Antrenament dimineața sau seara? Ce ți se potrivește cel mai bine?


    Există o veche dezbatere în rândul entuziaștilor care fac sport: este mai bine ca exercițiile să aibă loc dimineața sau seara? Găsirea momentului potrivit pentru antrenamentele fizice este o chestiune de alegere personală.

active-adult-athlete-863977.jpg

Dar, pentru a face decizia puțin mai ușoară, am discutat cu Florin Nicola, antrenor personal la World Class Sudului, pentru a ne oferi un sfat profesionist și pentru a ne explica argumentele pro și contra – e mai bine să fii pasăre de zi sau bufniță de noapte atunci când vine vorba de cel mai bun moment pentru un antrenament? Până la urmă, este vorba de a fi sănătoși și de a deveni mai activi, mai des, indiferent de ora din zi.

Antrenamentul de dimineață:

PRO:

Un plus de energie pentru restul zilei

După cum sugerează multe studii, antrenamentele de dimineață sunt recomandate pentru accelerarea metabolismului. Asta înseamnă că un antrenament de 30 până la 45 de minute oferă energie pentru restul zilei, datorită endorfinelor care se eliberează în urma efortului fizic. Deci pe parcursului zilei veți avea mai multă vitalitate și, cu puțin efort, veți putea chiar să săriți peste cafeaua de dimineață și să alegeți în schimb gustări sau shake-uri sănătoase, pe care le puteți găsi la Wshop.

De asemenea, este demonstrat că, după un antrenament de dimineață de doar 45 de minute, femeile sunt mai predispuse să aleagă porții mai mici și să facă alegeri mai sănătoase în materie de alimente și să aibă o activitate fizică mai mare pe tot parcursul zilei.

Exercițiile ajută la stimularea endorfinelor în organism, făcându-vă să vă simțiți mai calmi, mai fericiți și mai pozitivi. De aceea, antrenamentul de dimineață poate fi o modalitate excelentă de a începe ziua. În plus, veți vedea o îmbunătățire în ceea ce privește munca și viața socială, începând ziua cu doza potrivită de energie.

Potențial mai mare de ardere a grăsimilor

Antrenamentul de dimineață poate oferi metabolismului un impuls masiv, ajutându-vă corpul să ardă mai multe calorii/grăsimi pe parcursul zilei, în comparație cu un antrenament de seară la fel de intens. Din moment ce ați început deja ziua în forță, nu veți dori să pierdeți tot efortul depus prin consumarea unor alimente nesănătoase. Veți putea gestiona pofta mai eficient și, cel mai important, veți alege salatele și preparatele bogate în proteine. De asemenea, un antrenament de dimineață va necesita o cină mai nutritivă, pentru a ține pasul cu efortul făcut și cu provocările unei noi zile. Deci, trebuie să aveţi grijă ce alimente alegeţi pentru cantitatea necesară.

CONTRA:

Trezitul de dimineață

exercise-hobby-jog-7432.jpg

Pentru unii dintre noi, trezitul din pat dimineața devreme poate fi resimțit ca o adevărată provocare. Dacă nu sunteți obișnuiți cu antrenamentele de dimineață și ajungeți să vă forțați să vă ridicați din pat, în timp ce telefonul e pus pe snooze, probabil că nu veți depune eforturi maxime la antrenament, așa cum ați proceda seara. În plus, dacă nu e plănuit corespunzător, trezitul de dimineață poate provoca tulburări de somn sau o lipsă corespunzătoare de odihnă.

Mușchii rigizi

Deoarece corpul nostru este ca un motor, mușchii și articulațiile sunt mai tensionate dimineața. Deci, pentru a reduce riscul de accidentări, va trebui să vă petreceți mai mult timp cu încălzirea înainte de antrenamentul de dimineață. Un studiu efectuat de City University of New York a arătat că mușchii și articulațiile sunt cu 20% mai flexibile în timpul orelor de seară.

Antrenamentul de seară:

PRO:

Reducerea stresului după orele de lucru prelungite

După o zi dificilă la locul de muncă, o terapie de relaxare foarte eficientă este sesiunea de antrenament de seară. Fie că este vorba de fitness, kickboxing sau alergare, făcând sport la sfârșitul unei zile de lucru dificile, poate fi o modalitate bună de a reduce nivelul zilnic de stres.

