Cum să te trezeşti plină de motivație în fiecare dimineaţă!


    hqdefault.jpgToţi ne-am aflat într-o situaţie similară. Dimineaţă sună alarma, iar noi în grabă căutăm opţiunea amânării pentru cinci minute, apoi încă pentru cinci, pentru a mai avea ceva timp pentru somn. Ăsta nu-i cel mai reuşit început! Atrage atenţia cu ce acţiuni îţi începi dimineaţa – ele, practic, îţi definesc întreaga zi. Organizează-ţi rutina matinală cât mai efectiv!

1. Pregăteşte totul de cu seară

Rutina matinală într-adevăr va fi mai plăcută dacă vei avea lucrurile pregătite din timp. Înainte de a te relaxa în pat, acordă câteva minute pregătirilor pentru dimineaţa zilei de mâine. Notează toate detaliile proiectelor curente, întrebări sau probleme care te deranjează. Astfel, vei cunoaşte cu ce va trebui să te ocupi a doua zi. Totodată, poţi decide de ce lucruri vei avea nevoie la serviciu sau la studii:  pregăteşte-ţi prânzul, pentru a avea dimineaţa liberă. Alege-ţi outfit-ul seara. Cu astfel de lucruri mecanice, îţi vei uşura considerabil pregătirile de dimineaţă.

2. Dormi suficient de mult

Dimineaţa şi ziua depind de cât de bine ai dormit. Pentru majoritatea somnul ideal cuprinde 7-8 ore, deşi sunt şi excepţii. Organismele noastre sunt programate biologic pentru somn din moment ce afară se face noapte, respectiv, decorează-ţi dormitorul astfel în cât să ai parte de linişte şi întuneric.

3. Nu amâna alarma

Toţi facem greşeala asta, iar apoi sărim ca pe jar şi fugim pentru a reuşi măcar necesarul. Trezeşte-te odată cu primul sunet al alarmei. Nu-i permite corpului să lenevească şi să-ţi răpească din timp.

iStock_0000379134708Small.jpg

4. Trezeşte-te devreme

Programează-ţi alarma pentru un timp mai devreme decât de obicei. În aşa mod, îţi rezervi timp pentru pregătiri. Prioritatea este să eviţi graba şi haosul, ce doar îţi vor ridica nivelul de stres.

5. Planifică-ţi dimineaţa

Planifică tot ce vrei să faci dimineaţa şi nu te abate de la grafic. Fă sport, citeşte ştirile principale, prepară-ţi un dejun sănătos, aleargă puţin, ieşi la plimbare cu câinele. Indiferent de activitatea fizică aleasă, asta îţi va îmbunătăţi circulaţia sangvină şi te va trezi mai bine.

a2070.jpg

6. Bea apă

În timpul somnului ai luat o pauză de 8 ore fără apă şi mâncare, corpul tau are nevoie de asta. Însă, nu te grăbi să serveşti cafeaua. Începe-ţi dimineaţa cu un pahar de apă plată pentru a-ţi activa metabolsimul. Asta îţi va pregăti organismul pentru întreaga zi.

7. Acordă timp meditaţiei

Cincispezece minute pentru meditaţii îţi va da posibilitatea să-ţi începi ziua calmă şi împlinită. Te vei relaxa şi te vei simţi mai motivată. Acum nu mai ai frică de problemele rutinale.

