8 alimente pe care trebuie să le consumi după 50 de ani


    Pe măsură ce înaintezi în vârstă trebuie să fii mai atent la meniul zilnic. Nu înseamnă că nu mai poți mânca nimic aromat, ci vei putea savura în continuare alimente gustoase, cu nutrienții adecvați pentru tine.

358824l-640x0-w-ad719ff5.jpg

Dieta după 50 de ani nu se compune din interdicții, ci mai ales din alegeri benefice, care te vor ajuta să ai multă energie, să previi îmbolnăvirile și să-ți menții funcțiile cognitive. Odată cu trecerea timpului și masa musculară sau densitatea osoasă sunt afectate negativ, așa că este ideal să consumi alimente care te protejează de efectele nedorite.

 Iată ce alimente ar trebui să consumi mai des dacă ai împlinit 50 de ani:

 1. Sfeclă roșie

Este o legumă esențială pentru meniul tău. „Nu are doar un gust foarte bun, ci stimulează activitatea creierului, protejează inima și previne senzația de oboseală. Sfecla roșie este o sursă importantă de nitrați, care mențin circulația optimă a sângelui spre creier și previn demența. Nitrații sunt utili și pentru a regla nivelul tensiunii arteriale. Sunt trasformați de organism în oxid nitric și previn puseurile de tensiune prin dilatarea vaselor de sânge”, spune dr. Patricia Bannan, nutriționist. Rumenește și tu sfeclă roșie la cuptor pentru a avea o garnitură lângă fripturi sau adaug-o la salatele de fructe.

 2. Semințe de floarea soarelui

Cine nu își dorește să aibă pielea netedă și un aspect tânăr cât mai mult timp? „În cadrul studiilor de specialitate s-a constatat că un consum combinat de vitamina E și vitamina C protejează pielea de efectele negative ale razelor ultraviolete. Semințele de floarea soarelui sunt o sursă excelentă de vitamina E și se pot combina foarte simplu cu o salată de spanac crud, care îți furnizează vitamina C, pentru a ameliora rapid aspectul pielii”, spune dr. Natalie Rizzo, nutriționist din New York.

 3. Nuci pecan

Nu sunt destinate exclusiv pentru praline sau plăcinte. „Persoanele care au trecut de 50 de ani trebuie să ia măsuri pentru a preveni afecțiunile cardiovasculare. Nucile pecan oferă o combinație unică de grăsimi nesaturate, steroli din plante, fibre și flavonoide care transformă aceste nuci într-un remediu natural pentru protecția inimii. O porție de nuci pecan în fiecare zi previne bolile cardiace”, potrivit dr. Toby Amidor, nutriționist din New York.

 4.Fasole uscată

„Odată cu înaintarea în vârstă riscul de boli cronice cum este hiperlipidemia, colesterolul ridicat sau diabetul de tip 2 crește. Un meniu bazat pe surse de fibre provenite din leguminoase cum este fasolea uscată reduce frecvența bolilor care vizează acumularea grăsimilor nocive și furnizează organismului doze utile de calciu, potasiu și fier”, explică dr. Emily Kyle, nutriționist din Rochester.

 5. Quinoa

Iată o altă metodă de a crește consumul de proteine fără să mănânci multă carne. „Nu ai cum să greșești când alegi această sursă de proteine vegetale. Quinoa conține proteine complete, asigurând organismului toți cei 9 aminoacizi esențiali. Este mai utilă pentru a substitui carnea decât orezul brun. Folosește-o la supe, ciorbe, tocănițe, sosuri, piureuri și salate”, recomandă dr. Dana Angelo, nutriționist.

 6. Roșii

Poate că îți plac deja la salate, supe sau gustări dar știai că sunt esențiale pentru a preveni ridurile? Roșiile conțin licopen, un antioxidant care neutralizează efectele negative ale expunerii la soare. Corpul tău va prelua cel mai rapid licopenul din roșiile gătite, așa că include-le des în rețetele de brioșe, plăcinte, paste, sosuri sau tocănițe.

