Experiment: Cum să fii mai fericit în numai 12 minute


    Orice om are din când în când câte o dispoziție mai proastă, uneori chiar și fără motiv, dar oamenii de știință sunt de părere că poți scăpa de ea în doar 12 minute.

riding-bike.jpg

Sună ca o utopie, dar cercetătorii sunt convinși că dacă ieși afară să te plimbi și, vreme de 12 minute ai gânduri pozitive despre oamenii din jurul tău, dispoziția ta se va îmbunătăți. Oamenii care au făcut acest lucru în cadrul unui experiment au spus că s-au simțit mai puțin anxioși, mai fericiți și mai empatici în urma acelor 12 minute decât oamenii care au servit drept grup de control.

„Plimbările prin jur și oferirea de bunătate altora din lume reduce anxietatea și crește fericirea și sentimentele de conexiune socială”, a explicat psihologul Douglas Gentile, de la Iowa State University. „Este o strategie simplă care nu necesită foarte mult timp pentru a o încorpora în activitățile tale zilnice”.

Pentru a descoperi acest lucru, cercetătorii au analizat 496 de oameni. Aceștia au fost împărțiți în mai multe grupuri. Tuturor li s-au dat chestionare completat înainte să iasă la plimbare pe holurile de la Iowa State University, unde s-a desfășurat studiul. Mai apoi, cercetătorii au oferit fiecărui grup de participanți o temă de gândire pentru plimbarea de 12 minute.

Astfel, 127 de oameni au fost rugați să se uite la oamenii pe lângă care treceau și să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Mai apoi, 125 de oameni au fost rugați să analizeze ce ar putea avea în comun cu persoanele pe lângă care trec (de la temeri și speranțe comune la ce restaurante ar putea prefera). Alți 109 oameni au fost puși să se gândească în ce moduri le sunt superiori celor pe lângă care trec. Iar cei 135 de oameni rămași au servit drept grup de control – lor li s-a spus să se concentreze pe detalii fără să le judece (cum ar fi culoarea hainelor, machiajul și accesoriile celor din jur).

Când s-au întors de la plimbarea de 12 minute, toți participanții au fost puși să completeze alte chestionare, cu scopul de a li se măsura nivelurile de anxietate, fericire, satisfacție, empatie, grijă și conexiune. Cei care au obținut cele mai mari scoruri (așadar, și cele mai bune în contextul de față) au fost oamenii care au fost puși să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Cei cu scorurile cele mai mici au fost oamenii care au căutat să găsească motive pentru care ar putea fi superiori străinilor pe lângă care trec.

Așadar, data viitoare când simți că ai o stare proastă, o simplă plimbare plină de gânduri pozitive la adresa celor pe lângă care treci ar putea să te ajute mai mult decât ai crede.

