Invidia, cum scăpăm de ea în doar 5 paşi


    Se întâmplă să ţi se facă inima tângă la vederea unor imagini? Uneori te podidesc lacrimile când vezi pe cineva cu siluetă de invidiat, bine sculptată, în timp ce tu cu tot efortul depus, chiar şi după o dietă drastică cu puţine calorii şi carbohidraţi nu arăţi la fel de bine.

8-signalov-chto-k-vam-ispytyvajut-zavist.jpg

Sau cineva după o zi grea de muncă nu pleacă acasă, ci la petrecere cu prietenii sau la întâlnire cu persoana dragă, iar tu ai de ales între bucătărie, un serial, să stai cu ochii aţintiţi în telefon şi apoi să mergi de unul singur la culcare. E jignitor, nu-i aşa? În astfel de momente te laşi cuprins de un sentiment de milă faţă de sine însuşi. Şi îţi doreşti o viaţă la fel de împlinită. Ca mai apoi să-ţi aduci aminte că invidia nu este cel mai bun sentiment şi apoi începe să te macine şi asta. Începi să te autocondamni pentru aceasta. Dar nu este atât de simplu să renunţi la invidie printr-un simplu efort al voinţei. E ca în cazul elefantului, nu te gândi la el şi îl vei avea în minte cât e ziua de lungă.

Invidia are numeroase efecte neplăcute. Iată doar câteva din ele:

  • Nivel sporit de stres
  • Nemulțumirea față de sine și de viața ta
  • Proastă dispoziţie
  • Reducerea capacităţii de muncă
  • Înrăire şi viziune negativă despre viaţă
  • Insomnie, anxietate, nervozitate

Dar şi acestea sunt o motivaţie suficientă pentru a începe lupta cu sentimentul distrugător. Să vedem ce putem face.

Nu te autocondamna şi nu evita sentimentul de invidie

Invidia este un sentiment foarte puternic cu o mare încărcătură energetică. Cu timpul vei învăţa să direcţionezi această energie în scopuri paşnice. Constatarea sentimentului de invidie este primul pas spre transformarea în bine. Aşadar, invidiezi. Încearcă acest sentiment în toată deplinătatea sa. Acum eşti gata să treci la pasul următor.

Înţelege ce sentimente ai vrea să încerci

Atunci când privirea se agaţă de ceva, când ai un profund sentiment lăuntric de invidie, ea nu-ţi semnalizează despre nevoia unui lucru, a unei călătorii sau despre necesitatea de a fi într-o condiţie fizică bună. Este un semnal că simţi nevoia de a încerca anumite emoţii şi sentimente.

  • În spatele dorinţei de a avea un corp frumos stă necesitatea de a avea mai multă încredere în sine, de a te accepta aşa cum eşti
  • Dorinţa de a atinge anumite performanţe în activitatea ta ascunde nevoia de autorealizare, de recunoaştere din partea celor din jur, nevoia unui sentiment de autoapreciere, de mândrie pentru sine
  • În spatele dorinţei de a avea un automobil stă nevoia de stabilitate, protecţie, bucurie, pe care ţi-o oferă bunăstarea materială

Nu duci lipsă de anumite lucruri, ci de emoţii concrete. Aşadar, următorul pas va fi să-ţi pui întrebarea: ce sentimente aş vrea să încerc?

Ce pot face pentru aceasta chiar acum?

După ce ai conştientizat că simţi necesitatea de a încerca un anumit sentiment, gândeşte-te ce ai putea să întreprinzi chiar acum. Ai la dispoziţie numeroase posibilităţi şi instrumente, pentru a-ţi aduce bucurii, a te accepta, a avea o atitudine mai bună faţă de sine, a obţine sprijin.

Fă acest lucru

Precum am menţionat mai sus, invidia este un impuls puternic. Valorifică încărcătura acestui sentiment pentru a face un pas concret. Du-te şi fă ceva chiar acum. Nu sta mult pe gânduri şi nu încerca să analizezi dacă vei reuşi sau nu, nu te gândi dacă vei putea înscrie un gol sau nu. Pur şi simplu loveşte mingea.

Laudă-te

Ia o clipă de răgaz şi laudă-te pentru efortul depus. Pentru faptul că lucrezi conştient asupra proceselor tale lăuntrice. Încearcă sentimentul de recunoştinţă pentru paşii făcuţi. Şi recunoştinţă faţă de cei, pe care i-ai invidiat, or anume ei te-au ajutat să percepi necesităţile tale lăuntrice, să mergi după invidie şi să urci la un alt nivel, să vezi de ce ai nevoie la această etapă a vieţii.