Antrenamente mai lungi

back-body-bodybuilding-28061.jpg

Deoarece nu mai trebuie să vă gândiți la job, puteți petrece mai mult timp la sală. Asta înseamnă o încălzire prelungită și corespunzătoare și exerciții mai consistente. În cluburile World Class, oferim membrilor posibilitatea să se antreneze împreună cu experții noștri în materie de sănătate și fitness și să încerce echipamentul de ultimă generație clasat ca fiind cel mai bun atât în România, cât și la nivel internațional.

CONTRA:

Probleme cu somnul

Calitatea generală a somnului poate fi influențată de antrenamentul care are loc cu 2-3 ore înainte de culcare. În funcție de intensitatea exercițiilor, e posibil să ieșiți de la sală plin de energie și atunci să fie mult mai dificil să adormiți.

Tocmai de aceea la World Class am dezvoltat cele mai eficiente programe, împreună cu instructorii noștri profesioniști și cu antrenorii personali, care vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele, fiind în același timp flexibili când vine vorba de adaptarea la programul optim de exerciții.

Distragere:

Pentru majoritatea dintre voi, poate fi foarte dificil să vă găsiţi motivația de a alerga după o zi lungă de lucru. Așadar, chiar dacă aveți intenții bune, este mai puțin probabil să vă apucați de sport seara și să optaţi pentru alte activități, cum ar fi participarea la o cină cu prietenii sau doar vizionarea filmelor pe canapea.

Concluzie:

Cu fiecare nouă locație pe care o deschidem, la World Class ne dorim să inspirăm mai mulți români să devină mai activi, mai des. Prin puterea exemplului, prin acțiunile noastre de zi cu zi, dovedim oamenilor că un stil de viață activ nu este doar un mesaj pe care vrem să-l răspândim, ci o alegere pe care o facem în fiecare zi, indiferent de moment. Inspirăm o mulțime de oameni atunci când ne întâlnim în cluburi sau la evenimente și întotdeauna încercăm să conducem prin exemplu, prin exerciții și obiceiuri sănătoase.

Având în vedere toate cele de mai sus, concluzia este simplă: până la urmă, cel mai important lucru este ca, la sfârșitul zilei (sau pentru unii dintre noi, la început), să ne facem antrenamentul corespunzător. Persoanele active sunt mai productive, mai sănătoase și mai împăcate cu sine.

