Dă strălucire părului


    La fel ca pielea, părul arată perfect atunci când este luminos. Strălucirea lui e dovada condiției lui de sănătate.

1511513554_3113137504.jpg

Firul neted reflectă lumina şi devine astfel radiant. Una dintre cele mai simple metode ca părul să capete acea strălucire fascinantă e folosirea balsamului. Acesta cuminţeşte cuticulele, le sigilează şi, astfel, părul pare compact şi lumina îi aduce strălucire. Pe lângă balsam, mai poţi apela la câteva gesturi.

  • Mereu curat

Strălucirea nu trebuie confundată cu luciul părului gras. Curăţenia este punctul de plecare.  Întotdeauna ea aduce strălucire, indiferent la ce aspect ne referim. Chiar dacă te speli pe cap în fiecare zi, acest obicei (sau necesitate) nu-ţi va ştirbi din strălucire, ci dimpotrivă. Trebuie doar să alegi şamponul potrivit tipului tău de păr – altfel, un şampon prea degresant îl poate usca şi aspectul tern va acompania textura aspră a părului. 

  • Duş rece

Căldura zburleşte cuticulele, ducând la o suprafaţă neuniformă, pe când temperatura scăzută are ca efect contractarea lor. Aşadar, după fiecare spălat, clăteşte părul cu un jet de apă rece. Specialiştii susțin că şi numai cinci secunde sunt suficiente pentru a da strălucire părului. Multe vedete de la Hollywood au acest obicei, chiar dacă folosesc tot felul de produse de îngrijire foarte scumpe. 

  • Foloseşte ulei de cocos

E ideal pentru părul uscat, dar şi un tratament miraculos pentru vârfurile despicate, conferind instantaneu o textură netedă părului. Dacă ai unt de cocos, lasă-l la cald să se transforme în ulei, pune apoi puţin pe palme și trece mâinile prin păr, evitând rădăcinile. Dacă părul este deshidratat, poţi utiliza o cantitate mai mare, însă după 30 de minute părul trebuie spălat.

10-haircare-tips-for-summer.jpg

  • Masca din ou face minuni

Maioneza, respectiv gălbenuşul crud frecat cu puţin ulei de măsline, este o altă soluţie pentru a da mai multă hidratare părului şi, implicit, strălucire. Ouăle sunt bogate în proteine ce dau forţă şi refac structura firului. În funcţie de lungimea părului, pune într-un castron 2-4 gălbenuşuri, toarnă ulei de măsline cât să le acopere şi apoi omogenizează-le. Udă părul cu apă călduţă şi apoi pune amestecul pe păr pentru 5-6 minute. Clăteşte cu apă călduţă şi încheie cu apă rece.

  • Iaurtul, un alt balsam

Acest aliment este unul valoros pentru sănătate, dar şi pentru frumuseţe. Iaurtul face părul mătăsos şi îi dă strălucire, diminuându-i aspectul zburlit şi reparând zonele cu probleme. Asigură-te că iaurtul este natural, pentru a nu-ţi pune zahăr sau coloranţi în păr. Iaurtul grecesc este şi mai bun, pentru că aduce părului şi grăsimi sănătoase. Strânge părul într-o coadă de cal şi aplică iaurtul doar pe coadă, pentru 20-30 de minute sau până când se întăreşte, apoi clăteşte.

  • Mască naturală

Măştile sunt extraordinare pentru păr, îi aduc nutrienţi şi o hidratare profundă. Specialiştii recomandă s-o folosim săptămânal. Fie alegi una din comerţ, fie prepari una din aloe vera şi miere. Amestecă balsam de păr, gel de aloe vera şi miere în cantităţi egale. Aloe vera va hidrata părul, dar este şi un excelent agent de reconstrucţie, iar mierea va aduce un plus de hidratare şi strălucire. Cu o astfel de mască, nu ai cum să dai greş. Se aplică pe părul uscat, se ține 5-10 minute, apoi părul se spală sau doar se clăteşte foarte bine.

Sfat: poţi înlocui gelul de aloe vera cu ulei de jojoba.