Rareori ne gândim la asta, dar fiece succes este anticipat de o perioadă de depăşire a dificultăţilor. Adevărat, unii pot avea mai mult succes în plan profesional, dar care este preţul realizărilor sale, te-ai întrebat vreodată? Munca asiduă, sacrificarea vieţii personale, stres şi surmenare. Oare merită să fii invidios că nu le ai? Sau cineva poate sta la volanul unei maşini de lux, dar nu se ştie niciodată câtă trudă se ascunde în spatele acestei realizări. Noi vedem doar rezultatul final. Pentru că creditele, lacrimile şi munca depusă nu stau la vedere. Orice succes are şi o latură ascunsă. Gândeşte-te la asta data viitoare, când vei arunca o privire invidioasă asupra cuiva.

omactiv.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ce trebuie să faci pentru hidratarea buzelor vara, află mai jos: 
      Bea multă apă şi consumă alimente bogate în apă
      Hidratarea buzelor este musai să fie făcută şi vara, nu doar iarna, când se usucă excesiv, din pricina vântului, motiv pentru care îţi propunem să consumi cel puţin doi litri de apă pe zi, dar şi să consumi fructe bogate în apă, precum pepene verde, piersici sau chiar legume. Cu siguranţă te vor ajuta să ai buzele mai catifelate. 
      Răsfaţă-ţi buzele cu produse hrănitoare
      Să foloseşti un balsam de buze nu e suficient, întrucât poate că unele produse nu conţin ingrediente suficient de hidratante. Foloseşte produse în compoziţia cărora se găsesc ingrediente precum ceara de albine, unt de shea, ulei de moringa ori petroleum. 
      Exfoliază-ţi buzele cel puţin o dată pe săptămână
      Un pas important pentru hidratatea buzelor vara este exfolierea. Prepară-ţi un scrub chiar la tine acasă, amestecând o linguriţă de zahăr brun cu miere şi ulei de măsline şi aplică pasta obţinută pe buze, masând uşor, cu mişcări circlare. Vei îndepărta celulele moarte şi te vei bucura de buze moi şi ”pline”. 
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Iar în anumite perioade ale anului, pare că părul de pisică este chiar peste tot. Nu odată i-am auzit pe proprietarii de pisici că se plângeau că uneori au păr de pisică și în mâncare, iar asta chiar nu e de dorit. Așadar, odată ce ți-ai luat pisică, cum scapi de părul ei?
      Cum scapi de părul de pisică de pe haine?
      Unii iubitori de pisici ar spune că nici un outfit nu e complet fără păr de pisică, însă chiar nu trebuie să fie așa.
      Pentru început păstrează o rolă dintr-aceea lipicioasă de curățat scamele de pe haine la îndemână. Înainte să ieși pe ușă, folosește-o cu încredere. Pentru că nu sunt scumpe, ia-ți una pentru ca să o ai în mașină și mai ia-ți două-trei rezerve să le ai în casă.
      Mai apoi, pune puțin oțet în mașina de spălat rufe. Oțetul face ca părul de pisică să se ia mai ușor de pe haine.
      Un secret este folosirea șervețelelor umede. Acestea te ajută să scapi de părul de pisică lipit de haine.

      Cum scapi de părul de pisică de pe mobilă?
      Dacă ai un astfel de ghemotoc de blană în casă, vei găsi urmele lui în toate locurile în care îi place să doarmă.
      Dacă vorbim de mobilier tapițat, cum ar fi canapeaua sau fotoliul, folosește o mănușă de cauciuc umedă sau un burete pentru a aduna părul.
      O rolă de scame sau un aspirator de mănă sunt foarte utile pentru a aduna părul dintr-un anume loc.
      Mai poți prepara o soluție din apă și balsam de rufe pe care să o pulverizezi peste tapițerie, iar apoi să aduni cu mâna părul. Balsamul de rufe ajuta ca părul de pisică să se înmoaie și să iasă mai ușor din fibrele textile.
      Un burete din microfibră și un spray de praf cu acțiune antistatică sunt cele două unelte de care ai nevoie pentru a îndepărta părul de pisică de pe mobila de lemn, sau de pe orice suprafață netapițată.
      Cum scapi de părul de pisică din mașină?
      Când sunt agitate, pisicile lasă și mai mult păr decât în mod normal, iar o călătorie cu mașina le dă, de cele mai multe ori, o stare de nervozitate.
      O piatră ponce fină este excelentă pentru a curăța părul de pisică de pe scaunele mașinii și de pe celelalte suprafețe.
      Părul de pisică de pe scaunele din piele se va aduna foarte ușor cu o cârpă umedă sau cu șervețele umede.

