Ce alimente e bine să consumi înainte să mergi la sală


    Pentru a obține rezultatele scontate, sportul trebuie combinat cu o alimentație sănătoasă. Nutriționistul Gianluca Mech explică astăzi care sunt alimentele recomandate înainte să mergi la sală.

pexels-photo-414029.jpeg

Celebrul nutriționist Gianluca Mech spune că grăsimile și carbohidrații sunt recomandate înainte de mersul la sală. Nu însă orice tip de grăsimi și carbohidrați! „Este important să alegeți alimentele care furnizează energie ridicată cu efortul minim al sistemului digestiv. Ponderea carbohidraților trebuie asigurată de alimente bogate în amidon, care sunt ușor digerabile, cum ar fi pâine, biscuiți, paste, orez, cu o porție de zaharuri simple care pot fi utilizate mai rapid de mușchi. Ca grăsimi, este recomandat să alegeți uleiurile vegetale și untul brut, dar în porții mici. Ponderea proteinelor trebuie acoperită, în principal, de proteinele animale cu valoare biologică ridicată (carne și pește cu conținut redus de grăsimi, ouă, lapte și brânză)”, recomandă specialistul.

La fel de importantă este și împărțirea meselor pe parcursul unei zile, întrucât alimentația are un rol extrem de important în șansele pe care le avem de a obține rezultatele dorite.

„În timpul antrenamentului, alimentația are un rol fundamental și trebuie să se adapteze progresiv la nevoile nutriționale, modificate de activitatea musculară crescută. Dieta zilnică trebuie să fie împărțită în 3-4 mese principale. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 25% din aportul caloric zilnic. Ultima masă înaintea unui antrenament trebuie să fie copioasă, dar digerabilă și să fie consumată cu cel puțin 3-4 ore înainte: de exemplu, paste sau orez sau cartofi fierți, unul sau doi biscuiți sau pâine cu unt, miere sau marmeladă, o porție de carne de vită la grătar sau șuncă uscată de vită săracă în grăsimi, salată cu ulei și lămâie, fructe uscate”, explică acesta.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutritioniști, la nivel internațional, sfaturile sale fiind urmate inclusiv de staruri precum Eva Longoria, Anastasia Soare, Al Pacino, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

marieclaire.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Despre aceasta a anunțat primarul general Ion Ceban într-o postare pe pagina sa de Facebook, transmite Știri.md.
      "O comisie municipală urmează să verifice situația referitor la prestarea serviciilor de alimentație publică a copiilor din instituțiile de învățământ școlar și preșcolar din capitală. Rezultatele controlului și măsurile necesare pentru soluționarea problemelor la acest capitolul vor fi incluse într-un raport care urmează a fi prezentat în termen de 3 luni. La fel, la solicitarea noastră, Curtea de Conturi efectuează un audit la cele 5 combinate de alimentație publică pentru școlari", a scris Ion Ceban.
      Totodată edilul a menționat că în prezent Primăria Chișinău perfectează un nou concept de alimentație în instituțiile de învățământ din capitală, ce presupune revizuirea și modernizarea sistemului existent şi externalizarea procedurilor de achiziționare a produselor alimentare.
      "Îmi doresc să vedem cum stau lucrurile cu adevărat în acest domeniu și cum putem interveni pentru a îmbunătăți alimentația preşcolarilor şi elevilor, deoarece este sănătatea copiilor noștri. Instituțiile de învățământ trebuie să se ocupe de educarea copiilor și nu de achiziții publice în domeniul alimentației", a mai scris Ceban.
      stiri.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Nucleele nu sunt celule musculare, ci centre de control a celulelor, care construiesc şi susţin fibrele musculare.
      Potrivit studiului, publicat în anul 2008 de Frontiers in Physiology, nucleele suplimentare, care se formează în timpul antrenamentului, se păstrează chiar şi atunci când celulele musculare se usucă fiind neutilizate sau încep să se descompună. Posibil că pentru toată viaţa.
      Descoperirea memoriei musculare denotă că, în timpul carantinei sau, de exemplu, a unei boli de durată, se poate pierde masa musculară, dar nucleele nu dispar. Iată de ce odată ce vei reveni la antrenamente, îţi vei recupera forma rapid. Cu cât mai multe nuclee vei reuşi să formezi, cu atât mai rapidă va fi recuperarea.

