8 sfaturi pentru a combate durerile de spate provocate de lucratul de acasă


    Dacă în această perioadă, în care lucrezi de acasă, te confrunți cu dureri de spate mai mari decât în mod normal, specialiștii îți recomandă câteva trucuri ușoare pe care le poți pune în practică pentru a-ți menține sănătatea.

278491-veja-os-x-principais-desafios-na-gestao-de-uma-clinica-de-nutricao.jpg

De mai bine de o lună, o mare parte dintre noi lucrăm de acasă. Și vom continua să facem asta cel puțin încă atât timp de acum înainte. Pe lângă problemele legate de concentrare, de lipsa de intimitate, de intervențiile constante ale familiei în mijlocul unei ședințe, durerile de spate sunt unele dintre cele mai des amintite probleme cu care oamenii se confruntă în această perioadă.

Iar asta se întâmplă de cele mai multe ori din lipsa unui birou adecvat, așa cum obișnuiam să avem la locul de muncă. Acum, pentru cei mai mulți dintre noi biroul înseamnă masa din bucătărie, fotoliul din sufragerie sau chiar patul. Pentru a ameliora durerile de spate, specialiștii ne recomandă câteva acțiuni simple pe care le putem facem și care ne vor îmbunătăți postura.

Poziționează ecranul calculatorului la o înălțime potrivită

De cele mai multe, ecranul laptopului sau al calculatorului nu se află la nivelul privirii noastre, fiind nevoiți astfel să lăsăm capul în jos pentru a ne uita la el. Iar asta, în timp, poate cauza  dureri de gât. Pentru a le evita, folosește câteva cărți sau o cutie și așază ecranul deasupra lor. Astfel, nu vei mai fi nevoită să îți apleci capul de fiecare dată și îți vei menține o poziție corectă.

Lumina naturală trebuie să vină întotdeauna dintr-o parte

Evită să lucrezi cu spatele sau cu fața la o fereastră. Dacă te vei afla cu spatele la fereastră, atunci toată lumina se va reflecta în monitorul tău, făcându-te să îți încordezi constant privirea, ceea ce poate duce apoi la diverse probleme oftalmologice. De asemenea, dacă te afli cu fața la fereastră, te vei lupta cu lumina care îți va pătrunde direct în ochi.

Așa că, sfatul specialiștilor este să îți poziționezi biroul sau spațiul de muncă în stânga sau în dreapta unei ferestre. Dacă nu poți face asta, asigură-te că tragi jaluzelele pentru a nu lăsa lumina să îți afecteze vederea.

Poziționează tastatura și mouse-ul corect

Dacă ai ridicat laptopul deasupra unui teanc de cărți, atunci folosește o tastatură și un mouse separat. Acestea trebuie să fie poziționate mai jos și să permită încheieturii mâinii să rămână dreaptă, neîncordată. Atât mouse-ul cât și tastura trebuie să se afle cât mai aproape de tine, fără să fii nevoită să te întinzi după ele. Astfel vei evita durerile de gât și de umeri.

Găsește metode alternative

Dacă trebuie să tastezi mult, încearcă să găsește și alte modalități prin care poți poți face asta. Găsești o sumedenie de programe care te ajută în acest sens. Tot ce trebuie să faci este să dictezi textul pe care vrei să îl scrii, iar aplicațiile îl vor transcrie pentru tine. Astfel vei lua o pauză, te vei putea ridica de pe scaun și îți vei odihni mâinile, gâtul și privirea.

Folosește un suport pentru picioare

Dacă nu atingi podeaua atunci când stai jos la calculator, atunci folosește o cutie, câteva cărți sau un suport special pentru a-ți odihni picioarele. Dacă picioarele tale se află în aer sau sub scaun, vei crește riscul dezvoltării unor boli precum tromboză venoasă profundă.

Încearcă să nu lucrezi stând în pat

Deși pare o metodă extrem de confortabilă, după multe ore petrecute în pat, cu laptop-ul în brațe, vei observa că te vei confrunta cu dureri de spate. Încearcă să eviți pe cât de mult posibil această variantă de lucru. Însă, dacă nu ai altă alternativă, atunci pune o pernă în spatele tău și folosește-o pentru a te sprijini mai confortabil de tăblia patului. Pentru ca laptopul să fie poziționat la înălțimea corectă, așază-l pe o pătură sau pe o măsuță specială. Astfel vei evita durerile de gât și de spate.

