8 trucuri zilnice care previn îmbătrânirea prematură


    Chiar dacă nu putem opri îmbătrânirea, putem totuși să facem ceva pentru a încetini acest proces. Soluția pentru a combate ridurile și pielea fără fermitate nu trebuie să implice neapărat operații estetice. Natura ne oferă remedii uimtoare, care ne pot ajuta să arătăm ca la 20 de ani cât mai mult timp.

benefitsoffreshberries_74402200.jpg

Iată câteva trucuri pe care să le încerci:

Include fructe de pădure în alimentația ta

Îmbătrânim și pielea își pierde elasticitatea din cauza unui proces numit degradarea oxidativă a ADN-ului celular, care nu poate fi oprit, dar poate fi încetinit. Consumul regulat de fructe de pădure, în special de afine, este una dintre resursele oferite de natură pentru a combate acest efect. Afinele sunt bogate în antioxidanți care combat radicalii liberi, responsabili pentru degradarea ADN-ului celular. Include cât mai des afine în alimentația ta pentru a te bucura de toate efectele benefice ale antioxidanților.

Limitează consumul de zahăr

Un studiu recent a descoperit faptul că un consum ridicat de zahăr accelerează procesul de îmbrătrânire. Printre efectele zahărului se numără cearcănele, deshidratarea și apariția ridurilor. Pentru a combate îmbătrânirea prematură, experții recomandă un consum cât mai mic de zahăr și evitarea alimentelor și băuturilor dulci. Dacă îți este poftă de ceva dulce, mănâncă un fruct în locul unui desert.

Dormi pe spate

Dacă preferi să dormi pe burtă sau pe o parte, ar trebui să-ți schimbi acest obicei. Potrivit studiilor efectuate de-a lungul timpului, obiceiul de a dormi cu fața lipită de pernă provoacă apariția unor pliuri de contact, care devin apoi riduri permanente. Iar cea mai bună soluție este prevenirea lor. Încearcă să dormi pe spate pentru a evita instalarea ridurilor adânci. Există perne special concepute care te împiedică să dormi pe spate sau pe burtă și pe care merită să le încerci.

Verifică nivelul calciului din organism

Cu toții știm că avem nevoie de calciu pentru a ne menține oasele rezistente și sănătoase. Dar nu sunt mulți cei care știu că acest mineral joacă un rol crucial în prevenirea îmbătrânirii premature. Un nivel adecvat de calciu în corp reduce semnele vizibile ale îmbătrânirii și te ajută să-ți păstrezi frumusețea pe măsură ce înaintezi în vârstă.

Bea des ceai verde

Bogat în antioxidanți, ceaiul verde ajută la repararea celulelor de piele afectate de radicalii liberi. De asemenea, datorită efectelor antiinflamatorii, reduce inflamația la nivelul pielii, care cauzează apariția iritațiilor și a zonelor înroșite. Bea zilnic ceai verde pentru a-ți menține pielea fermă și sănătoasă. De asemenea, poți folosi ceaiul verde în tratamentele de înfrumusețare. Păstrează pliculețele de ceai verde folosite și pune-le la frigider pentru câteva minute. Așază apoi pliculețele de ceai pe ochi, care te vor ajuta să reduci cearcănele și pungile de sub ochi.

Evită băile sau dușurile lungi, cu apă fierbinte

Apa fierbinte are un efect negativ asupra frumuseții. Îndepărtează uleiurile naturale ale pielii, care au un rol protector. Astfel cauzează uscarea excesivă a pielii, apariția prematură a ridurilor și pierderea fermității. Evită dușurile prelungite și băile cu apă fierbinte. O modalitate simplă de a-ți menține pielea și musculatura tonifiate este cea a dușurilor alternante. Alternează jeturile de apă caldă cu cele reci pentru a stimula circulația sanguină.

Protejează-te de soare

Razele ultraviolete joacă un rol important în accelerarea îmbătrânirii pielii. Cu cât te expui mai mult la soare fără protecție UV, cu atât pielea ta va prezenta mai devreme semnele îmbătrânirii. Folosește zilnic cremă pentru față cu SPF de cel puțin 30, indiferent de anotimp. Este important de reținut că razele UV sunt prezente pe toată durata anului, inclusiv în sezonul rece sau atunci când este înnorat. Nu este recomandat să stai la plajă ore în șir pentru a obține acel bronz la care toată lumea visează pe timp de vară. Bronzul nu este altceva decât o reacție prin care pielea încearcă să se protejeze de efectele nocive ale razelor UVA și UVB.

