Avantajele și dezavantajele unei diete vegetariene


    În fiecare lună, noi studii despre nutriție le contrazic pe cele vechi. De exemplu, se zicea că uleiul de cocos este perfect pentru nenumărate lucruri, iar apoi s-a ajuns la concluzia că ar putea provoca un infarct.

lefteris-kallergis-524479-unsplash.jpg

Carnea roșie este cea mai nocivă, asta dacă nu este crudă. Și multe alte exemple. Iată care sunt avantajele și dezavantajele unei diete vegetariene!

Care sunt avantajele și dezavantajele unei diete vegetariene?

De multe ori, trebuie să îți dai seama că multe studii au analizat eșantioane reduse, care nu sunt întotdeauna reprezentative. Acest lucru este valabil mai ales în cazul dietelor noastre, deoarece mediul, nivelul de activitate și genetica joacă un rol important în modul în care interacționăm cu alegerile noastre alimentare. Unii oameni procesează anumite alimente mai bine decât alții. Nu există o singură dietă perfectă. 

În prezent, ni se zice să nu mâncăm prea multă mâncare și să alegem în primul rând legumele. Trebuie să mâncăm alimente reale, nu preparatele procesate. În al doilea rând, este vorba de responsabilitatea fiecărei persoane să mănânce până se satură, nu până când termină toată mâncarea din farfurie, să recunoască legătura dintre problemele emoționale și consumul exagerat de mâncare. 

Ce presupune o dietă vegetariană?

thomas-rehehauser-49045-unsplash.jpg

O echipă de cercetători austrieci a vrut să afle ce presupune o dietă vegetariană. Analiza sa a inclus peste 15.000 de austrieci, cu vârsta peste 15 ani, care au fost împărțiți în persoane cu dieta doar din legume, dietă preponderent vegetariană și dietă ocazional vegetariană. Dintre cei 15.000 de participanți, echipa a analizat datele a 1.320 de oameni: 330 de vegetarieni, 330 de carnivori care consumă multe fructe și legume, 330 de carnivori care nu mănâncă multă multă carne și un număr egal care mănâncă multă carne. Atunci când au fost realizate grupurile, au fost luați în seamă factori precum vârsta, sexul, factori socio-economici. 

Deși există beneficii asociate cu dietele vegetariene, în ansamblu, constatările oamenilor de știință arată că vegetarienii au raportat o stare a sănătății mai proastă, urmează mai des tratamente medicale, au practici de prevenire mai slabe și o calitate mai scăzută a vieții.Rezultatele au arătat că vegetarienii raportează mai frecvent stări de sănătate cronice. De asemenea, au descoperit o incidență semnificativ mai mare a cancerului la vegetarieni, precum și o creștere a ratelor de anxietate și depresie, deși acest lucru nu este în concordanță cu alte cercetări. În general, vegetarienii suferă de afecțiuni mai grave și iau mai multe medicamente decât consumatorii ocazionali de carne. Nu au fost doar vești proaste. Vegetarienii au un indice al mesei corporale mai scăzut și suferă de mai puține probleme cu colesterolul, hipertensiunea arterială, boala coronariană și diabetul zaharat de tip 2. Vegetarienii au un statut socio-economic mai ridicat, dar corelația s-ar putea să nu fie egală cu o cauzalitate. Multe persoane cu venituri mici s-ar putea să nu își poată permită dietele vegetariene de calitate. În plus, vegetarienii fac mai multe exerciții, beau și fumează mai puțin.

