8 băuturi sănătoase care pot înlocui suplimentele alimentare


    Nu-ți place să iei pastile și preferi să guști mereu ceva bun în loc să urmezi un tratament complex? Apelează la băuturile sugerate de nutriționiști și vei putea uita de suplimentele alimentare. Este mult mai distractiv să alegi băuturi colorate care te mențin în formă și previn îmbolnăvirile.

devushka-p.jpg

Vrei să eviți carențele de vitamine și minerale, dar nu îți place să înghiți pastile și ai prefera să le obții din surse complet naturale? Testează lista de băuturi propusă de nutriționiști pentru a preveni riscurile pentru sănătate și a avea mai multă energie. Acneea, rozaceea, durerile articulare, stresul, anxietatea sau problemele de memorie sunt numai câteva dintre afecțiunile care pot fi tratate cu succes.

Pe rafturile magazinelor se află multe variante care nu sunt decât calorii inutile mascate cu etichete atractive, așa că nu este foarte simplu să optezi pentru variantele care te revigorează. Din fericire există un ghid al băuturilor care te ajută să-ți potolești setea și să obții simultan o doză importantă de vitamine și minerale.

 Iată ce băuturi ar trebui să consumi pentru a te simți mai bine în fiecare zi:

 1. Ceai verde

Beneficiile sale au fost remarcate timp de mai multe secole în țările asiatice, iar în ultimele decenii este din ce în ce mai des consumat și în Europa. Ceaiul verde conține o cantitate ridicată de polifenoli, care previn cancerul de sân și de prostată. De asemenea, o ceașcă de ceai verde reduce ritmul de creștere a glicemiei după o masă, fiind un remediu util pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2.

 2. Suc de rodie

Este una dintre cele mai utile băuturi pe care le poți găsi la supermarket. Sucul de rodie este o sursă excelentă de antioxidanți, care combat deteriorarea la nivel celular și reduc inflamațiile. Un singur pahar de suc de rodie pe zi diminuează rapid durerile asociate cu artrita, iar doza de vitamina C din componența sucului previne răceala și gripa.

 3. Suc de sfeclă roșie

Conține cantități ridicate de nitrați, acid folic și magneziu. Organismul va transforma nitrații în oxid nitric, reducând nivelul tensiunii arteriale și ameliorând circulația sângelui. Potrivit studiilor de specialitate, sucul de sfeclă roșie poate crește rezistența fizică în cazul antrenamentelor solicitante.

 4. Kombucha

Ușor acidulată și fermentată, Kombucha este o sursă foarte bună de antioxidanți și favorizează proliferarea bacteriilor benefice la nivelul tractului intestinal. Aceste bacterii stimulează digestia și asigură absorbția optimă a vitaminelor și mineralelor din alimentele ingerate.

 5. Sucul de lămâie

Este un remediu extraordinar pentru sistemul imunitar slăbit. Nu vei avea nevoie decât de 2 linguri de suc de lămâie amestecat cu un pahar cu apă pentru a obține 14mg de vitamina C. Această combinație dă un gust nou apei simple și precis îți va fi mai ușor să ajungi la cele 8-10 pahare necesare la nivel de zi dacă le mixezi cu suc de lămâie. Vei avea un ten luminos, revigorat, iar acneea va apărea mult mai rar. De asemenea, oboseala va fi redusă rapid și vei deveni mai optimist.

 6. Apă de cocos

Aroma ei exotică și răcoritoare este ideală pentru zilele călduroase. Menține nivelul optim de hidratare și furnizează organismului o cantitate importantă de potasiu, care joacă un rol de bază în reglarea bătăilor inimii și echilibrarea tensiunii arteriale.

 7. Ciocolata caldă

Nu te gândeai că acest răsfăț cremos poate fi util pentru sănătate? Dacă prepari ciocolata caldă cu pudră de cacao neîndulcită și lapte semidegresat vei obține o doză importantă de antioxidanți, calciu și vitamina D.

