7 băuturi mai hidratante decât apa


    Este esențial să te menții hidratat nu numai pentru a evita senzația de sete, ci și pentru a avea energie și a fi activ toată ziua, indiferent de vreme sau anotimp. Descoperă ce băuturi au o putere de hidratare mai mare decât apa.

mitch-lensink-274988-unsplash.jpg

Poate că te- ai plictisit de apa simplă, dar nu înseamnă că trebuie să accepți să fii deshidratat sau să agravezi starea organismului tău consumând sucuri tip cola. Ai la dispoziție și alte variante de băuturi care conțin doze utile de electroliți, sodiu, probiotice și minerale. Gustul lor te va face să uiți că faci eforturi pentru a avea un meniu sănătos, iar sucurile acidulate nu te vor mai tenta.

Iată ce băuturi te pot hidrata mai bine decât apa simplă:

1. Apa cu lămâie

Un pahar de apă combinată cu suc proaspăt stors de lămâie este una dintre cele mai utile variante pentru a reface echilibrul hidric al organismului tău. Nutriționiștii îți recomandă să combini în fiecare zi sucul de la 2 lămâi cu un vârf de cuțit de sare de mare și un pahar cu apă rece. În acest mod eviți și carența de vitamina C deoarece lămâile sunt o sursă excelentă pentru acest antioxidant.

francesca-hotchin-403643-unsplash.jpg

2. Laptele

Deși laptele este adesea asociat cu detalierea simptomelor intoleranței la lactoză, să știi că poate rehidrata organismul mult mai repede decât apa. Conține un mix ideal de carbohidrați, proteine și sodiu care favorizează menținerea nivelului util de hidratare de-a lungul întregii zile. Poți bea lapte simplu sau îl poți combina cu ghimbir, scorțișoară sau nucșoară pentru a varia gustul. De asemenea, poți experimenta cu diferite variante de milkshake-uri, dar numai dacă le prepari chiar tu pentru a evita ingredientele artificiale sau excesul de zahăr și grăsimi.

3. Apa de cocos

Apa de cocos este o băutură ideală pentru a te menține în formă, mai ales dacă ai un program de lucru foarte solicitant sau ai decis să realizezi un antrenament mai complex la sală.
Are puține calorii, dar cantitatea ridicată de potasiu din componența ei te energizează și înlătură crampele musculare. De asemenea, previne sau dizolvă treptat pietrele la rinichi. Este mult mai eficientă pentru creșterea performanțelor fizice sau a rezistenței la exerciții prelungite decât băuturile sportive, așa că nu uita de ea data viitoare când știi că se apropie o zi obositoare sau antrenamentul va dura mai mult decât de obicei.

4. Sucul de castravete

Castraveții conțin 90% apă și se numără printre cele mai hidratante legume. În general sucurile de legume sunt mai utile decât cele de fructe pentru că nivelul mai ridicat de zaharuri din fructe reduce eficiența hidratării. Astfel, zahărul concentrat favorizează deshidratarea, chiar dacă provine din surse naturale cum sunt fructele proaspete. Prepară suc de castraveți și prospețimea te va revigora imediat. Cantitatea ridicată de apă va favoriza și hidratarea pielii, prevenind apariția liniilor cauzate de uscarea tenului.

miti-633088-unsplash.jpg

5. Ceaiurile din plante

Ceaiul de hibiscus, cel de petale de trandafiri sau de mușețel sunt opțiuni foarte utile pentru a preveni deshidratarea. Nu conțin cafeină, astfel încât le poți consuma la orice oră fără să ai probleme cu insomnia. În afară de efectul de hidratare intensă, aceste ceaiuri te ajută să-ți revii dacă ești foarte obosit și favorizează relaxarea la finalul unei zile stresante.

6. Sucul de aloe vera

Aloe vera are proprietăți antioxidante și de regenerare. Detoxifică tractul gastrointestinal și te ajută să ai din nou o piele netedă și luminoasă. Bea acest suc în fiecare zi și vei observa efectele pozitive după numai 3-4 zile.

