Obiceiuri sănătoase pe care e bine să le practici la lucru


    O bună parte din viață o petrecem la lucru, din acest motiv obiceiurile pe care le însușim la serviciu pot fi esențiale pentru sănătatea noastră. Vezi mai jos o listă de obiceiuri care te vor menține într-o stare bună chiar și în cele mai încărcate zile de muncă. 

working-time-regulations-210245872.jpg

1.Mănâncă regulat 

Chiar dacă cei din jur mănâncă în fugă, pe birou sau iau gustări nesănătoase, nu este un motiv să faci la fel. Asigură-te că îți aloci măcar o jumătate de oră pentru pauza de prânz și că mă mănânci măcar un fel de mâncare caldă, fie că ieși la masă cu colegii sau că îți aduci ceva de acasă ce poți încălzi la microunde.

2. Fă mișcare 

Statul pe scaun dăunează sănătății așa că profită de orice ocazie pentru a te ridica de la birou și a face mișcare. Du-te și umple-ți sticla cu apă, vorbește față în față cu un coleg în loc să îl suni pe interior, fă o plimbare scurtă în jurul clădirii când ai timp liber. Astfel, nu numai că vă vei arde calorii dar îți vei reîmprospăta mintea și te vei relaxa.

Un alt truc este parchezi mai departe decât de obicei sau să urci pe scări în loc să iei liftul.

3. Protejează-ți ochii

Dacă petreci mult timp la calculator, ochii tăi sunt supra solicitați. Distanța dintre ochi și ecran trebuie să fie de o lungime de braț. Trebuie să fii capabilă să citești ceea ce se află pe ecran de la acea distanță. Dacă nu o poți face, atunci pur și simplu mărește dimensiunea fontului.

4. Hidratează-te

Atunci când te afli la birou, este ușor să uiți să bei suficientă apă. Cel mai frecvent motiv pentru care mulți oameni se simt obosiți sau demotivați în jurul orei trei după-amiaza este că sunt deshidratați.

Ar trebui să bei cel puțin 10 pahare de apă în timpul unei zile, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din acestea trebuie să fie băute în timpul petrecut la serviciu. Pentru a fi sigură că nu uiți. îți poți seta telefonul să îți amintească la fiecare jumătate de oră. Ia o scurtă pauză, bea apă și apoi întoarce-te la treabă.

