Când e bine să… mănânci?


    Dacă ar putea vorbi, corpul tău ţi-ar spune care îi este orarul de funcţionare şi ţi-ar bate obrazul că-l cam chinui cu mâncatul haotic şi la ore total nepotrivite. Uite ce ne recomandă nutriționistul Anca Rusu.

Spring-Greens-2880x1800.jpg

Imaginează-ţi o zi perfectă. Un festin cu toate acele bunătăţi pe care le adori şi care-ţi amintesc de copilărie, ca plăcinta cu carne a bunicii, prăjitura cu vişine a mamei, pâine la cuptor… Dar, oare, cum ar fi ziua perfectă a corpului tău? Te-ai întrebat vreodată? În afară de faptul că nu şi-ar dori să depăşeşti cele 2000 de calorii, pentru că l-ai pune la prea multă muncă de procesare şi depozitare, are nevoie de carbohidraţi, cei sănătoşi, oferiţi de cereale integrale, de exemplu, de proteine, pentru a putea să recupereze după o zi de muncă sau activităţi fizice şi, neapărat, de multe vitamine şi minerale din fructe şi legume.

Dar, nu-i poţi servi meniul cum doreşti, corpul tău procesează diferit alimentele şi băuturile în funcţie de momentul zilei. Iată care este orarul şi lista cu “bunătăţile” la care visează organismul tău.

Micul dejun 8 – 10

Cereale integrale

Conţin betaglucan şi fibre care te ajută să-ţi pui pe roate metabolismul, dar nu mai au acelaşi efect benefic dacă sunt consumat după micul dejun. Au multe calorii, se digeră dificil, se absorb mai greu în organism (de acolo şi senzaţia de saţietate) şi te vei simţi prea plină când te vei duce la culcare.

Mezeluri

Evident, cel mai bine ar fi dacă ţi-ai face chiar tu preparate din carne, dar dacă nu-ţi place să stai prin bucătărie, învaţă să citeşti etichetele şi cumpără numai mezelurile care sunt procesate tehnologic cel mai puţin sau deloc. Organismul procesează alimentele grele cel mai bine dimineaţa, aşa că acum e momentul să te înfrupţi. La cină, însă, încearcă să nu mănânci salam, cârnaţi sau pastrame – sunt prea grele pentru această oră.

Lactate

Pot fi consumate în orice moment al zilei – de exemplu, iaurt cu cereale dimineaţa, brânză la prânz şi lapte seara, ca să-ţi dea “poftă” de somn. Încearcă să nu mănânci prea multe totuşi, se pot face depuneri de calciu pe oase, şi alege lactate de oaie, capră sau bivoliţă şi mai puţin pe cele de vacă – pot crea intoleranţe (erupţii pe piele, probleme digestive etc.).

1.jpeg

Gustări 10 -12. 15 – 17

Fructe

Le poţi mânca cu cereale şi lapte la micul-dejun, şi apoi pe post de gustări între mese, dar cu mare grijă: serveşte un singur tip de fruct, nu le mixa şi nu le mânca niciodată imediat după masă, ci mai aşteaptă două ore ca să digere meniul săţios de la prânz.

Sucuri de fructe

Încearcă să le bei fără pulpă – vitaminele se prind de fibre, iar organismul nu le mai asimilează la fel de eficient. Cât despre ora la care să le bei, ideal ar fi dimineaţa, pentru maximum de energizare şi detoxifiere, iar mai apoi pe post de gustare între mese, dar sub nicio formă seara – fermentează, te balonează şi nu te mai lasă să dormi.

Nuci şi seminţe

Au multe grăsimi monosaturate şi polisaturate, dar şi nutrienţi care înfrumuseţează pielea, dându-i strălucire. Le poţi mânca oricând pe timpul zilei, dar reducât cât poţi de mult cantitatea pentru cină – îngrasă rău.

Prânz – 12 – 14

Carne

Păzeşte-te pe cât poţi de porc – e foarte greu, are prea multe grăsimi şi puţini nutrienţi de care organismul ar beneficia. Nici carnea de vită nu “stă” mai bine – are un nivel ridicat de colesterol şi, chiar dacă nu e la fel de nocivă precum carnea de porc tot nu trebuie consumată de mai mult de două ori pe săptămână. Axează-ţi dieta pe carne de pasăre şi peşte, cele mai sănătoase. Alege somonul când vine vorba de peşte – este o sursă bogată în Omega 3 şi vitamina D, esenţiale dacă stai mai mult prin birou şi mai puţin afară.

