5 alimente pe care să nu le consumi după un antrenament


    Ai petrecut o oră sau mai mult timp la sală efectuând exerciții complexe pentru a-ți remodela corpul iar acum simți că foamea îți dă târcoale? Fii atentă ce alimente alegi pentru a nu anula progresele obținute.

danielle-cerullo-782569-unsplash.jpg

Dacă vrei să maximizezi efectele fiecărui antrenament pe care îl efectuezi trebuie să fii atentă și la ceea ce consumi. Corpul are nevoie de nutrienți specifici pentru a se reface în urma exercițiilor fizice. Dacă alegi alimente cu efecte negative ai putea stopa procesul de săbire sau vei acentua oboseala. După fiecare nouă rundă de exerciții trebuie să-i oferi organismului proteine, legume și cereale integrale, evitând preparatele cu mult zahăr și grăsimi.

Iată ce alimente trebuie să dispară din meniul tău de după antrenamente:

1. Legumele crude

Poate vei fi șocată de acest sfat, dar nu este deloc în regulă să consumi legume crude după ce te antrenezi. Sunt simplu de preparat, însă nu constituie un combustibil util pentru a-ți reveni după efortul fizic depus. Legumele crude au foarte puține calorii și nu sunt suficiente pentru a crea noi rezerve de nutrienți. Dacă îți plac foarte mult legumele este recomandat să le alegi pe cele rumenite la cuptor sau pe grătar, combinate cu iaurt grecesc și nuci crude. În acest mod vei obține grăsimi sănătoase și proteine care te vor ajuta să-ți revii mult mai repede și să fii gata de noi exerciții.

2. Pizza

cheese-delicious-dinner-2249.jpg

Cu toții iubim pizza, în primul rând pentru că se găsește ușor și are un gust foarte bun. Cu toate acestea, nu este indicat să o consumi după un antrenament, chiar dacă ți se pare că ai ars destule calorii. O singură felie de pizza are mai multe calorii decât te aștepți și dacă vei consuma 3 sau 4 ai putea chiar să anulezi efectul antrenamentului pentru că vei acumula mai multe calorii decât ai ars. De asemenea, brânza și carnea de la pizza vor fi mai greu de digerat și nu te vei simți sătulă de îndată ce ai mâncat o felie.Din această cauză va crește tentația de a mânca mai multe felii, putând chiar să depășești totalul zilnic la o singură masă de acest gen.

3. Chips-urile

Par inofensive pentru că sunt caracterizate drept o gustare de mici dimensiuni, dar să știi că au foarte multă sare. Excesul de sodiu va încetini absorbția potasiului, declanșând starea de oboseală. Scopul antrenamentelor este să îți dea mai multă energie, dar dacă exagerezi cu sarea vei neutraliza complet acest avantaj.

4. Sucurile carbogazoase

beverage-citrus-fruit-cocktail-452737.jpg

Unul dintre lucrurile care îți stârnesc pofta după ce ai încheiat antrenamentul sunt băuturile acidulate reci. Nu este o idee bună să te îndrepți spre o băutură cu o culoare intensă, care conține mult zahăr sau substanțe artificiale. Dacă alegi varianta cu zahăr poți adăuga foarte multe calorii lichide, în timp ce opțiunile dietetice intensifică poftele alimentare și ai putea mânca mult mai mult la următoare masă sau gustare. Apa este întotdeauna cea mai bună alegere și o poți bea inclusiv în timpul antrenamentului. Dacă vrei să variezi lichidele consumate sau gustul poți bea lapte degresat, apă de cocos, lapte de ovăz neîndulcit sau poți adăuga felii de lămâie, lime, castravete ori mango la paharul cu apă.

5. Deliciile crocante

banana-bowl-chips-77029.jpg

Prăjelile au foarte multe calorii și sunt ultimul lucru de care ai nevoie după ce ai făcut multe exerciții pentru a arăta bine. Este adevărat că îți vor da energie rapid, dar caloriile pe care le conțin vor anula orice efect benefic al antrenamentului pe care l-ai terminat. Favorizează creșterea ponderii grăsimii totale și accentuează aspectul neplăcut al celulitei. Nu te lăsa sabotată de cartofi prăjiți sau aripioare crocante de pui.

eva.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Școala de fotbal pentru copii de la 3 ani TRACIA – Este o rețea privată de școli de fotbal pentru copii de la 3 ani cu filiale în sectoarele Telecentru, Buiucani, Botanica și Ciocana. TRACIA antrenează copiii după metode olandeze și pune accentul pe dezvoltarea multilaterală și pe disciplină. Mai multe detalii pe: TRACIA.md, pe pagina Facebook sau la numărul 069279777.

      Football School „Olimpus” de la Botanica invită băieți și fete cu vârsta cuprinsă între 4 și 10 ani. Școala oferă tinerilor jucători antrenamente la cel mai înalt nivel, menține o atmosferă pozitivă și educă dragostea pentru fotbal. Îi poți găsi pe facebook sau la numărul de contact – 0794 14 333.