8-Common-Hair-Conditioning-Mistakes-You-Could-be-Making6.jpg

  • Oţetul de mere e la putere

Aciditatea oţetului de mere poate reface pH-ul natural al părului, făcându-l mai puternic şi mai sănătos. Aşa că nu neglija acest banal tratament cu efecte spectaculoase. După spălarea părului, amestecă apă şi oţet de mere în părţi egale, întinde amestecul pe păr, lasă-l să acţioneze 15 minute, apoi clăteşte.

Sfat: poţi face acest tratament şi după ce stai mult timp într-o cameră unde se fumează. Oţetul va îndepărta mirosul neplăcut, dar şi particulele de fum.

  • Tunde părul regulat!

Tăierea vârfurilor la 4-8 săptămâni te va ajuta să menţii forma părului, dar şi sănătatea lui. În timp, vârfurile se despică, ceea ce duce la un aspect tern şi o textură aspră a părului. Tunsoarea poate salva părul de la astfel de probleme.

  • Perie corect părul

Există o artă a perierii părului pe care unii o ignoră şi alţii nu o cunosc. Părul se piaptănă numai după ce este uscat, iar dacă e musai să treci peria prin el când este ud, foloseşte un pieptăn cu dinţi rari şi vârfuri rotunjite.

Nu încerca să desfaci părul încâlcit cu pieptănul. Dacă ai astfel de probleme, aplică mai întâi un spray special sau umezeşte părul şi aplică puţin balsam – asta te va ajuta, cu siguranţă.

Nu peria părul prea mult. 100 de perieri pe zi este doar un mit – nu există dovezi ştiinţifice care să confirme că acest lucru este în avantajul părului; în plus, periajul intens stimulează glandele sebacee şi părul se va îngrăşa mai repede.

  • Mănâncă sănătos!

Este un îndemn pe care-l auzi deseori. Fructele, legumele şi apa vor face ca părul să strălucească de sănătate. De asemenea, consumă multe proteine slabe, pentru că părul are nevoie de ele. De fapt, el are la bază proteine!

Dormi cu părul strâns. E mai uşor dimineaţa să-l aranjezi şi nici nu-şi va pierde luciul.

