5 metode prin care poți crește nivelul de vitamina D din organism


    Vitamina D îndeplinește o sumedenie de roluri în organism, de la menținerea sănătății oaselor, la prevenirea bolilor cardiovasculare. Pentru prevenirea deficitului de vitamina D și pentru menținerea sănătății, trebuie asigurat necesarul zilnic recomandat.

vitamina-D.jpg

Vitamina D este una dintre substanțele nutritive esențiale pentru buna funcționare a organismului nostru.  Aceasta ajută la fixarea calciului în oase și la menținerea sănătății lor.De asemenea, are un rol important în întărirea sistemului imunitar și în menținerea funcției musculare.

În ultimul timp, un număr tot mai mare de persoane se confruntă cu un deficit de vitamina D, aproximativ 13% din populația lumii. Acesta apare ca urmare a expunerii insuficiente la soare,  a tulburărilor de absorbție intestinală sau a unui aport alimentar redus. În absența acestei vitamine, metabolismul normal al oaselor are de suferit, așa că persoanele se pot confunta cu boli ca osteomalacia, osteopenia sau osteoporoză.

Cercetările arată că un nivel optim de vitamina D poate preveni afecțiuni că depresia, diabetul sau bolilele cardiovasculare. Cantitatea de vitamina D necesară pe zi ( exprimată în unități internaționale) este următoarea: copiii până într-un an 1000 UI, persoanele cu vârsta între 1 și 70 de ani 600 UI, iar persoanele de peste 71 de ani, 800 UI.

Iată care sunt cele șase metode prin care poți crește nivelul vitaminei D:

1.Expunerea la soare

Vitamina D este produsă în mod natural de corpul nostru atunci când pielea este expusă la soare. Conform cercetătorilor de la Harvard, sunt suficiente între 10 și 15 minute de stat la soare, de câteva ori pe săptămână fără a utiliza o cremă cu protecție solară pentru a asimila cantitatea necesară de vitamina D. Persoanele cu o culoare a pielii mai închisă trebuie să petreacă mai mult timp în razele soarelui decât cei cu o piele mai albă, din cauza că aceștia au un nivel mai ridicat de melanină, o componentă care inhibă producția acestei vitamine.  Pe lângă culoarea pielii, mai mulți factori influențează cantitatea de vitamină asimilata: anotimpul, momentul zilei, nivelul de poluare al aerului sau poziționarea geografică. Cu toate acestea, în afară de cele 15 minute recomandate de către specialiști, nu uita să folosești o cremă cu protecție solară, indiferent de anotimp.

 2. Consumă pește și fructe de mare

Carnea de pește este una dintre cele mai bogate alimente în vitamina D. Doar 100g de somon îți asigura 386 IU de vitamina D, aproape jumătate din doza necesară recomandată. Tonul, creveții, scoicile, sardinele sunt doar alte câteva exemple de alimente extrem de bogate în această vitamină, pe care specialiștii ni le recomandă.

3. Crește cantitatea de ciuperci consumate

Ciupercile reprezintă o altă  sursă excelentă. Doar  200 de grame asigură 20% din necesarul zilnic. Cercetatorii recomandă ca după ce au fost culese, ciupercile să fie expuse la soare timp de jumătate de oră și abia apoi consumate. La fel ca și pielea noastră, ciupercile pot transforma ultravioletele în vitamine.

4. Include gălbenușul de ou în dieta ta

O sursă foarte bună de vitamina D este gălbenușul de ou. Două ouă întregi asigură 40% din necesarul zilnic de vitamina D. În plus, gălbenușul are mai mult calciu, fier, magneziu, fosfor și zinc decât albușul. Poți prepara ouălele fierte, poșat, sub formă de omletă sau ochiuri. Adaugă-le la micul dejun și nu numai, pentru că îți vor echilibra nivelul de vitamina D, dar îți și vor da senzația de sațietate pentru timp îndelungat.

