Ce alimente trebuie evitate în perioada pandemiei


    În această perioadă de izolare la domiciliu, este important să ştim ce anume este recomandat să cumpărăm din supermarketuri, astfel încât ceea ce mâncăm cât stăm acasă să nu ne afecteze grav starea de sănătate.

Imagen-portada-alta-min.jpg

Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă, este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să ştim ce alimente este mai bine să evităm. Statul în casă şi lipsa mişcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei la tot felul de afecţiuni, astfel că alimentaţia noastră trebuie să fie una sănătoasă.

Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât şi starea de sănătate.

image.png

„Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ceea ce majoritatea oamenilor tind să cumpere, considerând că nu sunt uşor perisabile. Însă, acestea conţin ingrediente sintetice, precum agenţi de intensificare a aromelor, coloranţi, emulsifianţi, îndulcitori artificiali şi alţi aditivi folosiţi pentru a imita calităţile alimentelor proaspete”, a precizat nutriţionistul.

„Pot conţine acizi graşi trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult şi să nu râncezească. Acizii graşi trans nu sunt sănătoşi, deoarece pot creşte nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu şi HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare” a adăugat el.

Ce anume să nu cumpărăm din supermarket

Conform lui Mech, alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre şi alţi micronutrienţi esenţiali. Printre acestea se află: băuturile dulci şi carbogazoase, gustările dulci ambalate, îngheţata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiţii industriali, prăjiturile şi amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată, (cum ar fi cârnaţii sau mezelurile)şi supele instant.

Desigur, lista nu se termină aici. Conservele precum fasolea gătită la borcan şi sosuri ca maioneza sau ketchup sunt la fel de dăunătoare sănătăţii, în special în această perioadă cănd organismul este privat de efort fizic.

Pe de altă parte, sunt indicate cât mai multe fructe şi legume proaspete. Pentru a evita drumuri dese la piaţă sau la supermarket, se pot cumpăra fructe şi legume congelate. Atenţie, însă, cele conservate conţin, de obicei, cantităţi mari de zahăr şi aditivi alimentari care dăunează sănătăţii.

Pentru „ceva dulce” sunt recomandate ciocolata neagră, fructele, mierea şi, în cantităţi mai mici, dulciurile preparate în casă.

clickpentrufemei.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator rasenno

Postat

Băi, moldovenii nuştiu de ce - numai sfaturi dau. De unde să luăm toate acestea?

