Cinci lucruri din ginecologie care trebuie să le știe fiecare femeie


    Pe internet găsim o mulțime de mituri despre vagin. Doctora Jen Gunter, medică obstericiană-ginecologă în SUA și Canada timp de 25 de ani, a hotărât să le combată. Recent, specialista a combătut mitul precum că introducerea ouălor de jad în vagine ar susține „echilibrul hormonal, reglarea menstruației și controlul vezicii urinare”. Gunter a demonstrat că nu e vorba despre vreo tradiție chineză antică și că acest „obicei” nu are niciun sprijin științific.

5c9b64c52a000051034f7aeb.jpeg

Cea mai recentă carte a lui Gunter, The Vagina Bible, este un bestseller în mai multe țări. În carte sunt o mulțime de sfaturi practice, concepute pentru a ajuta femeile să aibă grijă de sănătatea lor.

Mai jos găsiți cinci lucruri pe care ar trebui să le știe fiecare persoană cu vagin.

Este important să-ți cunoști vaginul, începând de la vulvă 

Vaginul este în interiorul corpului, este canalul muscular care conectează uterul la lumea exterioară. Ceea ce puteți vedea din exterior, partea care vă atinge hainele, este vulva.

Gunter spune că este crucial să cunoști terminologia corectă și să nu folosești eufemisme. „Dacă nu poți spune cuvântul vagin sau vulvă, există o implicație simplă, tu îți percepi zonele genitale ca pe ceva murdar și rușinos”, spune Gunter.

Ea subliniază că termenul medical „pudenda” care descrie exteriorul vulvei, provine din latinescul „pudet”, care înseamnă „rușine”.

Gunter consideră că utilizarea unor astfel de etichete este dăunătoare pentru femei nu numai la nivel emoțional, dar poate avea un impact asupra acestora și din punct de vedere medical, deoarece este posibil ca pacientele să nu poată descrie exact ce se întâmplă și să primească tratamentul greșit, scrie bbc.com.

Vaginul se curăță de sine stătător 

Gunter a observat o schimbare a atitudinilor femeilor în ultimii 10 ani. Multe femei cred că trebuie să folosească produse pentru a modifica mirosul vaginului. În America de Nord, până la 57 % dintre femei au făcut curățări vaginale în ultimul an. Acestea zic să sunt încurajate să o facă de către partenerii lor sexuali.

Gunter spune că nu este nevoie ca femeile să folosească ceva pentru a-și curăța vaginul. „Este un cuptor cu autocurățare”, spune ea.

Ea avertizează în special împotriva folosirii dușurilor parfumate. „Este un vagin, nu o pina colada”, spune ea. „Douchettele sunt ca niște țigări pentru vaginul tău.”

Chiar și apa poate perturba ecosistemul delicat, crescând riscul de a contracta infecții cu transmitere sexuală. Aburirea, o altă tendință, nu numai că este inutilă, dar poate duce la arsuri. Exteriorul, zona vulvală, poate fi curățat atunci când este necesar, cu apă sau un săpun blând.

Celulele vaginale sunt înlocuite la fiecare 96 de ore – mult mai rapid decât alte părți ale pielii – astfel se poate vindeca rapid.

Vaginul tău este ca o grădină

Vaginul conține o mulțime de bacterii „bune” care ajută la menținerea sănătății. „Microbiomul vaginal este ca o grădină. Aici găsești toate tipurile de bacterii care lucrează împreună pentru a menține sănătos ecosistemul vaginal”, spune Gunter.

Bacteriile „bune” produc substanțe care creează un mediu ușor acid, ceea ce oprește stabilirea unor bacterii „rele”. Un rol important îl are și mucusul, care menține totul lubrifiat.

Acesta este motivul pentru care ștergerea cu un șervețel antibacterian nu este bună – este important să păstrezi echilibrul bacteriilor.

311d31c2e0c4f77617761955ec84a3f5.jpg

Părul pubian are și el un rol

Gunter a observat o tendință în creștere la femei de a-și îndepărta tot părul pubian. Acest lucru ajută să facă păduchii pubici fără adăpost, dar există și riscuri pentru depilarea genitală.

