• Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Deși nu resimt aceeași presiune cu a cuplurilor care nu reușesc să aibă un copil, cele care au un copil, dar nu reușesc să-l aibă pe al doilea trec prin dificultăți la fel de mari. 
      În cazul femeilor sub 35 de ani, se consideră că se confruntă cu infertilitatea după 12 luni de încercări de a rămâne însărcinată, iar în cazul celor de peste 35 de ani, infertilitatea este luată în calcul după șase luni de încercări, a explicat Jacqueline Ho, expert în infertilitate la Keck Medicine of USC. 
      Elise G., o mamă cu doi copii din Boston, s-a confruntat cu infertilitatea secundară când și-a dorit să devină mamă pentru a două oară. „Cand l-am avut pe primul, ne-am căsătorit și deși credeam că o să dureze ceva până când voi rămâne însărcinată, am rămas din prima luna. Am presupus că atunci când voi fi pregătită să încerc pentru al doilea, voi putea controla momentul”, a povestit ea. 
      Lucrurile n-au mers, însă, așa cum se aștepta Elise. După nouă luni de încercări, a urmat o consultație la endcrionolog. Câteva țeste standard au indicat că ea avea un nivel anormal de scăzut al hormonului feminin, iar soțul avea un număr redus de spermatozoizi, iar aceștia aveau o mobilitate scăzută – doi factori care pot contribui la infertilitate. 
      Încapacitatea de a concepe după o prima sarcină afectează aproximativ 10% din cuplurile din toată lumea, deși pierderile de sarcină pot fi incluse în definiția infertilității secundare. Mai multe studii, îndeosebi cele din SUA, nu fac o diferență între infertilitatea primară (cea a cuplurilor care nu pot avea copii) și cea secundară, așa că e dificil de știut cu exactitate câte femei nu reușesc să aibă al doilea copil. 
      De ce nu se discută despre infertilitatea secundară 
      Problemele cu care se confruntă femeile și cuplurile care își doresc cu ardoare al doilea copil nu sunt deloc mici. „Persoanele care se confruntă cu infertilitatea secundară se pot simți ignorate în discuțiile despre infertilitate pentru că ele au deja un copil”, explică Angela K. Lawson, psiholog la Northwestern Medicine Fertility and Reproductive Medicine.
      „Am simțit efectiv că nu puteam vorbi despre asta, în special cu prietenele despre care știam că au avut probleme de infertilitate la primul lor copil sau care se confruntau chiar atunci cu infertilitatea”, confirmă Elise. „Atat de mulți oameni încercau să ajungă în punctul în care noi eram deja, încât ar fi părut prea egoist să mă plâng că nu pot concepe a două oara”, a adăugat ea. 
      Oricum am privi-o, infertilitatea e infertilitate și dacă n-ai copii și dacă ai, dar mai vrei. Pe măsură ce această dorință crește, iar eșecurile se adună, frustrarea și neîncrederea devin distrugătoare. InStyle prezintă factorii obișnuiți care conduc la infertilitate și ce poți face dacă treci prin așa ceva. 
      Vârsta 
      Este cel mai important factor asociat cu infertilitatea. „Calitatea și cantitatea ovulelor intră în declin de-a lungul timpului”, arată Kara Goldman, profesor asistent de obstetrică și ginecologie la Northwestern University. Numărul sarcinilor pierdute și anomaliile cromozomiale cresc odată cu vârstă, începând de la 35 de ani în sus, adaugă Jacqueline Ho. Apropiindu-se de 35 de ani și cu un soț cu 10 ani mai în vârstă, Elise a fost afectată de acești factori. 
      Schimbarea stilului de viață 
      Încă nu știm pe deplin cum ne pot afecta fertilitatea anumite alimente, dar menținerea unei greutăți optime este esențială. Greutatea poate avea legătură cu ovulația neregulată, un factor important care influențează capacitatea de a rămâne însărcinată, arată Dr. Ho, la fel și exercițiile fizice excesive. Alți factori care țin de stilul de viață, precum fumatul și consumul de alcool, pot reprezenta un risc mai mare pentru infertilitate. 

      O operație sau complicații ale unei sarcini anterioare 
      Dacă primul copil s-a născut prin cezariană, operația din abdomen și pelvis poate conduce la formarea unor țesuturi cicatriciale. „Trompele uterine sunt structuri fragile care pot fi blocate când există o inflamație sau un țesut cicatricial în apropiere”, arată Dr. Ho. 