nielsen-ramon-510278-unsplash.jpg

Concluzia echipei este una strictă. Studiul a arătat că adulții austrieci care au o dietă vegetariană sunt mai puțin sănătoși, în ceea ce privește cancerul, alergiile și tulburările de sănătate mintală, au o calitate mai scăzută a vieții și au nevoie de mai multe intervenții medicale. Dieta ar trebui să fie un act echilibrat într-o eră a exeselor. Proteinele și grăsimile erau greu de găsit în timpul evoluției, așa că oamenii mâncau în mare parte plante. Persoanele care aleg să își aglomereze organismul cu carne, în timp ce ignoră carbohidrații și fibrele din plante, au un comportament la fel de periculos precum persoanele care evită complet carnea. Având în vedere că atât de multe produse și preparate sunt disponibile, ar trebui să ne dăm seama că organismul nostru are nevoie de o alimentație echilibrată, nu de excese din diferite grupe alimentare.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Totuși medicii susțin că cel mai bine este să naști natural, asta dacă îți permite organismul. Medicul Radu Vlădăreanu a spus care sunt avantajele nașterii naturale.
      Acesta explicat, într-un interviu, tot ce trebuie să ştim despre momentul în care aducem un copil pe lume şi cum arată viaţa sexuală după o naştere vaginală. Din fericire, pentru mamele care îşi doresc la o altă sarcină, se poate naşte natural după o cezariană.
      Avantajele naşterii naturale:
      recuperare rapidă anestezie exerciţii în timpul sarcinii viaţa sexuală neafectată „Este necasar să facem cezariană când apare o patologie cardiacă, pulmonară. Contează foarte mult şi starea fătului.Putem naşte natural după o cezariană dar trebuie gândit fiecare caz.
      Putem naşte natural chiar şi la 40 de ani, doar dacă organismul este pregătit pentru asta. Cu toate acestea, majoritatea femeilor solicită ele o naştere prin cezarană pentru că este mai controlată.
      Viaţa sexuală după o naştere vaginală nu este afectată. Organele genitale suferă mofificări în timpul sarcinii însă orgasmul va fi la fel de uşor de obţinut în ambele situaţii”,a explicat specialistul.
      clickpentrufemei.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Pe lângă faptul că îi oferă tenului tău strălucirea naturală, un masaj facial purifică porii. Exfolierea te asigură că pielea moartă este îndepărtată total, în acest mod produsele de îngrijire pe care le folosești putând să acționeze mult mai bine.
      Aburul la care tenul tău este expus deschide porii iar punctele negre pot fi îndepărtate, iar masajul ajută circulația sângelui. Masca ce este aplicată la final te asigură că tenul tău primește hidratarea de care are nevoie.
      Masajele faciale sunt perfecte pentru a fi făcute înaintea unui eveniment sau când nu dispui de suficient timp pentru a-i acorda tenului tău îngrijirea de care are nevoie. Totuși, înainte de a te bucura de părțile bune, trebuie să aflii și dezavantajele. Ca orice tratament, și cele faciale pot provoca multe alergii dacă nu ești destul de atentă.
      Află mai multe despre produsele folosite
      Tenul gras sau acneea pot să devină mult mai evidențiate dacă anumite creme sunt aplicate sau exfolierea este mult prea dură. Explică ce fel de ten ai și asigură-te că sunt folosite produse non-comedogenice ce nu te expun la vreun risc. Nu vrei ca un tratament facial să provoace din nou acneea ce o dorești atât de tare dispărută.
      Asigură-te că faci o testare epicutană (patch test)
      Poți avea reacții alergice la anumite creme, mai ales dacă tenul tău este foarte sensibil. Ar trebui să întrebi de o astfel de testare pentru a fi sigură că nu o să ai parte de efectele negative ale masajelor faciale.
      Ferește-te de tratamentele ce nu i se potrivesc tenului tău
      Metoda cu aburi sau îndepărtarea punctelor negre pot fi agresive pentru mai multe tipuri de piele și destul de dureroase. Depigmentarea poate fi inclusă ca un pas în anumite tratamente faciale și poate cauza probleme atunci
      când tenul este mult prea sensibil.
      Asigură-te că instrumentele folosite sunt sterilizate
      Instrumentele folosite pentru masajele faciale sunt extrem de importante, de aceea ar trebui să te asiguri că sunt curate și sterilizate. Dacă nu ești sigură de faptul că igiena a fost făcută cum trebuie, ar trebui să refuzi să continui procedura.
      Verifică igiena salonului
      Orice clinică sau salon ar trebui să arăte impecabil. Asigură-te că prosoapele folosite sunt spălate de curând.
      Anunță specialistul dacă ai vreo alergie
      Încearcă să găsești un specialist în masajele faciale ce înțelege riscurile, alergiile la diferite substanțe, tipurile de ten și îți răspunde la toate întrebările pentru a îndepărta grijile. Dacă ai fost supusă unor proceduri destul de curând sau folosești creme pe bază de retinol, ar trebui să anunți expertul. Întelegerea riscurilor și respectarea timpului de recuperare te poate ține departe de probleme mult mai grave.
      Folosește creme cu protecție solară
      Soarele nu este un bun prieten al pielii. Folosește creme cu cel puțin SPF 30 pentru a nu te expune la arsurile solare.
