Cele mai bune trucuri ca să reduci aportul zilnic de calorii


    Ca să slăbești, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să reduci aportul de calorii. Descoperă cele mai bune trucuri care te ajută să dai jos kilogramele în plus!

belkovaya-dieta-menyu-na-nedelyu_-1.jpg

Poate să fie greu să știi cum să faci acest lucru în fiecare zi. Doctorul sau un consultant în nutriție te pot ajuta cu un plan  de slăbit care să conțină schimbările de dietă și activitățile sportive pe care trebuie să le faci. Dacă vrei o variantă mai simplă, există posibilitatea de a opta pentru un plan de dietă gratuit, bazat pe nivelul de activitate sportivă și pe greutatea la care vrei să ajungi. Aceste planuri pot fi găsite pe Internet.

Cele mai bune trucuri ca să reduci aportul zilnic de calorii 

Înlocuiește carnea cu legume

Motivul este simplu: legumele au mai puține calorii dar, pentru că au un conținut ridicat de fibre și de apă, îți pot oferi aceeași senzație de sațietate. Și, împreună cu nutrienții pe care le conțin, te vor ajuta să te simți satisfăcut, desi vei consuma mai puține calorii.

Gătește la grătar

Atunci când gătești pe ochiul de aragaz sau la cuptor, carnea și legumele vor absorbi tot untul sau uleiul în care sunt gătite, ceea ce adaugă mai multe calorii. Dacă le prepari la grătar, grăsimea în exces se va scurge din mâncare peste cărbunii încinși. Nu ai posibilitatea să faci grătar afară? Poți obține același efect dacă gătești pe grătarul cuptorului, punând dedesubt o tigaie în care să se scurgă grăsimea rezultată.

Gătește în apă

Această tehnică presupune scufundarea mâncării într-un lichid, orice fel de lichid, de la apă și vin până la o zeamă de legume.Este o metodă excelentă să nu adaugi grăsime atunci când gătești ouă dar este la fel de bună pentru legume, pește, pui și chiar fructe. Și este foarte simplă: pune mâncarea în apa fierbinte și las-o până se termină de gătit.

Dietmap_porada_jak_liczyc_kalorie.jpg

Renunță la maioneză

O singură lingură de maioneză are 100 de calorii. Și oare îți este suficientă doar una singură? Foarte multe sosuri cremoase și dressinguri de salate au un conținut ridicat de calorii. Cel mai simplu mod de a le ține evidența este să citești eticheta produsului. Versiunile cu mai puțină grăsime sau light au mai puține calorii, dar poți încerca o altă opțiune, cum este muștarul iute. O lingură de muștar iute conține doar 15 calorii.

Caută înlocuitori mai sănătoși

De exemplu, cumpără lapte degresat în locul celui integral sau iaurt degresat în loc de smântână. Sorbetul s-ar putea să-ți potolească pofta de înghețată cu mai puține calorii. Citește eticheta produsului și nu uita să respecți cantitățile atunci când compari numărul de calorii.

Adaugi brânză la orice mănânci?

Spune nu și atunci vei scăpa de 100 de calorii. Poți adăuga aromă și textură mâncărurilor dacă pui salată verde, roșii, ardei sau chiar muștar. Consideră brânza ca pe o tratație ocazională iar dacă nu poți să faci asta, alege un sortiment de brânză degresată.

973KdlRYagA.jpg

Să nu bei calorii!

Cafeaua și ceaiul sunt excelente, fiind băuturi cu un conținut scăzut de calorii. Dar, dacă adaugi puțină smântână și 2 lingurițe de zahăr, ajungi la 60 de calorii pentru 100 de ml de băutură. La 300 de ml pe zi, vei avea un aport de calorii mai mare decât cel din foarte multe tipuri de sucuri. Iar un Frappuccino îți va aduce cel puțin 400 de calorii.

Ia gustări ușoare!

Vei acumula mai puține calorii și vei adăuga fibre în alimentația ta dacă alegi să consumi humus cu țelină, morcovi și ardei gras în loc de lipii sau turte. Înlocuiește chipsurile de cartofi și pufuleții cu brânză cu o variantă mai aerată, cum sunt floricelele de porumb. Un pont: pune-ți o porție din gustarea ta pe o farfurie sau într-un bol. Așa este mai ușor să monitorizezi cât de mult mănânci decât dacă ai mânca direct din pungă sau dintr-o cutie.

Nu fi lacomă!

Deși punga „family size” pare o ofertă mai bună, va face mai greu de controlat cantitatea pe care o mănânci. Dacă nu intenționezi să o porționezi chiar tu, este mai bine să cumperi pungi mai mici care să conțină câte o singură porție. Astfel, chiar dacă nu te poți abține, vei știi exact câte calorii ai consumat și cum să le faci parte dintr-un plan de dietă atent contorizat.

