Oamenii de știință au descoperit cât timp îți ai să scapi de un obicei nesănătos


    Dacă fumezi un pachet de țigări pe zi sau dacă mesele tale sunt alcătuite, de regulă, din mâncare de tip fast-food, înseamnă că ți-ai creat niște obiceiuri nesănătoase la care ar trebui să renunți. Iată în cât timp poți scăpa de un viciu, potrivit specialiștilor.

vicii_04094000.jpg

Există numeroase aplicații pe piață care sunt create special pentru a te ajuta să scapi de anumite comportamente sau să te apuci de lucruri noi și să-ți formezi obișnuințe sănătoase. Deși unele dintre acestea sunt bine realizate și eficiente, multe sunt construite pe asumpția că ai nevoie de doar 21 de zile pentru a face această trecere majoră.

Însă, cercetătorii nu sunt de acord cu acest interval. Potrivit unui studiu, realizat de specialiștii de la University College London, durează în jur de 66 de zile ca o nouă obișnuință să se formeze. Aceasta este concluzia la care au ajuns, după ce aceștia au examinat obișnuințele a 96 de oameni, pe parcursul a 12 săptămâni.

Așa ca dacă vrei să te apuci de un nou program și să te ții de el, ar putea dura cam două luni pentru a te obișnui cu el, dar asta nu ar trebui să te descurajeze.

Cum poți scăpa de un viciu

Dacă vrei să scapi de un comportament nedorit, ei bine cercetătorii susțin că cel mai simplu mod de a face acest lucru este de a înlocui o obișnuință cu o alta. Acesta este și motivul pentru care celor care vor să se lase de fumat li se recomandă să apeleze la guma cu nicotină sau la bomboane.

Din păcate, nu există o strategie exactă la care poți apela pentru a scăpa de un comportament nedorit și rețeta corectă va depinde predominant de voința și motivația ta și va trebui să identifici motivele clare pentru care vrei sa faci acest lucru și să ți le amintești constant pentru a putea întrerupe cercul vicios.