kudika.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Este dieta preferata a multor vedete, Jennifer Aniston, Halle Berry, Vanessa Hudgens si Reese Witherspoon laudandu-i frecvent beneficiile. In plus, postul intermitent si-a demonstrat efectele pozitive si nu este deloc surprinzator ca a urcat in topul celor mai cautate diete – de pe locul opt in 2018, pe primul loc in acest an.
      Postul intermitent domina ierarhia celor mai cautate diete pe Google in 2019, la mare distanta de dietele axate pe grasimi si carbohidrati. Desi exista o dezbatere intensa cu privire la cat de mult poate fi urmata aceasta dieta, in special de catre femei, fara afectarea sanatatii, multi doctori considera ca postul intermitent este mai mult decat un trend.
      O „moda” de cinci milenii
      „Nu-i o moda trecatoare: e o moda de 5.000 de ani. Toate mecanismele postului sunt profund si intrinsec umane”, a declarat doctorul Jason Fung.
      Cunoscut si sub denumirea de intermittent fasting, postul intermitent consta in alternarea perioadelor in care mananci fara restrictii cu cele in care nu mananci deloc. Exista mai multe variante ale acestei diete: unele impun renuntarea la mancare timp de 16-36 ore, altele permit consumul alimentar in permanenta, dar cu restrictii in anumite zile.
      Postul intermitent implica nu doar scaderea in greutate, ci si schimbarea stilului de viata si adoptarea unor masuri care au efecte pozitiv asupra sanatatii, precum reducerea riscului de diabet, afectiuni inflamatorii si scaderea tensiunii arteriale, arata medicul.
      Tendinta de a aprecia efectele benefice ale postului intermitent asupra sanatatii in comparatie cu scaderea in greutate a fost evidenta in cautarile dietelor pe Google. Printre acestea, la mare cautare au fost in 2019 dieta alcalina a doctorului Sebi (locul 2) si dieta Noom (locul 3), bazata pe o aplicatie care le permite utilizatorilor sa-si analizeze alimentatia, sa sa se consulte cu specialisti, sa-si fixeze obiective si sa-si urmareasca activitatea fizica.
      O ascensiune notabila a avut si dieta Sirtfood diet (locul 7), creata de doi nutritionisti care promoveaza consumul de vin rosu si ciocolata neagra, dar si de alte alimente ce contin sirtuina, proteina care controleaza metabolismul celulelor.
      Dieta anului 2018 nu a prins podiumul
      Desi nu-i surprinzator ceea ce vedem in topul celor mai cautate diete pe Google in 2019, este neasteptat ceea ce nu vedem, remarca cei de la MindBodyGreen; dieta mediteraneana ocupa doar locul cinci, dupa ce in 2018 a fost cea mai cautata pe motorul de cautare. De asemenea, dieta keto, una dintre cele mai importante tendinte alimentare din lume, nu a intrat nici macar in top 10 al dietelor cautate pe Google in acest an.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Vicedirectorul Spitalului de Copii nr.1 din Capitală, Aliona Rotari susţine că numărul copilor internaţi în perioada sărbătorilor de iarnă a crescut considerabil şi specialiştii, cu greu fac faţă numărului mare de solicitări. 
      "Numărul de adresări a crescut încă din a doua, a treia săptămână a lunii decembrie şi continuă până astăzi. Numărul solicitărilor a crescut mai cu seamă pe baza infecţiilor respiratorii acute şi cu complicaţiile acestora, inclusiv pneumonii care sunt destul de grave. Avem izolatoarele care sunt pline şi de fiecare dată le eliberăm şi se internează alţi copii. Ne isprăvim, dar activăm în regim sporit", a informat vicedirectorul spitalului de copii Nr.1, Aliona Rotari.
      Unele mame, au marcat sărbătorile în spital.
      - Copilul a răcit, a făcut o bronșită acasă, după aceasta boala a agravat, tratamentul de acasă nu a fost unul reuşit, respectiv am venit la spital cu pneumonie deja.
      - Sărbătorile de iarnă?
      - Aici le-am petrecut.  
      "Copilul avea tuse mai mult de şapte zile şi m-am adresat la medic, şi medicul ne-a internat în spital".
      Tot la Spitalul de Copii nr.1 din Capitală au ajuns şi mai mulţi micuţi care s-au intoxicat după masa de sărbătoare. 
      "După sărbători se internează cel mai mult copiii cu vomă şi scaun lichid, deoarece mamele care alaptează sau copii mici au dereglări în alimentaţie. Mănâncă sălături cu maioneză, fructe legume care nu cresc la noi, carne afumată, răcituri care nu se păstrează la frigider dar undeva acolo la balcon", a menţionat medicul, Secţia cu diaree acută, Spitalul de Copii Nr.1, Irina Cobzari.
      Cu asalt au fost luate şi clinicile private pentru copii. Unele mame spun că au apelat la ajutorul specialiştilor de la clinicile private, deoarece rândurile sunt mai mici. 
      "Am venit astăzi cu trei copii, toţi cu viroză. Am apelat la o clinică privată, deoarece este mai accesibilă, analizele se fac pe loc, nu trebuie să aştepţi mult rezultatele".
      "Am sunat la medicul de familie, dar era ocupat şi nu am lăsat pe altă zi şi am venit la clinică privată".
      "În ultima lună a crescut numărul pacienţilor cu infecţii virale acute. Cea mai vulnerabilă vârstă este la copilașii de până la cinci ani. Sunt afectaţi şi cei mici, sugarii de până la un an. Cum se manifestă infecțiile respiratorii virale acute, cu un strănut, cu tuse uşoară, temperatura ajunge până la 38,5 C. Copiii mici trebuie să fie izolaţi la domiciliu, trebuie să fie rehidratați şi să evităm locurile aglomerate şi să se adreseze la medic", a comunicat pediatrul, Ala Chichicea.
      În perioada 25 decembrie - 8 ianuarie, angajaţii Serviciului de urgenţă 112 au recepţionat în jur de o mie de apeluri la care s-au solicitat intervenţii în cazul copiilor. Dintre aceştia, 480 de pacienţi au avut nevoie de spitalizare.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ți se pare că apartamentul tău are un interior fără personalitate și monoton? Poți aduce un plus de culoare cu ajutorul plantelor. De îndată ce incluzi natura în interiorul spațiului în care locuiești te vei simți energizat, iar aerul din jurul tău va fi mult mai pur. Dacă plantele de mari dimensiuni sunt ideale pentru a umple colțurile goale ale camerelor sau a completa decorul, nici cele care ocupă puțin spațiu nu sunt de ignorat. Optează pentru micro plante de apartament dacă nu ai la dispoziție o suprafață mare, dar vrei să înfrumusețezi fiecare colț și să ai parte de aer curat în orice moment al zilei.
      Nuanțele variate de verde te vor face mai optimist și se vor armoniza cu restul lucrurilor din cameră fără să te copleșească.Un avantaj considerabil pentru plantele mici din ghivece este faptul că se pot încadra în locuri diferite și le poți muta des dacă ai idei noi pentru aranjarea unei camere.
      Iată care sunt cele mai utile micro plante de apartament:
      1. Aloe vera