playtech.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Încetinește procesul de îmbătrânire
      Vitamina C este un antioxidant puternic și poate împiedica acțiunea radicalilor liberi asupra organismului. În timp, acumularea radicalilor liberi în organism poate fi periculoasă și poate duce la accelerarea procesului de îmbătrânire, dar și la apariția bolilor cardiovasculare, a artritei sau a cancerului.
      Îmbunătățește circulația sangvină
      Câteva studii au dovedit că vitamina C, consumată în doze mici, poate contribui la dilatarea vaselor de sânge și poate preveni afecțiuni precum tensiunea arterială, atacul de cord sau angina pectorală. Este de obicei recomandată persoanelor care suferă de insuficiență cardiacă sau hipertensiune arterială.
      Tratează afecțiunile pielii
      Vitamina C poate fi un ajutor de nădejde pentru reducerea ridurilor și îmbunătățirea elasticității pielii. Din acest motiv, ea se regăsește frecvent în cremele hidratante pentru ten și corp. De asemenea, vitamina C reprezintă un factor esențial în producția de colagen, o proteină care se găsește în țesuturile conjunctive ale corpului. Astfel, vitamina C ajută la accelerarea procesului de vindecare a rănilor, de la zgârieturi minore, la răni mai adânci, arsuri sau fracturi.
      Ameliorează astmul și problemele căilor respiratorii
      Având un rol antioxidant și antihistaminic, vitamina C ameliorează crizele de astm și îmbunătățește funcționarea plămânilor și a căilor respiratorii. Dozele zilnice de vitamina C influențează producția de histamină, acea substanță care produce inflamațiile în cazul bolnavilor de astm. De asemenea, mai multe studii au demonstrat că vitamina C reduce bronhoconstricția care apare atunci când depunem efort fizic intens, în urma căruia ne confruntăm cu stări de tuse și respirație îngreunată.
      Ajută la scăderea colesterolului
      Nivelul ridicat al colesterolului din sânge poate duce la apariția mai multor afecțiuni grave în organism, însă acesta poate fi ținut sub control cu ajutorul consumului de vitamina C. Ea stimulează conversia colesterolului în săruri biliare, care pot fi eliminate mai ușor din organism.
      Reduce stresul
      Creierul este atacat de o mulțime de factori dăunători, iar sistemul nervos este mereu afectat de stres și efectele sale nocive. De aceea, este important să îți protejezi organismul și sistemul nervos, printr-un consum zilnic de vitamina C.
      Așadar, consumul de vitamina C contribuie la regenerarea țesuturilor, întreținerea articulațiilor și a vaselor de sânge și protejează organismul de afecțiunile cardiovasculare și de problemele respiratorii. Vitamina C se găsește într-o mulțime de fructe și legume, cum ar fi portocale, lămâi, kiwi, pepene, spanac, mazăre, varză și conopidă. 
      femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Febra, tusea seacă, durerile în gât şi vocea răgușită sunt primele simptome care ar trebui să ne pună în gardă.

      "Sfatul meu, pentru pacienţi este să se prezinte din prima zi la medic ca să evite complicaţiile bolii. Mai mult sunt predispuşi copii, gravidele şi oamenii în etate, pacienţii cu o imunitate scăzută din cauza maladiilor cronice precum, hipertensiunea arterială, diabet zaharat, hepatitele cronice", a menţionat Elmira Antoci, medic de familie.

      În această perioadă, când temperaturile înregistrează oscilații mari între noapte şi zi, imunitatea este afectată. Iată de ce, pentru a evita infecțiile respiratorii, specialiştii recomandă consumul de vitamine naturale de sezon.

      "Două mere pe zi care conţin vitamina C şi multivitamine necesare şi legumele în stare proaspătă. Anume salatele din crudități, cum este morcovul, sfecla, varza, țelină, toate cruditățile sunt binevenite ca să fie, cel puţin o dată în zi pe masă. Atunci când este soare să se facă plimbări", a declarat Luminiţa Suveică, expert în sănătate publică.

      În ajutorul imunităţii vin şi ceaiurile naturale.

      "Consumăm ceai în special din tei, din mentă, din flori de soc şi muşeţel. Acestea sunt anume pentru a întări imunitatea ca să slăbim din simptomele la toate tipurile de viroze. Evident, combinate cu lămâie, cu miere", a explicat Mariana Percic, antreprenor.

      Moldovenii încearcă să introducă în meniul lor zilnic fructele şi legume şi evită să ia medicamente:

      "Vitaminele în primul rând, încercăm să nu ne îmbrăcăm prea gros pentru a nu transpira şi copilul încercăm să îl călim. Vitaminele de obicei le luăm din fructe şi legume. Îmi place mult poama, prunele".

      "În primul rând, mi-am făcut un vaccin. La primele simptome ale virusului, încep să beau sirop împotriva tusei, să torn picături în nas, duş fierbinte. Ceai cu lămâie, vitamine".