cosmopolitan.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Linia face parte din gama Newcential, cuprinde articole sportive pentru bărbați și femei și este prima colecție marcă proprie Kaufland. 
      Disponibilă exclusiv în magazinele Kaufland, gama oferă un outfit sportiv complet, prietenos cu mediul. Îmbrăcămintea sport din poliester reciclat este de calitate și are aceleași caracteristici funcționale precum cea obișnuită. Poliesterul este certificat Global Recycle Standard (GRS). 
      În fabricarea hainelor sunt folosite între 10 (pentru un tricou) și 15-20 de PET-uri reciclate (pentru colanți). Ele sunt colectate din oceane, curățate, tocate, topite și apoi trase pe fir.
      Chiar și ambalajul este sustenabil, pentru confecționarea lui fiind utilizată hârtie reciclată și o cantitate redusă de cerneală.
      Gama conține tricouri, jachete, pantaloni scurți, colanți, bustiere și pantofi sport, disponibile în culorile kaki, roz, până la negru, culori obținute din vopsele naturale.  
      La începutul lunii ianuarie, clienții magazinelor Kaufland vor găsi promoții speciale pentru aceste produse.
      Conform datelor publicate de Parlamentul European, până în 2050 oceanele ar putea conține mai multe materiale din plastic decât pești. Obiectele din plastic din ocean reprezintă împreună 70% din deșeurile marine. În acest sens, colectarea și reciclarea lor este imperios necesară.
      „Odată cu lansarea noii colecții, Kaufland a adus o inovație în domeniu sustenabilității din Republica Moldova. Pe lângă faptul că noile articole sportive sunt de calitate și ajută corpul să respire după antrenamentele intensive de la sală, acestea au și un preț atractiv. Totodată, Kaufland și-a propus în următorii ani să producă din fibre sintetice obținute prin reciclare 10% dintre articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte”. a declarat Cristina Aramă, PR manager Kaufland Republica Moldova. 
      Drumul producției inovatoare: de la PET la tricou
      Pentru realizarea unui tricou sport din poliester reciclat, de exemplu, sunt necesare circa 10 PET-uri, iar în cadrul procesului de producție, toate articolele sunt confecționate pe baza unui mecanism complex.
      Se colectează din oceane deșeurile în Taiwan, cu îndepărtarea etichetelor și a capacelor în prealabil Se compactează sticlele, după care se deshidratează și se polimerizează  Se obțin granulele din PET și mai apoi firul din PET Se produc articole textile din firul obținut  Mulțumită acestui procedeu, cantitatea de energie utilizată și emisiile de CO2 produse sunt reduse cu 50%. Mai mult decât atât, prin reciclarea PET-urilor și deșeurilor din material plastic se stopează total folosirea petrolului brut în confecționare, iar după purtare toate hainele pot reintra în ciclul de reciclare, ceea ce asigură continuitate activității sustenabile.
      Campania face parte din strategia la nivel de grup - REset Plastic,  care abordează integral problematica plasticului. Grupul Schwarz, care prin diviziile comerciale Kaufland și Lidl se numără printre cele mai mari societăți comerciale internaționale, își cunoaște și își asumă responsabilitatea față de mediu. Prin REset Plastic, a elaborat o strategie internațională integrată, care cuprinde cinci domenii de acțiune. În cadrul secțiunii REduce, grupul are ca scop economisirea plasticului în procesele interne. De asemenea, REdesign are sarcina de a concepe ambalaje reciclabile cu conținut redus de plastic. La secțiunea Recycle, grupul Schwarz dezvoltă sisteme de colectare, sortare și reciclare, pentru a închide circuitele de deșeuri ce pot fi valorificate. REmove se ocupă cu opțiunile de înlăturare a plasticului din mediul înconjurător, iar la secțiunea REsearch, grupul investește în cercetare și dezvoltare pentru a găsi soluții viabile pentru evitarea utilizării plasticului.
      Prin lansarea noii game de îmbrăcăminte sustenabilă, Kaufland se alătură și campaniei Detox 2020, dezvoltată de organizația Greenpeace la nivel mondial pentru a reduce cantitatea de plastic din ambalaje și a accelera conversia la bumbacul organic certificat GOTS.
      Despre Kaufland Moldova
      Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări. Kaufland a deschis pe 26 septembrie 2019 primele două magazine în Republica Moldova. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. 
      Pentru mai multe informații vizitați pagina kaufland.md.
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "Viaţa mea a fost ca un vis, dar apoi m-am trezit."
      În tinereţe, Phyllis Sues a fost balerină, apoi dansatoare pe Broadway. La 50 de ani a devenit femeie de afaceri. Totul s-a schimbat când Phyllis a împlinit 75 de ani. Anume atunci i-a venit ideea să practice gimnastica aeriană. Pur şi simplu şi-a spus că poate să o facă şi a făcut-o. Chiar dacă a fost balerină, până la vârsta de 75 de ani nu încercase nimic asemănător. Cu toate acestea, a început să se descurce de minune şi să realizeze acrobaţii complicate.
      Lui Phyllis i-a plăcut să înoate împotriva curentului. La 75 de ani a decis să-şi schimbe total stilul de viaţă.
      "Viaţa mea înainte de 75 de ani a fost mai mult ca un vis, după care m-am trezit. Am dorit să fiu activă, să învăţ ceva nou. Am decis că fiecare zi este o viaţă nouă şi că fiecare zi ar trebui să fie luminoasă.”
       