Pâine

Încearcă să te rezumi la şase felii de pâine pe zi şi, dacă poţi, mănâncă mai multe dimineaţa (2-3) şi doar una la masa de seară. Evident, preferabil este să fie integrală, nu albă, pentru că doar aşa îi dai organismului carbohidraţii buni de care are nevoie.

Cina 18 – 20

Legume

Nutriţioniştii recomandă trei porţii de legume pe zi, pentru ca organismul să-şi extragă necesarul de fibre şi vitamine. O idee bună ar fi ca la fiecare masă să nu uiţi să introduci în meniu şi o legumă – orice.

Orez, cuşcuş, porumb fiert

Energizează şi te ajută să-ţi menţii greutatea stabilă pentru că reglează tranzitul intestinal şi scad glicemia.

Găteşte roşiile (pe grătar sau în mâncare) şi serveşte-le aşa cel puţin de 3 ori pe săptămână. Conţin o substanţă, licopen, despre care nutriţioniştii cred că te păzeşte împotriva cancerului.

Şi, când să beau…?

Bea între 2 şi 3 litri de lichide în fiecare zi (aici intră ceai, apă, lapte), după masă, nu înainte – o să-ţi stare de saţietate, vei mânca prea puţin şi vei compensa seara, înainte de culcare.

Un pahar cu apă călduţă, băut cu 30 de minute înainte de micul dejun pune în mişcare metabolismul şi detoxifiază. Ceaiul este plin de antioxidanţi şi are extrem de puţine calorii – bea 2-3 căni pe zi.

Ai grijă la băuturile cu multe calorii, ca smoothie-urile, băuturile carbogazoase sau cafelele cu lapte. Limitează-te la 2-3 astfel de delicii pe săptămână, iar alcool tot două pahare pe săptămână.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Vizitator SALVEAZĂ-ȚI CĂUTĂȚIA DACĂ

Postat

SALVEAZĂ-ȚI CĂUTĂȚIA DACĂ ÎȚI IUBIȚI SĂRĂȚIA. Dacă refuz să împărtășesc această mărturie înseamnă că sunt egoist față de mine și de oamenii pe care îi iubesc atât de mult, care ar putea avea probleme similare, soțul meu a plecat după o mică neînțelegere și nu a revenit niciodată acasă la început am crezut că este o glumă el m-a lăsat pentru amanta lui afară, toate acestea s-au întâmplat în septembrie Împărtășesc această mărturie pentru că Crăciunul este la colț și va fi o sărbătoare foarte proastă dacă nu o petreci cu persoana iubită, atât de mulți bărbați își vor trăi soția și vor sărbători De Crăciun cu prietena lor, m-am plâns prietenei mele foarte bune, ea mi-a spus că are o astfel de problemă în căsnicia ei până când a fost prezentată lui DR PADMAN un medic specialist care este specializat în readucerea caselor rupte și căsătoriilor rupte site-ul DR PADMAN: https: // padmanspell.com/index-3.html aruncă o vrajă pentru mine în 2 decembrie, în mod surprinzător soțul meu a venit acasă pe 6 decembrie, scuzându-mă că ar trebui să-l iert că acest lucru nu se va mai întâmpla niciodată. cu asta nu voi uita niciodată pe dr. PADMAN care mi-a salvat căsătoria. adresa de contact este padmanlovespell@yahoo.com, https://twitter.com/padman_dr. WhatsApp 19492293867 vă mai puteți salva căsnicia dacă vă iubiți cu adevărat soțul .. https://padmanspell.com/index-3.html