      Cum scapi de părul de pisică de pe jos?
      În mod evident, pe oriunde umblă pisica va fi și păr. Adică peste tot.
      Dacă pe jos ai parchet sau gresie, poți aduna ușor părul de pisică cu ajutorul unui mop din microfibră.
      Dacă ți se pare că părul de pisică rămâne în crăpături, atunci va trebui să investești într-un nou strat de etanșare ca să-ți fie mai ușor pe viitor.
      Dacă ai mochetă prin toată casa, presară niște bicarbonat de sodiu înainte de aspirare. Acesta face ca părul să se înmoaie și să se desprindă mai ușor de țesătură. Dacă e foarte mult păr pe covoare, înainte de orice adună-l cu o perie lipicioasă de scame.
      Sunt recomandate acele aspiratoare ce sunt indicate și pentru curățarea părului de animale. Iar când aspiri, asigură-te că treci de două ori cu aspiratorul, din direcții diferite, pentru a aduna toate firele.
      Cum scapi de părul de pisică de pe…pisică?
      Pentru a îndepărta părul din casă, trebuie să ai grijă de sursa de proveniență a părului. Asta nu înseamnă să tunzi pisica, ci doar să o perii des pentru a-i ajuta blana să se regenereze. Tratează și previne orice problemă de piele a pisicii, sau boală ce ar putea duce la căderea masivă a părului.
      Fă-i pisicii baie cu un șampon special pentru pisici pentru a o ajuta să aibă o piele mai sănătoasă și pentru a reduce năpârlirea.
      life.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui cardiolog renumit din Mexic, Enrique C. Morales Villegas, este vorba despre mâncarea mexicană. Doctorul spune că aceasta este mai periculoasă chiar și decât cea de tip fast-food.
      „Aceasta este o combinație de hrana prajită, mâncare nesănatoasă și băuturi răcoritoare”, spune cardiologul despre pericolul cumulat pe care mâncarea mexicană îl reprezintă.
      Villegas consideră că vina ar purta-o concepția despre viață a oamenilor, întrucât aceștia se concentrează mai mult asupra confortului.
      „Oamenii mănâncă prea mult în fiecare zi, se uită multe ore la televizor, petrec două ore în fața calculatorului și fac mai puțin de 10 minute de activitate fizică”, a descris el stilul de viață al mexicanilor.
      Specialistul propune ca guvernul țării sale să măsoare parametrii de sănătate pentru toți tinerii de 18 ani din Mexic. Astfel, colesterolul, tensiunea arterială și indicele de masă corporală ar trebui măsurate la fiecare trei ani, conform recomandării cardiologului mexican.
      Conform unui sondaj, în Mexic, obezitatea afectează 73% dintre femei, 69% dintre bărbați și 35% dintre adolescenți.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Comisia Europeană a interzis recent comercializarea acestora în blocul comunitar, transmite Știri.md cu referire la unica.md.
      În ţara noastră însă acestea pot fi cumpărate uşor. Medicii trag un semnal de alarmă şi atenţionează că pasta gelatinoasă are o compoziţie chimică periculoasă. Jucăria slime pentru copii este periculoasă datorită substanţei care o face elastică. 
      Preţul unui slime este de doar 20 de lei, însă efectele pe care acesta le poate provoca ar putea costa scump. Unii comercianţi nu știu că jucăriile pe care le vând pot provoca intoxicaţii grave. Nici cumpărătorii nu sunt conştienţi de riscuri.
      Potrivit legii, pentru a interzice vânzarea slime-urilor periculoase, Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie să înregistreze cel puțin o reclamație din partea cumpărătorilor.
      Până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Medicii trag un semnal de alarmă şi spun că în fiecare zi câțiva copii ajung la Institutul Mamei şi Copilului după intoxicaţii cu substanțe chimice periculoase. 
      De multe ori, micuţii prepară smile-uri artizanale conform reţetelor de pe Internet, folosind substanțe chimice de uz casnic. În rezultat, se aleg cu arsuri.
      „În primul rând, este vorba de o arsură chimică a cavității bucale, a esofagului și a stomacului. Aceasta duce la cicatrizarea esofagului, cu îngustarea ulterioară a acestuia şi până la obstrucția completă. Copilul nu poate mânca, mâncarea nu trece prin esofag în stomac”, a spus şeful secţiei Terapie Intensivă, IMC, Mihail Maliţev.
      Aceste intoxicaţii sunt deosebit de periculoase pentru copiii de până la 3 ani. O dată cu apariția simptomelor precum înroșirea gurii, lăcrimarea, anxietatea și lipsa poftei de mâncare, trebuie să consultați imediat un medic.