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Un decret în acest sens a fost semnat de premierul italian, transmite Știri.md.
      Astfel, moldovenii nu vor avea acces în peninsulă, așa cum țara noastră înregistrează zilnic număr mare de cazuri de COVID-19.
      Totodată, Ambasada R. Moldova în Italia a anunță că până la data indicată rămân în vigoare şi reglementările prin care se interzice intrarea în Italia, a persoanelor care în ultimele 14 zile s-au aflat sau au tranzitat următoarele țări: Armenia, Bahrain, Bangladesh, Brazilia, Bosnia și Herțegovina, Chile, Kuweit, Macedonia de Nord, Moldova, Oman, Panama, Peru, Republica Dominicană.
      De asemenea, sunt suspendate zborurile directe și indirecte către și dinspre Moldova. Restricțiile respective se referă și la transportul terestru.
      Excepție de la această regulă este permisă intrarea în Republica Italiană a cetățenilor italieni, statelor Uniunii Europene, statelor Acordului Schengen, Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Andorrei, Principatului Monaco, Republicii San Marino și Statului Vatican, care au reședință/domiciliu în Italia. Aceștia pot intra în țară, cu completarea unei declarații/autocertificare și doar cu respectarea obligatorie a carantinei de 14 zile.
      Menționăm că, iniţial, Italia şi-a închis graniţele pentru moldoveni până în data de 14 iulie.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dependența de e-mail
      La birou ți-l verifici din cinci în cinci minute, când ești pe stradă ești cu telefonul în mână (de multe ori te-ai împiedicat de oameni pentru că pur și simplu aveai tu o presimțire că ai primit ceva pe mail și trebuia să verifici), când ajungi acasă nici nu te descalți bine și ești cu laptopul în brațe? Nici nu-ți dai seama câtă energie îți consumă această activitate aparent nevinovată. Un studiu al unei universități londoneze a descoperit că dependenții de e-mail pierd zece puncte din IQ, ceea ce e echivalent cu pierderea somnului pe durata unei nopți întregi. Cum rezolvi situația: stabilește-ți un program de verificat mailurile primite (o dată la două sau trei ore) și desetează-ți funcția responsabilă cu notificările. Așa nu vei mai sări ca arsă de fiecare dată când primești un simplu spam.
      Cocktail-urile cu fructe
      Pentru că au atâtea ingrediente, aceste cocktail-uri pot declanșa mici alergii, ceea ce cauzează oboseală. Dacă ești la o petrecere și trebuie totuși să bei și tu ceva, alege mixuri mai simple, gen whiskey și cola sau un gin tonic. Vei vedea că ziua următoare nu vei mai căsca de două ori pe minut.
      Abuzul de calmante
      Cum te doare puțin o măsea sau te-ai balonat de la o gură de suc acidulat, calmantele sunt cele mai bune prietene ale tale. Problema cu medicamentele, chiar dacă nu sunt puternice, este că te amețesc și te moleșesc. Da, probabil măseaua nu te va mai durea, dar nu prea vei mai fi în stare de mare lucru în ziua respectivă.
      Tenul cu imperfecțiuni
      Un studiu realizat de Universitatea de Stat din Ohio spune că femeile cu ten imperfect (pete, puncte negre, coșuri) sunt mai predispuse la o stare de oboseală cronică. Dacă nu ai o imagine de sine satisfăcătoare, acest lucru îți va afecta viața atât din punct de vedere social, cât și sexual, ceea ce te va frustra și te va secătui de energie. Sfatul nostru: mergi la un dermatolog bun, ca să scapi odată pentru totdeauna de aceste probleme, sau înarmează-te cu produse cosmetice de calitate, pentru situații de urgență.
      O geantă mult prea grea
      Multe dintre noi îndesăm câte-n lună și în stele în geantă, de uneori ajungem să cărăm pe umeri până la cinci kilograme. Normal că ești constant obosită, greutatea apasă pe plămâni, aceștia capătă mai puțin oxigen, tot corpul tău e sleit de puteri. Rezolvarea: o dată pe săptămână, golește-ți geanta de lucrurile de care nu ai neapărată nevoie (o cutie dublă de absorbante, foehn-ul și trei feluri diferite de balsam de buze? Cred că glumești!)
      Ora de înot
      Nu ești obosită doar pentru că ai ars atât de multe calorii. Institutul Național de Alergii și Boli Infecțioase spune că poți căpăta boli ale sinusurilor din cauza clorului din piscină. Ceea ce poate nu știi e că sinuzita merge mână în mână cu sindromul oboselii cronice. Nu e necesar să renunți la înot ca să scapi de problemă, soluția este mult mai simplă: după fiecare ședință de înot, mergi la saună, ca să-ți eliberezi sinusurile de clor.
      cosmopolitan.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Viața este scurtă și trece repede… este timpul să îți găsești echilibrul între viața profesională și cea personală. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta.
      Ia o pauză și bucură-te de moment!
      Nu e nimic rău în a fi o persoană determinată, care vrea să atingă anumite obiective bine stabilite! Dar orice exces dăunează! Este indicat să ai o viață socială sănătoasă și să comunici cu ceilalți. Trebuie să echilibrezi balanța dintre viața personală și cea profesională. Ai nevoie de timp să te relaxezi și să faci lucruri care te fac fericită. Nu trebuie să ratezi oportunitățile pe care ți le oferă viața doar pentru că eșți prea concentrată să îți atingi obiectivele profesionale.
      Cariera te face fericită?
      Cât de mult lucrezi? În medie, o persoană muncește 45 de ore pe săptămână, ceea ce este destul de mult. Dacă nu ești fericită cu job-ul actual înseamnă că îți răpești șansa la o viață fericită, care să te facă să te simți împlinită. Să îți cauți un loc de muncă în alt domeniu nu este o opțiune pentru tine? Ai putea să te mai gândeșți… Dacă îți doreșți cu adevărat, nimic nu este imposibil iar job-ul tău este un element cheie ca să ai o viață împlinită.
      Alege o dietă sănătoasă!