      Dacă trompele sunt blocate, ovulele nu mai pot ajunge în uter, iar spermatozoizii nu le pot atinge. Dacă placentă rămâne în uter după naștere, există un risc crescut de a avea și țesuturi cicatriciale. Alte intervenții în uter, precum dilatarea sau chiuretajul pentru a îndepărta țesut din uter pot condduce la apariția țesutului cicatricial. 
      În cazuri rare, sângerarea abundență după naștere poate afecta celulele din creier implicate în producerea hormonilor necesari pentru ovulație, explică Dr. Ho. 
      Infertilitatea masculină 
      Scăderea cantității de spermă a partenerului, în special din cauza unor factori de stil de viață precum fumatul, joacă un rol în infertilitate. Între 40 și 50% din cazuri, infertilitatea masculină este cea care împiedică sarcină. Femeile au tendința de a se învinovăți, mai ales dacă au născut o data, dar infertilitatea implică doi oameni. 
      În cazul Elișei, cantitatea redusă de spermă și mobilitatea scăzută a spermatozoizilor au fost de vina. În cele din urmă, fertilizarea în vitro a ajutat cuplul să conceapă al doilea copil. Dar Elise spune că vrea că oamenii să știe că, deși infertilitatea e o problemă care cade aproape întotdeauna pe umerii femeilor, „infertilitatea nu este o problemă a femeilor, este o problemă a cuplului”. 
      Ce poți să faci dacă te confrunți cu infertilitatea secundară? 
      În primul rând, trebuie să faci un nou set complet de analize, recomanda Dr. Goldman. Acesta va include un istoric detaliat al ciclurilor menstruale, o ecografie a trompelor uterine și a uterului, o analiză a nivelului de ovule și o analiză a spermei. 
      Recomandarea generală pentru infertilitate este că, sub 35 de ani,  mergi la un doctor după un an de încercări, iar 35 de ani,  mergi la o consultație după  luni. Dar nu trebuie  aștepți. „In cele  multe cazuri de infertilitate, este indicat  ceri ajutor  repede decât prevăd aceste recomandari”, spune Dr. Goldman. Intervenția poate probleme tratabile iei din timp măsurile utile – de exemplu fecundarea  vitro. 

      5 sfaturi ale experților 
      Emoțiile nu  programabile 
      Poți fi un copil, dar profund nu reușești unul, spune Dr. Angela Lawson. 
      Fii cu ceea ce trăiești 
      Femeile care se  cu infertilitatea dispuse grupurile de sprijin vorbească cu prietenele decât cele care au infertilitate. Ele acumulează sentimente negative precum stresul, izolarea, anxietatea  depresia,  Emily Dosett, profesor asistent la Keck School of Medicine of USC. 
      Ajută-i pe ceilalți că să te ajute 
      Spune-le oamenilor ce anume te-ar ajută, recomanda Lawson. De exemplu, dacă îți dorești doar că cineva să audă ce ai de spus, poți să zici ceva de genul: „Ar fi de mare ajutor să am pe cineva care să mă asculte.” Dacă îți dorești doar să ai pe cineva care să-ți distragă atenția de la probleme, e în regulă s-o spui. Ghidându-i pe ceilalți te poate ajută să comunici mai bine cu ei. Iar dacă îi ajuți pe ei, și ei te ajută pe ține. 
      Solicita ajutor suplimentar 
      Dacă emoțiile tale îți afectează rutină zilnică și tonusul, atunci apelează la grupurile de sprijin. Fie că le găsești pe Facebook, fie prin intermediul organizațiilor medicale, acestea te vor ajută să nu te simți singură și copleșită de emoții. 
      Nu-ți pierde speranța 
      Așa cum ai aflat, diverși factori joacă un rol în infertilitate, iar tu și doctorul tău cunoașteți cel mai bine situația în care te afli. „Mesajul pe care l-aș adresă celorlalte femei care se confruntă cu infertilitatea este să aibă încredere în proces și să fie deschide la progresele tehnologiei moderne”, spune Dr. Ho. 
        
      Rată de succes a fertilizării în vitro tinde între 30 și 40% în rândurile femeilor sub 35 de ani. „Daca cineva poate să ducă această povară, atunci femeile o pot face”, conchide Jacqueline Ho. 
