3 beneficii mai puțin cunoscute ale sportului


    Pe oricine ai întreba de ce merge la sala de sport, îți va răspunde că o face pentru a slăbi sau pentru a se menține în formă. Ei bine, un studiu recent arată un nou beneficiu al unui stil de viață activ: îmbunătățirea funcțiilor cognitive și a funcționării creierului.

scott-webb-22697-unsplash.jpg

Se pare că o formă fizică mai bună poate fi asociată cu o densitate mai mare a materiei albe din creier, o substanță conectată la funcțiile de învățare și memorie.

Acesta nu este singurul studiu care a găsit o legătură între buna funcționare a creierului și exercițiul fizic: alte cercetări au arătat că un set de exerciții făcute dimineață îți poate crește eficiența din timpul zilei respective, precum și faptul că yoga îți poate îmbunătăți sănătatea mintală.

Așadar, ce alte beneficii puțin cunoscute îți mai poate oferi activitatea fizică? Iată 3 motive care te vor convinge să faci sport:

1. Te ajută să scapi de dependență

Ai observat că te simți foarte bine după ce faci sport, chiar dacă ești obosită? Creierul tău produce dopamină, o substanță a recompensei, ca răspuns la orice fel de activitate plăcută. Astfel, persoanele care încearcă să scape de o dependență (cum ar fi fumatul) vor putea înlocui plăcerile dăunătoare cu un nou tip de plăcere, acela dat de exercițiul fizic. Dependența de substanțe nocive poate fi înlocuită cu o dependență de senzația de bine de după sport.

2. Îmbunătățește creativitatea

alice-achterhof-85968-unsplash.jpg

Indiferent de starea de spirit în care te afli, sportul îți va crește abilitatea de a fi creativă. Dat viitoare când simți că ai ajuns la un blocaj cu un anumit proiect, ia o pauză și ieși la o plimbare sau la câteva minute de alergat. Cu siguranță te vei întoarce la treabă cu mult mai multă inspirație, iar acest efect durează cel puțin două ore după sport.

3. Îți îmbunătățește viața socială

Îți poți îmbunătăți relațiile existente dacă mergi la sală cu o prietenă sau cu partenerul. De asemenea, frecventarea unei săli de sport îți crește șansele de a cunoaște persoane noi care au interese similare cu ale tale. Fii deschisă la socializare când mergi la sală, ai putea să cunoști niște persoane cu care să te înțelegi de minune!

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Școala de fotbal pentru copii de la 3 ani TRACIA – Este o rețea privată de școli de fotbal pentru copii de la 3 ani cu filiale în sectoarele Telecentru, Buiucani, Botanica și Ciocana. TRACIA antrenează copiii după metode olandeze și pune accentul pe dezvoltarea multilaterală și pe disciplină. Mai multe detalii pe: TRACIA.md, pe pagina Facebook sau la numărul 069279777.

      Football School „Olimpus” de la Botanica invită băieți și fete cu vârsta cuprinsă între 4 și 10 ani. Școala oferă tinerilor jucători antrenamente la cel mai înalt nivel, menține o atmosferă pozitivă și educă dragostea pentru fotbal. Îi poți găsi pe facebook sau la numărul de contact – 0794 14 333.

      Zimbru Chișinău a anunțat în septembrie 2019 înscrierea copiilor născuți în anii 2013 și 2014 într-un grup condus de renumitul fotbalist moldovean Igor Țîgârlaș. Alți antrenori de succes îi poți găsi la sediul Zimbru de la Botanica, telefon 022 819 309.
      CS Real-Succes, un club de fotbal care se găsește în sectorul Buiucani al capitalei, primește copii, dar și juniori pentru antrenamente. Pe pagina clubului gățiți și diverse sfaturi de la antrenorii de fotbal Real-Succes. Pentru contacte și programări – 0691 38 674.