Partajează acest comentariu


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Rory Curtis, acum în vârstă de 30 de ani, avea doar 22 de ani atunci când s-a trezit din comă fără să mai aibă habar de potențialul său ca atacant la academia Manchester United. Un accident teribil, petrecut la locul lui de muncă, în domeniul construcțiilor, l-a făcut să deraieze de pe drumul pe care și-l croia în viață.
      De fapt, când a deschis ochii, după ce a fost șase zile în comă, Rory Curtis credea că are vârsta de șase ani.
      În plus, a purtat o conversație în limba franceză, fluent, cu o asistentă medicală. După această conversație, capacitatea lui de a vorbi franceză s-a pierdut. Tatăl lui a aflat că familia Curtis are origini în Normandia - ceea ce a făcut câteva persoane să susțină că "mintea unui om poate deține informații transmise de la generații anterioare".
      "Credeam că am şase ani, că bunicii mei sunt în viaţă, întrebam unde e căţeluşul pe care îl avusesem când eram mic. Apoi credeam că am 8 ani, 10 ani, 12 ani, eram foarte dezorientat, am trecut prin mai multe etape. Mama mea a trebuit să îmi povestească multe chestii. Îmi amintesc că multe maşini au intrat în spate şi în lateral, apoi a venit un elicopter. Aveam un dialect neobişnuit pentru cineva care învaţă franceză, era mai degrabă obişnuit celor nativi. Mi-a luat şase-opt luni să revin la o aşa zisă normalitate. Viaţa e scurtă, vreau să o trăiesc, vreau să mă bucur, să râd. E păcat că a fost nevoie de aşa ceva ca să pot realiza cât de mult înseamnă viaţa", a povestit Curtis pentru BBC.
      De asemenea, o perioadă, Curtis ar fi crezut că este actorul Matthew McConaughey și s-ar fi agitat pe patul de spital, din cauză că ar fi fost convins că "trebuie să meargă la filmări".
      În prezent, Rory Curtis este frizer, în propriul lui salon, şi spune că a trecut peste traumele accidentului din 2012 soldat cu multiple fracturi şi cu leziuni cerebrale.
      N-a fost o luptă ușoară. Mama lui a trebuit să îi aducă aminte tot felul de lucruri și a fost nevoit să țină un jurnal, din 15 în 15 minute, ca să își aducă aminte detalii precum faptul că a făcut deja un duș sau a luat deja prânzul.
      Spre uimirea medicilor, care nu au crezut că el va reveni la normal, Rory Curtis s-a recuperat complet, într-un an. Ba chiar a mai jucat și fotbal semiprofesionist, în sezonul 2013 – 2014, cu echipa Stourport.
      Tânărul a primit un tratament experimental cu progesteron – în cadrul unui studiu numit Synapse - propus de cercetătorii din domeniul neurologiei. Totuși, un neurolog care s-a ocupat de cazul lui Rory Curtis a spus că recuperarea lui s-a datorat genelor lui și condiției fizice bune.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Așadar, află că turmericul este unul dintre cele mai benefice condimente, care are o mulțime de proprietăți și efecte pozitive asupra organismului nostru. Turmericul se mai poate găsi și sub denumirea de șofran indian. Culoarea specifică a turmericului, și anume acel galben aprins, este dată de curcumina.
      Turmericul este folosit drept condiment pentru mai multe preparate, însă el este și un colorant alimentar. Dacă ești adepta preparatelor condimentate, atunci în mod cert îți va plăcea și turmericul deoarece gustul lui este piperat și ușor amar. Pe lângă faptul că poate fi folosit în diferite preparate, pudra de turmeric poate fi folosită și în ameliorarea diferitelor afecțiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis sau chiar acnee.
      Astfel, iată care sunt motivele pentru care ar trebui să îl încerci și să îl incluzi în dietă:
      1. Susține sistemul imunitar
      Dacă ai probleme cu sistemul imunitar, află că poți folosi turmericul în acens sens. Poți face o pastă de turmeric, formată din apă, pudră de turmeric, dar și condimente, precum sare și piper. Curcumina, compusul din turmeric, are proprietăți puternic antiinflamatoare.
      2. Are un efect antiinflamator
      În cazul în care te confrunți cu diferite afecțiuni, iritații sau leziuni, poți folosi turmericul datorită efectului său antiinflamator. Conform specialiștilor, turmericul este un puternic antioxidant, reducând inflamațiile și ameliorând bolile gastroinflamatorii.
      3. Previne stările de anxietate
      Cu tot stresul cotidian, stările de anxietate pe care le avem par să se intensifice. Datorită efectului antioxidant pe care turmericul îl are, el ameliorează stările de anxietate. Îl poți include în diferite preparate drept condiment, dar și în smoothie-uri.
      4. Calmează durerile
