Ce reguli respectăm când revenim la sala de sport


    Pandemia a afectat şi funcţionarea sălilor de sport, care vor fi redeschise abia din 15 iunie, conform hotărârii Comisiei Extraordinare de Sănătate. Însă vestiarele, băile, piscinele, zonele de spa vor mai rămâne închise, în scopul combaterii răspândirii noului coronavirus. Unii administratori sunt de acord cu măsurile adoptate de autorităţi, pe când alţii se arată nemulţumiţi.

gym1.jpg

"În ceea ce priveşte piscinele, saunele, suntem de acord să mai rămână închise, dar în cazul vestiarelor şi duşurilor, vrem ca autorităţile să-şi revizuiască deciziile. Imediat ce au aflat despre aceste interdicţii, clienţii ne-au cerut să le înghețăm abonamentele şi aşa mai departe. Nu mi se pare corect ca sălile să fie deschise, iar duşul şi vestiarele să rămână închise", a spus Alexei Pervanciuc, patronul unei săli de sport.

Unii patroni ai sălilor de fitness nu-şi imaginează cum acestea vor activa în noile condiţii.

"Noi suntem de acord ceea ce ţine de dezinfectarea, soluţii la intrare, în săli, servitoarea noastră va făcea curat, practic, non-stop. Ca să scoatem din folosinţă vestiarele mi se pare inacceptabil şi nu văd sensul redeschiderii, căci nimeni nu va veni la sala cu vestiarul închis, toţi vor pleca în parc", a zis Dumitru Ştirbu, administrator.

În schimb, alţi administratori aşteaptă cu nerăbdare ziua de 15 iunie.

"După redeschidere, câteva săptămâni la rând nu vom avea un flux mare de clienţi. Mai cu seamă că este vară, oamenilor le place să facă sport în parc. Anume din acest motiv suntem optimişti, vom respecta normele şi aşteptăm 15 iunie cât mai rapid", a declarat Vladislav Rojnov, administrator.

Activitatea sălilor de sport și fitness a fost suspendată din 17 martie, odată cu declararea stării de urgenţă.

publika.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "Viaţa mea a fost ca un vis, dar apoi m-am trezit."
      În tinereţe, Phyllis Sues a fost balerină, apoi dansatoare pe Broadway. La 50 de ani a devenit femeie de afaceri. Totul s-a schimbat când Phyllis a împlinit 75 de ani. Anume atunci i-a venit ideea să practice gimnastica aeriană. Pur şi simplu şi-a spus că poate să o facă şi a făcut-o. Chiar dacă a fost balerină, până la vârsta de 75 de ani nu încercase nimic asemănător. Cu toate acestea, a început să se descurce de minune şi să realizeze acrobaţii complicate.
      Lui Phyllis i-a plăcut să înoate împotriva curentului. La 75 de ani a decis să-şi schimbe total stilul de viaţă.
      "Viaţa mea înainte de 75 de ani a fost mai mult ca un vis, după care m-am trezit. Am dorit să fiu activă, să învăţ ceva nou. Am decis că fiecare zi este o viaţă nouă şi că fiecare zi ar trebui să fie luminoasă.”
       
      Îndrăgostită de dans, fitness şi yoga
      Femeia a recunoscut că nu s-a gândit vreodată să practice yoga, să sară coarda sau să danseze tango argentinian, ci toate aceste hobby-uri au găsit-o la un moment dat.
      „Mi-a luat o viaţă întreagă ca să-mi placă de mine aşa cum sunt acum. Yoga, tango-ul şi săriturile cu coarda m-au găsit din întâmplare când viaţa mea se ducea spre apusul soarelui. Dar nu, s-a dovedit a fi răsăritul! Acum fac doar ceea ce-mi cere trupul şi sufletul ”, a explicat femeia pe contul ei de Instagram.
      Nu există restricţii importante în dieta femeii. Phyllis mănâncă des, dar porţii mici. Şi niciodată greutatea sa nu a depăşit 50 kg, iar în ultimele două decenii a fost de 45 kg.
      O carte cu sfaturi
      La începutul anului 2020, Phyllis şi-a lansat propria carte pe care a început-o acum cinci ani. Iniţial a fost întitulată ,,Douăzeci de sfaturi cum să-ţi schimbi viaţa”, după care numărul de sfaturi a ajuns la 22, iar titlul s-a schimbat în ,, My Trip to a Healthy, Active 96”(Călătoria mea către Sănănate, Activ 96)
      Iată câteva sfaturi/recomandări din partea lui Phyllis pentru o viaţă activă:
      1. Să nu spui niciodată că nu ai suficient timp sau nu ai puterea necesară să fii activ, este o scuză.
      2. În al doilea rând: nu este niciodată prea târziu să-ţi schimbi viaţa.
      3. În viaţă trebuie să ai un anumit program, o disciplină.
      4. Nu staţi pe loc: mişcaţi-vă, ascultaţi, studiaţi, faceţi ceva util, dar nu staţi.
      5. Amintiţi-vă că organismul nostru are abilităţi unice, iar dacă aveţi grijă de el, vă va permite să trăiţi o viaţă lungă şi luminoasă.
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Nucleele nu sunt celule musculare, ci centre de control a celulelor, care construiesc şi susţin fibrele musculare.
      Potrivit studiului, publicat în anul 2008 de Frontiers in Physiology, nucleele suplimentare, care se formează în timpul antrenamentului, se păstrează chiar şi atunci când celulele musculare se usucă fiind neutilizate sau încep să se descompună. Posibil că pentru toată viaţa.
      Descoperirea memoriei musculare denotă că, în timpul carantinei sau, de exemplu, a unei boli de durată, se poate pierde masa musculară, dar nucleele nu dispar. Iată de ce odată ce vei reveni la antrenamente, îţi vei recupera forma rapid. Cu cât mai multe nuclee vei reuşi să formezi, cu atât mai rapidă va fi recuperarea.