 7. Struguri

„Boabele de strugure conțin 1.600 de componente naturale, printre care polifenoli și antioxidanți, oferind beneficii multiple dacă fac parte din meniul zilnic. Strugurii îți vor proteja vederea, creierul și articulațiile, iar fiecare porție nu are decât 90 de calorii, așa că merită să înlocuiești deserturile cu boabele aromate”, spune dr. Bannan.

8. Prune uscate

Vrei să-ți menții oasele puternice pe măsură ce trece timpul? „Între 5 și 6 prune uscate pe zi previn reducerea densității osoase. Scăderea masei osoase se poate accelera după vârsta de 50 de ani, așa că este ideal să începi să le consumi cât mai des. Nu conțin zahăr adăugat și stimulează digestia pentru că fiecare porție îți furnizează 3g de fibre”, spune dr. Erin Palinski, nutriționist.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Acest lucru face ca papilele lor gustative să îşi piardă din sensibilitate şi, astfel, mâncarea normală să nu mai pară deloc tentantă pentru ei.
      Iată 7 alimente aparent sănătoase pe care copiii nu ar trebui să le mănânce deloc:
      Sucul
      Sucurile sunt populare în rândul copiilor de diferite vârste. Acestea sunt convenabile la preţ şi vin ambalate astfel încât să le atragă atenţia celor mici. Dar aici se termină avantajele sucului ambalat. Un pahar de suc conţine 5-6 linguriţe de zahăr. Zahărul dizolvat este absorbit imediat în sânge, ceea ce este rău pentru metabolismul carbohidraţilor. Academia Americană de Pediatrie recomandă consumul de fructe în loc de băutul sucului. Datorită fibrei din fructe, sucul este absorbit treptat. Poţi încerca, de asemenea, să-ţi determini copilul să bea suc proaspăt stors sau un smoothie.
      Iaurt
      Pentru a alege un iaurt sănătos, trebuie să citeşti ingredientele. În primul rând, nu cumpăra cele mai periculoase produse din iaurt care nu sunt depozitate în frigider, ci pe rafturi obişnuite. În al doilea rând, cumpără iaurturi naturale în locul celor dulci. Iaurturile cu fructe conţin mult zahăr, grăsimi şi calorii, ceea ce duce la creşterea excesivă în greutate a copiilor şi la creşterea riscului de apariţie a diabetului zaharat. 
      Cereale
      Fulgii de cereale, muslieul şi alte alimente similare arată foarte sănătos în reclamele care pretind să conţină o mulţime de vitamine şi minerale. De fapt, acesre alimente nu conţin elemente sănătoase. Toate elementele sănătoase de porumb, grâu şi ovăz sunt îndepărtate în timpul producţiei în urma cărei rămân numai carbohidraţi. Este foarte greu să potoleşti foamea cu acest aliment, aşa că doar câteva ore mai târziu, copilului îi va fi foame din nou. Un înlocuitor bun sunt fulgii de ovăz, la care poţi adăuga fructe şi oleaginoase pentru a crea un mic dejun mai atractiv.
      Miere
      Copiii cu vârsta de până la 2 ani nu ar trebui să mănânce miere.Aceasta nu poate doar provoca o posibilă reacţie alergică, dar, uneori, mierea conţine bacterii care pot duce la o boală infecţioasă gravă numită botulism. 
      Struguri
      Strugurii conţin vitamine şi minerale de care copiii au nevoie. Dar, există un motiv serios pentru care nu ar trebui să li se permită acestora să îi consume: sunt mari şi alunecoşi, iar un copil se poate sufoca cu ei. De asemenea, strugurii îngreunează digestia unui copil. Bananele pot fi un înlocuitor excelent pentru copiii mai mici de 2 ani. 
      Multivitamine pentru copii
      Vitaminele sunt un subiect destul de controversat. Părinţii adesea de bazează pe cunoştinţele şi pe experienţa lor în loc să consulte un specialist, lucru care este complet greşit şi poate fi periculos. Indiferent cât de utile sunt vitaminele în formă de animale, acestea ar trebui prescrise doar de medic. Copiii trebuie să obţină vitaminele necesare din alimente, nu sunt necesare suplimentele!
      Milkshake
      Când vine vorba de a alege între un suc şi un milkshake, orice părinte s-ar opri la cel din urmă. Dar, după cum se dovedeşte, ele sunt la fel de periculoase ca sucurile şi conţin o mulţime de grăsime şi de zahăr. Cele mai recente studii spun că consumul unei astfel de băuturi grase poate duce la dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Acest produs este periculos chiar şi pentru adulţi, ca să nu mai vorbim despre copii. 