„Când te epilezi cu ceară, zahăr sau te razi, provoci traume microscopice la nivelul pielii”, spune Gunter. „Vom vedea și tăieturi, abraziuni, infecții de la epilarea pubiană.”

Ea sfătuiește să te asiguri că meșterul care te epilează nu înmoaie de două ori bețișoarele de lemn în ceară sau pasta de zahăr, deoarece asta ar putea răspândi bacteriile între clienți.

În cazul în care alegi să te razi, folosește un aparat curat și pregătește pielea în mod corespunzător. Rade-te în direcția de creștere a părului, asta te-ar ajuta să eviți creșterea părului sub piele și infectarea acestuia.

„Părul pubian are o funcție, este o barieră mecanică și o protecție pentru piele”, spune ea. „Poate avea, de asemenea, un rol în plăcerea sexuală, deoarece fiecare păr pubian este atașat de un capăt nervos – de aceea doare când îl înlături, și poți primi mai multă plăcere în timpul contactelor sexuale dacă nu o faci”.

Îmbătrânirea poate afecta vaginul

După mai mulți ani, ovarele încetează să mai producă ovule și menstruația se oprește. Cantitatea de hormoni din organism, care menține femeile fertile, scade dramatic și nivelul scăzut de estrogen, afectează vaginul și vulva.

Aceste țesuturi, care au fost odată ținute umede cu mucus, se pot atrofia, iar uscăciunea rezultată poate provoca dureri în timpul sexului din cauza lipsei de lubrifiere.

Acest lucru poate părea deprimant, dar Gunter spune că majoritatea femeilor pot apela la medicul lor și primi mai multe sfaturi utile, în special când pe rafturi găsim mai multe tipuri de lubrifianți. „Cred că este foarte important ca femeile să știe despre asta”, spune ea. „Acestea nu trebuie să sufere.”

Există un mit precum că relațiile sexuale vor ajuta la menținerea mucusului, dar microtraumele țesuturilor vaginale le pot lăsa vulnerabile la infecție.

diez.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Legătura dintre sedentarism şi anxietate s-ar putea datora tulburărilor de somn, izolării sociale sau problemelor survenite la nivel metabolic din cauza stilului de viaţă inactiv. 

      Mişcarea îmbunătăţeşte felul în care inima pompează sânge în corp. Astfel, sedentarismul afectează structura şi funcţionarea inimii, pentru că aceasta are nevoie de antrenament pentru a se menţine sănătoasă. În acelaşi timp, activitatea fizică ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi la scăderea colesterolului rău.

      Iată 5 exerciţii pe care le puteţi face acasă
      Alergatul pe loc
      Este unul dintre cele mai eficiente exerciţii cardio şi, în acelaşi timp, o activitate uşor de practicat. Totodată, ajută la arderea caloriilor. De exemplu, dacă alergi pe loc 15 minute, vei arde aproximativ 144 de kilocalorii. Aşadar, aleargă 15 minute pe loc, ducând călcâiele la şezut. Sporeşte intensitatea. De asemenea, dacă ai o coardă, foloseşte-o.
      Genuflexiunile 
      Acest exercițiu antrenează muşchii din partea inferioară a corpului, aceştia reprezentând un procent important din masa muscular totală. Iată cum poţi face. Distanţează picioarele uşor, în dreptul umerilor. Bazinul trebuie să fie paralel cu linia dintre vârfurile picioarelor. Coboară fundul până la nivelul genunchilor, ţinând spatele drept şi fesele încordate. Pentru început, poţi face 20-30 de genuflexiuni, după care poţi creşte numărul cu câte 5 sau 10 pe serie. Nu trebuie să te grabeşti, pentru că îţi poţi suprasolicita genunchii. Respiraţia este foarte importantă: expiri abdominal, la urcare, şi inspiri la coborâre.
      Fandările 
      Ele implică în mişcare partea inferioară a corpului, muşchii abdominali, muşchii picioarelor şi fesierii. În acelaşi timp, are beneficii şi asupra sistemului cardiovascular.