      "Pastile nu. Fructe, legume proaspete, mai ales de la bunei, la părinţi. Cu enteroviroza cum, tot pe canalele voastre sau media mai ascult, ba Stratulat, ba alt medic. Noroc de media, suntem informaţi".
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Potrivit Serviciului de Asistență Medicală, de la începutul lunii octombrie au fost înregistrate 15.002 de solicitări, dintre care 2.612 copii au avut nevoie de o consultație medicală, transmite Știri.md.
      În această perioadă, echipele AMU au deservit 1.145 solicitări pe motiv de infecții respiratorii virale acute (IRVA), dintre care 709 la copii. 
      În cadrul departamentelor de urgență ale instituțiilor spitaliceștii au fost transportați 312 pacienți, dintre care 40 maturi și 272 de copii.
      IRVA reprezintă o maladie infecțioasă cauzată de viruși. Debutul este acut, IRVA se transmite pe cale aerogenă și atacă în primul rând nasul, gâtul, laringele, traheea, bronhiile, uneori și plămânii. 
      Simptomele infecției respiratorii virale acute sunt: 
      - apariția bruscă a febrei; 
      - dureri de cap; 
      - slăbiciuni; 
      - tuse; 
      - dureri în gât; 
      - dureri în globii oculari.
      Centrul Național de Asistență Medicală Urgentă Prespitalicească îndeamnă oamenii să consulte la apariția primelor simptome medicul de familie și să nu se ocupe de tratamentul de sine stătător.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      Nutriționistul Lygia Alexandrescu ne învață cum să citim etichetele alimentelor sau, mai bine-zis, cum să le descifrăm, astfel încât să fim în cunoștință de cauză atunci când facem cumpărături. Așadar, iată ce ne spune despre fiecare aditiv alimentar în parte și de ce sunt nocivi pentru sănătate!
      E110 poate duce la retard
      E 110 este un colorant azoic de sintezaă, de culoare galben-portocalie, admis în Uniunea Europeană, însă al cărui consum frecvent nu este recomandat. Este întâlnit iîn compoziția băuturilor dulci de culoare galbenă, în produsele de panificație, în dulciuri, în înghețată, supe instant, margarină, creme pentru prăjituri și torturi, băuturi energizante, pesmet.
      Consumul constant de alimente care conțin E110 poate conduce la agravarea simptomelor astmului bronșic, la manifestări exacerbate ale alergiilor, ale sindromului de hiperactivitate la copii, la apariția stărilor de greață, vărsătură, durere abdominală.
      Potrivit unor teste făcute pe animale, un aport mare de E 110 a condus la retard, oprirea dezvoltării acestora și la apariția unor tumori renale.
      Trebuie menționat că singura țară în care este interzis E110 este Norvegia.
      E123, folosit și în tehnica fotografică
      E123 (Amarant) este un aditiv alimentar admis în Uniunea Europeană, este folosit ca agent colorant sintetic în produse alimentare și băuturi, precum și în tehnica fotografică. E123 conferă produselor o culoare roșie/violet și este foarte solubil în apă. E123 este adesea găasit în compoziția  vinurilor și a băuturilor spirtoase, baze de tort, jeleu instant, conserve cu fructe de mare, icre, supe instant, deserturi.
      Ingerarea constantă de E123 este asociată cu apariția și agravarea simptomelor astmului și a eczemelor, precum și manifestarea hiperactivității la copii. Au existat, de asemenea, unele întrebări cu privire la pontețialul său cancerigen șsi unele studii au confirmat acest caracter oncogen al aditivului E123. Acest aditiv este interzis în multe țări, precum Statele Unite ale Americii, Austria, Rusia și Norvegia.
      E120, colorant și pentru produsele cosmetice
      E 120 este un colorant natural folosit în compoziția multor produse alimentare cum ar fi sucuri, înghețată , iaurt, bomboane, produse de panificație și topping-uri, biscuiți, deserturi, glazuri, umpluturi de plăcintă, diverse varietăți de brânză fermentată, sosuri. Este folosit drept colorant în produsele cosmetice.
      Deși este un colorant roșu, se regăsește în multe alimente care au diverse nuanțe de roșu, roz, violet. Forma solubilă în apă este folosită în băuturile alcoolice, iar sub formă insolubilă este folosit într-o varietate mai largă de produse. Acest colorant prin ingerare constantă poate conduce la reacții alergice urticarie, astm, vărsături, diaree și chiar și șoc anafilactic la unele persoane.