 8. Suc de merișoare

Acest suc acrișor conține foarte mulți antioxidanți, fiind remediul indicat pentru prevenirea afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului. Menține sănătatea vezicii urinare și tratează acneea și rozaceea. Este destul de acru consumat simplu, fiind adesea combinat cu zahăr sau sucuri de fructe mai dulci. Pentru a obține beneficiile preconizate alege varianta complet naturală, fără niciun ingredient suplimentar.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Iată care sunt principalele modificări:
      Metabolismul: Scade cu 2% pe decadă. Sistemul osos: scade cu 1% pe an din momentul în care ați împlinit 30 de ani Libidoul: este în scădere din cauza stresului ridicat și a schimbărilor hormonale. Stresul: în general ridicat din cauza grijilor pentru copii, părinți, sănătate, carieră și situația financiară. Depresia: mai bine acum decât mai târziu. Dacă respectați, preventiv, 8 obiceiuri, nu veți avea probleme cu schimbările care apar. Vă veți păstra sănătatea, veți fi plină de energie și împlinită.
      1. Luați micul dejun în fiecare dimineață
      Nutriționiștii sunt de acord că micul dejun este esențial pentru scăderea în greutate și menținerea metabolismului ridicat. Un studiu a demonstrat că femeile care luau un mic dejun consistent pierdeau cu 21% mai mult în greutate, după 8 luni, comparativ cu 4.5% pentru femeile care urmau o dietă scăzută în carbo-hidrați. Consumatoarele de mic dejun consistent continuă să slăbească, chiar dacă, per total consumă mai multe calorii, în timp ce cealaltă categorie începe să ia în greutate după 4 luni.
      Motivul: O masă consistentă este mai potrivită dimineața, când metabolismul este mai ridicat, iar pe dealtă parte previne pofta puternică de mâncare care apare atunci când cantitatea de zahăr din sânge scade.
      2. Creșteți metabolismul 
      Antrenamentul intesiv timp de 6 luni îmbunătățește metabolismul în perioadele de repaus. Așadar, veți arde mai multe calorii chiar și când stați comod pe canapea.
      Bonus: Efortul fizic ajută sistemul osos și menține echilibrul organismului. Încercați să faceți zilnic, minim 30 de minute de sport.
      3. Creșteți consumul de calciu și vitamina D
      Amândouă sunt esențiale pentru articulații. Asociația de Osteoporoză recomandă consumul zilnic de alimente bogate în Calciu și Vitamina D, pe care le găsiți, în special în lactate și somon. La sfatul medicului puteți completa cu vitamine, dacă este cazul.
      4. Exersați controlul stresului
      O inimă calmă și sănătoasă bate mai repede când inspirați și mai încet când expirați. Stresul însă, împiedică acest ritm natural și aduce modificări nesănătoase pentru organism, cum ar fi: creșterea presiunii sangvine, mai puțină energie către creier, libidou scăzut. De fapt, stresul vă îmbătrânește mai repede.
      Pentru a menține inima într-un ritm sănătos, inspirați pe nas timp de 4 bătăi ale inimii și expirați timp de 8 bătăi, cel puțin de două ori pe zi sau ori de câte ori simțiți presiune.
      5. Creșteți consumul de proteine
      Consumați alimente cu toți aminoacizii necesari pentru a asigura proteinele de care organismul are nevoie pentru o funcționare optimă. Aveți nevoie de 150 gr de proteine la fiecare masă. Cele mai bune surse sunt: peștele, ouăle, quinoa. Dar nu renunțați total la carbohidrați. Cresc starea de bine prin producerea de serotonină din creier. Cel puțin de două ori pe zi încercați să creșteți starea de spirit, pentru a ține depresia departe de voi.
      6. Fiți aventuroase cu partenerul
      Încercați ceva nou, și nu doar în dormitor. Când sunteți îndrăgostite nivelul dopaminei crește foarte mult. Activități precum seri dansante sau evadatul într-o mică vacanță neprogramată stimulează libidoul. Același efect îl au și jucăriilor sexuale.
      7. Ieșiți în oraș cu prietenele
      Timpul petrecut cu prietenele reduce stresul, crește stima de sine și vă face mai iubitoare cu partenerul atunci când ajungeți acasă. Femeile cu viață socială activă, cu carieră, care fac parte din organizații de voluntariat au o presiune sanguină mai scăzută, risc scăzut pentru diabet și boli cardiace.
