Ce beneficii aduc ceaiurile din plante pentru sănătate


    Ceaiurile din plante pot ameliora probleme cum ar fi insomnia, crampele menstruale și anxietatea. Mai jos, poți regăsi câteva exemple de ceaiuri din plante, care aduc beneficii incredibile pentru sănătate. Iată despre care dintre acestea este vorba!

dreamstime_m_57374667.jpg

Ceaiurile din plante și beneficiile pe care le aduc organismului:

1. Ceaiul de mușețel

Mușețelul nu te ajută doar să te relaxezi. Câțiva dintre compușii chimici din compoziția sa, în special bisabolulul, acționează ca antispasmodici. Cu alte cuvinte, relaxează mușchii de la nivelul tractului digestiv și uterului, ușurează disconfortul stomacului după masă și calmează crampele menstruale.

2. Ceaiul de chaga

Ciuperca chaga, o ciupercă ce se găsește pe mesteacăn, se crede că este antiinflamatoare, antibacteriană și bogată în antioxidanți, putând proteja organismul chiar și împotriva cancerului. Un studiu din 2004 a constatat că extractul de ciuperci chaga oferă protecție celulară împotriva daunelor aduse ADN-ului. Profită de acest ingredient pentru a combate inflamația din corp.

3. Ceaiul din rădăcină de păpădie

Rădăcina de păpădie este o plantă amară și stimulează funcția gastro-intestinală, fiind în mod tradițional pentru indigestie și constipație. Este, de asemenea, o alternativă populară pentru cafea, fără cafeină, și o modalitate plăcută de a stimula digestia înainte sau după o masă grea. De asemenea, poți calma indigestia cu mai multe remedii naturale acasă.

4. Ceaiul de balsam de lămâie

Balsamul de lămâie are un efect ușor de îmbunătățire a dispoziției, dar și un efect de sedativ, fiind utilizat în mod obișnuit pentru a trata probleme cum ar fi tulburările de somn, neliniștea, anxietatea și depresia.Poate scădea atenția, așa că ar trebui evitat atunci când faci activități la care trebuie să fii atent, cum ar fi condusul. 

5. Ceaiul din frunze de zmeură

Frunzele de zmeură conțin fragrină, o substanță care ajută la ameliorarea crampelor menstruale. De asemenea, poate ameliora sângerarea excesivă. Dar dacă ai o problemă de sănătate care te face sensibil la hormoni, dacă ești însărcinată sau alăptezi, discută cu medicul despre ce este sigur pentru situația ta sau dacă ar trebui să eviți acest ceai în timpul sarcinii.

6. Ceaiul de ghimbir

S-a dovedit clinic că ghimbirul este un remediu sigur și eficient pentru prevenirea și tratarea grețurilor. Acesta poate ajuta, de asemenea, în cazul indigestiei și flatulenței.

7. Ceaiul de fenicul

Ceaiul de fenicul este folosit pentru a calma un stomac deranjat. 

8. Ceaiul de mentă

Ceaiul din această plantă este răcoritor și poate stimula digestia.

Ai grijă să verifici de fiecare dată cu atenție eticheta produselor pe care le folosești și discută cu medicul tău despre posibilele efecte secundare sau despre interacțiunile cu medicamentele sau afecțiunile pe care le ai!

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Ți se pare că apartamentul tău are un interior fără personalitate și monoton? Poți aduce un plus de culoare cu ajutorul plantelor. De îndată ce incluzi natura în interiorul spațiului în care locuiești te vei simți energizat, iar aerul din jurul tău va fi mult mai pur. Dacă plantele de mari dimensiuni sunt ideale pentru a umple colțurile goale ale camerelor sau a completa decorul, nici cele care ocupă puțin spațiu nu sunt de ignorat. Optează pentru micro plante de apartament dacă nu ai la dispoziție o suprafață mare, dar vrei să înfrumusețezi fiecare colț și să ai parte de aer curat în orice moment al zilei.
      Nuanțele variate de verde te vor face mai optimist și se vor armoniza cu restul lucrurilor din cameră fără să te copleșească.Un avantaj considerabil pentru plantele mici din ghivece este faptul că se pot încadra în locuri diferite și le poți muta des dacă ai idei noi pentru aranjarea unei camere.
      Iată care sunt cele mai utile micro plante de apartament:
      1. Aloe vera