Găsește modalități de a reduce stresul

Stresul accelerează procesul de îmbătrânire a organismului. Grijile zilnice și anxietatea duc la îmbătrânirea prematură, de aceea este necesar să găsești modalități de a reduce stresul și de a te relaxa. Meditația este o formă bună de a calma gândurile care îți provoacă neliniște. Învață să meditezi și să-ți canalizezi atenția și energia asupra aspectelor pozitive din viața ta. Este utilă oricare altă activitate care te ajută să te relaxezi, fie că este vorba de sport, dans, întâlniri cu prietenii sau timp dedicat pasiunilor tale.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Capul unui adult cântărește aproximativ 5 kilograme. Cu cât înclini mai mult capul, cu atât mai mare este sarcina exercitată asupra coloanei vertebrale.
      Unghiul de încărcare a zonei cervicale (kg)
      neutru              4,5-5,4 15 grade          12,25 30 grade          18,14 45 grade          22,22 60 grade          27,21 Imaginează-ţi: când apleci capul pentru a încărca o fotografie pe Instagram, te apasă un copil invizibil de 8 ani, care cântărește 27 kg!
      Gâtul de calculator are o serie de consecințe:
      dureri la nivelul gâtului și amorţirea muşchilor, dureri în partea superioară a spatelui și a umerilor, dureri de cap și dureri în zona occipitală tot mai frecvente, înrăutăţirea vederii, schimbarea ovalului feței (apariția celei de-a doua bărbie și lăsarea pomeţilor). Dacă apariția durerilor de cap și a disconfortului la nivelul gâtului nu-i vor determina pe toţi să-şi schimbe obiceiurile, atunci a doua bărbie o va face cu siguranță.
      Prima reacție firească la schimbarea ovalului feței este înscrierea la un cosmetician. Dar lupta cu a doua bărbie este inutilă atât timp cât nu vei forma o postură corectă. Iată ce ai de făcut pas cu pas.
      Cumpără o pernă ortopedică
      Când dormi pe o pernă ortopedică, gâtul rămâne drept și întins pe tot parcursul nopții. În plus, este foarte comod să dormi pe spate. Treptat, va dispărea obiceiul de a dormi cu fața în pernă, iar odată cu el va dispărea şi faţa boţită dimineața.
      Fortifică muşchii spatelui

      O ţinută schimonosită ar putea fi o consecinţă a muşchilor slabi ai spatelui. Cel mai sigur mod de a întări mușchii spatelui este cu ajutorul antrenamentelor de pilates sau yoga – aceste exerciții fortifică mușchii profunzi care fixează coloana vertebrală. Spatele poate fi fortificat şi la sala de forţă, adu-i aminte instructorului despre acesta.
      Gâtul de calculator se manifestă mai des la fete și femei decât la bărbați. Asta deoarece femeile au un sistem musculo-scheletic mai slab dezvoltat în zona gâtului și în partea superioară a trunchiului.
      Controlează-ţi ţinuta pe tot parcursul zilei
      Menţine spatele drept, umerii deschişi, gâtul alungit, bărbia paralel cu podeaua. Trei antrenamente pe săptămână nu vor schimba situația dacă în timpul zilei vei merge permanent cu spatele încovoiat.
      În măsura posibilităţilor ţine capul drept şi atrage atenţia la acest fapt atunci când lucrezi cu gadgeturile. Când citeşti, tricotezi, coşi sau scrii, creșteți sarcina asupra coloanei vertebrale.
      Sindromul gâtului de calculator este ușor de depistat în urma examinării vizuale, dar există și simptome suplimentare – senzația că gâtul se deplasează înainte și dorința constantă de a îndrepta spatele, deși acest proces provoacă disconfort.
      Efectuează un curs de masaj
      Nu renunţa după 3-4 proceduri și fă toate cele 10-12 proceduri. Pentru orice eventualitate, comunică-i maseurului despre problema ta.+
      A doua bărbie și căderea obrajilor pot apărea chiar și la tinerele care au împlinit recent 20 de ani.
      Organizează-ţi locul de muncă

