Dieta ideală pentru femeile de peste 30 de ani


    Odată cu înaintarea în vârstă, organismul se schimbă și apar modificări ale aspectului picioarelor, sânilor sau tenului. O dietă corespunzătoare îți aduce starea de bine și silueta pe care ți-o dorești, dar și reduce efectele îmbătrânirii. 

eating-person-pizza-1741749.jpg

Cercetătorii spun că procesele hormonale intense ce se petrec după vârstă de 30 de ani pot fi încetinite printr-un regim alimentar adecvat categoriei de vârstă, dar și tipului de constituție. În acest caz, dieta trebuie să fie ușor subcalorică și să nu lipsească proteinele animale. 

Iată de ce trebuie să ții cont la fiecare masă:

Micul dejun 

blueberry-bowl-breakfast-216951.jpg

Poate fi foarte variat ca mod de preparare, dar trebuie respectate următoarele condiții:

- să fie luat la 20-30 minute după trezirea din somn pentru că astfel se absorb foarte bine elemente precum manganul și aluminiul 

- este obligatoriu să se consume 200-250 g salate din vegetale crude, de preferat verzi (cum ar fi varză, recomandată și pentru slăbire). 

- se recomandă consumul a cel puțin 100 ml lapte, de preferat degresat. Laptele conține calciu, dar și unii aminoacizi care păstrează vitalitatea și frumusețea tenului. 

- la micul dejun se pot servi orice alte tipuri de alimente sărace în grăsimi, colesterol și zaharuri. Micul dejun trebuie să reprezinte 30-35% din valoarea caloriilor necesare pentru 24 de ore. 

Prânzul

appetizer-bowls-cream-262947.jpg

Trebuie să fie servit cald și la ore foarte exacte din zi. Schimbarea orei mesei de prânz poate provoca tulburări ale secretiei unor estrogeni, respectiv dereglări ale ciclului menstrual, dar și îngroșarea articulațiilor sau depunerea de grăsimi în jurul genunchilor și taliei. Dejunul trebuie să respecte și alte reguli: 

- să conțină cel puțîn 100 g. proteină animală. Se recomandă carnea de vită sau pui preparată prin fierbere, supe sau ciorbe 

- este important că la dejun să se consume legume fierte și să se evite pe cât se poate prăjelile sau sosurile grase 

- consumul redus de lichide în timpul mesei este recomandat, mai ales la persoanele cu tendințe de îngrășare 

- după prânz se pot consumă dulciuri în cantități modeste, dar nu și băuturi alcoolizate. 

Cină 

buffet-delicious-dinner-5928.jpg

Indiferent de anotimp, cină nu trebuie servită mai târziu de ora 18.00. Și la cină trebuie respectate câteva criterii: 

- Să fie foarte săracă în proteine animale, dar bogată în proteine vegetale, cum ar fi mazărea, ciupercile etc. 

- să nu conțînă deloc condimente. Acestea pot împiedică absorbția unor aminoacizi esențiali, importanți în păstrarea vitalității tenului. 

- se recomandă consumul a 100-150 g. brânză degresată dulce. 

- după cină este indicat să se consume 100-150 ml vin roșu sau negru, dulce, pentru stimularea glandelor suprarenale.

Ferește-te de grăsimi! 

După 30 de ani, masa osoasă tinde să scadă cu 3% în fiecare an, cauzând scleroze și tasări de vertebre. De aceea, ferește-te de grăsimi și consumă alimente bogate în calciu, cum sunt produsele lactate, dar și pe cele care încetinesc îmbătrânirea, în special fructe și legume proaspete bogate în vitamine. 

Evita regimurile dure de slăbire!

Acestea conduc la carențe grave de elementele esențiale pentru sănătatea organismului. E adevărat că astfel poți pierde rapid câteva kilograme, dar care apoi se pun la loc la fel de rapid. Curele drastice și variațiile slăbit-îngrășat întind pielea și pot produce lăsarea sânilor, a abdomenului și brațelor. 