      Pentru a realiza fandări simple, pune piciorul drept în faţă şi coboară genunchiul stâng aproape de călcâiul drept. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Mută-te pe celalalt picior. Pune piciorul stâng în faţă şi coboară genunchiul drept aproape de călcâiul strâng. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Spatele trebuie să fie drept, iar bărbia ridicată.

      Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea. Poţi ţine în fiecare mână şi o sticlă cu apă (0,5 l, 1l sau 2 l).
      Abdomene stând pe scaun
      Aşează-te pe scaun şi lipeşte-ţi spatele de spătar. Apropie-ţi picioarele şi ridică genunchii cât mai sus. Revino cu tălpile pe sol. Realizează o serie a câte 10 repetări. Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea.
      Flotări din genunchi
      Sunt foarte uşor de executat. Aşează-te în genunchi, pe podea, cu spatele drept. Întinde braţele în faţa ta şi sprijină-te cu palmele de podea. Flexează coatele şi coboară pieptul, menţinând poziţia o secundă. Întinde braţele şi revino la poziţia iniţială. Pentru mai mult echilibru, poţi încrucişa gleznele.

      În cazul în care staţi mult timp pe scaun, în faţa calculatorului, ridicaţi-vă după fiecare două ore şi faceţi 10 minute de mişcare.
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Forum online exclusiv pentru femei!
      Data: 22 martie, ora 9:00
      Cumpără bilet la cel mai mic preț posibil.
       
      Știi cine sunt speakerii la Forum? Hai să-ți dăm câteva detalii:
      Ina Kishlaru, antrenor certificat în fitness, ne va spune cum și-a revenit în formă după nașterea celor 3 copii. Secrete nedezvăluite până acum.
      Anastasia Valac, doctor nutriționist, ne va relata despre produsele alimentare care ne îmbătrânesc, de care obiceiuri trebuie să scăpăm imediat, ce factori interni și externi ”ne mănâncă” frumusețea și cum s-o redobândim pentru a ne prelungi tinerețea. E o informație
      pe care nu o vei găsi în sursele deschise.
      Mariana Spînu, sexolog și psihoterapeut, va atinge cele mai delicate coarde ale vieții intime și va localiza problemele cele mai frecvente cu care se ciocnesc cuplurile în ziua de azi, mai ales după apariția copiilor în familie. Promitem o discuție fierbinte!
      Elena Saviuc, psiholog de familie, va explica pe îndelete poziția fiecărui membru în familie, cum să faci față situațiilor de criză, cum să-ți împaci odraslele și soțul fără certuri și jigniri și cum să faci deosebirea între educația fetelor și cea a băieților. Vei rămâne
      surprinsă!
      Irina Feshchenko, consultant de imagine și stilist, îți va arăta cât de simplu e să arăți demențial cu doar câteva trucuri vestimentare. Nici nu bănuiai că poți asorta o fustă de vară cu o pereche de cizme de toamnă și să arăți fantastic! De-ai ști câte mai are de spus.
      Yolka Fliman, actriță, prezentatoare radio și copywriter, va împărtăși cu noi istoria sa înduioșătoare despre viața alături de un copil deosebit și cum sa îți păstrezi dragostea față de viață chiar și atunci când nu mai ai puteri pentru nimic.
       
      Idee n-ai câtă informație utilă vei primi timp de doar o zi! Profită de prețul minim pentru participare și fii prezentă la forum. Avantajul acestei achiziții e că vom trimite pe email,ulterior, toate înregistrările video!

      Карантин нам не помеха. Проект Fitness Mama переходит на новый уровень!
      22 марта садитесь поудобнее, и, начиная с 9:00, впитывай самую полезную информацию на самые деликатные темы, с которыми женщины сталкиваются каждый день!
      Эксклюзивный онлайн  форум для женщин!
      Дата: 22 марта, время 9:00
      Покупка билета по самой низкой цене.
       
