Mituri despre menstruație care nu sunt adevărate


    Crezi că atunci când petreci mai mult timp cu o prietenă vi se sincronizează menstruațiile? Sau ești aproape sigură că dispoziția îți este afectată complet în acea perioadă a lunii? Nu tot ce știi despre ciclul tău menstrual este adevărat. 

1515986607-gettyimages-524329139.jpg

Unele lucruri sunt adevărate și demonstrate, în timp ce altele sunt false! Hai să demontăm împreună unele preconcepții care îți pot daună. 

Fiecare ciclu menstrual durează 28 de zile 

Unele cicluri menstruale durează mai mult, în timp ce altele durează mai puțin. Așa cum fiecare persoană este diferită, fiecare ciclu menstrual este diferit. Perioada poate fi influențată de medicație, greutate sau stres. 
  
Dacă ai un ciclu menstrual neregulat, înseamnă că ai o afecțiune gravă 

Este complet fals. Sunt foarte multe femei care nu au un ciclu menstrual regulat, iar motivele sunt numeroase. Dacă ai un ciclu menstrual neregulat nu înseamnă că suferi de o afecțiune. Totuși, dacă vrei să scapi de orice griji, consultă medicul ginecolog. Poți discuta deschis cu acesta despre problemele pe care le ai sau despre motivele pentru care crezi că ai putea avea unele afecțiuni. Vei descoperi că nu este nimic neobișnuit să ai un ciclu menstrual neregulat. 

În timpul menstruației nu poți rămâne însărcinată 

Poți să rămâi însărcinată în orice moment al ciclului menstrual, chiar și în timpul menstruației. Nu toate femeile au un ciclu menstrual regulat, ceea ce înseamnă că este posibil să ovuleze în timpul menstruației. Acest lucru se întâmplă rar, însă nu este imposibil. Pentru a preveni apariția unei sarcini nedorite, este recomandat să folosești metode contraceptive. 

Tampoanele interne sunt periculoase 

Dacă te simți mai protejată și mai in confortabil atunci când folosești tampoane interne, șocul toxic nu este un motiv pentru a renunța la ele. Sindromul șocului toxic provocat de substanțele care se găsesc în tampoanele interne este o afecțiune reală și gravă, însă aceasta apare foarte rar. Mai mult decât atât, această afecțiune nu este strâns legată de folosirea tampoanelor interne. Dacă ai unele senzații de disconfort, optează pentru alte produse sau discută cu medicul ginecolog pentru a-ți oferi cele mai bune sfaturi de igienă intimă în timpul menstruației. 

Nu ai voie să faci sport în timpul menstruației 

Poate că nu este recomandat să faci un efort mult prea mare în timpul menstruației, însă mișcarea nu este interzisă. Exercițiile fizice ușoare ajută la ameliorarea durerilor și simptomelor menstruale, așa că ai motive foarte bune să faci mișcare chiar și în acele zile mai delicate. 

Nu ai voie să-ți speli părul în timpul menstruației 

Pe lista cu mituri despre menstruație este și cel legat de îngrijirea părului. Se spune că nu este recomandat să te speli pe cap în timpul menstruației pentru că nu este bine pentru sănătate, însă este complet fals. Același lucru se poate spune și despre faptul că nu este bine să-ți vopsești părul când ești la menstruație. Vopseaua nu are nicio legătură cu această perioadă. 

Menstruația se oprește când ești în apă 

Fals. Menstruația nu se oprește atunci când ești în apă. Poate fi mai puțin abundentă sau se poate opri temporar. 

