Multe persoane își doresc să slăbească și încearcă să găsească cea mai ușoară și eficientă metodă. Însă există și metode periculoase, așa că este important să știi ce modalitate să alegi dacă vrei să slăbești.

mituri-despre-slabit.jpg

De asemenea, există și multe sfaturi, însă nu toate dintre acestea sunt și bune. Iată câteva mituri despre slăbit, pe care nu ar trebui să le iei în considerare dacă vrei să urmezi o dietă echilibrată și un regim sănătos, ale căror efecte să se vadă pe termen lung!

Ce mituri despre slăbit te pot induce în eroare?

1. Ignoră-ți foamea

Oamenii cred că, pentru a slăbi, trebuie să se înfometeze. Însă specialiștii sunt de părere că aceasta este o soluție greșită. De multe ori, persoanele care țin dietă evită să mănânce atunci când le este foame, deoarece încearcă să limiteze numărul de calorii pe care le consumă. Însă atunci când ignori foamea, intervii în echilibrul normal al hormonilor. Iar când întrerupi echilibrul hormonal normal, creezi un cerc vicios, în care are de suferit metabolismul. Este important să-ți asculți organismul și să mănânci atunci când ți-e foame. 

2. Numără-ți caloriile

Cu toate că se crede că pierderea în greutate este un proces destul de simplu, acest lucru nu este întotdeauna adevărat. Fiecare persoană absoarbe și procesează caloriile și substanțele nutritive specifice în mod diferit. Unele persoane rețin mai multe calorii dintr-un anumit aliment decât alți oameni.
De aceea, este important să îți aduci aminte de funcțiile unice ale organismului tău, mai departe de numărarea caloriilor. În momentul în care încerci să-ți controlezi poftele și caloriile, s-ar putea să câștigi în greutate, nu să slăbești. Atunci când ne impunem limite și restricții alimentare în mod frecvent, greutatea corpului crește. 

3. Grăsimile reprezintă inamicul numărul 1

S-ar putea să ți se pară intuitiv - atunci când mănânci mai puține grăsimi și arzi mai multe grăsimi, poți să pierzi în greutate. Însă lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Consumul de grăsimi poate fi un instrument eficient pentru pierderea în greutate. Atunci când ai o dietă bogată în grăsimi sănătoase (avocado, ulei de măsline, nuci și somon), metabolismul organismului este mai eficient și folosește această grăsime pe post de combustibil. Grăsimile stimulează, de asemenea, lipoliza (descompunerea grăsimilor pentru energie). Cu alte cuvinte, dacă vrei să arzi grăsimile, trebuie să mănânci grăsimi. Însă ai grijă să nu exagerezi. Cu toate că avem nevoie de grăsimi, preferabil animale, consumăm prea multe, în general. 

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cristina a scris o nouă postare pe blogul său unde a povestit despre regimul alimentar cu care a reușit să slăbească 3 kilograme.

      „După aproape 3 luni de la naștere, cântarul meu arăta în fiecare zi același lucru. Indiferent cum mâncam, indiferent că deja mergeam la sala de o lună, una și bună – 54,9 kg. Asta nu ar fi fost o problemă pentru mine, dar chiar nu mă simțeam bine în pielea mea. Mai ales că eu de când mă știu am avut 50-51kg. Toată lumea îmi zicea că eu arăt bine, dar eu știam că poate fi și altfel”, a dezvăluit bloggerița.

      Cristina a decis să apeleze la un nutriționist. Tany Vander împreună cu un medic i-au elaborat un program alimentar bine pus la punct.

