Ce să nu mănânci dimineața


    Micul dejun este una dintre cele mai importante mese ale zilei, iată de ce trebuie neapărat să mănânci dimineața. Dar, potrivit specialiștilor, și mai important este ce alegi să mănânci la micul dejun.

shutterstock_1069350137.jpg

Un mic dejun sănătos ar trebui să includă alimente bogate în fibre, proteine și grăsimi sănătoase, care să te energizeze și să te mențină sătulă pentru mai mult timp. Alimentele nepotrivite consumate la micul dejun pot provoca slăbiciune, foame, crește riscul diferitelor boli și pot duce la creșterea în greutate. Lista noastră conține 7 feluri de mâncare și produse care nu merită consumate la micul dejun dacă dorești să eviți consecințele de mai sus.

Cereale

1-1.jpg

Fulgii au puține substanțe utile organismului – în cea mai mare parte sunt făcute din făină fină, care nu conține fibre și substanțe nutritive esențiale, și, în același timp, crește brusc nivelul de glucoză și insulină din sânge. Mai mult ca atât, cerealele conțin mult zahăr, iar zahărul în cantități mari poate duce la obezitate, boli cardiovasculare și nu doar.

Pancake și vafe

1-2.jpg

Îți place să comanzi clătite sau vafe în timpul brunch-ului cu prietenele? Te sfătuim să schimbați acest obicei. Cert este că, clătitele și vafele sunt făcute din făină premium – potrivit oamenilor de știință, o astfel de făină poate provoca diabet de tip II și obezitate. În plus, clătitele și vafele sunt adesea servite cu sirop de porumb, care poate crește, de asemenea, riscul de diabet.

Pâine cu margarină

1-3.jpg

În majoritatea soiurilor de pâine se conțin puțini nutrienți, puține fibre și o mulțime de carbohidrați rapidzi – ceea ce înseamnă că o astfel de pâine poate ridica foarte rapid nivelul zahărului în sânge. Creșterea zahărului din sânge, la rândul său, duce la eliberarea insulinei și, după un timp scurt, te vei simțiți din nou flămândă și vei mânca mai mult decât trebuie. În ceea ce privește margarina, conține „grăsimi trans” – cel mai dăunător tip de grăsime care poate duce la boli cardiovasculare.

Brioșe

1-4.jpg

Brioșele sunt făcute din făină fină, ulei vegetal rafinat, ouă și zahăr. Singurul ingredient sănătos din această listă sunt ouăle. Iar restul ingredientelor sunt dăunătoare organismului. Iar dacă brioșele sunt acoperite deasupra cu un topping dulce – acest lucru crește conținutul de calorii al tortului și, desigur, conținutul de zahăr din acestea.

Suc de fructe

1-5.jpg

Dacă dorești să începeți ziua în mod sănătos, nu începe cu suc de fructe. Majoritatea sucurilor conțin mult zahăr, adesea în acestea se adaugă sirop de porumb – așa cum am menționat deja, aceste componente pot duce la diabet, obezitate și multe alte consecințe neplăcute. Vestea proastă este că, chiar și sucul de fructe proaspăt stors are mult zahăr. Sucurile sunt, de asemenea, dăunătoare, deoarece sunt absorbite foarte repede și duc astfel la o creștere rapidă a glicemiei. Drept urmare, la scurt timp după micul dejun s-ar putea să vă simțiți obosiți și flămânzi.

Batonașe din granola

1-6.jpg

Deși batonașele de granola conțin cereale integrale, acestea sunt în cantități mici, deci conținutul de fibre este scăzut. Dar zahărul în aceste produse este în doze mari. Pe lângă zahăr, batonașele de granola mai pot conține sirop de porumb. Iată de ce o astfel de gustare poate poate duce la probleme de sănătate.

