Nutriționiștii spun că pizza e mai sănătoasă decât cerealele pe care le consumi la micul dejun


    Adori pizza? Atunci rezultatele unui studiu despre obiceiurile alimentare ar trebui să te bucure la maximum. De ce? Pentru că oamenii de știință consideră că e mai sănătos să consumi pizza la micul dejun decât cereale.

annie-spratt-605828-unsplash.jpg

Înainte să afli explicațiile cercetătorilor, este important să știi că pizza nu este cea mai sănătoasă alegere la micul dejun. Este plină de grăsimi și de carbohidrați și e considerată mai degrabă un junk food decât mic dejun. Are totuși o mulțime de proteine. Iar când așezi toppingul pe blat – carnea, brânza, eventual legume – pizza se încarcă de nutrienți. Cu alte cuvinte, vă va ţine de foame o lungă perioadă și veți sta deoparte de gustările pline de zahăr.

„Este o surpriză faptul că o bucată de pizza și un castron de cereale conține aproape aceeași cantitate de calorii. Pizza, totuși, conține mai multă proteină”, a spus dieteticianul Chelsey Amer.

thomas-schweighofer-51101-unsplash (1).jpg

De obicei, nutriționiștii nu recomandă consumul de cereale la micul dejun, pentru că pe scara nutrițională acestea conțin doar un mic procent de proteine, grăsimi sănătoase și zahăr din plin. Astfel, experții găsesc pizza o alternativă mai sănătoasă pentru micul dejun. Cerealele care conțin zahăr vă oferă rapid o senzație de sațietate, dar aceasta va dispărea foarte repede.

Preparatul italienesc preferat de oameni conține mai multă grăsime și mai puțin zahăr, protejându-vă astfel și dinții. Cu toate astea, nu se recomandă să mănânci pizza în cantități exagerate. De fapt, puteți include cerealele la micul dejun, cu condiția să alegeți un sortiment cu un conținut scăzut de zahăr și să consumați și proteine .

Și ouăle sunt o alegere excelentă la micul dejun. Sunt bogate în proteine și substanțe nutritive și pot fi gătite rapid.

