofi și pufuleții cu brânză cu o variantă mai aerată, cum sunt floricelele de porumb. Un pont: pune-ți o porție din gustarea ta pe o farfurie sau într-un bol. Așa este mai ușor să monitorizezi cât de mult mănânci decât dacă ai mânca direct din pungă sau dintr-o cutie.
      Nu fi lacomă!
      Deși punga „family size” pare o ofertă mai bună, va face mai greu de controlat cantitatea pe care o mănânci. Dacă nu intenționezi să o porționezi chiar tu, este mai bine să cumperi pungi mai mici care să conțină câte o singură porție. Astfel, chiar dacă nu te poți abține, vei știi exact câte calorii ai consumat și cum să le faci parte dintr-un plan de dietă atent contorizat.
      Bea apă!
      Mai ales în locul băuturilor carbogazoase și a sucurilor care sunt pline de calorii și zahăr.Iar sucurile fără zahăr nu sunt mai bune deloc. Unele studii au indicat faptul că pofta pentru dulciuri este mai mare atunci când bei, la fel și tendința de a lua kilograme în plus.
      Nu sări peste masa de dimineață!
      Săritul peste micul dejun pare o metodă la îndemână ca să mai reduci aportul de calorii. Dar, de fapt, tendința este de a mânca mai multe alimente nesănătoase în timpul zilei și a crește astfel aportul de calorii și șansele de îngrășare. Însă este important și ce alegi să consumi la micul dejun:  ouăle sunt o sursă excelentă de proteine și sunt foarte sățioase. În comparație cu „carbohidrații simpli”, obținuți din făină albă, așa cum suunt gogoșile sau covrigii, ouăle te ajută să mănânci mai puțin de-a lungul zilei.

      Mănâncă încet!
      Te vei simți mai sătul și este posibil să ai un aport mai mic de calorii. Te poate ajuta să te concentrezi la ceea ce faci. Mănâncă cu înghițituri mici și mestecă bine. Așa îți poți da seama mult mai repede când te-ai săturat.
      Planifică-ți mesele!
      Este mai ușor să treci pe lângă un restaurant fast food atunci când știi că acasă te așteaptă o masă sănătoasă. Alege rețetele cu calorii puține și care sunt ușor de preparat. Pregătește-ți mai multe mese în avans în zilele în care ai timp liber la dispoziție.
      eva.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Potrivit cercetătorilor, băile lungi nu doar te relaxează, dar sunt și benefice pentru sănătate.
      La acest studiu au participat 14 persoane, care au fost puse să alerge o oră pe bicicletă, după care au stat o oră în apă fierbinte.
      Oamenii de știință au descoperit că atât mersul pe bicicletă cât și baia fierbinte au ajutat la arderea caloriilor. Apa de 40 grade a dus la creșterea temperaturii corpului, arzând astfel până la 130 calorii.
      Studiul a fost făcut, de fapt, pentru a observa efectele pe care apa fierbinte pe are asupra zahărului din sânge. Astfel s-a descoperit că atât mersul pe bicicletă cât și baia fierbinte au avut aceleași afecte asupra zahărului din sânge.
      Cercetătorii au ajuns la concluzia că „încălzirea pasivă” ajută la reducerea inflamațiilor, în Finlanda aceasta fiind folosită ca tratament medical.
      Potrivit unui studiu realizat în 2015 în Finlanda, o persoană care merge des la saună are un risc scăzut de a suferi un atac de cord sau un infarct.
      De asemenea s-a demonstrat că băile fierbinți regulate ajută la scăderea nivelului presiunii sanguine.
      unica.ro
  •