5. Folosește suplimente

Pentru multe persoane, suplimentele reprezintă cea mai bună metodă prin care ajung să aibă un nivel optim de vitamina D. Aceasta există sub două forme, D2 și D3. În mod normal, D2 provine de la plante, iar cea din urmă de la animale. Specialiștii au ajuns la concluzia că vitamina D3 este mai eficientă decât D2, așa că dacă vrei să optezi pentru suplimente, alege-l pe acesta. Majoritatea suplimentelor pot fi luate fără prescripție medicală, însă este recomandat să consulți un medic înainte. O cantitate prea mare de vitamina D poate fi la fel de nocivă ca deficitul de vitamina D.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Pentru că oamenii nu cunosc prea bine modul în care acționează acest produs, șamponul uscat a devenit în ultima vreme controversat. Dar este periculos pentru păr? Răspunsul este nuanțat. Șamponul uscat, în sine, este inofensiv. Însă modul în care îl folosești ar putea să ridice unele probleme.
      Când este folosit corect, șamponul uscat poate fi extrem de util pentru a reda volumul și textura, în special în cazul părului fin, care își pierde volumul cu ușurință. Secretul este să-l folosești corect și, de asemenea, să nu abuzezi.
      Iată cum să folosești corect șamponul uscat:
      Aplică în special pe lungime, nu pe scalp
      Gândește-te la modul în care aplici de obicei șamponul uscat. Îl pulverizezi sau presari (dacă este sub formă de pudră), masezi scalpul și apoi te pieptăni? Pentru a fi cât mai eficient posibil, ar trebui de fapt să aplici produsul în mare parte pe lungime și mai puțin pe scalp. De asemenea, trebuie să-i lași puțin timp să absoarbă uleiurile, apoi să te pieptăni. 
      Lasă-l să acționeze
      Acesta este de obicei pasul greșit pe care îl fac cele mai multe persoane: nu îi lasă șamponului uscat timpul necesar să acționeze sau nu se piaptănă după ce aplică. Rezultatul este un păr încărcat, cu produs care rămâne la suprafață și încarcă părul, în loc să-i ofere prospețime și volum. 
      Șamponul uscat conține o pudră fină care absoarbe excesul de sebum. Particulele fine acționează precum bureți în miniatură care absorb substanța uleioasă de pe păr. După ce șamponul a acționat, este necasar să îndepărtezi prin periere pudra rămasă pe păr.
      Nu folosi în exces
      O altă greșeală des întâlnită este aceea că aplicăm produs în exces.Dar șamponul uscat ar trebui pulverizat în cantități foarte mici și folosit în acele momente în care nu ai timp să te speli pe cap sau când vrei un plus de volum înaintea unei întâlniri. Dar numeroase persoane ajung să pulverizeze o cantitate prea mare de șampon uscat sau să sară cu totul peste spălarea pe cap.
      Este șamponul uscat periculos pentru păr?
      Dacă folosești șamponul uscat des și nu te speli pe cap cu regularitate între aceste folosiri, riști să te confrunți cu acumularea de reziduri pe scalp și păr. Impuritățile acumulate pot bloca foliculii, ceea ce afectează creșterea unor noi fire de păr de-a lungul timpului. Această acumulare duce și la sufocarea firelor de păr existente, fapt care poate conduce la căderea părului.
      Pentru a preveni acest lucru, este esențial să te speli pe cap de dou sau trei ori pe săptămână, în funcție de tipul tău de păr. Specialiștii recomandă o dublă șampanare și amintesc că este important să masezi scalpul în timp ce te speli. Zonele neglijate de obicei sunt ceafa, tâmplele și spatele urechilor. Masează cu buricele degetelor și nu freca cu putere. Clătește-te cu apă din abundență pentru a elimina complet spuma formată de șampon.
      Atunci când este utilizat corect, șamponul uscat nu este deloc periculos, ci este o soluție cât se poate de utilă pentru a-i oferi mai multă prospețime părului tău.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Ai observat că alegerile celui mic se focalizează pe chips-uri, produse din făină albă, dulciuri și prăjeli? Este momentul să iei măsuri pentru a preveni riscurile pentru sănătate, dar trebuie să procedezi subtil pentru a nu elimina brusc toate aromele care îi plac. Chiar dacă tu știi deja care sunt beneficiile legumelor și fructelor proaspete, precum și ale produselor lactate sau ale fripturii slabe, cel mic va avea nevoie de o perioadă de adaptare și nu este util să încerci să faci prea multe schimbări simultan.
      Potrivit specialiștilor, aproximativ 60% dintre copiii cu vârste cuprinse între 9 și 12 ani au un meniu deficitar în nutrienți și numai 20% dintre ei consumă cele 5 porții de fructe și legume recomandate zilnic. În plus, 10% din totalul de calorii este reprezentat de produse de tip fast food. 
      De unde ar trebui să începi?
      Este indicat să avansezi cu pași mici spre meniul ideal pentru ca și copilul tău să ajungă să aprecieze gustul natural, fără un exces de zahăr sau sare. Îi poți oferi în continuare câte o prăjitură sau o brioșă, dar asigură-te că alături pui și felii de fructe sau nuci crude. 
      Iată cum trebuie să procedezi timp de 5 săptămâni pentru a crea un meniu benefic pentru copilul tău:
      Prima săptămână: adaugă o porție de fructe în fiecare zi
      Majoritatea copiilor adoră cerealele și vor mânca un castron mare înainte de a pleca la școală sau a merge la joacă. Nu îi interzice acest lucru, dar oferă-i o porție de fructe înainte de bolul de cereale. Dacă tocmai s-a sculat și îi este foame precis va accepta o jumătate de banană, 5-6 felii de portocală sau un bol mic de zmeură ori mure. În continuare îl poți lăsa să-și aleagă cerealele preferate. De asemenea, copilul tău nu va avea nimic împotrivă dacă amesteci fructe de pădure cu micul dejun clasic, dar nu exagera. 
