Cele mai bune trucuri ca să reduci aportul zilnic de calorii


    Ca să slăbești, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să reduci aportul de calorii. Descoperă cele mai bune trucuri care te ajută să dai jos kilogramele în plus!

belkovaya-dieta-menyu-na-nedelyu_-1.jpg

Poate să fie greu să știi cum să faci acest lucru în fiecare zi. Doctorul sau un consultant în nutriție te pot ajuta cu un plan  de slăbit care să conțină schimbările de dietă și activitățile sportive pe care trebuie să le faci. Dacă vrei o variantă mai simplă, există posibilitatea de a opta pentru un plan de dietă gratuit, bazat pe nivelul de activitate sportivă și pe greutatea la care vrei să ajungi. Aceste planuri pot fi găsite pe Internet.

Cele mai bune trucuri ca să reduci aportul zilnic de calorii 

Înlocuiește carnea cu legume

Motivul este simplu: legumele au mai puține calorii dar, pentru că au un conținut ridicat de fibre și de apă, îți pot oferi aceeași senzație de sațietate. Și, împreună cu nutrienții pe care le conțin, te vor ajuta să te simți satisfăcut, desi vei consuma mai puține calorii.

Gătește la grătar

Atunci când gătești pe ochiul de aragaz sau la cuptor, carnea și legumele vor absorbi tot untul sau uleiul în care sunt gătite, ceea ce adaugă mai multe calorii. Dacă le prepari la grătar, grăsimea în exces se va scurge din mâncare peste cărbunii încinși. Nu ai posibilitatea să faci grătar afară? Poți obține același efect dacă gătești pe grătarul cuptorului, punând dedesubt o tigaie în care să se scurgă grăsimea rezultată.

Gătește în apă

Această tehnică presupune scufundarea mâncării într-un lichid, orice fel de lichid, de la apă și vin până la o zeamă de legume.Este o metodă excelentă să nu adaugi grăsime atunci când gătești ouă dar este la fel de bună pentru legume, pește, pui și chiar fructe. Și este foarte simplă: pune mâncarea în apa fierbinte și las-o până se termină de gătit.

Dietmap_porada_jak_liczyc_kalorie.jpg

Renunță la maioneză

O singură lingură de maioneză are 100 de calorii. Și oare îți este suficientă doar una singură? Foarte multe sosuri cremoase și dressinguri de salate au un conținut ridicat de calorii. Cel mai simplu mod de a le ține evidența este să citești eticheta produsului. Versiunile cu mai puțină grăsime sau light au mai puține calorii, dar poți încerca o altă opțiune, cum este muștarul iute. O lingură de muștar iute conține doar 15 calorii.

Caută înlocuitori mai sănătoși

De exemplu, cumpără lapte degresat în locul celui integral sau iaurt degresat în loc de smântână. Sorbetul s-ar putea să-ți potolească pofta de înghețată cu mai puține calorii. Citește eticheta produsului și nu uita să respecți cantitățile atunci când compari numărul de calorii.

Adaugi brânză la orice mănânci?

Spune nu și atunci vei scăpa de 100 de calorii. Poți adăuga aromă și textură mâncărurilor dacă pui salată verde, roșii, ardei sau chiar muștar. Consideră brânza ca pe o tratație ocazională iar dacă nu poți să faci asta, alege un sortiment de brânză degresată.

973KdlRYagA.jpg

Să nu bei calorii!

Cafeaua și ceaiul sunt excelente, fiind băuturi cu un conținut scăzut de calorii. Dar, dacă adaugi puțină smântână și 2 lingurițe de zahăr, ajungi la 60 de calorii pentru 100 de ml de băutură. La 300 de ml pe zi, vei avea un aport de calorii mai mare decât cel din foarte multe tipuri de sucuri. Iar un Frappuccino îți va aduce cel puțin 400 de calorii.

Ia gustări ușoare!

Vei acumula mai puține calorii și vei adăuga fibre în alimentația ta dacă alegi să consumi humus cu țelină, morcovi și ardei gras în loc de lipii sau turte. Înlocuiește chipsurile de cartofi și pufuleții cu brânză cu o variantă mai aerată, cum sunt floricelele de porumb. Un pont: pune-ți o porție din gustarea ta pe o farfurie sau într-un bol. Așa este mai ușor să monitorizezi cât de mult mănânci decât dacă ai mânca direct din pungă sau dintr-o cutie.

Nu fi lacomă!