      1. Monitorul nu trebuie să fie poziţionat prea jos – instalează-l la nivelul ochilor sau puțin mai sus.
      2. Lucrează pe un scaun ortopedic – scaunul din bucătărie nu este potrivit în acest scop. Reglează înălțimea scaunului astfel încât genunchii să fie pe aceeași linie dreaptă cu șoldurile.
      3. Nu pune picior peste picior, cu un picior îndoit sub tine sau în alte poziţii de acest gen. Tălpile ar trebui să stea pe podea una lângă alta.
      Monitorizează timpul de lucru cu dispozitivele mobile
      Doreşti să reduci dependența de gadget-uri? Atunci efectuează un digital detox. Dacă lucrul tău este asociat cu gadgeturile, atunci încearcă să poziţionezi monitorul la nivelul ochilor şi controlează unghiul gâtului. Încearcă să măreşti textul și imaginile pentru a evita necesitatea de a te apleca spre ecran.
      Consultă un cosmetician
      Nu te grăbi să te înscrii la proceduri costisitoare până când nu vei corecta postura. Nu mai apleci capul şi gâtul înainte? Minunat. Acum vei putea scăpa de cea de-a doua bărbie și de obrajii căzuți. Te vor ajuta masajul feţei şi gâtului, fotoîntinerirea, hifu, fototermoliza fracţionată, injectarea de lipolitice şi cocktailuri de lifting, precum şi liftingul cu fire de suspensie.
      Formează-ţi obiceiuri motorii potrivite și ai grijă de postură nu doar în timpul antrenamentului, ci și în viața de zi cu zi.
      omactiv.md
    • julia122997
      De julia122997
      Spațiul de odihnă nu este compatibil cu telefonul mobil. Aceasta este concluzia studiilor realizate de specialiști, care te avertizează să-l ții cât mai departe de acest spațiu. De fiecare dată când iei telefonul mobil în dormitor favorizezi odihna insuficientă, afecțiunile oculare sau durerile. Precis nu vrei să te trezești epuizat sau să te doară spatele când încerci să te odihnești, așa că merită să aplici sfaturile oamenilor de știință pentru a-ți proteja organismul.
      Iată de ce nu trebuie să ții telefonul mobil în dormitor:
      1. Vei adormi mai greu
      Lumina albastră emisă de ecranul telefonului suprimă producția de melatonină, hormonul creat de glanda pineală care reglează somnul. Organismul produce melanină în mod natural în timpul nopții, dar lumina albastră a telefonului mobil va afecta negativ această funcție.Este recomandat să atașezi un filtru de lumină albastră la ecranul telefonului dacă îl vei folosi seara pentru a crește cantitatea de lumină galbenă. Cu o oră înainte de a merge la culcare trebuie să eviți să privești în ecranul telefonului mobil pentru a crea condițiile optime pentru un somn liniștit și profund.
      Telefonul nu va face decât să-ți stimuleze mintea și să te facă mai alert, o combinație nefavorabilă pentru odihnă. Nu este bine nici să începi să folosești telefonul dacă nu poți adormi pentru că vei agrava problema. Alege orice altă activitate care te relaxează și care nu presupune privitul într-un ecran. Poți testa câteva exerciții de yoga sau poți asculta melodii la radio.
      2. Îți poți deteriora vederea
      Telefoanele mobile emit un nivel ridicat de lumină albastră care poate deteriora retina dacă te expui la ea seara sau noaptea pentru că nu mai este echilibrată de lumina naturală.Dacă vei continua să faci acest lucru pe termen lung s-ar putea manifesta degenerescența maculară sau chiar orbirea.
      3. Vei avea un somn agitat și întrerupt
      Chiar dacă ai reușit să adormi telefonul mobil aflat în dormitor va avea un impact negativ asupra calității somnului. Este foarte probabil să te trezești des în timpul nopții dacă ai privit în ecranul telefonului înainte de a te culca, mai ales dacă îl ții pe o noptieră, lângă pat. În cadrul studiilor de specialitate utilizarea telefoanelor mobile în pat a fost corelată cu reducerea fazei REM a somnului. Această etapă a odihnei este cea care asigură refacerea organismului și joacă un rol critic pentru păstrarea amintirilor pe termen lung, stimularea creativității și rezolvarea problemelor complexe.
      4. Ar putea apărea durerile de spate
      În momentele în care te uiți la telefon din pat îți forțezi corpul într-o poziție incomodă, care afectează alinierea gâtului cu restul corpului și exercită o presiune crescută asupra terminațiilor nervoase localizate la nivelul coloanei vertebrale și gâtului.