      Este o plantă de mici dimensiuni, care crește armonios dacă are parte de lumina soarelui. Trebuie să lași pământul să se usuce complet înainte de a uda din nou planta, fiind alegerea ideală dacă ești ocupat și nu vrei să ai grijă constant de plante. În plus, aloe vera este foarte utilă și ca remediu natural pentru arsuri minore sau expunerea excesivă la soare.Aloe vera arată interesant plasată pe rafturile bibliotecii.
      2. Anthurium

      O plantă anthurium se va integra foarte bine într-un apartament mic și se adaptează diferitelor tipuri de lumină. În acest mod nu vei fi obligat să o plasezi în apropierea feresterelor, ci o poți așeza în locul care ți se pare ideal pentru puțină culoare. Se potrivește de minune pe mese sau birouri, dar și pe etajere.
      3. Planta chinească a banilor

      Este foarte apreciată pentru frunzele mici și rotunde, fiind destul de greu de găsit. Este uneori numită și planta misionarului pentru că s-a răspândit în toată lumea datorită misionarului norvegian Ahnar Espergen, care a luat ramurile acasă în 1940 și le-a împărțit cu cei dragi.Planta are nevoie de semi-umbră, pământul trebuie bine scurs și este potrivită pentru decorarea rafturilor din apartament.
      4. Echeveria

      Face parte dintre plantele suculente mici și se integrează foarte bine în atmosfera de birou de la serviciu, dar și într-un apartament de dimensiuni reduse. Aduce puțină culoare, dar nu extrem de intensă, fiind ideală în spațiile cu nuanțe pastelate sau în apropierea cărților. Are nevoie de lumină parțială sau directă.
      5. Bambusul norocos

      Este o plantă decorativă care poate crește atât în ghiveci, cât și în apă. În cazul în care alegi apa ai grijă să o schimbi la fiecare 7-10 zile și să o filtrezi.Dacă preferi să folosești ghiveciul nu trebuie să uzi din nou planta decât când vezi că pământul s-a uscat la suprafață. Nu plasa bambusul în lumina directă de la fereastră pentru că îi va face mai bine o lumină mai redusă. Este foarte potrivit ca decor pentru mese.
      6. Peperomia

