Ce efecte are renunțarea la lactate pentru organism?


    Din ce în ce mai multe persoane renunță la lactate, devenind vegane sau pur și simplu considerând că este mai sănătos să nu mai consume lapte, iaurt, brânză, cașcaval și produse care conțin așa ceva. Dacă și tu te gândești să faci asta, iată ce efecte are renunțarea la lactate pentru organism.

lactate-660x400.jpg

Poți scăpa de durerile de cap

Brânzeturile conțin tiramină, care poate duce la dureri de cap sau chiar migrene. Dacă și tu suferi regulat de aceste probleme, poți lua în calcul renunțarea la lactate pentru a te bucura de acest afect. În același timp, lactatele conțin vitamina B2, deci asigură-te că mănânci suficiente ciuperci, spanac sau migdale.

Balonarea poate fi un efect al intoleranței la lactoză și se datorează faptului că mulți oameni nu au lactază, o enzimă necesară pentru digerarea corectă a laptelui. Astfel, poți observa că digestia ta se îmbunătățește. Totuși, în cazul acesta este recomandat să renunți treptat la lactate – o schimbare bruscă a alimentației te poate face chiar mai balonată.

Sănătatea intestinală poate avea de suferit

Tractul digestiv conține multe tipuri diferite de bacterii, atât bune, cât și rele. Anumite produse lactate cum ar fi iaurtul grecesc conțin bacterii bune și probiotice care îmbunătățesc sănătatea intestinului, deci e recomandat să le înlocuiești cu alternative care conțin culturi active.

Poți pierde substanțe nutritive importante dacă nu ai o dietă corectă

Lactatele conțin calciu și vitamina D, deci trebuie să te asiguri că iei aceste substanțe din alte alimente. Multe tipuri de lapte vegan sunt fortificate cu calciu și vitamina D, deci alege-le pe acelea.

Te poți îmbolnăvi mai ușor

Ai putea observa că sistemul imunitar devine mai slab după ce renunți la consumul de lactate, iar asta se datorează lipsei de vitamina B12. Dacă e cazul, poți consuma alimente fortificate cu această vitamină sau consultându-ți medicul, dacă vrei să iei un supliment B12.

Pielea ta va arăta mai bine

Unul dintre principalele beneficii are renunțării la lactate este îmbunătățirea sănătății pielii, care va fii mai curată și strălucitoare.

