Care sunt fructele și legumele cu cele mai multe pesticide


    O persoană care consumă fructe şi legume ingerează cel puţin 10 pesticide.

Veguary.jpg

Este semnalul de alarmă pe care îl trag în această perioadă reprezentanţii autorităţii sanitar-veterinare.

Asta mai ales că majoritatea fructelor şi legumelor provin din export şi sunt cultivate în extrasezon.

Este foarte important în această perioadă să fim atenţi la ceea ce consumăm. Potrivit datelor ANSVSA, cartoful este leguma cea mai plină de chimicale, iar mărul, cel mai nociv fruct. Asta pentru că, din testele efectuate, cel puţin un tip de pesticide a fost găsit în 98% din mostre.

Dintre alimentele nesigure mai amintesc nectarinele, piersicile, strugurii, roşiile şi castraveţii. La celălalt pol, legumele şi fructele care conţin cele mai puţine pesticide sunt: avocado, porumb, ananas, varză, ceapă, sparangel sau vinete.

Ca să vă faceţi o idee, vă dau un exemplu: strugurii, roşiile şi lămâile conţin între două şi şapte pesticide, potrivit ANSVSA.

Aşadar, specialiştii recomandă ca înainte de consum să le spălaţi bine cu apă călduţă, iar unde este cazul să îndepărtaţi coajă. Este recomandat chiar să evitaţi consumul celor cultivate în extrasezon, pentru că atunci se folosec cele mai multe substanţe chimice.

Cel mai des fructele şi legumele conţin imazalil, un pesticid periculos pentru sănătate. este o substanţă autorizată în 24 de ţări, iar limita admisă este de 5 miligrame pe kilogram la citrice.

stirileprotv.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator ion 2806

Postat

caroce,mincati zilnic cel putin 5 legume si fructe,ca apoi cel putin sa lasam in farmacii sute si mii de lei..la si viata am ajuns,o sa ai bani da no sa stii ce sa maninci..trai bine dar cred ca cu ziua de az,cu asa alimentatie degraba pleci...si inca una,da ce fac mama naibii cei care controleaza?de ce nu interzic?mita?o sa vie timpu cind o sa cautam timpurile trecute,,poate nu aviam atitia,dar nis nu stiei de lecuire,

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator StepExony

Postat

Cheap Diflucan 150 Cialis Doxycycline Hyclate 100mg Order Online reddit cialis online Generico De Cialis