Deși punga „family size” pare o ofertă mai bună, va face mai greu de controlat cantitatea pe care o mănânci. Dacă nu intenționezi să o porționezi chiar tu, este mai bine să cumperi pungi mai mici care să conțină câte o singură porție. Astfel, chiar dacă nu te poți abține, vei știi exact câte calorii ai consumat și cum să le faci parte dintr-un plan de dietă atent contorizat.

Bea apă!

Mai ales în locul băuturilor carbogazoase și a sucurilor care sunt pline de calorii și zahăr.Iar sucurile fără zahăr nu sunt mai bune deloc. Unele studii au indicat faptul că pofta pentru dulciuri este mai mare atunci când bei, la fel și tendința de a lua kilograme în plus.

Nu sări peste masa de dimineață!

Săritul peste micul dejun pare o metodă la îndemână ca să mai reduci aportul de calorii. Dar, de fapt, tendința este de a mânca mai multe alimente nesănătoase în timpul zilei și a crește astfel aportul de calorii și șansele de îngrășare. Însă este important și ce alegi să consumi la micul dejun:  ouăle sunt o sursă excelentă de proteine și sunt foarte sățioase. În comparație cu „carbohidrații simpli”, obținuți din făină albă, așa cum suunt gogoșile sau covrigii, ouăle te ajută să mănânci mai puțin de-a lungul zilei.

kaloriju-skaiciavimas-578e1d3a8da42.jpg

Mănâncă încet!

Te vei simți mai sătul și este posibil să ai un aport mai mic de calorii. Te poate ajuta să te concentrezi la ceea ce faci. Mănâncă cu înghițituri mici și mestecă bine. Așa îți poți da seama mult mai repede când te-ai săturat.

Planifică-ți mesele!