Iaurtul degresat

1-7.jpg

Iaurtul grecesc natural cu fructe de pădure este o opțiune excelentă pentru un mic dejun sănătos. Dar la iaurtul degresat cu îndulcitor ar fi mai bine să renunți. Lipsa de grăsimi sănătoase transformă astfel de iaurturi într-un desert deloc benefic pentru sănătatea ta.

ea.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Pacienţii au contactat cu minorul care a fost diagnosticat cu această maladie săptămâna trecută.
      Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Sănătatea Publică, cazurile se află în proces de investigare.
      Amintim că precizează că Agenţia Naţională pentru Sănătatea Publică a anunţat săptămâna trecută că două cazuri de rujeolă au fost confirmate în Chişinău. 
      Este vorba despre doi copii, care au contactat cu un alt minor infectat.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Semințele de in sunt una dintre variantele naturale pentru un păr frumos și mătăsos, fiind apreciat în special de femeile care au părul creț sau ondulat. 
        
      O rețetă simplu de preparat, care oferă numeroase beneficii pentru păr este tratamentul din semințe de in. Printre efectele acestui produs natural se număra stimularea creșterii părului, hidratarea și menținerea scalpului sănătos. 
        
      Ce trebuie să știi despre semințele de in 
        
      Semințele de in sunt deja recunoscute drept superalimente, fiind folosite în panificație, în smoothie-uri sau adăugate în terciul de ovăz. Sunt surse excelente de proteine, acizi grași omega-3, fibre și antioxidanți. În același timp, se spune că au capacitatea de a echilibra nivelul hormonilor din organism. Dar semințele de in pot fi folosite și în ritualurile de înfrumusețare, fiind incluse în diverse măști de păr sau loțiuni de corp intens hidratante. 
        
      Care sunt beneficiile semințelor de in pentru păr? 
        
      „Printre principalele motive de îngrijorare ale clienților noștri se află părul uscat, deteriorat, precum și creșterea lentă a părului. Semințele de in conțin vitamină E, fibre și acizi grași omega-3, toate acestea fiind grozave pentru a combate problemele menționate mai sus. Părul nostru este practic o fibră, ceea ce înseamnă că includerea semințelor de in în ritualul de îngrijire a părului oferă numeroase beneficii”, declară hairstilistul Monique Clay. 
        
      „Fibrele din semințele de in fortifica părul în profunzime. În același timp, acizii grași omega-3 îmbunătățesc textură părului, îl fac mai elastic și mai rezistent. De asemenea, inul hidratează părul și reduce ruperea, apariția vârfurilor despicate și a firelor rebele”, spune specialistă. 
        
      Cât rezistă tratamentul din semințe de in făcut în casă? 
        
      Acesta poate rezistă până la trei săptămâni în frigider, cu ajutorul uleiurilor esențiale precum rozmarin, iasomie sau lavandă, care au efect conservant. 
        
      Cum să folosești tratamentul de în pentru păr 
        
      „Fie că preferi să folosești uleiul de în sau gelul din semințe de in, este important să-ți speli părul înainte, să-l usuci și apoi să aplici gelul sau uleiul, după care să lași să acționeze sub o căsca de dus”, spune Clay. 

        
      Ai nevoie de următoarele ingrediente și ustensile: 
       apa   semințe de in   cană pentru măsurat   lingură din lemn   o șosetă nouă din lycra, pentru strecurat   borcan din sticlă cu capac ermetic   uleiuri esențiale  Acestea sunt ingredientele și ustensilele de bază de care ai nevoie pentru a prepară tratamentul din semințe din in. Poți adaugă și alte ingrediente precum gel de Aloe vera sau uleiuri esențiale. 
        