7. Apa de chia

Cea mai eficientă modalitate de a consuma semințele de chia este să le lași la înmuiat în apă și să bei lichidul rezultat. Semințele de chia pot absorbi o cantitate de apă de zece ori mai mare decât greutatea lor și nu ai nevoie decât de 10 minute pentru a obține apa de chia. Este o băutură energizantă 100% naturală, care te va face să elimini complet epuizarea și să ai un organism fortificat împotriva infecțiilor. Pentru beneficii suplimentare poți înlocui apa în care înmoi semințele de chia cu lapte sau apă de cocos, iar la final poți adăuga o linguriță de miere. Acest amestec este foarte util pentru zilele călduroase de vară, reglând temperatura corpului și prevenind senzația de sufocare și alte efecte negative ale unui grad ridicat de umiditate.

timpul.md





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      În zilele de vară este mai greu să fii mereu hidratat deoarece transpirația poate favoriza eliminarea energiei și a vitaminelor de care ai nevoie. Dacă vrei să te asiguri că nu periclitezi nivelul de hidratare necesar pentru o piele netedă și multă energie este cazul să adopți măsurile propuse de nutriționiști. Nu este vorba despre băuturi sportive sau variante care conțin mult zahăr, ci de soluții simple, care îți protejează sănătatea și silueta.
       Iată ce trebuie să faci pentru a reveni la un nivel util de hidratare în ciuda temperaturilor ridicate de afară:
      1. Mănâncă un preparat sărat
      Sodiul este necesar în orice meniu pentru că reglează cantitatea de apă din corp. Prea mult sodiu te va deshidrata, dar dacă nu obții o cantitate suficientă efortul de a bea lichide în plus ar putea fi inutil. Nu te îndrepta spre chips-uri, ci alege 2-3 biscuiți din făină integrală sau presară ½ linguriță de sare pe o banană. În acest mod vei realiza echilibrarea lichidelor din tot organismul.
       2. Bea apă de cocos
      Electroliții care se regăsesc în băuturile sportive pot fi obținuți și cu ajutorul apei de cocos, ocolind în acest mod excesul de zahăr. Aceste componente vor ajuta corpul să rețină apa în țesuturi și previn hiponatremia, o afecțiune care se manifestă în momentul în care se bea prea multă apă, iar nivelul de sodiu din sânge scade excesiv.
       3. Alege fructele potrivite
      Majoritatea fructelor conțin multă apă, dar dacă ești deja obosit din cauza căldurii de afară este recomandat să consumi o porție de căpșuni sau pepene verde. Această gustare te va rehidrata, adăugând nutrienți și fibre meniului zilnic. În plus, zahărul natural din fructe va crește și rezervele de glicogen, favorizând refacerea după antrenamentele de la sală.
       4. Întinde-te câteva minute
      Atunci când ești deshidratat este indicat să folosești cât mai puțină energie.Corpul tău va utiliza toate rezervele disponibile pentru a echilibra totalul de lichide și a realiza fiecare funcție vitală în mod corespunzător. Este ideal să te odihnești 15-20 de minute pentru a-ți reveni mai ușor.
       5. Pregătește-ți un cocteil cu suc de lime
      Este vorba, bineînțeles, de o variantă fără alcool. Pentru a ocoli băuturile sportive poți să-ți prepari chiar tu o băutură care va conține sare, zahăr, suc de lime și alte fructe. Raportul optim dintre cantitatea de zahăr și sare trebuie să fie de 10 la 1. Acest truc te va ajuta și să obții un gust foarte bun. Citricele sunt ideale pentru rehidratarea rapidă, iar sucul de lime în special îți va da multă energie. Ia un pahar cu apă, adaugă sare, zahăr, 3 linguri de suc de lime și 3-4 căpșuni sau zmeură.
       6. Bea un pahar cu lapte
      Poate nu bănuiai, dar specialiștii au descoperit că un pahar cu lapte are un efect de hidratare mult mai intens decât o cantitate identică de apă. Pentru a-ți reveni mai rapid bea lapte semidegresat sau degresat. Grăsimea din laptele integral va încetini procesul de înlocuire a fluidelor pierdute de organism.
       7. Alege o porție de supă
      Supa conține sodiu și apă, o combinație eficientă în lupta împotriva deshidratării. Adaugă și legume pentru un plus de vitamine și minerale.
       8. Savurează iaurtul simplu
      Evită variantele cu fructe, care conțin zahăr și conservanți. Iaurtul simplu conține între 85 și 88% apă, plus sodiu și potasiu. Toate aceste elemente îl transformă într-o alegere benefică pentru organism în zilele călduroase. Poți adăuga fructe proaspete când îl servești sau puțină scorțișoară. 
      9. Nu uita de apă
      Rămâne o alegere foarte bună pentru că la baza deshidratării va fi mereu pierderea apei din organism. Fii atent să bei încet pentru că dacă exagerezi vei încetini echilibrarea organismului și ar putea apărea starea de greață.
      eva.ro
    • maria981s
      De maria981s
      Organismul femeii este constituit din apă în proporţie de 50-55%, iar cel al bărbaţilor – 60-65%. Creierul – 90%, plămânii – 90%, sângele – 82, oasele – 25, muşchii – 70, grăsimile – 10-20%.
      Sarcina este de a evita deshidratarea şi de a compensa pierderile de apă în cazuri excepţionale. Unele băuturi ne împiedică să facem acest lucru sau cel puţin nu ne ajută.
      Băuturile, care conţin cafeină, elimină apa din organism

