De ce nu poți dormi fără să îmbrățișezi perna


    Acest obicei ar putea fi legat de poziția noastră de dormit fetală de când eram mici. Fie că este vorba de o jucărie de pluș sau de o pernă moale, fără de care nu poți dormi, există câteva motive pentru care nu poți dormi fără să strângi ceva la piept.

1008001998-1024x683.jpg

Am aflat motivele pentru care oamenii dorm mai bine atunci când au ceva de îmbrățișat.

Reduce sforăitul sau apneea

Apneea este o tulburare de somn în care respirația unei persoane nu este la fel de profundă pe cât ar trebui. Acest lucru, de fapt, creează un mediu de somn care este deranjat – în care te trezești pe parcursul nopții și ai o senzație de oboseală dimineața și somnolență de-a lungul zilei. Obiceiul tău de îmbrățișare a pernei are avantajul fizic de a reduce această tulburare de somn.

Nu vrei să te simți singur/ă

Un utilizator Reddit și-a împărtășit odată experiența că îmbrățișând perna îl face să se simtă ca atunci când îmbrățișează cu cineva.

Apreciezi atașamentul puternic

Îmbrățișarea unei perne îți oferă confort emoțional în timpul somnului. În această poziție de dormit , ești de fapt unul dintre cei care apreciază o legătură puternică în relațiile tale, mai ales în sânul familiei. Ești o persoană foarte utilă.

Ești obișnuit/ă să dormi îmbrățișată

Ai stabilit deja o rutină, la un moment dat, pentru că a funcționat pentru tine.

Ai tendința să îmbrățișezi ceva atunci când devii anxios/anxioasă

Ne este mai greu să dormim când suferim de anxietate. Când te confrunți cu acest lucru, este întotdeauna cel mai bine să transformi patul într-o zonă de confort.