      Cu toate acestea, pe timp de carantină vă recomand:
      1. Peste o zi efectuează un antrenament uşor cu propria greutate – flotări, genuflexiuni, fandări, scândura etc.
      2. O dată sau de două ori pe săptămână se recomandă un antrenament cardio cu intensitate medie, dansuri de exemplu.
      3. Îmbunătăţeşte zi de zi flexibilitatea şi mobilitatea articulaţiilor. 
      omactiv.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "În ceea ce priveşte piscinele, saunele, suntem de acord să mai rămână închise, dar în cazul vestiarelor şi duşurilor, vrem ca autorităţile să-şi revizuiască deciziile. Imediat ce au aflat despre aceste interdicţii, clienţii ne-au cerut să le înghețăm abonamentele şi aşa mai departe. Nu mi se pare corect ca sălile să fie deschise, iar duşul şi vestiarele să rămână închise", a spus Alexei Pervanciuc, patronul unei săli de sport.
      Unii patroni ai sălilor de fitness nu-şi imaginează cum acestea vor activa în noile condiţii.
      "Noi suntem de acord ceea ce ţine de dezinfectarea, soluţii la intrare, în săli, servitoarea noastră va făcea curat, practic, non-stop. Ca să scoatem din folosinţă vestiarele mi se pare inacceptabil şi nu văd sensul redeschiderii, căci nimeni nu va veni la sala cu vestiarul închis, toţi vor pleca în parc", a zis Dumitru Ştirbu, administrator.
      În schimb, alţi administratori aşteaptă cu nerăbdare ziua de 15 iunie.
      "După redeschidere, câteva săptămâni la rând nu vom avea un flux mare de clienţi. Mai cu seamă că este vară, oamenilor le place să facă sport în parc. Anume din acest motiv suntem optimişti, vom respecta normele şi aşteptăm 15 iunie cât mai rapid", a declarat Vladislav Rojnov, administrator.
      Activitatea sălilor de sport și fitness a fost suspendată din 17 martie, odată cu declararea stării de urgenţă.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…
      „Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.
      De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.
      Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…
      Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.
      Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.
      Dacă ai nevoie de energie dimineața…
      Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.
      Dacă te simți stresată…
      Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.
      Dacă vrei să slăbești…
      E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.
      Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…
      Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.
      Dacă nu ai energie când faci sport…
      E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.
      cosmopolitan.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă, este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să ştim ce alimente este mai bine să evităm. Statul în casă şi lipsa mişcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei la tot felul de afecţiuni, astfel că alimentaţia noastră trebuie să fie una sănătoasă.
      Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât şi starea de sănătate.

      „Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ceea ce majoritatea oamenilor tind să cumpere, considerând că nu sunt uşor perisabile. Însă, acestea conţin ingrediente sintetice, precum agenţi de intensificare a aromelor, coloranţi, emulsifianţi, îndulcitori artificiali şi alţi aditivi folosiţi pentru a imita calităţile alimentelor proaspete”, a precizat nutriţionistul.
      „Pot conţine acizi graşi trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult şi să nu râncezească. Acizii graşi trans nu sunt sănătoşi, deoarece pot creşte nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu şi HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare” a adăugat el.
      Ce anume să nu cumpărăm din supermarket
      Conform lui Mech, alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre şi alţi micronutrienţi esenţiali. Printre acestea se află: băuturile dulci şi carbogazoase, gustările dulci ambalate, îngheţata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiţii industriali, prăjiturile şi amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată, (cum ar fi cârnaţii sau mezelurile)şi supele instant.
      Desigur, lista nu se termină aici. Conservele precum fasolea gătită la borcan şi sosuri ca maioneza sau ketchup sunt la fel de dăunătoare sănătăţii, în special în această perioadă cănd organismul este privat de efort fizic.
      Pe de altă parte, sunt indicate cât mai multe fructe şi legume proaspete. Pentru a evita drumuri dese la piaţă sau la supermarket, se pot cumpăra fructe şi legume congelate. Atenţie, însă, cele conservate conţin, de obicei, cantităţi mari de zahăr şi aditivi alimentari care dăunează sănătăţii.
      Pentru „ceva dulce” sunt recomandate ciocolata neagră, fructele, mierea şi, în cantităţi mai mici, dulciurile preparate în casă.
      clickpentrufemei.ro
  •