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Suplimentele sunt cea mai misterioasa parte a unei diete sanatoase. Sunt atat de multe si este greu sa-ti dai seama ce poti sa folosesti. Ulei de peste, zinc, magneziu, potasiu cum poti sa stii ce anume iti trebuie si ce nu merita sa consumi? Pentru ca, in fond, suplimentele nu-s chiar ieftine.
      Cel mai bun mod de a intelege ce trebuie sa folosesti este, desigur, sa vorbesti cu medicul tau de familie. Dupa o consultatie si un set de analize, acesta iti va recomanda nutrientii care sa acopere carentele constatate.
      Dar, in general, exista trei vitamine importante pe care orice femeie ar trebuie sa le consume in mod regulat, arata dieteticiana Tracy Lockwood Beckerman in ultimul episod al podcastului „You Versus Food”. Acestea sunt calciul, vitamina D si fierul.
      De ce ai nevoie de aceste 3 vitamine?
      Beckerman spune ca vitamina D inlesneste absorbtia calciului si, totodata, joaca un rol-cheie in sanatatea creierului si in cea a fertilitatii. Calciul pastreaza oasele puternice si ajuta tiroida, responsabila cu reglarea ciclului menstrual.
      Suplimentele de vitamine si minerale care iti accelereaza metabolismul
      Cat despre fier, lipsa acestuia se manifesta prin oboseala resimtita in timpul menstruatiei. Mai simplu spus, fierul furnizeaza energie si ajuta la distribuirea oxigenului in corp. Daca esti vegana sau vegetariana, trebuie sa te asiguri ca ai suficient fier in alimentatie, pentru ca acest element e mai greu de procurat doar din surse vegetale, arata Tracy Beckerman.
      Sursele naturale de vitamina D, calciu si fier
      Dar daca vrei sa iei aceste vitamine fara sa apelezi la suplimente? In inregistrarea video de pe YouTube, Beckerman prezinta principalele surse naturale ale acestor elemente: vitamina D o obtii din somon, oua, iaurt, ciuperci si din expunerea la soare, cel putin cate 15 minute pe zi. Calciul il iei din iaurt, branza, tofu si broccoli, iar fierul din carne rosie si crustacee, dar si din surse vegetale, precum fasolea, spanacul si din semintele de dovleac si de floarea soarelui.
      Pe langa aceste trei elemente vitale, trebuie sa ai si un nivel bun de vitamina C. O poti procura din ardei iute, portocale, kale, capsune si cartofi dulci.
      Ideal ar fi sa-ti asiguri necesarul de nutrienti doar din alimentatie. Dar oameni suntem, si sa mananci o varietate mare de produse sanatoase e mai usor de zis decat de facut. „Desi este indicat sa incerci in fiecare zi sa ai o dieta echilibrata, e o idee buna pentru femei sa ia multivitamine in fiecare zi pentru a fi sigure ca au consumul necesar de macro si micronutrienti”, explica Tracy Beckerman.
      andreearaicu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Credeai că trebuie să eviți definitiv sucurile de fructe pentru că nu vor face decât să-ți crească glicemia datorită zahărului concentrat? Ei bine, specialiștii contrazic această ipoteză și, chiar dacă este adevărat că aceste băuturi naturale nu conțin fibre, pot asigura beneficii importante pentru organism. Contează să nu bei cantități excesive pentru a obține avantaje fără a avea parte de efecte nedorite. Vei arăta mai bine, vei avea multă energie și nu te vei mai îmbolnăvi des. 
      Iată ce sucuri de fructe ar trebui să consumi frecvent:
      1. Sucul de portocale: previne inflamațiile
      Ai cedat tentației și ai luat o masă la fast food iar acum îți faci probleme pentru că îți pot apărea coșuri? Alimentele de acest tip favorizează agravarea tuturor afecțiunilor dermatologice pe fond inflamator și cresc riscul de lezare a vaselor de sânge. Cu toate acestea, nu înseamnă că trebuie să renunți complet la ele, dar ar trebui să bei un pahar de suc de portocale după o astfel de masă pentru a contracara efectele negative. Protecția oferită de sucul de portocale se datorează nivelului ridicat de flavonoide, care stopează agravarea inflamațiilor și reface echilibrul necesar pentru realizarea funcțiilor organismului.