tabu.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      În această perioadă de izolare socială, programul nostru s-a schimbat complet, iar din acest motiv ne putem confrunta cu stări de anxietate, atacuri de panică și insomnii. Este normal să le resimțim, însă e important să găsim o modalitate de a le gestiona. 
      „Știm că somnul are legătură și cu imunitatea. Dacă nu dormim suficient, sistemul nostru imunitar este afectat, ceea ce înseamnă că putem fi predispuși la a avea diferite afecțiuni”, spune Britanny LeMonda, neuropsiholog la Lenox Hill Hospital din New York.
      Pe lângă restricțiile legate de distanțarea socială și acordarea unei atenții sporite asupra igienei, trebuie să ne preocupăm și de calitatea somnului nostru, așa că, iată ce anume ar trebui să faci pentru a reuși să te odihnești în această perioadă:
      1. Urmează o rutină
      Trebuie să recunoaștem că programul nostru a suferit mai multe schimbări în urma izolării. Dacă ești printre persoanele care lucrează de acasă, cu siguranță ai dormit mai mult și te-ai trezit cu cinci minute înainte de ședința de pe Zoom, ai lucrat până târziu și parcă nici nu mai știi ce zi este. Adevărul este că trebuie să ne formăm o rutină și să o respectăm. „Este timpul să ne amintim cât de atenți trebuie să fim cu privire la modul în care trăim. Încearcă pe cât posibil să ai o rutină. Dacă lucrezi de acasă, trezește-te la aceeași oră la care te-ai fi trezit și atunci când mergeai la birou. Chiar dacă mergi în cealaltă cameră să lucrezi, această rutină te va ajuta să nu te lași distrat”, ne recomandă Navya Singh, psiholog și cercetător al departamentului de psihiatrie din cadrul Universității din Columbia.
      2. Nu dormi prea mult
      Probabil că și tu te-ai gândit inițial că în această perioadă poți recupera toate serile în care nu ai dormit suficient, însă adevărul este complet altul. Dacă ți-ai stabilit deja o rutină, asigură-te că nu dormi prea mult deoarece acest lucru te poate face să fii tot mai obosită după-amiaza.
      Am fi destul de tentați să dormim și în miezul zilei, însă specialiștii ne spun să evităm asta și să ne menținem mereu activi. Un alt sfat venit din partea experților este să ne trezim mult mai devreme pentru a fi siguri că ne ducem la bun sfârșit toate îndatoririle într-un timp mai scurt. 
      3. Fă exerciții fizice
      Doar pentru că sălile de fitness s-au închis, asta nu înseamnă că ar trebui să lăsăm deoparte antrenamentele, mai ales că ele ne pot ajuta în ceea ce privește somnul. Este important să ai o activitate fizică regulată. „Chiar dacă ne vom simți mai obosiți după, vom fi mult mai împliniți și vom avea mult mai multă energie în timpul zilei”, spune LeMonda. De asemenea, experții ne atenționează să nu facem antrenamente înainte de a ne culca deoarece efortul fizic poate îngreuna somnul.
      4. Stai departe de știrile alarmante
      Chiar dacă ne dorim să fim la curent cu orice informație apare despre coronavirus și evoluția situației din țara noastră, asta nu înseamnă că trebuie să credem orice știre care apare, mai ales dacă ea nu provine dintr-o sursă sigură. Astfel, ar trebui să te informezi doar din surse de încredere deoarece un consum mult prea mare de informații și de știri alarmante te poate copleși și poate contribui la accentuarea anxietății. „Totul are legătură cu noul coronavirus. Acest lucru ne poate intensifica anxietatea. Ar trebui să ne alegem momentele în care ne verificăm telefonul pentru noi știri”, spune Navya Singh.
      5. Limitează expunerea la lumina albastră
      În ciuda faptului că acum petrecem și mai mult timp în fața unui calculator, acest lucru ne poate afecta deoarece lumina albastră emisă de diferitele device-uri poate reduce producția de melatonină din organism. „Cu o oră înainte de culcare, recomand persoanelor să se deconecteze de la toate dispozitivele și să nu se uite deloc la televizor sau telefon”, adaugă LeMonda. În schimb, ne sugerează să avem alte activități înainte de a dormi, precum să citim sau să ascultăm muzică.
      6. Evită să bei alcool în exces
      Chiar dacă ne simțim mult mai bine atunci când bem alcool și putem adormi mult mai repede, această soluție nu este benefică pe termen lung pentru organismul nostru. „Dacă bem alcool înainte de culcare, nu avem parte de acel somn odihnitor. Alcoolul nu este un mecanism sănătos de a combate stresul și anxietatea”, ne informează Britanny LeMonda. Experții ne mai recomandă să fim atenți la cantitatea de alcool pe care o bem și să evităm excesele.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un somn bun şi odihnitor este piatra de temelie a sănătăţii noastre – influenţează modul în care arătăm şi ne simţim şi ne asigură energia necesară pentru a face faţă provocărilor zilnice. Ai observat, probabil, după un somn profund, că dimineaţa te simţi mult mai bine şi chipul din glindă îţi zâmbeşte.