clickpentrufemei.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu toate eforturile pe care le faci pentru a avea un stil de viata sanatos, sigur sunt momente in care te simti balonata. Iar acest lucru este perfect normal, si tine nu doar de ceea ce mananci, ci si de fluctuatiile hormonale.
      Nimic nu poate strica mai mult un moment perfect decat problemele cu digestia dupa masa. Insa aceste senzatii neplacute pot fi diminuate in doar cateva minute. Ceaiurile au numeroase beneficii asupra sanatatii, asa ca ai foarte multe motive sa le consumi.
      Ceaiuri pe care sa le consumi cand te simti balonata
      Ceai de menta
      Ceaiul de menta este cel mai popular ceai obtinut din plante din intreaga lume. Si sunt foarte multe motive pentru care este apreciat! Menta are proprietati antioxidante si antibacteriene, insa cel mai important beneficiu este acela ca ajuta la digestie. Poti sa consumi ceaiul de menta oricand in timpul anului, insa in mod special dupa o masa grea. Daca te simti balonata dupa ce ai consumat foarte multe alimente, acest ceai te va ajuta sa scapi rapid de disconfort.
      Ceai de turmeric
      Aproape orice problema digestiva poate fi ameliorata cu turmeric. De fapt, aceasta planta are atat de multe beneficii asupra sanatatii organismului, incat era de asteptat sa o mentionam! Turmericul a fost folosit inca din cele mai vechi timpuri, in special in medicina Ayurvedica. Este recomandat in special pentru proprietatile sale antiinflamatorii, insa ajuta si la ameliorarea senzatiei de stomac plin. Daca vrei sa te bucuri de beneficiile ceaiului de turmeric, iti recomand sa il indulcesti cu o lingurita de miere. Ceaiul va fi mai savuros si mai usor de consumat.
      Ceai de fenicul
      Te simti balonata? Ceaiul de fenicul te scapa de disconfort! Are o multime de beneficii asupra sanatatii, deoarece contine o serie de antioxidanti si vitamine (vitamina A, vitamina B si vitamina C). La fel ca menta, feniculul este foarte cunoscut pentru proprietatile sale si consumat deseori de oamenii din intreaga lume. Ajuta la relaxarea muschilor abdominali si reduce senzatia de stomac plin. Consuma-l ori de cate ori ai probleme de digestie si te vei simti mult mai bine.
      Ceai de ginseng
      Ginsengul este cunoscut inca din cele mai vechi timpuri pentru proprietatile sale miraculoase asupra sanatatii. Este antiinflamator si antibacterian, motiv pentru care este recomandat pentru problemele de digestie. Acest ceai este obtinut din radacina de ginseng si este folosit si pentru a combate oboseala sau semnele imbatranirii. Este o bautura care te incalzeste si iti da o stare de bine, pe langa beneficiile in ceea ce priveste balonarea.
      Nu obisnuiesti sa consumi ceaiuri? Exista cateva metode alternative care te ajuta sa scapi de balonare. Exercitiile de respiratie sau unele pozitii de yoga te ajuta sa scapi rapid de disconfort. Poti, de asemenea, sa excluzi din dieta alimente care contribuie la balonare, cele mai daunatoare dintre ele fiind zaharul si bauturile acidulate.
      andreearaicu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Primul lucru este că trebuie să fii extrem de răbdătoare până crește și să depui extrem de mult efort pentru a avea grijă de el. Al doilea, desigur, este genetica. Deci, indiferent de produsele pe care le utilizezi, dacă părul tău este subțire și predispus la rupere nu vei reuși niciodată să ajungi să ai plete lungi cu aspect sănătos. Dacă ești una dintre ghinionistele care nu au fost binecuvântate cu răbdare sau gene bune, nu poți face altceva decât să-i admiri pe cei care se bucură de aceste două lucruri. 
      Unul dintre acei oameni norocoși este Alena Kravchenko, în vârstă de 34 de ani, din Odesa, Ucraina. Ea a fost poreclită Rapunzel în viața reală după ce părul său lung de 1,8 metri a devenit viral pe internet.

      Alena nu și-a mai tuns părul de la vârsta de 5 ani, după ce a fost încurajată de mama ei. "De la o vârstă fragedă, mama mi-a insuflat o dragoste pentru părul lung", a spus ea pentru Bored Panda.

      În ciudat faptului că nu și-a mai tăiat părul de aproape 30 de ani și acesta depășește lungimea de 1,68 metri, Alena nici nu concepe să se tundă. 
      "Dragostea pentru coada mea este atât de puternică încât nici o secundă în toată viața mea nu m-am gândit să mă tund. Nu mă văd și nu mă pot imagina cu părul scurt sau vopsit într-o altă culoare!", a adăugat ea.
      Alena spune că nu este atât de greu să aibă grijă de părul său lung, pentru că pur și simplu îl iubește. "Nu-mi este greu cu părul și nici cu îngrijirea constantă a acestuia, este o bucurie pentru că asta face parte din mine - frumusețea și bogăția mea!", afirmă ea.