femeia.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      De aceea este atât de important să recunoști principalele simptome ale dezechilibrelor hormonale:
      Apariția bruscă a acneei
      Coșurile și punctele negre apar atunci când porii sunt blocați cu celule moarte, sebum și impurități. O cauză este îngrijirea incorectă a pielii sau prezența anumitor bacterii pe piele. Însă de multe ori se întâmplă ca acneea să fie cauzată de tulburări hormonale. Prezența coșurilor sau a comedonelor în special în zona bărbiei indică anumite tulburări hormonale.
      Dureri de cap frecvente
      Potrivit medicilor endocrinologi, motivul pentru care te confrunți des cu apariția durerilor de cap ar putea fi nivelul scăzut al estrogenului. Estrogenul este principalul hormon feminin care este produs în ovare și care influențează procesul metabolic de la nivelul creierului.
      Un nivel prea ridicat sau prea scăzut de estrogen poate să ducă la apariția migrenelor sau a stărilor de spirit negative.
      Depresie și stări de spirit alternante
      Un alt simptom al schimbărilor hormonale care apar odată cu apariția premenopauzei este depresia. Atunci când nivelul estrogenului scade, te poți confrunta cu stări de spirit negative, tristețe nejustificată, apatie și lipsa de interes pentru activități care altădată ți-ar fi adus plăcere.
      Insomnie
      Insomnia ar putea fi un simptom al nivelului scăzut de progesteron. Progesteronul are un efect natural de calmare. Te poate ajuta să te relaxezi, să te calmezi și îți poate regla somnul. Schimbări ale nivelului de progesteron duc la apariția insomniei.
      Transpirație abundentă
      Bufeurile și transpirația abundentă se numără printre simptomele comune ale dezechilibrului hormonal. Apar în special în perioada de premenopauză și menopauză, fiind un simptom al nivelului scăzut de estrogen. Aceste simptome sunt un semnal de alarmă care indică instalarea prematură a menopauzei.
      Senzație permanentă de oboseală
      Dacă te simți obosită tot timpul, chiar și dimineața când te trezești, ar putea fi un semn al tulburărilor hormonale. Medicii de la Universitatea Maryland din Statele Unite avertizează că oboseala cronică poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni.
      Fluctuații de greutate
      În cazul în care te confrunți cu tulburări hormonale, metabolismul ar putea avea de suferit iar rezultatul este creșterea în greutate.
      De exemplu, niveluri ridicate de estrogen, cortizol sau insulină și un nivel scăzut de testosteron ar putea să ducă la acumularea de grăsime în zona abdomenului. Iar un nivel scăzut al hormonilor tiroidieni scade rata metabolismului și duce la creșterea în greutate.
      Căderea părului
      Căderea excesivă a părului poate fi cauzată de dezechilibre ale hormonilor tiroidieni, ai insulinei sau testosteronului. Atunci când femeile au un nivel mult prea ridicat de testosteron, se pot confrunta cu apariția alopeciei. Anumiți compuși ai testosteronului pot ataca foliculii de păr, ceea ce duce la căderea părului. Testosteronul este principalul hormon masculin, iar acesta este motivul pentru care bărbații se confruntă mult mai des decât femeile cu calviția.
      Probleme digestive
      Constipația este o altă problemă des întâlnită în cazul femeilor. Un studiu efectuat la Universitatea din Texas a demonstrat că un nivel ridicat al estrogenului influențează flora bacteriană de la nivelul intestinelor și duce astfel la tulburări ale tranzitului intestinal.
      Probleme de memorie și dificultăți de concentrare
      Problemele de memorie și dificultățile de concentrare pot fi cauzate de numeroși factori, printre care și tulburările hormonale precum nivelul scăzut de estrogen și cortizol. Unele studii au arătat că nivelul scăzut de estrogen poate cauza probleme de memorie, dificultăți de concentrare și senzație de gândire în ceață. Iar nivelul redus al cortizolului influențează memoria pe termen scurt.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Am invitat cei mai versați speakeri profesioniști în domeniul lor și anume: 
      Ina Kishlaru, antrenor certificat de fitness, mamă a 3 copii și fondatoarea proiectului Fitness Mama, cu tema: ”Recuperarea după naștere. Istoria unei mămici cu 3 copii”.
      Anastasia Valac, medic nutriționist, cu o experiență de 10 ani în fitness și alimentație sănătoasă, care ne va descoperi secrete uluitoare: ”Cum ne mâncăm frumusețea? Cum o redobândim?”
      Elena Saviuc, psiholog de familie, mamă a 3 copii și autor al programului de dezvoltare timpurie de la 10 luni la 3 ani, cu afirmația: ”Femeia poate face totul”
      Irina Feșenko, consultant și stilist vestimentar, care ne va relata despre ”Cum să nu ne transformăm în ”băbuțe” și cum să avem o garderobă mereu în pas cu tendințele!”
      Mariana Spânu, sexolog psihoterapeut, care are o temă foarte interesantă: ”Sexul și maternitatea. Cum ne menținem apetitul sexual?”
      Elka Fliman, filolog, actriță, prezentatoare radio și copywriter ne va vorbi deschis despre ”Dragoste cu reguli și fără. Viața alături de un copil special”.
      Fitness Mama Forum va atinge cele mai sensibile coarde ale unei mămici, va răspunde la multe întrebări care ne frământă și va împrăștia multe stereotipuri. O mămică perfectă este o mămică bine informată!
      Salvează-ți data de 22 martie în calendar, deoarece va fi una cu adevărat grandioasă! La Fitness Mama Forum, vei avea parte de o experiență extraordinar de frumoasă, vei face cunoștință cu speakeri cotați, precum și cu alte mămici și vei petrece o zi nemaipomenit de utilă și relaxantă. Promit și garantez chiar - vei avea parte de emoții și informații unice!
      Ne vedem la Fitness Mama Forum în data de 22 martie la Radisson Blu Hotel Chișinău - rezervă-ți locul meritat!
       