tabu.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Rețeta 1: Tort cald cu ciocolată și zmeură, după rețeta lui Nigella Lawson
      Este o rețetă care îți ia circa o oră, dar îți oferă multe senzații gustative, mai ales dacă ești un amator înflăcărat al deserturilor. Ai nevoie de următoarele ingrediente, exact în cantitățile prevăzute (cel mai potrivit ar fi să folosește un cântar):
      185 de grame de făină; O linguriță rasă de praf de copt; Un vârf de sare; 30 de grame de cacao; 250 de grame de ciocolată amară Heidi (75% concentrație de cacao); 95 de grame de zahăr alb; 95 de grame de zahăr brun; 250 de grame de unt; O lingură de lichior de portocale; 185 de ml de apă; 185 de ml de cafea; 250 de grame de zmeură.
      Pașii rețetei:
      1. Cerne făina prin sită, adaugă praful de copt și vârful de sare, amestecând ingredientele. După amestecare, integrează praful de cacao.
      2. Într-o cratiță pune 250 de grame de ciocolată amară Heidi, 95 de grame de zahăr alb, 95 de grame de zahăr brun, 250 de grame de unt și o lingură de lichior de portocale. Adaugă apa și cafeaua. Pune compoziția pe foc mic până când se topesc toate ingredientele și se obține consistența unui sirop.
      3. Unge o formă de copt, preferabil cu diametrul de 21 de cm.
      4. Când sosul de ciocolată este gata, încorporează-l în mixul de făină și cacao.
      5. Bate separat două ouă și adaugă-le în întreaga compoziție. Amestecă fin totul.
      6. Toarnă jumătate din compoziție în forma de coptură. Adaugă zmeura. Acoperă totul cu restul compoziției.
      7. În cuptor, tortul se coace la 180 de grade, timp de 40 de minute. Pe raftul de jos adaugă o tavă suplimentară pentru cazul în care va curge puțin din compoziție.
      8. După ce îl scoți din cuptor, lasă-l 15 minute să se odihnească, apoi îl tai și-l servești alături de câteva bile de înghețată de vanilie și un pahar de vin roșu.
      Rețeta 2: Antricot de porc caramelizat cu pere și ceapă roșie
      Această rețetă o să vă satisfacă papilele gustative, pentru că oferă nu doar sațietate, ci și o multitudine de gusturi și senzații noi. În plus, este extrem de ușor de făcut, luându-ți puțin timp.
      Ai nevoie de:
      Două felii de antricot sau cotlet de porc, preferabil cu os; Trei pere medii; O ceapă roșie mare; Două fire de coriandru; Mix de legume congelate pentru wok, la garnitură; Sare, piper.
      Pașii rețetei:
      1. Curăță ceapa și taie-o julien.
      2. Taie în felii medii perele.
      3. Mărunțește firele de coriandru.
      4. Într-o tigaie preîncălzită adaugă o lingură cu ulei de măsline și aranjează ceapa, perele și coriandrul.
      5. Asezonează carnea cu sare și piper. Aranjeaz-o în tigaie alături de pere și ceapă.
      6. Într-o tigaie separată pune ulei de măsline și pregătește mixul de legume congelate.
      7. Aranjează compoziția finală pe platouri albe și servește-o alături de un vin spumant.
      Rețeta 3: Pizza cu chorizo, dovlecel și busuioc
      Italienii au descoperit de foarte mult timp care este rețeta fericirii: pizza și dragostea. De aceea, o pizza pregătită în casă poate deveni piesa de rezistență a cinei tale romantice.
      Ai nevoie de următoarele ingrediente:
      165 de ml de apă; Trei-patru grame de drojdie uscată; ¼ linguriță de zahăr; 200 de grame de făină; 50 de grame de griș; ¼ linguriță de sare; O ceapă albă mică; Doi-trei căței de usturoi; O bucățică de unt; Frunze de busuioc, după dorință; O conservă de roșii decojite; Sare, piper, zahăr brun; Un dovlecel; 75 de grame de salam chorizo; 100 de grame de mozarella.
      Pașii rețetei:
      1. Într-un bol aparte amestecă apa, drojdia uscată și zahărul brun.
      2. În alt vas adaugă făina albă, grișul și sarea. Amestecă, astfel încât făina să se îmbogățească cu oxigen.
      3. Încorporează amestecul de apă, drojdie și zahăr brun în compoziția cu făină.
      4. Amestecă aluatul în vas, după care frământă-l pe masă circa 10 minute, până când va deveni elastic. Pune-l înapoi în vas și acoperă-l cu folie alimentară până prepari sosul.
      5. Taie ceapa cubulețe. Mărunțește usturoiul. Pune-le într-un vas cu puțin ulei de măsline și un cubuleț de unt. Când se înmoaie ceapa, pune frunzele de busuioc. Tu alegi câte să fie. Peste un minut adaugă deasupra roșiile din conservă. Asezonează totul cu sare, piper și zahăr brun. Lasă compoziția pe foc mic până devine de o consistență mai groasă (circa 12-15 minute). La final trebuie s-o treci prin blender.