8. Sună o persoană dragă

Începe-ţi dimineaţa, sunând o persoană dragă, o rudă sau un prieten. Aşa te vei acorda pe o notă mai pozitivă. Totodată îţi vei bucura interlocutorul. O astfel de discuţie matinală te va face să apreciezi cu adevărat momentele.

devorbacutine.eu

 





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dar, te-ai gândit că poate unele lucruri din rutina ta nu sunt benefice? Poți începe de astăzi să faci câteva schimbări:
      1. Nu mai amâna alarma telefonului
      Trebuie să recunoaștem că suntem obișnuiți să facem asta, dar dacă ne facem un obicei din a ne trezi imediat, fără a mai amâna alarma, va fi mult mai bine pentru starea noastră de sănătate. De fiecare dată când vei amâna alarma pentru câte 5 minute, vei începe un nou ciclu de somn care va fi întrerupt. Din moment ce acest ciclu va fi întrerupt, când te vei trezi te vei simți mult mai obosită.
      2. Încetează să mai faci dușuri fierbinți și lungi
      Cu siguranță că plăcerea este mare în momentul în care stai 15 minute sub dușul fierbinte, dar aceste dușuri sunt mult prea relaxante pentru dimineața. Acest gen de dus îți va încetini bătăile inimii și te va face să vrei să te așezi iar în pat sau să te relaxezi. Încearcă să faci dușuri scurte și nu foarte fierbinți, pentru a te pregăti pentru o nouă zi.
      3. Nu mai bea cafea
      Evident că nu trebuie să renunți la cafea. Doar la cea de dimineață. Cafeaua este indicată a se consuma începând cu ora 9:30. Dacă vei bea cafeaua mai devreme, îți va încetini producția de cortizol din organism, un hormon esențial pentru menținerea mai multor funcții ale corpului uman.
      4. Nu îți mai prepara micul dejun dimineața
      Pentru a economisi timp, pregătește-ți micul dejun de seara. Vei salva timp și energie. Îți poți pregăți clătite, un ou fiert chiar și cereale. Vei fi putea dormi mai mult și fără grija că trebuie să îți pregătești micul dejun.
      5. Nu îți mai verifica e-mailul sau rețelele de socializare
      Dacă stai în pat imediat cum te-ai trezit și te apuci să îți verifici email-ul, nu vei face altceva decât să pierzi timpul. Lasă-le pentru mai târziu și pregătește-te, altfel riști ca timpul tău să fie mult mai limitat. Știu că tentația este mare, dar mai poate aștepta.
      6. Nu te mai stresa cu îmbrăcămintea
      Pregătește-ți de seară hainele pe care vrei să le porți în următoarea zi. Dacă faci asta dimineața, pierzi foarte mult timp, iar dacă te hotărăști ce vrei să porți vei observa că rochia pe care o dorești nu este călcată și poți întârzia.
      Poți să fii mai eficientă și să te pregăteșți pentru o nouă zi fără grabă. Încearcă sfaturile noastre.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.
      Cereale

      Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.
      Pancake și vafe

      Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.
      Pâine cu margarină

      În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.
      Brioșe

      Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.
      Suc de fructe

      Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.
      Batonașe din granola

      Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.
      Iaurtul degresat

      Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Cartofii sunt recomandați pentru că amidonul din cartofi scade colesterolul. Cartofii sunt bogați în minerale.
      Roșiile pot fi și ele consumate dimineața, deoarece îmbunătățesc digestia consumate la micul dejun. Roșiile accelerează metabolismul.
      Ciocolata neagră conține antioxidanți care te mențin tânără mai mult timp și care reduc riscul de boli de inimă.
      Merele conțin pectină, care ajută la scăderea colesterolului și a nivelului de zahăr din sânge.
      Nu este recomandat dimineața să consumi iaurt sau portocale.
      Iaurt nu este indicat pe stomacul gol, deoarece crește aciditatea. Portocalele consumate pe stomacul gol pot irita stomacul și pot provoca gastrită.
      Pentru prânz se pot consuma nuci, orez, carne sau banane.
      Nucile scad riscul de tensiune arterială și păstrează inima sănătoasă.
      Orezul este bogat în carbohidrați îți dă energie pentru întreaga zi.
      Carnea este o sursă bogată de fier, reduce oboseala și vulnerabilitatea la boli; Carnea se digeră în 4-6 ore poate afecta sistemul digestiv.
      Bananele pot afecta în mod negativ digestia.
      Seara organismul tolerează mai bine iaurtul și nu foarte bine carnea, bananele, nucile, merele și roșiile, precum și cartofii.
      Iaurtul ajută digestia potolește pofta de „a ronțăi” ceva înainte de culcare.
      Nucile sunt bogate în calorii și grăsimi și pot duce la creșteri în greutate.
      Merele cresc aciditatea stomacului. Roșii Pectina este greu de digerat seara; Pectina și acidul oxalic pot determina balonare.
      Cartofii conțin mai multe calorii decât alte legume și pot duce la creșterea în greutate.
      libertatea.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De cate ori n-ai ajuns ultimul la birou si seful ti-a pus in vedere sa nu se mai repete? Daca gasesti aproape imposibila trezirea la ore matinale, afla ca nu esti deloc singura persoana. Desi multi oameni sunt de acord adesea cu faptul ca niciodata nu vor putea fi persoane matinale, uneori este nevoie doar de cateva trucuri simple pentru a reusi sa atingi acest tel. Sau, cine stie, poate se va da o lege care va impune sa mergem la birou la ora 10 si, tot la aceeasi ora, cei mici sa inceapa scoala la ora 10! Pana atunci citeste cateva trucuri simple care te-ar putea ajuta sa te ridici mult mai usor din pat, dimineata, avand o stare bine-dispusa!
      Mentine o rutina de noapte
      Incearca sa citesti ceva, sa prepari o masca de fata care te face sa te simti minunat sau sa bei un ceai calmant, decofeinizat. Ideal ar fi sa reusesti sa eviti toate ecranele timp de o ora inainte de a incerca sa adormi, dar daca rutina ta de noapte include vizionarea unui episod din serialul tau preferat inainte de a merge la culcare, atunci poti mentine acest obicei atata vreme cat functioneaza. Facand acelasi lucru in fiecare noapte (ceva ce te relaxeaza sau te face fericit), vei ajuta sa semnalezi corpului ca este timpul sa dormi.
      Odihna, odihna si iar odihna!
      Da, pare evident, dar este primul pas. Asa cum ne luam un timp special pentru a pregati mese sanatoase, trebuie sa ne facem timp si pentru somn - poate ar fi bine sa ii acordam prioritate, dat fiind faptul ca procesele la care corpul lucreaza in timpul somnului, cum ar fi consolidarea memoriei, sunt cruciale functionarii optime.