      Знаешь, кто будет спикерами на форуме? Вот некоторые детали:
      Инна Кишлару, сертифицированный фитнес-тренер, расскажет нам, как она вернулась в форму после рождения 3 детей. Некоторые секреты не раскрыты до сих пор.
      Анастасия Валак, врач-диетолог, расскажет нам о продуктах питания, которые ускоряют старение, от каких привычек нам стоит немедленно избавиться, какие внутренние и внешние факторы «подпитывают» нашу красоту, как восстановить её и продлить молодость. Эту информацию не найти в свободном доступе.
      Марианна Спыну, сексолог и психотерапевт, затронет самые деликатные стороны интимной жизни и поговорит о наиболее частых проблемах, с которыми сталкиваются пары на сегодняшний день, особенно после появления детей в семье. Обещаем жаркую дискуссию!
      Елена Савюк, семейный психолог, подробно расскажет о роли каждого члена семьи, как справляться с кризисными ситуациями, как примирить мужа и детей без ссор и обид, как различать образование для девочек и мальчиков. Ты будешь крайне удивлена!
      Ирина Фещенко, имидж-консультант и стилист, покажет, насколько легко выглядеть сногсшибательно при помощи всего нескольких модных трюков. Ты даже не думала, что можно сочетать летнюю юбку с парой осенних ботинок и выглядеть просто фантастически! Если бы ты знала, как много всего будет сказано на форуме.
      Ёлка Флиман, актриса, радиоведущая и копирайтер, поделится с нами своей трогательной историей о жизни с особенным ребенком. После того, как ты узнаешь о проблемах в данной ситуации, то поймёшь, что твои проблемы - это не проблемы
      вовсе. Или, может, ты тоже знаешь, каково это жить с особенным ребёнком? 
       
      Ты даже не представляешь, сколько полезной информации ты получишь всего за 1 день! Воспользуйся самой выгодной ценой на билет и будь на форуме. Главным преимуществом будет то, что ты получишь все видеозаписи по электронной почте!
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      1. Pune întrebări și ascultă
      Abordează subiectul cu copiii tăi. Dacă sunt prea mici și nu au auzit de focar, s-ar putea să nu fie nevoie să discuți cu ei despre asta - dar profită de ocazie pentru a le aminti de regulile de igienă, fără însă a le inspira frică.
      Dacă sunt deja mai mari și au auzit de pericolele pandemiei, nu subestima ceea ce simt. Spune-le că în această situație frica este normală.
      2. Fii sincer: explică adevărul într-un limbaj accesibil
      Copiii au dreptul la informații veridice despre ceea ce se întâmplă în lume, dar și adulții sunt obligați să îi protejeze.
      Dacă nu știi răspunsul la întrebările lor, nu le inventa. Căutați răspunsuri împreună. Site-urile organizațiilor internaționale precum UNICEF și Organizația Mondială a Sănătății sunt surse excelente de informații. Explică-le de asemenea, că unele informații de pe Internet nu sunt de încredere.
      3. Arată-le cum să se protejeze
      Una dintre cele mai bune metode de a proteja copiii împotriva coronavirusului și a altor boli este de a încuraja spălatul pe mâini.
      Poți, de asemenea, să le arăți copiilor cum să-și acopere nasul și gura cu cotul atunci când tușesc sau strănută. Explică-le că este bine să nu se apropie prea mult de persoanele care prezintă aceste simptome și cere-le să vă spună dacă au febră, tuse sau respirația grea.
      4. Înveselește-i
      Este posibil ca copiii să nu înțeleagă că imaginile de pe ecran și realitatea nu sunt unul și același lucru. Ei pot crede că sunt în pericol. Poți ajuta copiii să facă față fricii, oferindu-le posibilitatea de a se juca și a se relaxa. Urmați, cât mai mult posibil, programul obișnuit, în special înainte de culcare.
      Amintește-le copiilor că este puțin probabil să se îmbolnăvească și că mulți adulți lucrează din greu pentru ca familia lor să fie în siguranță.
      Dacă copilul nu se simte bine, explică-i că ar trebui să stea acasă sau la spital, deoarece așa este mai bine pentru el și prietenii lui. Asigură-l că știi cât de greu și plictisitor poate fi, dar respectarea regulilor este necesară.
      5. Verifică dacă se confruntă cu stigma
      Izbucnirea coronavirusului a dus la multe cazuri de discriminare în întreaga lume, deci este important să te asiguri că copiii tăi nu sunt intimidați de alți copii și nu contribuie la intimidare.
      Explică-i că coronavirusul nu are nicio legătură cu felul în care arată cineva, de unde vine sau în ce limbă vorbește. Amintește-le copiilor că fiecare trebuie să fie bun și să-i  susțină pe alții.
      6. Caută ajutor
      Este important ca copiii să știe că oamenii se ajută reciproc, cu amabilitate și generozitate. Povestește-le despre lucrătorii din domeniul sănătății, care lucrează pentru a opri focarul și a asigura siguranța tuturor.
      7. Ai grijă de tine
      Îți poți ajuta copiii mai bine dacă ai grijă și de tine. Copiii înșiși vor ghici cum reacționezi la știri, iar faptul că ești calm și știi ce trebuie să faci îi va ajuta să se simtă în siguranță.
      Dacă ești speriat sau supărat, ia o pauză, vorbește cu alți membri ai familiei, prieteni și cunoscuți.
      8. Încheie conversația cu grijă
      Amintește-le copiilor că pot vorbi cu tine oricând. Spune-i că ești gata să-i asculți și să-i ajuți de oricâte ori va fi nevoie.
      unicef.org
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Ministrul francez al Sănătății, Olivier Veran, medic specialist neurolog, a scris, sâmbătă, pe Twitter: „Cei care iau anti-inflamatorii (ibuprofen cortizon...) trebuie să știe că acestea pot fi un factor agravant pentru infecție. În caz că aveți febră, luați paracetamol. Dacă deja urmați un tratament cu anti-inflamatorii, cereți sfatul medicului".
      Autoritățile din domeniul sănătății au explicat că medicamentele anti-inflamatorii reprezintă un risc pentru cei cu boli cronice, deoarece diminuează răspunsul sistemului imunitar al organismului.