      Iată cum arată regimul proaspetei mămici acum
      Am început să mănânc din 3 în 3 ore, deci infometate nu veți rămâne. Mâncăm exact ce era indicat, iar dacă nu aveam produsul respectiv în casă, îl înlocuiam cu altul. Veți primi o lista de acest gen. Îmi era un pic frică că nu voi reuși să gătesc, pentru că trebuia să am grijă de Adela, dar mâncarea se prepară atât de simplu, în mare parte la cuptor. Așa că, mai mult de 5 minute acest proces nu o să va ia. Multe m-ați întrebat de dulce. Da, regimul presupune excluderea ciocolatei, dar veți avea ceva în schimbul ciocolatei mult mai gustos. Vorbesc de batonașele proteice, de care eu m-am îndrăgostit. Prima săptămână e un pic mai grea, pentru că nu înțelegi încă ce și cum. În cea de-a două, eram ca peștele în apă. Am învățat o grămadă de lucruri despre alimentație. Eu care credeam că mă pricep un pic. Efectiv, habar nu aveam. După 2 săptămâni de regim, mi-au dispărut poftele. Mergeam prin supermarket liniștită și nu voiam mai nimic. Regimul ține 4 săptămâni Am reușit să slăbesc 3 kilograme, dar vizual arăt de parcă am dat jos vreo 5 sau poate chiar mai mult. Cristina a mai dezvăluit că în timpul regimului nu a mers la sport și cu toate astea a reușit să slăbească 3 kilograme.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Hidratează corpul
      Castraveţii conţin 95% apă. Aşadar, ce poate fi mai potrivit pe timp călduros de vară, decât o legumă bogată în nutrienţi şi multă apă! Castraveţii sunt legume răcoritoare.
      Au efect diuretic natural
      Castraveţii îmbunătăţesc diureza şi asigură curăţarea naturală a organismului. Aceştia elimină deșeurile şi  toxinele chimice acumulate în corp. Prin urmare, consumul de castraveţi este excelent pentru a detoxifia organismul și a păstra corpul hidratat.
      Utili în cura de slăbire
      Dacă te loveşte senzaţia de foame, consumă castraveţi, pentru a înlătura foamea. În acelaşi timp vei consuma foarte puţine calorii, întrucât castraveţii sunt legumele cele mai scăzute în calorii, conţin doar 15 calorii la 100 g de produs. În plus, aceştia te vor hidrata. Se ştie că organismul hidratat suferă mai puţin din cauza senzaţiei de foame.
      Revigorează pielea
      Consumul de castraveţi este perfect pentru a hidrata o piele obosită. De asemenea, aceştia ajută la prevenirea acneei, întrucât controlează secreția de ulei de către glandele pielii. În plus, castraveţii conţin vitamina A şi C, substanţe antioxidante, care au grijă ca pielea ta să strălucească.
      Ajută la prevenirea cancerului
      Castraveții conţin un grup de fitonutrienți numiţi lignani (aceiaşi prezenţi şi în legumele crucifere, precum varza, broccoli), ce sunt capabili să lupte cu tumorile de sân, uter, ovare şi prostată. Antioxidanţii şi vitamina C îmbunătăţesc imunitatea şi reduc daunele radicalilor liberi în organism, prevenind astfel cancerul şi îmbătrânirea prematură.
      Benefici pentru sănătatea ochilor
      Pe lângă faptul că în coaja castravetelui se conţine multă vitamină A, benefică pentru sănătatea ochiului şi vedere, un alt mod de a include castravetele în ritualul de frumuseţe este aplicarea feliilor de castravete pe ochi timp de câteva minute pentru a reduce oboseala ochilor, mai ales dacă ai stat toată ziua în faţa calculatorului sau a ecranului.
      Conţin multă vitamina K
      Coaja şi seminţele castraveţilor conţin cele mai multe vitamine şi substanţe antioxidante. Vitamina K activează în organism anumite proteine responsabile de sănătatea oaselor, intensifică creşterea celulară şi îmbunătăţeşte capacitatea de coagulare a sângelui. Castraveţii reduc sângerarea gingiilor şi hemoragiile nazale. O cană de castravete cu coajă conţine 49 micrograme de vitamina K, în timp ce castravetele decojit conține doar 9 micrograme.
      Combat eficient mahmureala
      Nu ştiai că poţi recomanda castraveţi şi ajuta astfel o persoană ce suferă de mahmureală. Dacă sunt consumaţi înainte de culcare, vor reduce considerabil mahmureala în ziua următoare. Efectul lor hidratant şi diuretic ajută la eliminarea mai rapidă a alcoolului şi altor compuşi toxici din sânge.
      Împrospătează cavitatea bucală
      Consumă un castravete şi vei avea respiraţia proaspătă. În conformitate cu Ayuveda, respiraţia grea este cauzată de excesul de căldură în stomac, iar castraveţii răcoresc stomacul.
      Sunt sursă bună de siliciu
      Castraveţii sunt una dintre cele mai bune surse de siliciu. Numit şi ,,mineralul frumuseţii’’, siliciul menţine sănătatea părului, a unghiilor şi a oaselor. Acesta susţine producţia de colagen la nivelul tuturor ţesuturilor din organism, inclusiv în tendoane şi cartilaje. De asemenea, cercetătorii au descoperit că nivelul crescut de siliciu în sânge previne astuparea arterelor şi formarea plăcilor de grăsime pe pereţii vaselor sangvine. Persoanele care au suficient siliciu în organism au un risc mai scăzut de îmbătrânire prematură.
