Laptele fără lactoză îți afectează negativ creierul?


    Intoleranța la lactoză este o afecțiune des întâlnită și ai la dispoziție multiple alternative cum ar fi laptele de orez, ovăz, cocos sau soia, dar există și dezavantaje ale eliminării acestui nutrient. Află care sunt riscurile pentru activitatea cerebrală.

almond-almond-milk-bottle-1446318.jpg

Oare este popularitatea în creștere a alternativelor pentru produsele lactate un lucru pozitiv? Nu se poate nega că există motive obiective pentru a opta pentru produsele alternative, fără lactoză. Aproximativ 65% din populația adultă la nivel mondial are o abilitate redusă de a digera lactoza, forma de zahăr prezentă în lactate.

Există multe opțiuni gustoase pe care le poți alege pentru micul dejun sau alte gustări, cum ar fi laptele de ovăz sau de nuci caju, așa că intoleranța la lactoză nu este considerată o problemă majoră. Cu toate acestea, încep să apară dubii în ceea ce privește siguranța eliminării complete a lactatelor din meniul zilnic. Ar putea exista motive pentru care trebuie să procedezi cu multă prudență.

Dezavantajul unei diete fără lactate

Potrivit specialiștilor, persoanele care aleg exclusiv alternativele pentru lactate au un risc ridicat de lipsă de iod. Acest nutrient se regăsește în produsele lactate, fructele de mare și sarea iodată de masă. Mineralul are un rol important pentru stimularea glandei tiroide și echilibrarea nivelului de hormoni, care, la rândul lor, influențează dezvoltarea și eficiența funcțiilor cognitive. Astfel, Organizația Mondială a Sănătății clasifică deficiența de iod drept o cauză majoră a leziunilor cerebrale, care poate fi prevenită cu alimentația potrivită.

Concluziile se bazează pe descoperirile din cadrul unei cercetări realizate de oamenii de știință de la Universitatea din Surrey, care au examinat conținutul de iod pentru 47 de produse alternative pentru lactate. Printre variantele alese s-au numărat laptele de soia, de migdale, de orez, de ovăz, de alune de pădure sau de semințe de cânepă. Niciuna dintre variantele studiate nu conține mai mult de 2% din totalul de iod din laptele de vacă.

beans-beverage-bowl-1136758.jpg

De ce este iodul atât de important?

„Multe persoane nu realizează cât de mult contează să asigure organismului doza necesară de iod.Trebuie neapărat să aducem la cunoștința consumatorilor că prin simpla înlocuire a produselor lactate nu vor obține și iodul pe care acestea îl conțineau”, spune dr. Margaret Rayman, profesor de nutriție de la Universitatea din Surrey.

Alternativele pentru lapte nu pot oferi mai mult de 2mcg de iod la o porție, ceea ce este o fracțiune infimă din necesarul zilnic de 150mcg. „În special femeile însărcinate trebuie să fie foarte atente deoarece au nevoie de o doză mai ridicată de iod, de 200mcg, în timpul celor 9 luni de sarcină. Iodul îndeplinește un rol esențial în dezvoltarea armonioasă a fătului, mai ales la nivel congnitiv”, adaugă dr. Rayman.

beverage-breakfast-brewed-1043508.jpg

Ce soluții trebuie să adopți

Dacă nu poți digera lactoza nu vei avea cum să începi să bei din nou lapte doar pentru a reface necesarul de iod. Cu toate acestea, ai putea încerca iaurtul sau kefirul deoarece sunt mai bine tolerate chiar și de persoanele care digeră mai greu lactoza. Și brânza maturată, în special cea cu mucegai sau parmezanul, sunt surse utile de iod. Poți savura inclusiv produse obținute din lapte de capră pentru că aproximativ 30% dintre persoanele care nu pot consuma lapte de vacă se adaptează foarte bine la alternativele care conțin lapte de capră. De asemenea, poți lua și suplimente care includ acest mineral, dar numai dacă analizele tale indică o deficiență și la recomandarea medicului.

