Cum ne hidratăm corespunzător - Sfaturi pentru a face faţă caniculei


    Vara vine cu multe bucuri, dar şi cum temperature caniculare care ne pot afecta! În aceste condiţii, specialiştii au o serie de recomandări care să ne ajute să trecem mai uşor peste disconfortul creat de temperaturile ridicate.

576a47c9ba2f7_hidratarecorecta.jpg

 

În această perioadă , cel mai important este ca organismul să fie menţinut hidratat şi bine mineralizat. La temperaturi ridicate, corpul nu pierde doar multă apă ci şi minerale esenţiale. Astfel, se poate ajunge uşor la anemie şi chiar la leşin. Încălzirea bruscă ne va crea un disconfort accentuat, iar cei mai afectaţi vor fi cardiacii sau persoanele de peste 50 de ani.

 

Cu toate că suntem 75% apă, iar sângele nostru conţine aproape 80% este necesar ca în această perioadă să acordăm o atenţie deosebită hidratării. Dacă nu bei suficientă apă sângele se îngroaşă şi circulă mai greu, apărând şi riscul unor afecţiuni cardiace. De multe ori, cauza oboselii şi a durerii de cap – probleme ce diminuează capacităţile intelectuale şi fizice – constă în insuficienţa sau lipsa apei din organism.

 

Hidratarea corespunzătoare este crucială pentru ca inima să funcţioneze bine şi este de ajutor în creşterea vigilenţei, suprimarea apetitului şi în general o stare de sănătate mai bună. În cazul acesta, soluţia este să te hidratezi suficient cu apă sau ceai de plante neîndulcit.

 

În momentul în care temperaturile cresc apare şi pericolul deshidratării, de aceea este absolut necesar să bem apă pe parcursul zilei şi înainte de orice activitate fizică. Propune-ţi să-ţi faci un obicei din a bea apă pentru a ţine la distanţă riscurile!

 

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le faci ca să te menţii sănătoasă pe timp de caniculă:

  • Bea regulat multă apă, nu aştepta să ţi se facă sete. Ţine la îndemână o sticlă cu apă.
  • Consumă zilnic cât mai multe fructe şi legume – o sursă excelentă de apă.
  • Bea un pahar de apă înainte de fiecare masă
  • Bea un pahar de apă după ce mergi la toaletă
  • Nu consuma lichide foarte reci pentru a evita şocul termic.
  • Evită alcoolul, cafeaua şi băuturile care conţin mult zahăr.
  • Mănâncă mai mult în prima parte a zilei şi mai puţin seara - în special salate şi carne slabă sau peşte (o sursă bună de grăsimi Omega 3!)
  • Nu renunţa la mişcare – dimineaţa sau seara, nici într-un caz în intervalul orar 11-17. Nu uita să te hidratezi corespunzător!


Dacă în mod normal trebuie să bei 2 litri de apă, pe vreme caniculară trebuie să ajungi până la 3-4 litri. Dacă mai faci şi mişcare, chiar mai mult de atât.

 


Cum ştii dacă eşti hidratat corespunzător?

 

Dacă crezi că nu te hidratezi suficient sau vrei să ştii dacă eşti hidratat , cel mai simplu mod de a afla e prin urină, dacă aceasta are o culoare deschisă, aproape transparentă, nu trebuie să îţi faci probleme că nu consumi suficientă apă.

 

Semne ale deshidratării

 

Din păcate, foarte multe persoane suferă de deshidratare cronică şi nici măcar nu sunt conştienţi de asta. Pentru că ignoră semnalele trimise de organismul lor nu recunosc cu uşurinţă setea şi chiar o confundă cu senzaţia de foame! Nevoia constantă de gustări şi pofta de alimente dulci (mai ales) pot reprezinta semne ale deshidratării.

 

Un alt semn îl reprezintă alergiile. Persoanele deshidratate au un nivel ridicat de histamină ceea ce provoacă un dezechilibru al sistemului imunitar. Astfel, se creează un mediu proprice pentru ca alergiile la polen, praf sau mucegai.

 

Arsurile gastrice sau boala refluxului gastroesofacian sunt alte semne mai puţin cunoscute ale deshidratării cronice. Hidratarea este esenţială o digestie corectă!

 

Deshidratarea duce la producerea unor cantităţi mari de cortizol, un hormon al stresului, care influenţează sistemul imunitar. Un sistem imunitar slăbit

 

Iată câteva simptome ale deshidratării cronice:

  • astm
  • probleme digestive
  • constipaţie
  • ulcer
  • tensiune arterială
  • migrene
  • kilograme în plus
  • diabet
  • anxietate
  • depresie
  • dureri inexplicabile
  • dureri de spate
  • greţuri matinale
  • retentie de apă
  • ameţeală
  • piele uscată şi lipsită de elasticitate
  • lipsă de atenţie
  • stări de iritare
  • migrene


Aşadar, dacă nu consumi suficientă apă, îţi stresezi organismul şi accelerezi procesul de îmbătrânire. Dacă nu îţi place să consumi apă simplă, încearcă să o faci mai gustoasă adăugând felii de lămâie, portocale sau grapefruit.

 


De câtă apă avem nevoie?

 

Recomandările variază, între 1,5 l şi 2,5 l pe zi pentru o persoană de greutate medie fără efort fizic intens sau fără să fie supusă unor condiţii de temperatură crescută, ar trebui să fie suficient, cam 6-8 pahare pe zi. Din păcate puţină lume ajunge să bea atât, şi nu sunt conştienţi de beneficiile acesteia.

 

Persoanele care au nevoie de un nivel mai mare de hidratare sunt cei care fac exerciţii fizice intense, care sunt bolnavi, persoane cu condiţii medicale care cer o hidratare crescută. Persoanele în vârstă prezintă de asemenea un risc crescut de deshidratare pentru că odată cu vârsta creierul nu mai percepe deshidratarea şi nu trimite semnale de sete organismului.

 

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.