      Este imposibil să nu îţi laşi copiii să consume zahăr deloc şi nici nu este necesar să o faci. Ceea ce este cu adevărat important este să-i formezi o atitudine corectă cu privire la alimentele dulci. Explică-le copiilor că dulciurile sunt deserturi şi că nu pot înlocui alimentele obişnuite. Dacă o persoană are obiceiuri dietetice bune încă de copil, există o mare probabilitate ca ea să aibă o alimentaţie sănătoasă atunci când este adult. 
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă ambii părinţi suferă de aceeaşi boală, riscurile ca şi copilul să dezvolte acea afecţiune sunt considerabile.
      „Orice medic ar trebui să înceapă cu anamneza, atunci când preia un pacient. Să urmăreasă antecedentele de boli din familie (ale rudelor de gradul întâi şi doi), precum diabetul, bolile de sânge, afecţiuni renale sau anumite alergii. Este foarte important în stabilirea unui diagnostic, dar şi în alegerea unui tratament”, explică medicul de familie Alina Constantin. Iată care sunt bolile cu cel mai mare risc de transmitere genetică.
      1. Boli de inimă
      Dacă unul dintre părinţi suferă de hipertensiune arterială sau are un nivel mare al colesterolului, riscul ca şi copilul să se confrunte cu astfel de probleme este foarte mare: cam de 50%. Mai mult, dacă ambii părinţi suferă de aceeaşi afecţiune, atunci riscul de moştenire a bolii urcă semnificativ, până la 75%, arată studiile.
      2. Diabet
      Numărul diabeticilor ai căror părinţi se confruntă cu aceeaşi problemă e de 17 ori mai mare decât al cazurilor izolate dintr-o familie. Predispoziţia pentru a face acestă boală este mai mare în cazul diabetului zaharat de tip II.
      „Din mame diabetice se pot naşte copii obezi, copii cu greuate mare la naştere şi care sunt predispuşi la obezitate. Acest lucru se întâmplă din cauza tulburărilor de metabolism ale mamei”, adaugă medicul de familie Constantin.
      3. Cancer
      Aproximativ 5-10% din totalul de cancere sunt moştenite genetic. Asta înseamnă că orice mutaţie genetică poate fi transmisă noii generaţii.
      De exemplu, cancerul la sân, precum şi cel ovarian, se numără printre formele cu cea mai mare rată de transmitere genetică. Pericolul este şi mai mare dacă aveţi două-trei rude care au avut aceste boli.
      4. Afecțiuni respiratorii și alergii
      Există trei afecţiuni respiratorii care se transmit genetic: rinita alergică, cea cronică şi sinuzita. Statisticile arată că dacă unul dintre părinţi suferă de rinită alergică, riscul ca următoarea generaţie să moştenească boala este de aproximativ 30%.
      În cazul în care ambii părinţi suferă de aceste boli, riscul de a le transmite şi copiilor creşte la 65%.”Şi alergiile se transmite genetic, mai exact sensibilitatea la anumiţi alergeni. De aceea, trebuie, ca medic, să cunoşti istoricul familial de boli. Îngrijorător este faptul că şi astmul poate fi moştenit în proporţie de 80% de cei mici„, atrage atenţia specialistul Alina Constantin.
      5. Obezitate
      Un copil ai cărui părinţi sunt obezi sau supraponderali are un risc de a avea probleme cu greutatea cu 50% mai mare decât cei ai căror părinţi au o greutate normală.
      Dacă doar unul dintre părinţi este obez, riscul de a avea probleme cu greutatea scade, dar nu considerabil, la 40%.
      doctorulzilei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Casa ta este oaza ta de liniște și siguranță, locul în care te încarci de aceea este foarte important să ai grijă ca energia din casă să fie în permanență una pozitivă și proaspătă. Doar așa vei reuși să îți menții o permanentă stare de bine. Iată șapte metode pentru a elimina energia negativă din casa ta.
