7 superalimente mai puțin cunoscute, care te ajută să te menții în formă


    Superalimentele ajută la reconstrucția celulelor osoase, previn afecțiunile cronice, îți îmbunătățesc vederea și îți mențin creierul sănătos. Însă ele mai au un avantaj greu de egalat.

898.jpg

Superalimentele sunt bogate în vitamine și minerale, dar au puține calorii, așa că sunt ideale pentru curele de slăbire sau pentru a te menține în formă. Primăvara este anotimpul ideal pentru a include aceste alimente în dieta ta zilnică și pentru a te bucura de aportul de proteine, fibre și vitamine pe care ele ți le aduc. Ele sunt sărace în carbohidrați și grăsimi saturate, așa că, dacă vrei să fii în formă până când începe sezonul de plajă, iată care sunt cele pe care le poți consuma zilnic:

Spirulina – acest superaliment de care foarte puțini au auzit este, de fapt, o algă unicelulară, care se numără printre cele mai investigate plante ale planetei și are atât de multe beneficii încât ar trebui să o consumi zilnic. În diete, aceasta îți taie pofta de dulciuri și te face să mănânci mai puțin la o masă. Este suficient să citești acest articol uimitor despre spirulina și te vei convinge de toate calitățile sale. După cum vezi, proprietățile sale sunt de un real ajutor oricărei persoane și o poți include extrem de simplu în dieta ta de zi cu zi.

Grepfrutul nu se numără printre cele mai populare fructe, din cauza gustului său amărui, care nu este chiar pe placul tuturor, însă beneficiile sale te vor face să treci peste acest aspect. Grepfrutul are puterea de a-ți accelera metabolismul în doar 6 săptămâni, arată un studiu publicat în jurnalul Metabolism. Oamenii de știință cred că acest lucru se datorează fitochimicalelor pe care le conține fructul, care ajută la arderea mai rapidă a grăsimilor. Poți consuma jumătate de grepfrut la micul dejun și vei beneficia astfel de toate proprietățile sale.

324.jpgFasolea neagră conține o cantitate mare de proteine și este lipsită de grăsimi saturate care se găsesc în alte surse de proteine, precum carnea. Este, de asemenea, și un aliment foarte sațios, care îți elimină senzația de foame. Dacă nu ești obișnuită să mănânci des salate, pentru că ți se face rapid foame după masă, include o cană de fasole neagră fiartă în salata de la prânz și vei observa că te vei sătura mai repede, iar foamea nu va mai reapărea la fel de ușor.

Uleiul de avocado și proprietățile sale au fost studiate de cercetătorii de la Universitatea Penn State, care au descoperit că doar 3 lingurițe din acest ulei pe zi te pot ajuta să scapi de 20% din grăsimea de pe abdomen, într-un an. Tot ce trebuie să faci este să înlocuiești uleiul de floarea soarelui cu cel de avocado și să te bucuri de toate beneficiile sale uimitoare. Bineînțeles, asta nu înseamnă că îl poți folosi pentru prăjeli, așa că rezumă-te la a-l include în salate, cărora le va da o aromă fresh și delicioasă.

Afinele sunt o sursă excelentă de antioxidanți care încetinesc procesele de îmbătrânire și te ajută să îți menții pielea tânără și frumoasă mai mult timp. O cană de afine are doar 80 de calorii, așa că aceste fructe sunt ideale pentru a înlocui gustările nesănătoase dintre mese. În plus, afinele conțin multe fibre și au un gust delicios. Singurul dezavantaj al afinelor este prețul lor, care poate fi destul de mare în extrasezon.

Orezul brun este bogat în fibre și în carbohidrați sănătoși, care te ajută să îți accelerezi metabolismul și să arzi grăsimi. Este o bună alternativă la orezul alb și îl poți include în salate sau în amestecuri cu legume, pentru a crea un fel de mâncare sănătos și sărac în calorii, dar foarte sănătos. Orezul brun este ideal dacă faci mișcare, deoarece îți dă acel boost de energie de care ai nevoie în sala de fitness sau pe pista de alergat.