      Проект Fitness Mama переходит на новый уровень!

      Fitness Mama организует первое и самое масштабное мероприятие, которого не было до сих пор, - Fitness Mama Forum! Тебе обязательно нужно побывать на форуме, ведь такой информации ты не получишь больше нигде!
      Мы пригласили самых опытных спикеров - специалистов в своей сфере, а именно:
      Инна Кишлару, сертифицированный фитнес-тренер, мама 3 детей и основательница проекта Fitness Mama, с темой выступления: "Восстановление после родов. История мамы 3 детей".
      Анастасия Валак, медик-нутриционист, с опытом в области фитнеса и здорового питания более 10 лет, которая раскроет секреты: "Как мы съедаем свою красоту? Как её вернуть обратно?"
      Елена Савюк, семейный психолог, мама 3 детей и автор программы по раннему развитию от 10 месяцев до 3 лет, с темой: Женщина может всё!
      Ирина Фещенко, имидж-консультант и стилист, которая поделится: "Как не превратиться в "тётку" и каким должен быть гардероб, чтобы всегда идти в ногу со временем!"
      Марианна Спыну, сексолог/психолог и травма терапевт, которая раскроет интересную тему: "Секс и материнство. Как не потерять сексуальное удовольствие?"
      Ёлка Флиман, филолог, актриса, радиоведущая и копирайтер открыто поговорит на тему: "Любовь по правилам и без. Жизнь с особенным ребёнком."
      Fitness Mama Forum затронет самые тонкие струны души каждой мамы, даст ответы на многие вопросы и разрушит стереотипы. Идеальная мама - это грамотная мама. 
      Сохрани дату 22 марта у себя в календаре, потому что это будет грандиозный день! На Fitness Mama Forum-е ты получишь уникальный опыт, познакомишься с компетентными спикерами, другими мамами, а также проведёшь день незабываемо и с пользой. 
      Обещаю и даже гарантирую, что ты получишь уникальные знания и непередаваемые эмоции!
      Увидимся на Fitness Mama Forum-е 22 марта в Radisson Blu Hotel Chisinau - переходи по ссылке и бронируй себе место!
    • julia122997
      De julia122997
      Este dieta preferata a multor vedete, Jennifer Aniston, Halle Berry, Vanessa Hudgens si Reese Witherspoon laudandu-i frecvent beneficiile. In plus, postul intermitent si-a demonstrat efectele pozitive si nu este deloc surprinzator ca a urcat in topul celor mai cautate diete – de pe locul opt in 2018, pe primul loc in acest an.
      Postul intermitent domina ierarhia celor mai cautate diete pe Google in 2019, la mare distanta de dietele axate pe grasimi si carbohidrati. Desi exista o dezbatere intensa cu privire la cat de mult poate fi urmata aceasta dieta, in special de catre femei, fara afectarea sanatatii, multi doctori considera ca postul intermitent este mai mult decat un trend.
      O „moda” de cinci milenii
      „Nu-i o moda trecatoare: e o moda de 5.000 de ani. Toate mecanismele postului sunt profund si intrinsec umane”, a declarat doctorul Jason Fung.
      Cunoscut si sub denumirea de intermittent fasting, postul intermitent consta in alternarea perioadelor in care mananci fara restrictii cu cele in care nu mananci deloc. Exista mai multe variante ale acestei diete: unele impun renuntarea la mancare timp de 16-36 ore, altele permit consumul alimentar in permanenta, dar cu restrictii in anumite zile.
      Postul intermitent implica nu doar scaderea in greutate, ci si schimbarea stilului de viata si adoptarea unor masuri care au efecte pozitiv asupra sanatatii, precum reducerea riscului de diabet, afectiuni inflamatorii si scaderea tensiunii arteriale, arata medicul.
      Tendinta de a aprecia efectele benefice ale postului intermitent asupra sanatatii in comparatie cu scaderea in greutate a fost evidenta in cautarile dietelor pe Google. Printre acestea, la mare cautare au fost in 2019 dieta alcalina a doctorului Sebi (locul 2) si dieta Noom (locul 3), bazata pe o aplicatie care le permite utilizatorilor sa-si analizeze alimentatia, sa sa se consulte cu specialisti, sa-si fixeze obiective si sa-si urmareasca activitatea fizica.
      O ascensiune notabila a avut si dieta Sirtfood diet (locul 7), creata de doi nutritionisti care promoveaza consumul de vin rosu si ciocolata neagra, dar si de alte alimente ce contin sirtuina, proteina care controleaza metabolismul celulelor.
      Dieta anului 2018 nu a prins podiumul