      1. Inviorează-ți casa cu plante
      Plantele îmbunătățesc calitatea aerului din casă. De asemenea, cresc pozitivitatea și stimulează starea de spirit generală. Prezența lor te ajută să lupți împotriva energiilor negative. Alege plante în ghiveci în loc de flori într-o glastră.
      2. Folosește sare
      Ritualurile Feng Shui se bazează pe sarea de mare pentru a elimina energia negativă din casă și pentru a echilibra fluxul de chi în casă. Printre metodele de utilizare a sării de mare se numără curațarea podelelor cu sare dizolvată în apă sau păstrarea unui bol cu un amestec de sare de mare și apă înr-un colț ferit pentru a absorbi negativitatea. Un bol de sare de mare ar trebui plasat în colțurile de nord-vest și, respectv, sud-vest și înlocuit la fiecare două luni.
      3. Folosește tămâie sau salvie
      Arderea salviei pentru a elimina energia negativă este o tradiție străveche întâlnită în multe culturi. Tămâia pe care o găsești în orice biserică este la fel de utilă. Fiecare cameră se curăță separat, în sens invers acelor de ceasornic.
      4. Folosește uleiuri esențiale
      Lavanda și paciuli sunt două dintre cele mai bune uleiuri esentiale pe care le poți folosi pentru a elimina energia negativă din casa ta. In afara de asta, au miros foarte plăcut care va crea o ambianță pe măsură.
      La fel de eficiente pot fi și lumânările parfumate dar și anumite sunete precum cele la bolurilor tibetane sau a unei muzici de ambianță care are o anumită frecvență și vibrație.
      5. Păstrează ordinea
      Ordinea este o modalitate sigură de a permite fluxului de energie și vibrații bune să circule liber prin casă.
      6. Meditatează
      Vibrațiile pozitive apar atunci când practici meditația zilnic. Această energie puternică acționează în interiorul tău și generează credințe pozitive.
      7. Reorganizeză-ți mobilierul
      Simplul act de a muta mobilierul în casa ta contribuie la eliminarea energiei negative din casa ta și atragerea celor pozitive.
      kudika.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Nu sări peste micul dejun
      În timpul somnului, metabolismul tinde să încetinească. Singura modalitate de a-l accelera pentru a doua zi este să consumi un mic dejun sănătos la primele ore ale dimineţii. În felul acesta organismul va arde calorii chiar de la începutul zilei. Dacă prima masă lipseşte, corpul stocheză caloriile, formîndu-se grăsimile. În felul acesta, sînt şanse mari să te îngraşi, iar riscul apariţiei hipertensiunii arteriale, a bolilor de inimă şi a diabetului creşte. În plus, cei care nu mănîncă nimic dimineaţa au mai multe şanse de a ciuguli alimente nesănătoase pe parcursul zilei. Persoanele care iau micul dejun pierd de 4 ori mai mult în greutate decît cele care sar peste prima masă a zilei.
      Dulciurile se depun mai greu în prima parte a zilei
      Dacă pofteşti la ciocolată sau alt desert îmbietor, încearcă să îl consumi în prima parte a zilei. Astfel, vei arde caloriile acumulate mai repede, vei obţine un plus de energie şi nu va trebui să îţi faci atît de multe griji pentru kilogramele în plus.
      Alimente bogate în proteine
      Mulţi obişnuiesc să consume la micul dejun alimente bogate în carbohidraţi complecşi - covrigi, produse zaharoase. Nutriţioniştii recomandă înlocuirea acestora cu tărîţe de ovăz, aliment bogat în fibre solubile. Organismul are nevoie şi de proteine care se găsesc în produsele lactate, carne, ouă şi nuci. Acestea dau senzaţia de saţietate pentru mai mult timp, fiind esenţiale pentru buna funcţionare a creierului şi pentru dezvoltarea muşchilor.