      Consumă castraveţi, câte 1-2, cu 20-30 de minute înainte de fiecare masă ori serveşte-i în calitate de gustări, între mesele principale ale zilei. Să ai multă sănătate!
      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      2.200 de britanice au luat parte la studiul realizat de un site de beauty. Iar, la final, a reieşit că femeile au cea mai mare încredere în sine la vârsta de 45 de ani.
      61% dintre participante susţin că arată şi se simt mai tinere chiar şi cu 10 ani. Iar asta pentru că la 45 de ani scapă de majoritatea grijilor şi nu mai pun preţ pe lucrurile superficiale.
      La 20 de ani, tinerele nu îşi apreciază tinereţea, iar zece ani mai târziu îşi focalizează atenţia asupra carierei şi a copiilor. După 40 de ani, însă, femeile încep să se concentreze pe lucrurile care le fac cu adevărat fericite.
      Astfel, încep să aibă obiceiuri mai sănătoase, sunt mai puţin stresate şi îşi organizează timpul mai inteligent, spun cercetătorii.
      Starea de bine se reflectă şi la exterior. Aşa că nu-i de mirare că vedete precum Jennifer Lopez, Victoria Beckham, Kate Moss sau Nicole Kidman arată la fel sau chiar mai bine ca acum zece ani.
      observator.tv
    • julia122997
      De julia122997
      Arsurile solare pot fi prevenite dacă iei măsurile necesare și, mai ales, dacă înveți să diferențiezi ideile eronate de sfaturile corecte. Ridurile, agravarea acneii, petele pigmentare sau chiar cancerul de piele pot fi consecințele ideilor greșite despre arsurile solare. Contează foarte mult intervalul orar în care te expui la soare, durata, tipul de haine ales, cremele aplicate și tipul de activitate pe care îl desfășori.
      Poți să te bucuri de vară în timp ce-ți protejezi pielea dacă aplici sfaturile corecte și menții stratul de protecție necesar în fața radiațiilor ultraviolete. Indiferent dacă ești la mare, la munte, la piscină, la cumpărături sau te îndrepți spre serviciu, soarele te întâmpină constant vara și este cazul să ai o strategie utilă pentru a arăta mereu bine, prevenind riscurile pentru sănătate.
      Iată care sunt principalele mituri vehiculate despre arsurile solare:
      80% dintre efectele negative se manifestă până la 18 ani
      Este adevărat că arsurile solare din timpul copilăriei sunt problematice și chiar și o singură leziune de acest tip poate dubla riscul de melanom, dar vei crește foarte mult riscurile dacă vei continua să te arzi la soare și după ce devii adult. Potrivit studiilor de specialitate, mai puțin de 25% dintre efectele negative au loc înainte de 18 ani, dar la fiecare 10 ani după aceea se adaugă încă 10%.
      „Nu este niciodată prea târziu pentru a începe să te protejezi. Se poate interveni la orice vârstă pentru a se proteja pielea și a se remedia efectele negative. Este util să se aplice creme de protecție solară în fiecare zi și să se creeze o rutină de îngrijire cu produse care conțin antioxidanți”, recomandă dr. Deanne Robinson, dermatolog.
      Nu ai cum să te arzi la umbră
      De fapt, este chiar foarte probabil să se întâmple acest lucru. Radiațiile UV se vor reflecta de pe suprafețele care sunt în apropierea ta și vor crește riscul de arsuri solare. De exemplu, spuma mării reflectă 25% dintre radiații, iar iarba, solul și apa 10%. Zăpada dublează expunerea la radiațiile ultraviolete și poate cauza inclusiv arsuri la nivelul ochilor, transmite eva.ro.
      Este bine să te bronzezi dacă nu te arzi
      Greșit, spune dr. Robinson.
      „Din păcate încă persistă concepția că bronzatul este un lucru sănătos, când, de fapt, bronzul este rezultatul unei deteriorări a ADN-ului și crește foarte mult riscul de cancer de piele. În momentul în care pielea este expusă la radiații solare ADN-ul celular este degradat, iar organismul încearcă să repare efectele negative. Consecința acestei deteriorări și a procesului de refacere este producția de melanină, care se remarcă prin închiderea la culoare a pielii. Acest mit este extrem de periculos și este probabil motivul pentru care se înregistrează 3 milioane de cazuri noi de cancer de piele în fiecare an”.
      Nu ai cum să te arzi dacă sunt nori
      Cerul înnorat nu te protejează deloc de arsurile solare, ci chiar le poate agrava. Din cauza faptului că există tendința de a nu aplica produsele de protecție solară în zilele înnorate riscurile cresc foarte mult.