      Somnul profund regenerează creierul şi corpul
      Aceste transformări se datorează faptului că, în timp ce dormi, atât creierul, cât şi organismul „lucrează“ intens, încărcându-ţi bateriile pentru o nouă zi. Astfel, un somn suficient şi profund regenerează toate ţesuturile din organism, datorită hormonilor de creştere care au şi rolul de a îmbunătăţi memoria, de a stimula sistemul imunitar, de a menţine producţia de insulină, de a stimula creşterea masei musculare şi contribuie la buna funcţionare a metabolismului.
      Bebelușii
      În primele luni de viaţă, bebeluşii petrec mult timp dormind. Mai exact, în această perioadă, micuţii dorm între 14-18 ore pe zi. Somnul lor, însă, nu este continuu, ci este format din mai multe episoade. La şase luni, bebeluşul nu mai doarme deja atât de mult pe timpul zilei, durata somnului fiind de aproximativ 12-14 ore. În ceea ce priveşte somnul de zi, acesta poate dura de la 30 de minute până la patru ore.
      1-13 ani
      Copiii între 1şi 13 ani dorm aproximativ 11-14 ore. Însă, după vârsta de cinci ani, unii ştrengari renunţă la somnul de zi. Pentru o dezvoltare armonioasă, specialiştii recomandă ca micuţii să meargă la culcare între orele 20:00 şi 21:00 şi să se trezească între 6:00 şi 8:00.
      14-20 ani
      Adolescenţii cu vârste între 14 şi 20 de ani dorm şi mai puţin, aproximativ 8-10 ore pe noapte. Pentru un somn odihnitor, este indicat ca aceştia să meargă la culcare în jurul orei 22:00.
      Adulții
      Şi la adulţi ciclul de somn este diferit. Astfel persoanele cu vârste între 20-40 de ani dorm câte 7-8 ore, iar cele cu vârste de peste 45 dorm mai puţin, aproximativ 5-7 ore de somn. De asemenea, vârstnicii se trezesc de mai multe ori de-a lungul nopţii.
      În schimb, nopţile repetate fără somn pot afecta memoria şi cresc riscul de diabet zaharat, din cauza dereglării nivelului insulinei. De asemenea, insomnia favorizează apariţia infarctului şi a accidentului vascular cerebral şi poate duce la scăderea imunităţii.
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Există multe studii ştiinţifice care arată că părinţii trebuie să evite să înveţe copilul să doarmă în patul matrimonial, recomandând un pătuţ separat pentru cel mic.
      În acelaşi timp, multe cupluri aleg să nu respecte această recomandare, simţind că în acest fel copilul este mai protejat. Ideile sunt contradictorii, iar pentru ca părinţii să ia cea mai bună decizie pentru copilul lor, specialiştii aduc argument pro şi contra:
      Poate fi periculos pentru copil 
      Dormitul în patul părinţilor poate creşte riscul apariţiei sindromului de moarte subită la sugari (SIDS). 
      Achiziţionaţi un pătuţ care să ofere copilului siguranţă în timpul somnului şi verificaţi periodic dacă totul este în regulă.
      Grijă în plus pentru părinte 
      S-ar putea să vă treziţi de mai multe ori în timpul nopţii dacă aveţi copilul lângă voi în pat, pentru a vă asigura că poziţia dumneavoastră de somn nu-l pune în pericol. 
      Având în vedere deja numeroasele griji ale unei mame şi faptul că deseori se confruntă cu epuizare fizică, este recomandat să lăsaţi copilul în pătuţul lui şi să vă odihniţi. 
      Este nevoie doar de o secundă pentru ca o tragedie să se întâmple 
      Accidente se întâmplă des, deşi s-ar putea să credeţi că nu are cum să vi se întâmple chiar vouă. 
      Evitaţi o tragedie, cum ar fi sufocarea copilului, nepermiţând dormitul în patul părinţilor. 
      Poate stimula simţurile copilului  
      Dormitul cu bebeluşul tău poate spori dezvoltarea senzorială. El va fi mult mai capabil să identifice mirosurile, mişcările, sunetele, atingerile şi căldura. 
      Creează o legătură mai strânsă între părinte şi copil 
      Dormitul în acelaşi pat te poate apropia de copilul tău. Bebeluşul va învăţa mai repede să recunoască vocea, atingerea şi căldura părintelui. 
      Acest lucru va oferi un sentiment de securitate copilului.
      adevarul.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Acest obicei nu este recomandat de medici și prezintă o serie de pericole.