      8. Mergeți regulat la controlul medical 
      Pentru creșterea stării de sănătate, mergeți periodic la medic. Nu neglijați următoarele analize de rutină:
      Examen oftalmologic: O dată la 2-4 ani Analize de sânge: O dată la 2 ani Testul Papanicolau și control ginecologic: Anual Tiroida: O dată la 5 ani Mamografie: O dată pe an, maxim la 2 ani Glucoza din sânge: O dată la 3 ani, începând cu 45 de ani. femeide10.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Acest lucru face ca papilele lor gustative să îşi piardă din sensibilitate şi, astfel, mâncarea normală să nu mai pară deloc tentantă pentru ei.
      Iată 7 alimente aparent sănătoase pe care copiii nu ar trebui să le mănânce deloc:
      Sucul
      Sucurile sunt populare în rândul copiilor de diferite vârste. Acestea sunt convenabile la preţ şi vin ambalate astfel încât să le atragă atenţia celor mici. Dar aici se termină avantajele sucului ambalat. Un pahar de suc conţine 5-6 linguriţe de zahăr. Zahărul dizolvat este absorbit imediat în sânge, ceea ce este rău pentru metabolismul carbohidraţilor. Academia Americană de Pediatrie recomandă consumul de fructe în loc de băutul sucului. Datorită fibrei din fructe, sucul este absorbit treptat. Poţi încerca, de asemenea, să-ţi determini copilul să bea suc proaspăt stors sau un smoothie.
      Iaurt
      Pentru a alege un iaurt sănătos, trebuie să citeşti ingredientele. În primul rând, nu cumpăra cele mai periculoase produse din iaurt care nu sunt depozitate în frigider, ci pe rafturi obişnuite. În al doilea rând, cumpără iaurturi naturale în locul celor dulci. Iaurturile cu fructe conţin mult zahăr, grăsimi şi calorii, ceea ce duce la creşterea excesivă în greutate a copiilor şi la creşterea riscului de apariţie a diabetului zaharat. 
      Cereale
      Fulgii de cereale, muslieul şi alte alimente similare arată foarte sănătos în reclamele care pretind să conţină o mulţime de vitamine şi minerale. De fapt, acesre alimente nu conţin elemente sănătoase. Toate elementele sănătoase de porumb, grâu şi ovăz sunt îndepărtate în timpul producţiei în urma cărei rămân numai carbohidraţi. Este foarte greu să potoleşti foamea cu acest aliment, aşa că doar câteva ore mai târziu, copilului îi va fi foame din nou. Un înlocuitor bun sunt fulgii de ovăz, la care poţi adăuga fructe şi oleaginoase pentru a crea un mic dejun mai atractiv.
      Miere
      Copiii cu vârsta de până la 2 ani nu ar trebui să mănânce miere.Aceasta nu poate doar provoca o posibilă reacţie alergică, dar, uneori, mierea conţine bacterii care pot duce la o boală infecţioasă gravă numită botulism. 
      Struguri
      Strugurii conţin vitamine şi minerale de care copiii au nevoie. Dar, există un motiv serios pentru care nu ar trebui să li se permită acestora să îi consume: sunt mari şi alunecoşi, iar un copil se poate sufoca cu ei. De asemenea, strugurii îngreunează digestia unui copil. Bananele pot fi un înlocuitor excelent pentru copiii mai mici de 2 ani. 
      Multivitamine pentru copii
      Vitaminele sunt un subiect destul de controversat. Părinţii adesea de bazează pe cunoştinţele şi pe experienţa lor în loc să consulte un specialist, lucru care este complet greşit şi poate fi periculos. Indiferent cât de utile sunt vitaminele în formă de animale, acestea ar trebui prescrise doar de medic. Copiii trebuie să obţină vitaminele necesare din alimente, nu sunt necesare suplimentele!
      Milkshake
      Când vine vorba de a alege între un suc şi un milkshake, orice părinte s-ar opri la cel din urmă. Dar, după cum se dovedeşte, ele sunt la fel de periculoase ca sucurile şi conţin o mulţime de grăsime şi de zahăr. Cele mai recente studii spun că consumul unei astfel de băuturi grase poate duce la dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Acest produs este periculos chiar şi pentru adulţi, ca să nu mai vorbim despre copii. 