      Durerile articulare pot fi extrem de deranjante, mai ales dacă nu găsești nicio soluție care să le amelioreze. Pudra de turmeric îmbunătățește mobilitatea articulațiilor. În același timp, calmează și durerile premenstruale și, pe lânga asta, nu determină apariția unor reacții adverse.
      5. Ameliorează afecțiunile pielii
      Dacă te confrunți cu acnee, diverse coșuri sau mici imperfecțiuni, poți folosi turmericul pentru ameliorarea acestor afecțiuni. Mai exact, poți folosi pasta de turmeric, aplicată local pe zonele afectate sub formă de mască pentru a ameliora acesta afecțiuni. Turmericul mai poate fi folosit și pentru vindecarea rănilor, leziunilor sau a tăieturilor.
      6. Ajută la arderea grăsimilor
      Te confrunți cu câteva kilograme în plus și nu mai știi ce anume ar trebui să faci? Ei bine, dacă ești în această situație, turmericul este o soluție la îndemână pe care ar trebui să o incluzi în dieta pe care o urmezi. Turmericul are beneficii în ceea ce privește scăderea nivelului de lipoproteine din organism. 
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      În ciuda proporțiilor sale, ficatul își desfășoară atât de importanta activitate cel mai adesea în tăcere, fără a da semne că se află într-o situație disperată decât atunci când este prea târziu.
      Tocmai de aceea, e imperios necesar să ai grijă cu dedicație de sănătatea ficatului tău. În acest sens, programele de detox care luaseră cu asalt universul sănătății acum câțiva ani ne promiteau un organ mai sănătos prin purificare. Curând a luat însă avans o nouă direcție: dacă ne-am îngriji de ficatul nostru prin nutriție? În acest sens, află care sunt vitaminele de care are nevoie ficatul tău, pentru a-i potența activitatea!
      De ce este atât de important ficatul?
      Ficatul desfășoară unele dintre cele mai importante funcții în corp, fiind principalul organ care ne protejează de propriile alegeri nocive de viață. Detoxificând, epurând, susținând digestia sau formarea cheagurilor de sânge, ficatul stă practic la baza sănătății tale.
      Cea mai importantă funcție a ficatului este aceea de detoxifiere, eliminând substanțe toxice ce pot fi conținute de medicamente, mâncăruri sau hormoni. Astfel, fie că ai băut un pahar de vin sau ai mâncat o pungă de chipsuri, bietul ficat se va ocupa să șteargă urmele „nesăbuinței tale”, prin urină sau scaun. De asemenea, ficatul filtrează și purifică sângele.
      Tot ficatul este cel care contribuie la reglarea metabolismului, extrăgând zahărul din sânge și transformându-l în glucoză, ce va fi folosită când scade glicemia, iar tu ești lipsită de energie.
      Secreția bilei, depozitarea vitaminelor și a mineralelor, stocarea sângelui folosit apoi drept rezervor în situații de urgență cum este șocul hipovolemic, sunt alte funcții de seamă pe care și le asumă ficatul. Mai avem nevoie să îți explicăm de ce ficatul este considerat a fi unul dintre cele mai importante organe din corp, în aceste condiții?
      4 vitamine de care ficatul are mare nevoie
      În ceea ce privește relația dintre menținerea sănătății ficatului și nutriție, studiile au demonstrat că există o corelație importantă. Deși mai sunt încă necesare cercetări în acest sens, un lucru este sigur: ai grijă prin alimentație de ficatul tău și te va răsplăti cu aceeași dedicație.
      Iată care sunt vitaminele ce vor menține sănătatea ficatului tău!
      Vitamina E
      Unul dintre cei mai potenți antioxidanți, vitamina E protejează celulele și țesuturile de radicalii liberi din atmosferă, iar dacă nu ți se pare o misiune nobilă, află că stresul oxidativ produs de aceștia poate cauza afecțiuni grave, precum cancerul sau bolile cardiovasculare. Dar vitamina E este considerată și un aliat prețios în cazul bolii ficatului gras non-alcoolic, o serie de afecțiuni hepatice prezente la cei care nu consumă alcool sau se delectează cu el în cantități moderate.
      Această relație a fost demonstrată și în cadrul unui studiu din 2018, publicat în revista Antioxidants. Conform acestuia, vitamina E reduce stresul oxidativ în cazul pacienților diagnosticați cu boala ficatului gras non-alcoolic, deși mai sunt necesare cercetări în acest sens.
      Vitamina C
      Precum vitamina E, și vitamina C are calități antioxidante importante, fiind de asemenea necesară pentru combaterea radicalilor liberi. De data aceasta, relevant este un studiu apărut în revista Nutrients în 2014, care pleca de la premisa că o deficiență a vitaminei C poate provoca dezvoltarea bolii ficatului gras.
      Vitamina B12