      Rețetă pentru tratamentul de păr din semințe de in: 
       1/4 cană cu semințe de in   2,5 căni cu apa   uleiuri esențiale (opțional)   Aloe vera (opțional)   Pune apa într-o cratiță și adaugă semințele de in. 
      Lasă la fiert la foc mediu timp de 7-10 minute, amestecând des pentru că semințele să nu se lipească de oală. 
      Mucilagiul din semințele de in îi va oferi apei o textură asemănătoare albușului de ou. Nu trebuie să fie nici prea groasă, dar nici prea lichidă. 
      Oprește aragazul și lasă gelul obținut la răcit timp de aproximativ 45 de minute. În acest timp gelul se va îngroșă. 
      Pune șosetă din lycra pe gură unei căni pentru măsurat, apoi toarnă amestecul în șosetă. 
      Stoarce apoi gelul din șosetă de dres pentru a eliberă tot lichidul. 
      Pasul următor constă în adăugarea câtorva lingurițe cu gel de Aloe vera, dacă dorești, dar și a câtorva picături de uleiuri esențiale. Uleiul esențial din arbore de ceai calmea.
      andreearaicu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dacă beți apă, luați două vitamine și dacă tratați afecțiunile minore neglijate.
      În fiecare zi, o porție generoasă de fibre din legume, fructe semințe, cereale integrale. De ce să nu le ratați? Acestea sunt descompuse de bacteriile din intestine până la particule infime, care trec în sânge. 
      Odată ce intră în circulație, devin factori de creștere tocmai pentru apărarea imunitară de la porțile de intrare, nas ori gură. Adică pentru imunoglobulina A.
      Veronica Lazăr, Facultate Biologie, Universitatea din București: „Imunoglobulina A are un rol important la nivelul mucoasei, cuplându-se cu aceste substanțe străine recunoscându-le și împiedicându-le să adere la celulele gazdei. Fenomenul se numește excludere imună.”
      Vitamina C este un alt ajutor în special dacă aveți în jur persoană bolnave.
      Elena Lațcan, medic primar ORL: „Pereții celulelor le întărește să nu mai pătrundă germeni în interiorul celulelor. Dacă cineva din familie sau de la serviciu e răcit, noi ceilalți putem să luăm vitamina C un gram pe zi. Un gram pe zi vreo 10 zile.”
      Pe de altă parte, orice infecție la nivelul capului poate lua din apărarea de la porțile de intrare. Adică vă lasă descoperiți în fața virusurilor respiratorii.
      Ionuț Leahu, medic implantolog: „Trebuie să ne imaginăm că imunitatea e reprezentată de 100 de băieți care ne apară. Din acești 100 de băieți, în funcție de cât de infectată e gura, putem avea între 10 și 50 de băieți care să ne apere. Infecțiile din gură sunt infecții care nu dor, de cele mai multe ori și tocmai de aceea, când vine pacientul prima oară, ii facem o radiografie dentară.  Dacă sunt găuri la vârful rădăcinilor, acolo clar sunt infecții.”
      Infecția e rezolvată prin manevre stomatologice, nu cu antibiotice. Odată rezolvat focarul de infecție, apărarea revine la normal.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății în lume aproximativ 15 la sută de femei suferă din cauza depresiei postnatale. În Moldova situaţia este şi mai grea. Anna Şceglova din Chişinău s-a ciocnit cu simptomele ei, deseori invizibile pentru cei din jur.
      "După naşterea copilului am stat trei zile la maternitate. Peste două zile după revenirea acasă, am încetat să dorm. Când mă uitam la copil mereu îmi părea că el nu respiră. Citisem tot felul de prostii despre sindromul de moarte subită a sugarului. Tot mi să părea că lucrul acesta mi se va întâmpla mie", a spus Ana Șeglova, mamă.
      În lupta cu anxietatea şi simptomele depresiei Anna era ajutată de psiholog şi părinţi, care permanent erau alături de ea şi o ajutau cu sfaturi în clipele cele mai grele.