      Vedeta Ela Crăciun a povestit din propria experiență și a întrebat medicii pentru a afla răspunsul corect la întrebarea: “Este bine să dorm cu bebelușul în pat?” „Încă de când eram însărcinată am știut că Nicholas urmează să aibă camera lui. 
      Atât pentru bebeluș, cât și pentru părinți, e mult mai bine ca acesta să doarmă singur. În felul acesta nu se va trezi din cauza zgomotelor, se va odihni mai bine pentru că îi vom seta o rutină corectă și va deveni un copil independent. 
      Procedăm cum ne este mai ușor. Primele două săptămâni sau prima lună de viață putem să dormim în aceeași cameră cu el. 
      Ar fi bine ca un copil care doarme liniștit să doarmă în pătuțul lui, astfel încât și mama să se odihnească pentru că perioada de oboseală de după naștere este impresionantă și marea majoritate a mămicilor nu se așteaptă să fie chiar atât de rău și atunci somnul nu mai are aceeași calitate și cantitate ca anterior nașterii. 
      Somnul este foarte important pentru lactație și dacă nu reușim să ne odihnim nu producem suficient lapte pentru ei. 
      Varianta este de a dormi în aceeași cameră cu bebelușul, bebelușul în patul lui. 
      Sunt multe mămici pe care operația de cezariană le împiedică în primele zile să facă efort, au dureri mai mari și le e greu să se deplaseze, dar pentru că eu am născut natural nu am avut dificultăți, mi-am revenit repede și nu am avut o problemă în a mă ridica noaptea din pat și a ieși din cameră ca să alăptez copiii. 
      Toți cei 3 copii ai mei au dormit în camera lor încă de la naștere. 
      Medicul lui Alex de acum 13 ani m-a sfătuit să fac lucrul acesta și pentru mine a fost cea mai bună alegere.  De la început am avut monitor în care i-am văzut. 
      Dacă ești un părinte mai speriat, ai această posibilitate de a vedea copilul prin videomonitor chiar și atunci când nu e lângă tine. 
      Din ce mai știu de la prietenele mele, cele 2 luni cât e recomandat să faci cosleeping nu vor fi niciodată numai 2 luni, pentru că îți va fi foarte greu să renunți la asta. 
      Îți va fi comod să ai bebelușul lângă tine și totodată, și el se va obișnui cu prezența ta și vei avea dificultăți în a-l obișnui să doarmă singur”, a mărturisit vedeta în cartea sa.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Cercetătorii de la Spitalul Universitar din Lausanne, Elveția, au studiat asocierea dintre frecvența și durata unui pui de somn și riscul de complicații ale bolilor cardiovasculare fatale și non-fatale.
      Urmărind 3.462 de persoane cu vârste cuprinse între 35 și 75 de ani timp de aproape cinci ani, oamenii de știință elvețieni au descoperit că cei care au tras un pui de somn ocazional – o dată sau de două ori pe săptămână, între cinci minute până la o oră – au avut 48% mai puține șanse să sufere de un atac de cord, accident vascular cerebral sau insuficiență cardiacă decât cei care nu au dormit deloc.
      58% dintre persoanele studiate nu dormiseră deloc în timpul zilei, circa unu din cinci (19%) au spus că au tras un pui de somn în timpul zilei o dată sau de două ori pe săptămână, iar circa unu din 10 (12%) dormiseră în timpul zilei în trei până la cinci zile. Aproximativ 11% dintre respondenţi dormiseră în timpul zilei de şase până la şapte ori pe săptămână.
      În perioada de monitorizare de cinci ani au fost consemnate în rândul participanţilor 155 de evenimente cardiovasculare, precum infarct şi accident vascular cerebral.
      Studiul de observație a descoperit că nicio asociere nu a apărut pentru o frecvență mai mare sau pentru o durată mai mare.
      „Subiecţii care dormeau în timpul zilei o dată sau de două ori pe săptămână au avut un risc mai mic de evenimente asociate bolilor cardiovasculare, în timp ce nu a fost identificată nicio asociere în funcţie de o frecvenţă mai mare a somnului sau de durată”, a declarat doctor Nadine Häusler din cadrul Spitalului Universitar din Lausanne.
      „Mulţi dintre noi ar putea să dorească să tragă câte un pui de somn de 40 de minute, însă este nevoie de mai multe dovezi înainte de a putea spune că somnul regulat în timpul zilei ajută la reducerea riscului de infarct sau accident vascular cerebral”, a precizat Vanessa Smith de la British Heart Foundation.
      Naveed Sattar, profesor de Medicină Metabolică la Universitatea din Glasgow, este de părere că cei care trag un pui de somn o dată sau de două ori pe săptămână au un stil de viață sănătos sau organizat, dar că cei care dorm zilnic la prânz sunt probabil mai bolnavi.
      tabu.ro
  •