Care sunt fructele și legumele cu cele mai multe pesticide


    O persoană care consumă fructe şi legume ingerează cel puţin 10 pesticide.

Veguary.jpg

Este semnalul de alarmă pe care îl trag în această perioadă reprezentanţii autorităţii sanitar-veterinare.

Asta mai ales că majoritatea fructelor şi legumelor provin din export şi sunt cultivate în extrasezon.

Este foarte important în această perioadă să fim atenţi la ceea ce consumăm. Potrivit datelor ANSVSA, cartoful este leguma cea mai plină de chimicale, iar mărul, cel mai nociv fruct. Asta pentru că, din testele efectuate, cel puţin un tip de pesticide a fost găsit în 98% din mostre.

Dintre alimentele nesigure mai amintesc nectarinele, piersicile, strugurii, roşiile şi castraveţii. La celălalt pol, legumele şi fructele care conţin cele mai puţine pesticide sunt: avocado, porumb, ananas, varză, ceapă, sparangel sau vinete.

Ca să vă faceţi o idee, vă dau un exemplu: strugurii, roşiile şi lămâile conţin între două şi şapte pesticide, potrivit ANSVSA.

Aşadar, specialiştii recomandă ca înainte de consum să le spălaţi bine cu apă călduţă, iar unde este cazul să îndepărtaţi coajă. Este recomandat chiar să evitaţi consumul celor cultivate în extrasezon, pentru că atunci se folosec cele mai multe substanţe chimice.

Cel mai des fructele şi legumele conţin imazalil, un pesticid periculos pentru sănătate. este o substanţă autorizată în 24 de ţări, iar limita admisă este de 5 miligrame pe kilogram la citrice.

stirileprotv.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator ion 2806

Postat

caroce,mincati zilnic cel putin 5 legume si fructe,ca apoi cel putin sa lasam in farmacii sute si mii de lei..la si viata am ajuns,o sa ai bani da no sa stii ce sa maninci..trai bine dar cred ca cu ziua de az,cu asa alimentatie degraba pleci...si inca una,da ce fac mama naibii cei care controleaza?de ce nu interzic?mita?o sa vie timpu cind o sa cautam timpurile trecute,,poate nu aviam atitia,dar nis nu stiei de lecuire,

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator StepExony

Postat

Cheap Diflucan 150 Cialis Doxycycline Hyclate 100mg Order Online reddit cialis online Generico De Cialis

