Oul în alimentația bebelușului: cum îl introduci în meniu, beneficii și riscuri


    Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine și un ingredient versatil care poate fi utilizat pentru multe feluri de mâncare. Oul în alimentația bebelușului poate fi sub formă de omletă, ou fiert, ou ochi sau integrat în aluaturi dulci ori sărate. Află când îl poți include în dieta celui mic și care sunt beneficiile pentru organismul lui.

773537l-1360x0-w-33c692f1.jpg

Dacă în trecut medicii pediatri recomandau să se aștepte pentru a se introduce oul în alimentația bebelușului din cauza riscului de alergii, recomandările s-au schimbat și se consideră că este unul dintre primele alimente utile pentru diversificarea meniului. Dacă ești atent la felul în care se simte bebelușul și recunoști semnele unei alergii nu ai niciun motiv să amâni folosirea ouălor pentru a-i crea un meniu consistent.

Ce beneficii aduce oul în alimentația bebelușului?

Ouăle sunt un ingredient ușor de obținut, cu un preț destul de redus și simplu de preparat. Pot fi servite simple sau incluse în diferite feluri de mâncare. Fiecare ou conține 70 de calorii și 6g de proteine.

Gălbenușul furnizează 250mg de colină, care stimulează funcțiile la nivel celular, protejează ficatul, transportă nutrienții spre toate organele și susține memoria bebelușului.Dacă se adaugă și albușul se obțin beneficii suplimentare deoarece oul întreg asigură doze importante de riboflavină, vitamina B12, acid folic, fosfor și seleniu.

Ce riscuri există pentru bebeluș?

Din totalul alimentelor există anumite categorii care provoacă des reacții alergice pentru bebeluși sau copii mici. Acestea sunt:

- ouăle;

- produsele lactate;

- soia;

- arahidele;

- peștele.

În trecut medicii pediatri recomandau părinților să aștepte până bebelușul împlinea un an pentru a-i da să mănânce oul întreg, cu albuș și gălbenuș. Gălbenușul nu conține proteine asociate cu manifestări de tip alergic, dar proteinele din componența albușului au potențialul de a declanșa simptome de gravitate medie sau severă.

Deși cercetătorii au fost convinși timp îndelungat că un consum timpuriu de ouă poate cauza alergia, un studiu realizat în 2010 care a vizat 2600 de bebeluși a demonstrat opusul.Bebelușii care consumă ouă întregi după vârsta de un an au un risc mult mai ridicat de a fi alergici față de cei care sunt familiarizați cu acest ingredient după primele 4-6 luni de viață.

Care sunt semnele unei alergii?

Sistemul imunitar al bebelușului nu este complet dezvoltat și este posibil să nu reacționeze pozitiv la tipul de proteine din componența ouălor. Rezultatul vor fi simptomele care afectează pielea, sistemul digestiv, cel respirator și pe cel cardiovascular.

12345.jpg.9ffc67a8283449a58864e75cb4918408.jpg

Manifestările problematice includ:

- umflături, iritații, eczemă și înroșirea pielii;

- diaree, stare de vomă, greață, dureri abdominale;

- mâncărimi în jurul gurii;

- respirația întretăiată, nasul care curge,

- tensiunea scăzută, pulsul crescut și probleme cardiace.

Gravitatea reacțiilor va depinde de răspunsul sistemului imunitar și de cantitatea de ou consumată.În cazuri rare poate apărea și șocul anafilactic, care necesită îngrijiri medicale de urgență. Tendința spre alergia la ouă este moștenită genetic. În aceste condiții trebuie să fii prudent când îi dai copilului acest ingredient dacă în familia ta există deja mai multe persoane care au avut alergie.

Dacă bebelușul suferă deja de eczemă de gravitate medie sau severă trebuie să fii atent când îi dai ou pentru că s-a identificat o legătură între afecțiunile dermatologice și alergiile alimentare. 

În cazul în care apar simptomele alergiei să știi că este foarte probabil ca ea să dispară pe măsură ce copilul crește. Majoritatea copiilor depășesc alergia la ou până la vârsta de 5 ani.

Cum familiarizezi bebelușul cu ouăle?

Pentru orice ingredient nou în meniul copilului se recomandă să apelezi la regula de 4 zile. Astfel, îi poți da copilului ou, iar apoi vei aștepta 4 zile înainte să adaugi altceva nou în meniul lui.Dacă în acest interval observi reacții negative ia legătura cu medicul pediatru.

Iată cum poți prepara oul în primul an de viață al bebelușului:

- fierbe un ou și transformă-l în piure combinându-l cu lapte de mamă, avocado, banane, cartofi dulci sau morcovi;

- prepară o omletă cu legume pasate sau piure de fructe;

- amestecă oul cu fulgi de ovăz și mango, apoi rumenește la tigaie cu puțin unt sau ulei.