      "Sunt foarte recunoscătoare familiei mele, care m-a susţinut mereu. Fără ei mi-ar fi şi mai greu. Este important să ai cu cine vorbi despre fricile tale. Fricile nu dispăreau, până şi acum mi-i ruşine. Există riscul unor învinuiri neîntemeiate. Dar dacă nu vorbeşti - rişti să te arunci pe geam", a zis Ana Șeglova, mamă.
      Prin stări similare trece fiecare a şaptea femeie din Moldova. Depresia postnatală, în pofida denumirii poate apărea în timpul sarcinii şi duce la schimbarea esenţială a scării de valori şi comportamentului.
      "Starea de spirit depresivă duce la nedorinţa de a face cele mai obişnuite lucruri, distanţarea de oamenii care erau cândva cei mai apropiaţi, nedorinţa de a discuta cu ei. În unele cazuri se pot manifesta atacuri de panică", a zis Irina Șibaeva, mamă.
      În lipsa unui ajutor calificat, depresia poate deveni cronică şi să ducă la suicid. În Moldova, din cauza unor stereotipe de percepere, femeile se tem să se adreseze la psiholog. Or specialiștii insistă ca mamele să se adreseze după ajutor cât mai curând posibil.
      Ajutorul specialistului poate fi solicitat în centrele sănătăţii psihologice, care sunt deschise în toate policlinicile raionale.
      Anul trecut opinia publică a fost zguduită de vestea că o tânără din Bălţi, mama a doi copii şi-a pus capăt zilelor din cauza depresiei postnatale.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Un grup de cercetători din Danemarca a descoperit că persoanele ale căror mame au fost diagnosticate cu diabet înainte sau în timpul sarcinii prezentau un risc mai mare cu până la 91 de procente de a dezvolta anumite probleme de sănătate, precum formarea unor cheaguri în vasele de sânge, până la 40 de ani.
      Totodată, urmaşii femeilor care au prezentat complicaţii diabetice aveau un risc general mai mare cu 60 de procente.
      Cercetătorii susţin că procedurile de depistare şi tratamentele aplicate femeilor care speră să devină mame ar putea contribui la reducerea riscului de boli cardiovasculare la următoarea generaţie.
      Pentru acest studiu, oamenii de ştiinţă au analizat date înregistrate la nivel naţional a circa 2,4 milioane de copii care s-au născut fără afecţiuni cardiace congenitale în Danemarca, între anii 1977 şi 2016. 
      Ei au identificat femeile care au dezvoltat diabet înainte de sarcină, în timpul acesteia şi pe cele afectate de complicaţii diabetice.
      Dintre 2.432.000 de copii născuţi fără afecţiuni cardiace congenitale, 54.864 (2,3%) au fost expuşi la diabet matern. 
      Persoanele născute de femei cu diabet au prezentat o creştere totală cu 29 de procente a riscului de boli cardiovasculare cu debut precoce în comparaţie cu cele ale căror mare nu au fost afectate de diabet.
      Cele mai semnificative asocieri au fost identificate în cazul descendenţilor femeilor care au avut complicaţii diabetice sau cu diabet şi antecedente de boli cardiovasculare.
      A fost, de asemenea, identificat un risc mai mare de anumite tipuri de boli cardiovasculare în cazul copiilor născuţi de femei cu diabet - un risc cu 91% mai mare de embolie pulmonară, un risc cu 82% mai mare de tromboză venoasă profundă şi un risc cu 78% mai mare de hipertensiune arterială în primele patru decenii de viaţă.
      Riscurile au fost similare în cazul diabetului de tip 1 şi a diabetului de tip 2.
      Autorii studiului publicat în jurnalul ştiinţific BMJ au declarat că aceste rezultate ''subliniază importanţa strategiilor eficiente de depistare şi prevenire a diabetului la femeile aflate la vârste fertile''.
      ''Trebuie monitorizate riscurile de boli cardiovasculare ale urmaşilor mamelor cu diabet şi investigate posibile intervenţii pe parcursul vieţii care ar putea reduce apariţia bolilor cardiovasculare'', au concluzionat cercetătorii.
      agerpres.ro
  •