Bea apă!

Mai ales în locul băuturilor carbogazoase și a sucurilor care sunt pline de calorii și zahăr.Iar sucurile fără zahăr nu sunt mai bune deloc. Unele studii au indicat faptul că pofta pentru dulciuri este mai mare atunci când bei, la fel și tendința de a lua kilograme în plus.

Nu sări peste masa de dimineață!

Săritul peste micul dejun pare o metodă la îndemână ca să mai reduci aportul de calorii. Dar, de fapt, tendința este de a mânca mai multe alimente nesănătoase în timpul zilei și a crește astfel aportul de calorii și șansele de îngrășare. Însă este important și ce alegi să consumi la micul dejun:  ouăle sunt o sursă excelentă de proteine și sunt foarte sățioase. În comparație cu „carbohidrații simpli”, obținuți din făină albă, așa cum suunt gogoșile sau covrigii, ouăle te ajută să mănânci mai puțin de-a lungul zilei.

kaloriju-skaiciavimas-578e1d3a8da42.jpg

Mănâncă încet!

Te vei simți mai sătul și este posibil să ai un aport mai mic de calorii. Te poate ajuta să te concentrezi la ceea ce faci. Mănâncă cu înghițituri mici și mestecă bine. Așa îți poți da seama mult mai repede când te-ai săturat.

Planifică-ți mesele!

Este mai ușor să treci pe lângă un restaurant fast food atunci când știi că acasă te așteaptă o masă sănătoasă. Alege rețetele cu calorii puține și care sunt ușor de preparat. Pregătește-ți mai multe mese în avans în zilele în care ai timp liber la dispoziție.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pshilogul Angela Nicolaou a explicat într-un reportaj pentru Știri.md cum putem depăși emoțiile negative provocate de coronavirus și perioada de carantină.
      “Frica este o emoție care acționează asupra psihicului în felul următor - sau lovești, sau fugi! Cu părere de rău, în situația în care ne aflăm, în carantină, noi nu avem unde să fugim și nici nu știm pe cine să lovim, fiindcă această boală este invizibilă și psihicul nu înțelege cu cine să lupte. Ce avem de făcut - să acceptăm situația așa cum este ea.
      De exemplu, noi avem posibilitatea să ne îmbolnăvim de orice boală, pur și simplu zilnic nu ne gândim la chestia aceasta. 
      Noi nu ne gândim, în general, la moarte, dar este o întrebare filosofică. Odată și odată noi toți vom muri, dar sperăm că asta se va întâmpla mai târziu. Psihicul nostru are o capacitate de autoapărare. Psihicul reușește să se adapteze și să trăiască în situații de stres, cum au fost războaiele sau crizele economice.
      Sunt multe exemple în istoria omenirii în care oamenii au reușit să supraviețuiască și să se adapteze la situație. Sfatul meu pentru spectatori e următorul - să se gândească la ceea ce există astăzi, acum, să se concentreze la prezent, la ziua de astăzi și maximum la câteva zile înainte. Când va trece totul și se va stabiliza situația să ia măsuri pentru a rezolva deja problemele care vor interveni”, a explicat psihologul.
      Dacă acum o lună în urmă toată lumea își dorea timp liber pentru familie și activități amânate, acum este momentul potrivit pentru a vă dedica timpul pentru lucrurile demult dorite.
      Angela Nicolaou:
      A venit acest timp, avem posibilitatea să facem toate visurile pe care le-am avut cândva. Astăzi, aici, nimeni nu ne stresează, deci avem la îndemână timp liber, atunci de ce noi iar încercăm acest timp să-l accelerăm, de ce ne dorim să intrăm iar în rutina care a fost?! Haideți să trăim astăzi, haideți să apelăm la visurile noastre, la dorințele noastre pe care nu am avut posibilitatea să le împlinim fiindcă am avut obligațiuni, pentru că am avut serviciu, pentru că am avut tot felul de lucruri pe care să le facem, doar nu am avut timp să rămânem cu noi înșine.
      Cum să menținem echilibrul emoțional, dar și cum să facem față situațiilor în care aflăm că o persoană dragă a fost diagnosticată cu noul virus de tip COVID-19, aflați în reportajul de mai jos:
      Știri.md amintește că, începând cu 25 martie, este limitată mișcarea populației în municipii, orașe și centre raionale pentru a preveni infecția cu coronavirus.
      Menționăm că pe 17 martie, Parlamentul de la Chișinău a declarat stare de urgență națională în legătură cu situația epidemiologică, până la data de 15 mai.
      Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale vine cu mesajul repetat către populație de a se implica activ în prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19 pe teritoriul țării, prin respectarea recomandărilor:
      - Evitați locurile publice. Stați acasă;
      - Păstrați distanța socială de minim 1 metru;
      - Cei care au revenit din țările cu risc sporit de infecție sau au contactat cu o persoană infectată, autoizolați-vă la domiciliu pentru 14 zile, inclusiv de membrii familiei și contactați medicul de familie. Măsurați temperatura corpului de 3 ori pe zi;
      - Spălați-vă cât mai des pe mâini cu apă și săpun;
      - Respectați eticheta tusei (în șervețel de unică folosință sau pliul cotului);
      - La primele simptome de boală precum: tuse, febră, eliminări nazale, apelați Serviciul 112.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Organizația Mondială a Sănătății atenționează că noul tip de coronavirus nu se transmite prin aer, ci prin picăturile pe care o persoană infectată le generează atunci când tușește, strănută sau vorbește. Aceste picături sunt grele și nu plutesc prin aer, dar cad pe podea sau pe suprafața obiectelor.
      Respectiv, vă puteți infecta dacă vă aflați la mai puțin de 1 metru distanță de o persoană bolnavă sau dacă atingeți o suprafață contaminată și apoi vă atingeți ochii, nasul sau gura, fără a vă spăla pe mâini. Iată de ce vânzătoarele/vânzătorii din magazine sau alte persoane, care se află într-un contact apropiat cu oamenii, poartă măști de protecție.
      Nicolae Furtună, șeful Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, susține că există o singură situație când persoanele sănătoase trebuie să folosească măștile – doar dacă au grijă de o persoană suspectată de infectare cu noul tip de coronavirus (în spital sau la domiciliu).