Lintea este o sursă excelentă de proteine și de fibre, așa că, dacă vrei ca rezultatele antrenamentelor de la sală să se vadă mai repede, o poți include în dieta ta. Din linte poți face supe creme sau o poți adăuga în salate. Gustul ei este unul neutru, așa că este unul dintre alimentele care vor împrumuta gustul de la cele cu care intră în contact.

unica.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Cristina a scris o nouă postare pe blogul său unde a povestit despre regimul alimentar cu care a reușit să slăbească 3 kilograme.

      „După aproape 3 luni de la naștere, cântarul meu arăta în fiecare zi același lucru. Indiferent cum mâncam, indiferent că deja mergeam la sala de o lună, una și bună – 54,9 kg. Asta nu ar fi fost o problemă pentru mine, dar chiar nu mă simțeam bine în pielea mea. Mai ales că eu de când mă știu am avut 50-51kg. Toată lumea îmi zicea că eu arăt bine, dar eu știam că poate fi și altfel”, a dezvăluit bloggerița.

      Cristina a decis să apeleze la un nutriționist. Tany Vander împreună cu un medic i-au elaborat un program alimentar bine pus la punct.

      Iată cum arată regimul proaspetei mămici acum
      Am început să mănânc din 3 în 3 ore, deci infometate nu veți rămâne. Mâncăm exact ce era indicat, iar dacă nu aveam produsul respectiv în casă, îl înlocuiam cu altul. Veți primi o lista de acest gen. Îmi era un pic frică că nu voi reuși să gătesc, pentru că trebuia să am grijă de Adela, dar mâncarea se prepară atât de simplu, în mare parte la cuptor. Așa că, mai mult de 5 minute acest proces nu o să va ia. Multe m-ați întrebat de dulce. Da, regimul presupune excluderea ciocolatei, dar veți avea ceva în schimbul ciocolatei mult mai gustos. Vorbesc de batonașele proteice, de care eu m-am îndrăgostit. Prima săptămână e un pic mai grea, pentru că nu înțelegi încă ce și cum. În cea de-a două, eram ca peștele în apă. Am învățat o grămadă de lucruri despre alimentație. Eu care credeam că mă pricep un pic. Efectiv, habar nu aveam. După 2 săptămâni de regim, mi-au dispărut poftele. Mergeam prin supermarket liniștită și nu voiam mai nimic. Regimul ține 4 săptămâni Am reușit să slăbesc 3 kilograme, dar vizual arăt de parcă am dat jos vreo 5 sau poate chiar mai mult. Cristina a mai dezvăluit că în timpul regimului nu a mers la sport și cu toate astea a reușit să slăbească 3 kilograme.
      ea.md
    • julia122997
      De julia122997
      Dieta mediteraneană se remarcă printr-un consum ridicat de nuci, pește, semințe, ulei de măsline, legume, fructe, leguminoase și cereale integrale, reducând cantitate de produse lactate, carne de pui, curcan și carne roșie. În cadrul acestui meniu singura grăsime utilizată pentru a găti sau a realiza diferite sosuri și dressinguri este uleiul de măsline, care furnizează organismului o doză importantă de grăsimi mononesaturate.
      Este un meniu util pentru a-ți reface rezervele de energie și pentru a ține sub control afecțiunile dermatologice, iar studiile recente arată că poate preveni bolile cardiace, menține densitatea osoasă, reduce riscul de fracturi, stopează proliferarea celulelor maligne și asigură funcționarea optimă a creierului.
      În 2018 s-a realizat un studiu specializat pentru a se determina dacă există o asociere relevantă între dieta mediteraneană și un risc redus de depresie. Autorii studiului au prezentat concluziile lor la reuniunea anuală a Asociației Americane de Psihiatrie din San Francisco, iar rezultatele înregistrate susțin această ipoteză.
      Dr. Konstantinos Argyropoulos și colegii săi de la Universitatea din Patra, din Grecia, au demonstrat că persoanele care urmează o dietă în stil mediteranean prezintă mult mai rar simptomele caracteristice depresiei la vârste înaintate. 