      E160b, colorant pentru țesături
      Este un colorant roșu derivat dintr- un arbore (Bixa orellana), solubil în apă. Este prezent într-o mare varietate de alimente, fiind solubil în apă. Produsele alimentare în care se regăsește E160b sunt următoarele: băuturi răcoritoare, umpluturi de fructe, brânze tartinabile și sosuri, uleiuri, prăjituri, unt și margarină, produse de patiserie, chipsuri, înghețată și bomboane, pește afumat. Folosit drept colorant pentru țesături, dar și pentru colorarea unor produse cosmetice, E160 b poate determina o serie de probleme de sănăatate: urticarie, dermatite sau edem angioneurotic. Prin ingerare constantă acest colorant poate accentua crizele de astm bronșic și de hiperactivitate la copii.
      E150a poate afecta genele
      E150a (caramel) este un colorant de culoare maro închis, obținut din zaharoză în prezența amoniacului, sulfatului de amoniu, bioxidului de sulf sau hidroxidului de sodiu. Există mai multe tipuri de culori de caramel disponibile, însă specialiștii recomandă evitarea consumului excesiv al tuturor acestor coloranți, deoarece pot provoca hiperactivitate la copii.
      Unele tipuri de caramel pot afecta genele, altele sunt responsabile de încetinirea creșterii organismului sau pot provoaca mărirea intestinelor și rinichilor și pot distruge vitamina B. E150 a este prezent în stridii, soia, fructe și sosuri conserve, bere, whisky, biscuiți, murături, prăjituri, gogoși, produse făinoase, produse din ciocolată, băuturi acidulate, bere, vin, dulciuri, chipsuri, pâine, pateuri, înghețată și sosuri.
      E210, generator de tulburări neurologice
      E210 (acidul benzoic) este obținut din benzoină, o rășină extrasă dintr-un arbore din Asia. Acidul benzoic este utilizat în industria alimentară, fiind adăugat la băuturi alcoolice, produse de patiserie, brânzeturi, gumă, condimente, produse lactate congelate (înghețată, iaurturi înghețate), jeleuri, dulciuri moi, siropuri și înlocuitori de zahăr.
      Folosit în produsele cosmetice, ca antiseptic în multe medicamente antitusive și ca antifungic în unguente; poate provoca acutizarea simptomelor astmului, mai ales la cei dependenți de medicamente cortico-steroidiene. Este cunoscut drept generator de tulburări neurologice, hiperactivitate la copii, agravează intoleranțe alimentare și alergii deja existente.
      efemeride.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Menopauza se instalează de obicei între 45 și 55 de ani, vârsta medie fiind de 51 de ani. Această nouă etapă din viața unei femei este definită ca oprirea ireversibilă a funcției ovarelor, având drept consecințe dispariția ovulației, scăderea producerii hormonilor sexuali feminini (estrogenii și progesteronul) și încetarea menstruațiilor. Spunem că o femeie este oficial la menopauză dacă au trecut 12 luni de la ultima ei menstruație. Memoria, capacitatea de concentrare, starea sufletească, gândirea, somnul. Toate sunt afectate de scăderea nivelului estrogenilor. Te confrunți și tu cu asemenea probleme? Există soluții!
      Se știe că bulversările hormonale care însoțesc menopauza stau la originea multor simptome neplăcute: bufeuri, insomnie, transpirații abundente, piele uscată etc. Însă nici creierul nu scapă de influența menopauzei.
      Tulburări de somn
      Insomnia poate avea diverse cauze, dar dacă ai împlinit 45 de ani și ai observat că de la o vreme ai tot felul de probleme cu somnul, de la adormire dificilă la treziri frecvente în toiul nopții, vinovate ar putea fi fluctuațiile hormonale ale menopauzei ce se apropie. În cazul multor femei, contribuie la insomnie și supărătoarele bufeuri și transpirațiile nocturne. După o noapte în care nu te-ai odihnit nu e de mirare că a doua zi ești iritată și obosită.
      Soluții. Medicul endocrinolog ți-ar putea propune ca soluție terapia hormonală de substituție, dar, dacă nu vrei sau nu poți apela la un asemenea tratament hormonal, încearcă soluțiile naturale: shiatsu, exerciții de respirație, yoga, extracte de plante (valeriană, tei, lavandă etc.).
      Dificultăți de concentrare și memorie