Fă pauze

Evită să petreci ore întregi pe scaun, fără să te ridici. Specialiștii recomandă ca la fiecare 20-30 de minute să iei o pauză de un minut sau două pentru a-ți relaxa mușchii. Dacă trebuie să vorbești la telefon în timpul programului, profită de această ocazie și ridică-te, plimbă-te prin cameră.

Menține o poziție corectă a spatelui

Spatele trebuie să fie lipit de spătarul scaunului. Dacă nu ai un scaun cu o formă ergonomică, atunci folosește o pătură sau o pernă și pune-le între spate și spătar, pentru a-ți susține zona lombară.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Niciun specialist în textile nu recomandă o rochie din bumbac 100% subțire, transmite Știri.md cu referire la tabu.ro.
      Culmea, mai ușor de suportat este poliesterul care, chit că e sintetic, se usucă mult mai repede, iar hainele nu rămân îmbibate de transpirație. În plus, olivul, kakiul și negrul sunt cele mai indicate culori, pentru că nu permit razelor UV să pătrundă până la piele și să o ardă.
      Dacă vrem cu adevărat să ne protejăm pielea de radiațiile solare și să nu facem cancer de piele, este indicat să purtam in și mai ales o combinație între bumbac și poliester. Evitați bluzele sau rochiile cu broderii și găurele.
      Există reguli și în privința pălăriei pe care ar trebui obligatoriu să o purtați în astfel de zile caniculare. Să aibă o structură cât mai densă, să nu aibă găurele deloc, iar borurile să fie cât mai mari, astfel încât să protejeze fața și gâtul. Și, dacă se poate, să nu fie din plastic.
      tabu.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Psihologii spun că au fost nevoiţi să ofere consultaţii mai multor persoane care au suferit stări depresive din cauza regimului de lucru de acasă, transmite Știri.md cu referire la publika.md. 
      Olesea Medveţchi este profesoară de fizică. Din martie, când şcolile au trecut la învăţământul online, s-a convins că activitatea online este mult mai solicitantă. Singurul avantaj ar fi timpul petrecut cu copiii, care i-a lipsit până la pandemie.
      "Pentru mine a fost o provocare, pentru că am venit din două părţi eu ca profesor şi ca părinte a doi copii unul în clasa a 2a şi unul în clasa a 1a. Clasa mea improvizată se afla la bucătărie şi ziua de lucru începea la ora 8 când deschideam calculatorul", a spus Olesea Medveţchi,  profesoară de fizică
      Sorina Raileanu lucrează la o companie internaţională de IT, iar de 4 luni are biroul acasă. Partea bună este că are mai mult timp de odihnă.
      "E adevărat că uneori pierd noţiunea timpului şi nu iau pauzele necesare ca să fiu întotdeauna lucidă şi să pot să lucrez să funcționez ok. Serile la mine culminează cu sesiuni de yoga online pentru că asta mă ajută foarte mult să mă relaxez", a menţionat Sorina Raileanu.
      Specialiştii avertizează însă că statul prea mult în faţa calculatorului, fără pauzele de mişcare necesare, poate dăuna grav sănătăţii.
      "Să reuşim şi acasă să ne detaşăm de tot ceea ce ne înconjoară, de problemele care sunt aici, să găsim acel spaţiu cât de mic nu ar fi şi să fie predestinat doar muncii şi să ne creem nişte pauze să nu lucrăm non-stop", a declarat Natalia Toma, psiholog.
      Mai multe studii arată că şi alimentaţia influenţează productivitatea: trebuie evitate alimentele bogate în grăsimi şi consumate mai mute fructe şi legume. În primele trei luni ale anului, numărul celor care au lucrat de acasă a crescut de 2,5 ori, potrivit datelor prezentate de biroul naţional de statistică. Mai exact, e vorba de peste 16 mii de oameni.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Cu siguranță sunt multe ocaziile când nu te uiți și pe lista potențialelor reacții adverse pe care le pot avea unele medicamente. Însă, pe lângă beneficiul și modul în care te ajută medicamentul respectiv, e important să știi și reacțiile adverse, iar printre acestea se numără și creșterea în greutate.
      Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să întrerupi tratamentul, ci să discuți cu medicul specialist și să îi spui dacă ai luat în greutate, pentru a putea găsi o altă schemă de tratament ideală afecțiunii tale. „Recomandarea mea este să te asiguri că ai aceeași greutate și înainte, dar și după administrarea medicamentului respectiv”, spune Shilpi Agarwal, medic de familie certificat în Washington, DC.
      Iată care sunt cele mai întâlnite medicamente care tind să aibă ca efect advers creșterea în greutate:
      1. Steroizi
      Aceste medicamente pot fi prescrise pentru mai multe cauze, inclusiv artrită. Pot cauza insomnie, creșterea apetitului și retenție de apă, spun specialiștii. De asemenea, aproximativ 75% dintre pacienții care iau prednison, folosit în afecțiuni ale pielii sau alergii, după o administrare îndelungată, se pot confrunta cu acumularea de kilograme. În cazul în care te confrunți cu asta, cel mai bine este să discuți cu medicul tău și să aflați care este doza eficientă pe care trebuie să o iei.
      2. Antidepresive
      În ciuda faptului că antidepresivele contribuie la îmbunătățirea stării de spirit, acestea pot influența apetitul. Aceste medicamente pot crește pofta de a mânca mai mulți carbohidrați. Iar cum carbohidrații conțin multe calorii, e posibil să iei și în greutate.
      3. Antipsihotice
      Aproape toate tipurile de medicamente antipsihotice, precum olanzapina, clozapina și risperidona, pot duce la creșterea în greutate, conform unei cercetări realizate în anul 2017 și publicate în Neuropsychiatric Disease and Treatment. Acestea sunt administrate pentru a trata schizofrenia și psihoza. În mod similar cu antidepresivele, cercetătorii consideră că impactul pe care aceste medicamente îl au asupra anumitor receptori chimici se poate confunda și cu metabolismul individului. Dacă observi că te-ai îngrășat după ce ai luat un medicament antipsihotic timp de o lună, e un semn că trebuie să îți contactezi medicul specialist.
      4. Anticoncepționale
      Unele anticoncepționale pot duce la fluctuații de greutate datorită dozei de progesteron. În ciuda faptului că te ajută să previi o sarcină nedorită, să îți reglezi ciclul menstrual și reduc și dezechilibrele hormonale, trebuie să ai în vedere și acest efect advers. Discută cu medicul tău ginecolog și spune-i dacă ai trecut prin aceste schimbări.
      5. Antihistaminice
      Medicamentele antihistaminice sunt administrate în tratarea alergiilor, a eczemelor sau rinitelor. Cercetările arată că și acestea pot duce la acumularea unor kilograme. Iar o explicație are în vedere blocarea producției de histamină din organism, care poate crește apetitul. 
      6. Pastile pentru prevenirea migrenelor
      Exită mai multe tipuri de medicamente pentru prevenirea sau diminuarea unor migrene puternice și care pot duce la creșterea în greutate, dar și antidepresivele triciclice, alături de medicamentele antiseizante și medicamentele pentru presiunea arterială. Înainte de a nu mai lua deloc acel medicament, e important să depistezi cauza.
      7. Pentru diabet
      Anumite medicamente administrate în combaterea diabetului zaharat, precum insulina, pioglitazona și glipizida – pot avea ca efect secundar creșterea în greutate. Glucoza poate intra mult mai ușor în celule cu ajutorul insulinei. Dacă observi că ai luat câteva kilograme în plus, mai întâi ar trebui să fii atentă la aportul caloric pe care îl ai în fiecare zi.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Eh, din păcate, lucrurile se cam schimbă atunci când încercăm să reproducem acasă opera de artă de la salon... Orice am face, pare că nu ne iese!
      Dar soluția există! Avem câteva trucuri știute numai de experți care te vor face să arăți demențial chiar și atunci când te coafezi singură acasă. Ți-am pregătit un ghid complet, pas cu pas, care te va ajuta să înveți cum să te coafezi cu peria rotundă, fără prea mult efort, iar la final să fii mai mult decât încântată de rezultatul final.