      Îndrăgostită de dans, fitness şi yoga
      Femeia a recunoscut că nu s-a gândit vreodată să practice yoga, să sară coarda sau să danseze tango argentinian, ci toate aceste hobby-uri au găsit-o la un moment dat.
      „Mi-a luat o viaţă întreagă ca să-mi placă de mine aşa cum sunt acum. Yoga, tango-ul şi săriturile cu coarda m-au găsit din întâmplare când viaţa mea se ducea spre apusul soarelui. Dar nu, s-a dovedit a fi răsăritul! Acum fac doar ceea ce-mi cere trupul şi sufletul ”, a explicat femeia pe contul ei de Instagram.
      Nu există restricţii importante în dieta femeii. Phyllis mănâncă des, dar porţii mici. Şi niciodată greutatea sa nu a depăşit 50 kg, iar în ultimele două decenii a fost de 45 kg.
      O carte cu sfaturi
      La începutul anului 2020, Phyllis şi-a lansat propria carte pe care a început-o acum cinci ani. Iniţial a fost întitulată ,,Douăzeci de sfaturi cum să-ţi schimbi viaţa”, după care numărul de sfaturi a ajuns la 22, iar titlul s-a schimbat în ,, My Trip to a Healthy, Active 96”(Călătoria mea către Sănănate, Activ 96)
      Iată câteva sfaturi/recomandări din partea lui Phyllis pentru o viaţă activă:
      1. Să nu spui niciodată că nu ai suficient timp sau nu ai puterea necesară să fii activ, este o scuză.
      2. În al doilea rând: nu este niciodată prea târziu să-ţi schimbi viaţa.
      3. În viaţă trebuie să ai un anumit program, o disciplină.
      4. Nu staţi pe loc: mişcaţi-vă, ascultaţi, studiaţi, faceţi ceva util, dar nu staţi.
      5. Amintiţi-vă că organismul nostru are abilităţi unice, iar dacă aveţi grijă de el, vă va permite să trăiţi o viaţă lungă şi luminoasă.
      clickpentrufemei.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Nucleele nu sunt celule musculare, ci centre de control a celulelor, care construiesc şi susţin fibrele musculare.
      Potrivit studiului, publicat în anul 2008 de Frontiers in Physiology, nucleele suplimentare, care se formează în timpul antrenamentului, se păstrează chiar şi atunci când celulele musculare se usucă fiind neutilizate sau încep să se descompună. Posibil că pentru toată viaţa.
      Descoperirea memoriei musculare denotă că, în timpul carantinei sau, de exemplu, a unei boli de durată, se poate pierde masa musculară, dar nucleele nu dispar. Iată de ce odată ce vei reveni la antrenamente, îţi vei recupera forma rapid. Cu cât mai multe nuclee vei reuşi să formezi, cu atât mai rapidă va fi recuperarea.

      Cu toate acestea, pe timp de carantină vă recomand:
      1. Peste o zi efectuează un antrenament uşor cu propria greutate – flotări, genuflexiuni, fandări, scândura etc.
      2. O dată sau de două ori pe săptămână se recomandă un antrenament cardio cu intensitate medie, dansuri de exemplu.
      3. Îmbunătăţeşte zi de zi flexibilitatea şi mobilitatea articulaţiilor. 
      omactiv.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "În ceea ce priveşte piscinele, saunele, suntem de acord să mai rămână închise, dar în cazul vestiarelor şi duşurilor, vrem ca autorităţile să-şi revizuiască deciziile. Imediat ce au aflat despre aceste interdicţii, clienţii ne-au cerut să le înghețăm abonamentele şi aşa mai departe. Nu mi se pare corect ca sălile să fie deschise, iar duşul şi vestiarele să rămână închise", a spus Alexei Pervanciuc, patronul unei săli de sport.
      Unii patroni ai sălilor de fitness nu-şi imaginează cum acestea vor activa în noile condiţii.
      "Noi suntem de acord ceea ce ţine de dezinfectarea, soluţii la intrare, în săli, servitoarea noastră va făcea curat, practic, non-stop. Ca să scoatem din folosinţă vestiarele mi se pare inacceptabil şi nu văd sensul redeschiderii, căci nimeni nu va veni la sala cu vestiarul închis, toţi vor pleca în parc", a zis Dumitru Ştirbu, administrator.
      În schimb, alţi administratori aşteaptă cu nerăbdare ziua de 15 iunie.
      "După redeschidere, câteva săptămâni la rând nu vom avea un flux mare de clienţi. Mai cu seamă că este vară, oamenilor le place să facă sport în parc. Anume din acest motiv suntem optimişti, vom respecta normele şi aşteptăm 15 iunie cât mai rapid", a declarat Vladislav Rojnov, administrator.
      Activitatea sălilor de sport și fitness a fost suspendată din 17 martie, odată cu declararea stării de urgenţă.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…
      „Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.
      De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.
      Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…
      Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.
      Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.
      Dacă ai nevoie de energie dimineața…
      Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.
      Dacă te simți stresată…
      Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.
      Dacă vrei să slăbești…
      E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.
      Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…
      Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.
      Dacă nu ai energie când faci sport…
      E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.
      cosmopolitan.ro
  •