Starea ta de spirit poate deveni mai stabilă

Datorită numărului mare de hormoni care se găsesc în laptele de vacă, poți experimenta modificări ale dispoziției. Când renunți la lactate, starea de spirit poate deveni mai stabilă.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Toxinele sunt prezente peste tot în jurul nostru, în aerul pe care îl respirăm, în apa pe care o bem, în mâncarea pe care o consumăm. Spre exemplu, smartphone-ul este plin de bacterii care ne pot îmbolnăvi cu uşurinţă. Toxinele cu care avem de-a face zi de zi sunt acumulate de corpul nostru şi acest lucru poate duce la boli grave. 
      Semne că organismul tău este plin de toxine:
      Suferi de constipaţie
      Atunci când mâncăm, consumăm din neatenţie o mulţime de chimicale, precum conservanţi, coloranţi şi arome artificiale. Intestinele care sunt însărcinate cu digestia trebuie, de asemenea, să se confrunte cu fluxul acestor toxine. Acumularea toxinelor poate duce la probleme de stomac şi constipaţie. Consumul alimentelor bio şi a apei, precum şi limitarea consumului de alcool ar trebui să ajute la rezolvarea problemei. 
      Creier înceţoşat
      Dacă te simţi ameţit, confuz ţi nu eşti în stare să te concentrezi nici măcar dimineaţa după un somn bun, toxinele ar putea fi de vină. Aceste toxine provoacă o serie de reacţii care distrug vitaminele şi mineralele esenţiale care ajută la buna funcţionare a organismului. 
      Deodorantele nu îşi mai fac efectul şi te simţi murdar
      Dacă simţi că miroşi chiar şi după ce ai făcut duş şi te-ai dat cu deodorant, toxinele ar putea fi explicaţia. Acestea produc gaze şi mirosuri neplăcute care sunt eliminate prin pori.
      Dureri articulare şi musculare accentuate
      Dacă nu ai fost la sală sau nu ai depus un efort fizic deosebit, dar ai dureri musculare şi articulare, acumularea toxinelor ar putea fi motivul. Durerile corporale sunt indicatori care ar putea indica o inflamaţie necontrolată în organism. 
      Modificări la nivelul pielii
      Pielea este cel mai mare organ din organism şi este adesea expusă la poluare. De asemenea, produse precum şampoanele, balsamurile, săpunurile şi loţiunile pe care le folosim pot conţine substanţe chimice nocive.
      Expunerea la atât de multe substanţe chimice poate duce la simptome precum acnee, erupţii cutanate şi eczeme.
      Insomnia
      Pe de o parte, toxinele te pot face să te simţi extenuat, iar pe de altă parte pot să îţi deregleze somnul. Acumularea toxinelor în organism poate determina scăderea nivelului cortizolului, hormonul care controlează somnul, afectându-l negativ. Insomnia poate duce la probleme severe de sănătate, aşadar poate ai nevoie de detoxifiere. 
      Continui să te îngraşi
      Dacă observi o creştere a greutăţii deşi mergi la sala de sport, e posibil să fie ceva în neregulă cu hormonii. Toxinele pot afecta în mod negativ nivelul anumitor hormoni din organism, inclusiv pe cei responsabili de menţinerea greutăţii. Adoptarea unei diete bio şi o detoxifiere atentă ar trebui să ajute. 
      Respiraţie urât mirositoare
      Respiraţia urât mirositoare este, de obicei, un simptom al problemelor digestive. Apare atunci când sistemul digestiv lucrează pentru a digera tot ceea ce mănânci. Însă, problemele digestive pot apărea şi atunci când ficatul se luptă pentru a curăţa toate toxinele acumulate. 
      Unghii fragile şi cu probleme
      Gravitatea face ca toxinele să ajungă în partea inferioară a corpului, iar unghiile ar putea fi cele care au cel mai mult de suferit. Degetele de la picioare sunt acoperite mare parte din timp de şosete sau pantofi închişi, ceea ce creează un mediu favorabil oricărui tip de ciupercă, iar unghia este cea mai predispusă pentru dezvoltarea ei. 
      Căderea părului
      Căderea părului nu este un simptom al acumulării toxinelor de zi cu zi. Poate fi lucrarea mai multor toxine letale precum arsenic, plumb şi taliu, întâlnite în fumul de ţigară.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Aceste produse avansate finale glicozilate se formează atunci când lipidele sau proteinele sunt combinate cu glucidele în sânge. Astfel, dacă ne dorim să întârziem îmbătrânirea. să avem un organism sănătos și să avem o piele mai frumoasă, o schimbare în alimentație poate fi de mare ajutor. În lista următoare vei găsi 5 sfaturi de urmat pentru a substitui mâncărurile care îți dăunează.
      1. Înlocuiește cartofii prăjiți cu cartofii dulci
      Alimentele prăjite în ulei la temperaturi înalte eliberează radicali liberi, substanțe care accelerează îmbătrânirea și alterează pielea la nivel celular.
      Așadar, alternativa pentru cartofii prăjiți o reprezintă cartofii dulci la cuptor. Aceștia sunt bogați în cupru, substanță care sporește producția de colagen. Cu toate acestea, ai grijă să nu adaugi prea multă sare, care poate cauza deshidratare.
      2. Înlocuiește carnea foarte procesată cu carnea de pasăre
      Carnea procesată – printre care se numără salamul sau șunca- conține foarte mult sodiu, sulfiți și grăsimi saurate. Acestea pot conduce la deshidratare, provocând apoi inflamație.
      Puiul sau curcanul la grătar, pe de altă parte, reprezintă o sursă de aminoacizi, substanțe care contribuie la producția de colagen.
      3. Consumă avocado sau ulei de măsline în loc de margarină
      Margarina era privită într-un timp drept o alternativă mai sănătoasă pentru unt. Cu toate acestea, faptul că produsul este bogat în acizi grași trans-nesaturați înseamnă că lasă pielea mai vulnerabilă la radiații UV, afectând elasticitatea și colagenul.
      4. Satisface-ți pofta de dulciuri cu iaurt sau fructe
      Zahărul în exces poate afecta, de asemenea, nivelul de colagen, sporind îmbătrânirea. Prin urmare, data viitoare când îți este poftă de ceva dulce mănâncă fructe sau iaurt cu puțină miere. Afinele sunt o variantă foarte bună în ambele cazuri pentru că sunt bogate în antioxidanți.
      5. Renunță la carbohidrații procesați și încearcă pâinea integrală
      Există o legătură între mărirea indicelui glicemic- cauzată de consumul de carbohidrați procesați- și nivelul de produse avansate finale glicozilate din sânge. Ai putea, deci, să înlocuiești alimentele ce conțin astfel de substanțe cu pâinea integrală fără zahăr adăugat, bogată în antioxidanți.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Fă 10.000 de pași zilnic
      Aplicațiile de pe telefonul mobil te pot ajuta cu ușurință să ții evidența pașilor pe care îi faci zilnic. O plimbare ușoară după cină ajută la digestie, alege să urci pe scări în loc de a folosi liftul și mergi cu bicicleta sau pe jos până la birou în loc de mașină sau mijloacele de transport în comun.
      8 ore de somn
      Somnul de frumusețe nu mai este de ceva timp un mit și, atunci când nu ai parte de ore suficiente de somn, vei observa cum se acumulează kilogramele în plus, devii mai stresată și apar și multe alte probleme de sănătate.
      Accent pe hidratare
      Bea apă și nu ignora importanța hidratării. 8 pahare de apă pe zi reprezintă cantitatea recomandată, însă uneori acest lucru pare imposibil din cauza stilului de viață agitat pe care îl avem. Încearcă să bei cât mai multă apă posibil și, atunci când vrei altceva, adaugă în apă felii de citrice sau fructe.
      Fără alimente prăjite
      Optează întotdeauna pentru alimente pregătite la cuptor sau fierte în locul celor prăjite. Deși o porție de cartofi prăjiți, savurată din când în când, nu va crea mari probleme, renunțarea la prăjeli este un pas important către un organism mai sănătos.
      Controlul porțiilor
      Dacă, atunci când poftești, alegi o porție mică de fast-food, va fi mai benefic decât o cantitate considerabilă atunci când simți că organismul tău îți solicită astfel de alimente.Acest lucru este valabil pentru orice fel de alimente consumi și indiferent de momentul când servești masa.
      Gătește acasă
      În loc să îți cumperi tot felul de lucruri nesănătoase – pline de calorii și grăsimi – de la magazinele din apropierea locului de muncă, mai bine încerci să gătești tu acasă preparate sănătoase pe care să le poți lua cu tine la job. Atunci când tu ești cea care pregătește masa, știi exact ce ingrediente folosești și cum le-ai preparat.
      Încearcă alimente organice
      Deși acest lucru poate fi considerat un lux, ce zici dacă încerci să îți organizezi o mică grădină de legume și verdețuri, eventual chiar pe balconul tău? Vei consuma, măcar parțial, alimente sănătoase, fără pesticide sau alte adaosuri.
      Înlocuiește grăsimile saturate cu cele nesaturate
      Acest lucru înseamnă să renunți la chips-uri și să consumi mai multe alimente bogate în Omega 3. Asigură-te că ai mereu în frigider avocado, somon și nuci pentru momentele în care simți nevoia de a ronțăi ceva.
      Fără televizor sau telefon atunci când mănânci
      Renunță la tot ceea ce înseamnă tehnologie atunci când mănânci. Acest lucru îți va ajuta creierul să recunoască momentul când te simți sătulă și nu vei fi tentată să mănânci mai mult decât ai cu adevărat nevoie.
      elle.ro