      Solubilă în apă, vitamina B12 este prezervată la nivelul ficatului, de aici fiind evidentă și relația specială dintre ele. Corelația ulterioară este realizată tot prin intermediul bolii ficatului gras non-alcoolic: un studiu publicat în 2018 în revista Nutrients ajungea la concluzia că nivelurile scăzute de B12 pot agrava afecțiunea despre care ți-am vorbit mai sus.
      Vitamina D
      Numită și „vitamina soarelui” deoarece este produsă odată cu expunerea la astrul zile, vitamina D este probabil cel mai important nutrient pentru ficat. Iar dacă te mai îndoiești de potența sa, află că vitamina D este convertită într-o sursă nutrițională disponibilă din punct de vedere biologic pentru organism tocmai prin intermediul ficatului.
      Conform unui studiu din septembrie 2017, deficiența de vitamina D este prezentă azi covârșitor mai ales în statele puternic dezvoltate și industrializate din emisfera nordică, în care oamenii petrec puțin timp afară, prin natura profesiilor și a stilului de viață sedentar. Dar cercetarea a nuanțat și un aspect mai puțin cunoscut, anume acela că deficiențele de vitamina D erau corelate și cu afecțiuni precum obezitatea, diabetul de tip 2 sau boala ficatului non-alcoolic.
      Mai mult, suplimentarea nivelurilor de vitamina D putea ușura manifestarea și simptomele bolii ficatului non-alcoolic, un motiv în plus să mizezi pe această vitamină.
      Firește, soluția nu este să te expui zilnic la soare, neprotejat, mai ales în condițiile creșterii cantității de radiații periculoase cu care ne confruntăm azi. Din fericire, există suplimentele cu vitamina D.
      divahair.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dar aerosolii, posibil contaminaţi, se pot depune pe toate zonele expuse, inclusiv pe tegumentele feței ori pe păr. Și toate aceste zone trebuie igienizate, când veniți acasă, transmite Știri.md cu referire la Protv.ro.
      Odată ce v-ați dat masca jos, încep măsurile de igienă de acasă. Masca v-a ținut în siguranță nasul și gura, dacă ați purtat-o corect.
      Aerosolii, posibil contaminați, au rămas însă pe suprafață acesteia. De aceea, masca se ridică de pe urechi și se îndreptă în față, apoi o puteți pune într-o pungă de hârtie, care nu menține umezeala și pe care să notați data. Se poate refolosi, în deplină siguranță, după 4 zile.
      Conf. dr. Carmen Chifiriuc, Facultatea de Biologie: ”Dacă cineva a strănutat și există în aerosoli particule virale, în momentul în care aceste particule virale ajung și se depun pe suprafețe, după un timp vor fi inactivate”.
      Cât trăiește un nor de aerosoli
      Când cineva tușește, dar și când respiră, se elimină un nor biologic format din aer cald și umed, în care plutesc, în suspensie, picături de diverse dimensiuni.
      Picăturile pot conține SARS COV-2. Prin evaporare, picăturile sunt reduse la aerosoli, adică la particule extrem de mici, uscate.
      Aceastea rămân în aer perioade lungi de timp. În cazul SARS COV 2, până la 3 ore. Treceți prin acest ”nor” într-un supermarket spre exemplu, iar particulele se pot depune ușor, atât pe piele, cât și pe păr. Și posibilii viruși trebuie inactivați imediat prin spălare.
      Prof. dr. Sorin Țiplica, șef secție dermatologie Spitalul Colentina: ”Nu suntem atât de obișnuiți să ne spălam fața și trebuie să avem grijă, când intrăm în casă, să ne spălăm toate tegumentele care au fost expuse, dacă am fost într-o zonă de contact cu alte persoane. Trebuie să ne spălăm toate tegumentele expuse!”.
      Fața se spală cu apă și săpun mai puțin agresiv, tot 20 de secunde. E necesar să igienizați interiorul urechilor, dar și pielea din spatele acestora.
      Insistați să spălați tegumentul de sub bărbie, pliurile ochilor și pliurile nasului. În pliuri, se adună microorganisme.
      După igienizarea feței, și părul are nevoie de aceeași atenție. Părul se spală cu gel de duș sau șampon puțin agresiv, destinat utilizării zilnice.
      Măsurile sunt valabile și pentru hipertensivi
      De aceste măsuri au nevoie inclusiv persoanele care iau tratament pentru hipertensiune, cu suferințe cardiace sau care iau tratament cronic cu aspirină. În cazul acestora, medicația este cea care poate determina mici inflamații al pielii.
      Prof. dr. Sorin Țiplica, șef secție dermatologie Spitalul Colentina: ”Și dacă determină? Dacă determină, trebui să subliniem că spălatul cu apă și săpun nu face rău! Rolul nostru, al dermatologilor, este să îi încurajăm să nu renunțe la apă și săpun. Aceste persoane ajung să se clătească cu apă. Apa rece dă o senzație plăcută și pare că lucrurile sunt bune, dar nu sunt! Apa și săpunul nu fac rău, eventual să folosească un săpun care este mai blând”.
      stiri.md
  •