      Fă o schimbare și nu îi mai oferi prăjituri cu lapte după ce se întoarce de la școală. Prepară un smoothie cu ingrediente naturale. Amestecă în blender o cană de suc de portocale, ½ banană, ½ cană de iaurt simplu și 10 căpșuni proaspete. O altă variantă este să-i adaugi fructe și la masa de prânz pe care o ia la școală.Poți încerca merele, perele, strugurii sau piersicile.
      A doua săptămână: adaugă o porție de legume în fiecare zi
      Dacă mai sunt doar 5 minute până la ora cinei poți servi un aperitiv format din broccoli, cartofi dulci sau o salată de crudități. Copiilor le plac de obicei boabele de mazăre și porumb congelate, așa că merită să testezi această variantă. În loc de chips-uri sau alune prăjite dă-i copilului rondele crocante de morcov, boabe de strugure sau roșii uscate cu ulei de măsline.
      Nu uita că legumele pot fi consumate și pe cale lichidă, în cadrul unui smoothie.
      A treia săptămână: adaugă o băutură sănătoasă în fiecare zi
      În loc să lași copilul să plece de acasă cu o sticlă de suc cu mult zahăr, mai bine alege sucul natural de fructe sau laptele semidegresat. O sticlă de suc acidulat conține aproximativ 10 lingurițe de zahăr și 150 de calorii, așa că este mai util să creezi o variantă acidulată benefică, combinând în părți egale suc de fructe cu apă minerală.
      A patra săptămână: adaugă o gustare sănătoasă în fiecare zi
      Între micul dejun și masa de prânz oferă-i copilului un mix de fructe confiate și nuci, iaurt sau boabe de strugure. Sunt alternative delicioase pentru prăjituri sau chips-uri. Poți opta și pentru popcorn preparat acasă, cu puțină sare sau batoane granola, cu ingrediente naturale și unt de arahide.
      A cincea săptămână: adaugă un aliment cu un conținut foarte ridicat de fibre în fiecare zi
      Analizează cu atenție conținutul cerealelor de la micul dejun și înlocuiește ambalajele atractive, care pot ascunde mult zahăr adăugat, cu fulgi integrali de secară, grâu sau hrișcă. Pentru o schimbare treptată nu elimina brusc marca de cereale care îi place copilului, ci înjumătățește porția și adaugă fulgi de cerale integrale, crescând treptat proporția de ingrediente naturale. Pentru a menține gustul dulce poți adăuga miere sau zahăr brun.
      Utilizează orez integral, roșu sau negru pentru felurile de mâncare preferate ale copilului și optează pentru pastele din grâu dur când alegi rețete noi.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Comisia Europeană a interzis recent comercializarea acestora în blocul comunitar, transmite Știri.md cu referire la unica.md.
      În ţara noastră însă acestea pot fi cumpărate uşor. Medicii trag un semnal de alarmă şi atenţionează că pasta gelatinoasă are o compoziţie chimică periculoasă. Jucăria slime pentru copii este periculoasă datorită substanţei care o face elastică. 
      Preţul unui slime este de doar 20 de lei, însă efectele pe care acesta le poate provoca ar putea costa scump. Unii comercianţi nu știu că jucăriile pe care le vând pot provoca intoxicaţii grave. Nici cumpărătorii nu sunt conştienţi de riscuri.
      Potrivit legii, pentru a interzice vânzarea slime-urilor periculoase, Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie să înregistreze cel puțin o reclamație din partea cumpărătorilor.
      Până acum însă acest lucru nu s-a întâmplat. Medicii trag un semnal de alarmă şi spun că în fiecare zi câțiva copii ajung la Institutul Mamei şi Copilului după intoxicaţii cu substanțe chimice periculoase. 
      De multe ori, micuţii prepară smile-uri artizanale conform reţetelor de pe Internet, folosind substanțe chimice de uz casnic. În rezultat, se aleg cu arsuri.
      „În primul rând, este vorba de o arsură chimică a cavității bucale, a esofagului și a stomacului. Aceasta duce la cicatrizarea esofagului, cu îngustarea ulterioară a acestuia şi până la obstrucția completă. Copilul nu poate mânca, mâncarea nu trece prin esofag în stomac”, a spus şeful secţiei Terapie Intensivă, IMC, Mihail Maliţev.
      Aceste intoxicaţii sunt deosebit de periculoase pentru copiii de până la 3 ani. O dată cu apariția simptomelor precum înroșirea gurii, lăcrimarea, anxietatea și lipsa poftei de mâncare, trebuie să consultați imediat un medic.
      unica.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Iar în anumite perioade ale anului, pare că părul de pisică este chiar peste tot. Nu odată i-am auzit pe proprietarii de pisici că se plângeau că uneori au păr de pisică și în mâncare, iar asta chiar nu e de dorit. Așadar, odată ce ți-ai luat pisică, cum scapi de părul ei?
      Cum scapi de părul de pisică de pe haine?
      Unii iubitori de pisici ar spune că nici un outfit nu e complet fără păr de pisică, însă chiar nu trebuie să fie așa.
      Pentru început păstrează o rolă dintr-aceea lipicioasă de curățat scamele de pe haine la îndemână. Înainte să ieși pe ușă, folosește-o cu încredere. Pentru că nu sunt scumpe, ia-ți una pentru ca să o ai în mașină și mai ia-ți două-trei rezerve să le ai în casă.
      Mai apoi, pune puțin oțet în mașina de spălat rufe. Oțetul face ca părul de pisică să se ia mai ușor de pe haine.
      Un secret este folosirea șervețelelor umede. Acestea te ajută să scapi de părul de pisică lipit de haine.