andreearaicu.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Rory Curtis, acum în vârstă de 30 de ani, avea doar 22 de ani atunci când s-a trezit din comă fără să mai aibă habar de potențialul său ca atacant la academia Manchester United. Un accident teribil, petrecut la locul lui de muncă, în domeniul construcțiilor, l-a făcut să deraieze de pe drumul pe care și-l croia în viață.
      De fapt, când a deschis ochii, după ce a fost șase zile în comă, Rory Curtis credea că are vârsta de șase ani.
      În plus, a purtat o conversație în limba franceză, fluent, cu o asistentă medicală. După această conversație, capacitatea lui de a vorbi franceză s-a pierdut. Tatăl lui a aflat că familia Curtis are origini în Normandia - ceea ce a făcut câteva persoane să susțină că "mintea unui om poate deține informații transmise de la generații anterioare".
      "Credeam că am şase ani, că bunicii mei sunt în viaţă, întrebam unde e căţeluşul pe care îl avusesem când eram mic. Apoi credeam că am 8 ani, 10 ani, 12 ani, eram foarte dezorientat, am trecut prin mai multe etape. Mama mea a trebuit să îmi povestească multe chestii. Îmi amintesc că multe maşini au intrat în spate şi în lateral, apoi a venit un elicopter. Aveam un dialect neobişnuit pentru cineva care învaţă franceză, era mai degrabă obişnuit celor nativi. Mi-a luat şase-opt luni să revin la o aşa zisă normalitate. Viaţa e scurtă, vreau să o trăiesc, vreau să mă bucur, să râd. E păcat că a fost nevoie de aşa ceva ca să pot realiza cât de mult înseamnă viaţa", a povestit Curtis pentru BBC.
      De asemenea, o perioadă, Curtis ar fi crezut că este actorul Matthew McConaughey și s-ar fi agitat pe patul de spital, din cauză că ar fi fost convins că "trebuie să meargă la filmări".
      În prezent, Rory Curtis este frizer, în propriul lui salon, şi spune că a trecut peste traumele accidentului din 2012 soldat cu multiple fracturi şi cu leziuni cerebrale.
      N-a fost o luptă ușoară. Mama lui a trebuit să îi aducă aminte tot felul de lucruri și a fost nevoit să țină un jurnal, din 15 în 15 minute, ca să își aducă aminte detalii precum faptul că a făcut deja un duș sau a luat deja prânzul.
      Spre uimirea medicilor, care nu au crezut că el va reveni la normal, Rory Curtis s-a recuperat complet, într-un an. Ba chiar a mai jucat și fotbal semiprofesionist, în sezonul 2013 – 2014, cu echipa Stourport.
      Tânărul a primit un tratament experimental cu progesteron – în cadrul unui studiu numit Synapse - propus de cercetătorii din domeniul neurologiei. Totuși, un neurolog care s-a ocupat de cazul lui Rory Curtis a spus că recuperarea lui s-a datorat genelor lui și condiției fizice bune.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Inițiativa Covax a OMS – mecanismului pentru accesul echitabil la vaccin al tuturor țărilor – va putea obține câteva sute de milioane de doze până la jumătatea anului următor, astfel că toate cele 170 de țări înscrise „vor primi ceva”, a declarat Soumya Swaminathan, șefa cercetătorilor de la OMS, transmite Știri.md cu referire la stirileprotv.ro.
      Însă numărul dozelor de vaccin distribuite va fi prea mic pentru a elimina necesitatea distanțării sociale și a purtării măștii. Acest lucru va fi posibil abia când va fi atins obiectivul de 2 miliarde, ceea ce se va întâmpla la sfârșitul anului 2021.
      „Modul în care oamenii își imaginează că în ianuarie vom avea vaccinuri pentru întreaga lume și lucrurile vor începe să revină la normal – nu așa funcționează”, a spus ea.
      Soumya Swaminathan a explicat că estimează că un vaccin ar putea apărea la mijlocul lui 2021, iar în prima parte a anului vor apărea primele rezultate ale testelor.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De aceea este atât de important să recunoști principalele simptome ale dezechilibrelor hormonale:
      Apariția bruscă a acneei
      Coșurile și punctele negre apar atunci când porii sunt blocați cu celule moarte, sebum și impurități. O cauză este îngrijirea incorectă a pielii sau prezența anumitor bacterii pe piele. Însă de multe ori se întâmplă ca acneea să fie cauzată de tulburări hormonale. Prezența coșurilor sau a comedonelor în special în zona bărbiei indică anumite tulburări hormonale.
      Dureri de cap frecvente
      Potrivit medicilor endocrinologi, motivul pentru care te confrunți des cu apariția durerilor de cap ar putea fi nivelul scăzut al estrogenului. Estrogenul este principalul hormon feminin care este produs în ovare și care influențează procesul metabolic de la nivelul creierului.