      2. Limonada: previne și dizolvă pietrele la rinichi
      În cadrul studiilor de specialitate s-a demonstrat că limonada este o băutură esențială pentru a elimina amenințarea reprezentată de pietrele la rinichi, o afecțiune foarte dureroasă care devine din ce în ce mai răspândită. „Dacă ai avut deja o piatră la rinichi consumul zilnic de limonadă va reduce riscul apariției altor pietre cu până la 90%.Amestecă 120ml de suc de lămâie cu 2 litri de apă și consumă lichidul simplu sau îndulcit cu puțină miere”, spune dr. Roger Sur, urolog de la Universitatea din California.
      3. Sucul de struguri: stimulează funcțiile creierului
      Este o sursă excelentă de antocianine, antioxidanții care mențin funcțiile creierului. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că adulții de vârsta a doua care au băut un pahar de suc de struguri zilnic, timp de cel puțin 12 săptămâni, au obținut rezultate mult mai bune la testele specializate focalizate asupra funcției de memorare.
      4. Sucul de merișoare: menține sănătatea tractului urinar
      La doar 45 de calorii la o cană, sucul de merișoare este o băutură pe care o vei savura în tihnă pentru că nu-ți va compormite dieta, în timp ce previne infecțiile urinare și afecțiunile cardiovasculare. Asigură-te că alegi de fiecare dată sucul de merișoare simplu, fără zahăr adăugat sau conservanți.
      5. Sucul de prune: stimulează digestia
      Conține foarte mulți antioxidanți, potasiu și fibre. În plus, va furniza organismului compuși naturali cu un efect laxativ, prevenind constipația, crampele și durerile abdominale.
      6. Sucul de rodie: crește imunitatea
      Acest suc conține mai mulți antioxidanți decât ceaiul verde sau vinul roșu, iar gustul plăcut te va face să-l alegi în fiecare zi fără să fie nevoie de efoturi speciale pentru a-l consuma. În plus, sucul de rodie îți protejează inima împotriva atacului de cord și a insuficienței cardiace, previne creșterea colesterolului „rău” de tip LDL și reduce riscul de accident vascular cerebral.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă deja s-a întâmplat să refuze să mănânce legume, nu este cazul să renunți, ci să abordezi alte metode. Copilul le poate alege din nou dacă sunt preparate diferit și au o altă formă. Nu te descuraja pentru că nu i-au plăcut de la început pentru că legumele crude nu sunt la fel de apetisante ca și chips-urile sau gogoșile. Cu puțină creativitate vei reuși să treci de acest obstacol și vei îmbunătăți dieta zilnică a copilului.
      Iată ce legume ar trebui să utilizezi pentru a-l atrage și cum să le prepari:
      1. Morcovi

      Se numără printre legumele care sunt acceptate mai ușor de copii, mai ales dacă au garnitura potrivită sau sunt integrați în cadrul unui curcubeu în farfurie. Copiii care au participat la chestionarele realizate în școli și au selectat o legumă sau un fruct pentru masa de prânz au optat în proporție de peste 80% pentru morcovi sau un măr.
      Iată cum poți servi morcovii pentru a crește șansele de a fi consumați de cel mic:
      - cruzi, alături de humus sau guacamole;
      - fierți la abur timp de 7-9 minute;
      - rumeniți la cuptor timp de 20 de minute, cu ulei de măsline și cimbru sau oregano;
      - rași într-o salată cu ingrediente acceptate de copil. 
      2. Salată verde

      În ceea ce privește legumele cu frunze verzi va fi mult mai simplu să convingi copilul să guste frunzele crocante de salată verde decât să mănânce spanac, așa că valorifică acest avantaj. Potrivit specialiștilor, faptul că frunzele au nuanța de verde deschis reduce foarte mult numărul de reacții de respingere, în timp ce verdele închis intimidează mulți copii. 
      Salata verde este o sursă importantă de vitamina A, acid folic și vitamina K, plus fibre utile pentru digestie. Poți prepara o salată răcoritoare cu un dressing pe bază de iaurt, la care adaugi salată verde, cuburi de friptură de pui și frunze de pătrunjel proaspăt.De asemenea, o poți combina cu bacon, parmezan ras, avocado și un dressing din suc de lămâie și ulei de măsline. 
      3. Castraveți

      Se pare că este foarte important cum tai castraveții pentru a-ți convinge copilul să guste. Contează să observi cum reacționează copilul de fiecare dată. Încearcă să-i dai castraveți tăiați felii rotunde, bastonașe, cu mijlocul eliminat și înlocuit cu humus, guacamole sau tahini. În funcție de reacțiile pozitive pe care le observi poți crea feluri de mâncare atractive pentru el, care conțin multe vitamine. De asemenea, poți încerca să înlocuiești chips-urile cu felii de castravete cu un sos delicios.