      Este o plantă de mici dimensiuni, care crește armonios dacă are parte de lumina soarelui. Trebuie să lași pământul să se usuce complet înainte de a uda din nou planta, fiind alegerea ideală dacă ești ocupat și nu vrei să ai grijă constant de plante. În plus, aloe vera este foarte utilă și ca remediu natural pentru arsuri minore sau expunerea excesivă la soare.Aloe vera arată interesant plasată pe rafturile bibliotecii.
      2. Anthurium

      O plantă anthurium se va integra foarte bine într-un apartament mic și se adaptează diferitelor tipuri de lumină. În acest mod nu vei fi obligat să o plasezi în apropierea feresterelor, ci o poți așeza în locul care ți se pare ideal pentru puțină culoare. Se potrivește de minune pe mese sau birouri, dar și pe etajere.
      3. Planta chinească a banilor

      Este foarte apreciată pentru frunzele mici și rotunde, fiind destul de greu de găsit. Este uneori numită și planta misionarului pentru că s-a răspândit în toată lumea datorită misionarului norvegian Ahnar Espergen, care a luat ramurile acasă în 1940 și le-a împărțit cu cei dragi.Planta are nevoie de semi-umbră, pământul trebuie bine scurs și este potrivită pentru decorarea rafturilor din apartament.
      4. Echeveria

      Face parte dintre plantele suculente mici și se integrează foarte bine în atmosfera de birou de la serviciu, dar și într-un apartament de dimensiuni reduse. Aduce puțină culoare, dar nu extrem de intensă, fiind ideală în spațiile cu nuanțe pastelate sau în apropierea cărților. Are nevoie de lumină parțială sau directă.
      5. Bambusul norocos

      Este o plantă decorativă care poate crește atât în ghiveci, cât și în apă. În cazul în care alegi apa ai grijă să o schimbi la fiecare 7-10 zile și să o filtrezi.Dacă preferi să folosești ghiveciul nu trebuie să uzi din nou planta decât când vezi că pământul s-a uscat la suprafață. Nu plasa bambusul în lumina directă de la fereastră pentru că îi va face mai bine o lumină mai redusă. Este foarte potrivit ca decor pentru mese.
      6. Peperomia

      Are frunze groase, care își mențin un nivel ridicat de  hidratare, planta rezistând perioade îndelungate fără apă. Ocupă puțin spațiu pentru că se frunzele cresc foarte apropiate, încadrându-se excelent pe rafturile înguste sau pe birourile mici. Ideal este să aibă lumină indirectă, dar poate supraviețui și numai cu lumina de la neon.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De exemplu, știai că susanul crește în păstăi, iar piperul sub formă de ciorchini? Iată cum arată în natură unele dintre cele mai cunoscute condimente și ierburi aromate:
      Vanilia

      Vanilia este o plantă perenă agățătoare originară din America Centrală. Păstăile de vanilie sunt cele care au aroma specifică pe care o recunoaștem cu toții.
      Turmeric

      Turmericul sau curcuma nu este doar un condiment recunoscut pentru nuanța sa de galben intens, ci este și o plantă cu o floare foarte frumoasă, de culoare roz. Pudra de turmeric este obținută din rizomii plantei, care sunt uscați și măcinați. India este principalul furnizor de turmeric din lume.
      Susan