      Zimbru Chișinău a anunțat în septembrie 2019 înscrierea copiilor născuți în anii 2013 și 2014 într-un grup condus de renumitul fotbalist moldovean Igor Țîgârlaș. Alți antrenori de succes îi poți găsi la sediul Zimbru de la Botanica, telefon 022 819 309.
      CS Real-Succes, un club de fotbal care se găsește în sectorul Buiucani al capitalei, primește copii, dar și juniori pentru antrenamente. Pe pagina clubului gățiți și diverse sfaturi de la antrenorii de fotbal Real-Succes. Pentru contacte și programări – 0691 38 674.

      Academia de Fotbal Radu Rebeja este unul dintre cele mai proaspăt înființate cluburi de fotbal din Chișinău, în sectorul Buiucani. „Instruieşte-te din greu, luptă ușor!” – este una dintre devizele clubului care poartă numele celebrului fotbalist moldovean. Pentru antrenamente contactați 0767 00 400.
      Fc Mold Progress este un club fondat de câțiva pasionați de fotbal, unii dintre ei și antrenori în cadrul clubului. Cu sedii la Buiucani și Schinoasa, clubul primește copii de la 4 ani, având un orar convenabil atât școlarilor, cât și celor care încă merg la grădiniță. Îi găsiți pe Facebook și la telefon 0792 29 384.
      CSCT Buiucani are o tradiție care începe în 1997. De atunci clubul se poate lăuda cu 2 titluri de Campion al Republicii Moldova, 14 titluri de vicecampion al RM şi 12 locuri III (medalii de bronz). Pentru înscrieri și informații accesați Buiucani.md sau apelați 079 942 539 și 060 183 337.
      FC Sportul este clubul care își desfășoară antrenamentele în sectorul Ciocana al capitalei. Clubul se poate lăuda că îl are printre antrenori pe unul dintre cei mai cotați fotbaliști ai momentului – Artur Ioniță. Pentru înscrieri – 0767 15 428.
      Academia Viitorul se află în sectorul Râșcani și pregătește copii pasionați de fotbal de la 4-5 ani. Pentru detalii și poze de la antrenamente căutați-i pe rețelele sociale sau la telefon –  0798 98 437.

      Clubul de Fotbal „Getica” își are sediul la Telecentru. Poți să faci programări pentru antrenamentele copilului chiar pe pagina de facebook a clubului, unde afli și noutățile despre echipele active, sau la numărul de contact 0790 78 728.
      ea.md
    • alexandrarum
      De alexandrarum
      Este foarte bine să fim pregătiţi şi să avem cât mai puţine nevoi care să ne scoată din casă în următoarea perioadă. Dacă în primele zile, majoritatea dintre noi şi-a făcut poftele şi a gătit ca de Crăciun, iată că a venit momentul să fim raţionali - să consumăm atât cât este nevoie, să ne păstrăm în formă fizică şi mentală bună şi să folosim resursele într-un mod echilibrat.
      Ce putem găti ca să nu ne îngrăşăm având în vedere că facem mult mai puţină mişcare?
      ”În general, la felurile de mâncare gătită, încărcătura calorică mare este dată de grăsime, fie că e vorba de uleiuri sau de grăsimea din carne” explică dr Şerban Damian, nutriţionist. Aşadar, puteţi adapta diverse reţete punând mai puţine grăsimi. ”Putem să folosim carne slabă, legume şi uleiuri vegetale în cantităţi mai reduse şi atunci vom avea nişte preparate mai dietetice” completează dr. Damian.
      Atenţie, evitaţi alimentele prăjite!
      Deşi, multe alimente prăjite fac parte din categoria alimentelor ”comfort food”, mai ales în perioada autoizolării la domiciliu pentru oprirea infecţiilor cu coronavirus, este important să nu gătim prăjit. ”Prăjirea este o metodă de gătire care creşte considerabil valoarea calorică a produselor, aşa că e bine să o evităm (în general, nu doar acum). ” consideră dr. Şerban Damian.
      Dar cu dulciurile ce facem?
      Fiecare dintre noi, cu copii sau nu, a pus în cămară şi câteva dulciuri sau va face prăjituri acasă. ”Prăjiturile şi dulciurile în general aduc multe calorii, nu e o noutate pentru nimeni” atrage atenţia nutriţionistul.
      csid.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Singurele drumuri pe care majoritatea dintre noi le mai facem în ultima vreme sunt cele la supermarket. Însă, este extrem de important ca, atunci când facem cumpărăturile, să ştim ce alimente este mai bine să evităm. Statul în casă şi lipsa mişcării ne face să fim mai vulnerabili decât de obicei la tot felul de afecţiuni, astfel că alimentaţia noastră trebuie să fie una sănătoasă.
      Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce tip de alimente să evităm să cumpărăm pentru ca izolarea să nu ne afecteze atât silueta, cât şi starea de sănătate.