      Femeia spune că pentru a-și menține părul sănătos, ea îl lasă să se usuce natural și folosește produse pentru a-l hrăni. 
      "Principalul lucru pe care nu îl fac niciodată: nu îmi usuc părul cu uscător de păr, nu folosesc ondulator, nu îmi pieptăn părul umed (se usucă natural), totul este tabu. Îmi spăl părul o dată pe săptămână, folosesc măști naturale, diferite tipuri de uleiuri pentru a-mi hrăni părul; îngrijirea principală constă în cosmetice profesionale. Cu siguranță folosesc fructe uscate, nuci și brânză de casă."


      Sfatul ei pentru cei care vor să aibă părul la fel de frumos ca al ei este să-l iubească. "Pentru a avea părul lung și frumos, trebuie doar să îți dorești cu adevărat și să iubești ceea ce faci."
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Femeia a născut în a 39-a săptămână de sarcină la Spitalul Clinic Municipal nr. 1 din capitală, iar istoria sa devenind publică cu ajutorul UNFPA Moldova, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md. 
      „Am născut purtând mască și mănuși. De fapt, tot personalul care a asistat la naștere purta mască și mănuși. Atunci când vin în salon, medicii poartă cu ei dezinfectant, măști, ochelari de protecție și mănuși”.
      De asemenea, povestește Nina, spitalul este destul de bine pregătit, iar personalul medical a dat dovadă de profesionalism și înțelegere. Pe holuri, peste tot sunt plasate dezinfectante, iar doamna de serviciu spală podeaua în salon de două ori pe zi.
      În această perioadă însă, nu sunt permise nici vizitele, nici asistarea la naștere, astfel că pe coridoare persistă o liniște profundă. „Din când în când, doar câte-un bebeluș anunță că vrea să fie hrănit”, spune proaspăta mamă.
      Preocupările femeilor însărcinate
      Nina a reușit să meargă la ultima consultație pe data de 16 martie, chiar în prima zi când în țara noastră toate unitățile comerciale fuseseră obligate să-și suspende activitatea, cu excepția farmaciilor, magazinelor alimentare și a benzinăriilor.
      „Unde să nasc?”, era una dintre principalele preocupări ale viitorilor părinți. Analizau toate scenariile posibile din timpul nașterii, precum și modul în care sunt dotate maternitățile, mai ales în asemenea perioadă:
      „Mă gândeam să nasc în or. Criuleni. E aproape de satul de baștină. În plus, doream să nasc cât mai departe de Chișinău, unde erau înregistrate cele mai multe cazuri de infectare. După multe analize, am decis să nasc la Chișinău. Maternitățile de stat sunt echipate corespunzător, inclusiv pentru situații imprevizibile din timpul nașterii”.

      Nu reușise, însă, să-și procure toate cele necesare pentru perioada post-natală, astfel că viitorii părinți au apelat la cumpărăturile online. Procesul însă este anevoios, spune ea, deoarece puține magazine conțin, într-un singur loc, toate cele necesare pentru naștere și perioada postnatală. În bagajul de maternitate a fost strecurat și un flacon cu soluție dezinfectantă.
      O altă preocupare a femeilor însărcinate și a celor cu copii mici este necesitatea de a se plimba în aer liber. Femeia a observat, bunăoară, că există o lipsă de înțelegere a acestei nevoi din partea societății. Personal, nu a avut parte de niciun incident, dar a citit în grupurile pentru părinți situații când mamele cu copii mici au fost criticate pentru că au ieșit în parc cu copiii, chiar dacă au păstrat distanța socială.
      „Cel mai bine e să ne păstrăm calmul și să respectăm metodele de protecție”
      Până în prezent, nu există studii care ar demonstra că femeile însărcinate sunt mai predispuse la COVID-19, decât alte categorii de persoane. Cu toate acestea, sarcina aduce cu sine o serie de modificări fiziologice care ar putea face unele femei gravide mai sensibile la infecțiile respiratorii virale, anunță Fondul ONU pentru Populație.
      Nina povestește că, într-adevăr, starea de alertă națională trezește frici. Însă și-a păstrat calmul, pentru că e cea mai potrivită stare pentru făt. A citit și studii despre noul tip de coronavirus, a urmărit situația din țară și de peste hotare, dar a observat că, în tot acest flux informațional, se strecoară și știri false care doar urmăresc scopul de a trezi panică:
      „Dacă nu putem schimba ceva, de ce să ne agităm? Cel mai bine e să respectăm metodele de protecție, să ne informăm corect și să ne pregătim de venirea pe lume a bebelușului. Urmăresc câteva surse de informare naționale, pe care le consider veridice, precum și câteva internaționale, astfel reușesc să filtrez informația”.