      Cu toate acestea, pe timp de carantină vă recomand:
      1. Peste o zi efectuează un antrenament uşor cu propria greutate – flotări, genuflexiuni, fandări, scândura etc.
      2. O dată sau de două ori pe săptămână se recomandă un antrenament cardio cu intensitate medie, dansuri de exemplu.
      3. Îmbunătăţeşte zi de zi flexibilitatea şi mobilitatea articulaţiilor. 
      omactiv.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…
      „Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.
      De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.
      Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…
      Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.
      Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.
      Dacă ai nevoie de energie dimineața…
      Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.
      Dacă te simți stresată…
      Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.
      Dacă vrei să slăbești…
      E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.
      Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…
      Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.
      Dacă nu ai energie când faci sport…
      E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.
      cosmopolitan.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Football School „Olimpus” de la Botanica invită băieți și fete cu vârsta cuprinsă între 4 și 10 ani. Școala oferă tinerilor jucători antrenamente la cel mai înalt nivel, menține o atmosferă pozitivă și educă dragostea pentru fotbal. Îi poți găsi pe facebook sau la numărul de contact – 0794 14 333.
      Zimbru Chișinău a anunțat în septembrie 2019 înscrierea copiilor născuți în anii 2013 și 2014 într-un grup condus de renumitul fotbalist moldovean Igor Țîgârlaș. Alți antrenori de succes îi poți găsi la sediul Zimbru de la Botanica, telefon 022 819 309.
      CS Real-Succes, un club de fotbal care se găsește în sectorul Buiucani al capitalei, primește copii, dar și juniori pentru antrenamente. Pe pagina clubului gățiți și diverse sfaturi de la antrenorii de fotbal Real-Succes. Pentru contacte și programări – 0691 38 674.

      Academia de Fotbal Radu Rebeja este unul dintre cele mai proaspăt înființate cluburi de fotbal din Chișinău, în sectorul Buiucani. „Instruieşte-te din greu, luptă ușor!” – este una dintre devizele clubului care poartă numele celebrului fotbalist moldovean. Pentru antrenamente contactați 0767 00 400.
      Fc Mold Progress este un club fondat de câțiva pasionați de fotbal, unii dintre ei și antrenori în cadrul clubului. Cu sedii la Buiucani și Schinoasa, clubul primește copii de la 4 ani, având un orar convenabil atât școlarilor, cât și celor care încă merg la grădiniță. Îi găsiți pe Facebook și la telefon 0792 29 384.

      CSCT Buiucani are o tradiție care începe în 1997. De atunci clubul se poate lăuda cu 2 titluri de Campion al Republicii Moldova, 14 titluri de vicecampion al RM şi 12 locuri III (medalii de bronz). Pentru înscrieri și informații accesați Buiucani.md sau apelați 079 942 539 și 060 183 337.
      FC Sportul este clubul care își desfășoară antrenamentele în sectorul Ciocana al capitalei. Clubul se poate lăuda că îl are printre antrenori pe unul dintre cei mai cotați fotbaliști ai momentului – Artur Ioniță. Pentru înscrieri – 0767 15 428.
      Academia Viitorul se află în sectorul Râșcani și pregătește copii pasionați de fotbal de la 4-5 ani. Pentru detalii și poze de la antrenamente căutați-i pe rețelele sociale sau la telefon –  0798 98 437.