    • Calandrella
      De Calandrella
      Nu sunt medic, nu sunt nutriționist, însă am înțeles niște chestii, care poate la un moment dat le-am ignorat, negat așa cum o face multă lume. De ce am ales să vi le spun?
      – Pai, răspunsul meu este simplu – ca să fac un bine urechilor care sunt atente sa audă, ochilor care sunt treji să vadă și minților care sunt capabile să înțeleagă! 
      Articolul meu poate va trezi multe întrebări, multe dezacorduri, însă nimeni nu o sa va spună chestiile astea. Nici măcar medicii. Și mi-am zis eu mie, dacă medicii nu o spun, „de ce nu aș spune-o eu”? Eu am ignorat acest subiect, atâta vreme cât nu am știut, fiindcă asta nu se spune nicăieri sau cum îmi place mie să zic, „la noi nu se învață educație alimentară ca lumea să cunoască”, fiindcă asta nu e „profitabil” nimănui, mai ales companiilor mari de producție, statului, market-urilor etc.
      Nu săriți la mine în cap să îmi spuneți că beți lapte pentru calciu, fiindcă nici măcar medicii nu vă vor spune că de fapt laptele scoate calciul din organism și nu îl suplinește, după cum se crede atât de cert și ferm! 
      Până nu m-am documentat, nu știam și nu îmi dădeam seama de faptul ca lactatele conține o substanță anumita „cazeina”, care nu face deloc bine organismului nostru.
      Cu acest scop, am luat un „clid” de cărți din domeniu și am început să mă informez.