      Nina și Grigore mai au acasă un copil, fiica Gabriela, de 5 ani. Pentru a evita orice sursă de infectare, părinții au renunțat la vizitele rudelor și ieșirile în parc. În blocul în care ei locuiesc sunt doar șase apartamente și doar ei au copil mic.
      Orele întregi pe care le petrecea afară sau pe terenul de joc cu alți copii se rezumă acum la 1-2 ore pe zi în curte doar cu părinții: „Gabriela dă dovadă de multă înțelepciune și răbdare. Când ieșim în curte, de obicei face antrenamente de mers cu bicicleta sau se dă cu trotineta. În casă organizăm tot felul de activități educative, în care ne implicăm ambii - și eu, și Grigore (atunci când vine de la serviciu) - colorăm, confecționăm, citim și gătim”.
      Acum, după externare, Nina are un motiv în plus să asculte cu strictețe toate recomandările medicilor. În familia ei, regulile sunt respectate de toți - evită orice contact cu persoanele din exterior, nu-și ating fața fiind afară, își spală frecvent și corect mâinile cu apă și săpun, aerisesc casa, consumă mai multe verdețuri și legume în stare proaspătă.
      Cum e să fii însărcinată și să dai naștere pe timp de pandemie? 
      „Complicat pentru mine care sunt activă, dar învăț să am mai multă răbdare și să valorific diferit timpul”, spune cu încredere Nina.
      Spitalul Clinic Municipal nr. 1 deservește femeile însărcinate în mod obișnuit
      În situația Ninei se află circa 7.800 de femei din întreaga țară, care sunt la evidența medicului de familie și, în curând sau peste câteva luni, vor deveni mame.

      Medicul obstetrician-ginecolog Cristina Ipati atenționează că, în Spitalul Clinic Municipal nr. 1, nu sunt internate paciente cu semne de gripă sau suspecție la COVID-19. În secțiile Unitatea primiri urgențe și Patologia gravidității, medicii sunt echipați inclusiv cu viziere, doar în scop de protecție.

      În această maternitate, gravidele și parturientele, au parte de asistență medicală în mod obișnuit. Fiecare femeie care ajunge la maternitate este supusă unei verificări minuțioase, întâi de toate, în ambulanță - îi este măsurată temperatura și tensiunea arterială, este notat istoricul călătoriilor etc. Doar dacă au febră sau suspecție la COVID-19, femeile sunt redirecționate imediat la Maternitatea nr. 2.
      După ce ajung la Spital, le mai este măsurată o dată tensiunea și temperatura. Toate femeile însărcinate sunt verificate o dată la 4 ore; după naștere - o dată la fiecare 15 minute în primele 2 ore, apoi la fiecare 4 ore.