      Cafeina este unul din cei mai puternici diuretici naturali, de aceea excludem băuturile bogate în cafeină. În plus, trebuie să compensăm pierderile de lichid. Întotdeauna după consumul acestor băuturi bea o cantitate de apă echivalentă cu cea a ceaiului băut. După cafea, bea de două ori mai multă apă, decât volumul acesteia.
      Băuturile, care conţin zahăr, tulbură echilibrul de apă şi sare
      Zahărul elimină din organism apa pură, însă reţin apa cu toxinele în lichidul interstiţial, provocând apariţia edemului. Acum imaginează-ţi ce se întâmplă cu organismul după consumul de cafea cu zahăr. Dacă eşti iubitor de dulciuri, atunci adaugă la norma zilnică câteva pahare de apă pentru a evita consecinţele. Nu ne vom opri asupra băuturilor alcoolice, care au efect şi mai grav.+
      Apa fiartă nu elimină lichidul, dar nici ea nu este luată în consideraţie

      Pentru a prepara băuturi calde fierbem apa. Apa fiartă are o structură diferită – acest lichid este greu de asimilat şi practic nu saturează celulele.
      Din această cauză nu se ia în calcul nici supa. Fireşte nu trebuie să evităm supele, doar că volumul lor nu se ia în consideraţie la calcularea normei zilnice de consum a apei.
      Apa cu substanţe dizolvate în ea nu ne vor lăsa să murim deshidrataţi
      Cel mai important lucru. Într-adevăr, sucul, ceaiul, laptele, supa sau fructele ajută în lupta cu deshidratarea. Organismul va face tot posibilul pentru a obţine apa din ele în condiţii extreme. Dar acesta este un proces complicat, care necesită mult efort, mai simplu să bei un pahar cu apă.
      Apa este separată de substanţele dizolvate în ea în sectoarele inferioare ale tractului gastrointestinal. Prin urmare, organismul primeşte apa prea târziu, în timp ce are nevoie de ea direct din cavitatea bucală – pentru a declanşa mai multe procese.
      Sarcina noastră este nu doar de a supravieţui, dar de a curăţa organismul, de a accelera metabolismul şi de a umple celulele deshidratate, de a restabili circulaţia sângelui, a limfei şi altor lichide în organism. Doar apa va face faţă acestor sarcini.
      Totul este cât se poate de simplu. Calculează norma ta de apă. Nu este cazul să renunţi la alte surse de lichide – fructe, supe etc., pur şi simplu nu lua în calcul produsele, care elimină apa, atunci când completezi rezervele.
      Apa este cel mai bun solvent din lume.
      omactiv.md
    • Calandrella
      De Calandrella
      Daca ne analizam bine diminetile, vom observa ca traiectoria este aceeasi: ridicat cu greu din pat, igiena de dimineata, cafea, imbracat si fuga la birou. Si uneori micul dejun. Deci, dragii mei, ce ii oferim noi organismului dupa trezire? CAFEA! Buna, aromata, fierbinte. Asa de tare imi iubesc cafeaua de dimineata! Neagra, fiarta pe indelete, la ibric. Uneori cu un praf de scortisoara. Ce poate fi mai bun? Pai, poate, un pahar cu apa. Sau, si mai bine, un pahar de apa cu lamaie. Pentru ca tot vorbim aici despre limitarea zaharului, despre combinatii corecte si alegeri sanatoase, si mi-am dat seama ca nu v-am spus basic-ul: PAHARUL CU APA DE DIMINEATA. N-am sa va spun acum sa beti 2 inghitituri sa stati 5 minute pe partea dreapta, alte 5 inghitituri si 3 minute pe partea stanga si apoi sa va rostogoliti stanga- dreapta pana adormiti la loc. 
      Dar am sa va explic ce face un pahar cu apa si lamaie baut dimineata, la trezire:
      Pune rinichii in functiune intr-o maniera sanatoasa– dupa ce, pe parcusul noptii acestia au avut o perioada de repaos, e bine sa ii punem in functiune band apa; in momentul in care ne incepem ziua cu o ceasca de cafea (care nu e rea deloc, dar trebuie bauta dupa paharul cu apa), organismul incepe procesul de deshidratare, rinichii sunt suprastimulati iar inima pompeaza mai mult sange pentru a le sustine activitatea. How do we translate „hipertensiune”?
      Accelereaza tranzitul intestinal. Sa nu imi spuneti ca faceti parte din categoria printeselor care nu merg la toaleta.  Daca e asa, e grav. Tranzitul intestinal zilnic este un semn de sanatate si un subiect despre care trebuie discutat deschis si sincer. Sa lasam tabuurile deoparte, zic.
      Ne da un boost de energie. E asa de tare, ca aproape simti ca nu iti mai trebuie mare lucru ca sa functionezi. O sa te speli, coafezi si machiezi, razi mustata, dupa gen si caz, cu ochiii deschisi, promit. Ba chiar o sa nimeresti borcanul cu fulgi de ovaz, iar uneori omleta facuta miercuri dimineata o sa ti se para cea mai buna idee. Pare ireal, dar am testat.
      Ajuta ficatul sa functioneze optim. Daca organismul nostru ar fi un oras, ficatul este uzina din el. Prin ficat se filtreaza tot ce ingurgitam, iar apa cu lamaie este ca un dus pentru el. Il ajuta sa se curete si sa faca fata activitatii de peste zi.
      Este buna si pentru creieras si sistemul nervos. Pentru ca este plina de potasiu. Punct.
      Esti stresat? Sigur ca esti! Atunci bea niste apa cu lamaie dimineata. Contine si vitamina C, care reduce nivelul de stres.
      In aceeasi idee a vitaminei C, apa cu lamaie ne ajuta sa nu mai racim atat de des si sa ne intarim sistemul imunitar. 90% din oamenii pe care ii consiliez si care chiar au baut apa cu lamaie in fiecare dimineata, nu au racit nici macar o data iarna trecuta.
      Cu detox si alcalin nu va mai plictisesc, cititi peste tot.
      Cu siguranta apa cu lamaie nu este un panaceu. Nu face minuni si nu ne fereste de toate relele universului. Nu o sa ne faca brusc mai destepti si mai frumosi. Nici mai devreme acasa. Dar face diferenta atunci cand o introducem in stilul nostru de viata.
      ihealth.com.ro
    • Astra57
      De Astra57
      Cât de bună este apa minerală pentru sănătate?
      Apa minerală și efectul său asupra calciului

