Noi reguli de păstrare a alimentelor


    La prima vedere poți crede că ar fi bine să ții totul în frigider, mai ales în timpul verii, dar unele alimente își mențin proprietățile mai bine la temperatura camerei. Descoperă care este alegerea potrivită în funcție de tipul preparatului.

gnom2.jpg

Mediul rece din frigider poate părea garanția prospețimii alimentelor, dar nu toate preparatele trebuie ținute la rece pentru a avea un gust bun.

Iată cum să păstrezi diferite alimente pentru a evita deteriorarea lor sau problemele digestive:

 1. Avocado: la temperatura camerei

Este foarte greu să cumperi un avocado deja copt, așa că în majoritatea cazurilor este recomandat să păstrezi acest fruct la temperatura camerei până când ești sigur că s-a copt, După aceea îl poți muta la rece, având grijă să-l scoți din frigider cu 5 minute înainte de a-l consuma. Păstrează sâmburele în jumătatea de avocado pe care nu o utilizezi pentru a încetini degradarea fructului.

 2.  Nucile: la frigider

Poate acest sfat te va surprinde, dar gustarea ta crocantă nu trebuie ținută în bucătărie sau în cămară. Uleiurile din componența nucilor pot râncezi rapid dacă este aer cald în jurul lor, așa că frigiderul este mult mai potrivit pentru a le păstra. De asemenea, le poți congela pentru că au un conținut de apă foarte redus și le poți folosi până la un an după aceea.

 3. Pepenele verde netăiat: la temperatura camerei

Nu mai ocupa un raft întreg din frigider cu pepenele verde pe care nu l-ai tăiat încă. Este bine să-l ții la temperatura camerei până când îl începi. După ce l-ai feliat înfășoară fiecare porție în folie alimentară și mută pepenele la frigider.

 4. Pachetele de salam sau șuncă presată: la frigider

Este esențial să păstrezi orice preparat de acest tip la rece, chiar dacă intenționezi să îl servești ca aperitiv. Singura excepție posibilă este salamul întreg, pe care trebuie să-l pui la rece de îndată ce ai tăiat primele felii din el. Nu ignora această instrucțiune pentru că vei favoriza răspândirea bacteriilor care provoacă toxiinfecțiile alimentare.

 5. Siropul natural de arțar: la frigider

Varianta naturală a acestui sirop nu conține deloc conservanți și poate acumula particule de mucegai dacă nu ții sticla la rece după ce ai deschis-o. Dacă ai ales o variantă procesată de sirop de arțar este în regulă să ții sticla în cămară. De asemenea, dacă nu te entuziasmează prea tare să pui sirop de arțar rece peste clătite este indicat să așezi clătitele pe o farfurie, să continui cu o lingură de sirop, apoi să dai totul la microunde timp de 30 de secunde.

 6. Bananele coapte: la frigider

Bananele galbene, foarte coapte, se vor menține proaspete încă o săptămână dacă le pui la rece, dar așteaptă până când au o culoare uniformă, eventual și câteva pete. Dacă pui bananele parțial verzi la rece vei stopa procesul de coacere și nu vei putea savura gustul deosebit al fructelor coapte.

 7. Prăjiturile: la temperatura camerei

Aerul rece va usca rapid prăjiturile, indiferent cât de bine le împachetezi pentru a preveni întărirea. În afara cazului în care glazura are tendința să se topească este mai bine să ții prăjiturile în bucătărie.

 8. Uleiul de cocos: la frigider

Toate uleiurile pot râncezi, mai ales cele pe care le folosești mai rar la gătit cum este uleiul de cocos. Va fi solid atât în cămară, cât și în frigider, așa că nu este nevoie decât să iei cantitatea potrivită și să o încălzești puțin la microunde.