      IATĂ CE CHESTII INTERESANTE ȘI UTILE AM AFLAT!
      În laptele de vacă cazeina se găsește de 300 de ori mai mult decât în laptele uman, care ajută la dezvoltarea oaselor mari, iar în stomac se coagulează, formând substanțe foarte dificil de digerat de către om, dar ușor de digerat de stomacul cu patru compartimente al vacii. În corpul nostru, această masă compactă constituie o imensă greutate pentru organism, căruia îi trebuie o energie uriașă pentru a o elimina, utilizând de asemenea și o cantitate mare de Calciu pentru asta (în acest fel, reducând cantitatea Calciului din organism și nu suplinind-o). Din nefericire, nu reușește să o elimine, mai mult, o depune pe pereții intestinelor, împiedicând astfel, asimilarea altor nutrienți pentru organism. Rezultatul: oboseală, constipații, migrene, alergii, boli de inimă. Derivații digestiei laptelui eliberează în organism un mucus toxic, foarte acid. Cazeina acționează ca un clei, care lipește toate toxinele de pereții tubului digestiv.
      O să spuneți voi că, alternativa sunt produsele lactate pasteurizate (cu penicilina și alte antibiotice) însă acestea sunt și mai periculoase, adăugând noi chimicale organismului nostru. Pasteurizarea laptelui se obține în urma încălzirii până la 80 Grade Celsius, în vederea distrugerii bacteriilor, dar această încălzire provoacă, pe lângă distrugerea bacteriilor și o scădere considerabilă a valorii nutritive a laptelui.
      Prin fierbere laptele își pierde calciul, fierul și fosforul, care nu mai pot fi asimilate decât în cantități infime, restul, neasimilat, depunându-se ca deșeuri ce constituie depozitele toxice din sânge.
      Dacă vă interesează de unde chiar puteți lua cu certitudine cantitatea de Calciu, aflați că îl puteți lua din toate vegetalele cu frunze verzi, din nuci, curmale, smochine, prune și pătrunjel, sub o formă foarte convenabilă și la îndemână. De altfel, vacile își iau calciul din ierburi, nu au nevoie să sugă unele de la altele. Este un lucru constatat faptul că oamenii care suferă o deficiență de calciu au și o dieta foarte acidă, pentru că lactatele formează în organism un mediu acid.
      Dacă totuși nu doriți să renunțați la lactate, iată câteva sfaturi cum să îl consumați cât mai sănătos posibil:
      dacă beți lapte, beți-l simplu (nepasteurizat), natural, de casă. Laptele crud este mai ușor de digerat și bogat în nutrienți, populat de o floră indigenă benefică. Bineînțeles, mă refer aici la laptele crud de la vacile de la bunici, care pasc pe deal iarbă grasă, adică la vacile sănătoase, crescute natural;
      în loc să cumpărați iaurturile și chefirul din market, care mai că nu conțin lapte deloc, faceți mai bine acasă lapte acru/lapte prins/iaurturi/smântână (pe net sunt o grămadă de rețete) – din lapte Bio, din surse de încredere. Puteți adăuga la el semințe, nuci hidratate sau fulgi de ovăz, pentru un plus de sănătate (urmează aici pe blog o rețetă de lapte prins cu semințe hidratate pe care o puteți folosi la dejun fără probleme);
      nu combinați lactatele cu alte alimente greu de digerat, fiindcă și așa sunt generatoare de mucus în organism;
      cel mai asemănător laptelui uman este laptele de măgăriță, după care urmează laptele de capră, așa că dacă aveți posibilitate beți-l/utilizați-l pe acesta;
      În două cuvinte, cam așa stau lucrurile cu lactatele, eu nu vă îndemn să renunțați de tot la ele, fiindcă până la urmă fiecare decide individual ce e bine și ce e rău pentru propriul organism, însă aceste informații pot fi utile în cazul în care vă frământă o problemă de sănătate și nu cunoașteți cauza. A-ți citit, faceți o concluzie pentru voi și mergeți mai departe, însă decizia luată mi-aș dori să fie în favoarea sănătății voastre! 
      Eu nu am exclus lactatele cu totul, mai ales că le folosesc foarte des la gătit pentru rețetele pe care le postez pe blog, însă pentru mine importantă e dozarea și sursa lor. Cunosc persoane care nu mănâncă nimic la masă fără borcanul cu smântână alături 
      Mai jos vă prezint o modalitate tare simplă de obținere a unui produs făcut acasă, mai sănătos decât altele care se vând pe rafturile market-urilor – lapte acru/sau lapte prins. Veți avea nevoie de 1 litru de lapte crud și de 3 linguri cu smântână, dintr-o sursă de încredere.
      Ingrediente:
      1 litru lapte crud
      3 linguri cu smântână
      Folosiți pentru a face laptele acru un borcan de 1 litru, în care turnați laptele, puneți 3 linguri cu smântână, amestecați bine cu o lingură de lemn și lăsați la temperatura camerei sau la cald timp de minim 8 ore. Apoi puteți pune borcănașul în frigider și savurați din el laptele prins timp de maxim 3 zile. 
      Iată așa fac eu și mi-a plăcut ce a ieșit de fiecare dată!