Este mai ușor să treci pe lângă un restaurant fast food atunci când știi că acasă te așteaptă o masă sănătoasă. Alege rețetele cu calorii puține și care sunt ușor de preparat. Pregătește-ți mai multe mese în avans în zilele în care ai timp liber la dispoziție.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      După naștere ar putea să-ți ia ceva timp ca să te simți din nou pregătită să faci sex. Așadar, dacă la scurt timp după naștere acest lucru nu îți este confortabil, nu e nimic în neregulă cu tine.
      Menstrele se pot reinstala, cel mai curând, după cinci sau șase săptămâni de la naștere, în cazul în care nu alăptezi. Pe perioada alăptării de obicei menstrele lipsesc, fiind inhibate de aceasta. Chiar dacă sunt rare, există și cazuri în care – din cauza schimbărilor hormonale ulterioare nașterii sau ca urmare a nestimulării constante a sânilor mamei – menstra se instalează timpuriu, chiar și în perioada de alăptare. Factorii care influențează apariția timpurie a menstrei la femeile care alăptează sunt numeroși și variați, incluzând începerea diversificării alimentației bebelușului, stresul, medicamentele, dieta, bolile de care suferă mama etc.
      Alăptarea - contracepția naturală?
      Multă vreme, perioada de alăptare a fost considerată o metodă contraceptivă naturală. În realitate nu ești 100% protejată de o sarcină în perioada de alăptare, nici dacă menstra se reinstalează, nici dacă acest lucru nu se întâmplă. Explicația? Lipsa menstrelor nu înseamnă imposibilitate de a ovula. Iar dacă a apărut prima menstră, înseamnă că deja ai avut prima ovulație de după naștere. Și prima ocazie de a fi rămas însărcinată din nou.
      După trei săptămâni de la naștere (dacă nu alăptezi) sau șase săptămâni (dacă alăptezi), poți începe să folosești metode contraceptive. În ceea ce privește metoda aleasă, aceasta depinde de câțiva factori: de istoricul medical și de problemele din timpul sarcinii, de faptul că alăptezi sau nu și, desigur, de preferințele celor doi parteneri.
      Cum te protejezi de o sarcină nedorită?
      Cea mai simplă și mai sigură metodă contraceptivă rămâne, fără îndoială, prezervativul. Fie că este masculin sau feminin. Pentru că, da, există și prezervativ feminin, cu o eficacitate de 95% și cu risc mai mic să se rupă decât cel masculin! Folosirea oricăreia dintre cele două variante ar trebui totuși să primească „avizul” medicului, mai ales dacă nașterea a fost pe cale naturală. Alte metode pot fi reprezentate de contraceptivele orale monohormonale, sterilet (după refacerea completă a uterului și colului) sau spermicide locale. Dezavantajul acestora din urmă este că au un grad mai redus de protecție. Nu te baza nici pe metoda calendarului – cel puțin în primele luni, pentru că organismul a suferit unele schimbări, menstrele pot fi neregulate – și în consecință și perioadele de ovulație – și te poți lesne afla într-o eroare.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Spațiul de odihnă nu este compatibil cu telefonul mobil. Aceasta este concluzia studiilor realizate de specialiști, care te avertizează să-l ții cât mai departe de acest spațiu. De fiecare dată când iei telefonul mobil în dormitor favorizezi odihna insuficientă, afecțiunile oculare sau durerile. Precis nu vrei să te trezești epuizat sau să te doară spatele când încerci să te odihnești, așa că merită să aplici sfaturile oamenilor de știință pentru a-ți proteja organismul.
      Iată de ce nu trebuie să ții telefonul mobil în dormitor:
      1. Vei adormi mai greu
      Lumina albastră emisă de ecranul telefonului suprimă producția de melatonină, hormonul creat de glanda pineală care reglează somnul. Organismul produce melanină în mod natural în timpul nopții, dar lumina albastră a telefonului mobil va afecta negativ această funcție.Este recomandat să atașezi un filtru de lumină albastră la ecranul telefonului dacă îl vei folosi seara pentru a crește cantitatea de lumină galbenă. Cu o oră înainte de a merge la culcare trebuie să eviți să privești în ecranul telefonului mobil pentru a crea condițiile optime pentru un somn liniștit și profund.
      Telefonul nu va face decât să-ți stimuleze mintea și să te facă mai alert, o combinație nefavorabilă pentru odihnă. Nu este bine nici să începi să folosești telefonul dacă nu poți adormi pentru că vei agrava problema. Alege orice altă activitate care te relaxează și care nu presupune privitul într-un ecran. Poți testa câteva exerciții de yoga sau poți asculta melodii la radio.
      2. Îți poți deteriora vederea
      Telefoanele mobile emit un nivel ridicat de lumină albastră care poate deteriora retina dacă te expui la ea seara sau noaptea pentru că nu mai este echilibrată de lumina naturală.Dacă vei continua să faci acest lucru pe termen lung s-ar putea manifesta degenerescența maculară sau chiar orbirea.
      3. Vei avea un somn agitat și întrerupt
      Chiar dacă ai reușit să adormi telefonul mobil aflat în dormitor va avea un impact negativ asupra calității somnului. Este foarte probabil să te trezești des în timpul nopții dacă ai privit în ecranul telefonului înainte de a te culca, mai ales dacă îl ții pe o noptieră, lângă pat. În cadrul studiilor de specialitate utilizarea telefoanelor mobile în pat a fost corelată cu reducerea fazei REM a somnului. Această etapă a odihnei este cea care asigură refacerea organismului și joacă un rol critic pentru păstrarea amintirilor pe termen lung, stimularea creativității și rezolvarea problemelor complexe.
      4. Ar putea apărea durerile de spate
      În momentele în care te uiți la telefon din pat îți forțezi corpul într-o poziție incomodă, care afectează alinierea gâtului cu restul corpului și exercită o presiune crescută asupra terminațiilor nervoase localizate la nivelul coloanei vertebrale și gâtului.
