Ce alimente e bine să consumi înainte să mergi la sală


    Pentru a obține rezultatele scontate, sportul trebuie combinat cu o alimentație sănătoasă. Nutriționistul Gianluca Mech explică astăzi care sunt alimentele recomandate înainte să mergi la sală.

pexels-photo-414029.jpeg

Celebrul nutriționist Gianluca Mech spune că grăsimile și carbohidrații sunt recomandate înainte de mersul la sală. Nu însă orice tip de grăsimi și carbohidrați! „Este important să alegeți alimentele care furnizează energie ridicată cu efortul minim al sistemului digestiv. Ponderea carbohidraților trebuie asigurată de alimente bogate în amidon, care sunt ușor digerabile, cum ar fi pâine, biscuiți, paste, orez, cu o porție de zaharuri simple care pot fi utilizate mai rapid de mușchi. Ca grăsimi, este recomandat să alegeți uleiurile vegetale și untul brut, dar în porții mici. Ponderea proteinelor trebuie acoperită, în principal, de proteinele animale cu valoare biologică ridicată (carne și pește cu conținut redus de grăsimi, ouă, lapte și brânză)”, recomandă specialistul.

La fel de importantă este și împărțirea meselor pe parcursul unei zile, întrucât alimentația are un rol extrem de important în șansele pe care le avem de a obține rezultatele dorite.

„În timpul antrenamentului, alimentația are un rol fundamental și trebuie să se adapteze progresiv la nevoile nutriționale, modificate de activitatea musculară crescută. Dieta zilnică trebuie să fie împărțită în 3-4 mese principale. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 25% din aportul caloric zilnic. Ultima masă înaintea unui antrenament trebuie să fie copioasă, dar digerabilă și să fie consumată cu cel puțin 3-4 ore înainte: de exemplu, paste sau orez sau cartofi fierți, unul sau doi biscuiți sau pâine cu unt, miere sau marmeladă, o porție de carne de vită la grătar sau șuncă uscată de vită săracă în grăsimi, salată cu ulei și lămâie, fructe uscate”, explică acesta.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutritioniști, la nivel internațional, sfaturile sale fiind urmate inclusiv de staruri precum Eva Longoria, Anastasia Soare, Al Pacino, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

marieclaire.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      În medie, un om care merge într-un ritm de 7 kilometri pe ora (un ritm obișnuit), poate arde aproximativ 400 de calorii pe oră. De exemplu, dacă te hotărășți să mergi pe jos încă 5 kilometri, vei arde un plus de 300 de calorii pe zi. Bineînțeles că nu este neapărat nevoie să mergi zilnic pe jos 7 kilometri.
      Pentru a pierde în greutate, o persoană trebuie să facă, în medie, aproximativ 2.000 de pași pe 1.6 kilometri, ceea ce echivalează cu arderea a aproximativ 100 de calorii.
      Pentru a slabi 0,5 kg pe săptămâna este nevoie să faci 10.000 de pași pe durata unei zile.
      Dacă ți se par mulți 10.000 de pași, iată câteva idei privind modalitățile în care poți include exercițiile de mers pe parcursul unei zile:
      -Coboară din autobuz cu o stație mai devreme și parcurge restul distanței către casă sau către serviciu pe jos.
      -Parchează-ți mașină mai departe de locul unde trebuie să ajungi și parcurge distanță rămasă pe jos.
      -Mergi pe jos până la locul de muncă, în loc să iei autobuzul sau să mergi cu mașînă.
      -Mergi pe scări în loc să chemi liftul.
      Până și cei mai împătimiți adepți ai mersului pe jos se pot plictisi la un moment dat de planul lor de mișcare, dar lucrurile se schimbă atunci când ai pe cineva lângă tine. Pentru a face lucrurile mai interesante, schimbă planul de mers pe jos în orice mod dorești.
      Atunci când mersul pe jos, este important să menții bărbia sus, să privești drept înainte la o distanță de aproximativ 5 metri, să menții pașii mari, și să încordezi musculatura abdominală și mușchii fesieri.
      Acest stil de mers pe jos te va ajută să obții beneficii maxime de pe urma activității fizice. Cel mai bine este să începi să mergi pe jos doar trei zile pe săptămâna timp de 15 până la 20 de minute. Apoi poți crește treptat frecvența de mers până când ajungi să te plimbi între 30-60 de minute pe zi, aproape în fiecare zi a săptămânii.
      Exercițiile fizice de intensitate moderată se numără printre cele mai bune metode de a pierde în greutate. Acestea reprezintă, de asemenea, unul dintre lucrurile pe care le poți face pentru a slabi 40 de kilograme în decurs de un an fără a ține dietă. Succes!
      secretele.com
    • julia122997
      De julia122997
      В субботу 21 сентября юные бегуны собрались в парке Дендрарий, где отработали свои спортивные навыки. Они провели разминку, поиграли в эстафетные игры, пробежали вокруг озера, обсудили последние детали перед соревнованиями и, что самое главное, приобрели хороших друзей и приятные воспоминания.
      В субботу 28 сентября, в рамках пятого Кишиневского международного марафона состоятся соревновательные забеги для юных атлетов — Kids Run Day by Naturalis. Детские соревнования пройдут на четырех дистанциях с раздельным стартом.