      Este imposibil să nu îţi laşi copiii să consume zahăr deloc şi nici nu este necesar să o faci. Ceea ce este cu adevărat important este să-i formezi o atitudine corectă cu privire la alimentele dulci. Explică-le copiilor că dulciurile sunt deserturi şi că nu pot înlocui alimentele obişnuite. Dacă o persoană are obiceiuri dietetice bune încă de copil, există o mare probabilitate ca ea să aibă o alimentaţie sănătoasă atunci când este adult. 
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă ambii părinţi suferă de aceeaşi boală, riscurile ca şi copilul să dezvolte acea afecţiune sunt considerabile.
      „Orice medic ar trebui să înceapă cu anamneza, atunci când preia un pacient. Să urmăreasă antecedentele de boli din familie (ale rudelor de gradul întâi şi doi), precum diabetul, bolile de sânge, afecţiuni renale sau anumite alergii. Este foarte important în stabilirea unui diagnostic, dar şi în alegerea unui tratament”, explică medicul de familie Alina Constantin. Iată care sunt bolile cu cel mai mare risc de transmitere genetică.
      1. Boli de inimă
      Dacă unul dintre părinţi suferă de hipertensiune arterială sau are un nivel mare al colesterolului, riscul ca şi copilul să se confrunte cu astfel de probleme este foarte mare: cam de 50%. Mai mult, dacă ambii părinţi suferă de aceeaşi afecţiune, atunci riscul de moştenire a bolii urcă semnificativ, până la 75%, arată studiile.
      2. Diabet
      Numărul diabeticilor ai căror părinţi se confruntă cu aceeaşi problemă e de 17 ori mai mare decât al cazurilor izolate dintr-o familie. Predispoziţia pentru a face acestă boală este mai mare în cazul diabetului zaharat de tip II.
      „Din mame diabetice se pot naşte copii obezi, copii cu greuate mare la naştere şi care sunt predispuşi la obezitate. Acest lucru se întâmplă din cauza tulburărilor de metabolism ale mamei”, adaugă medicul de familie Constantin.
      3. Cancer
      Aproximativ 5-10% din totalul de cancere sunt moştenite genetic. Asta înseamnă că orice mutaţie genetică poate fi transmisă noii generaţii.
      De exemplu, cancerul la sân, precum şi cel ovarian, se numără printre formele cu cea mai mare rată de transmitere genetică. Pericolul este şi mai mare dacă aveţi două-trei rude care au avut aceste boli.
      4. Afecțiuni respiratorii și alergii
      Există trei afecţiuni respiratorii care se transmit genetic: rinita alergică, cea cronică şi sinuzita. Statisticile arată că dacă unul dintre părinţi suferă de rinită alergică, riscul ca următoarea generaţie să moştenească boala este de aproximativ 30%.
      În cazul în care ambii părinţi suferă de aceste boli, riscul de a le transmite şi copiilor creşte la 65%.”Şi alergiile se transmite genetic, mai exact sensibilitatea la anumiţi alergeni. De aceea, trebuie, ca medic, să cunoşti istoricul familial de boli. Îngrijorător este faptul că şi astmul poate fi moştenit în proporţie de 80% de cei mici„, atrage atenţia specialistul Alina Constantin.
      5. Obezitate
      Un copil ai cărui părinţi sunt obezi sau supraponderali are un risc de a avea probleme cu greutatea cu 50% mai mare decât cei ai căror părinţi au o greutate normală.
      Dacă doar unul dintre părinţi este obez, riscul de a avea probleme cu greutatea scade, dar nu considerabil, la 40%.
      doctorulzilei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Casa ta este oaza ta de liniște și siguranță, locul în care te încarci de aceea este foarte important să ai grijă ca energia din casă să fie în permanență una pozitivă și proaspătă. Doar așa vei reuși să îți menții o permanentă stare de bine. Iată șapte metode pentru a elimina energia negativă din casa ta.
      1. Inviorează-ți casa cu plante
      Plantele îmbunătățesc calitatea aerului din casă. De asemenea, cresc pozitivitatea și stimulează starea de spirit generală. Prezența lor te ajută să lupți împotriva energiilor negative. Alege plante în ghiveci în loc de flori într-o glastră.
      2. Folosește sare