      „Alimentele de evitat în timpul carantinei sunt cele procesate, adică exact ceea ce majoritatea oamenilor tind să cumpere, considerând că nu sunt uşor perisabile. Însă, acestea conţin ingrediente sintetice, precum agenţi de intensificare a aromelor, coloranţi, emulsifianţi, îndulcitori artificiali şi alţi aditivi folosiţi pentru a imita calităţile alimentelor proaspete”, a precizat nutriţionistul.
      „Pot conţine acizi graşi trans, adică grăsimi industriale capabile să reziste la temperaturi ridicate. De asemenea, fac alimentele să reziste mai mult şi să nu râncezească. Acizii graşi trans nu sunt sănătoşi, deoarece pot creşte nivelul LDL (colesterolul „rău”), dar nu şi HDL (colesterolul „bun”), crescând riscul de a dezvolta boli cardiovasculare” a adăugat el.
      Ce anume să nu cumpărăm din supermarket
      Conform lui Mech, alimentele procesate sunt sărace în vitamine, fibre şi alţi micronutrienţi esenţiali. Printre acestea se află: băuturile dulci şi carbogazoase, gustările dulci ambalate, îngheţata industrială, ciocolata, dulciurile industriale, pâinea, margarina, biscuiţii industriali, prăjiturile şi amestecurile pentru prăjituri, cereale „nenaturale” pentru micul dejun, băuturile energizante, băuturile de fructe cu adaos de zahăr sau îndulcitori artificiali, carnea procesată, (cum ar fi cârnaţii sau mezelurile)şi supele instant.
      Desigur, lista nu se termină aici. Conservele precum fasolea gătită la borcan şi sosuri ca maioneza sau ketchup sunt la fel de dăunătoare sănătăţii, în special în această perioadă cănd organismul este privat de efort fizic.
      Pe de altă parte, sunt indicate cât mai multe fructe şi legume proaspete. Pentru a evita drumuri dese la piaţă sau la supermarket, se pot cumpăra fructe şi legume congelate. Atenţie, însă, cele conservate conţin, de obicei, cantităţi mari de zahăr şi aditivi alimentari care dăunează sănătăţii.
      Pentru „ceva dulce” sunt recomandate ciocolata neagră, fructele, mierea şi, în cantităţi mai mici, dulciurile preparate în casă.
      clickpentrufemei.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Despre aceasta a anunțat primarul general Ion Ceban într-o postare pe pagina sa de Facebook, transmite Știri.md.
      "O comisie municipală urmează să verifice situația referitor la prestarea serviciilor de alimentație publică a copiilor din instituțiile de învățământ școlar și preșcolar din capitală. Rezultatele controlului și măsurile necesare pentru soluționarea problemelor la acest capitolul vor fi incluse într-un raport care urmează a fi prezentat în termen de 3 luni. La fel, la solicitarea noastră, Curtea de Conturi efectuează un audit la cele 5 combinate de alimentație publică pentru școlari", a scris Ion Ceban.
      Totodată edilul a menționat că în prezent Primăria Chișinău perfectează un nou concept de alimentație în instituțiile de învățământ din capitală, ce presupune revizuirea și modernizarea sistemului existent şi externalizarea procedurilor de achiziționare a produselor alimentare.
      "Îmi doresc să vedem cum stau lucrurile cu adevărat în acest domeniu și cum putem interveni pentru a îmbunătăți alimentația preşcolarilor şi elevilor, deoarece este sănătatea copiilor noștri. Instituțiile de învățământ trebuie să se ocupe de educarea copiilor și nu de achiziții publice în domeniul alimentației", a mai scris Ceban.
      stiri.md
    • julia122997
      De julia122997
      „Suntem în pregătirea documentului, mecanismul dat este foarte anevoios din considerentul că finanţarea este din mai multe părţi, vine prin trei tipuri de buget, trei linii de finanţare, colegii de la PNUD lucrează la mecanismul dat, le-am oferit tot suportul de care au avut nevoie. Cel puţin ne-am propus pentru implementare deja probabil etapizat să începem cu 1 aprilie”, a declarat Angela Cutasevici, viceprimar al capitalei.
      „Trebuie să ne asigurăm că până pe 1 aprilie nu o să avem surprize în instituţie dacă mai auzim undeva că în şcoală sau în grădiniţe este ceva necalitativ, cine vă trebuie? vă trebuie ANSA?, trimitem ANSA, vă trebuie altcineva?, o să discutăm, dar vreau ca în şcoli, în grădiniţe să nu existe probleme”, a menţionat primarul de Chişinău, Ion Ceban.
      Săptămâna trecută, Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor a anunţat că neregulile în alimentaţia copiilor din şcoli şi grădiniţe continuă să fie înregistrate. Pe parcursul anului trecut, în urma mai multor controale inopinate în instituţiile de învăţământ şcolar şi preşcolar din ţară, au fost depistate loturi de produse alterate, dar şi peşte infestat cu paraziţi. Pe aceste cazuri au fost întocmite aproximativ 100 de procese verbale şi aplicate amenzi în sumă totală de 185 500 de lei. La fel, anul trecut au fost prelevate şi 80 de probe de apă, dintre care jumătate erau neconforme.
      Amintim ca scandalul licitaţiilor trucate şi alimentelor alterate în grădiniţele din capitală a avut loc în noiembrie 2016, în urma căruia 17 persoane au fost plasate în arest la domiciliu. Până în prezent, dosarul nu are finalitate.
      trm.md
  •