      Cum scapi de părul de pisică de pe mobilă?
      Dacă ai un astfel de ghemotoc de blană în casă, vei găsi urmele lui în toate locurile în care îi place să doarmă.
      Dacă vorbim de mobilier tapițat, cum ar fi canapeaua sau fotoliul, folosește o mănușă de cauciuc umedă sau un burete pentru a aduna părul.
      O rolă de scame sau un aspirator de mănă sunt foarte utile pentru a aduna părul dintr-un anume loc.
      Mai poți prepara o soluție din apă și balsam de rufe pe care să o pulverizezi peste tapițerie, iar apoi să aduni cu mâna părul. Balsamul de rufe ajuta ca părul de pisică să se înmoaie și să iasă mai ușor din fibrele textile.
      Un burete din microfibră și un spray de praf cu acțiune antistatică sunt cele două unelte de care ai nevoie pentru a îndepărta părul de pisică de pe mobila de lemn, sau de pe orice suprafață netapițată.
      Cum scapi de părul de pisică din mașină?
      Când sunt agitate, pisicile lasă și mai mult păr decât în mod normal, iar o călătorie cu mașina le dă, de cele mai multe ori, o stare de nervozitate.
      O piatră ponce fină este excelentă pentru a curăța părul de pisică de pe scaunele mașinii și de pe celelalte suprafețe.
      Părul de pisică de pe scaunele din piele se va aduna foarte ușor cu o cârpă umedă sau cu șervețele umede.