      80% dintre razele soarelui pot trece prin nori. De asemenea, norii de pe cer cresc nivelul de radiații cu 25%, iar deterioarea care se poate produce la suprafața pielii se intensifică până la 40%. Nu uita să aplici crema de protecție solară în fiecare zi pentru că de acest gest simplu ar putea depinde sănătatea ta.
      Un SPF mai ridicat nu înseamnă o protecție mai bună
      Este un mit destul de complex. Deși studiile realizate au arătat că uneori SPF-ul cu valori ridicate nu asigură protecția pe care o pretind producătorii, există și cercetări care au demonstrat că un SPF de 100 protejează pielea mai eficient decât un produs care are SPF 50. Cu toate acestea, nu trebuie să uiți că nu vei fi protejat o durată mai îndelungată numai datorită valorii mai mari.
      Niciun produs de protecție solară nu se menține mai mult de 2 ore, așa că va trebui să-l aplici din nou după acest interval sau după ce ieși din apă. Indiferent de indicațiile de pe creme încă nu există produse cu adevărat rezistente la apă sau la transpirație.
      zugo.md
    • julia122997
      De julia122997
      Deși numărul de cazuri de obezitate infantilă este în creștere continuă, copiii vegetarieni încă sunt priviți cu scepticism deoarece există dubii cu privire la întrunirea necesarului de vitamine și minerale în cadrul unui astfel de meniu. Potrivit specialiștilor, utilizarea tot mai frecventă a surselor vegetale de nutrienți ar pueta fi soluția pentru a proteja sănătatea copiilor și nu trebuie să te lași descurajat de ideile tradiționale care blamează puterea plantelor în meniul celor mici.
      Este adevărat că alimentația trebuie să includă suficienți nutrienți pentru procesul de creștere prin care trece organismul copiilor, dar poți apela cu încredere la meniul vegetarian pentru că nu vei favoriza carențele sau problemele de sănătate.
       Iată care sunt miturile pe care nu trebuie să le crezi despre copiii vegetarieni:
       1. Le va fi mereu foame dacă li se dau numai preparate vegetale
      Realitatea: Copiilor tăi nu le va lipsi deloc carnea dacă te focalizezi pe o gamă variată de fructe, legume, cereale integrale și leguminoase. La micul dejun le poți da fructe de pădure, fulgi de crereale, nuci crocante și pâine de casă. De asemenea, poți prepara clătite cu pere sau piersici. Nu există deloc limite ale creativității când vine vorba despre meniul vegetarian, așa că nu te teme că te va forța să alegi opțiuni plictisitoare pentru cei mici.
       2. Nu ai cum să le dai copiilor gustări vegetariene toată ziua
      Realitatea: Poți pune în frigider felii sau cuburi de fructe și legume, nuci și semințe crude, plus fructe confiate fără zahăr adăugat pentru a fi mereu pregătit când copilului i se face foame între mese. Majoritatea alimentelor naturale sunt ușor de transformat în gustări și au deja un gust foarte plăcut, fără să fie nevoie de îndulcitori, conservanți sau sare.
       3. Copiii nu vor obține destule proteine dacă nu consumă carne
      Realitatea: Este o idee foarte răspândită pentru că se crede că nu se pot întruni complet nevoile de proteine apelându-se exclusiv la sursele vegetale. În cadrul studiilor realizate s-a demonstrat că leguminoasele, boabele de soia, nucile și semințele pot furniza proteine de calitate, care conțin toți aminoacizii esențiali pentru dezvoltarea organismului celor mici. Include o sursă de proteine la fiecare masă principală sau gustare și cel mic va avea multă energie, în timp ce-l protejezi de bolile cronice pe termen lung.
       4. Pregătirea meselor vegetariene este dificilă și plictisitoare
      Realitatea: Rețetele atractive pentru copii nu sunt foarte simple nici când alegi ingredientele clasice. Din fericire nu trebuie să apelezi numai la frunze verzi, ci ai la dispoziție o gamă variată de ingrediente. De exemplu, le poți da copiilor pitta din făină integrală umplută cu ardei gras, felii de castravete și humus, spaghete din grâu dur cu sos marinara sau un sandviș cu pâine integrală, felii de banană și unt de arahide. 
      5. Copiii nu vor obține suficient calciu dintr-un meniu vegetarian
      Realitatea: Întrunirea necesarului zilnic de calciu este importantă pentru dezvoltarea sistemului osos, iar 2-3 porții de legume cu frunze verzi, migdale și broccoli vor contribui la crearea dozei potrivite pentru copii. De asemenea, poți îmbogăți meniul cu alimente fortificate cu acest mineral cum sunt sucul de portocale, tofu sau alternativele vegetale pentru lapte. În acest mod vei reuși să-i furnizezi copilului doza necesară de calciu în mod gustos, iar dieta vegetariană nu este deloc un impediment pentru a avea oase puternice și a reduce riscul de fracturi.
      eva.ro
  •