      Ritualurile Feng Shui se bazează pe sarea de mare pentru a elimina energia negativă din casă și pentru a echilibra fluxul de chi în casă. Printre metodele de utilizare a sării de mare se numără curațarea podelelor cu sare dizolvată în apă sau păstrarea unui bol cu un amestec de sare de mare și apă înr-un colț ferit pentru a absorbi negativitatea. Un bol de sare de mare ar trebui plasat în colțurile de nord-vest și, respectv, sud-vest și înlocuit la fiecare două luni.
      3. Folosește tămâie sau salvie
      Arderea salviei pentru a elimina energia negativă este o tradiție străveche întâlnită în multe culturi. Tămâia pe care o găsești în orice biserică este la fel de utilă. Fiecare cameră se curăță separat, în sens invers acelor de ceasornic.
      4. Folosește uleiuri esențiale
      Lavanda și paciuli sunt două dintre cele mai bune uleiuri esentiale pe care le poți folosi pentru a elimina energia negativă din casa ta. In afara de asta, au miros foarte plăcut care va crea o ambianță pe măsură.
      La fel de eficiente pot fi și lumânările parfumate dar și anumite sunete precum cele la bolurilor tibetane sau a unei muzici de ambianță care are o anumită frecvență și vibrație.
      5. Păstrează ordinea
      Ordinea este o modalitate sigură de a permite fluxului de energie și vibrații bune să circule liber prin casă.
      6. Meditatează
      Vibrațiile pozitive apar atunci când practici meditația zilnic. Această energie puternică acționează în interiorul tău și generează credințe pozitive.
      7. Reorganizeză-ți mobilierul
      Simplul act de a muta mobilierul în casa ta contribuie la eliminarea energiei negative din casa ta și atragerea celor pozitive.
      kudika.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Nu sări peste micul dejun
      În timpul somnului, metabolismul tinde să încetinească. Singura modalitate de a-l accelera pentru a doua zi este să consumi un mic dejun sănătos la primele ore ale dimineţii. În felul acesta organismul va arde calorii chiar de la începutul zilei. Dacă prima masă lipseşte, corpul stocheză caloriile, formîndu-se grăsimile. În felul acesta, sînt şanse mari să te îngraşi, iar riscul apariţiei hipertensiunii arteriale, a bolilor de inimă şi a diabetului creşte. În plus, cei care nu mănîncă nimic dimineaţa au mai multe şanse de a ciuguli alimente nesănătoase pe parcursul zilei. Persoanele care iau micul dejun pierd de 4 ori mai mult în greutate decît cele care sar peste prima masă a zilei.
      Dulciurile se depun mai greu în prima parte a zilei
      Dacă pofteşti la ciocolată sau alt desert îmbietor, încearcă să îl consumi în prima parte a zilei. Astfel, vei arde caloriile acumulate mai repede, vei obţine un plus de energie şi nu va trebui să îţi faci atît de multe griji pentru kilogramele în plus.
      Alimente bogate în proteine
      Mulţi obişnuiesc să consume la micul dejun alimente bogate în carbohidraţi complecşi - covrigi, produse zaharoase. Nutriţioniştii recomandă înlocuirea acestora cu tărîţe de ovăz, aliment bogat în fibre solubile. Organismul are nevoie şi de proteine care se găsesc în produsele lactate, carne, ouă şi nuci. Acestea dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp, fiind esenţiale pentru buna funcţionare a creierului şi pentru dezvoltarea muşchilor.
      Pîine integrală
      Carbohidraţii sînt necesari, dar tipul de glucide pe care alegi să-l consumi poate face diferenţa între un mic dejun sănătos sau nu. Grîul şi alte cereale integrale care se găsesc în pîinea integrală conţin mai multe fibre şi substanţe nutritive decît pîinea albă, rafinată. Important este şi cu ce le combini. Alături de unt sau dulceţuri, acesta măreşte numărul caloriilor. În schimb, asociat cu alimente bogate în proteine, cum sînt ouăle şi produsele lactate, dau senzaţia de saţietate.
      Fructe
      Glucidele cu eliberare rapidă, precum cele din fructe, determină o eliberare de glucoză treptată şi susţinută pentru toată durata dimineţii. Pune o ceaşcă de căpşuni şi una de felii de banane într-un blender şi mixează. Vei obţine o băutură sănătoasă pentru un mic dejun bogat în antioxidanţi. Combină amestecul de fructe cu iaurt simplu, pentru a adăuga o doză bună de calciu, mineral care ajută la întărirea oaselor.
      noi.md
  •