      De menționat că, până la această oră, în Republica Moldova, 38 de femei însărcinate au fost diagnosticate cu COVID-19, dintre care 27 deja au fost externate. Celelalte 11 viitoare mame se află la Maternitatea nr. 2 din Chișinău, care este un spital strategic unde sunt transferate femeile însărcinate care prezintă suspiciuni sau deja sunt diagnosticate cu COVID-19. În niciun caz nu au survenit complicații.
      realitatea.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Acestea sunt datele Biroului Naţional de Statistică, care a elaborat "Portretul statistic al femeilor şi bărbaţilor în Republica Moldova în anul 2018", pe care l-a publicat în preajma Zilei internaţionale a femeii.
      Potrivit agenţiei Infotag, în studiu se menţionează că raportul diferă semnificativ în funcţie de anumite grupe de vârstă. De exemplu, bărbaţii predomină în grupele de vârstă 0-14 ani, raportul fiind de 105 bărbaţi la 100 femei. Diferenţele sunt mai accentuate în cazul populaţiei de 65 ani şi peste, la 100 femei revenind 61 de bărbaţi.
      Acest lucru este determinat de faptul că speranţa de viaţă la femeile din Moldova este cu 8,7 ani mai mare decât a bărbaţilor - 75 ani şi, respectiv, 66,3 ani.
      Femeile din Moldova se căsătoresc mai devreme decât bărbaţii, iar nivelul lor de instruire este mai mare comparativ cu cel al bărbaţilor.
      Ponderea femeilor în populaţia ocupată este însă mai mică decât cea a bărbaţilor: 49,7% faţă de 50,3%. În anul 2018, salariile femeilor au fost mai mici cu 14,4% decât ale bărbaţilor sau 5 800,7 lei faţă de 6 779,4 lei în cazul bărbaţilor.
      Din total conducători de toate nivelurile, 59,7% sunt bărbaţi. Participarea femeilor la luarea deciziilor la nivel parlamentar relevă o reprezentare a femeilor în proporţie de 20,8%, în Guvern - de 33,3%, în poliţie - mai puţin de 20%, în organele judecătoreşti - de 48,3%.
      infotag.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Aşteaptă-te ca după câteva zile digestia ta să funcţioneze mai bine şi cântarul să nu mai depăşească greutatea ideală. Dieta cu iaurt şi tărâţe de ovăz este săţioasă, îţi ajută corpul să digere mai uşor alimentele şi permite eliminarea toxinelor din corp. Cel mai important, însă, este că te ajută să slăbeşti câteva kilograme, fără să te simţi slăbită la finalul curei.
      Mănâncă târâte de ovăz la micul dejun şi vei avea energie să faci tot ce ţi-ai propus până spre prânz, fără să cedezi gustărilor nesănătoase.
      O ceaşcă de tărâţe cu iaurt şi fructe de pădure = 350 de calorii
      Dimineaţa, înainte să începi serviciul, rezervă-ţi câteva minute – de atât ai nevoie – şi delectează-te cu o ceaşcă de fulgi de ovăz cu un iaurt degresat şi câteva fructe de pădure.
      O astfel de gustare hrănitoare şi foarte săţioasă are aproximativ 350 de calorii, dintre care 20 de grame de proteine, 39 de grame de proteine, 6 grame de fibre şi 6 grame de lipide.
      De ce e bine să mănânci tărâţe mai des
      Răspunsul este cât de poate de convingător: conţin multe fibre solubile şi insolubile, de aceea se digeră mai greu. Motiv pentru care tărâţele scad apetitul, iar asta înseamnă că vei consuma ceva mai puţine calorii într-o zi.
      Tărâţele sunt şi foarte sănătoase. Conţin vitaminele B şi E, minerale, precum, fier, zinc, mangan, seleniu, fibre şi substanţe cu efecte anticancerigene şi energizante. Mai mult, tărâţele de ovăz reglează nivelul de colesterol, protejează inima, ţin glicemia sub control, luptă împotriva stresului şi întăresc sistemul imunitar.
      Dacă reuşeşti să găseşti timp şi pentru o jumătate de oră de mişcare, cum ar fi un program de exerciţii fizice de tipul genuflexiunilor şi abdomenelor, vei avea rezultate şi mai bune dacă urmezi dieta cu iaurt şi tărâţe de ovăz. Specialiştii spun că trebuie să arzi 3.500 de calorii, ca să dai jos aproximativ o jumătate de kilogram.
      Calităţile iaurtului
      Cel mai important beneficiu adus de iaurturi sănătăţii este că reglează tranzitul intestinal, datorită conţinutului de bacterii valoroase, care asigură şi menţin flora intestinală.
      Dacă vrei să prepari iaurt în casă, fierbe laptele, lasă-l la răcit într-un vas ceramic, apoi adaugă în el o lingură de smântână. Trebuie să stea într-un loc călduros până a doua zi.
      Poţi ţine dieta în 2 moduri
      Prima, cu rezultate mai lente, constă în înlocuirea micului dejun cu o porţie de iaurt cu tărâţe de ovăz şi fructe, urmând ca prânzul şi cina să fie compuse din alimente obişnuite, de preferat să incluzi mai multe fructe, legume şi carne slabă în meniu.
      A doua variantă a dietei te va ajuta să slăbeşti până la 5 kilograme în doar 7 zile. Ce trebuie să faci: atât la micul dejun, cât şi la cină mănâncă un iaurt degresat, amestecat cu două linguri de fulgi de ovăz, iar la prânz hrăneşte-te cu supă (cât poţi mânca) ori ciorbă fără paste sau găluşte.
      Dacă vrei să repeţi dieta, ia o pauză de câteva zile, timp în care mănâncă mai dietetic, apoi o poţi relua, dar nu de mai mult de trei ori, pentru că îţi privezi corpul de unele substanţe nutritive esenţiale.
      clickpentrufemei.ro
  •