Cum eviţi răceala vara?


    În orice moment al anului poţi cădea victimă unei răceli supărătoare. În mod surprinzător,durerile de gât, tusea sau infecţiile la nivelului faringelului nu ocolosesc niciun anotimp, nici măcar vara.

57bc3780dc6ae_Lechenieprostudyvdomashnihuslovijah.jpg

 

Iarna, răceala este cel mai adesea cauzată de infecţia cu rinovirusuri, iar cele de vară sunt determinate de enterovirusuri, mai rezistente. Răceala de vară poate dura mai multe decât cea de iarnă şi poate avea simptome mai puternice.

 

Băuturile extrem de reci, aerul condiţionat, îngheţatatoate favorizează înmulţirea germenilor, mai ales la nivelul gâtului. Dacă iarna sunt mai frecvente virozele respiratorii şi gripa, medicii spun că dominante în sezonul cald sunt infecţiile la nivelul faringelui şi infecţii bacteriene precum amigdalita purulentă, laringita, farigo-amigdalitele sau otita.

 

Pe cine afectează răceala de vară?

 

La răceala de vară cei mai expuşi sunt copii. Adulţii sunt mai protejaţi deoarece au o imunitate mai puternică şi au dezvoltat anticorpi la virusuri. Totuşi, nici ei nu sunt ocoliţi dacă sunt expuşi la un nou tip de enterovirus.

 

Cum putem preveni răceala vara?

 

Fiţi atenţi la bacteriile din jur

 

Bacteriile se dezvoltă mai bine într-u mediu cald. Vacanţele la plajă, zilele la piscină, grătarele sau petrecerile în aer liber sunt toate ocazii în care poţi veni în contact cu diferiţi microbe şi bacterii. În cazul în care călătoreşti fii foarte atent la microbii din hoteluri sau avion. Unul dintre cele mai importante moduri de a bloca o infecţie virală este să te speli pe mâini des cu apă şi săpun. Cei mai mulţi microbi sunt contractaţi din cauza igienei precare. Încearcă să ai tot timpul la îndemână şerveţele antibacterien sau dezinfectante.

 

Fă mişcare în aer liber

 

Vremea frumoasă te poate motiva să faci mai multă mişcare în aer liber, dar sportul te poate face vulnerabil la infecţii. Persoanele sedentare de-a lungull iernii ar trebui să înceapă să facă mişcare gradual pentru că enterovirusul este singura infecţie asociată cu efortul fizic intens. În locul sprinturilor sau a antrenamentelor intense optează pentru antrenamente mai uşoare.

 

Hidratarea este esenţială

 

Pe măsură ce temperaturile cresc, este important să te hidratezi corespunzător. Fie că faci mişcare în aer liber sau ai ieşti pur şi simplu la o plimbare, riscul deshidratării este permanent. Consumă cel puţin doi litri de lichide, în special suc de portocale şi ceaiuri. Portocalele sunt bogate în vitamina C, iar asta ajută la întărirea imunităţii. Dacă nu poţi bea apă simplă încearcă apa aromată sau ceiaurile de plante şi de fructe.

 

Atenţie la aerul condiţionat

 

Oricât ai fi de tentat să creşti într-o zi toridă, dacă stai în bătaia aerului condiţionat fixat la i temperatură foarte scăzută organismul tău este mai predispus la infecţii. Trecerea de la un mediu cald la unul rece poate afecta sistemul imunitar, în timp ce temperaturile scăzute usucă membrana mucoasă a nasului. Încearcă să foloseşti aerul condiţionat la o temperatură medie sau joasă pentru a-i permite corpului tău să se ajusteze la schimbările de temperatură.

 

Întăreşte-ţi sistemul imunitar

 

Nu subestima puterea alimentelor din cămara ta. Poţi încerca câteva ingrediente care îţi cresc imunitatea precum: uleiul de oreganp, extractul de salvie, ghimbir, usturoi sau turmeric, cu propietăţi antiinflamatorii şi antibacteriene.

 

csid.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.