      Desi nu-i surprinzator ceea ce vedem in topul celor mai cautate diete pe Google in 2019, este neasteptat ceea ce nu vedem, remarca cei de la MindBodyGreen; dieta mediteraneana ocupa doar locul cinci, dupa ce in 2018 a fost cea mai cautata pe motorul de cautare. De asemenea, dieta keto, una dintre cele mai importante tendinte alimentare din lume, nu a intrat nici macar in top 10 al dietelor cautate pe Google in acest an.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Vicedirectorul Spitalului de Copii nr.1 din Capitală, Aliona Rotari susţine că numărul copilor internaţi în perioada sărbătorilor de iarnă a crescut considerabil şi specialiştii, cu greu fac faţă numărului mare de solicitări. 
      "Numărul de adresări a crescut încă din a doua, a treia săptămână a lunii decembrie şi continuă până astăzi. Numărul solicitărilor a crescut mai cu seamă pe baza infecţiilor respiratorii acute şi cu complicaţiile acestora, inclusiv pneumonii care sunt destul de grave. Avem izolatoarele care sunt pline şi de fiecare dată le eliberăm şi se internează alţi copii. Ne isprăvim, dar activăm în regim sporit", a informat vicedirectorul spitalului de copii Nr.1, Aliona Rotari.
      Unele mame, au marcat sărbătorile în spital.
      - Copilul a răcit, a făcut o bronșită acasă, după aceasta boala a agravat, tratamentul de acasă nu a fost unul reuşit, respectiv am venit la spital cu pneumonie deja.
      - Sărbătorile de iarnă?
      - Aici le-am petrecut.  
      "Copilul avea tuse mai mult de şapte zile şi m-am adresat la medic, şi medicul ne-a internat în spital".
      Tot la Spitalul de Copii nr.1 din Capitală au ajuns şi mai mulţi micuţi care s-au intoxicat după masa de sărbătoare. 
      "După sărbători se internează cel mai mult copiii cu vomă şi scaun lichid, deoarece mamele care alaptează sau copii mici au dereglări în alimentaţie. Mănâncă sălături cu maioneză, fructe legume care nu cresc la noi, carne afumată, răcituri care nu se păstrează la frigider dar undeva acolo la balcon", a menţionat medicul, Secţia cu diaree acută, Spitalul de Copii Nr.1, Irina Cobzari.
      Cu asalt au fost luate şi clinicile private pentru copii. Unele mame spun că au apelat la ajutorul specialiştilor de la clinicile private, deoarece rândurile sunt mai mici. 
      "Am venit astăzi cu trei copii, toţi cu viroză. Am apelat la o clinică privată, deoarece este mai accesibilă, analizele se fac pe loc, nu trebuie să aştepţi mult rezultatele".
      "Am sunat la medicul de familie, dar era ocupat şi nu am lăsat pe altă zi şi am venit la clinică privată".
      "În ultima lună a crescut numărul pacienţilor cu infecţii virale acute. Cea mai vulnerabilă vârstă este la copilașii de până la cinci ani. Sunt afectaţi şi cei mici, sugarii de până la un an. Cum se manifestă infecțiile respiratorii virale acute, cu un strănut, cu tuse uşoară, temperatura ajunge până la 38,5 C. Copiii mici trebuie să fie izolaţi la domiciliu, trebuie să fie rehidratați şi să evităm locurile aglomerate şi să se adreseze la medic", a comunicat pediatrul, Ala Chichicea.
      În perioada 25 decembrie - 8 ianuarie, angajaţii Serviciului de urgenţă 112 au recepţionat în jur de o mie de apeluri la care s-au solicitat intervenţii în cazul copiilor. Dintre aceştia, 480 de pacienţi au avut nevoie de spitalizare.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Ți se pare că apartamentul tău are un interior fără personalitate și monoton? Poți aduce un plus de culoare cu ajutorul plantelor. De îndată ce incluzi natura în interiorul spațiului în care locuiești te vei simți energizat, iar aerul din jurul tău va fi mult mai pur. Dacă plantele de mari dimensiuni sunt ideale pentru a umple colțurile goale ale camerelor sau a completa decorul, nici cele care ocupă puțin spațiu nu sunt de ignorat. Optează pentru micro plante de apartament dacă nu ai la dispoziție o suprafață mare, dar vrei să înfrumusețezi fiecare colț și să ai parte de aer curat în orice moment al zilei.
      Nuanțele variate de verde te vor face mai optimist și se vor armoniza cu restul lucrurilor din cameră fără să te copleșească.Un avantaj considerabil pentru plantele mici din ghivece este faptul că se pot încadra în locuri diferite și le poți muta des dacă ai idei noi pentru aranjarea unei camere.
      Iată care sunt cele mai utile micro plante de apartament:
      1. Aloe vera