      Într-un studiu realizat în 2006, care a implicat 2500 de persoane, s-a stabilit ce efecte are consumul de băuturi carbogazoase asupra densității minerale osoase. În timp ce oamenii de știință au descoperit că băuturile carbogazoase dulci sunt asociate cu o densitate minerală osoasă scăzut la femei, alte băuturi carbogazoase nu par să aibă același efect. Acest lucru se datorează faptului că băuturile dulci carbogazoase conțin fosfor, care poate crește pierderea de calciu din organism prin rinichi.
       
      Apa minerală și deteriorarea dinților

      Atât timp cât nu este vorba de apă carbogazoasă cu acid citric sau zahăr adăugat, atunci apa minerală nu are cum să-ți deterioreze dinții. Dacă vorbim despre alte băuturi carbogazoase cu ingredientele de mai sus adăugate, factorii de risc cresc. Un studiu de caz din 2009 afirmă că acizii și zaharurile din aceste băuturi au un potențial acidogenic și carcinogen și pot cauza eroziunea smalțului. 
       
      Apa minerală și sindromul colonului iritabil

      Cu toate că nu provoacă sindromul colonului iritabil, consumul de apă carbogazoasă poate duce la balonare și la gaze, ceea ce poate duce și la apariția sindromului colonului iritabil dacă esti sensibil la băuturile carbogazoase.
      Dacă ai probleme cu stomacul, este recomandat să eviți apa minerală.
       
      Apa minerală și kilogramele în plus

      Deși apa minerală este o alegere mai bună decât băuturile cu zahăr, cum ar fi sucurile sau ceaiurile dulci, un studiu realizat în 2017 a demonstrat că apa minerală a crescut producția unui hormon al foamei, numit ghrelin, în rândul bărbaților. Atunci când nivelul de ghrelin este ridicat, îți este foame și există riscul să mănânci mai mult, ceea ce poate duce la creșterea în greutate. Dar sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma acest rezultat la scară largă și în cazul femeilor.