      Для участия в соревнованиях необходимо зарегистрироваться и приобрести слот: https://marathon.md/ru/marathonkids
      Фотоотчет
       
      Cei mai mici dintre alergători au desfășurat ultimul antrenament pentru Kids Run Day 2019
      Cu siguranță pe 28 septembrie se vor întoarce acasă cu medalii și rezultate strălucite deoarece micii campioni n-au ratat niciun antrenament dedicat competiției Kids Run Day by Naturalis. 

      Sâmbătă, 21 septembrie, alergătorii s-au adunat în parcul Dendrarium și și-au pus abilitățile sportive la treabă. Au făcut încălzirea, au desfășurat jocuri de ștafetă, au alergat în jurul lacului, au discutat ultimele detalii legate de cursă și cel mai important - au creat amintiri și frumoase prietenii. 
      Pe 28 septembrie, în cadrul celui de-al cincilea Maraton Internațional Chișinău, se vor desfășura cursele competitive pentru tinerii sportivi Kids Run Day by Naturalis. Cursele pentru copii vor avea loc în patru categorii de vârstă cu starturi și distanțe diferite:

      Pentru a participa la competiții, trebuie să vă înregistrați și să achiziționați un loc de participare: https://marathon.md/ro/marathonkids
      Foto
    • julia122997
      De julia122997
      Сегодня, 27 сентября, на Площади Великого Национального Собрания открывается спортивный городок Sport Expo. Участники соревнований смогут забрать свои стартовые пакеты с 14.00 по 19.00. Также в зоне Sport Expo будет открыт магазин спортивной экипировки и памятных сувениров.
      В субботу, 28 сентября, в 10.00 на Площади Великого Национального Собрания стартуют детские соревнования KIDS RUN DAY by Naturalis. Юные спортсмены получат медали финишеров, а победители — призы и подарки. Гостей ждут конкурсы, активные тренировки и мастер-классы. 
      Также 28 сентября, с 17.00 по 19.00 на территории Food Zone by Radler пройдет традиционное кулинарное мероприятия для участников Кишиневского марафона — Pasta Party by Linella. Все зарегистрированные участники приглашаются на Pasta Party by Linella, чтобы поближе познакомиться друг с другом и подкрепиться накануне соревнований.
      В воскресенье, 29 сентября, на центральной площади Кишинева пройдет основная гонка. Соревнования начнутся в 08.55 с объявления старта для спортсменов-колясочников. 
      На 9.00 назначен старт забегов с дистанциями: 5 km by Herbalife, 10 km by Naturalis, 21 km by Technosoft, 42 km by #BeActive и Fun Run by Iute Credit—1,5 км.
      Организаторы напоминают, что в развлекательном семейном забеге Fun Run by Iute Credit может принять участие любой желающий. Все участники получат в подарок брендированную футболку с символикой пятого Кишиневского марафона. Участие в забеге — бесплатное!
      Внимание! В связи с проведением соревнований в эти выходные в Кишиневе будет перекрыт ряд улиц. Подробнее об этом можно узнать здесь.
      Организаторами Chisinau International Marathon 2019 выступают общественная спортивная организация Sporter и самая популярная доска бесплатных объявлений 999.md.
       
      Toată lumea la cea de-a cincea ediție aniversară a Maratonului Internațional Chișinău!
      Duminică, 29 septembrie, capitala Moldovei va găzdui mii de alergători, care se vor aduna în Piața Marii Adunări Naționale pentru a da „five” celei de-a cincea aniversare a „Maratonului Internațional Chișinău” și a participa la cea mai grandioasă cursă de alergare a țării. 