      Dacă te doare spatele în timp ce folosești telefonul mobil în dormitor, nu poți îndoi gâtul sau îți amorțesc degetele nu ignora aceste simptome. Este posibil să dispară a doua zi, dar dacă vei continua să-ți cauzezi aceste dureri timpul de vindecare se va prelungi până în momentul în care vor deveni permanente.
      De asemenea, oamenii de știință au demonstrat că folosirea telefonului în pat reduce cu până la 30% capacitatea sistemului respirator.O cantitate mai redusă de oxigen poate afecta negativ funcțiile tuturor organelor.
      5. Îți va scădea capacitatea de concentrare
      Folosirea telefonului în pat va provoca și o scădere semnificativă a capacității de concentrare a doua zi. Potrivit studiilor realizate, persoanele care utilizează telefonul mobil înainte de a merge la culcare se trezesc mai greu dimineața și nu au senzația că au dormit bine sau că au energie suficientă. 
      De asemenea, se concentrează mult mai greu tot restul zilei. Persoanele care citesc o carte înainte de a se odihni se trezesc revigorate și gata de acțiune, așa că schimbă-ți obiceiurile și nu alimenta cercul vicios care îți poate pune în pericol perfomanțele fără să bănuiești.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Chiar dacă arată foarte bine, popularii pantaloni scurtați sau șosetele scurte NU sunt deloc potrivite pentru zilele friguroase.
      Medicii avertizează că sănătatea celor care nu poartă şosete şi pantaloni lungi în anotimpul rece și pe ger, și nu își acoperă glezna, poate fi afectată iremediabil.
      1. NU mai ai parte de banalele răceli, ci de adevărate și supărătoare complicații. Picioarele reci duc la apariţa gripei şi răcelii.
      2. Rinichii sunt afectați. Picioarele reci duc la infecţii ale tractului urinar. Printre cauzele infecției urinare este și un sistem imunitar slăbit, un factor favorizant. În timpul iernii, de exemplu, sistemul imunitar este slăbit din cauza temperaturilor scăzute. La femei, de exemplu, hipotermia poate crește sensibilitatea organismului și poate fi un factor ce contribuie la declanșarea afecțiunii de cistită bacteriană.
      3. Cistita se poate declanșa la o femeie chiar și din simplul fapt că aceasta stă cu tălpile pe o suprafață rece. Persoanele care au o astfel de sensibilitate trebuie obligatoriu să evite să stea cu picioarele goale prin casă pe gresia, pe cimentul sau pe parchetul rece. De asemenea, în sezonul de iarnă trebuie protejată și zona bazinului, recomandat este să se poarte puloverele lungi și groase, care ajung peste coapse.
      4. Medicii avertizează că în timpul iernii trebuie să păstrăm picioarele calde şi uscate. În zona gleznelor pielea este subţire, iar stratul de grăsime este foarte subţire sau inexistent, și de aceea trebuie acoperite. Doar o acoperire asigură un confort termic adevărat și ne ferește de îmbolnăviri și complicații.
      5. Nu este exclusă nici apariţia degerăturilor, atunci când este foarte frig sau deteriorarea sistemului nervos din zona gleznei.
      6. Afectarea încheieturii piciorului. Mai mult, pot apărea afecţiuni precum inflamaţia şi osteoartrita (o afectiune în care cartilajul protector al suprafețelor articulare se deteriorează odata cu trecerea timpului).
      7. Gleznele goale iarna pot duce la o circulaţie proastă a sângelui în picioare şi la slăbirea întregului sistem imunitar.
      Sunt doar câteva din efectele gleznei goale expuse frigului. De aceea medicii insistă să optăm pentru șosetele lungi și pantaloni cu o lungime normală. Pe lângă protejarea gleznelor cu șosete, medicii spun că pentru a-ți păstra gleznele, lpicioarelor calde și uscate este foarte importantă și încălțămintea pe care o porți. De exemplu, pantofii sport sau cu toc iarna nu protejează deloc piciorul de frig.
      realitatea.net
    • julia122997
      De julia122997
      Adrian Streinu Cercel a declarat că „tratament care să se adreseze acestui virus nu există, în schimb există tratamente patogenice, care se adresează căilor prin care boala se poate constitui, ceea ce este deosebit de important”.
      Care sunt simptomele. Simptomele date de îmbolnăvirea cu coronavirus seamănă foarte mult cu cele ale gripei: febră, tuse seacă, stare generală proastă, durere de cap și tulburări respiratorii.
      Virusul se transmite de la om la om. În eventualitatea în care la unitățile de primiri urgențe ale spitalelor vor ajunge persoane care prezintă aceste simptome, ele vor fi întrebate dacă au călătorit în zone afectate de noul coronavirus sau dacă au intrat în contact cu persoane care au călătorit în zonele respective.
      Există tratament pentru coronavirus? Un tratament care să se adreseze acestui virus nu există în acest moment, în schimb există tratamente patogenice, care se adresează căilor prin care boala se poate constitui, a explicat managerul Institutului de Boli Infecțioase Matei Balș.
      hotnews.ro
    • julia122997
      De julia122997
      1. Steluța de mare. De fiecare dată când te trezești, înainte să cobori din pat, întinde-te cât poți de mult, cu mâinile și picioarele depărtate. Și nu uita să zâmbești cât faci acest exercițiu.
      2. Conectează-ți simțurile după ce te ridici din pat. Inspiră și expiră profund de câteva ori. Deschide geamul, privește și ascultă ce se petrece afară, iar apoi continuă rutina ta matinală.
      3. Încearcă să practici meditația. Asta te-ar putea ajuta să reacționezi mai calm la ce ți se întâmplă pe parcursul zilei, să nu fii irascibil/ă și să răspunzi la orice cu zâmbet.
      4. Notează undeva trei lucruri pentru care ești recunoscător/recunoscătoare cât servești cafeaua. Poți scrie succint ce ti s-a întâmplat bun în ziua precedentă, ce emoții ai trăit sau ce te-a impresionat. Pune bilețelul la un loc vizibil și recitește-l când ești trist/ă.
      5. Implică-ți oamenii dragi în aceste practici. Spuneți-vă lucruri frumoase, încurajați-vă, urați-vă o zi frumoasă și îmbrățișați-vă.
      zugo.md
  •