      Este o plantă de mici dimensiuni, care crește armonios dacă are parte de lumina soarelui. Trebuie să lași pământul să se usuce complet înainte de a uda din nou planta, fiind alegerea ideală dacă ești ocupat și nu vrei să ai grijă constant de plante. În plus, aloe vera este foarte utilă și ca remediu natural pentru arsuri minore sau expunerea excesivă la soare.Aloe vera arată interesant plasată pe rafturile bibliotecii.
      2. Anthurium

      O plantă anthurium se va integra foarte bine într-un apartament mic și se adaptează diferitelor tipuri de lumină. În acest mod nu vei fi obligat să o plasezi în apropierea feresterelor, ci o poți așeza în locul care ți se pare ideal pentru puțină culoare. Se potrivește de minune pe mese sau birouri, dar și pe etajere.
      3. Planta chinească a banilor

      Este foarte apreciată pentru frunzele mici și rotunde, fiind destul de greu de găsit. Este uneori numită și planta misionarului pentru că s-a răspândit în toată lumea datorită misionarului norvegian Ahnar Espergen, care a luat ramurile acasă în 1940 și le-a împărțit cu cei dragi.Planta are nevoie de semi-umbră, pământul trebuie bine scurs și este potrivită pentru decorarea rafturilor din apartament.
      4. Echeveria

      Face parte dintre plantele suculente mici și se integrează foarte bine în atmosfera de birou de la serviciu, dar și într-un apartament de dimensiuni reduse. Aduce puțină culoare, dar nu extrem de intensă, fiind ideală în spațiile cu nuanțe pastelate sau în apropierea cărților. Are nevoie de lumină parțială sau directă.
      5. Bambusul norocos

      Este o plantă decorativă care poate crește atât în ghiveci, cât și în apă. În cazul în care alegi apa ai grijă să o schimbi la fiecare 7-10 zile și să o filtrezi.Dacă preferi să folosești ghiveciul nu trebuie să uzi din nou planta decât când vezi că pământul s-a uscat la suprafață. Nu plasa bambusul în lumina directă de la fereastră pentru că îi va face mai bine o lumină mai redusă. Este foarte potrivit ca decor pentru mese.
      6. Peperomia

      Are frunze groase, care își mențin un nivel ridicat de  hidratare, planta rezistând perioade îndelungate fără apă. Ocupă puțin spațiu pentru că se frunzele cresc foarte apropiate, încadrându-se excelent pe rafturile înguste sau pe birourile mici. Ideal este să aibă lumină indirectă, dar poate supraviețui și numai cu lumina de la neon.
      eva.ro
  •