      Semințele de susan pe care le găsim de obicei în produsele de panificație sau în preparatele culinare orientale și asiatice cresc sub formă de păstăi. Planta de susan, care are flori albe sau violet, poate crește până la o înălțime de doi metri. O păstaie de susan, care este de obice foarte mică, de aproximativ 3-5 centimetri poate conține până la o sută de semințe. Susanul este o plantă tolerantă la secetă și crește în zone călduroase și aride.
      Șofran

      Șofranul este unul dintre cele mai scumpe condimente din lume. Este obținut din floarea plantei cu același nume, de la care se recoltează stigmatele. Acestea trebuie recoltate manual, într-un interval scurt de timp, pentru că florile au o durată scurtă de viață.
      Salvie

      Salvia este o plantă folosită de mii de ani în gastronomie, în medicina tradițională, dar și în ritualurile spirituale în unele religii. Frunzele sale au o culoare verde-albăstruie, fiind acoperite cu un puf delicat.
      Rozmarin

      Rzomarinul este originar din zona mediteraneană. Crește sub forma unei tufe perene, veșnic verzi, cu frunze ascuțite asemănătoare acelor de conifere. Frunzele sunt de obicei uscate și măcinate, dar pot fi adăugate și proaspete în preparatele culinare.
      Nucșoara

      Arborele care produce nucșoara este foarte înalt, putând să ajungă la o înălțime de până la 12 metri. Fructele sale sunt mari, asemănătoare piersicilor, iar la interior conțin semințele cunoscute ca nucșoară. Acestea sunt uscate și apoi măcinate.
      Muștar

      Florile de muștar sunt galbene, iar semințele sale sunt de mici dimensiune, de culoare galben închis. Semințele de susan sunt culese, uscate și măcinate, fiind transformate în pasta de muștar pe care o știm cu toții.
      Cuișoare

      Cuișoarele sunt bobocii de floare uscați ai unui arbore tropical. Numai bobocii nedesfăcuți sunt folosiți pentru obținerea cuișoarelor. Arborele înflorește de două ori pe an și produce o recoltă bogată, astfel că prețul acestui condiment este de obicei unul mic.
      Chimion

      Chimionul este o plantă asemănătoare pătrunjelului, rezistentă la ger, care preferă locurile însorite și pământul umed. Semințele sunt culese crude și sunt lăsate să se coacă într-un loc uscat și întunecos.
      Cardamom

      Cardamomul este de asemenea un condiment costisitor pentru că este dificil de obținut. Fructele necoapte ale plantei cu același nume sunt culese, lăsate la uscat la soare, apoi rehidratate și uscate din nou.
      Capere

      Caperele sunt bobocii unui arbust care crește în zona mediteraneană. Bobocii sunt culeși înainte de a înflori și nu se consumă niciodată cruzi. Sunt de obicei conservați în saramură sau oțet.
      Anason stelat

      Anasonul este o plantă veșnic verde, cunoscută pentru tecile sale stelate care conțin semințe aromate. Toate părțile acestei plante sunt aromate, nu doar păstăile sub formă de stea.
      Piperul negru