realitatea.net





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Supraviețuitoarele, cu vârste cuprinse între 47 și 81 de ani, dintre care opt care au legătură de sânge, își sărbătoresc acum recuperările în timp ce conștientizează cancerul.
      Joyce Waite, în vîrstă de 78 de ani, a fost diagnosticată pentru prima dată în 2002, iar iubita nepotului ei, Jane Reeson, a fost ultima diagnosticată cu această boală cruntă, în 2017, suferind cu succes o mastectomie.
      „Am combătut cancerul împreună ca familie și ne-am împărtășit experiențele între noi, ceea ce a ajutat cu adevărat”, a spus Vanessa Haw, în vîrstă de 55 de ani, care a fost a opta membră a familiei diagnosticată, în aprilie 2015. „Faptul că am trecut de zece dintre noi a fost un ajutor uriaș. Suntem o familie apropiată, așa că am fost acolo una pentru cealalltă. Acest sprijin și să știi că cineva a avut cancer de sân, dar a supraviețuit, a fost genial”
      Vanessa Haw, proprietară a magazinului din Coningsby, Lincolnshire, care are patru copii și opt strănepoți, a fost diagnosticată cu cancer, în aprilie 2015, după o mamografie anuală. A refuzat radioterapia, din cauza modului în care a afectat-o pe mama sa, Barbara, care a fost diagnosticată cu cancer în 2003.
      În mai 2015, Vanessa avea o mastectomie pe partea stângă și avea toți noduli limfatici scoși din brațul stâng. Mai avea două operații pentru îndepărtarea pielii deteriorate și a suferit o mastectomie în octombrie 2016, ca măsură de precauție. „Chiar și în cele mai rele zile, știai că există viață, există speranță”
      Mama sa, Barbara Limb (81 de ani), a fost a doua femeie din familie care a fost diagnosticată cu cancer. Nepoata Barbarei, Trudie Smart, în vîrstă de 47 de ani, asistent didactic din Boston, Lincolnshire, a fost diagnosticată cu cancer de sîn în aprilie 2008. A avut opt cicluri de chimioterapie, înainte de a suferi o mastectomie în noiembrie, în acel an, urmată de trei săptămîni de radioterapie. La doar câteva luni după diagnosticul ei, mama ei, Shirley Limb, de 72 de ani, din Kirton, Lincolnshire, a fost diagnosticată în septembrie 2008.
      Shirley, care are trei copii mari, șase nepoți și doi strănepoți, a primit vestea în urma unei mamografii de rutină. O biopsie ultra-sonoră și biopsie au confirmat că a avut cancer la sân și că a fost îndepărtată o lumpectomie și ganglioni limfatici chiar înainte de Crăciun în acel an. Apoi a făcut radioterapie în fiecare zi, timp de trei săptămîni, și i s-a spus că este în remisiune în vara lui 2009. În ciuda faptului că nu a fost o rudă de sânge, partenera fratelui Vanessei, Lorraine Hill, în vârstă de 61 de ani, a fost diagnosticată după ce a descoperit în 2005 un nodul mare la sân.
      Chelneriță și mama unui copil, din Horncastle, Lincolnshire, a făcut chimioterapie, pentru a micsora tumora, înainte de a suferi o mastectomie parțială. Sora lor, Hazel Holland, de 53 de ani, a fost de asemenea doborâtă când a făcut o mamografie în februarie 2015. Mamă a doi copii, a suferit o operație în martie în acel an, pentru a elimina un nodul limfatic, urmată de chimioterapie și radioterapie. „Am luat totul pas cu pas și am continuat viața” .
      Trei ani mai devreme în 2012, mamei lui Hazel, Mary Limb, în vârstă de 74 de ani, i s-a spus că are cancer la sân, după ce medicii au găsit o umflătură. Ea a fost la spital, patru zile de la operație, pentru a îndepărta ganglionii, apoi a făcut radioterapie. În august 2017, cumnata Mariei, Margaret Bedford, în vîrstă de 74 de ani, a fost și ea diagnosticată. Mama a trei copii, i s-a extirpat un nodul, luna următoare, iar după patru săptămîni de radioterapie epuizantă a fost declarată fără cancer.