9. Usturoiul: la temperatura camerei

Cățeii de usturoi vor rezista până la 3-4 luni în bucătărie, așa că nu trebuie să-ți faci griji că se vor strica. În cazul în care știi sigur că nu-i vei folosi o perioadă mai îndelungată poți pune cățeii de usturoi necurățați în congelator.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cristina a scris o nouă postare pe blogul său unde a povestit despre regimul alimentar cu care a reușit să slăbească 3 kilograme.

      „După aproape 3 luni de la naștere, cântarul meu arăta în fiecare zi același lucru. Indiferent cum mâncam, indiferent că deja mergeam la sala de o lună, una și bună – 54,9 kg. Asta nu ar fi fost o problemă pentru mine, dar chiar nu mă simțeam bine în pielea mea. Mai ales că eu de când mă știu am avut 50-51kg. Toată lumea îmi zicea că eu arăt bine, dar eu știam că poate fi și altfel”, a dezvăluit bloggerița.

      Cristina a decis să apeleze la un nutriționist. Tany Vander împreună cu un medic i-au elaborat un program alimentar bine pus la punct.

      Iată cum arată regimul proaspetei mămici acum
      Am început să mănânc din 3 în 3 ore, deci infometate nu veți rămâne. Mâncăm exact ce era indicat, iar dacă nu aveam produsul respectiv în casă, îl înlocuiam cu altul. Veți primi o lista de acest gen. Îmi era un pic frică că nu voi reuși să gătesc, pentru că trebuia să am grijă de Adela, dar mâncarea se prepară atât de simplu, în mare parte la cuptor. Așa că, mai mult de 5 minute acest proces nu o să va ia. Multe m-ați întrebat de dulce. Da, regimul presupune excluderea ciocolatei, dar veți avea ceva în schimbul ciocolatei mult mai gustos. Vorbesc de batonașele proteice, de care eu m-am îndrăgostit. Prima săptămână e un pic mai grea, pentru că nu înțelegi încă ce și cum. În cea de-a două, eram ca peștele în apă. Am învățat o grămadă de lucruri despre alimentație. Eu care credeam că mă pricep un pic. Efectiv, habar nu aveam. După 2 săptămâni de regim, mi-au dispărut poftele. Mergeam prin supermarket liniștită și nu voiam mai nimic. Regimul ține 4 săptămâni Am reușit să slăbesc 3 kilograme, dar vizual arăt de parcă am dat jos vreo 5 sau poate chiar mai mult. Cristina a mai dezvăluit că în timpul regimului nu a mers la sport și cu toate astea a reușit să slăbească 3 kilograme.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Vrei să eviți carențele de vitamine și minerale, dar nu îți place să înghiți pastile și ai prefera să le obții din surse complet naturale? Testează lista de băuturi propusă de nutriționiști pentru a preveni riscurile pentru sănătate și a avea mai multă energie. Acneea, rozaceea, durerile articulare, stresul, anxietatea sau problemele de memorie sunt numai câteva dintre afecțiunile care pot fi tratate cu succes.
      Pe rafturile magazinelor se află multe variante care nu sunt decât calorii inutile mascate cu etichete atractive, așa că nu este foarte simplu să optezi pentru variantele care te revigorează. Din fericire există un ghid al băuturilor care te ajută să-ți potolești setea și să obții simultan o doză importantă de vitamine și minerale.
       Iată ce băuturi ar trebui să consumi pentru a te simți mai bine în fiecare zi:
       1. Ceai verde
      Beneficiile sale au fost remarcate timp de mai multe secole în țările asiatice, iar în ultimele decenii este din ce în ce mai des consumat și în Europa. Ceaiul verde conține o cantitate ridicată de polifenoli, care previn cancerul de sân și de prostată. De asemenea, o ceașcă de ceai verde reduce ritmul de creștere a glicemiei după o masă, fiind un remediu util pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2.
       2. Suc de rodie