Important este să conștientizezi că nu este destul să înlocuiești laptele cu produse alternative care au o culoare și o textură similară, ci trebuie să te preocupe și conținutul de nutrienți și refacerea echilibrului de vitamine și minerale de care are nevoie organismul tău în fiecare zi.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Lapte degresat
      Laptele degresat, fără grăsimi a făcut ravagii în anii 90, când dietele cu conținut scăzut de grăsimi erau în vogă. Iar studiile arată că, grăsimea crește pofta de mâncare.
      Lapte integral
      Spre deosebire de laptele degresat, laptele integral are conținutul de grăsime intact. Deși o cană de lapte integral conține cinci grame de grăsimi saturate, aceasta poate face parte dintr-un regim alimentar sănătos.
      De asemenea, prăjiturile și brioșele făcute cu lapte integral tind să nu se usuce la fel de mult și să aibă o textură mai fină.
      Lapte fără lactoză
      Produsele lactate fără lactoză sunt o opțiune excelentă pentru persoanele care sunt intolerante la lactoză. Laptele fără lactoză conține toate elementele componente benefice (cum ar fi calciul și alți nutrienți) care se găsesc în laptele obișnuit.
      Lapte de migdale
      Unul dintre cele mai populare tipuri de lapte pe bază de plante de pe piață, laptele de migdale este semnificativ mai scăzut în calorii, grăsimi și proteine decât laptele de vacă. Este mai bogat în vitamine și minerale, în special vitamina E.
      Deși îl poți folosi la gătit și la coacere, laptele de migdale are o aromă și o textură mai scăzute decât laptele de vacă.
      Laptele de caju
      La fel ca laptele de migdale, laptele de caju are un conținut scăzut de calorii și grăsimi. El este asemenea, o sursă bună de grăsimi polinesaturate, vitamina, A și vitamina E.
      Cu o textură bogată în nuci, cremoasă, laptele de caju este un adaos excelent la smoothie-uri.
      Lapte de ovăz
      Cunoscut pentru textura sa cremoasă și aroma sa plăcută, laptele de ovăz câștigă din ce în ce mai mult teren.
      Deși conține mai multe calorii decât multe alte tipuri de lapte pe bază de plante, aduce, de asemenea, un aport mai mare în proteine. Textura sa cremoasă provine de la numărul mai mare de carbohidrați existent din laptele de ovăz, care oferă și o cantitate suplimentară de fibre.
      Mulțumită aromei și texturii mai puternice a laptelui de ovăz, a devenit un lapte popular bazat pe plante în magazinele de cafea.
      kudika.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Tabitha Frost, 29 de ani, suferă de sindromul hiperlactației, o afecțiune medicală rară care a făcut-o să producă mai mult lapte decât are nevoie pentru a-și hrăni copilul, scrie Inside Edition.

      Tânăra mamă, care mai are în total trei copii, trebuia să-și extragă laptele cu pompa la fiecare trei ore.
      'Nu pot să mă opresc din produs lapte nici când sunt în vacanță, când mă simt rău sau când nu pot să dorm. Laptele vine constant', a spus mămica.
      Ea a ajuns să producă lapte în exces după ce a dat naștere celui de-al doilea copil, Adelaide, care acum are vârsta de doi ani. Tabitha susține că bona ei a rămas șocată 'pentru că nu a mai văzut atât de mult lapte uman înainte'.
      După ce a născut al treilea copil în urmă cu 8 luni, Tabita a decis să congeleze, apoi să doneze laptele său copiilor născuți prematur sau celor care nu primesc destul lapte de la mamele lor.
      'Este multă muncă să ambalez laptele, dar nu pot să mă opresc din produs', a mai precizat femeia.

