6 soluții pentru a folosi tot ce ți-a rămas din mâncare


    Te simți prost când te uiți cât de mult ți-a rămas din mesele pe care le-ai pregătit dar nu știi cum să folosești mâncarea în mod eficient? Descoperă cum să integrezi ingredientele rămase în alte rețete gustoase.

851982l-640x0-w-85ea0056.jpg

Ai ajuns să arunci foarte des mâncarea sau te plictisești consumând același lucru pentru că ai calculat greșit cantitatea de care aveai nevoie la cină sau la o masă de prânz în familie? De acum înainte poți pregăti fără griji rețetele tale preferate pentru că există foarte multe soluții pentru a utiliza tot ce îți rămâne. În acest mod vei face și economii pentru că vei putea valorifica tot ce ai cumpărat, iar ceea ce rămâne se va transforma într-o bază pentru alte preparate. 

Iată cum să folosești mâncarea pentru a evita irosirea ei:

1. Orezul

Nu te resemna să ai o garnitură de orez alb simplu pentru tot ce mănânci în următoarele zile doar pentru că ai pregătit mai mult decât aveai nevoie aseară. Îl poți transforma rapid într-un preparat apreciat de întreaga familie. 

Poți obține chiftele din orez și parmezan foarte ușor. Amestecă orezul cu parmezan ras, brânză cu mucegai și pătrunjel, apoi modelează chiftelele într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Lasă la cuptor 15 minute, la foc mic. Dacă preferi o variantă dulce poți amesteca orezul cu pudră de cacao, scorțișoară și gem și vei obține un desert care nu poate fi refuzat nici de cei mai pretențioși copii.

 2. Chiflele de la hamburgeri sau hot dogi

Dacă ai cumpărat prea multe nu te grăbi să le arunci. Taie-le pătrățele mici și rumenește-le cu ulei de măsline, busuioc și puțin măghiran pentru a obține variantă sănătoasă de crutoane. Sunt ideale pentru supe și salate apetisante. Poți încerca și o variantă dulce de crutoane, utilizând ulei de cocos, nucșoară, ghimbir și zahăr brun sau sirop de arțar. Se potrivesc foarte bine la salatele de fructe ori la un piure de cartofi dulci.

 3. Piureul de mere

Ai pregătit umplutura pentru o plăcintă de mere dar ți-a rămas piure și crezi că trebuie să-l mănânci simplu? În niciun caz. Este perfect pentru a umple clătitele sau pentru a da o savoare nouă aluatului de negrese sau torturi. O altă variantă este să-l amesteci cu o porție de fulgi de ovăz sau secară la micul dejun, evitând complet utilizarea zahărului.

4. Frișca

Dacă ți-a rămas frișcă de când ai pregătitit-o pentru înghețată sau tort o poți mixa foarte ușor cu frișcă proaspătă, iar apoi o poți adăuga la deserturile preferate sau la fructe proaspete. Poți încerca și combinații neobișnuite folosind frișca rămasă la supă, omletă sau sosul pentru paste. 

5. Supa de legume

Supa de legume care nu s-a consumat nu este deloc un efort irosit pentru că poate fi utilizată în multe feluri. O poți adăuga la sosuri, în tocănițe sau la piureuri. De asemenea, vei obține un gust mut mai bun dacă gătești orezul sau alte cereale integrale în supă, în loc de apă. În plus, când pregătești aluaturi poți pune 3-4 linguri de supă pentru a intensifica savoarea biscuiților, a covrigeilor sau a unei felii de pizza preparate acasă. 