      unica.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ai observat că alegerile celui mic se focalizează pe chips-uri, produse din făină albă, dulciuri și prăjeli? Este momentul să iei măsuri pentru a preveni riscurile pentru sănătate, dar trebuie să procedezi subtil pentru a nu elimina brusc toate aromele care îi plac. Chiar dacă tu știi deja care sunt beneficiile legumelor și fructelor proaspete, precum și ale produselor lactate sau ale fripturii slabe, cel mic va avea nevoie de o perioadă de adaptare și nu este util să încerci să faci prea multe schimbări simultan.
      Potrivit specialiștilor, aproximativ 60% dintre copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani au un meniu deficitar în nutrienți și numai 20% dintre ei consumă cele 5 porții de fructe și legume recomandate zilnic. În plus, 10% din totalul de calorii este reprezentat de produse de tip fast food. 
      De unde ar trebui să începi?
      Este indicat să avansezi cu pași mici spre meniul ideal pentru ca și copilul tău să ajungă să aprecieze gustul natural, fără un exces de zahăr sau sare. Îi poți oferi în continuare câte o prăjitură sau o brioșă, dar asigură-te că alături pui și felii de fructe sau nuci crude. 
      Iată cum trebuie să procedezi timp de 5 săptămâni pentru a crea un meniu benefic pentru copilul tău:
      Prima săptămână: adaugă o porție de fructe în fiecare zi
      Majoritatea copiilor adoră cerealele și vor mânca un castron mare înainte de a pleca la școală sau a merge la joacă. Nu îi interzice acest lucru, dar oferă-i o porție de fructe înainte de bolul de cereale. Dacă tocmai s-a sculat și îi este foame precis va accepta o jumătate de banană, 5-6 felii de portocală sau un bol mic de zmeură ori mure. În continuare îl poți lăsa să-și aleagă cerealele preferate. De asemenea, copilul tău nu va avea nimic împotrivă dacă amesteci fructe de pădure cu micul dejun clasic, dar nu exagera. 
      Fă o schimbare și nu îi mai oferi prăjituri cu lapte după ce se întoarce de la școală. Prepară un smoothie cu ingrediente naturale. Amestecă în blender o cană de suc de portocale, ½ banană, ½ cană de iaurt simplu și 10 căpșuni proaspete. O altă variantă este să-i adaugi fructe și la masa de prânz pe care o ia la școală.Poți încerca merele, perele, strugurii sau piersicile.
      A doua săptămână: adaugă o porție de legume în fiecare zi
      Dacă mai sunt doar 5 minute până la ora cinei poți servi un aperitiv format din broccoli, cartofi dulci sau o salată de crudități. Copiilor le plac de obicei boabele de mazăre și porumb congelate, așa că merită să testezi această variantă. În loc de chips-uri sau alune prăjite dă-i copilului rondele crocante de morcov, boabe de strugure sau roșii uscate cu ulei de măsline.
      Nu uita că legumele pot fi consumate și pe cale lichidă, în cadrul unui smoothie.
      A treia săptămână: adaugă o băutură sănătoasă în fiecare zi
      În loc să lași copilul să plece de acasă cu o sticlă de suc cu mult zahăr, mai bine alege sucul natural de fructe sau laptele semidegresat. O sticlă de suc acidulat conține aproximativ 10 lingurițe de zahăr și 150 de calorii, așa că este mai util să creezi o variantă acidulată benefică, combinând în părți egale suc de fructe cu apă minerală.
      A patra săptămână: adaugă o gustare sănătoasă în fiecare zi
      Între micul dejun și masa de prânz oferă-i copilului un mix de fructe confiate și nuci, iaurt sau boabe de strugure. Sunt alternative delicioase pentru prăjituri sau chips-uri. Poți opta și pentru popcorn preparat acasă, cu puțină sare sau batoane granola, cu ingrediente naturale și unt de arahide.
      A cincea săptămână: adaugă un aliment cu un conținut foarte ridicat de fibre în fiecare zi
      Analizează cu atenție conținutul cerealelor de la micul dejun și înlocuiește ambalajele atractive, care pot ascunde mult zahăr adăugat, cu fulgi integrali de secară, grâu sau hrișcă. Pentru o schimbare treptată nu elimina brusc marca de cereale care îi place copilului, ci înjumătățește porția și adaugă fulgi de cerale integrale, crescând treptat proporția de ingrediente naturale. Pentru a menține gustul dulce poți adăuga miere sau zahăr brun.
      Utilizează orez integral, roșu sau negru pentru felurile de mâncare preferate ale copilului și optează pentru pastele din grâu dur când alegi rețete noi.
      eva.ro
  •