Câți pași trebuie să faci zilnic ca să arzi grăsimea


    Atunci când vrei să scapi de kilogramele în plus, dar nu ai timp să mergi la sala de fitness, ai o soluție eficientă la îndemână.

 

arek-adeoye-213476-unsplash.jpg

Este vorba despre mersul pe jos pentru a arde caloriile și în special grăsimea de pe corp de care vrei să scapi. Dar cât trebuie să mergi pe jos în fiecare zi ca să arzi grăsimea?

Există concepția greșită că ar trebui să faci 10.000 de pași zilnic ca să dai jos kilogramele în plus.

"Ca o regulă de bază, mersul pe jos ar trebui să facă parte din rutina ta zilnică pentru a avea o stare de sănătate bună", spune antrenorul personal Scott Laidler, citat de redonline.co.uk.

Un studiu realizat în Marea Britanie a descoperit, deloc surprinzător, că mersul pe jos poate scădea riscul apariției unor boli precum diabetul de tip 2, bolile cardiovasculare, demența sau unele tipuri de cancer. Iar o plimbare pe jos de numai zece minute pe zi este suficientă pentru a scădea cu 15% riscul morții premature. Iar avantajul este că nu te costă nimic.

caleb-jones-131206-unsplash.jpg

Cât trebuie să mergi ca să slăbești?

Numeroase persoane își monitorizează pașii efectuați zilnic pentru a scăpa de grăsimea nedorită de pe corp. Secretul în acest caz este calitatea, nu cantitatea, așa cum se întâmplă de obicei în cele mai multe aspecte ale vieții.

"Dacă scopul tău este să arzi grăsimea, recomand în jur de 5000-7000 de pași pe zi, dar unii de calitate, adică în rampă sau într-un ritm alert", spune Laidler.

De ce? Pentru că mersul alert sau în rampă crește ritmul cardiac și atunci începi să arzi calorii.

"Atunci când ritmul cardiac crește la 100-120 de bătăi pe minut (bpm) - sau aproximativ 60-70 din capacitatea maximă de bătăi a inimii, care este de 220 bpm - intri în ceea ce este cunoscut drept zona de ardere a grăsimii, în care grăsimea corporală este folosită ca principala sursă de energie", explică antrenorul personal.

Câți pași trebui să faci ca să arzi grăsimea?

robert-bye-38116-unsplash.jpg

Când mergi cu o viteză de 4,8 km pe oră poți arde în jur de 3 calorii pe minut, ceea ce înseamnă 80 de calorii în timpul unei plimbări de 30 de minute.

Dar dacă crești viteza la 8 km pe oră poți arde mai mult de dublul caloriilor arse la viteza de 4,8 km/h, ceea ce înseamnă că vei consuma aproximativ 180 de calorii în timpul unei plimbări de 30 de minute.

E bine de reținut că fiecare persoană arde caloriile la o rată diferită, astfel că acest număr poate fi mai mic sau mai mare.Un pedometru, o aplicație pentru numărarea pașilor sau o brățară fitness te ajută să vezi aceste rezultate fără să fie necesar să calculezi.

Cum să mergi mai mult pe jos în fiecare zi

Cea mai simplă variantă este aceea de a merge pe jos la birou, dacă este suficient de aproape de casă încât să poți face asta.

O altă opțiune este aceea de urca întotdeauna pe scări, chiar și atunci când poți lua liftul. 

Întâlnește-te cu prietenii în parc. În loc să stabiliți întâlniri la o cafenea, unde veți sta la masă, alege să faceți o plimbare prin parc, mai ales în zilele cu vreme bună.

De asemenea, ieșirile în oraș care implică activitate fizică sunt o modalitate de a te relaxa alături de prieteni și a face mișcare în același timp. Alege bowlling, ping-pong, biliard etc.

Încearcă un tur pe jos al orașului în care locuiești. Alege o zonă cu obiective interesante și viziteaz-o plimbându-te pe străduțe.

Iar dacă îți plac animalele, un câine va deveni cel mai bun prieten al tău, dar și un tovarăș excelent pentru plimbări zilnice, care astfel vor deveni obligatorii.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.