      Un nivel prea ridicat sau prea scăzut de estrogen poate să ducă la apariția migrenelor sau a stărilor de spirit negative.
      Depresie și stări de spirit alternante
      Un alt simptom al schimbărilor hormonale care apar odată cu apariția premenopauzei este depresia. Atunci când nivelul estrogenului scade, te poți confrunta cu stări de spirit negative, tristețe nejustificată, apatie și lipsa de interes pentru activități care altădată ți-ar fi adus plăcere.
      Insomnie
      Insomnia ar putea fi un simptom al nivelului scăzut de progesteron. Progesteronul are un efect natural de calmare. Te poate ajuta să te relaxezi, să te calmezi și îți poate regla somnul. Schimbări ale nivelului de progesteron duc la apariția insomniei.
      Transpirație abundentă
      Bufeurile și transpirația abundentă se numără printre simptomele comune ale dezechilibrului hormonal. Apar în special în perioada de premenopauză și menopauză, fiind un simptom al nivelului scăzut de estrogen. Aceste simptome sunt un semnal de alarmă care indică instalarea prematură a menopauzei.
      Senzație permanentă de oboseală
      Dacă te simți obosită tot timpul, chiar și dimineața când te trezești, ar putea fi un semn al tulburărilor hormonale. Medicii de la Universitatea Maryland din Statele Unite avertizează că oboseala cronică poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni.
      Fluctuații de greutate
      În cazul în care te confrunți cu tulburări hormonale, metabolismul ar putea avea de suferit iar rezultatul este creșterea în greutate.
      De exemplu, niveluri ridicate de estrogen, cortizol sau insulină și un nivel scăzut de testosteron ar putea să ducă la acumularea de grăsime în zona abdomenului. Iar un nivel scăzut al hormonilor tiroidieni scade rata metabolismului și duce la creșterea în greutate.
      Căderea părului
      Căderea excesivă a părului poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni, ai insulinei sau testosteronului. Atunci când femeile au un nivel mult prea ridicat de testosteron, se pot confrunta cu apariția alopeciei. Anumiți compuși ai testosteronului pot ataca foliculii de păr, ceea ce duce la căderea părului. Testosteronul este principalul hormon masculin, iar acesta este motivul pentru care bărbații se confruntă mult mai des decât femeile cu calviția.
      Probleme digestive
      Constipația este o altă problemă des întâlnită în cazul femeilor. Un studiu efectuat la Universitatea din Texas a demonstrat că un nivel ridicat al estrogenului influențează flora bacteriană de la nivelul intestinelor și duce astfel la tulburări ale tranzitului intestinal.
      Probleme de memorie și dificultăți de concentrare
      Problemele de memorie și dificultățile de concentrare pot fi cauzate de numeroși factori, printre care și tulburările hormonale precum nivelul scăzut de estrogen și cortizol. Unele studii au arătat că nivelul scăzut de estrogen poate cauza probleme de memorie, dificultăți de concentrare și senzație de gândire în ceață. Iar nivelul redus al cortizolului influențează memoria pe termen scurt.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Tratament pentru unghii cu sare și tinctură de iod
      Iodul are un efect benefic asupra unghiilor, reușind să le întărească și să le facă mai puternice. Dar un alt efect la fel de important este efectul dezinfectant al tincturii de iod.
      Aceasta omoară bacteriile și ciupercile care ar putea ataca unghiile fragile. Pune două linguri cu sare și o jumătate de linguriță cu tinctură de iod în 200 ml de apă caldă și amestecă până când sarea s-a dizolvat. Bagă mâinile în soluția obținută și ține-le la înmuiat timp de 15 minute. Clătește-te apoi cu apă curată. Tinctura îți va colora puțin pielea, de aceea ar trebui să faci acest tratament seara sau în weekend, pentru ca nuanțarea să se estompeze.
      Mască pentru unghii cu miere și lămâie
      Amestecă puțină zeamă de lămâie cu miere. Aplică amestecul direct pe ughii și lasă să acționeze timp de 30 de minute.
      Poți să-ți acoperi mâinile cu mănuși din latex pentru ca soluția să se mențină pe unghii și să fie mai eficientă. Această mască este excelentă pentru unghiile care se rup ușor, dar și pentru cele îngălbenite. Lămâia redă albul unghiilor, eliminând pigmenții galbeni, iar mierea hrănește și protejează unghiile de bacteriile nocive, datorită efectului său antibacterian și antifungic.