      elle.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Nu trebuie să ajungi să crezi că numai alimentele neobișnuite sau cu nume greu de pronunțat sunt utile pentru aspectul pielii. Principalul inconvenient al acestor opțiuni este distanța pe care o parcurg pentru a ajunge la tine, pierderea nutrienților sau procesarea efectuată pentru a le conserva calitățile un timp îndelungat.
       Secretele frumuseții de lângă tine
      Poate că ți se par un ingredient banal, dar morcovii pe care te-ai obișnuit să-i ai în preajmă pentru a realiza rețete gustoase îți oferă beneficii importante pentru frumusețe. Precis i-ai consumat la sosuri, într-o salată sau i-ai inclus în diferite sandvișuri. Sunt în topul celor 10 legume populare în bucătărie, așa că precis te-ai familiarizat cu ei, dar probabil că nu ai realizat neapărat că pot fi mai mult decât o modalitate simplă de a adăuga gust și textură diferitelor feluri de mâncare.
      Consumul zilnic de morcovi va suplimenta și va accentua efectele produselor de îngrijire pe care le folosești pentru că aspectul pielii este dictat în primul rând de aportul de nutrienți și echilibrul din interiorul organismului. Cu puține calorii și un conținut scăzut de sodiu, morcovii sunt un remediu util pentru numeroase afecțiuni. În ceea ce privește aspectul pielii trebuie să știi că fiecare porție îți asigură o doză importantă de vitamine și antioxidanți care te vor proteja împotriva poluării și stresului.
       Iată cum te ajută morcovii să arăți mai bine în fiecare zi:
      1. Dau pielii o strălucire sănătoasă
      Știi cum ți se colorează puțin mânile atunci când cureți mai mulți morcovi? Consumă 3-4 morcovi zilnic și vei vedea că pielea se uniformizează și capătă o nuanță sănătoasă, strălucitoare, dar deloc lucioasă. „Dacă vrei să ai un ten sănătos, care strălucește și inspiră odihnă și energie folosește cu încredere morcovii.Sunt la fel de utili ca și fardul bronzant pentru că vor crea o nuanță atractivă, care previne aspectul pal sau tern. Este mult mai sigur să mănânci morcovi în fiecare zi decât să stai la soare pentru a te bronza pe față”, spune dr. Ian Stephen, dermatolog.
      Organismul tău transformă beta-carotenul, principalul carotenoid pe care îl conțin morcovii, în vitamina A. Nu uita să ronțăi feliile portocalii când vrei să obții o nuanță plăcută a tenului fără machiaj sau soare.
       2. Reduc liniile de expresie și ridurile
      Este posibil să ronțăi un morcov dulce și să scapi de riduri? Se pare că da. Morcovii conțin o combinație utilă de beta-caroten și vitamina C care reduce adâncimea ridurilor existente și le previne pe cele noi. De asemenea, morcovii mențin conturul și fermitatea pielii, prevenind reducerea conținutului de colagen de la nivelul pielii.
       3. Echilibrează tenul gras
      Morcovii împotriva sebumului în exces? Da, merită să încerci. Ingredientul-cheie este din nou beta-carotenul, care se transformă în organism în vitamina A. Foarte multe produse pentru îngrijirea tenului gras conțin retinoizi sau tretinoin, derivați de vitamina A, așa că este ideal să crești doza din această vitamină în mod natural.
      Timp de mulți ani dermatologii au negat că există o legătură între excesul de sebum și dietă, dar studiile recente au dezvăluit că produsele lactate și cele cu un indice glicemic crescut pot cauza aspectul inestetic al pielii. În acest context este logic să mizezi pe morcovi pentru a preveni luciul care te deranjează, în loc să folosești foarte multă pudră sau să deshidratezi tenul cu produse astringente.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      „Mai dă-i puțin”, „are nevoie de vitamine pentru a crește”, „dacă nu-l covingi să guste acum nu vei reuși niciodată”, toate sunt variante de sfaturi pentru părinții care au un copil mofturos. Aceste „cruciade” motivate de bunele intenții i-ar putea stresa foarte mult pe părinți. De multe ori se pot simți vinovați pentru că nu-l pot determina pe cel mic să consume alimente utile din proprie inițiativă și renunță sau cred că greșesc cu ceva.
      Dar dacă am privi problema altfel și am observa că există și avantaje atunci când ai un copil mofturos? Este posibil ca avalanșa de sfaturi și indicații să nu aibă o premiză corectă?
      Iată 4 avantaje surprinzătoare care apar când copilul tău alege cu atenție tot ce mănâncă:
      1. Reglarea cantității de alimente
      Excesul de kilograme este una dintre cele mai frecvente probleme, iar cauza principală este lipsa unui echilibru al cantităților consumate sau faptul că nu se constientizează când nu mai trebuie să mănânci. Copiii mofturoși vor avea un apetit mai scăzut pentru că procesul de creștere devine mai lent după ce împlinesc 2 ani. 
      Dacă te gândești la toate problemele de sănătate la care ar putea fi expus copilul tău în următorii 20 de ani, probabil că alegerea unei cantități mai reduse de mâncare la cină nu mai pare deloc un lucru grav. Părinții care au copii care mănâncă orice trebuie să se descurce și în contextul unui apetit foarte ridicat, care poate fi corelat cu obezitatea mai târziu. Deși niciuna dintre situații nu este iremediabilă, cu siguranță nu ai de ce să te simți descurajat dacă vezi că cel mic nu are nevoie să mănânce foarte mult la fiecare masă.