      Organizatorii evenimentului îi invită pe toți să participe la acest festival sportiv, deoarece, pe lângă competiții, „Chișinău Marathon” a pregătit și multe alte surprize atât pentru participanți, cât și pentru invitați!
      Astăzi, 27 septembrie, în Piața Marii Adunări Naționale se va deschide Sport Expo. Participanții la competiție își vor putea lua pachetele de start în intervalul orelor 14:00 și 19:00. De asemenea, în zona Sport Expo va fi deschis un magazin de echipamente sportive și suvenire.
      Sâmbătă, 28 septembrie, începând cu ora 10:00, în Piața Marii Adunări Naționale va fi dat startul competiției pentru copii „KIDS RUN by Naturalis”. Tinerii sportivi vor primi medalii de finisheri, iar câștigătorii - premii și cadouri din partea partenerilor evenimentului. Oaspeții sunt așteptați de concursuri, antrenamente active și master-class-uri interesante.
      De asemenea, pe 28 septembrie, între orele 17:00 și 19:00, pe teritoriul Food Zone by Radler, va avea loc un eveniment culinar tradițional pentru participanții la „Chișinău Marathon” – „Pasta Party by Linella”. Toți participanții înregistrați sunt invitați la „Pasta Party by Linella” pentru a se cunoaște mai bine și a se încărca cu energie în ajunul competiției.
      Duminică, 29 septembrie, în piața centrală a Chișinăului se va desfășura cursa principală. Competiția va începe la ora 08:55 cu startul pentru sportivii în scaune rulante. 
      Startul curselor de  5 km by Herbalife, 10 km by Naturalis, 21 km by Technosoft, 42 km by #BeActive и Fun Run by Iute Credit de 1,5 km este programat pentru ora 9:00.
      Organizatorii vă reamintesc că la cursa distractivă de familie „Fun Run by Iute Credit” poate participa orice doritor. Toți participanții vor primi cadou un tricou de marcă cu logo-ul celui de-al cincilea „Chișinău Marathon”. Participarea la cursă este gratuită!
      Atenție! În legătură cu desfășurarea competiției din acest weekend, în oraș vor fi blocate o serie de străzi. Aflați mai multe detalii aici.
      Organizatorii „Maratonului Internațional Chișinău 2019” sunt organizația sportivă Sporter și cel mai popular panou de anunțuri gratuite - 999.md.
    • julia122997
      De julia122997
      Соревнования Kids Run Day by Naturalis — это прекрасная возможность для детей зарядиться спортивным азартом и хорошим настроением, получить свою первую медаль за спортивные достижения и самим узнать, что же испытывают опытные бегуны на старте и финише самых важных для них соревнований.
      Принять участие в забегах Kids Run Day by Naturalis могут дети не старше 14 лет, а чтобы все участники соревновались на равных, для каждой возрастной категории предусмотрена своя дистанция. 

      — Дети от 5 до 6 лет соревнуются на дистанции 400 м.
      — Дети от 7 до 8 лет — на дистанции 800 м.
      — Дети от 9 до 10 лет — на дистанции 1200 м.
      — Дети от 11 до 13 лет — на дистанции 2000 м.
      Внимание для родителей! Регистрация на детские забеги Kids Run Day by Naturalis еще открыта. Зарегистрировать ребенка можно по ссылке marathon.md. Стоимость участия составляет 200 леев. Количество участников ограничено.
      Больше информации о мероприятии можно найти на сайте marathon.md.
       
      Chișinăul va găzdui competiția pentru copii Kids Run Day by Naturalis
      Pe 28 septembrie, Chișinăul va găzdui competiția de alergare pentru copii „Kids Run Day by Naturalis”, care face parte din cel mai grandios eveniment sportiv al țării – „Maratonul Internațional Chișinău”.

      Competiția „Kids Run Day by Naturalis” este o oportunitate excelentă pentru copii să se molipsească de pasiunea pentru sport și buna dispoziție, să obțină prima lor medalie pentru realizări sportive și să simtă pe pielea lor emoțiile pe care le au sportivii cu experiență la linia de start și finiș ale celor mai importante competiții.
      La cursa „Kids Run Day by Naturalis” pot participa copiii cu vârsta cuprinsă între 5 și 14 ani. Iar pentru a concura pe picior de egalitate, participanții din fiecare grup de vârstă vor alerga pe distanțe diferite.  