      Cum scapi de părul de pisică de pe jos?
      În mod evident, pe oriunde umblă pisica va fi și păr. Adică peste tot.
      Dacă pe jos ai parchet sau gresie, poți aduna ușor părul de pisică cu ajutorul unui mop din microfibră.
      Dacă ți se pare că părul de pisică rămâne în crăpături, atunci va trebui să investești într-un nou strat de etanșare ca să-ți fie mai ușor pe viitor.
      Dacă ai mochetă prin toată casa, presară niște bicarbonat de sodiu înainte de aspirare. Acesta face ca părul să se înmoaie și să se desprindă mai ușor de țesătură. Dacă e foarte mult păr pe covoare, înainte de orice adună-l cu o perie lipicioasă de scame.
      Sunt recomandate acele aspiratoare ce sunt indicate și pentru curățarea părului de animale. Iar când aspiri, asigură-te că treci de două ori cu aspiratorul, din direcții diferite, pentru a aduna toate firele.
      Cum scapi de părul de pisică de pe…pisică?
      Pentru a îndepărta părul din casă, trebuie să ai grijă de sursa de proveniență a părului. Asta nu înseamnă să tunzi pisica, ci doar să o perii des pentru a-i ajuta blana să se regenereze. Tratează și previne orice problemă de piele a pisicii, sau boală ce ar putea duce la căderea masivă a părului.
      Fă-i pisicii baie cu un șampon special pentru pisici pentru a o ajuta să aibă o piele mai sănătoasă și pentru a reduce năpârlirea.
      life.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Potrivit unui cardiolog renumit din Mexic, Enrique C. Morales Villegas, este vorba despre mâncarea mexicană. Doctorul spune că aceasta este mai periculoasă chiar și decât cea de tip fast-food.
      „Aceasta este o combinație de hrana prajită, mâncare nesănatoasă și băuturi răcoritoare”, spune cardiologul despre pericolul cumulat pe care mâncarea mexicană îl reprezintă.
      Villegas consideră că vina ar purta-o concepția despre viață a oamenilor, întrucât aceștia se concentrează mai mult asupra confortului.
      „Oamenii mănâncă prea mult în fiecare zi, se uită multe ore la televizor, petrec două ore în fața calculatorului și fac mai puțin de 10 minute de activitate fizică”, a descris el stilul de viață al mexicanilor.
      Specialistul propune ca guvernul țării sale să măsoare parametrii de sănătate pentru toți tinerii de 18 ani din Mexic. Astfel, colesterolul, tensiunea arterială și indicele de masă corporală ar trebui măsurate la fiecare trei ani, conform recomandării cardiologului mexican.
      Conform unui sondaj, în Mexic, obezitatea afectează 73% dintre femei, 69% dintre bărbați și 35% dintre adolescenți.
      zugo.md
  •