      Mască pentru unghii cu piper roșu
      Amestecă o jumătate de lingură cu piper roșu măcinat cu puțină apă. Aplică pe unghii și pune-ți o pereche de mănuși din latex.
      Lasă amestecul să acționeze timp de câteva ore. Acest tratament va stimula creșterea unghiilor datorită faptului că intensifică circulația sanguină, oferind astfel unghiilor nutrienții necesari pentru a crește. Spală-te foarte bine pe mâini după folosirea acestui tratament!
      Mască pentru unghii cu miere și ulei de cocos
      Dacă unghiile tale sunt uscate și se descuamează, ai nevoie de un tratament intens hidratant. Uleiul de cocos și mierea sunt ingredientele perfecte pentru a rezolva problema unghiilor și a cuticulelor uscate. Amestecă o lingură cu miere și o lingură cu ulei de cocos. Aplică pe unghii, pune-ți o pereche de mănuși din latex și lasă tratamentul să acționeze peste noapte.
      Nu doar că îți va ajuta unghiile să devină mai puternice, dar le va reda strălucirea naturală.
      Tratament cu zeamă de lămâie pentru unghii îngălbenite
      Unghiile se pot îngălbeni din cauza acumulării de pigmenți din ojă, în special din cele de culori închise. Zeama de lămâie are capacitatea de a elimina acești pigmenți blocați în fibrele de cheratină, proteina care formează unghiile. Stoarce zeama unei lămâi într-un bol, scufundă unghiile în bol și așteaptă timp de 15 minute. Clătește-te cu apă călduță. Folosește întotdeauna un o bază protectoare pentru unghii înainte de a aplica o ojă colorată, pentru a preveni îngălbenirea unghiilor.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      O alimentație echilibrată presupune să consumi și proteine. Însă atunci când consumul de proteine este mult prea bogat și, dacă nu îi oferi organismului tău cantitatea optimă, te poți confrunta cu anumite afecțiuni. 
      În general cantitatea de proteine de care ai nevoie poate varia în funcție de vârstă, sex, dar și nivelul de activitate. În medie, oamenii au nevoie în general de o cantitate de 45 – 55 de grame de proteine pe zi. Dar ce se întâmplă atunci când depășești această cantitate? Iată care sunt semnele care pot indica asta:
      1. Indigestie
      Cu siguranță cunoști sentimentul acela complet neplăcut al unei indigestii. Proteinele sunt destul de greu de digerat, iar consumul excesiv poate provoca un disconfort destul de mare stomacului. Important este să îți dai seama care e cantitatea de proteine potrivită organismului tău. 
      2. Deshidratare
      Un consum prea bogat în proteine se poate prezenta și sub forma deshidratării. Ai putea avea tendința de a bea mai multă apă pentru a combate acea senzație de deshidratare, însă de multe ori oamenii nu își dau seama că le este mai sete decât de obicei în această situație pentru că nu beau în general suficient de multă apă. 
      3. Oboseală
      Proteinele îți pot oferi senzația de sațietate. Cu toate astea, dacă depășești cantitatea zilnică recomandată, acest lucru poate împiedica asimilarea lor optimă de către organismul tău. Iar atunci te poți simți epuizată sau obosită, fără să îți dai seama din ce motiv.
      4. Constipație
      În cele mai multe dintre cazuri, persoanele care mănâncă prea multe proteine au o dietă cu un conținut scăzut în carbohidrați. Atunci când îți planifici mesele având ca obiectiv principal reducerea la minimum a carbohidraților și consumul bogat de proteine, e posibil să ai parte de destul de puține fibre, iar asta va duce la constipație.
      5. Respirație urât mirositoare
      Atunci când mănânci multe proteine și puțini carbohidrați, corpul tău intră în cetoză, un proces care apare de cele mai multe ori când organismul nu primește suficient de mulți carbohidrați și folosește grăsimile pentru a le transforma în energie. Ceea ce va duce la o respirație urât mirositoare care nu se poate rezolva printr-o igienă orală bună pentru că mirosul provine din sistemul digestiv.
      6. Creștere în greutate
      Multe persoane consideră că vor pierde în greutate dacă vor crește consumul de proteine, însă se întâmplă tocmai invers. Este foarte probabil ca proteinele să fie depozitate în corpul tău ca grăsimi, ceea ce va duce în cele din urmă la acumularea unor kilograme. 
      7. Boli cardiovasculare
      Mai multe studii au demonstrat că un consum ridicat de proteine este legat direct de bolile cardiovasculare. Ceea ce ar trebui să faci este să mănânci alte alimente care îți pot menține inima sănătoasă, precum pește, nuci și leguminoase.
      elle.ro
  •