      Academia de Fotbal Radu Rebeja este unul dintre cele mai proaspăt înființate cluburi de fotbal din Chișinău, în sectorul Buiucani. „Instruieşte-te din greu, luptă ușor!” – este una dintre devizele clubului care poartă numele celebrului fotbalist moldovean. Pentru antrenamente contactați 0767 00 400.
      Fc Mold Progress este un club fondat de câțiva pasionați de fotbal, unii dintre ei și antrenori în cadrul clubului. Cu sedii la Buiucani și Schinoasa, clubul primește copii de la 4 ani, având un orar convenabil atât școlarilor, cât și celor care încă merg la grădiniță. Îi găsiți pe Facebook și la telefon 0792 29 384.
      CSCT Buiucani are o tradiție care începe în 1997. De atunci clubul se poate lăuda cu 2 titluri de Campion al Republicii Moldova, 14 titluri de vicecampion al RM şi 12 locuri III (medalii de bronz). Pentru înscrieri și informații accesați Buiucani.md sau apelați 079 942 539 și 060 183 337.
      FC Sportul este clubul care își desfășoară antrenamentele în sectorul Ciocana al capitalei. Clubul se poate lăuda că îl are printre antrenori pe unul dintre cei mai cotați fotbaliști ai momentului – Artur Ioniță. Pentru înscrieri – 0767 15 428.
      Academia Viitorul se află în sectorul Râșcani și pregătește copii pasionați de fotbal de la 4-5 ani. Pentru detalii și poze de la antrenamente căutați-i pe rețelele sociale sau la telefon –  0798 98 437.