      6. În două tăvi pentru rolă pui folie de aluminiu, pe care o ungi cu ulei de măsline și o presori cu griș.
      7. Împarți aluatul în două părți și îl întinzi nițel. Nu este neapărat să aibă o formă geometrică fixă.
      8. Taie rondele subțiri dovlecelul, salamul și mozarella.
      9. Încinge cuptorul la 240 de grade, cu ventilarea pornită. Între timp, aluatul se odihnește în tăvi câteva zeci de minute.
      10. Unge aluatul cu sos, aranjează dovlecelul, mozarella și frunzele de busuioc.
      11. La final asezonezi cu ulei de măsline, sare și piper.
      12. Pizza se va coace în opt-10 minute la 230 de grade, cu ventilarea pornită. Servește-o cu un vin alb.
      Cu siguranță, aceste trei rețete se pot transforma într-o frumoasă tradiție de Ziua Îndrăgostiților, pe care să o repetați de fiecare dată, împreună.
      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
       Pentru aluat
       500 g făină  250 ml apă, la temperatura camerei 2 g drojdie proaspătă  25 ml ulei de măsline  1 praf de sare  Pentru umplutură
      2 cepe roşii  1 ardei iute  500 g carne de vită tocată  200 ml vin alb sec  1 ceapă albă 1-2 linguri ulei  100 g gorgonzola 50 g brânză gouda rasă  1 mână rucola sare piper 100 g măsline feliate Pentru sos
      50 g sos de roşii  50 g gorgonzola  100 g mozzarella frunzuliţe de cimbru Mod de preparare
      Pasul 1
      Torni apa în vasul în care vei frământa, adaugi uleiul, drojdia şi sarea, apoi baţi cu un tel sau mixezi. Încorporezi făina şi frămânţi până obţii un aluat catifelat, care nu se mai ţine de degete. Îl strângi într-o bilă, pe care o ungi cu puţin ulei şi o laşi deoparte 30 de minute, apoi o acoperi şi o ţii la crescut, cam 2 ore
      Pasul 2
      Pentru umplutură, încingi uleiul şi căleşti ceapa albă tăiată fin. Adaugi carnea, potriveşti gustul de sare şi piper, o laşi până se albeşte şi torni vinul. Acoperi şi o ţii pe foc până se găteşte carnea şi scade zeama. Amesteci din când în când, apoi o dai deoparte. Pentru sos, zdrobeşti cele 2 tipuri de brânză şi le amesteci cu sosul de roşii până obţii o pastă. Adaugi cimbrul tăiat şi amesteci bine ingredientele.
      Pasul 3
      Împarţi aluatul în două părţi şi le întinzi în funcţie de cum vrei să fie blatul: gros sau subţire.
      Pasul 4
      Întinzi sos pe fiecare blat şi îl netezeşti pe toată suprafaţa lui, apoi adaugi carnea, bucăţele de gorgonzola, măsline, feliuţe de ceapă roşie, rondele de ardei iute şi brânză gouda. Aşezi o pizza într-o tavă şi o dai la cuptorul bine încins 9 minute. O scoţi, pui peste ea rucola şi o mai laşi la cuptor până se rumeneşte. La fel procedezi şi cu cealaltă pizza.
      Poftă bună! 
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      Pentru blat
      500 g făină 1 g drojdie uscată 2 linguri ulei de măsline 1 linguriţă zahăr 10 g sare 250 ml apă călduţă Pentru sos 
      4 roşii mari ½ linguriţă oregano uscat sare, după gust 1 linguriţă zahăr Pentru topping
      2 fire ceapă verde 1 ceapă roşie 100 g porumb dulce din conservă 4 ciuperci champignon 2 roşii  100 g măsline negre  250 g mozzarella Amesteci făina cu drojdia, cu zahărul, cu sarea şi cu uleiul, apoi încorporezi apa, până obţii un aluat moale, elastic şi lucios. Dacă e cazul, mai torni puţină apă. Aluatul nu trebuie să ţi se lipească de mâini, ci să fie elastic. Îl acoperi şi îl laşi la dospit o oră şi jumătate.
      Pentru sos, speli cele 4 roşii, le cureţi de cotoare şi le faci piure în blender. Adaugi oregano, sare, zahăr şi le fierbi la foc foarte mic, până când sosul se îngroaşă, apoi îl laşi la răcorit.
      Întinzi aluatul într-o tavă unsă cu puţin ulei. Întinzi sosul de roşii pe blat şi dai la cuptorul preîncălzit 5 minute, la foc mare. Scoţi tava, presari mozzarella rasă, porumbul scurs, măslinele, roşiile şi ciupercile tăiate felii, ceapa verde tocată şi rondele de ceapă roşie. Pui la cuptor 10-12 minute.
      Serveşti pizza decorată cu busuioc verde şi oregano uscat.
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul din cartofi scade colesterolul. Cartofii sunt bogați în minerale.
      Roșiile pot fi și ele consumate dimineața, deoarece îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun. Roșiile accelerează metabolismul.
      Ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânără mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă.
      Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.
      Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.
      Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea. Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.
      Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.
      Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.
      Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.
      Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli; Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.
      Bananele pot afecta în mod negativ digestia.
      Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.
      Iaurtul ajută digestia potolește pofta de „a ronțăi” ceva înainte de culcare.
      Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.
      Merele cresc aciditatea stomacului. Roșii Pectina este greu de digerat seara; Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.
      Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      În diminețile de școală va trebui să ai în vedere meniul copilului tău. Spre deosebire de vacanța de vară nu vei mai putea varia ora primei mese a zilei și va fi necesar să ai la dispoziție variante rapide, dar foarte consistente, care te vor ajuta să eviți excesul de zahăr sau sodiu.
      Deși copiii sau adolescenții nu vor refuza o porție de cereale de la cutie la micul dejun, nu sunt cea mai potrivită alegere, mai ales dacă nu conțin suficiente fibre. Cu ajutorul specialiștilor poți prepara rețete rapide, care nu te vor încetini în timp ce te pregătești pentru ziua care începe și le dau multă energie celor mici.
       Iată ce variante ar trebui să încerci pentru micul dejun din zilele de școală:
       1. Parfait cremos și crocant
      Pune straturi alternative de iaurt grecesc simplu, boabe de struguri fără sâmburi, ananas și fulgi de ovăz, iar la final adaugă o lingură de miere pentru a definitiva un mic dejun pe placul tuturor copiilor.
       2. Pâine prăjită cu scorțișoară
      Alege 4 felii de pâine din făină integrală, înmoaie-le în lapte amestecat cu scorțișoară și esență de vanilie, apoi rumenește-le 5 minute în tigaie. Se potrivesc de minune cu o porție de nuci crocante sau cu semințe de floarea soarelui.
       3. Pitta cu bacon și ouă
      Prepară la tigaie un amestec din 3 ouă bătute, 2 linguri de brânză Cheddar și 7 felii de bacon de seara. Dimineața folosește-l pentru a umple o pitta din făină integrală, apoi rumenește totul pe grătar 2 minute.
       4. Tortilla cu granola și nuci
      Umple o tortilla din făină integrală cu o lingură de unt de arahide sau semințe de floarea soarelui, ½ banană tăiată felii subțiri și 3 linguri de granola.Acest mic dejun crocant este ideal pentru a elimina tentația de a mânca gogoși de la prima oră și va reduce pofta de sucuri acidulate.
       5. Terci de ovăz cu fructe și nuci
      Prepară un terci de ovăz crocant folosind lapte degresat, o banană făcută piure, ½ linguriță de scorțișoară, 2 linguri de nuci sau migdale mărunțite, 50g de căpșuni proaspete și 2-3 frunze de mentă. Poți rade puțină ciocolată amăruie deasupra pentru a da un aspect special micului dejun.
       6. Terci de ovăz cu unt de arahide 
      Toarnă o cană de apă fierbinte peste ½ cană de fulgi de ovăz integral. Adaugă 2 linguri de unt de arahide și o linguriță de iaurt grecesc simplu. Amestecă bine și servește copilului micul dejun ultrarapid.
       7. Pâine cu unt, într-o variantă nouă
      Alege 6 felii de pâine din făină integrală, întinde pe ele un strat generos de unt organic cu un conținut ridicat de Omega-3, apoi continuă cu somon afumat, frunze de busuioc și salvie. La final pune un strat de iaurt grecesc.
       8. Burrito cu avocado
      Fă o omletă din 3 ouă, ½ avocado și ½ ardei gras roșu. Folosește-o pentru a umple o tortilla din făină integrală și presară pătrunjel deasupra.
       9. Covrig cu brânză, stafide și nucșoară
      Întinde un strat generos de brânză cremă de capră pe un covrig din făină integrală, presară stafide și nucșoară și servește-l copilului cu o ceașcă de ceai de ghimbir.
       10. Sandviș cu ouă fierte
      Alege o chiflă din făină integrală și pune alternativ felii de șuncă presată de curcan cu un conținut redus de sodiu, frunze de salată verde, felii de ou fiert, felii de măr, felii de avocado și de roșie.
      eva.ro
  •