      O lună mai târziu, în octombrie 2017, partenera fiului ei David, Jane Reeson, în vârstă de 54 de ani, a primit o lovitură devastatoare atunci cînd a fost diagnosticată cu cancer. Lucra ca și curier și este mamă a doi copii. A avut o mastectomie pe partea stîngă în noiembrie în acel an. I s-a spus să ia tamoxifen, care blochează estrogenii, timp de cinci ani, dar până acum toate testele sunt în regulă. „Nu am simțit niciun nodul, așa că dacă nu ar fi fost mamografiae, ar fi putut fi o poveste diferită. Acum sunt conștientă de importanța efectuării unor controale periodice”.
      Luna viitoare va fi lansat oficial al familiei, iar sumele obținute din vânzarea lui vor fi donate pentru tratarea cancerului de sân. Cronologia diagnosticării cu cancer de sîn în familia celor zece femei: 2002 – Joyce Waite 2003 – Barbara Limb 2005 – Lorraine Hill 2007 – Shirley Limb 2008 – Trudie Smart 2012 – Mary Limb 2015 – Hazel Holland 2015 – Vanessa Haw 2017 – Margaret Bedford 2017 – Jane Reeson.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Sună ca o utopie, dar cercetătorii sunt convinși că dacă ieși afară să te plimbi și, vreme de 12 minute ai gânduri pozitive despre oamenii din jurul tău, dispoziția ta se va îmbunătăți. Oamenii care au făcut acest lucru în cadrul unui experiment au spus că s-au simțit mai puțin anxioși, mai fericiți și mai empatici în urma acelor 12 minute decât oamenii care au servit drept grup de control.
      „Plimbările prin jur și oferirea de bunătate altora din lume reduce anxietatea și crește fericirea și sentimentele de conexiune socială”, a explicat psihologul Douglas Gentile, de la Iowa State University. „Este o strategie simplă care nu necesită foarte mult timp pentru a o încorpora în activitățile tale zilnice”.
      Pentru a descoperi acest lucru, cercetătorii au analizat 496 de oameni. Aceștia au fost împărțiți în mai multe grupuri. Tuturor li s-au dat chestionare completat înainte să iasă la plimbare pe holurile de la Iowa State University, unde s-a desfășurat studiul. Mai apoi, cercetătorii au oferit fiecărui grup de participanți o temă de gândire pentru plimbarea de 12 minute.
      Astfel, 127 de oameni au fost rugați să se uite la oamenii pe lângă care treceau și să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Mai apoi, 125 de oameni au fost rugați să analizeze ce ar putea avea în comun cu persoanele pe lângă care trec (de la temeri și speranțe comune la ce restaurante ar putea prefera). Alți 109 oameni au fost puși să se gândească în ce moduri le sunt superiori celor pe lângă care trec. Iar cei 135 de oameni rămași au servit drept grup de control – lor li s-a spus să se concentreze pe detalii fără să le judece (cum ar fi culoarea hainelor, machiajul și accesoriile celor din jur).
      Când s-au întors de la plimbarea de 12 minute, toți participanții au fost puși să completeze alte chestionare, cu scopul de a li se măsura nivelurile de anxietate, fericire, satisfacție, empatie, grijă și conexiune. Cei care au obținut cele mai mari scoruri (așadar, și cele mai bune în contextul de față) au fost oamenii care au fost puși să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Cei cu scorurile cele mai mici au fost oamenii care au căutat să găsească motive pentru care ar putea fi superiori străinilor pe lângă care trec.
      Așadar, data viitoare când simți că ai o stare proastă, o simplă plimbare plină de gânduri pozitive la adresa celor pe lângă care treci ar putea să te ajute mai mult decât ai crede.
      playtech.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Anul acesta a fost o roadă bogată de pepene verde, în piețe puteai cumpăra încă din luna iunie harbuji autohtoni, cu o greutate de până la 10 kg.