      Clubul de Fotbal „Getica” își are sediul la Telecentru. Poți să faci programări pentru antrenamentele copilului chiar pe pagina de facebook a clubului, unde afli și noutățile despre echipele active, sau la numărul de contact 0790 78 728.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Şcolile sportive oferă ajutor multilateral instituţiilor extraşcolare şi de învăţământ la organizarea practicării în masă a culturii fizice şi a activităţilor sportive de întremare în ramurile de sport practicate, astfel contribuind la formarea identităţii personale, sociale în afara orelor de curs. În instituțiile sportive din Municipiul Chișinău se practică în 46 secții sportive 23 ramuri de sport, unde sunt antrenați circa 6129 elevi, dirijați de circa 300 profesori – antrenori. Orele de antrenament se desfășoară gratuit, conform orarului stabilit.
      Iată lista acestor instituții, cu adresele fizice și numerele de contact:
      Școala Sportivă „Speranța”este amplasată pe str. Ion Creangă 47/2 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022) 746553. 
      În 72 grupe de instruire se practică 3 ramuri de sport: gimnastică (ritmică sportivă, artistică ), lupte (greco-romană,liberă și judo), jocuri (baschet și volei) întrunind un număr de 874 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în săli și pe terenul instituției sportive, precum și în unele săli din instituțiile secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată nr. 2 de handbal este amplasată pe str. Melesteu, 21 în sectorul Botanica, telefonul de contact (022) 354762). 
      În 29 grupe de instruire se practică proba handbal întrunind un număr de 404 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în sala și pe terenul instituției sportive precum și în unele săli din instituțiile secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată de atletism nr.3 este amplasată pe Bulevardul Grigore Vieru, 11, în sectorul Râșcani, telefonul de contact (022)22157). 
      În 39 grupe de instruire se practică atletismul cu trei secţii: alergări, sărituri şi aruncări întrunind un număr de 357 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit pe stadionul „Dinamo” şi la Manejul de atletism, în perioada de iarnă.
      Școala de fotbal pentru copii de la 3 ani Tracia, cu filiale în 4 sectoare ale Chișinăului, telefonul de contact – 069279777, Site: Tracia.md. 
      Tracia este o rețea de școli de fotbal care antrenează copii de la vârste timpurii. Începând cu 3 ani. Metoda de predare este inspirată din fotbalul olandez. Copiii au parte de o socializare și disciplinare eficientă.
      În anul 2019 rețeaua numără 120 de tineri fotbaliști în 4 locații diferite (Botanica, Telecentru, Buiucani, Ciocana). Iar în scurt timp se planifică extinderea prin toate sectoarele orașului Chișinău. 

      Şcoala Sportivă Specializată de polo pe apă nr.4 „Gh. Osipov” este amplasată pe strada Miron Costin 24/1 în sectorul Râșcani, telefonul de contact (022) 441013.
      În 44 grupe de instruire se practică proba polo pe apă întrunind un număr de 649 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit (în bazinul instituției sportive).
      Școala Sportivă nr. 6 este amplasată pe strada I. Pelivan, 30 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)746688.
      În 52 grupe de instruire se practică probele de Taekwondo WTF, înot și polo pe apă întrunind un număr de 642 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în sala sportivă și bazinul școlii precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      Şcoala Sportivă Specializată de Șah şi Joc de Dame nr.7 este amplasată pe strada Vasile Lupu, 14 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022592880).
      În 32 grupe de instruire se practică probele de șah și jocul de dame întrunind un număr de 386 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în școală și în unele instituții de învăţământ secundar general.
      Şcoala Sportivă nr. 8 este amplasată pe strada Nicolae Costin, 63 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022516972).
      În 22 grupe de instruire se practică probele de înot, badminton și tenis de masă întrunind un număr de 343 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în bazinul școlii și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      Școala Sportivă Specializată de înot și fotbal nr. 11 este amplasată pe strada Aleco Russo,57 în sectorul Ciocana, telefonul de contact (022331343).
      În 27 grupe de instruire se practică probele de înot și fotbal întrunind un număr de 440 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului stabilit în bazinul instituției și pe terenul de fotbal al sectorului Ciocana.
      Școala Sportivănr.12 din or. Vadul lui Vodă este amplasată pe strada Nistreanu, 27 din orașul Vadul lui Vodă, telefonul de contact (022416058).
      În 36 grupe de instruire se practică probele sportive la volei, fotbal, box, lupte libere, aerobică sportivă întrunind un număr de 445 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în săli și pe terenul instituției sportive precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.

      Școala sportivă nr.13 din or. Cricova este amplasată pe strada Cricova Nouă 2 din orașul Cricova, telefonul de contact (022453093).
      În 33 grupe de instruire se practică probele sportive la fotbal, karate-do tradiţional, lupte libere și volei, întrunind un număr de 438 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în săli și pe terenul de fotbal al instituției.
      Școala sportivă Specializată de polo pe apă „Delfin” este amplasată pe strada Șciusev, 96 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)234763.
      În 31 grupe de instruire se practică proba polo pe apă întrunind un număr de 430 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în bazinul Școlii sportive specializate de polo pe apă nr. 4 „Gh. Osipov” și Școlii sportive nr.6.
      Școala Sportivă Specializată de haltere este amplasată pe strada Vasile Lupu, 23 în sectorul Buiucani, telefonul de contact (022)715224.
      În 32 grupe de instruire se practică probele de haltere și iahting întrunind un număr de 163 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în sala specializată de haltere și la baza de iahting de la lacul Ghidighici.
      Școala Sportivă de scrimă este amplasată pe strada Armeană, 43 în sectorul Centru, telefonul de contact (022)275040.
      În 15 grupe de instruire se practică proba de scrimă (floretă și rapiră) întrunind un număr de 151 elevi. Lecțiile de antrenament se desfășoară conform orarului în sala sportivă specializată de scrimă a Manejului de atletism precum și în unele săli din instituțiile de învăţământ secundar general.
      ea.md
  •