      Pasul 1: Totul începe din duș
      Orice coafură reușită începe prin aplicarea produselor potrivite. Folosește un șampon potrivit tipului tău de păr, apoi aplică un balsam de păr pe lungimea șuvițelor și la vârfuri. 
      Potrivit hairstylistului Adir Abergel, tipul de șampon și balsam pe care îl alegi va avea cu siguranță impact asupra rezultatului final. Procesul de coafare al părului începe din duș, pentru că, pentru a avea un rezultat spectaculos, părul tău trebuie să fie umed mai întâi. 
      Pasul 2: Pregătirea părului pentru coafat
      După terminarea dușului, există doi pași esențiali care trebuie făcuți înainte de a începe să îți coafezi părul. În primul rând, trebuie să absorbim excesul de apă din păr cu un prosop, dar într-un mod delicat. În niciun caz nu trebuie să frecăm într-un mod agresiv prosopul de păr. Pasul acesta este important pentru a reduce timpul la care este expus părul la căldură atunci când este uscat cu uscătorul de păr. 
      Odată ce părul nu mai este ud, ci doar umezit, este timpul pentru cel de-al doilea pas.
      "Lasă-ți capul în jos și piaptănă-ți părul cu un pieptene cu dinți mari", spune hairstilistul Kiki Heitkotter. De asemenea, mai poate fi folosită o perie specială pentru descurcarea părului. Totul depinde de preferințele personale.
      Indiferent dacă alegi să îți piepțeni părul sau să îl perii, ai grijă să fii blândă cu podoaba ta capilară. O descurcare corectă a părului începe de la vârfuri. Pe măsură ce este descurcat, urcă spre rădăcini, fără a trage de păr.
      Pasul 3: Aplică un spray pentru protecție termică
      După ce părul este descurcat, trebuie aplicat un produs pentru protecție termică. Protecția termică ajută într-adevăr, protejându-ți părul împotriva deteriorării.
      Acesta este un pas pe care ar trebui să îl facă toată lumea. Exact ca în cazul șamponului și al balsamului, produsul pentru protecție termică trebuie ales în funcție de textura și tipul de păr pentru a știi exact ce tip de produs pentru protecție termică trebuie folosit - ulei, spray sau cremă.
      Pasul 4: Usucă-ți părul în proporție de 70%
      Înainte de a a-ți secționa părul și de a folosi peria rotundă, trebuie ca părul să fie uscat în proporție de 60-70%, la o temperatură medie. În principiu, asta înseamnă că trebuie să îți treci degetele prin păr în timp ce îl usuci înainte să începi să lucrezi pe secțiuni.
      Pasul 5: Alege instrumentele potrivite
      După ce părul este uscat în proporție de 70% este timpul pentru folosirea periei rotunde și a concentratorului de aer, accesoriu care vine la pachet cu uscătorul de păr. Acel concentrator de aer este cheia pentru a obține o coafură exact ca la salon.
      "Concentrează aerul și ajută la direcționarea fluxului de aer exact acolo unde vrei să ajungă", explică Abergel.
      Și tipul de perie pe care îl folosești este important. Cel mai indicat este să utilizezi o perie cu peri tari, care provin de la animale, cum ar fi perii din părul de porc mistreț care sunt considerați a fi cei mai buni.
      "Periile cu peri de mistreț sunt grozave, deoarece netezesc părul mai mult decât o perie de plastic sau sintetică".
      În cazul în care, alegi o perie rotundă, tipul de perie pe care o folosesc hairstiliștii, trebuie să știi că rezultatul final va fi influențat de diametrul periei. Dacă dorești mai mult volum, atunci o perie cu diametrul mai mare este soluția. 
      Pasul 6: Secționează și coafează
      Experții recomandă secționarea părului pentru un rezultat cât mai bun. De asemenea, este bine să începi cu partea din față a părului. Secționează părul în șuvițe subțiri și folosește agrafe pentru a ține părul în loc. 