      De asemenea, este important să reții că nu toată apa minerală este făcută la fel. În timp ce apa minerală este făcută din apă și aer, unii specialiști adaugă și substanțe de ameliorare a aromelor, care conțin acizi naturali și artificiali de sodiu, arome, îndulcitori și alți aditivi. Toate acestea ar putea conține calorii ascunse.
      http://eva.ro
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Numără până la opt
      Apa suprimă în mod natural apetitul şi ajută corpul să metabolizeze materiile grase stocate, reducţnd practic, depozitele de grăsime. Dacă doreşti să rămâi zveltă, bea opt pahare de apă pe zi.
      Apa îmbunătăţeşte tonusul
      Consumul unei cantităţi adecvate de apă ajută la menţinerea tonusului muscular, păstrând capacitatea normală de contracţie a muşchilor. Aşadar evitarea deshidratării îţi menţine tonusul muscular şi, în acelaşi timp, te revigorează.
      Nu aştepta să ţi se facă sete
      Dacă te simţi însetată, înseamnă că eşti deja deshidratată. Încearcă să bei puţin şi des tot timpul zilei, pentru a nu ajunge în situaţia să îţi fie sete. Mai ales vara, când transpiri uşor.
      Bea lichide simple
      Alcoolul şi băuturile care conţin cafeină, mai ales cafeaua şi cele de tip cola, nu te protejează împotriva deshidratării, ci mai degrabă o cauzează. Optează în locul lor pentru apă plată.
      Apa îţi oferă energie
      Senzaţiile de anxietate şi confuzie, uscăciunea pielii, accelerarea bătăilor inimii, hipotensiunea arterială, ba chiar şi leşinul pot fi semne de deshidratare.
      Crudităţi pentru rezerve de fluide
      Îţi poţi suplimenta consumul de lichide mâncând fructe şi legume crude ( roşii, castraveţi, broccoli, lăptuci, pepene, citrice, mere). Toate acestea conţin foarte multă apă.
      Sorbi regulat
      Deshidratarea are un efect important asupra concentrării. Dacă eşti deshidratată, vei înceta să mai gândeşti limpede şi specialiştii apreciază că acesta este motivul pentru care multe persoane se simt mai molatice după-amiaza. Pentru a rămâne focusată, bea apă pe tot parcursul zilei.
      Protejează muşchii cu apă
      Apa din corp se asociază cu glicogenul din muşchi în raportl de 4 grame de apă la 1 gram de glicogen. Dacă îţi lipseşti corpul de apă sau de hrană, aceste legături se disociază şi, chiar dacă poţi slăbi în acest fel, nu este cea mai potrivită modalitate.
      Apa = sănătate
      Apa reprezintă între 50% şi 70% din corpul omenesc şi este componenta esenţială a sângelui, limfei, sucurilor gastrice, urinei şi transpiraţiei. Fără ea, corpul nu poate pur şi simplu funcţiona, de aceea specialiştii recomandă consumul  de un litru şi jumătate, doi litri pe zi.
      Limpezeşte memoria
      Poate că nu pare important, dar o reducere de numai 2% a cantităţii din corp - 1 litru pentru o femeie de 68 de kilograme - duce la afectarea memoriei pe termen scurt, dificultăţi la operaţiile aritmetice elementare şi probleme de concentrare.
      Îneacă-ţi colesterolul
      Atunci când este deshidratat, corpul produce colesterol care înconjoară celulele pentru a proteja fluidele de la interior. Pe termen lung, acest mecanism poate afecta sănătatea generală.
      Vrei să slăbeşti? Bea apă
      Deshidratarea poate încetini procesele metabolice, întrucât comută corpul pe un program de inaniţie şi păstrează celulele de grăsime care conţin niveluri ridicate de fluid. De aceea apa este atât de importantă pentru accelerarea metabolismului.
      Apa "spală" cancerul
      Studii recente demonstrează că un consum de cinci pahare de apă pe zi poate reduce semnificativ riscul cancerului de colon, veziă urinară şi sân.
      Zi "aaaa"
      Limba este un bun indicator al sănătăţii generale. Dacă nu are aspect roz şi cărnos, poţi fi deshidratată sau să ai o problemă cronică de sănătate, de exemplu variaţii ale glicemiei.
      csid.ro
  •