      Ministrul Sănătății a mai scris că pacienții pot lua paracetamol pentru că „reduce febra fără să aibă vreun efect asupra inflamației". Francezilor li s-a cerut încă de la jumătatea lunii ianuarie să consulte personalul din farmacii dacă doresc să ia anumite medicamente, cum ar fi ibuprofen, paracetamol și aspirină, pentru a le fi reamintite riscurile.

      Jean-Louis Montastruc, directorul centrului farmaceutic din spitalul Toluse, a declarat pentru radio RTL: „Medicamentele anti- inflamatorii cresc riscul de complicații atunci când febra sau infecția sunt prezente".

      Ministrul francez al Sănătății a anunțat vineri seara că numărul persoanelor infectate cu coronavirus a crescut cu 800 în 24 de ore. Vineri, în Franța erau 3.661 de cazuri confirmate cu coronavirus și 79 de decese. Dintre persoanele infectate, 154 se aflau la terapie intensivă.
      www.mediafax.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Noul coronavirus nu prezintă semne de infecție timp de mai multe zile. Ultimele informații spun că perioada de incubație poate fi de până la 20 de zile înainte ca simptomele COVID-19 să devină vizibile.
      Când o persoană are febră și/sau tuse și merge la spital, plămânii sunt de obicei 50% fibroși și este destul de târziu.
      Testul se face dimineața!
      Experții din Taiwan oferă un simplu test, pe care-l puteți face în fiecare dimineață: respirați adânc și țineți-vă respirația mai mult de 10 secunde.
      Dacă finalizați cu succes examenul fără tuse, fără disconfort, fără plombă sau etanșeitate etc., va arăta că nu există fibroză în plămâni, ceea ce înseamnă că nu aveți nici o infecție.
      Testul se face în fiecare dimineață într-un mediu cu aer curat. În plus, specialiștii vă sfătuiesc să luați câteva înghițituri de apă cel puțin la fiecare 15 minute.
      Chiar dacă virusul vă intră în gură, apa potabilă sau alte lichide îl curg prin esofag în stomac. Odată ajuns acolo, acidul stomacal ucide virusul.
      Dacă nu beți suficientă apă în mod regulat, virusul vă poate intra în trahee și plămâni. Și nu uitați! Spălați-vă des foarte bine pe mâini și nu vă atingeți fața.
      click.ro
  •