      În timpul coafării, ia câte o suviță de păr și folosește concentratoorul de aer orientat în jos pentru ca părul să rămână neted. 
      Dacă utilizezi o perie rotundă, ia o suviță de păr, înfășoar-o în jurul periei și aplică căldură. Menține suvița de păr în jurul periei până când aceasta se răcește. De abia atunci o poți înlătura.
      Repetă această procedură pe fiecare suviță în parte, până când părul este uscat complet.
      Pasul 7: Aplică produse pentru finisare
      După ce întreg părul este uscat și coafat, poți începe să aplici o cantitate mică de produs pentru finisare și modelare pe lungimea și varfurile părului pentru a hidrata părul și a evita să apară fire rebele.
      Și voilà! Ai obținut o coafură exact ca la salon sau chiar mai reușită.
      divahair.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Razele UV pot avea efecte negative asupra părului tău și influențează uscarea și degradarea acestuia. Soarele slăbește structura firului de păr, îl deshidratează și îl face să-și piardă elasticitatea. Cel din urmă este și motivul pentru care în lunile de vară poți observa o cădere accentuată a părului. Iată ce trebuie să știi despre îngrijirea părului în această perioadă a anului:
      Hrănirea este esențială
      Părul tău trebuie să fie hidratat suficient în fiecare zi cu ajutorul balsamului, al măștilor și al șamponului pentru tipul tău de păr. Trebuie să fii atentă la acest aspect în mod special dacă ai părul vopsit sau decolorat. În acest caz, firul este deja afectat de chimicalele folosite pentru procesul de colorare și este mult mai sensibil la viitoarele atacuri ale razelor solare. 
      Spală-te pe cap mai rar
      Dacă te speli pe cap prea des, riști ca scalpul și părul să piardă o parte importantă din uleiurile naturale care ajută părul să rămână sănătos și puternic. Lunile de vară sunt în special problematice pentru păr, deoarece atunci când îl speli în fiecare zi, el nu va mai avea suficienți nutrienți care să-l protejeze de razele UV. Asigură-te că ai mereu la îndemână un șampon uscat ca să poți sări peste o zi de spălare. De asemenea, mai poți folosi șampoane sub formă de spumă pentru care nu mai trebuie să folosești apă. Acestea sunt soluții bune și pentru zilele în care ai nevoie rapid de un look fresh.
      Folosește produse cu SPF
      Produsele de protecție împotriva razelor solare special formulate pentru păr sunt o necesitate pe toată durata verii. Dacă pleci în concediu la mare sau îți place să faci asta în weekenduri, trebuie să ai grijă la momentele și durata expunerii la soare. Evită orele prânzului și stai la soare mai mult în a doua parte a zilei, spre seară. Folosește mereu cremă cu protecție solară pentru piele și optează pentru o pălărie care să-ți protejeze scalpul. Produsele cu protecție pentru păr se găsesc sub formă de spray-uri sau uleiuri, iar acestea creează o barieră protectivă și împotriva temperaturilor ridicate ale aparatelor de styling.
      Protejează-i culoarea
      Părul vopsit este cel mai afectat de soarele lunilor de vară, iar dacă obișnuiești să mergi la ștrand trebuie să știi că și substanțele din apă îți atacă pigmentul firului de păr. Așadar, pe timp de vară folosește produse speciale pentru păstrarea culorii și protejarea acesteia. Razele soarelui îți vor decolora șuvițele, iar acest lucru te va obliga să te vopsești mai des decât în mod obișnuit. În schimb, dacă folosești balsam și mască pentru păr vopsit te vei putea bucura de un păr sănătos și strălucitor mai mult timp.
      Vara trebuie să te protejezi mai mult în toate privințele, iar părul și pielea au nevoie de cel mai ridicat nivel de îngrijire. Hidratarea și folosirea produselor SPF vor ține la distanță efectele nocive pe care le poate avea soarele. De asemenea, trebuie să eviți să petreci mult timp în soare și să te protejezi mereu cu o pălărie sau un batic atunci când stai la plajă.
      divahair.ro
  •