      Vă doresc multă sănătate și nu uitați că – mâncarea trebuie să vă aducă sănătate și stare de bine, nicidecum invers!
      diaskitchen.com
    • Calandrella
      De Calandrella
      Cu toate acestea, mai ales daca sunt amestecate cu alcool si daca se face abuz, ele dauneaza organismului, fiind un adevarat pericol pentru sanatate.
      Trebuie sa retinem ca un consum indelungat de bauturi energizante poate cauza boli cardiovasculare, de ficat sau atacuri de panica. Nu sunt recomandate copiilor, gravidelor, femeilor care alapteaza, persoanelor cu intoleranta la cofeina, cu hipertensiune arteriala sau boli de inima.
      Ce substante contin bauturile energizante
      • Cofeina. Absolut toate bauturile energizante contin cofeina. Trebuie sa retinem ca 100 mg de cofeina stimuleaza activitatea cerebrala, iar 240 de mg cresc activitatea cardiovasculara.
      • Taurina. O cutie de bautura energizanta poate contine in medie de la 400 la 1.000 de mg de taurina. Aceasta este un aminoacid ce se gaseste in tesuturile musculare si se presupune ca imbunatateste activitatea cardiovasculara, dar acest lucru nu a fost inca dovedit stiintific.
      • Carnitina este o componenta a celulelor umane ce contribuie la oxidarea rapida a acizilor grasi. Carnitina stimuleaza cresterea metabolismului si reduce oboseala musculara.
      • Guarana si ginseng-ul sunt plante medicinale, cu un rol tonifiant asupra organismului.
      • Vitaminele din complexul B. Este adevarat ca aceste vitamine sunt esentiale pentru o activitate normala a creierului, dar consumate in exces, acestea pot produce palpitatii, tremuratul mainilor si al picioarelor.
      De ce sa nu abuzezi de energizante
      • Un consum prea mare poate cauza probleme cu cresterea presiunii arteriale sau cu cea a continutului de zahar in sange. Mai mult, persoanele care sufera de afectiuni cardiace ar trebui sa evite astfel de bauturi.
      De asemenea, aceste bauturi pot creste riscul de aparitie al unor boli de inima la o persoana clinic sanatoasa daca sunt baute des si in cantitati mari.
      • Bauturile energizante pot provoca insomnii, iritabilitate si chiar depresie.
      • Bauturile energizante comercializate in Romania au in componenta intre 3 si 8 E-uri, substante care pot dauna grav sanatatii.
      • Consumate in exces pot duce la aparitia unor probleme gastrice, dar si neurologice.
      • Amplifica actiunea alcoolului si sporesc efectele fumului de tigara.
      • Energizantele impiedica actiunea calciului si de aceea nu sunt recomandate in adolescenta.
      • Energizantele contin cofeina, iar consumul ridicat poate duce la anxietate sau palpitatii, aritmii, hipertensiune. Printre efectele sale adverse se numara si efectul diuretic al cofeinei, care duce la deshidratare.
      Iar in combinatie cu zaharul, un alt ingredient al bauturilor energizante, gradul de deshidratare este si mai ridicat. De aceea, mai ales cand faci sport, fereste-te de energizante.
      • Zaharul este principalul ingredient al bauturilor energizante. O cutie de bautura energizanta contine 27 g de zahar, adica o valoare energetica de 112.5 kcal. Atat de mult zahar poate incetini evacuarea gastrica, provocand instalarea deshidratarii.
      Energia oferita de zahar nu este pe termen lung, iar impreuna cu cofeina duc la o cadere energetica atunci cand efectul bauturii dispare. Din cauza continutului mare de zahar pot fi foarte periculoase pentru diabetici sau pentru cei cu variatii ale glicemiei.
      sfatulmedicului.ro
  •