      Planta de piper este o liană, o plantă agățătoare care crește pe copaci în zonele cu climă caldă și umiditate ridicată. Poate avea o înâlțime de până la 15 metri. Boabele de piper se dezvoltă sub formă de ciorchini. 
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta pe bază de plante include nu doar fructe și legume, ci și nuci, semințe, uleiuri, cereale integrale, fasole și, în general, orice vegetală care se poate consuma. Asta nu înseamnă că sunt vegetarieni sau vegani și nu mănâncă niciodată carne sau produse lactate cei care adoptă acest stil de viață.
      Opiniile specialiștilor
      Mai mulți nutriționiști au analizat regimurile alimentare pe bază de plante din întreaga lume, cum sunt regimul mediteraneean și dieta vegetariană. Regimul mediteraneean se bazează în foarte mare măsură pe hrană obținută din plante, dar include și pește, pui, ouă, brânză și iaurt de câteva ori pe săptămână. Carnea și dulciurile sunt rare. Studiile efectuate pe populații mari care au adoptat acest stil de viață arată că el reduce riscul bolilor de inimă, al sindromului metabolic, al diabetului, al depresiei, al anumitor forme de cancer (de colon, sân și prostată), iar la bătrâni duce la o mai bună sănătate mentală și funcționare fizică. Și dietele vegetariene sunt bune pentru sănătate, cu ajutorul lor reducându-se riscul bolilor cardiace și circulatorii. cercetătorii au arătat că dietele pe bază de plante oferă toate proteinele, grăsimile, carbohidrații, vitaminele și mineralele necesare pentru o sănătate optimă și deseori sunt mai bogate în fibre și fitonutrienți. Însă unii adepți ai stilului vegan au nevoie uneori de suplimente (mai cu seamă vitamina B12).
      Cum începi o dietă pe bază de plante
      Mai întâi, trebuie să știi că această dietă este mai degrabă un stil de viață. Modificarea obiceiurilor alimentare duce la o schimbare în starea generală de bine, mai ales dacă vei face alegeri sănătoase. Așa că nu trebuie să te concentrezi pe anumite feluri de mâncare, ci doar să adopți un stil general, în cadrul căruia poți face oricâte combinații dorești. Iată câteva principii ale dietei pe bază de plante:
      Mănâncă multe legume. Jumătate din farfurie ar trebui să fie plină cu legume la prânz și la cină. De asemenea, ele trebuie să fie foarte colorate. Poți consuma legume și sub formă de gustare, ca hummus sau guacamole.
      Schimbă modul în care privești carnea. Pur și simplu redu cantitatea de carne în general. Gândește-te la carne ca la o garnitură, nu ca la felul principal din farfurie. Iar uneori poți renunța complet la ea.
      Alege grăsimi bune. Grăsimile din uleiul de măsline, nuci, semințe și avocado sunt extrem de sănătoase.
      Gătește vegetarian cel puțin de două ori pe săptămână. Construiește masa în jurul fasolei, cerealelor și legumelor.
      Include cereale integrale la micul dejun. Începe cu fulgi de ovăz, quinoa sau secară. După aceea adaugă nuci sau semințe și câteva fructe proaspete.
      Alege mereu verdele. Tot ce este verde face parte din această dietă. Există o mulțime de plante cu frunze verzi, cum sunt varza, broccoli, kale, spanacul, salata. Pentru a păstra savoarea și substanțele nutritive ale acestor plante, gătește-te rapid la aburi sau în tigaie fără ulei.
      Construiește masa în jurul salatei. Umple un castron cu tot felul de sortimente de salată. După aceea adaugă alte legume, la alegere, după gustul propriu. Asezonează aceste frunze și legume cu tofu, mazăre sau fasole și condimentează cu plante aromatice și ulei de măsline.
      Desertul trebuie să fie constituit dintr-un fruct. O nectarină coaptă și zemoasă, o felie înviorătoare de pepene verde sau un măr crocant îți vor satisface trebuința de dulce de la finalul mesei.
      Exemplu de meniu pe bază de plante
      Mic dejun
      Fulgi de ovăz cu banană, nuci și scorțișoară Tortilla cu omletă, fasole, ardei gras, ceapă și brânză Brioșă englezească din cereale integrale cu roșie și avocado Prânz
      Salată grecească: frunze verzi cu roșii, măsline, feta, ulei de măsline și oțet balsamic. Pâine integrală pita și pepene la desert Supă de roșii cu busuioc, crutoane cu tabbouleh și un măr Pizza vegetariană cu mozzarella, roșii, broccoli, ceapă, ardei și ciuperci Căpșune la desert Cină
      Legume la grătar cu tofu și salată de spanac Paste integrale cu fasole și mazăre și o salată romană cu roșii cherry Chili vegetarian cu salată de spanac femeia.ro
    • julia122997
      De julia122997
      De regulă, acestea se găsesc în Insulele Canare, dar mulţi ar zice că sunt rupte din poveşti datorită faptului că arată atât de magic şi de unic!

