8 băuturi sănătoase care pot înlocui suplimentele alimentare


    Nu-ți place să iei pastile și preferi să guști mereu ceva bun în loc să urmezi un tratament complex? Apelează la băuturile sugerate de nutriționiști și vei putea uita de suplimentele alimentare. Este mult mai distractiv să alegi băuturi colorate care te mențin în formă și previn îmbolnăvirile.

devushka-p.jpg

Vrei să eviți carențele de vitamine și minerale, dar nu îți place să înghiți pastile și ai prefera să le obții din surse complet naturale? Testează lista de băuturi propusă de nutriționiști pentru a preveni riscurile pentru sănătate și a avea mai multă energie. Acneea, rozaceea, durerile articulare, stresul, anxietatea sau problemele de memorie sunt numai câteva dintre afecțiunile care pot fi tratate cu succes.

Pe rafturile magazinelor se află multe variante care nu sunt decât calorii inutile mascate cu etichete atractive, așa că nu este foarte simplu să optezi pentru variantele care te revigorează. Din fericire există un ghid al băuturilor care te ajută să-ți potolești setea și să obții simultan o doză importantă de vitamine și minerale.

 Iată ce băuturi ar trebui să consumi pentru a te simți mai bine în fiecare zi:

 1. Ceai verde

Beneficiile sale au fost remarcate timp de mai multe secole în țările asiatice, iar în ultimele decenii este din ce în ce mai des consumat și în Europa. Ceaiul verde conține o cantitate ridicată de polifenoli, care previn cancerul de sân și de prostată. De asemenea, o ceașcă de ceai verde reduce ritmul de creștere a glicemiei după o masă, fiind un remediu util pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2.

 2. Suc de rodie

Este una dintre cele mai utile băuturi pe care le poți găsi la supermarket. Sucul de rodie este o sursă excelentă de antioxidanți, care combat deteriorarea la nivel celular și reduc inflamațiile. Un singur pahar de suc de rodie pe zi diminuează rapid durerile asociate cu artrita, iar doza de vitamina C din componența sucului previne răceala și gripa.

 3. Suc de sfeclă roșie

Conține cantități ridicate de nitrați, acid folic și magneziu. Organismul va transforma nitrații în oxid nitric, reducând nivelul tensiunii arteriale și ameliorând circulația sângelui. Potrivit studiilor de specialitate, sucul de sfeclă roșie poate crește rezistența fizică în cazul antrenamentelor solicitante.

 4. Kombucha

Ușor acidulată și fermentată, Kombucha este o sursă foarte bună de antioxidanți și favorizează proliferarea bacteriilor benefice la nivelul tractului intestinal. Aceste bacterii stimulează digestia și asigură absorbția optimă a vitaminelor și mineralelor din alimentele ingerate.

 5. Sucul de lămâie

Este un remediu extraordinar pentru sistemul imunitar slăbit. Nu vei avea nevoie decât de 2 linguri de suc de lămâie amestecat cu un pahar cu apă pentru a obține 14mg de vitamina C. Această combinație dă un gust nou apei simple și precis îți va fi mai ușor să ajungi la cele 8-10 pahare necesare la nivel de zi dacă le mixezi cu suc de lămâie. Vei avea un ten luminos, revigorat, iar acneea va apărea mult mai rar. De asemenea, oboseala va fi redusă rapid și vei deveni mai optimist.

 6. Apă de cocos

Aroma ei exotică și răcoritoare este ideală pentru zilele călduroase. Menține nivelul optim de hidratare și furnizează organismului o cantitate importantă de potasiu, care joacă un rol de bază în reglarea bătăilor inimii și echilibrarea tensiunii arteriale.

 7. Ciocolata caldă

Nu te gândeai că acest răsfăț cremos poate fi util pentru sănătate? Dacă prepari ciocolata caldă cu pudră de cacao neîndulcită și lapte semidegresat vei obține o doză importantă de antioxidanți, calciu și vitamina D.