      Are frunze groase, care își mențin un nivel ridicat de  hidratare, planta rezistând perioade îndelungate fără apă. Ocupă puțin spațiu pentru că se frunzele cresc foarte apropiate, încadrându-se excelent pe rafturile înguste sau pe birourile mici. Ideal este să aibă lumină indirectă, dar poate supraviețui și numai cu lumina de la neon.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Pastilele dietetice, ceaiurile cu rol de detoxifiere și produsele care suprimă pofta de mâncare nu sunt o soluție rapidă, spune prof. Stephen Powis, director medical NHS. El avertizează că aceste produse pot avea efecte secundare, inclusiv diaree și probleme cardiace. A slăbi în condiții de siguranță necesită timp, consum de alimente potrivite și exerciții fizice.
      Avertizările specialistului se referă, de asemenea, și la pericolele „scăpărilor de sărbători” sau a remediilor rapide antimahmureală. Anul trecut, modelul Kendall Jenner a fost spitalizată în urma unei reacții la un cocktail de vitamine, obținut din soluție salină, magneziu, calciu, complexul de vitamine B și vitamina C. În cazuri extreme, recurgerea la acest remediu în caz de mahmureală poate provoca greață, leziuni hepatice sau moarte din cauza unei supradoze toxice de vitamina A. „Vindecarea miraculoasă și rapidă pur și simplu nu există, iar oricine spune că acest lucru este posibil se înșală”, spune expertul. „Rezoluțiile de Anul Nou sunt un moment excelent pentru a face o schimbare, dar realitatea este că există o șansă slabă de succes cu pastilele dietetice și ceaiurile cu rol de detoxifiere – iar oamenii ar putea ajunge să-și facă mai mult rău decât bine”, mai spune Stephen Powis.
      „Atingerea obiectivelor de Anul Nou și eliminarea câtorva kilograme în exces după Crăciun poate fi o idee bună, dar sunt mult mai ușor de realizat atunci când sunt făcute treptat și în siguranță.”
      NHS are câteva sfaturi pentru a-ți atinge obiectivele de sănătate de Anul Nou:
      Slăbește urmând o dietă pe mai multe săptămâni Renunță la fumat Fă sport Consumă mai puțin alcool Consumă mai multe fructe și legume British Dietetic Association (BDA) sfătuiește oamenii să stea departe de dietele care promovează un ingredient magic sau un produs pentru a rezolva problema kilogramelor în plus, fără să-ți afecteze stilul de viață. orice dietă care promite o pierdere rapidă a kilogramelor în plus este pur și simplu dubioasă. Dietele rapide promovează adesea doar un singur grup de alimente evitându-le pe celelalte.
      Mai ales, nu te lăsa păcălit de succesul celebritățile.
      BDA spune: „Cel mai bun mod de a pierde în greutate și de a o menține este de a face alegeri mai sănătoase, de a mânca o dietă echilibrată din punct de vedere nutrițional și variat, cu porții de dimensiuni adecvate și de a fi activ fizic”.
      Noțiunea de „detoxifiere” este o prostie, spune BDA, deși este recomandat să bei mai puțin alcool și să dormi mai mult, să iei aer curat și să faci exerciții fizice. Corpul are propriul sistem încorporat pentru detoxifierea și eliminarea toxinelor. Nu există pastile sau băuturi specifice, plasturi sau loțiuni care îți pot detoxifia organismul ca prin minune.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Potrivit Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, din numărul total de cazuri, 40 au fost înregistrate în perioada 1 iunie - 30 iulie, 2019. Totodată, din totalul îmbolnăvirilor, 23 de cazuri au fost de import.
      Teritoriile afectate de rujeolă de la 1 ianuarie 2019 până sunt: Chișinău–58 cazuri, Drochia–18 cazuri, Ocnița–6 cazuri, Ialoveni – 2 cazuri, Briceni–2 cazuri, Edineț–1 caz, Stefan Vodă–1 caz, Glodeni – 1 caz și Dondușeni – 1 caz.
      De asemenea, specialiștii anunță că în prezent un caz de rujeolă se află în proces de investigare. Acesta a fost înregistrat în raionul Orhei, la un copil cu vârsta de 3,9 ani. 
      Pentru a evita îmbolnăvirea cu rujeolă, medicii recomandă vaccinarea, care este gratuită.
      stiri.md
  •