      Este una dintre cele mai utile băuturi pe care le poți găsi la supermarket. Sucul de rodie este o sursă excelentă de antioxidanți, care combat deteriorarea la nivel celular și reduc inflamațiile. Un singur pahar de suc de rodie pe zi diminuează rapid durerile asociate cu artrita, iar doza de vitamina C din componența sucului previne răceala și gripa.
       3. Suc de sfeclă roșie
      Conține cantități ridicate de nitrați, acid folic și magneziu. Organismul va transforma nitrații în oxid nitric, reducând nivelul tensiunii arteriale și ameliorând circulația sângelui. Potrivit studiilor de specialitate, sucul de sfeclă roșie poate crește rezistența fizică în cazul antrenamentelor solicitante.
       4. Kombucha
      Ușor acidulată și fermentată, Kombucha este o sursă foarte bună de antioxidanți și favorizează proliferarea bacteriilor benefice la nivelul tractului intestinal. Aceste bacterii stimulează digestia și asigură absorbția optimă a vitaminelor și mineralelor din alimentele ingerate.
       5. Sucul de lămâie
      Este un remediu extraordinar pentru sistemul imunitar slăbit. Nu vei avea nevoie decât de 2 linguri de suc de lămâie amestecat cu un pahar cu apă pentru a obține 14mg de vitamina C. Această combinație dă un gust nou apei simple și precis îți va fi mai ușor să ajungi la cele 8-10 pahare necesare la nivel de zi dacă le mixezi cu suc de lămâie. Vei avea un ten luminos, revigorat, iar acneea va apărea mult mai rar. De asemenea, oboseala va fi redusă rapid și vei deveni mai optimist.
       6. Apă de cocos
      Aroma ei exotică și răcoritoare este ideală pentru zilele călduroase. Menține nivelul optim de hidratare și furnizează organismului o cantitate importantă de potasiu, care joacă un rol de bază în reglarea bătăilor inimii și echilibrarea tensiunii arteriale.
       7. Ciocolata caldă
      Nu te gândeai că acest răsfăț cremos poate fi util pentru sănătate? Dacă prepari ciocolata caldă cu pudră de cacao neîndulcită și lapte semidegresat vei obține o doză importantă de antioxidanți, calciu și vitamina D.
       8. Suc de merișoare
      Acest suc acrișor conține foarte mulți antioxidanți, fiind remediul indicat pentru prevenirea afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului. Menține sănătatea vezicii urinare și tratează acneea și rozaceea. Este destul de acru consumat simplu, fiind adesea combinat cu zahăr sau sucuri de fructe mai dulci. Pentru a obține beneficiile preconizate alege varianta complet naturală, fără niciun ingredient suplimentar.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Vara trebuie să fim atenți la ce mâncăm și cum mâncăm pentru că organismul nostru suferă anumite schimbări odată cu temperaturile extrem de ridicate pe care le resimte.
      Iată o listă cu alimentele pe care le poți consuma în voie și care te ajută să reziști cu brio pe parcursul întregii veri!
      Banane - Chiar dacă nu sunt niște fructe zemoase, bananele sunt recomandate pe timp de caniculă. Făcând parte din categoria fructelor tropicale, bananele au capacitatea de a reduce temperatura corpului.
      Castraveți - Castraveții hidratează organismul și sunt o sursă importantă de Vitamina C, motiv pentru care sunt recomandați în timpul verii.
      Cireșe - Cireșele sunt vedetele acestui sezon și trebuie incluse neapărat în dieta zilnică.
      Condimente picante - Condimentele picante provoacă reacții la nivelul organismului și te vor ajuta să transpiri. Prin transpirație vei elimina excesul de apă din organism, pielea ta va putea să respire și te vei simți mult mai bine. Cu toate astea, nu exagera!
      Dovlecei - Dovleceii sunt recomandați pe timp de caniculă pentru că sunt bogați în apă și în substanțe nutritive. Astfel, aceștia reușesc să mențină un echilibru la nivelul organismului uman.