      O legătură care necesită o analiză detaliată
      Echipa de cercetători a lucrat îndeaproape cu personalul mai multor azile din regiunea Attica a Greciei. La studiu au participat 3.000 de persoane de vârsta a treia. Din totalul de participanți la studiu 64% respectau parțial dieta mediteraneană, iar 36% nu încălcau deloc principiile pe care se bazează acest meniu. Din totalul de pacienți 25% au prezentat simptome depresive, remarcate mult mai des în cazul femeilor decât al bărbaților.
      Cercetătorii au observat că grupul de pacienți care nu s-a abătut deloc de la regulile meniului mediteranean, în special cele legate de consumul ridicat de legume, reducerea ponderii de carne de pui, curcan și vită și evitarea sau diminuarea drastică a numărului de băuturi alcoolice, aveau un risc foarte redus de depresie.
       O dietă bogată în fibre este utilă pentru prevenirea și tratarea depresiei
      „Rezultatele pe care le-am obținut arată că depresia manifestată la vârsta a treia poate fi tratată sau prevenită cu ajutorul meniului potrivit.În special o dietă bogată în fibre este elementul cheie care favorizează echilibrul emoțional și o abordare optimistă. Legumele în cantități ridicate, corelate cu grăsimile sănătoase și lipsa alcoolului în cantități mari, reduc gravitatea simptomelor și favorizează echilibrul la nivel psihologic”, a explicat dr. Argyropoulos.
      Cu toate acestea, nu se poate afirma că studiul a identificat o legătură de tip cauză-efect pentru că această conexiune poate evolua în ambele direcții. Pe de o parte adoptarea dietei mediteraneene favorizează prevenirea declinului funcțiilor cognitive, dar în aceeași măsură este posibil ca tocmai depresia să fie motivul pentru care o persoană nu mai este atentă la alimentație și face alegeri cu efecte negative.
      Este foarte important să nu lași pesimismul să te facă să consumi multe alimente procesate, zahăr, carne roșie sau alcool. Indiferent cât de negativă pare o situație nu trebuie să devii indiferent la alimentație pentru că vei înrăutăți problemele pe termen lung. Selectează cu atenție ce și cât consumi pentru că starea de spirit nu este complet separată de funcționarea organismului. Toate preparatele pe care le savurezi te pot ajuta să te simți mai bine sau vor contribui la agravarea stărilor depresive. Ia măsuri chiar de astăzi pentru a-ți ajuta corpul să învingă depresia.
      eva.ro
    • julia122997
      De julia122997
      Hidratează corpul
      Castraveţii conţin 95% apă. Aşadar, ce poate fi mai potrivit pe timp călduros de vară, decât o legumă bogată în nutrienţi şi multă apă! Castraveţii sunt legume răcoritoare.
      Au efect diuretic natural
      Castraveţii îmbunătăţesc diureza şi asigură curăţarea naturală a organismului. Aceştia elimină deșeurile şi  toxinele chimice acumulate în corp. Prin urmare, consumul de castraveţi este excelent pentru a detoxifia organismul și a păstra corpul hidratat.
      Utili în cura de slăbire
      Dacă te loveşte senzaţia de foame, consumă castraveţi, pentru a înlătura foamea. În acelaşi timp vei consuma foarte puţine calorii, întrucât castraveţii sunt legumele cele mai scăzute în calorii, conţin doar 15 calorii la 100 g de produs. În plus, aceştia te vor hidrata. Se ştie că organismul hidratat suferă mai puţin din cauza senzaţiei de foame.
      Revigorează pielea
      Consumul de castraveţi este perfect pentru a hidrata o piele obosită. De asemenea, aceştia ajută la prevenirea acneei, întrucât controlează secreția de ulei de către glandele pielii. În plus, castraveţii conţin vitamina A şi C, substanţe antioxidante, care au grijă ca pielea ta să strălucească.
      Ajută la prevenirea cancerului