      Mai mult, a fost stabilit că, atunci când poartă mască, oamenii au tendința de a-și atinge mai des fața, pentru a-și aranja masca, ceea ce poate duce la infectare.
      Evitați să atingeți masca în timp ce o purtați! Dacă vreți să o atingeți, dezinfectați mâinile cu soluție pe bază de alcool sau spălați-le cu apă și săpun.
      În cazul persoanelor care prezintă simptome de COVID-19, este obligatorie purtarea măștilor, pentru a nu fi împrăștiate picăturile fluide atunci când persoanele bolnave/suspecte vor strănuta sau vor tuși. Măștile sunt eficiente doar în combinație cu respectarea regulilor de igienă, spălatul frecvent pe mâini cu apă și săpun sau folosirea dezinfectantului.
      Înainte de a vă pune masca, dezinfectați mâinile cu o soluție pe bază de alcool sau spălați-le cu apă și săpun. Este important să acoperiți și gura, și nasul atunci când puneți masca. Asigurați-vă că nu rămân goluri între față și mască.

      suntparinte.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      La viața ei a participat la o mulțime de competiții, iar prima dată când a participat la un concurs a fost în 1934, transmite Știri.md cu referire la avantaje.ro.
      Toată viața a făcut sport, iar acest lucru nu doar că a ajutat-o să se mențină în formă și să fie sănătoasă, dar a făcut-o să fie atât de energică chiar și la vârsta de 94 de ani.
      Cine este Johanna Quaas, cea mai bătrână gimnastă din lume?

      Din păcate, mulți oameni nici măcar nu ajung la o asemenea vârstă, iar alții dacă ajung, abia se pot mișca. Dar Johanna Quaas a demonstrat că se poate și altfel.
      Deși are riduri vizibile și normale pentru vâsta ei, iar părul este complet alb, gimnasta are un corp zvelt și tonifiat. Johanna arată mult mai bine decât o mulțime de femei mult mai tinere decât ea.
      În anul 2012, pe data de 13 septembrie, Johanna Quaas a intrat în Cartea Recordurilor pentru titlul de cea mai bătrână gimnastă. Sportiva este căsătorită încă din anul 1963 cu gimnastul Gerhard Quaas, căruia i-a dăruit trei fete.
      Pe internet, circulă mai multe filmulețe în care Johanna Quaas apare făcând exerciții la competițiile sportive la care a participat de-a lungul timpului.
      La prima vedere, imaginile sunt de-a dreptul incredibile, încât nu par a fi veridice, însă sunt cât se poate de reale. Sportiva, în vârstă de 94 de ani, execută perfect o mulțime de mișcări cât se poate de dificile, cu o ușurință extraordinară.
      Pentru a vedea mai multe imagini cu Johanna Quaas, cea mai bătrână gimnastă din lume, deschide galeria foto de mai sus!
      avantaje.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Legătura dintre sedentarism şi anxietate s-ar putea datora tulburărilor de somn, izolării sociale sau problemelor survenite la nivel metabolic din cauza stilului de viaţă inactiv. 