      Clubul de Fotbal „Getica” își are sediul la Telecentru. Poți să faci programări pentru antrenamentele copilului chiar pe pagina de facebook a clubului, unde afli și noutățile despre echipele active, sau la numărul de contact 0790 78 728.
      ea.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Chiar dacă știm că nu trebuie să avem cu toții același număr de kilograme și că esențial este să fim sănătoși și să avem o stare de bine în fiecare zi, parcă tot căutăm diete minune care să ne facă să slăbim rapid. Dietele minune nu există, iar ceea ce ar trebui să faci este să îți stabilești un program pe care să îl urmezi, atât din punct de vedere al alimentației, cât și al antrenamentelor.
      Pe lângă astea, mai sunt și alte aspecte cărora ar trebui să le acorzi atenție:
      1. Degeaba faci exerciții fizice dacă nu ai și o alimentație sănătoasă
      Ai putea crede că, dacă faci suficient de mult sport, vei putea să pierzi câte kilograme îți dorești, însă nu este așa. Pentru a putea slăbi într-un mod sănătos, trebuie să faci exerciții fizice, dar și să ai o alimentație echilibrată. Sportul reprezintă o mică parte din întreg procesul de slăbit, iar alimentația este cea care joacă rolul principal. 
      2. Trebuie să mănânci și grăsimi
      Multe persoane au impresia că ar trebui să evite alimentele bogate în grăsimi pentru a putea ajunge la silueta dorită. Însă, ai nevoie de grăsimi sănătoase deoarece ele sunt esențiale sănătății tale, oferindu-ți energie și senzația de sațietate. Trebuie să te asiguri că alegi grăsimi sănătoase și eviți alimentele procesate. Astfel că te poți orienta către avocado, măsline, pește gras, tofu sau diverse semințe, cum sunt cele de in, dovleac, susan sau de floarea soarelui.
      3. Nu există un singur mod prin care poți să slăbești
      Fiecare metabolism este diferit și e important de reținut asta. O dietă care a funcționat la o persoană nu îți va oferi garanția că te va face și pe tine să pierzi în greutate. Din acest motiv, contează să îți cunoști corpul și să nu încerci diete care îți pot face rău. De asemenea, e esențial să consulți și un medic specialist înainte de a începe tot procesul, pentru a te asigura că urmezi un plan potrivit ție. 
      4. Trebuie să te odihnești suficient
      Somnul are o foarte mare legătură cu slăbitul. Multe studii au arătat că, dacă nu reușești să te odihnești suficient și nu dormi cele opt ore recomandate pe noapte, te poți îngrășa. Așa că, trebuie să îi permiți corpului tău să se odihnească îndeajuns de mult, astfel încât să poți avea energie a doua zi.
      5. Poți mânca ciocolată, fără să te îngrijorezi că te îngrași
      Este adevărat că, dacă vrei să slăbești sănătos, trebuie să ai o alimentație corespunzătoare, dar asta nu înseamnă că trebuie să îți impui restricții. Iar printre restricțiile des vehiculate în diete ar fi ciocolata. Însă, ciocolata neagră are o mulțime de antioxidanți și poate scădea riscul bolilor cardiovasculare.
      6. Poți bea și alcool
      Studiile arată că poți bea și un pahar de vin roșu și totuși să pierzi în greutate. Antioxidanții care se regăsesc în vinul roșu sunt potriviți dacă vrei să slăbești, așa că este modalitatea excelentă de a te relaxa de la stresul zilnic, dar și de a pierde în greutate. Însă, reține faptul că nu trebuie să exagerezi și e important să consumi alcool în mod responsabil.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      "În ceea ce priveşte piscinele, saunele, suntem de acord să mai rămână închise, dar în cazul vestiarelor şi duşurilor, vrem ca autorităţile să-şi revizuiască deciziile. Imediat ce au aflat despre aceste interdicţii, clienţii ne-au cerut să le înghețăm abonamentele şi aşa mai departe. Nu mi se pare corect ca sălile să fie deschise, iar duşul şi vestiarele să rămână închise", a spus Alexei Pervanciuc, patronul unei săli de sport.
      Unii patroni ai sălilor de fitness nu-şi imaginează cum acestea vor activa în noile condiţii.
      "Noi suntem de acord ceea ce ţine de dezinfectarea, soluţii la intrare, în săli, servitoarea noastră va făcea curat, practic, non-stop. Ca să scoatem din folosinţă vestiarele mi se pare inacceptabil şi nu văd sensul redeschiderii, căci nimeni nu va veni la sala cu vestiarul închis, toţi vor pleca în parc", a zis Dumitru Ştirbu, administrator.
      În schimb, alţi administratori aşteaptă cu nerăbdare ziua de 15 iunie.
      "După redeschidere, câteva săptămâni la rând nu vom avea un flux mare de clienţi. Mai cu seamă că este vară, oamenilor le place să facă sport în parc. Anume din acest motiv suntem optimişti, vom respecta normele şi aşteptăm 15 iunie cât mai rapid", a declarat Vladislav Rojnov, administrator.
      Activitatea sălilor de sport și fitness a fost suspendată din 17 martie, odată cu declararea stării de urgenţă.
      publika.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Un astfel de stil de viață este generat, de multe ori, de orele lungi petrecute la calculator, iar în contextul pandemiei, acesta poate fi agravat din cauza numărului din ce în ce mai mare de oameni care lucrează de acasă. Astfel, mulți dintre noi nu mai parcurg nici măcar drumul de acasă până la serviciu.
