Experiment: Cum să fii mai fericit în numai 12 minute


    Orice om are din când în când câte o dispoziție mai proastă, uneori chiar și fără motiv, dar oamenii de știință sunt de părere că poți scăpa de ea în doar 12 minute.

riding-bike.jpg

Sună ca o utopie, dar cercetătorii sunt convinși că dacă ieși afară să te plimbi și, vreme de 12 minute ai gânduri pozitive despre oamenii din jurul tău, dispoziția ta se va îmbunătăți. Oamenii care au făcut acest lucru în cadrul unui experiment au spus că s-au simțit mai puțin anxioși, mai fericiți și mai empatici în urma acelor 12 minute decât oamenii care au servit drept grup de control.

„Plimbările prin jur și oferirea de bunătate altora din lume reduce anxietatea și crește fericirea și sentimentele de conexiune socială”, a explicat psihologul Douglas Gentile, de la Iowa State University. „Este o strategie simplă care nu necesită foarte mult timp pentru a o încorpora în activitățile tale zilnice”.

Pentru a descoperi acest lucru, cercetătorii au analizat 496 de oameni. Aceștia au fost împărțiți în mai multe grupuri. Tuturor li s-au dat chestionare completat înainte să iasă la plimbare pe holurile de la Iowa State University, unde s-a desfășurat studiul. Mai apoi, cercetătorii au oferit fiecărui grup de participanți o temă de gândire pentru plimbarea de 12 minute.

Astfel, 127 de oameni au fost rugați să se uite la oamenii pe lângă care treceau și să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Mai apoi, 125 de oameni au fost rugați să analizeze ce ar putea avea în comun cu persoanele pe lângă care trec (de la temeri și speranțe comune la ce restaurante ar putea prefera). Alți 109 oameni au fost puși să se gândească în ce moduri le sunt superiori celor pe lângă care trec. Iar cei 135 de oameni rămași au servit drept grup de control – lor li s-a spus să se concentreze pe detalii fără să le judece (cum ar fi culoarea hainelor, machiajul și accesoriile celor din jur).

Când s-au întors de la plimbarea de 12 minute, toți participanții au fost puși să completeze alte chestionare, cu scopul de a li se măsura nivelurile de anxietate, fericire, satisfacție, empatie, grijă și conexiune. Cei care au obținut cele mai mari scoruri (așadar, și cele mai bune în contextul de față) au fost oamenii care au fost puși să se gândească „Îmi doresc ca această persoană să fie fericită”. Cei cu scorurile cele mai mici au fost oamenii care au căutat să găsească motive pentru care ar putea fi superiori străinilor pe lângă care trec.

Așadar, data viitoare când simți că ai o stare proastă, o simplă plimbare plină de gânduri pozitive la adresa celor pe lângă care treci ar putea să te ajute mai mult decât ai crede.