      Aceşti trandafiri în toate nuanţele de verde posibile sunt absolut umitoare şi pot crea un decor de vis.

      Iată 10 imagini cu plante suculente care arată ca trandafirii!








      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Iar trendul recent al plantelor suculente a devenit unul foarte popular în ultimii ani pentru că aceste plante cu frunze cărnoase sunt foarte ușor de îngrijit și necesită atenție minimă din partea noastră. Suculentele sunt capabile să supraviețuiască în cele mai grele condiții și sunt extrem de simplu de întreținut. O adevărată binecuvântare pentru cei mai mulți oameni, care nu au prea mult timp la dispoziție să se ocupe de plantele de interior.
      Din fericire, suculentele nu doar că sunt foarte frumoase și simplu de îngrijit, dar în același timp au beneficii majore pentru sănătate. Iată care sunt acestea.
      Te ajută să respiri mai bine
      În timpul procesului de fotosinteză, plantele eliberează oxigen. Dar pe parcursul nopții, la fel ca și oamenii, plantele elimină dioxid de carbon. Suculentele, împreună cu alte câteva plante precum orhideele și palmierul areca, produc oxigen pe toată durata nopții. Păstrează aceste plante în dormitor pentru a avea un aer proaspăt de-a lungul nopții, ceea ce te va ajuta să dormi mai bine și să te simți mai odihnit.
      Purifică aerul
      Plantele suculente, la fel ca limba soacrei (Sansevieria) și Aloe vera, sunt excelente pentru a curăța aerul și a elimina toxinele. Cercetătorii de la NASA au descoperit că suculentele sunt capabile să elimine 87% din compușii organici volatili, cunoscuți drept VOC. Aceste plante sunt deosebit de utile în biblioteci, birouri și spații de studiu pentru că substanțele VOC precum benzen și formaldehide se găsesc în covoare, fum de țigară, pungi de hârtie, cărți sau cerneală.
      Previn îmbolnăvirea
      Aproximativ 10% din umiditatea din atmosferă este apă eliberată de plante.Același lucru se aplică și în casă. Cu cât ai mai multe plante, în special în grupuri, cu atât mai mult vei putea îmbunătăți nivelul umidității din casa ta și vei preveni efecte precum pielea uscată, răceli, dureri în gât și tuse seacă. Un studiu efectuat de Universitatea de Agricultură din Norvegia a descoperit că ratele de îmbolnăvire au scăzut cu 60% în birourile în care se află plante. "Am investigat numărul zilelor de concedii medicale ale angajaților cu numărul de plante pe care angajații le puteau vedea în apropierea biroului lor. Cu cât puteau vedea mai multe plante în apropiere, cu atât numărul zilelor de concediu medical raportate a fost mai mic", a declarat Tina Bringslimark, expert în psihologia mediului pentru The Telegraph.
      Te ajută să te concentrezi
      Câteva studii realizate asupra studenților și muncitorilor au descoperit că nivelul de concentrare, atenție și capacitatea cognitivă au fost îmbunătățite atunci când participanții au studiat sau au lucrat având plante în cameră. Un studiu realizat la Universitatea Michigan a descoperit că memoria este îmbunătățită cu 20% atunci când în încăpere sunt prezente plante. Plantele mici, precum suculentele, sunt deosebit de benefice la locul de muncă și nu ocupă prea mult spațiu pe birou.
      Ajută la o recuperare rapidă
      Suculentele pot contribui la scăderea simptomelor răcelii precum dureri de cap, febră sau tuse. Potrivit unei cercetări efectuate la Universitatea Kansas State din SUA, pancienții din spital care aveau plante în saloane au solicitat mai puține medicamente pentru durere, au avut o tensiune arterială mai scăzută și au experimentat un nivel scăzut al oboselii și anxietății.
      eva.ro
  •