      2. Rafinarea gustului
      Copiii care sunt mai prudenți cu alimentele consumate sunt adesea copleșiți de aromele și texturile diferite. Acesta este și motivul pentru care legumele nu se situează deloc în topul preferințelor copiilor: sunt amărui. Cu toate acestea, sensibilitatea la gust se diminuează odată cu trecerea timpului și poate deveni chiar o calitate. 
      În cazul bucătarilor este foarte util să poată diferenția aromele pentru a prepara rețete cu un gust aparte.Atâta timp cât copilul continuă să mănânce alimente variate este foarte bine să învețe de timpuriu să aprecieze calitățile fiecărui ingredient, precum și combinația de arome care îi poate stârni interesul și chiar l-ar putea încuraja să gătească mai târziu.

      3. Îmbunătățirea abilităților de gătit ale părinților
      Înainte să ai copii poate că pregăteai mese rapide și simple, dar fii sigur că vei experimenta foarte multe combinații de alimente dacă ai un copil mofturos. Potrivit specialiștilor, este posibil să prepari cel puțin 10 versiuni diferite de macaroane cu brânză, așa că fii pregătit pentru provocări. Vei descoperi trucuri pentru a masca gustul legumelor sau pentru a le face mai crocante și mai puțin amărui. Indiferent dacă experimentele culinare au succes sau nu, să știi că un copil mofturos este un factor motivant pentru a-ți dezvolta noi abilități culinare sau pentru a te perfecționa.
      4. Lecții de viață
      Interacțiunea cu un copil mofturos poate oferi numeroase lecții de viață utile. Vei învăța să ai răbdare, vei începe să ai mai multă încredere în forțele copilului și în abilitatea lui de a alege ce îi face bine, iar în cele din urmă vei înțelege că nu ai cum să controlezi total ce și cum mănâncă, dar poți acționa asupra mediului și circumstanțelor, transformând mesele într-un prilej de relaxare și creând un program clar pentru gustări și feluri principale.
      Vei conștientiza că o schimbare este formată din mulți pași mici și vei vedea cum copilul tău învață să aleagă corect în timp ce se adaptează și învață. Copiii învață despre alimente la fel cum învață să scrie sau să citească. Trebuie să ai încredere că va reuși în ritmul lui, la timpul potrivit.
      eva.ro
  •