      În doze mari, nitrații cauzează probleme acute, precum methemoglobinemia acută infantilă, afecţiune cunoscută şi sub denumirea de intoxicaţie acută cu nitraţi sau boala albastră a nou-născutului, reprezintă prima consecinţă a consumului de substanţe azotoase de către copii 0-1 an. Pe termen lung, în organism se formează nitrosamine cu efect toxic și potențial mutant.

      Conţinuturile de nitraţi variază în funcţie de organul plantei. Astfel, cele mai mari cantităţi de regăsesc în peţiol şi frunze iar cele mai mici în fructe şi seminţe. Plantele consumate integral (rădăcină, tulpină, frunze) aduc un aport mai mare de nitrați decât speciile ale căror părți comestibile sunt reprezentate de fructe. S‑a constatat că produsele vegetale obţinute prin cultivarea în sere şi solarii acumulează cantităţi mai ridicate de nitraţi.




      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta pe bază de plante include nu doar fructe și legume, ci și nuci, semințe, uleiuri, cereale integrale, fasole și, în general, orice vegetală care se poate consuma. Asta nu înseamnă că sunt vegetarieni sau vegani și nu mănâncă niciodată carne sau produse lactate cei care adoptă acest stil de viață.
      Opiniile specialiștilor
      Mai mulți nutriționiști au analizat regimurile alimentare pe bază de plante din întreaga lume, cum sunt regimul mediteraneean și dieta vegetariană. Regimul mediteraneean se bazează în foarte mare măsură pe hrană obținută din plante, dar include și pește, pui, ouă, brânză și iaurt de câteva ori pe săptămână. Carnea și dulciurile sunt rare. Studiile efectuate pe populații mari care au adoptat acest stil de viață arată că el reduce riscul bolilor de inimă, al sindromului metabolic, al diabetului, al depresiei, al anumitor forme de cancer (de colon, sân și prostată), iar la bătrâni duce la o mai bună sănătate mentală și funcționare fizică. Și dietele vegetariene sunt bune pentru sănătate, cu ajutorul lor reducându-se riscul bolilor cardiace și circulatorii. cercetătorii au arătat că dietele pe bază de plante oferă toate proteinele, grăsimile, carbohidrații, vitaminele și mineralele necesare pentru o sănătate optimă și deseori sunt mai bogate în fibre și fitonutrienți. Însă unii adepți ai stilului vegan au nevoie uneori de suplimente (mai cu seamă vitamina B12).
      Cum începi o dietă pe bază de plante
      Mai întâi, trebuie să știi că această dietă este mai degrabă un stil de viață. Modificarea obiceiurilor alimentare duce la o schimbare în starea generală de bine, mai ales dacă vei face alegeri sănătoase. Așa că nu trebuie să te concentrezi pe anumite feluri de mâncare, ci doar să adopți un stil general, în cadrul căruia poți face oricâte combinații dorești. Iată câteva principii ale dietei pe bază de plante:
      Mănâncă multe legume. Jumătate din farfurie ar trebui să fie plină cu legume la prânz și la cină. De asemenea, ele trebuie să fie foarte colorate. Poți consuma legume și sub formă de gustare, ca hummus sau guacamole.
      Schimbă modul în care privești carnea. Pur și simplu redu cantitatea de carne în general. Gândește-te la carne ca la o garnitură, nu ca la felul principal din farfurie. Iar uneori poți renunța complet la ea.
      Alege grăsimi bune. Grăsimile din uleiul de măsline, nuci, semințe și avocado sunt extrem de sănătoase.
      Gătește vegetarian cel puțin de două ori pe săptămână. Construiește masa în jurul fasolei, cerealelor și legumelor.
      Include cereale integrale la micul dejun. Începe cu fulgi de ovăz, quinoa sau secară. După aceea adaugă nuci sau semințe și câteva fructe proaspete.
      Alege mereu verdele. Tot ce este verde face parte din această dietă. Există o mulțime de plante cu frunze verzi, cum sunt varza, broccoli, kale, spanacul, salata. Pentru a păstra savoarea și substanțele nutritive ale acestor plante, gătește-te rapid la aburi sau în tigaie fără ulei.
      Construiește masa în jurul salatei. Umple un castron cu tot felul de sortimente de salată. După aceea adaugă alte legume, la alegere, după gustul propriu. Asezonează aceste frunze și legume cu tofu, mazăre sau fasole și condimentează cu plante aromatice și ulei de măsline.
      Desertul trebuie să fie constituit dintr-un fruct. O nectarină coaptă și zemoasă, o felie înviorătoare de pepene verde sau un măr crocant îți vor satisface trebuința de dulce de la finalul mesei.
      Exemplu de meniu pe bază de plante
      Mic dejun
      Fulgi de ovăz cu banană, nuci și scorțișoară Tortilla cu omletă, fasole, ardei gras, ceapă și brânză Brioșă englezească din cereale integrale cu roșie și avocado Prânz
      Salată grecească: frunze verzi cu roșii, măsline, feta, ulei de măsline și oțet balsamic. Pâine integrală pita și pepene la desert Supă de roșii cu busuioc, crutoane cu tabbouleh și un măr Pizza vegetariană cu mozzarella, roșii, broccoli, ceapă, ardei și ciuperci Căpșune la desert Cină
      Legume la grătar cu tofu și salată de spanac Paste integrale cu fasole și mazăre și o salată romană cu roșii cherry Chili vegetarian cu salată de spanac femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1. Este timpul să începi să ai din nou grijă de tine. Este datoria ta și numai a ta să îți luminezi calea. Învață să te iubești pe tine înainte de a îi iubi pe alții, învață să ai grijă de tine. Orice ai face, iubește-te pentru că ești tu. Orice ai simți, iubește-te pentru că ești unică.
      2. Este timpul să începi din nou să îți îndrepți atenția asupra pasiunilor tale. Dacă ai pierde totul în afară de mintea, inima și sănătatea ta, care ar fi motivul pentru care te-ai trezi în fiecare dimineață cu un zâmbet? Este datoria ta să găsești acest motiv și să te bucuri de el.
      3. Este timpul să începi să răspândești din nou bucurie în jurul tău. Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume. Iubește fără frică și fără limite.
      4. Este timpul să începi din nou să ai conversații de calitate cu cei dragi. Petrece momente alături de oamenii la care ții, fă-ți timp pentru ei. Relațiile înfloresc atunci când două persoane sunt capabile să își împărtășească sentimentele și cele mai profunde gânduri despre sine și despre celălalt.
      5. Este timpul să îți asculți intuiția. Fii selectivă în luptele tale. Alege întotdeauna cu inima.
      6. Este timpul să reîncepi să te bucuri de liniște. În fiecare zi găsește puțin timp pentru tine, pentru liniște, pentru acele clipe departe de agitația zilnică.
      7. Este timpul să începi să îți permiți să înveți din greșeli. Cea mai mare greșeală pe care mulți dintre noi o fac este că trăim cu frica constantă că vom face o greșeală. La urma urmei, greșelile vin cu cele mai importante lecții de viață. Eliberează-te! Trăiește puțin!
      8. Este timpul să sărbătorești micile victorii din fiecare zi. Sigur, nu în fiecare zi va fi bine, dar va fi ceva bun în fiecare zi. Datoria ta este să găsești acel moment și să îl sărbătorești. Antrenează-ți mintea pentru a vedea ce este corect. Optimismul este o alegere.
      kudika.ro
  •