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Din lista următoare, poţi consuma tot ceea ce doreşti:
      Alimente picante
      Ardeiul iute este o sursă excelentă de vitamine A, C, B6, K1 şi de minerale, precum potasiu şi cupru. Substanţa activă din ardeiul iute, numită capsaicină, este cea care conferă gustul înţepător ardeiului şi, implicit, ne ajută să transpirăm mai mult. Iar corpul îşi reglează temperatura şi începe să se răcorească atunci când transpiră. Dar consumul de ardei iute nu doar că îţi răcoreşte organismul. Ultimele studii au arătat că poate reduce rata mortalităţii cauzată de bolile cardiovasculare.
      Alimente bogate în apă
      În general, apa are multe beneficii pentru sănătate, iar două dintre cele mai importante roluri ale sale sunt acelea că hidratează organismul şi că ajută la reglarea temperaturii corporale atunci când transpiri. Dar asta nu înseamnă că trebuie să consumi apa doar în stare lichidă. Există numeroase fructe și legume cu ajutorul cărora te poți hidrata chiar mai bine.
      Fructe cu conţinut mare de apă
      Pepenele roşu – 154 g de pepene roşu conţin în jur de 118 ml de apă. Mai pune la socoteală faptul că pepenele roșu este sărac în calorii, fiind însă o sursă importantă de fibre, de vitamine (A şi C) şi de minerale (magneziu). Are un conţinut remarcabil de antioxidanţi, printre care şi licopen, pigmentul natural care dă culoarea roşiatică fructelor. Aantioxidanții au rolul de a proteja celulele împotriva radicalilor liberi şi de a reduce apariţia inflamaţiilor în organism.  Datorită aportului mare de fibre, specialiştii recomandă să consumi pepenele roşu în prima parte a zilei pentru a evita să ai probleme cu digestia. Pepenele galben – dintr-o porţie de 177 g de pepene galben poţi obține în jur de 120 ml de apă. Fructul este o sursă excelentă de betacaroten, de fibre, de vitamine (C, K, B3, B7) şi de minerale, precum potasiu, calciu, magneziu, fosfor, zinc. Atunci când alegi un pepene galben, cumpără unul care nu are coajă verde, ci este galben sau portocaliu deschis, cu o formă simetrică. Roşia – o roşie medie are aproximativ 94% apă în compoziţia sa. Acest fruct este bogat în betacaroten, vitamine (C, complexul B, K), minerale (magneziu, potasiu, mangan) şi are un conţinut scăzut de grăsimi, de fibre şi de calorii. De exemplu, 240 ml de suc de roşii conservat acoperă mai mult de jumătate din doza zilnică recomandată de vitamina C, iar sursa de betacaroten reprezintă 22% din doza recomandată de vitamina A în organism. Roşia este o sursă excelentă de licopen. Căpşunile – 100 de g de căpşuni au 90% conţinut de apă. Are nutrimente importante, cum ar fi vitaminele C şi B9, mangan şi potasiu. Totodată, căpşunile sunt sărace în calorii, dar aduc un aport excelent de fibre şi de antioxidanţi. Le poţi consuma nepreparate termic atât ca atare, cât și sub formă de smoothie sau mousse. Piersica – alt fruct sărac în calorii, dar bogat în fibre şi în apă (aproximativ 90% din compoziţia ei). Ajută organismul să se hidrateze şi îi aduce un aport important de vitamine (A, B3, C, E, K) şi de minerale (potasiu, cupru, mangan). În plus, piersica este bogată în antioxidanți, astfel că va proteja organismul împotriva îmbătrânirii şi a diferitelor afecţiuni. Legume cu conţinut mare de apă
      Castravetele – din punct de vedere culinar, castravetele este o legumă care se adaugă la diverse reţete, printre care şi cea de supă rece. Are un conţinut bogat de apă, reprezentând 95-96% din compoziţie. Dintre toate legumele bogate în apă, castravetele are cel mai scăzut aport de calorii şi este o sursă importantă de vitamine C şi K, de fibre, de proteine şi de minerale, cum ar fi magneziu, potasiu şi mangan. Nu în ultimul rând, conține antioxidanți importanţi care ajută în lupta împotriva radicalilor liberi, reducând şansele de apariţie a bolilor cronice. Salata romană şi iceberg – în general, legumele cu frunze verzi conţin undeva la 80 – 95% apă, ceea ce le face foarte ușor de digerat. Atât salata romană, cât şi cea iceberg au un conţinut ridicat de apă, de până la 95% din compoziţie, şi sunt surse bogate de acid folic (vitamina B9), esenţial în alimentaţia femeilor însărcinate deoarece previne defectele la naştere (ale creierului şi ale măduvei spinării fătului). Sunt sărace în calorii şi aduc un aport eficient de fibre. Dovlecelul – este o legumă de sezon care aduce multe beneficii organismului. Are în jur de 93-94% conţinut de apă, fiind totodată o sursă bună de vitaminele A, C, K şi minerale, cum ar fi potasiu, magneziu şi mangan. Dovlecelul aduce un aport important de antioxidanţi, printre care şi luteina şi zeaxantina – două substanţe care previn apariţia problemelor de vedere. Ţelina – are în compoziţie 95% apă, ceea ce va ajuta corpul să se hidrateze mai bine. Ca şi celelalte legume bogate în apă, ţelina poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus, mai ales că este şi săracă în calorii. Ţelina este bogată în vitamina K şi în potasiu, iar consumul poate preveni apariţia bolilor de inimă sau osoase. Varza – are un conţinut scăzut de calorii, dar bogat în fibre, în apă (aprox. 90%) și nutrimente, precum vitamina C, vitamina K şi folați. De exemplu, varza kale este o legumă cu frunze de culoare verde închis, având o doză mare de vitamina A, C și K. De asemenea, conține calciu, fibre, proteine și acizi grași esenţiali Omega 3. Fructe bogate în vitamina C