Pentru toate variantele recomandate este bine să utilizezi mai întâi numai gălbenușul, iar ulterior să folosești oul întreg, în cantități reduse la început.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Este foarte bine să fim pregătiţi şi să avem cât mai puţine nevoi care să ne scoată din casă în următoarea perioadă. Dacă în primele zile, majoritatea dintre noi şi-a făcut poftele şi a gătit ca de Crăciun, iată că a venit momentul să fim raţionali - să consumăm atât cât este nevoie, să ne păstrăm în formă fizică şi mentală bună şi să folosim resursele într-un mod echilibrat.
      Ce putem găti ca să nu ne îngrăşăm având în vedere că facem mult mai puţină mişcare?
      ”În general, la felurile de mâncare gătită, încărcătura calorică mare este dată de grăsime, fie că e vorba de uleiuri sau de grăsimea din carne” explică dr Şerban Damian, nutriţionist. Aşadar, puteţi adapta diverse reţete punând mai puţine grăsimi. ”Putem să folosim carne slabă, legume şi uleiuri vegetale în cantităţi mai reduse şi atunci vom avea nişte preparate mai dietetice” completează dr. Damian.
      Atenţie, evitaţi alimentele prăjite!
      Deşi, multe alimente prăjite fac parte din categoria alimentelor ”comfort food”, mai ales în perioada autoizolării la domiciliu pentru oprirea infecţiilor cu coronavirus, este important să nu gătim prăjit. ”Prăjirea este o metodă de gătire care creşte considerabil valoarea calorică a produselor, aşa că e bine să o evităm (în general, nu doar acum). ” consideră dr. Şerban Damian.
      Dar cu dulciurile ce facem?
      Fiecare dintre noi, cu copii sau nu, a pus în cămară şi câteva dulciuri sau va face prăjituri acasă. ”Prăjiturile şi dulciurile în general aduc multe calorii, nu e o noutate pentru nimeni” atrage atenţia nutriţionistul.
      csid.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă, este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să ştim ce alimente este mai bine să evităm. Statul în casă şi lipsa mişcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei la tot felul de afecţiuni, astfel că alimentaţia noastră trebuie să fie una sănătoasă.
      Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât şi starea de sănătate.

      „Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ceea ce majoritatea oamenilor tind să cumpere, considerând că nu sunt uşor perisabile. Însă, acestea conţin ingrediente sintetice, precum agenţi de intensificare a aromelor, coloranţi, emulsifianţi, îndulcitori artificiali şi alţi aditivi folosiţi pentru a imita calităţile alimentelor proaspete”, a precizat nutriţionistul.
      „Pot conţine acizi graşi trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult şi să nu râncezească. Acizii graşi trans nu sunt sănătoşi, deoarece pot creşte nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu şi HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare” a adăugat el.
      Ce anume să nu cumpărăm din supermarket
      Conform lui Mech, alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre şi alţi micronutrienţi esenţiali. Printre acestea se află: băuturile dulci şi carbogazoase, gustările dulci ambalate, îngheţata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiţii industriali, prăjiturile şi amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată, (cum ar fi cârnaţii sau mezelurile)şi supele instant.
      Desigur, lista nu se termină aici. Conservele precum fasolea gătită la borcan şi sosuri ca maioneza sau ketchup sunt la fel de dăunătoare sănătăţii, în special în această perioadă cănd organismul este privat de efort fizic.
      Pe de altă parte, sunt indicate cât mai multe fructe şi legume proaspete. Pentru a evita drumuri dese la piaţă sau la supermarket, se pot cumpăra fructe şi legume congelate. Atenţie, însă, cele conservate conţin, de obicei, cantităţi mari de zahăr şi aditivi alimentari care dăunează sănătăţii.
      Pentru „ceva dulce” sunt recomandate ciocolata neagră, fructele, mierea şi, în cantităţi mai mici, dulciurile preparate în casă.
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      O mamă şi-a dus bebeluşul la terenul de golf, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.
      Din păcate pentru ea, nu a reuşit să-l impresioneze cu talentul ei.
      Femeia a dat pe lângă minge iar bebeluşul a început să râdă. La fel ca milioanele de oameni care s-au uitat la imagini.
      mediafax.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Despre aceasta a anunțat primarul general Ion Ceban într-o postare pe pagina sa de Facebook, transmite Știri.md.
      "O comisie municipală urmează să verifice situația referitor la prestarea serviciilor de alimentație publică a copiilor din instituțiile de învățământ școlar și preșcolar din capitală. Rezultatele controlului și măsurile necesare pentru soluționarea problemelor la acest capitolul vor fi incluse într-un raport care urmează a fi prezentat în termen de 3 luni. La fel, la solicitarea noastră, Curtea de Conturi efectuează un audit la cele 5 combinate de alimentație publică pentru școlari", a scris Ion Ceban.
      Totodată edilul a menționat că în prezent Primăria Chișinău perfectează un nou concept de alimentație în instituțiile de învățământ din capitală, ce presupune revizuirea și modernizarea sistemului existent şi externalizarea procedurilor de achiziționare a produselor alimentare.
      "Îmi doresc să vedem cum stau lucrurile cu adevărat în acest domeniu și cum putem interveni pentru a îmbunătăți alimentația preşcolarilor şi elevilor, deoarece este sănătatea copiilor noștri. Instituțiile de învățământ trebuie să se ocupe de educarea copiilor și nu de achiziții publice în domeniul alimentației", a mai scris Ceban.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pentru a evita riscul infecţiei cu noul coronavirus, aceştia au folosit o remorca de sticlă decorată precum un mic living, în timp ce rudele se aflau în exterior.
      Ideea camionului de sticlă aparţine unei firme specializate în organizarea de evenimente. Întrucât toate spectacolele şi evenimentele publice au fost suspendate pe timp de pandemie, administratorii micii afaceri s-au gândit la soluţii pentru a câştiga bani.
      În remorcă au fost montate un aparat de aer condiţionat şi filtre HEPA, iar spaţiul este dezinfectat periodic.
      Mexic este pe locul şase în lume după numărul cazurilor de coronavirus, cu peste 434 de mii de îmbolnăviri şi pe locul trei după numărul de decese, aproape 48 de mii.
      publika.md
  •