      Pe termen lung, lipsa mișcării are efecte devastatoare asupra ogranismului. O bună parte dintre oamenii sedentari ajung să se confrunte cu obezitatea, diabetul sau probleme digestive. Pe lângă toate acestea, un astfel de stil de viață duce la afectarea circulației periferice, insuficiență venoasă sau varice.
      Dacă vă numărați printre cei care merg încă la birou, una dintre cele mai simple metode de a combate efectele negative ale orelor petrecute pe scaun este să mergeți o stație de autobuz pe jos la dus și la întors. În cazul în care sunteți nevoiți să lucrați de acasă, trebuie să recunoașteți faptul că, de multe ori, singura formă de mișcare pe care o faceți este de pe pat pe canapea și de pe canapea în bucătărie. Partea bună a regimului de work from home este faptul că te poți opri oricând în mijlocul zilei pentru a face câteva exerciții care să te ajute să îți menții sănătatea circulației venoase.
      Exerciții pentru sănătatea picioarelor
      Pas militar și pasul ștrengarului pe loc
      Două dintre cele mai simple și mai eficiente exerciții pentru picioare imită un mers mai alert care îți vor pune sângele în mișcare și vor contribui astfel la îmbunătățirea circulației.
      Pasul militar este un stil de mers pe loc mai alert, cu genunchii ridicați până la nivelul abdomenului. Atunci când îți ridici genunchii, lovești ușor coapsa cu palmele.
      Pasul ștrengarului pe loc e imitarea acelui pas sărit din copilărie pe care îl făceam toți. Practic, faci același mers pe loc alert ca la pasul militar, dar atunci când ridici un genunchi, ridici și mâna opusă acestuia.
      Jumping Jack
      Dacă ai văzut vreodată un film american în care soldații se antrenează, cel mai probabil execută o serie de jumping jacks. Aceste exerciții atât de simple sunt un antrenament cardio ușor de făcut și care va avea efecte benefice pe termen lung. Practic, tot ce trebuie să faci este să îndepărtezi picioarele prin săritură și să ridici în același timp mâinile deasupra capului. Execută, pentru început, 4 serii fiecare cu câte 20 de sărituri. Pe măsură ce vei căpăta experiență și îți vei mări capacitatea cardiacă, poți mări numărul de exerciții executate.
      Genuflexiuni sau semigenuflexiuni
      Ca să poți executa cel mai corect o genuflexiune, gândește-te la mișcarea pe care o faci când te așezi pe scaun foarte scund. Execută această mișcare cu spatele drept, abdomenul încordat și fără ssă ridici tălpile de pe podea. Pentru început, execută 4 serii de 15-20 de genuflexiuni fiecare, cu pauză de 30-35 de secunde între seturi.
      kudika.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Dacă nu te bucuri de un somn odihnitor…
      „Atunci antrenamentele de dimineață sunt cele potrivite pentru tine”, spune Bulach. Multe persoane au probleme cu somnul dacă se antrenează înainte de culcare, pentru că adrenalina este ridicată și creierul este mai activ. Încearcă să faci sport dimineața de câteva ori și compară calitatea somnului.
      De asemenea, poți încerca mai multe tipuri de exerciții. De exemplu, unele persoane nu pot adormi ușor după ce au ridicat greutăți, dar după exerciții cardio adorm instant.
      Dacă nu te poți ține de rutina antrenamentului…
      Antrenamentele de dimineață pot rezolva această problemă. „Voința noastră este mai puternică diimneața. În plus, după o zi lungă tot ce vrem să facem este să ajungem acasă să ne relaxăm. În altă zi, lucrezi până târziu, în alta ieși la cină… Aceste lucruri te opresc din a face exercițiile”, mai spune Bulach.
      Astfel, e recomandat să faci sport atunci când te trezești, pentru a avea suficient timp după-masa pentru alte activități.
      Dacă ai nevoie de energie dimineața…
      Te simți prea somnoroasă și neproductivă până la prânz? Antrenamentele de dimineață te vor ajuta să te trezești mai repede și te vor face să te simți mai productivă, mai împlinită. „După antrenament, fă un duș, ia un mic dejun bogat, apoi bucură-te de intensificarea energiei și de expansiunea endorfinelor pentru restul zilei”, recomandă specialistul.
      Dacă te simți stresată…
      Ai nevoie să îți eliberezi mintea, să scapi de stresul acumulat peste zi? În loc să vizionezi un serial sau să bei un pahar de vin, e mai bine să faci puțin sport după-masa.
      Dacă vrei să slăbești…
      E recomandat să faci sport în prima parte a zilei, pentru a-ți stimula metabolismul. Studiile arată că asta te poate face să arzi mai multe calorii în timpul zilei și să faci alegeri mai sănătoase când vine vorba de mâncare.
      Dacă energia îți scade semnificativ după prânz…
      Un antrenament scurt în pauza de masă îți poate oferi un impuls de energie și creativitate pentru restul zilei. Mai mult, te poate ajuta să găsești o cină mai sănătoasă sau să faci ceva productiv după ce ieși de la birou.
      Dacă nu ai energie când faci sport…
      E recomandat să faci exerciții după-masa, când mâncarea este deja digerată și a fost transformată în energie.
      cosmopolitan.ro
  •