      Industria alimentară a ieșit de sub control. Cele mai multe alimente sunt pline de aditivi, conservanți și alte chimicale care nu sunt sănătoase pentru organism. Renunță la mâncărurile deja preparate și alege să gătești ceva sănătos la tine în bucătărie. Alimentele proaspete ar trebui să reprezinte 70% din dieta ta. Apa este, de asemenea, foarte importantă! Dacă mănânci sănătos te vei simți mult mai bine, vei avea energie și nu te vei îmbolnăvi atât de des.
      Fă-ți timp pentru familie și prieteni!
      De îndată ce te-ai concentrat pe tine, e timpul să îți faci timp și pentru persoanele apropiate din viața ta. Acest lucru e ceva ce mulți trec cu vederea, fără să își dea seama cât de importante sunt aceste persoane în viața lor. Unele familii devin atât de deconectate încât nu mai știu ce se petrece în viață celuilalt, nu mai mănâncă împreună și trăiesc sub același acoperiș dar au vieți separate. Evită această capcană și amintește-ți cât ești de norocoasă să ai aceste persoane în viața ta. Construiește relații solide cu cei apropiați, păstrează legătură și permite-ți să ai o viață socială sănătoasă.
      Pune accentul pe AICI și ACUM.
      E ușor să îți faci griji în legătură cu conflicte anterioare sau să îți imaginezi scenarii care probabil nu se vor întâmpla niciodată… Ține minte că în felul asta nu faci altceva decât să îți răpești singură fericirea de moment. Tot ceea ce contează este aici și acum. De fapt, fericirea de azi îți asigură și fericirea de mâine și astfel ciclul continuă.
      Fă-ți timp 15 minute pe zi pentru a medita!
      Meditația te ajută să îți găsești echilibrul interior și să te concentrezi pe prezent. Așadar, 15 minute în care să comunici cu tine însăți într-un spațiu liniștit vor face minuni! De asemenea, exercițiile de respirație din timpul meditației te vor ajută să te relaxezi.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      De miercuri, cei care ajung în Ungaria din zonele în care gradul de infecţie este ridicat vor avea interdicţie de intrare în ţară, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.
      "Zone roşii", numite astfel pentru că riscul contaminării cu noul coronavirus este ridicat, sunt Moldova, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia de Nord, Muntenegru şi Ucraina. Cetăţenii care provin din state cu nivel mediu de infectare vor fi supuşi unor controale la graniţă, apoi plasaţi în carantină.
      Vor fi lăsaţi să plece doar după ce vor avea la mână două teste negative la coronavirus, efectuate la un interval de 48 de ore.
      Ţările incluse în "zona galbenă" de autorităţile ungare sunt România, Bulgaria, Portugalia, Suedia şi Marea Britanie.
      Autorităţile de la Budapesta au precizat că decizia a fost luată după ce situaţia epidemiologică din mai multe state europene s-a agravat în ultimele zile.
      De la începutul pandemiei, Budapesta a raportat aproape 3.800 de cazuri de îmbolnăvire şi 595 de decese.
      Știri.md amintește că, recent, și Italia a anunțat că își închide granițele pentru cetățenii din R. Moldova.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      - Tine cont de clima, dar si de sfaturile pediatrului pentru ca micutului tau sa ii fie bine. Nou-nascutul nu isi poate autoregla temperatura corpului la fel ca adultul. De aceea trebuie sa ii asiguri o temperatura ambianta constanta de 20-22 grade C. Aceasta este temperatura la care el se simte confortabil si nu mai este nevoie sa il infofolesti cu multe hainute.
      - Plimbarile le fac bine bebelusilor intrucat aerul curat le intareste sistemul imunitar. Aerul si lumina solara sunt indispensabile organismului bebelusului. Lumina soarelui in special favorizeaza sinteza de vitamina D, importanta pentru cresterea si dezvoltarea oaselor. In plus, o plimbare reprezinta pentru cel mic o noua sursa de stimuli.
      - Este de preferat sa alegi locuri cu multa verdeata, linistite, departe de trafic si de zgomote puternice.
      - Inca de la prima plimbare imbraca bebelusul asa cum te imbraci si tu, adaugand inca un strat subtire de hainute. De exemplu, daca tie iti e bine, in casa, cu un tricou cu maneca scurta, bebelusul se va simti confortabil cu un tricou similar, plus, eventual, un body fara maneca. Aceleasi reguli trebuie sa le respecti si atunci cand iesiti afara la plimbare.
      - Capul bebelusului nu trebuie acoperit, cand este in casa, doar daca este umezeala si afara si este o temperatura scazuta, atat in casa cat si cand iesiti la plimbare, trebuie sa eviti sa il imbraci prea gros deoarece exista riscul supraincalzirii.
      - Dupa prima saptamana de viata, plimbarile in aer liber au efect benefic asupra dezvoltarii bebelusului. Nu expune nou nascutul la temperaturi foarte scazute mult timp si nici nu il lasa sa doarma in soare pentru ca radiatiile ultraviolet pot fi periculoase pentru pielea lui chiar daca tie temperature nu ti se pare ridicata.
      Alte sfaturi:
      - Trebuie evitate plimbările în caz de vânt, ceață sau ploaie deoarece curentul și umezeala pot dăuna sănătății copilului.
      - De asemenea, evită contactul copilului cu persoane care suferă de gripă sau răceală. Anunță medicul pediatru imediat ce observi semnele unei eventuale afecțiuni.
      - Atunci când ieși cu bebelușul la plimbare ești tentată să iei cu tine un întreg arsenal de obiecte de care crezi că vei avea nevoie. Pentru a evita să iei lucruri inutile fă la început o listă de obiecte strict necesare pe care să o ții la îndemână. la cu tine unul sau două scutece de unică folosință, câteva șervețele umede, utile în orice situație, o căciuliță și o păturică ușoară pentru cazul în care condițiile meteo se schimbă brusc și eventual biberonul.
      superbebe.ro
  •