 8. Suc de merișoare

Acest suc acrișor conține foarte mulți antioxidanți, fiind remediul indicat pentru prevenirea afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului. Menține sănătatea vezicii urinare și tratează acneea și rozaceea. Este destul de acru consumat simplu, fiind adesea combinat cu zahăr sau sucuri de fructe mai dulci. Pentru a obține beneficiile preconizate alege varianta complet naturală, fără niciun ingredient suplimentar.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Conform datelor Organizației Mondiale a Sănătății în lume aproximativ 15 la sută de femei suferă din cauza depresiei postnatale. În Moldova situaţia este şi mai grea. Anna Şceglova din Chişinău s-a ciocnit cu simptomele ei, deseori invizibile pentru cei din jur.
      "După naşterea copilului am stat trei zile la maternitate. Peste două zile după revenirea acasă, am încetat să dorm. Când mă uitam la copil mereu îmi părea că el nu respiră. Citisem tot felul de prostii despre sindromul de moarte subită a sugarului. Tot mi să părea că lucrul acesta mi se va întâmpla mie", a spus Ana Șeglova, mamă.
      În lupta cu anxietatea şi simptomele depresiei Anna era ajutată de psiholog şi părinţi, care permanent erau alături de ea şi o ajutau cu sfaturi în clipele cele mai grele.
      "Sunt foarte recunoscătoare familiei mele, care m-a susţinut mereu. Fără ei mi-ar fi şi mai greu. Este important să ai cu cine vorbi despre fricile tale. Fricile nu dispăreau, până şi acum mi-i ruşine. Există riscul unor învinuiri neîntemeiate. Dar dacă nu vorbeşti - rişti să te arunci pe geam", a zis Ana Șeglova, mamă.
      Prin stări similare trece fiecare a şaptea femeie din Moldova. Depresia postnatală, în pofida denumirii poate apărea în timpul sarcinii şi duce la schimbarea esenţială a scării de valori şi comportamentului.
      "Starea de spirit depresivă duce la nedorinţa de a face cele mai obişnuite lucruri, distanţarea de oamenii care erau cândva cei mai apropiaţi, nedorinţa de a discuta cu ei. În unele cazuri se pot manifesta atacuri de panică", a zis Irina Șibaeva, mamă.
      În lipsa unui ajutor calificat, depresia poate deveni cronică şi să ducă la suicid. În Moldova, din cauza unor stereotipe de percepere, femeile se tem să se adreseze la psiholog. Or specialiștii insistă ca mamele să se adreseze după ajutor cât mai curând posibil.
      Ajutorul specialistului poate fi solicitat în centrele sănătăţii psihologice, care sunt deschise în toate policlinicile raionale.
      Anul trecut opinia publică a fost zguduită de vestea că o tânără din Bălţi, mama a doi copii şi-a pus capăt zilelor din cauza depresiei postnatale.
      publika.md
    • julia122997
      De julia122997
      Un grup de cercetători din Danemarca a descoperit că persoanele ale căror mame au fost diagnosticate cu diabet înainte sau în timpul sarcinii prezentau un risc mai mare cu până la 91 de procente de a dezvolta anumite probleme de sănătate, precum formarea unor cheaguri în vasele de sânge, până la 40 de ani.
      Totodată, urmaşii femeilor care au prezentat complicaţii diabetice aveau un risc general mai mare cu 60 de procente.
      Cercetătorii susţin că procedurile de depistare şi tratamentele aplicate femeilor care speră să devină mame ar putea contribui la reducerea riscului de boli cardiovasculare la următoarea generaţie.
      Pentru acest studiu, oamenii de ştiinţă au analizat date înregistrate la nivel naţional a circa 2,4 milioane de copii care s-au născut fără afecţiuni cardiace congenitale în Danemarca, între anii 1977 şi 2016. 
      Ei au identificat femeile care au dezvoltat diabet înainte de sarcină, în timpul acesteia şi pe cele afectate de complicaţii diabetice.
      Dintre 2.432.000 de copii născuţi fără afecţiuni cardiace congenitale, 54.864 (2,3%) au fost expuşi la diabet matern. 
      Persoanele născute de femei cu diabet au prezentat o creştere totală cu 29 de procente a riscului de boli cardiovasculare cu debut precoce în comparaţie cu cele ale căror mare nu au fost afectate de diabet.