      Pîine integrală
      Carbohidraţii sînt necesari, dar tipul de glucide pe care alegi să-l consumi poate face diferenţa între un mic dejun sănătos sau nu. Grîul şi alte cereale integrale care se găsesc în pîinea integrală conţin mai multe fibre şi substanţe nutritive decît pîinea albă, rafinată. Important este şi cu ce le combini. Alături de unt sau dulceţuri, acesta măreşte numărul caloriilor. În schimb, asociat cu alimente bogate în proteine, cum sînt ouăle şi produsele lactate, dau senzaţia de saţietate.
      Fructe
      Glucidele cu eliberare rapidă, precum cele din fructe, determină o eliberare de glucoză treptată şi susţinută pentru toată durata dimineţii. Pune o ceaşcă de căpşuni şi una de felii de banane într-un blender şi mixează. Vei obţine o băutură sănătoasă pentru un mic dejun bogat în antioxidanţi. Combină amestecul de fructe cu iaurt simplu, pentru a adăuga o doză bună de calciu, mineral care ajută la întărirea oaselor.
      noi.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Atât nucile, cât și fructele sunt exemple foarte bune de gustări dintre mese, datorită conținutului de fibre. Dar dacă trebuie să alegi una dintre cele două variante, unele studii sugerează că nucile conțin un ingredient care păstrează o senzație de sațietate pentru mai mult timp. Altele indică faptul că fructele precum banana și papaya sunt bune pentru îndepărtarea grăsimii de pe corp.
      Cu atât de multe informații pe care le găsim pe internet, este foarte ușor să devii confuză, așa că îți spunem câteva lucruri despre ce ar trebui alegi dintre fructe și nuci dacă vrei să urmezi o dietă:
      Fructele au multe fibre și sunt îndulcitori naturali. Eliberează încet zahărul în sânge și nu-i schimbă nivelul. Dacă alegi să bei mai degrabă un suc în loc să consumi fructul propriu-zis, s-ar putea să nu fie cea mai bună idee. Un pahar de suc de portocale are 21 de grame de zahăr și nu conține fibre. Conținutul de zahăr din suc crește nivelul de zahăr din sânge care duce la rezistența insulinei sau luarea în greutate. Pepenele roșu sau cel galben au nivelurile de apă foarte ridicate și te mențin hidratată. Mai multe fructe conțin antioxidanți, ceea ce este benefic pentru sănătate.
      Bogate în grăsimi polisaturate și monosaturate, nucile sunt considerate gustări excelente mai ales atunci când încerci să pierzi în greutate, dar și când vrei să-ți menții corpul sănătos. O mână de nuci reduce nivelul de colesterol, ceea ce este un lucru bun pentru sănătatea inimii. Când vorbim despre nuci, vei fi surprinsă să afli că 100 de grame de migdale conțin 540 de kcal.Numărul de calorii este dublu într-un cheeseburger, iar grăsimea este de patru ori mai multă. Migdalele, miezul de nucă și cajuul sunt considerate cele mai bune nuci pentru pierderea în greutate, iar fisticul ajută la digestie și reduce colesterolul.
      Nu putem nega faptul că zahărul natural prezent în fructe ajută la prevenirea consumului de dulciuri, sau că fructele conțin fibre, însă nu se compară cu grăsimile sănătoase din nuci. Acestea previn poftele de alimente nesănătoase, sprijinind creșterea mușchilor și ajutând la sănătatea inimii. Dar amintește-ți întotdeauna că niciunul dintre aceste alimente nu te va ajuta să pierzi repede în greutate. Ci îți va oferi o soluție sănătoasă pentru a te duce în punctul în care îți dorești.
      elle.ro
  •