      4. Mazăre

      Nici măcar adulții nu consumă foarte des mazăre, așa că nu te va surprinde că este puțin mai dificil să-ți atragi copilul. Potrivit nutriționiștilor, cel mai util este să ai mereu în congelator o pungă cu boabe de mazăre pe care să le poți adăuga în orice fel de mâncare pentru a crește conținutul de nutrienți sau chiar să le oferi simple copiilor și să vezi dacă le plac.
      5. Țelină

      Chiar dacă nu va fi selectată prea repede din cauza gustului specific, textura țelinei este ideală pentru sosurile cu brânză, humus sau guacamole. Poate fi consumată cu un topping de unt de arahide, care va deghiza complet gustul de care se tem copiii. În loc de desert le poți da copiilor un mix de bastonașe de țelină, brânză cremă și stafide, presărat cu ciocolată rasă ori miez de nucă de cocos neîndulcit.
      Nu uita să testezi și sucul de țelină pentru că foarte mulți părinți au fost surprinși când au observat că cei mici adoră gustul lui.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă reușești să ții o dietă exclusiv cu proteine, aceasta te va ajuta să slăbești considerabil, fără a petrece ore în șir în sala de fitness. Află chiar azi de ce proteine ai nevoie!
      Avantajele consumului de proteine
      Un aport considerabil de proteine îți ajută mușchii să fie mai puternici și ajută pielea, unghiile și părul să fie mai puternice și sănătoase.
      Pentru a scăpa de senzația de foame incearcă să mănânci mai multe mese pe zi (4-5), bazate pe proteine. Datorită pierderii în greutate, proteinele te ajută să ai o musculatură mai definită, o piele mai strălucitoare și să arzi mai ușor grăsimile.
      Chiar dacă există câteva critici asupra consumului ridicat de proteine, ele nu s-au dovedit a fi nocive decât oamenilor cu disfuncții renale. În rest, proteinele sunt benefice pentru toate funcțiile corpului, un control efecient al apetitului, imunitate și limitarea caloriilor consumate.
      Fructele de mare
      Cu toții cunoaștem faptul că fructele de mare sunt bogate în proteine și, cea mai bună parte este că au în compoziție foarte puține grăsimi.
      Fructele de mare sunt bogate în acizi grași omega 3, care este foarte bun pentru inimă. În plus, ajută la circulația sângelui și la topirea caloriilor în plus.
      Ouăle
      Oul este unul dintre cele mai bune alimente pentru persoanele care își doresc să slăbească. Ar trebui să incluzi chiar de azi ouăle în dieta ta, deoarece îți fortifică oasele, te ajută să te vindeci în orice afecțiune ai avea și te încarcă cu energie.
      În plus, cel mai important este să mănânci gălbenușul. Acesta te ajută să te simți plină. Astfel, nu vei mai simți nevoia să iei alte gustări, pline de calorii. Dacă îți dorești să ai o zi plină de energie, include chiar de azi oul în alimentația ta!
      Somonul
      În ciuda faptului ca este un pește gras, somonul este incredibil de sănătos și potolește pofta de mâncare cu succes. Este bogat în proteine, numeroși nutrienți și grăsimi bune pentru organism.
      Somonul aduce cu sine un substanțial aport de iod, necesar pentru o funcționare corespunzătoare a tiroidei. Datorită faptului că are în compoziție acizi grași omega 3, somonul ajută la reducerea inflamațiilor, care joacă un rol destul de important în obezitate și boli metabolice.
      Legumele crucifere
      Legumele crucifere sunt broccoli, varză albă sau roșie și varza de Bruxelles.
      Acestea, la fel ca și alte legume, sunt bogate în fibre și dau senzația de stomac plin. Mai mult decât atât, legumele crucifere au în compoziție cantități însemnate de proteine, fibre, nutrienți și alte substanțe anticancerigene.
      Tonul
      Tonul este un aliment cu conținut foarte scăzut de calorii, dar unul foarte ridicat de proteine. Datorită faptului că este un pește sălbatic, este sărac în grăsimi. Acest pește te ajută să crești aportul de proteine, reușind în același timp să menții numârul de calorii și grăsimi la minimum.
      elle.ro
  •