      Îți găsești mai greu cuvintele când discuți cu cineva, nu-ți amintești ce ai notat în lista de cumpărături sau numele actorilor ori titlurile filmelor văzute recent, gândești mai lent, te concentrezi greu. Parcă ai creierul în ceață. Sigur că toate acestea te irită la culme; dacă te apropii de menopauză, află însă că singurii vinovați de micile tale rateuri sunt estrogenii.
      Ce se întâmplă: studiile arată că estrogenii protejează neuronii anumitor zone cerebrale, în special cele responsabile de memorie și fluența verbală. Iată de ce fluctuațiile acestor hormoni în perioada menopauzei determină la unele femei tulburări de memorie, dificultăți de concentrare și gândire.
      Soluții. Nu te speria, toate aceste efecte sunt temporare. Apar de obicei cu 2 ani înainte și 2 ani după ultima menstruație. Când fluctuațiile hormonale vor dispărea, funcțiile cognitive își vor reveni la normal. Până atunci, însă, te poți ajuta singură: fii activă, mănâncă multe legume, odihnește-te suficient, acordă-ți momente de relaxare și, nu în ultimul rând, antrenează-ți memoria cu jocuri precum sudoku, integrame, rebus, scrabble. Poți încerca și o cură cu tinctură de salvie: pe lângă faptul că alină bufeurile, salvia îmbunătățește funcția cerebrală. Adresează-te medicului dacă tulburările de memorie sau gândire îți afectează viața de zi cu zi.
      Schimbări de dispoziție, stări depresive
      Până și tu observi că echilibrul tău emoțional e perturbat. Totul îți pare cu susul în jos, acum râzi, acum plângi (deseori din nimic), orice mică problemă îți pare o tragedie, te cerți cu cei din jur pentru fleacuri. Nu erai așa, dar menopauza te-a adus în această stare de labilitate emoțională. Fluctuațiile constante ale estrogenilor și progesteronului afectează producerea serotoninei și endorfinelor, neurotransmițătorii responsabili de buna dispoziție. Consecințele sunt vizibile pentru toți: iritabilitate, crize de nervi, schimbări bruște de dispoziție, ba chiar depresie, manifestată cu tristețe, oboseală sau epuizare, pierderea interesului pentru activitățile ce odinioară îți făceau plăcere, scăderea sau creșterea poftei de mâncare.
      Soluții. Mai întâi, redu stresul din viața ta. Încearcă orice soluție crezi că funcționează – citește, ascultă muzică, ieși cu prietenii, fă drumeții, yoga, tehnici de respirație. Când te enervezi, în loc să începi să țipi, inspiră adânc și retrage-te în altă încăpere 5-10 minute sau ieși la plimbare. Cel mai probabil, în acest răstimp îți vei regăsi calmul și, astfel, vei reuși să eviți un conflict. Ca să-ți regăsești echilibrul emoțional, poți încerca preparate cu talpa-gâștei sau sunătoare.
      Migrene
      Dacă înainte sufereai regulat de migrene sau dureri de cap, există riscul ca în perimenopauză să observi că acestea apar mai des ori sunt mai intense, cel mai probabil tot din cauza scăderii estrogenilor, spun specialiștii. Vestea bună este că după instalarea menopauzei, la cele mai multe femei migrenele se atenuează sau chiar dispar.
      Soluții. Adoptă o dietă echilibrată, evitând alimentele care pot declanșa migrene (alcool, vin roșu, cafeină, brânzeturi maturate precum parmezanul), fă regulat mișcare și elimină stresul. Când durerea e sâcâitoare, ia un calmant pe bază de paracetamol sau ibuprofen.
      Viața intimă va avea de suferit?
      Deși la menopauză pot apărea mici probleme precum scăderea libidoului și uscăciunea vaginală, viața sexuală din această nouă etapă depinde în mare măsură de calitatea relațiilor sexuale și afective anterioare în sânul cuplului. Dacă viața intimă a fost mereu bogată și satisfăcătoare, sunt șanse mari ca și după menopauză lucrurile să se mențină la fel. În schimb, dacă în cuplu au existat dispute și dezacorduri, iar viața sexuală a fost plictisitoare, unilaterală ori săracă, e puțin probabil ca situația să se îmbunătățească acum. Dacă partenerii își doresc să aibă în continuare relații sexuale, micile piedici pot fi depășite. Uscăciunea vaginală poate fi combătută cu un gel lubrifiant, iar dorința poate fi reaprinsă cu ajutorul partenerului: preludiu prelungit, gesturi de afecțiune reciproce, practici sexuale variate.
      femeia.ro
  •