       Pepene galben - Pepenele galben este compus în mare parte din apă și ajută în procesul de hidratare.
       Pepene roșu - La fel ca pepenele galben, pepenele roșu conține o cantitate însemnată de apă. El reușește să răcorească organismul și să ofere o stare de bine.
       Roșii - Roșiile sunt bogate în potasiu și Vitamina C. În plus, ele conțin licopen, o substanță care protejează organismul împotriva razelor ultraviolete.
      Smochine - Smochinele conțin foarte mulți nutrienți și antioxidanți și ajută organismul uman să funcționeze la capacitate maximă.
       Spanac - Frunzele de spanac conțin magneziu și luteină, acest compus reușind să protejeze pielea de arsurile solare.
      a1.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cu siguranță te-ai întrebat cel puțin o dată care este cauza insomniei din ultima vreme sau te-ai trezit dimineața atât de obosită încât părea că nu ai dormit deloc. Se pare că ceea ce consumăm în timpul zilei are un impact semnificativ asupra somnului, așa că, specialiștii ne sfătuiesc ca înainte să ne dăm frâu liber poftelor, să ne gândim la eventualele consecințe. Nutriționiștii ne vin în ajutor și ne spun care sunt acele alimente care afectează calitatea somnului:
      Ciocolata neagră
      Deja știi ce efect poate avea un espresso înainte de culcare asupra organismului. Dar ce se întâmplă atunci când consumăm ciocolată neagră? Deși conține o mulțime de antioxidanți, ciocolata neagră are o doză considerabilă de cafeină. Cu cât procentul de cacao din compoziție este mai mare, cu atât crește și nivelul de cafeină. Asigură-te că o consumi cu cel puțin patru ore înainte de culcare.
      Alimentele procesate
      Deshidratarea îți poate usca gura și fosele nazale, cauzând sforăitul în timpul somnului, de aceea, este important să te menții hidratată nu doar prin consumul de apă, ci și al alimentelor sănătoase. Limitează consumul de sos de soia, mâncare congelată și orice alimente procesate precum supa la conservă, chips-uri și alte asemenea gustări. Încearcă să mănânci mai multe fructe și legume care te vor menține hidratată, precum castraveți, grepfrut sau pepene.
      Sosul de roșii
      Pizza Margherita și pastele cu sos de roșii cauzează arsuri gastrice. Sosul pe bază de roșii sau fructe citrice conține acizi, așa că, păstrează felurile de mâncare preparate cu astfel de sosuri pentru prânz.
      Alcool
      Deși ai crede că un pahar de alcool ți-ar aduce somnul mult visat, specialiștii demontează mitul și ne spun că, de fapt, creează probleme în programul de odihnă. Te poate trezi de mai multe ori în timpul nopții și poate accentua sforăitul. Fă o pauză pentru două săptămâni, nu consuma deloc alcool la cină, și observă dacă te trezești mai odihnită. Dacă vrei totuși să bei un pahar cu vin, ar trebui să o faci cu cel puțin trei ore înainte de culcare, pentru un somn liniștit.
      Alimente picante
      Deși acea vineri seara când ți-ai propus să rămâi acasă și să comanzi cea mai bună mâncare chinezească sau indiană sună aproape perfect, ar trebui să te gândești de două ori înainte să pui mâna pe telefon. Alimentele picante duc la reflux gastroesofagian, care se poate înrăutăți dacă te pui în pat după ce ai mâncat. Așa că, păstrează alimentele picante pentru prânz.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta după 50 de ani nu se compune din interdicții, ci mai ales din alegeri benefice, care te vor ajuta să ai multă energie, să previi îmbolnăvirile și să-ți menții funcțiile cognitive. Odată cu trecerea timpului și masa musculară sau densitatea osoasă sunt afectate negativ, așa că este ideal să consumi alimente care te protejează de efectele nedorite.
       Iată ce alimente ar trebui să consumi mai des dacă ai împlinit 50 de ani:
       1. Sfeclă roșie
      Este o legumă esențială pentru meniul tău. „Nu are doar un gust foarte bun, ci stimulează activitatea creierului, protejează inima și previne senzația de oboseală. Sfecla roșie este o sursă importantă de nitrați, care mențin circulația optimă a sângelui spre creier și previn demența. Nitrații sunt utili și pentru a regla nivelul tensiunii arteriale. Sunt trasformați de organism în oxid nitric și previn puseurile de tensiune prin dilatarea vaselor de sânge”, spune dr. Patricia Bannan, nutriționist. Rumenește și tu sfeclă roșie la cuptor pentru a avea o garnitură lângă fripturi sau adaug-o la salatele de fructe.
       2. Semințe de floarea soarelui
      Cine nu își dorește să aibă pielea netedă și un aspect tânăr cât mai mult timp? „În cadrul studiilor de specialitate s-a constatat că un consum combinat de vitamina E și vitamina C protejează pielea de efectele negative ale razelor ultraviolete. Semințele de floarea soarelui sunt o sursă excelentă de vitamina E și se pot combina foarte simplu cu o salată de spanac crud, care îți furnizează vitamina C, pentru a ameliora rapid aspectul pielii”, spune dr. Natalie Rizzo, nutriționist din New York.
       3. Nuci pecan
      Nu sunt destinate exclusiv pentru praline sau plăcinte. „Persoanele care au trecut de 50 de ani trebuie să ia măsuri pentru a preveni afecțiunile cardiovasculare. Nucile pecan oferă o combinație unică de grăsimi nesaturate, steroli din plante, fibre și flavonoide care transformă aceste nuci într-un remediu natural pentru protecția inimii. O porție de nuci pecan în fiecare zi previne bolile cardiace”, potrivit dr. Toby Amidor, nutriționist din New York.
       4.Fasole uscată
      „Odată cu înaintarea în vârstă riscul de boli cronice cum este hiperlipidemia, colesterolul ridicat sau diabetul de tip 2 crește. Un meniu bazat pe surse de fibre provenite din leguminoase cum este fasolea uscată reduce frecvența bolilor care vizează acumularea grăsimilor nocive și furnizează organismului doze utile de calciu, potasiu și fier”, explică dr. Emily Kyle, nutriționist din Rochester.
       5. Quinoa
      Iată o altă metodă de a crește consumul de proteine fără să mănânci multă carne. „Nu ai cum să greșești când alegi această sursă de proteine vegetale. Quinoa conține proteine complete, asigurând organismului toți cei 9 aminoacizi esențiali. Este mai utilă pentru a substitui carnea decât orezul brun. Folosește-o la supe, ciorbe, tocănițe, sosuri, piureuri și salate”, recomandă dr. Dana Angelo, nutriționist.
       6. Roșii
      Poate că îți plac deja la salate, supe sau gustări dar știai că sunt esențiale pentru a preveni ridurile? Roșiile conțin licopen, un antioxidant care neutralizează efectele negative ale expunerii la soare. Corpul tău va prelua cel mai rapid licopenul din roșiile gătite, așa că include-le des în rețetele de brioșe, plăcinte, paste, sosuri sau tocănițe.
       7. Struguri
      „Boabele de strugure conțin 1.600 de componente naturale, printre care polifenoli și antioxidanți, oferind beneficii multiple dacă fac parte din meniul zilnic. Strugurii îți vor proteja vederea, creierul și articulațiile, iar fiecare porție nu are decât 90 de calorii, așa că merită să înlocuiești deserturile cu boabele aromate”, spune dr. Bannan.
      8. Prune uscate
      Vrei să-ți menții oasele puternice pe măsură ce trece timpul? „Între 5 și 6 prune uscate pe zi previn reducerea densității osoase. Scăderea masei osoase se poate accelera după vârsta de 50 de ani, așa că este ideal să începi să le consumi cât mai des. Nu conțin zahăr adăugat și stimulează digestia pentru că fiecare porție îți furnizează 3g de fibre”, spune dr. Erin Palinski, nutriționist.
      eva.ro
  •