      Mişcarea îmbunătăţeşte felul în care inima pompează sânge în corp. Astfel, sedentarismul afectează structura şi funcţionarea inimii, pentru că aceasta are nevoie de antrenament pentru a se menţine sănătoasă. În acelaşi timp, activitatea fizică ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale normale şi la scăderea colesterolului rău.

      Iată 5 exerciţii pe care le puteţi face acasă
      Alergatul pe loc
      Este unul dintre cele mai eficiente exerciţii cardio şi, în acelaşi timp, o activitate uşor de practicat. Totodată, ajută la arderea caloriilor. De exemplu, dacă alergi pe loc 15 minute, vei arde aproximativ 144 de kilocalorii. Aşadar, aleargă 15 minute pe loc, ducând călcâiele la şezut. Sporeşte intensitatea. De asemenea, dacă ai o coardă, foloseşte-o.
      Genuflexiunile 
      Acest exercițiu antrenează muşchii din partea inferioară a corpului, aceştia reprezentând un procent important din masa muscular totală. Iată cum poţi face. Distanţează picioarele uşor, în dreptul umerilor. Bazinul trebuie să fie paralel cu linia dintre vârfurile picioarelor. Coboară fundul până la nivelul genunchilor, ţinând spatele drept şi fesele încordate. Pentru început, poţi face 20-30 de genuflexiuni, după care poţi creşte numărul cu câte 5 sau 10 pe serie. Nu trebuie să te grabeşti, pentru că îţi poţi suprasolicita genunchii. Respiraţia este foarte importantă: expiri abdominal, la urcare, şi inspiri la coborâre.
      Fandările 
      Ele implică în mişcare partea inferioară a corpului, muşchii abdominali, muşchii picioarelor şi fesierii. În acelaşi timp, are beneficii şi asupra sistemului cardiovascular.

      Pentru a realiza fandări simple, pune piciorul drept în faţă şi coboară genunchiul stâng aproape de călcâiul drept. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Mută-te pe celalalt picior. Pune piciorul stâng în faţă şi coboară genunchiul drept aproape de călcâiul strâng. Împinge-te înapoi în poziţia iniţială. Fă o serie de 10 repetări. Spatele trebuie să fie drept, iar bărbia ridicată.

      Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea. Poţi ţine în fiecare mână şi o sticlă cu apă (0,5 l, 1l sau 2 l).
      Abdomene stând pe scaun
      Aşează-te pe scaun şi lipeşte-ţi spatele de spătar. Apropie-ţi picioarele şi ridică genunchii cât mai sus. Revino cu tălpile pe sol. Realizează o serie a câte 10 repetări. Cu timpul, poţi creşte la două sau la trei serii, însă nu uita să faci o pauză de un minut între acestea.
      Flotări din genunchi
      Sunt foarte uşor de executat. Aşează-te în genunchi, pe podea, cu spatele drept. Întinde braţele în faţa ta şi sprijină-te cu palmele de podea. Flexează coatele şi coboară pieptul, menţinând poziţia o secundă. Întinde braţele şi revino la poziţia iniţială. Pentru mai mult echilibru, poţi încrucişa gleznele.

      În cazul în care staţi mult timp pe scaun, în faţa calculatorului, ridicaţi-vă după fiecare două ore şi faceţi 10 minute de mişcare.
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Noul coronavirus nu prezintă semne de infecție timp de mai multe zile. Ultimele informații spun că perioada de incubație poate fi de până la 20 de zile înainte ca simptomele COVID-19 să devină vizibile.
      Când o persoană are febră și/sau tuse și merge la spital, plămânii sunt de obicei 50% fibroși și este destul de târziu.
      Testul se face dimineața!
      Experții din Taiwan oferă un simplu test, pe care-l puteți face în fiecare dimineață: respirați adânc și țineți-vă respirația mai mult de 10 secunde.
      Dacă finalizați cu succes examenul fără tuse, fără disconfort, fără plombă sau etanșeitate etc., va arăta că nu există fibroză în plămâni, ceea ce înseamnă că nu aveți nici o infecție.
      Testul se face în fiecare dimineață într-un mediu cu aer curat. În plus, specialiștii vă sfătuiesc să luați câteva înghițituri de apă cel puțin la fiecare 15 minute.
      Chiar dacă virusul vă intră în gură, apa potabilă sau alte lichide îl curg prin esofag în stomac. Odată ajuns acolo, acidul stomacal ucide virusul.
      Dacă nu beți suficientă apă în mod regulat, virusul vă poate intra în trahee și plămâni. Și nu uitați! Spălați-vă des foarte bine pe mâini și nu vă atingeți fața.
      click.ro
  •