      Castraveții conţin un grup de fitonutrienți numiţi lignani (aceiaşi prezenţi şi în legumele crucifere, precum varza, broccoli), ce sunt capabili să lupte cu tumorile de sân, uter, ovare şi prostată. Antioxidanţii şi vitamina C îmbunătăţesc imunitatea şi reduc daunele radicalilor liberi în organism, prevenind astfel cancerul şi îmbătrânirea prematură.
      Benefici pentru sănătatea ochilor
      Pe lângă faptul că în coaja castravetelui se conţine multă vitamină A, benefică pentru sănătatea ochiului şi vedere, un alt mod de a include castravetele în ritualul de frumuseţe este aplicarea feliilor de castravete pe ochi timp de câteva minute pentru a reduce oboseala ochilor, mai ales dacă ai stat toată ziua în faţa calculatorului sau a ecranului.
      Conţin multă vitamina K
      Coaja şi seminţele castraveţilor conţin cele mai multe vitamine şi substanţe antioxidante. Vitamina K activează în organism anumite proteine responsabile de sănătatea oaselor, intensifică creşterea celulară şi îmbunătăţeşte capacitatea de coagulare a sângelui. Castraveţii reduc sângerarea gingiilor şi hemoragiile nazale. O cană de castravete cu coajă conţine 49 micrograme de vitamina K, în timp ce castravetele decojit conține doar 9 micrograme.
      Combat eficient mahmureala
      Nu ştiai că poţi recomanda castraveţi şi ajuta astfel o persoană ce suferă de mahmureală. Dacă sunt consumaţi înainte de culcare, vor reduce considerabil mahmureala în ziua următoare. Efectul lor hidratant şi diuretic ajută la eliminarea mai rapidă a alcoolului şi altor compuşi toxici din sânge.
      Împrospătează cavitatea bucală
      Consumă un castravete şi vei avea respiraţia proaspătă. În conformitate cu Ayuveda, respiraţia grea este cauzată de excesul de căldură în stomac, iar castraveţii răcoresc stomacul.
      Sunt sursă bună de siliciu
      Castraveţii sunt una dintre cele mai bune surse de siliciu. Numit şi ,,mineralul frumuseţii’’, siliciul menţine sănătatea părului, a unghiilor şi a oaselor. Acesta susţine producţia de colagen la nivelul tuturor ţesuturilor din organism, inclusiv în tendoane şi cartilaje. De asemenea, cercetătorii au descoperit că nivelul crescut de siliciu în sânge previne astuparea arterelor şi formarea plăcilor de grăsime pe pereţii vaselor sangvine. Persoanele care au suficient siliciu în organism au un risc mai scăzut de îmbătrânire prematură.
      Consumă castraveţi, câte 1-2, cu 20-30 de minute înainte de fiecare masă ori serveşte-i în calitate de gustări, între mesele principale ale zilei. Să ai multă sănătate!
      unica.md
    • julia122997
      De julia122997
      2.200 de britanice au luat parte la studiul realizat de un site de beauty. Iar, la final, a reieşit că femeile au cea mai mare încredere în sine la vârsta de 45 de ani.
      61% dintre participante susţin că arată şi se simt mai tinere chiar şi cu 10 ani. Iar asta pentru că la 45 de ani scapă de majoritatea grijilor şi nu mai pun preţ pe lucrurile superficiale.
      La 20 de ani, tinerele nu îşi apreciază tinereţea, iar zece ani mai târziu îşi focalizează atenţia asupra carierei şi a copiilor. După 40 de ani, însă, femeile încep să se concentreze pe lucrurile care le fac cu adevărat fericite.
      Astfel, încep să aibă obiceiuri mai sănătoase, sunt mai puţin stresate şi îşi organizează timpul mai inteligent, spun cercetătorii.
      Starea de bine se reflectă şi la exterior. Aşa că nu-i de mirare că vedete precum Jennifer Lopez, Victoria Beckham, Kate Moss sau Nicole Kidman arată la fel sau chiar mai bine ca acum zece ani.
      observator.tv
    • julia122997
      De julia122997