playtech.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Spațiul de odihnă nu este compatibil cu telefonul mobil. Aceasta este concluzia studiilor realizate de specialiști, care te avertizează să-l ții cât mai departe de acest spațiu. De fiecare dată când iei telefonul mobil în dormitor favorizezi odihna insuficientă, afecțiunile oculare sau durerile. Precis nu vrei să te trezești epuizat sau să te doară spatele când încerci să te odihnești, așa că merită să aplici sfaturile oamenilor de știință pentru a-ți proteja organismul.
      Iată de ce nu trebuie să ții telefonul mobil în dormitor:
      1. Vei adormi mai greu
      Lumina albastră emisă de ecranul telefonului suprimă producția de melatonină, hormonul creat de glanda pineală care reglează somnul. Organismul produce melanină în mod natural în timpul nopții, dar lumina albastră a telefonului mobil va afecta negativ această funcție.Este recomandat să atașezi un filtru de lumină albastră la ecranul telefonului dacă îl vei folosi seara pentru a crește cantitatea de lumină galbenă. Cu o oră înainte de a merge la culcare trebuie să eviți să privești în ecranul telefonului mobil pentru a crea condițiile optime pentru un somn liniștit și profund.
      Telefonul nu va face decât să-ți stimuleze mintea și să te facă mai alert, o combinație nefavorabilă pentru odihnă. Nu este bine nici să începi să folosești telefonul dacă nu poți adormi pentru că vei agrava problema. Alege orice altă activitate care te relaxează și care nu presupune privitul într-un ecran. Poți testa câteva exerciții de yoga sau poți asculta melodii la radio.
      2. Îți poți deteriora vederea
      Telefoanele mobile emit un nivel ridicat de lumină albastră care poate deteriora retina dacă te expui la ea seara sau noaptea pentru că nu mai este echilibrată de lumina naturală.Dacă vei continua să faci acest lucru pe termen lung s-ar putea manifesta degenerescența maculară sau chiar orbirea.
      3. Vei avea un somn agitat și întrerupt
      Chiar dacă ai reușit să adormi telefonul mobil aflat în dormitor va avea un impact negativ asupra calității somnului. Este foarte probabil să te trezești des în timpul nopții dacă ai privit în ecranul telefonului înainte de a te culca, mai ales dacă îl ții pe o noptieră, lângă pat. În cadrul studiilor de specialitate utilizarea telefoanelor mobile în pat a fost corelată cu reducerea fazei REM a somnului. Această etapă a odihnei este cea care asigură refacerea organismului și joacă un rol critic pentru păstrarea amintirilor pe termen lung, stimularea creativității și rezolvarea problemelor complexe.
      4. Ar putea apărea durerile de spate
      În momentele în care te uiți la telefon din pat îți forțezi corpul într-o poziție incomodă, care afectează alinierea gâtului cu restul corpului și exercită o presiune crescută asupra terminațiilor nervoase localizate la nivelul coloanei vertebrale și gâtului.
      Dacă te doare spatele în timp ce folosești telefonul mobil în dormitor, nu poți îndoi gâtul sau îți amorțesc degetele nu ignora aceste simptome. Este posibil să dispară a doua zi, dar dacă vei continua să-ți cauzezi aceste dureri timpul de vindecare se va prelungi până în momentul în care vor deveni permanente.
      De asemenea, oamenii de știință au demonstrat că folosirea telefonului în pat reduce cu până la 30% capacitatea sistemului respirator.O cantitate mai redusă de oxigen poate afecta negativ funcțiile tuturor organelor.
      5. Îți va scădea capacitatea de concentrare
      Folosirea telefonului în pat va provoca și o scădere semnificativă a capacității de concentrare a doua zi. Potrivit studiilor realizate, persoanele care utilizează telefonul mobil înainte de a merge la culcare se trezesc mai greu dimineața și nu au senzația că au dormit bine sau că au energie suficientă. 