      libertatea.ro
    • Calandrella
      De Calandrella
      Laptele este o suspensie de particule grase si proteine in apa. La aceasta se adauga diferite minerale si vitamine, in proportii variabile. Laptele poate fi preparat din vegetale sau poate fi de origine animala. Indiferent de „sursa” este un aliment complet pe care trebuie sa-l incluzi in dieta.
      Iata cateva tipuri de lapte si ce ofera ele din punct de vedere nutritiv:
      Laptele de vaca: are cel mai mult calciu si aproape dublul proteinelor din oricare alt fel de lapte. Se gaseste sub diverse forme, inclusiv cu 3,5, 2 sau 1% grasimi, putand fi consumat si de cei aflati la dieta. Din pacate, multi oameni au intoleranta la lactoza, ceea ce le cauzeaza tulburari abdominale. Si cei care au intoleranta la lactoza pot bea putin peste 100 mililitri in fiecare zi fara sa aiba neplaceri.
      Deci, ce lapte bei daca ai intoleranta la lactoza? Evident, lapte de soia sau lapte de migdale, dar poti incerca si laptele de orez!
      Laptele de soia: este produs prin uscarea boabelor de soia si fierberea lor cu apa. Este bogat in proteine, calciu si nu are grasimi saturate. Este sarac in calorii si vine cu multiple arome, fiind alternativa perfecta pentru cei cu intoleranta la lactoza. Pe de alta parte anumiti compusi din laptele de soia inhiba absorbtia proteinelor si a mineralelor. sa mai spunem ca exista intreaga dezbatere pe tema lapte de vaca sau lapte de soia.
      Laptele de capra: este mult mai usor de digerat, decat cel de vaca si contine niste proteine moleculare cu marimi diferite fata de cel de vaca. In schimb, contine la fel de mult calciu ca acesta si mai mult triptofan, un amino-acid esential. Dezavantajele, pentru unii, ar fi ca are lactoza si un gust aparte, o combinatie intre dulce si sarat.
      Laptele de migdale este ceea ce rezulta din amestecul migdalelor pisate foarte fin, amestecate cu apa si indulcitori. Laptele de migdale este preferat de vegetarieni. Interesant este ca are foarte multe din proprietatile laptelui de origine animala, atat in cazul vitaminelor, mineralelor, cat si al grasimii. Are un gust bogat, cu arome savuroase, fiind bun pentru cei care sunt alergici atat la soia, cat si lactoza. „Defectul” laptelui de migdale este ca are putine proteine, doar un gram pentru o cana, comparativ cu 7-8 grame, cat are cel de vaca. Este contraindicat celor care sunt alergici la nuci si seminte si este complet lipsit de vitamina B, una din vitaminele fundamentale de care vegetarienii duc vesnic lipsa.
      Laptele de orez este facut din orez maruntit omogenizat in apa. Acest tip de lapte este foarte slab in grasimi si calorii. Din punct de vedere nutritiv sta mult mai rau decat celelalte sortimente, ii lipsesc vitamina A si C si are putine proteine. Se poate spune ca laptele de orez este un compromis pe care trebuie sa-l folosesti cand nu ai alte alternative.
      Laptele de cocos este facut din nuca cocos pisata, amestecat cu apa din nuca de cocos, este cremos, foarte gustos si usor de digerat. In plus, are putin colesterol. Este insa fosrte bogat in calorii avand 467 de calorii intr-o cana clasica. Este sarac in calciu si proteine, dar bogat in grasimi saturate.
      Laptele crud este laptele care provine de la vaci, oi sau capre si nu este trecut prin procesul de pasteurizare, fiind consumat in forma sa naturala. Poate contine salmonela, E.coli, listeria si alte bacterii periculoase. Consuma-l doar daca stii clar sursa din care provine si conditiile in care a fost ambalat si tinut.
      Laptele organic este varianta ideala! Cei care consuma produse organice se bucura ca acest tip de lapte care nu are hormoni de crestere, antibiotice, pesticide si fertilizatori sintetici. Din pacate, este destul de scump.
      Una peste alta revin cu intrebarea: ce lapte bei? Viata santoasa inseamna echilibru si variatie. Deci, ideala este sa consumi, in masura in care se poate, cu discernamant, toate aceste tipuri de lapte!
      femeia.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      “N-ai voie sa musti”, i-a spus ea surioarei sale, apoi mama sa – Ali Lukitsch, o profesoara din Trenton Michigan – i-a explicat ca nu o musca, ci ca bea lapte. “Din sanii tai?!”, a raspuns fetita mirata. Apoi a intrebat unde este “laptele cu cacao”.
      Videoclipul a fost filmat de matusa fetitei si a strans in scurt timp peste 8 milioane de vizualizari.
      sfatulparintilor.ro
  •