      Pregateste-ti dimineata, cu o noapte inainte
      Vrei sa-ti faci cat mai simple diminetile? Pastreaza lucrurile pe care le folosesti in fiecare dimineata in acelasi loc. Prepara un mic dejun sanatos inca din noaptea anterioara, astfel incat sa fie nevoie doar sa il incalzesti atunci cand te trezesti. Gandeste-ti tinuta de a doua zi inca de seara si ai grija ca toate utilitatile sa fie deja pregatite pentru dimineata. Este mult mai usor sa functionezi eficient atunci cand poti sa te simti intr-o oarecare masura pe pilotul automat.
      Mentine ritualurile de diminata
      Acest lucru ar putea fi diferit pentru toata lumea, dar este important sa ai ceva ce iti place sa faci in fiecare dimineata, chiar si pentru zece minute; ceva ce te face sa te simti calm si centrat. Poate ca bei cu usurinta cafeaua in timp ce privesti pe fereastra sau practici cateva minute de sport si intinderi musculare, care te fac sa te simti mai puternic si lipsit de stres. Meditatia dimineata este extrem de eficienta pentru o zi echilibrata si productiva.
      Incearca sa faci sport dimineata
      Gandul la sport dimineata ar putea parea imposibil in momentul de fata, daca deja te chinui sa te tarasti de sub patura si sa te dai jos din pat. Cu toate acestea, daca reusesti sa profiti de trucurile anterioare, cel mai probabil vei reusi in cele din urma sa te ridici cu usurinta din pat dimineata si chiar sa ai parte de o rutina usoara de exercitii fizice. Incearca sa mananci mai sanatos pe tot parcursul zilei, pentru a te simti mai energizat. Endorfinele te vor ajuta sa fii intr-o dispozitie excelenta care acum pare imposibil de realizat inainte de pranz.
      Planifica activitati placute zilnic!
      Planifica ceva care sa te entuziasmeze si sa te ajute sa te ridici mai usor din pat, in fiecare zi a saptamanii; nu astepta pana vineri sa te simti entuziasmat de sosirea weekend-ului. De-a lungul saptamanii, fa-ti timp pentru mese cu prietenii, piese de teatru, seri de dans sau chiar hobby-uri pe care ai dori sa le incerci de mult timp. Fa-ti timp pentru o carte pe abia astepti sa o descoperi si ai sa observi ca transformarea intr-o persoana matinala devine din ce in ce mai usoara atunci cand fiecare zi are o activitate interesanta care te asteapta.
      perfecte.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pentru Jessica Cox este ceva obișnuit să își folosească picioarele pentru a face diferite activități, precum dans, taekwondo, înot sau chiar pilotaj. Femeia s-a născut fără mâini și chiar după trei decenii, a rămas un mister de ce braţele ei nu s-au dezvoltat în uterul mamei.
      „Mama mea a avut o sarcină normală. Apoi, în ziua în care m-am născut a fost un şoc pentru părinţii mei, în special pentru mama, care a fost devastată când doctorul i-a spus: Bebeluşul tău nu are niciun braţ”, a povestit femeia.
      Cu toate acestea, Cox nu s-a simțit niciodată limitată în a progresa, iar familia a fost cea care a susținut-o cel mai mult în toate pornirile sale.

      Cât despre pilotaj, femeia spune: „Fac cu picioarele ce alţi piloţi pot să facă cu mâinile”. Aceasta mai recunoaște că prima sa experiență în acest domeniu a speriat-o:
      „Pilotul m-a adus în faţa avionului. Şi-a luat mâinile de pe manetă şi m-a lăsat pe mine să efectuez zborul. Chiar dacă ceva ne sperie, este important să facem faţă şi să trecem peste”, mărturisește Jessica Cox. 
      Tânăra este absolventă a Universității din Arizona, iar imediat după finalizarea studiilor a început cursuri pentru a deveni pilot. Bineînțeles că, cazul său unical a necesitat multă răbdare și dedicație din partea instructorilor săi.

      „Am avut mai mulţi instructori de zbor şi asistenţi de-a lungul cursurilor mele, deci au fost trei ani de proces pentru a reuşi să depăşeşc greşelile pe care le făceam”, a spus Cox.
      Mai mult decât atât, o importanță majoră o are avionul pe care-l pilotează, întrucât acesta trebuie să fie compatibil cu abilitățile ei.

      În anul 2008, Jessica Cox a fost certificată de Administraţia Aviaţiei Federale pentru a putea pilota un Ercoupe, avion sport de mici dimensiuni, transmite Adevarul.
      În ceea ce privește primii săi ani de viață, femeia spune că a avut o copilărie absolut normală și a fost implicată în activități extracuriculare.
      „De la lecţii de dans, la taekwondo, până la lecţii de înot şi de modeling, în fiecare zi după şcoală aveam câte o activitate de făcut”, a zis ea.

      Deși de multe ori a fost discriminată din cauza problemei sale, Cox a mers înainte și și-a schimbat percepția.
      „Niciodată nu am făcut conexiunea asta înainte. Acum, pur şi simplu mă gândesc că picioarele mele sunt mai bune”, a mai adăugat Jessica Cox.
      Femeia este un adevărat exemplu, întrucât pe lângă pilot, aceasta mai este deținătoarea a trei centuri negre în taekwondo şi a călătorit în mai mult de 20 de ţări ca speaker motivaţional.
      zugo.md
  •