      Cele mai semnificative asocieri au fost identificate în cazul descendenţilor femeilor care au avut complicaţii diabetice sau cu diabet şi antecedente de boli cardiovasculare.
      A fost, de asemenea, identificat un risc mai mare de anumite tipuri de boli cardiovasculare în cazul copiilor născuţi de femei cu diabet - un risc cu 91% mai mare de embolie pulmonară, un risc cu 82% mai mare de tromboză venoasă profundă şi un risc cu 78% mai mare de hipertensiune arterială în primele patru decenii de viaţă.
      Riscurile au fost similare în cazul diabetului de tip 1 şi a diabetului de tip 2.
      Autorii studiului publicat în jurnalul ştiinţific BMJ au declarat că aceste rezultate ''subliniază importanţa strategiilor eficiente de depistare şi prevenire a diabetului la femeile aflate la vârste fertile''.
      ''Trebuie monitorizate riscurile de boli cardiovasculare ale urmaşilor mamelor cu diabet şi investigate posibile intervenţii pe parcursul vieţii care ar putea reduce apariţia bolilor cardiovasculare'', au concluzionat cercetătorii.
      agerpres.ro
    • julia122997
      De julia122997
      La școală, eu simt o îmbunătățire. Adică nu mai e chiar o zi acolo și două acasă, ci două acolo și două acasă. Lucrurile se mai ”echilibrează”, aș putea spune. 
      Cum scăpăm de ”o zi acolo, două zile acasă” 
      Nu e chiar ușor, nu se întâmplă peste noapte și e nevoie de muncă neîntreruptă pe câmpul de bătălie al răcelilor. Dar cu un plan bine pus la punct, cu o strategie pe care să o respecți cu sfințenie, poți să-ți ajuți copilul să lupte mai bine cu răcelile. 
      Există trei mari planuri pe care fiecare mamă ar trebui să le cunoască pentru a face față tuturor provocărilor, mai ales în sezonul rece. 
      Planul alimentar 
      Toată lumea vorbește despre importanța alimentației echilibrate, dar nu toată lumea abordează acest concept așa cum ar trebui. În primul rând, alimentație echilibrată nu înseamnă doar diversificată - să-i dai mâncăruri diferite la fiecare masă. Echilibrat înseamnă ca în meniul copilului să se regăsească: vitaminele, mineralele, proteinele, fibrele, carbohidrații, grăsimile bune.Un copil ar trebui să mănânce din toate, să fie gătite cât mai ”curat” - fără prăjeli, fără tot felul de sosuri și mixturi din comerț, fără sucuri acidulate, fără fast food, fără mezeluri. Da, e greu și presupune stat zilnic în bucătărie, dar cu un plan bine pus la punct, te poți organiza suficient de bine, astfel încât să reduci timpul de gătit. 
      Marea mea descoperire a fost stabilirea meniului pe toată săptămâna, pe hârtie. Îmi e de ajutor când fac cumpărăturile și controlez mai ușor când i-am dat ultima oară un fel de mâncare. În plus, istoricul acesta, care îmi rămâne scris, e bun ca sursă de inspirație când întocmesc pentru săptămâna următoare. 
      Produsele naturiste 
      De când era mic, am ”lucrat” cu tot felul de produse naturiste. Din arsenalul meu nu lipsesc ceaiurile (cu lămâie și ghimbir), mierea, căpăceala sau polenul crud. Diminețile noastre conțin acest ritual de lingurițe cu căpăceală și polen. 
      Trusa pentru primele simptome ale răcelii 
      E de ajuns să aud un nas înfundat sau o voce schimbată, că apelez imediat la trusa care nu-mi lipsește niciodată și care a dat roade de fiecare dată. Am spray-uri nazale și pentru gât și tablete de origine naturală care acționează de la primele simptome.  
      Atacată chiar de la primele semne, răceala e anihilată, dar și dacă nu administrez din prima, tot e mai simplu, pentru că scade din durată - mitul cu ”o săptămână cu medicamente și 7 zile fără” nu e valabil. 
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Unul dintre cele mai bune moduri de a ajuta copiii să-și dezvolte rezistența este să renunțăm la obiceiurile care slăbesc puterea lor mentală de care au nevoie să gândească, să simtă și să funcționeze cât mai bine.
      Iată cinci obiceiuri la care ar trebui să renunți dacă vrei să crești copii puternici din punct de vedere mental:
      Minimizarea sentimentelor copilului tău