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      200 g mazăre verde boabe 0.5 kg cartofi 0.5 kg ţelină 0.5 kg morcovi 2 ardei capia 1 ardei iute 3-4 roşii 200 g mozzarella rasă sare şi piper pătrunjel şi mărar proaspăt Mod de preparare 
      Curăţă şi spală bine toate legumele, taie-le cuburi şi pune-le la fiert în apă cu sare. Când sunt gata, se lasă la scurs şi se pasează în blender. Supa cremă de legume este gata şi urmează să fie asezonată cu condimente după gust. 
      Înainte de servire, se adaugă mozzarella în supa fierbinte pentru a se topi. Toacă verdeaţa mărunt şi pune deasupra din abundenţă. 
      Poţi servi supa cu crutoane.
      Poftă bună! 
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente
      2 cotlete de porc 3 mere mici, în coajă 3 pere mici, în coajă 10 cireşe congelate 3 linguri unt 1 lingură smânână 1 linguriţă pudră de scorţişoară 2 linguriţe zahăr brut 2 linguriţe piper boabe 40 - 50 ml oţet de mere 100 ml bere lagăr sare, după gust piper,  după gust 1 frunză rozmarin, pentru decor Speli fructele şi carnea. Marinezi cotletele de porc cu sare şi piper din belşug. Dai deoparte. 
      Topeşti 2 linguri de unt într-o tigaie adâncă şi prăjeşti cotletele la foc mediu maximum 3 minute pe fiecare parte, până se rumenesc. 
      Aşezi carnea pe o farfurie şi laşi deoparte. 
      În aceeaşi tigaie topeşti untul rămas şi adaugi fructele cu tot cu coajă. După aproximativ 5 minute, adaugi zahărul brut, scorţişoara şi piperul boabe continuând să amesteci la foc mediu. 
      Stopeşti cu oţetul de mere şi completezi cu berea lager. Întorci cotletele în tigaie şi le mai coci aproximativ 4 - 5 minute pe fiecare parte în funcţie de cât de fraged doreşti fiecare cotlet. 
      Decorezi cu rozmarin şi serveşti cald. 
      clickpoftabuna.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Se distruge însă extrem de ușor în contact cu lumina. Dar și dacă tăiați fructele ori legumele. Vegetalele din supermarket nu o conțin.
      Nu există episod de viroză, mai ales în plin sezon, în care tratamentul să nu fie completat de recomandarea de a lua vitamina C. Din tot felul de surse, inclusiv din alimentație. 
      E bine să știm totuși că vitamina C din frunze, fructe ori legume se distruge la 24 de ore după recoltare.
      Corpul uman nu poate să producă Vitamina C, de aceea are nevoie să și-o ia din surse exterioare. Consumă cantități uriașe în timpul efortului fizic, dar și în perioadele cu infecții. 
      Cantitățile mari sunt metabolizate când sunteți supuși stresului psihic ori chimic, ceea ce înseamnă poluarea făcută de mașini ori țigări.
      Spre exemplu, o singură țigară determină organismul uman să consume 25 de mg de Vitamina C. Această în condițiile în care necesarul zilnic este de 100 de miligrame.
      De unde o luăm iarna? Din frunze proaspete, dar nu din legume și fructe care stau în raft.
      Mihaela Bilic, medic nutritionist: „Vitamina C la 48 de ore de la cules scade la mai puțin de jumătate și atunci important e să mâncăm legume congelate, murate, gătite. Aduc mai mult decât Vitamina C în organismul nostru.”
      Dacă aveți fructe care se mențin și iarna, mere ori pere, nu le luați această vitamină prin tăiere în felii. Mărul ori para de iarnă se consumă ca atare.
      Ion Ion, Facultatea de Chimie Aplicată: „Vitamina C este un compus organic care se oxidează foarte ușor. Când ați tăiat un măr, se oxidează imediat. Produsul oxidat nu mai e bun.”
      Dragoș Peteu, medic homeopat: „Toată lumea e convinsă că lămâile au multă Vitamina C. Nu e cea mai bogată sursă de Vitamina C. Lămâia are mult acid citric. Viitamina să fie din surse naturale: măceșe, cătină.”
      Măceșele conservate în miere, cătina conservată în miere conțin și iarna cea mai mare concentrație de Vitamina C.
      Dar și mierea consumată ca atare poate aduce indispensabila vitamină.
      stirileprotv.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Ingrediente necesare:
      - 300 de grame de paste penne
      - un dovlecel
      - două vinete de mărime medie
      - doi ardei roşii copţi
      - 300 de grame de roşii cherry
      - trei cepe mici
      - doi căţei de usturoi
      - câţiva bulgări de mozarella
      - o lingură de ulei de măsline extra virgin
      - o lingură de cimbrişor mărunţit
      - câteva frunze de busuioc proaspăt
      - sare şi piper, după gust
      Mod de preparare:
      Spală bine vinetele şi dovleceii, după care taie-le în felii de grosime de circa o jumătate de centimetru. Taie, de asemenea, şi ardeii în fâşii subţiri, iar apoi curăţă cepele şi toacă-le mărunt.
      Ulterior, într-o tigaie, pune la încins uleiul, adaugă usturoiul şi ceapa şi căleşte-le uşor. Ai grijă să nu se ardă, iar apoi scoate-le pe o farfurie. În uleiul rămas, prăjeşte dovleceii, iar apoi, schimbă uleiul şi rumeneşte vinetele.
      Când ai terminat, căleşte roşiile întregi, bine spălate. Când s-au înmuiat, fărâmiţează şi scurge-le.
      Adaugă din nou celelalte legume în tigaie, condimentează cu sare şi piper, adaugă ş cimbrişorul şi lasă totul la călit. Aşteaptă 20 de minute, adaugă şi roşiile şi mai lasă totul la fiert timp de cinci minute.
      Între timp, fierbe pastele penne conform instrucţiunilor de pe ambalaj. Nu uita să adaugi un praf de sare, iar apoi, când sunt gata, pune-le într-un bol, stropeşte-le cu ulei de măsline şi adaugă legumele fierte. Adaugă bulgării de mozzarella şi frunzele de busuioc.
      Consumă salata caldă.
      Poftă bună!
      clickpoftabuna.ro
  •