      De asemenea, se concentrează mult mai greu tot restul zilei. Persoanele care citesc o carte înainte de a se odihni se trezesc revigorate și gata de acțiune, așa că schimbă-ți obiceiurile și nu alimenta cercul vicios care îți poate pune în pericol perfomanțele fără să bănuiești.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      După naștere ar putea să-ți ia ceva timp ca să te simți din nou pregătită să faci sex. Așadar, dacă la scurt timp după naștere acest lucru nu îți este confortabil, nu e nimic în neregulă cu tine.
      Menstrele se pot reinstala, cel mai curând, după cinci sau șase săptămâni de la naștere, în cazul în care nu alăptezi. Pe perioada alăptării de obicei menstrele lipsesc, fiind inhibate de aceasta. Chiar dacă sunt rare, există și cazuri în care – din cauza schimbărilor hormonale ulterioare nașterii sau ca urmare a nestimulării constante a sânilor mamei – menstra se instalează timpuriu, chiar și în perioada de alăptare. Factorii care influențează apariția timpurie a menstrei la femeile care alăptează sunt numeroși și variați, incluzând începerea diversificării alimentației bebelușului, stresul, medicamentele, dieta, bolile de care suferă mama etc.
      Alăptarea - contracepția naturală?
      Multă vreme, perioada de alăptare a fost considerată o metodă contraceptivă naturală. În realitate nu ești 100% protejată de o sarcină în perioada de alăptare, nici dacă menstra se reinstalează, nici dacă acest lucru nu se întâmplă. Explicația? Lipsa menstrelor nu înseamnă imposibilitate de a ovula. Iar dacă a apărut prima menstră, înseamnă că deja ai avut prima ovulație de după naștere. Și prima ocazie de a fi rămas însărcinată din nou.
      După trei săptămâni de la naștere (dacă nu alăptezi) sau șase săptămâni (dacă alăptezi), poți începe să folosești metode contraceptive. În ceea ce privește metoda aleasă, aceasta depinde de câțiva factori: de istoricul medical și de problemele din timpul sarcinii, de faptul că alăptezi sau nu și, desigur, de preferințele celor doi parteneri.
      Cum te protejezi de o sarcină nedorită?
      Cea mai simplă și mai sigură metodă contraceptivă rămâne, fără îndoială, prezervativul. Fie că este masculin sau feminin. Pentru că, da, există și prezervativ feminin, cu o eficacitate de 95% și cu risc mai mic să se rupă decât cel masculin! Folosirea oricăreia dintre cele două variante ar trebui totuși să primească „avizul” medicului, mai ales dacă nașterea a fost pe cale naturală. Alte metode pot fi reprezentate de contraceptivele orale monohormonale, sterilet (după refacerea completă a uterului și colului) sau spermicide locale. Dezavantajul acestora din urmă este că au un grad mai redus de protecție. Nu te baza nici pe metoda calendarului – cel puțin în primele luni, pentru că organismul a suferit unele schimbări, menstrele pot fi neregulate – și în consecință și perioadele de ovulație – și te poți lesne afla într-o eroare.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Printre modelele de pe piaţă, care emit cele mai multe radiaţii, se numără modele de la OnePlus, Xiaomi, HTC, Sony şi chiar Apple şi Google.
      The German Federal Office for Radiation Protection (Bundesamt für Strahlenschutz) a publicat un raport referitor la nivelul de radiaţii emis de mai multe dispozitive mobile populare de pe piaţă şi a realizat o listă cu cele mai „periculoase” 15 modele de smartphone-uri, scrie statista.com.
      Topul este dominat de compania Xiaomi, care are șase dispozitive prezente în listă, fiind urmată de Google, HTC, Apple și Sony cu câte două dispozitive și OnePlus cu un dispozitiv în top.