      Dacă te doare spatele în timp ce folosești telefonul mobil în dormitor, nu poți îndoi gâtul sau îți amorțesc degetele nu ignora aceste simptome. Este posibil să dispară a doua zi, dar dacă vei continua să-ți cauzezi aceste dureri timpul de vindecare se va prelungi până în momentul în care vor deveni permanente.
      De asemenea, oamenii de știință au demonstrat că folosirea telefonului în pat reduce cu până la 30% capacitatea sistemului respirator.O cantitate mai redusă de oxigen poate afecta negativ funcțiile tuturor organelor.
      5. Îți va scădea capacitatea de concentrare
      Folosirea telefonului în pat va provoca și o scădere semnificativă a capacității de concentrare a doua zi. Potrivit studiilor realizate, persoanele care utilizează telefonul mobil înainte de a merge la culcare se trezesc mai greu dimineața și nu au senzația că au dormit bine sau că au energie suficientă. 
      De asemenea, se concentrează mult mai greu tot restul zilei. Persoanele care citesc o carte înainte de a se odihni se trezesc revigorate și gata de acțiune, așa că schimbă-ți obiceiurile și nu alimenta cercul vicios care îți poate pune în pericol perfomanțele fără să bănuiești.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      După naștere ar putea să-ți ia ceva timp ca să te simți din nou pregătită să faci sex. Așadar, dacă la scurt timp după naștere acest lucru nu îți este confortabil, nu e nimic în neregulă cu tine.
      Menstrele se pot reinstala, cel mai curând, după cinci sau șase săptămâni de la naștere, în cazul în care nu alăptezi. Pe perioada alăptării de obicei menstrele lipsesc, fiind inhibate de aceasta. Chiar dacă sunt rare, există și cazuri în care – din cauza schimbărilor hormonale ulterioare nașterii sau ca urmare a nestimulării constante a sânilor mamei – menstra se instalează timpuriu, chiar și în perioada de alăptare. Factorii care influențează apariția timpurie a menstrei la femeile care alăptează sunt numeroși și variați, incluzând începerea diversificării alimentației bebelușului, stresul, medicamentele, dieta, bolile de care suferă mama etc.
      Alăptarea - contracepția naturală?
      Multă vreme, perioada de alăptare a fost considerată o metodă contraceptivă naturală. În realitate nu ești 100% protejată de o sarcină în perioada de alăptare, nici dacă menstra se reinstalează, nici dacă acest lucru nu se întâmplă. Explicația? Lipsa menstrelor nu înseamnă imposibilitate de a ovula. Iar dacă a apărut prima menstră, înseamnă că deja ai avut prima ovulație de după naștere. Și prima ocazie de a fi rămas însărcinată din nou.
      După trei săptămâni de la naștere (dacă nu alăptezi) sau șase săptămâni (dacă alăptezi), poți începe să folosești metode contraceptive. În ceea ce privește metoda aleasă, aceasta depinde de câțiva factori: de istoricul medical și de problemele din timpul sarcinii, de faptul că alăptezi sau nu și, desigur, de preferințele celor doi parteneri.
      Cum te protejezi de o sarcină nedorită?
      Cea mai simplă și mai sigură metodă contraceptivă rămâne, fără îndoială, prezervativul. Fie că este masculin sau feminin. Pentru că, da, există și prezervativ feminin, cu o eficacitate de 95% și cu risc mai mic să se rupă decât cel masculin! Folosirea oricăreia dintre cele două variante ar trebui totuși să primească „avizul” medicului, mai ales dacă nașterea a fost pe cale naturală. Alte metode pot fi reprezentate de contraceptivele orale monohormonale, sterilet (după refacerea completă a uterului și colului) sau spermicide locale. Dezavantajul acestora din urmă este că au un grad mai redus de protecție. Nu te baza nici pe metoda calendarului – cel puțin în primele luni, pentru că organismul a suferit unele schimbări, menstrele pot fi neregulate – și în consecință și perioadele de ovulație – și te poți lesne afla într-o eroare.
      kudika.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Printre modelele de pe piaţă, care emit cele mai multe radiaţii, se numără modele de la OnePlus, Xiaomi, HTC, Sony şi chiar Apple şi Google.
      The German Federal Office for Radiation Protection (Bundesamt für Strahlenschutz) a publicat un raport referitor la nivelul de radiaţii emis de mai multe dispozitive mobile populare de pe piaţă şi a realizat o listă cu cele mai „periculoase” 15 modele de smartphone-uri, scrie statista.com.
      Topul este dominat de compania Xiaomi, care are șase dispozitive prezente în listă, fiind urmată de Google, HTC, Apple și Sony cu câte două dispozitive și OnePlus cu un dispozitiv în top.

