Cum ne revenim după naștere! Atât după cezariană cât și după cea naturală


    Aducerea pe lume a unui copil este cel mai frumos moment în viața unei femei. Pe lângă grija față de micuțul ei, proaspăta mămică își dorește să fie cât mai repede în formă. Răbdarea este cuvântul cheie atunci când îți dorești să revii la silueta de dinainte de sarcină.

photo_beremennosti_11.jpg

Medicii explică de fapt care sunt pașii prin care poți să fii din nou într-o formă de invidiat.

“Cam la un an după naștere ne așteptăm să revenim la forma de dinainte de naștere. nu este bine să avem așteptări prea crescute și să ne gândim că în două luni va fi cum era înainte. Revenirea se face treptat. Depinde și de kilogramele acumulate în timpul sarcinii. Dacă femeile alăptează atunci revenirea este mai rapidă, însă trebuie să ținem cont că revenirea la forma maximă nu înseamnă să ne înfometam. Avem nevoie de o dietă echilibrată care să asigure atât mamei și cât copilului vitaminele necesare. Nu este important cum naștem prin cezariană sau natural” a spus Ruxandra Plesea, medic nutriționist, la Antena 1. 

Depositphotos_9757852_m.jpg

“Dacă sarcina este una sănătoasă și avem acordul medicului putem începe din timpul sarcinii cu exerciții ușoare sau dacă am făcut și înainte atunci putem continua. În cazul doamnelor care nasc prin cezariană poate este nevoie de până la 6 luni perioadă de repaos, cele care nasc natural pot începe exercițiile ușoare după 3 săptămâni. Când avem o naștere prin cezariană programul de refacere post natală înseamnă o mai mare atenție la musculatura abdominală și o reechilibrare a posturii. Când naștem natural putem începe cu antrenamente de tonifiere la saltea, cu greutăți și apoi antrenamente cardio” a explicat Cori Grămescu, coach de nutriție.

Trebuie să știi, totuși, că recuperarea după nașterea pe cale naturală este, în general, mai rapidă decât cea prin cezariană.

shutterstock_157924235-1024x1024.jpg

Slăbești în timpul alaptării?

Alăptarea ajută, mai ales în primele luni de la naștere. Femeile care alaptează ard calorii, astfel că este posibil să slăbească mai repede și cu mai puțin efort decât cele care nu alaptează.

Grăsimea acumulată pe timpul sarcinii începe procesul de ardere, mai ales dacă alaptezi și faci puțină mișcare. Este nevoie de câteva săptămâni bune pentru ca rezultatele să fie vizibile. Alăptarea arde aproximativ 500 de calorii pe zi, deci poate ajuta, însă nu face minuni pentru siluetă. Totuși, cu cât alăptezi mai mult timp, cu atât arzi mai multe calorii, mai ales că abia după 4-6 luni, organismul se resetează după această nouă rată metabolică.

Fă mișcare alături de micuțul tău

În primele luni de după naștere este greu să găsești timp pentru a face sport. Dacă vrei totuși să fii în formă, poți să apelezi la accesoriile pentru copii care îți permit să-l iei pe micuț cu tine în parc, la alergat sau pe bicicletă. Mai mult decât atât, bebelușul tău poate juca rolul greutăților pe care le ridici pentru a-ți tonifia brațele. Fii inventivă fără a-l pune în pericol în vreun fel pe micuț.

Efortul fizic moderat este indicat pentru o mămică care vrea să slăbească. Fie că este vorba despre o plimbare mai rapidă în jurul blocului sau în parc, ori de anumite cursuri de yoga sau aerobic dedicate proaspetelor mămici, efortul fizic tonifică mușchii abdomenului și arde calorii.

Asigură-te că organismul tău este pregătit, înainte de a începe antrenamente fizice regulate. Specialiștii recomandă să aștepți în jur de 6 săptămâni până să începi exercitiile fizice.

clicksanatate.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.