      Pe lângă faptul că îmbunătăţesc sistemul imunitar, alimentele cu conţinut bogat de vitamina C ajută la dilatarea vaselor de sânge şi, pe cale de consecință, la apariţia transpiraţiei – acel mecanism prin care se se răcoreşte organismul.
      Portocala – este o sursă importantă de apă (87-88%), vitamina C, acid citric şi de alţi antioxidanţi. Consumul regulat de portocale poate preveni formarea pietrelor la rinichi datorită conţinutului de acid citric, care dizolvă compușii pe bază de calciu.
      Grepfrutul – are în compoziţie 88% apă şi este o sursă excelentă de vitaminele A şi C, potasiu şi folați. Unele studii au arătat cum introducerea acestui fruct în alimentaţie poate ajuta la pierderea în greutate, la reducerea nivelului de colesterol, a tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge.
      sodelicious.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      200 g mazăre verde boabe 0.5 kg cartofi 0.5 kg ţelină 0.5 kg morcovi 2 ardei capia 1 ardei iute 3-4 roşii 200 g mozzarella rasă sare şi piper pătrunjel şi mărar proaspăt Mod de preparare 
      Curăţă şi spală bine toate legumele, taie-le cuburi şi pune-le la fiert în apă cu sare. Când sunt gata, se lasă la scurs şi se pasează în blender. Supa cremă de legume este gata şi urmează să fie asezonată cu condimente după gust. 
      Înainte de servire, se adaugă mozzarella în supa fierbinte pentru a se topi. Toacă verdeaţa mărunt şi pune deasupra din abundenţă. 
      Poţi servi supa cu crutoane.
      Poftă bună! 
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      2 cotlete de porc 3 mere mici, în coajă 3 pere mici, în coajă 10 cireşe congelate 3 linguri unt 1 lingură smânână 1 linguriţă pudră de scorţişoară 2 linguriţe zahăr brut 2 linguriţe piper boabe 40 - 50 ml oţet de mere 100 ml bere lagăr sare, după gust piper,  după gust 1 frunză rozmarin, pentru decor Speli fructele şi carnea. Marinezi cotletele de porc cu sare şi piper din belşug. Dai deoparte. 
      Topeşti 2 linguri de unt într-o tigaie adâncă şi prăjeşti cotletele la foc mediu maximum 3 minute pe fiecare parte, până se rumenesc. 
      Aşezi carnea pe o farfurie şi laşi deoparte. 
      În aceeaşi tigaie topeşti untul rămas şi adaugi fructele cu tot cu coajă. După aproximativ 5 minute, adaugi zahărul brut, scorţişoara şi piperul boabe continuând să amesteci la foc mediu. 
      Stopeşti cu oţetul de mere şi completezi cu berea lager. Întorci cotletele în tigaie şi le mai coci aproximativ 4 - 5 minute pe fiecare parte în funcţie de cât de fraged doreşti fiecare cotlet. 
      Decorezi cu rozmarin şi serveşti cald. 
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Se distruge însă extrem de ușor în contact cu lumina. Dar și dacă tăiați fructele ori legumele. Vegetalele din supermarket nu o conțin.
      Nu există episod de viroză, mai ales în plin sezon, în care tratamentul să nu fie completat de recomandarea de a lua vitamina C. Din tot felul de surse, inclusiv din alimentație. 
      E bine să știm totuși că vitamina C din frunze, fructe ori legume se distruge la 24 de ore după recoltare.
      Corpul uman nu poate să producă Vitamina C, de aceea are nevoie să și-o ia din surse exterioare. Consumă cantități uriașe în timpul efortului fizic, dar și în perioadele cu infecții. 
      Cantitățile mari sunt metabolizate când sunteți supuși stresului psihic ori chimic, ceea ce înseamnă poluarea făcută de mașini ori țigări.
      Spre exemplu, o singură țigară determină organismul uman să consume 25 de mg de Vitamina C. Această în condițiile în care necesarul zilnic este de 100 de miligrame.
      De unde o luăm iarna? Din frunze proaspete, dar nu din legume și fructe care stau în raft.
      Mihaela Bilic, medic nutritionist: „Vitamina C la 48 de ore de la cules scade la mai puțin de jumătate și atunci important e să mâncăm legume congelate, murate, gătite. Aduc mai mult decât Vitamina C în organismul nostru.”
      Dacă aveți fructe care se mențin și iarna, mere ori pere, nu le luați această vitamină prin tăiere în felii. Mărul ori para de iarnă se consumă ca atare.
      Ion Ion, Facultatea de Chimie Aplicată: „Vitamina C este un compus organic care se oxidează foarte ușor. Când ați tăiat un măr, se oxidează imediat. Produsul oxidat nu mai e bun.”
      Dragoș Peteu, medic homeopat: „Toată lumea e convinsă că lămâile au multă Vitamina C. Nu e cea mai bogată sursă de Vitamina C. Lămâia are mult acid citric. Viitamina să fie din surse naturale: măceșe, cătină.”
      Măceșele conservate în miere, cătina conservată în miere conțin și iarna cea mai mare concentrație de Vitamina C.
      Dar și mierea consumată ca atare poate aduce indispensabila vitamină.
      stirileprotv.ro
  •