      Când spui lucruri de genul: „Nu-ți face griji. Nu este mare lucru”, presupune că sentimentele copilului tău sunt greșite – sau că nu contează. Copiii trebuie să știe că este în regulă să trăiască diferite sentimente. Și cheia pentru a avea o viață mai bună este legată de gestionarea emoțiilor, nu de suprimarea lor. Un mesaj mai sănătos este acela: „Știu că ești speriat acum, dar știu că ești suficient de puternic pentru a-ți înfrunta temerile.”
      Să cedezi în fața lui
      Pare tentant să-i promiți o ciocolată sau telefonul mobil ca să se liniștească sau să nu mai arunce cu jucării în televizor. Dar de fiecare dată când îi oferi ce vrea, îți înveți copilul că ceea ce face, deși e greșit, este un mod eficient de a-și satisface nevoile. Dacă vrei să crești un copil puternic din punct de vedere mental, impune-i câteva limite. Învață-l modalități mai sănătoase de a-și gestiona emoțiile.
      Cocoloșirea excesivă
      S-ar putea să credeți că este bine să cheltuiești sume exorbitante pentru a-i oferi cadouri și toate lucrurile pe care tu nu le-ai avut niciodată. Dar acest răsfăț este dăunător copilului tău. Dacă obțin mereu tot ce îți doresc, nu vor învăța deprinderile de viață valoroase, cum ar fi autodisciplina. De asemenea, există șanse să devine materialist, ceea ce este asociat cu scăderea nivelului de satisfacție când devine un adult.
      Ai așteptări prea mari de la el
      Toți părinții au așteptări mari de la copii lor, dar trebuie să știm că nu toți excelează la sport sau la matematică. Trebuie să știm care le sunt limitele, astfel există multe șanse să se lupte cu probleme de stimă de sine, deoarece se vor simți ca și cum nu sunt suficienți de buni. Ajută-ți copilul să atingă obiective majore, dar asigură-te că aceste obiective sunt realiste. E în regulă dacă mai există greșeli și eșecuri.
      Învață-l să știe cum să piardă
      Deși este greu să-ți vezi copilul că a picat un examen, învață-l să suporte consecințele. Uneori, cel mai bun lucru pe care îl puteți face ca să-i spuneți că întotdeauna viaţa le mai oferă o șansă.
      tabu.ro
    • julia122997
      De julia122997
      „Gheretele trebuie să fie scoase. Aveți trei zile pentru a rezolva această problemă”, a cerut Ion Ceban pretorilor de sector.
      „Dacă cineva vrea să facă bani pe seama sănătății copiilor, atunci pleacă din această sală și face business în altă parte. Noi lucrăm pentru oameni și nu pentru buzunarul cuiva, dlor pretori!”, a spus primarul general Ion Ceban, în cadrul ședinței primăriei.
      Ceban a solicitat viceprimarului Ilie Ceban și șefului Direcției Generale Comerț, Alimentație Publică și Prestări Servicii, Marcel Zambițchi, să clarifice starea de lucruri în domeniul dat, în condițiile când unii proprietari de gherete au fost preîntâmpinați anterior referitor la necesitatea evacuări punctelor comerciale amplasate în preajma instituțiilor educaționale și a celor medicale, însă apelul Primăriei a fost ignorat.
      Angajații Primăriei au identificat lista agenților economici care nu se conformează solicitărilor repetate privind strămutarea gheretelor și urmează ca unitățile respective de comerț să fie ridicate în timp de trei zile. Între timp, preturile de sector trebuie să se asigure că agenții economici au primit preavizarea pentru scoaterea respectivelor puncte comerciale și în caz de neconformare să le evacueze.
      Referitor la magazinele mici de cartier, deschise acum 15-20 de ani, șeful Direcției Generale Comerț, Alimentație Publică și PrestăriServicii a precizat că acestea, de asemenea, cad sub incidența Legii tutunului. Astfel, pentru a-și continua activitatea, agenții economici vizați trebuie să renunțe la comercializarea produselor de tutungerie și să se încadreze în limitele Regulamentului de desfășurare a activității de comerț în municipiul Chișinău.
      Ilie Ceban a menționat că agenții economici care au gherete amplasate în raza a 200 de metri de instituțiile sociale, urmează a fi atrași la răspundere contravențională, totodată, solicitând preturilor să intensifice lucrul pe acest aspect.
      stiri.md
  •