      Vrei să eviți carențele de vitamine și minerale, dar nu îți place să înghiți pastile și ai prefera să le obții din surse complet naturale? Testează lista de băuturi propusă de nutriționiști pentru a preveni riscurile pentru sănătate și a avea mai multă energie. Acneea, rozaceea, durerile articulare, stresul, anxietatea sau problemele de memorie sunt numai câteva dintre afecțiunile care pot fi tratate cu succes.
      Pe rafturile magazinelor se află multe variante care nu sunt decât calorii inutile mascate cu etichete atractive, așa că nu este foarte simplu să optezi pentru variantele care te revigorează. Din fericire există un ghid al băuturilor care te ajută să-ți potolești setea și să obții simultan o doză importantă de vitamine și minerale.
       Iată ce băuturi ar trebui să consumi pentru a te simți mai bine în fiecare zi:
       1. Ceai verde
      Beneficiile sale au fost remarcate timp de mai multe secole în țările asiatice, iar în ultimele decenii este din ce în ce mai des consumat și în Europa. Ceaiul verde conține o cantitate ridicată de polifenoli, care previn cancerul de sân și de prostată. De asemenea, o ceașcă de ceai verde reduce ritmul de creștere a glicemiei după o masă, fiind un remediu util pentru persoanele care suferă de diabet de tip 2.
       2. Suc de rodie
      Este una dintre cele mai utile băuturi pe care le poți găsi la supermarket. Sucul de rodie este o sursă excelentă de antioxidanți, care combat deteriorarea la nivel celular și reduc inflamațiile. Un singur pahar de suc de rodie pe zi diminuează rapid durerile asociate cu artrita, iar doza de vitamina C din componența sucului previne răceala și gripa.
       3. Suc de sfeclă roșie
      Conține cantități ridicate de nitrați, acid folic și magneziu. Organismul va transforma nitrații în oxid nitric, reducând nivelul tensiunii arteriale și ameliorând circulația sângelui. Potrivit studiilor de specialitate, sucul de sfeclă roșie poate crește rezistența fizică în cazul antrenamentelor solicitante.
       4. Kombucha
      Ușor acidulată și fermentată, Kombucha este o sursă foarte bună de antioxidanți și favorizează proliferarea bacteriilor benefice la nivelul tractului intestinal. Aceste bacterii stimulează digestia și asigură absorbția optimă a vitaminelor și mineralelor din alimentele ingerate.
       5. Sucul de lămâie
      Este un remediu extraordinar pentru sistemul imunitar slăbit. Nu vei avea nevoie decât de 2 linguri de suc de lămâie amestecat cu un pahar cu apă pentru a obține 14mg de vitamina C. Această combinație dă un gust nou apei simple și precis îți va fi mai ușor să ajungi la cele 8-10 pahare necesare la nivel de zi dacă le mixezi cu suc de lămâie. Vei avea un ten luminos, revigorat, iar acneea va apărea mult mai rar. De asemenea, oboseala va fi redusă rapid și vei deveni mai optimist.
       6. Apă de cocos
      Aroma ei exotică și răcoritoare este ideală pentru zilele călduroase. Menține nivelul optim de hidratare și furnizează organismului o cantitate importantă de potasiu, care joacă un rol de bază în reglarea bătăilor inimii și echilibrarea tensiunii arteriale.
       7. Ciocolata caldă
      Nu te gândeai că acest răsfăț cremos poate fi util pentru sănătate? Dacă prepari ciocolata caldă cu pudră de cacao neîndulcită și lapte semidegresat vei obține o doză importantă de antioxidanți, calciu și vitamina D.
       8. Suc de merișoare
      Acest suc acrișor conține foarte mulți antioxidanți, fiind remediul indicat pentru prevenirea afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului. Menține sănătatea vezicii urinare și tratează acneea și rozaceea. Este destul de acru consumat simplu, fiind adesea combinat cu zahăr sau sucuri de fructe mai dulci. Pentru a obține beneficiile preconizate alege varianta complet naturală, fără niciun ingredient suplimentar.
      eva.ro
  •