      diez.md
    • julia122997
      De julia122997
      Datele au fost prezentate de către autorități în cadrul evenimentului de lansare a campaniei naționale de informare „Păstrează sănătatea. Fă testul citologic!”.
      În cadrul campaniei vor fi difuzate spoturi la tv și radio, vor fi distribuite pliante în instituțiile medicale pentru a sensibiliza și informa femeile cu vârsta între 25 și 61 de ani despre necesitatea efectuării testului citologic o dată la trei ani. Acestea, la rândul lor vor fi îndemnate să încurajeze alte femei din societate, să se adreseze la medicul de familie pentru a face testul citologic.
      Ministra sănătății, muncii și protecției sociale, Viorica Dumbrăveanu, a spus la evenimentul de lansare că „vorbim de fiecare dată că viața are prioritate, iar cea mai valoroasă prioritate a vieții trebuie să fie sănătatea”. Ministra a mai spus că această formă a cancerului este cea mai răspândită, dar poate fi prevenită, iar măsurile de prevenire sunt simple și eficiente. Este vorba de testul citologic o dată la trei ani și vaccinarea de la zece ani a fetelor contra virusului papiloma uman (HPV).
      Natalia Plugaru, reprezentanta adjunctă a UNFPA Moldova, a menționat că la nivel mondial, în fiecare an, jumătate de milion de femei sunt diagnosticate cu această maladie. În Europa de Est și Asia Centrală, cazurile soldate cu mortalitate sunt de zece ori mai muște decât în Europa de Vest. În Moldova doar 40% din femei își fac testul citologic, o cifră mult prea mică pentru a reuși prevenirea maladiei.
      Valeriu Sava, coordonator al programelor de sănătate în cadrul Biroului de Cooperare al Elveției în Republica Moldova, a remarcat că investițiile, dezvoltarea serviciilor și crearea condițiilor pentru ca acestea să fie accesibile nu vor fi eficiente atât timp cât actorul principal pentru care aceste servicii sunt dezvoltate nu este suficient informat, nu este suficient responsabil pentru a se adresa și a se bucura de aceste servicii. Este posibil de a combate această maladie doar dacă responsabil ne adresăm la medic.
      Victoria Condrat a învins cancerul de col uterin. Tânăra a povestit că a depistat boala când planifica să devină mamă. I-a fost greu să accepte diagnosticul, dar a reușit să învingă cancerul. „Sunt fericită că l-am depistat la timp, când era tratabil”, a spus tânăra.
      Potrivit datelor Agenției Naționale de Sănătate Publică, anual în Republica Moldova sunt înregistrate 370 de cazuri noi de cancer de col uterin. Cazurile de boală depistate în stadii precoce de evoluție constituie 47%. La evidență la Institutul Oncologic sunt 4200 de paciente afectate de cancer al colului. Principala cauză de declanșare a cancerului de col uterin este infecția persistentă cu papilomavirus uman (HPV) care este identificat în 99% dintre tumorile de col uterin.
      În perioada 20-27 ianuarie, s-a desfășurat Săptămâna Europeană de prevenire a cancerului de col uterin.
      ipn.md
  •