      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Datele au fost prezentate de către autorități în cadrul evenimentului de lansare a campaniei naționale de informare „Păstrează sănătatea. Fă testul citologic!”.
      În cadrul campaniei vor fi difuzate spoturi la tv și radio, vor fi distribuite pliante în instituțiile medicale pentru a sensibiliza și informa femeile cu vârsta între 25 și 61 de ani despre necesitatea efectuării testului citologic o dată la trei ani. Acestea, la rândul lor vor fi îndemnate să încurajeze alte femei din societate, să se adreseze la medicul de familie pentru a face testul citologic.
      Ministra sănătății, muncii și protecției sociale, Viorica Dumbrăveanu, a spus la evenimentul de lansare că „vorbim de fiecare dată că viața are prioritate, iar cea mai valoroasă prioritate a vieții trebuie să fie sănătatea”. Ministra a mai spus că această formă a cancerului este cea mai răspândită, dar poate fi prevenită, iar măsurile de prevenire sunt simple și eficiente. Este vorba de testul citologic o dată la trei ani și vaccinarea de la zece ani a fetelor contra virusului papiloma uman (HPV).
      Natalia Plugaru, reprezentanta adjunctă a UNFPA Moldova, a menționat că la nivel mondial, în fiecare an, jumătate de milion de femei sunt diagnosticate cu această maladie. În Europa de Est și Asia Centrală, cazurile soldate cu mortalitate sunt de zece ori mai muște decât în Europa de Vest. În Moldova doar 40% din femei își fac testul citologic, o cifră mult prea mică pentru a reuși prevenirea maladiei.
      Valeriu Sava, coordonator al programelor de sănătate în cadrul Biroului de Cooperare al Elveției în Republica Moldova, a remarcat că investițiile, dezvoltarea serviciilor și crearea condițiilor pentru ca acestea să fie accesibile nu vor fi eficiente atât timp cât actorul principal pentru care aceste servicii sunt dezvoltate nu este suficient informat, nu este suficient responsabil pentru a se adresa și a se bucura de aceste servicii. Este posibil de a combate această maladie doar dacă responsabil ne adresăm la medic.
      Victoria Condrat a învins cancerul de col uterin. Tânăra a povestit că a depistat boala când planifica să devină mamă. I-a fost greu să accepte diagnosticul, dar a reușit să învingă cancerul. „Sunt fericită că l-am depistat la timp, când era tratabil”, a spus tânăra.
      Potrivit datelor Agenției Naționale de Sănătate Publică, anual în Republica Moldova sunt înregistrate 370 de cazuri noi de cancer de col uterin. Cazurile de boală depistate în stadii precoce de evoluție constituie 47%. La evidență la Institutul Oncologic sunt 4200 de paciente afectate de cancer al colului. Principala cauză de declanșare a cancerului de col uterin este infecția persistentă cu papilomavirus uman (HPV) care este identificat în 99% dintre tumorile de col uterin.
      În perioada 20-27 ianuarie, s-a desfășurat Săptămâna Europeană de prevenire a cancerului de col uterin.
      ipn.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ce spun specialiștii și care sunt miturile în care mulți români cred cu tărie.
       1. Vă puteți proteja de gripă cu un stil de viață sănătos
      Spălarea mâinilor și a consumului de alimente spălate sunt excelente, dar nu suficiente pentru a opri un virus din aer. Soluția cea mai eficientă este vaccinul.
      2.  Dacă vă feriți de toată lumea, nu îi veți îmbolnăvi
      E ok să te autoizolezi, dar este posibil ca virusul să fie contractat înainte ca simptomele să apară. Așadar, carantina nu este o strategie sigură.
      3. Dacă vă îmbolnăviți, puteți să luați medicamente
      Deoarece gripa este o infecție virală, antibioticele nu vor face nimic altceva decât să ucidă bacteriile bune din intestin.
      4. Vaccinul antigripal vă poate îmbolnăvi de gripă
      Nu este posibil să faci gripă de la un vaccin. Majoritatea vaccinurilor antigripale conțin virusul gripal inactivat. Este adevărat că unii oameni au simptome de gripă la scurt timp după ce au primit vaccinul, dar tocmai pentru că erau deja bolnavi și asimptomatici atunci când l-au primit. Este, de asemenea, posibil ca simptome asemănătoare gripei - dureri de cap, greață și chiar febră scăzută - să poată fi cauzată de vaccinul care provoacă producerea de anticorpi.
      5. Femeile gravide și copiii nu ar trebui să efectueze vaccinul antigripal
      Întreaga familie are nevoie de vaccin, cu excepția cazului în care medicul indică altceva.
      6. Vaccinul antigripal provoacă autism sau Alzheimer
      Nu există nici o relație științifică între vaccinurile antigripale și Alzheimer. Nu s-a dovedit niciodată că vaccinurile ar cauza probleme de sănătate mintală, inclusiv autism.
      7. E prea târziu pentru a fi vaccinat în plin sezon
      Este adevărat că sezonul de gripă se termină în februarie și că vaccinul împotriva gripei acționează abia în două săptămâni, dar niciodată nu este prea târziu să te vaccinezi, deoarece după un prim val poate exista și al doilea.
      8. Gripa este o boală benignă
      Gripa ucide mai mulți oameni în SUA în fiecare an, decât virusul Ebola. Deși copiii și persoanele în vârstă prezintă cel mai înalt risc, adulții perfect sănătoși pot muri din cauza gripei.
      tabuhighlife.ro
  •