 6. Pasta de tomate aproape de expirare

Ai cumpărat borcanul de pastă de tomate pentru sosul de la paste, iar acum nu știi cum să o folosești înainte să expire? Nu o congela pentru că nu faci decât să muți problema din frigider în congelator. Folosește-o rapid adăugând-o la supe, ciorbe, tocănițe, pizza și chilli. Vei obține un gust intens, foarte apreciat de toți cei care vor fi la masă. Dacă vrei să testezi o nouă variantă de clătite poți pune pastă de tomate în aluat . Nu vei regreta schimbarea.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ai observat că alegerile celui mic se focalizează pe chips-uri, produse din făină albă, dulciuri și prăjeli? Este momentul să iei măsuri pentru a preveni riscurile pentru sănătate, dar trebuie să procedezi subtil pentru a nu elimina brusc toate aromele care îi plac. Chiar dacă tu știi deja care sunt beneficiile legumelor și fructelor proaspete, precum și ale produselor lactate sau ale fripturii slabe, cel mic va avea nevoie de o perioadă de adaptare și nu este util să încerci să faci prea multe schimbări simultan.
      Potrivit specialiștilor, aproximativ 60% dintre copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani au un meniu deficitar în nutrienți și numai 20% dintre ei consumă cele 5 porții de fructe și legume recomandate zilnic. În plus, 10% din totalul de calorii este reprezentat de produse de tip fast food. 
      De unde ar trebui să începi?
      Este indicat să avansezi cu pași mici spre meniul ideal pentru ca și copilul tău să ajungă să aprecieze gustul natural, fără un exces de zahăr sau sare. Îi poți oferi în continuare câte o prăjitură sau o brioșă, dar asigură-te că alături pui și felii de fructe sau nuci crude. 
      Iată cum trebuie să procedezi timp de 5 săptămâni pentru a crea un meniu benefic pentru copilul tău:
      Prima săptămână: adaugă o porție de fructe în fiecare zi
      Majoritatea copiilor adoră cerealele și vor mânca un castron mare înainte de a pleca la școală sau a merge la joacă. Nu îi interzice acest lucru, dar oferă-i o porție de fructe înainte de bolul de cereale. Dacă tocmai s-a sculat și îi este foame precis va accepta o jumătate de banană, 5-6 felii de portocală sau un bol mic de zmeură ori mure. În continuare îl poți lăsa să-și aleagă cerealele preferate. De asemenea, copilul tău nu va avea nimic împotrivă dacă amesteci fructe de pădure cu micul dejun clasic, dar nu exagera. 
      Fă o schimbare și nu îi mai oferi prăjituri cu lapte după ce se întoarce de la școală. Prepară un smoothie cu ingrediente naturale. Amestecă în blender o cană de suc de portocale, ½ banană, ½ cană de iaurt simplu și 10 căpșuni proaspete. O altă variantă este să-i adaugi fructe și la masa de prânz pe care o ia la școală.Poți încerca merele, perele, strugurii sau piersicile.
      A doua săptămână: adaugă o porție de legume în fiecare zi
      Dacă mai sunt doar 5 minute până la ora cinei poți servi un aperitiv format din broccoli, cartofi dulci sau o salată de crudități. Copiilor le plac de obicei boabele de mazăre și porumb congelate, așa că merită să testezi această variantă. În loc de chips-uri sau alune prăjite dă-i copilului rondele crocante de morcov, boabe de strugure sau roșii uscate cu ulei de măsline.
      Nu uita că legumele pot fi consumate și pe cale lichidă, în cadrul unui smoothie.
      A treia săptămână: adaugă o băutură sănătoasă în fiecare zi
      În loc să lași copilul să plece de acasă cu o sticlă de suc cu mult zahăr, mai bine alege sucul natural de fructe sau laptele semidegresat. O sticlă de suc acidulat conține aproximativ 10 lingurițe de zahăr și 150 de calorii, așa că este mai util să creezi o variantă acidulată benefică, combinând în părți egale suc de fructe cu apă minerală.
      A patra săptămână: adaugă o gustare sănătoasă în fiecare zi