      - Copiii cu vârsta cuprinsă între 5 și 6 ani vor concura pe o distanță de 400 m;
      - Copiii cu vârsta cuprinsă între 7 și 8 ani - pe o distanță de 800 m;
      - Copiii cu vârsta cuprinsă între 9 și 10 ani - pe o distanță de 1200 m;
      - Copiii cu vârsta cuprinsă între 11 și 13 ani - pe o distanță de 2000 m.
      Spre atenția părinților! Înregistrarea la competiția „Kids Run Day by Naturalis” este încă deschisă. Dacă doriți să vă înregistrați copilul la cursă, accesați site-ul marathon.md. Costul participării începe de la 200 de lei. Numărul participanților este limitat.
      Mai multe informații despre eveniment pot fi găsite pe site-ul marathon.md.
    • julia122997
      De julia122997
      Deși se vorbește mult mai des despre conținutul excesiv de zahăr al meniului copiilor, să știi că și prea multă sare le poate face rău. Potrivit specialiștilor, copiii de toate vârstele, atât din orașe mici sau sate, cât și din orașele mari, consumă prea des alimente sărate și există variante extrem de nocive care pot fi irezistibile pentru cei mici.
      Cercetătorii au analizat dieta a peste 2.000 de copii cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani. Deși necesarul zilnic de sodiu variază de la 1.900mg pentru copiii cu vârste cuprinse între 4 și 8 ani până la 2.300mg de sodiu pentru copiii de peste 14 ani, problema este că s-a constatat că meniul celor mici conține de obicei 3.000mg de sodiu pe zi, iar în cazul adolescenților se poate ajunge și la 3.500mg.
       Efectele negative ale alimentelor prea sărate consumate în copilărie
      Chiar dacă ți se pare că sodiul nu este la fel de periculos ca și zahărul, realitatea este că va crea riscuri grave pentru sănătatea copilului nu numai în prezent, ci și la vârsta adultă. În primul rând se relevă impactul excesului de sodiu asupra tensiunii arteriale. Astfel, unul din 9 copii cu vârsta între 8 și 16 ani are o tensiune arterială peste valorile normale. Tensiunea crescută din timpul copilăriei este un factor major de risc la vârsta adultă.
      De asemenea, consumul frecvent de alimente foarte sărate în anii copilăriei va influența percepția gustului și poate pune bazele unor alegeri alimentare nocive pe termen lung. Un copil care a consumat foarte mult sodiu are mari șanse să devină un adult care preferă alimentele de la fast food și depășește constant doza recomandată de sodiu.
       Iată care sunt alimentele care constituie cel puțin jumătate din consumul zilnic de sodiu al copiilor:
      - pizza;
      - preparatele mexicane cum sunt taco și burrito;
      - sandvișurile de la supermarket sau de la fast food;
      - pâinea, mai ales chiflelele;
      - carnea afumată;
      - supele;
      - gustările condimentate, în special chips-urile sau popcornul pentru microunde;
      - brânza;
      - laptele simplu;
      - carnea de pui.
      Unele dintre alimentele de pe această listă nu te vor surprinde, de exemplu pizza, chips-urile sau mâncarea de la fast food, dar altele pot fi interpretate diferit.Laptele simplu nu este suspectat de majoritatea părinților, dar oare înseamnă că de acum încolo nu mai trebuie să cumperi brânză, pâine sau carne de pui?
       Pune în aplicare următoarele sfaturi pentru a ameliora meniul copilului tău fără să impui restricții exagerate:
       1. Focalizează-te pe ceea ce se mănâncă în afara casei
      Este vorba despre mâncarea de la restaurante sau de la fast food. Aceste preparate au un conținut foarte ridicat de sare și nu este vorba numai despre localurile fast food, ci acest lucru se întâmplă inclusiv în cazul restaurantelor elegante. Reducerea numărului de mese luate în oraș este o modalitate simplă de a scădea totalul de sodiu din meniul copilului.
       2. Redu ponderea gustărilor sărate
      Chips-urile sau pufuleții cu diferite arome reprezintă calorii inutile pentru că nu furnizează nutrienți utili organismului. Rezervă-le pentru ocazii speciale și dă-i copilului mai des gustări formate din alimente proaspete.
       3. Nu te îngrijora din cauza conținutului natural de sodiu
      Sodiul care se regăsește în mod natural în alimente nu este un motiv de îngrijorare. Astfel, deși laptele se află pe lista creată de specialiști, nu va reprezenta o problemă dacă restul meniului este util. Și iaurtul este benefic.
       4. Nu pune solnița deoparte
      Puțină sare va da un gust bun rețetelor tale și va face ingredientele sănătoase mai atractive, mai ales când vine vorba despre legumele rumenite pe grătar sau la cuptor. Legumele sunt o sursă foarte bună de potasiu, mineral care contracarează efectele negative ale sodiului, așa că nu trebuie să eviți să le pui sare.
       5. Ia măsuri suplimentare pentru a reduce sodiul
      Clătește cu atenție toate variantele de legume de la conservă, apoi lasă-le să se scurgă bine în strecurătoare pentru a elimina până la 40% din conținutul de sodiu.
      6. Nu te stresa excesiv
      Nu este nevoie să cauți la raft numai produse fără sodiu sau să te stresezi citind etichetele minuțios. Dacă limitezi numărul de mese la restaurant și favorizezi alimentele proaspete, evitând variantele procesate, nu va fi o problemă dacă tu și familia ta mâncați supă de la conservă sau nuci cu sare din când în când.
      eva.ro
  •