      Între micul dejun și masa de prânz oferă-i copilului un mix de fructe confiate și nuci, iaurt sau boabe de strugure. Sunt alternative delicioase pentru prăjituri sau chips-uri. Poți opta și pentru popcorn preparat acasă, cu puțină sare sau batoane granola, cu ingrediente naturale și unt de arahide.
      A cincea săptămână: adaugă un aliment cu un conținut foarte ridicat de fibre în fiecare zi
      Analizează cu atenție conținutul cerealelor de la micul dejun și înlocuiește ambalajele atractive, care pot ascunde mult zahăr adăugat, cu fulgi integrali de secară, grâu sau hrișcă. Pentru o schimbare treptată nu elimina brusc marca de cereale care îi place copilului, ci înjumătățește porția și adaugă fulgi de cerale integrale, crescând treptat proporția de ingrediente naturale. Pentru a menține gustul dulce poți adăuga miere sau zahăr brun.
      Utilizează orez integral, roșu sau negru pentru felurile de mâncare preferate ale copilului și optează pentru pastele din grâu dur când alegi rețete noi.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Comisia Europeană a interzis recent comercializarea acestora în blocul comunitar, transmite Știri.md cu referire la unica.md.
      În ţara noastră însă acestea pot fi cumpărate uşor. Medicii trag un semnal de alarmă şi atenţionează că pasta gelatinoasă are o compoziţie chimică periculoasă. Jucăria slime pentru copii este periculoasă datorită substanţei care o face elastică. 
      Preţul unui slime este de doar 20 de lei, însă efectele pe care acesta le poate provoca ar putea costa scump. Unii comercianţi nu știu că jucăriile pe care le vând pot provoca intoxicaţii grave. Nici cumpărătorii nu sunt conştienţi de riscuri.
      Potrivit legii, pentru a interzice vânzarea slime-urilor periculoase, Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie să înregistreze cel puțin o reclamație din partea cumpărătorilor.
      Până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Medicii trag un semnal de alarmă şi spun că în fiecare zi câțiva copii ajung la Institutul Mamei şi Copilului după intoxicaţii cu substanțe chimice periculoase. 
      De multe ori, micuţii prepară smile-uri artizanale conform reţetelor de pe Internet, folosind substanțe chimice de uz casnic. În rezultat, se aleg cu arsuri.
      „În primul rând, este vorba de o arsură chimică a cavității bucale, a esofagului și a stomacului. Aceasta duce la cicatrizarea esofagului, cu îngustarea ulterioară a acestuia şi până la obstrucția completă. Copilul nu poate mânca, mâncarea nu trece prin esofag în stomac”, a spus şeful secţiei Terapie Intensivă, IMC, Mihail Maliţev.
      Aceste intoxicaţii sunt deosebit de periculoase pentru copiii de până la 3 ani. O dată cu apariția simptomelor precum înroșirea gurii, lăcrimarea, anxietatea și lipsa poftei de mâncare, trebuie să consultați imediat un medic.
      unica.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui cardiolog renumit din Mexic, Enrique C. Morales Villegas, este vorba despre mâncarea mexicană. Doctorul spune că aceasta este mai periculoasă chiar și decât cea de tip fast-food.
      „Aceasta este o combinație de hrana prajită, mâncare nesănatoasă și băuturi răcoritoare”, spune cardiologul despre pericolul cumulat pe care mâncarea mexicană îl reprezintă.
      Villegas consideră că vina ar purta-o concepția despre viață a oamenilor, întrucât aceștia se concentrează mai mult asupra confortului.
      „Oamenii mănâncă prea mult în fiecare zi, se uită multe ore la televizor, petrec două ore în fața calculatorului și fac mai puțin de 10 minute de activitate fizică”, a descris el stilul de viață al mexicanilor.
      Specialistul propune ca guvernul țării sale să măsoare parametrii de sănătate pentru toți tinerii de 18 ani din Mexic. Astfel, colesterolul, tensiunea arterială și indicele de masă corporală ar trebui măsurate la fiecare trei ani, conform recomandării cardiologului mexican.
      Conform unui sondaj, în Mexic, obezitatea afectează 73% dintre femei, 69% dintre bărbați și 35% dintre adolescenți.
      zugo.md
  •