13 trucuri pentru a dormi bine in timpul sarcinii


    Daca cititi acest articol, atunci, cel mai probabil de cand sunte-ti insarcinata, ati petrecut destule nopti agitate in care nu ati putut dormi. Nici faptul ca stiti ca acest lucru este normal in primul si al treilea trimestru de sarcina nu va usureaza cu ceva situatia insa nu va speriati exista solutii si inca unele foarte accesibile si la indeman.

1_1509521843.jpg

1. Pernele pentru gravide

Simplu si eficient: folosirea pernelor pentru sprijinirea spatelui si a burticii pot face diferenta dintre o noapte alba si un somn linistit.
O perna pusa intre picioare in dreptul genunchilor tinuti indoiti va va face dormitul pe o parte mult mai confortabil. De altfel somnul pe o parte reprezinta cam singura solutie pe timpul sarcinii. O alta perna pozitionata astfel incat sa sustina in mod confortabil spatele va va face somnul de noapte chiar mai confortabil. 

De mentionat ca nu trebuie neaparat sa apelati la pernele speciale care se gasesc in magazinele pentru gravide, (desi acelea sunt mai indicate) o perna normala fiind destul de eficienta si asa.

2. Alimentatia

Calitatea somnului poate fi afectata atat de ceea ce mancati cat si de momentul in care o faceti, o alimentatie sanatoasa si faptul ca lasati ceva timp intre masa de seara si culcare va apote aduce un somn mai linistit.

3. Laptele cald

A bea o cana de lapte cald inainte de culcare este o metoda sigura pentru a avea un somn linistit. Expertii considera ca amino acizii L - tryptophan ( gasit in lapte dar si in alte produse alimentare cum ar fi carnea de curcan sau ouale) provoaca ingreunarea pleopelor prin cresterea nivelului de serotonina. Pe de alta parte exista si voci care afirma ca acesta este doar un efect placebo, insa, pe de alta parte, daca ajuta, pana la urma nu mai conteaza daca este vorba de o rectie chimica in organism sau pur si simplu o iluzie.

fd43ae622652d5cedac9eeaf7281ea52.jpg

Ca o mentiune, desi aflat in cantitate optima in lapte L - tryptophan-ul ajuta, este interzis pe perioada sarcinii sa luati suplimente de L - tryptophan deoarece poate provoca efecte negative in sarcina.

4. Gustari cu proteine

Daca aveti cosmaruri, dureri de cap, sau transpirati abundent pe tot corpul, aceste simptome impiedicandu-va sa aveti un somn linistit atunci inseamna ca s-ar putea sa suferiti de lipsa de zahar. Pentru a remedia aceasta problema ar fi bine sa luati o gustare bogata in proteine inainte de culcare cum ar fi un ou, niste unt de arahide sau o felie de carne de curcan cu paine.

5. Tehnici de relaxare

Daca sunteti tensionata, nervoasa sau mult prea obosita, atunci somnul poate fi un ideal greu de atins. Insa puteti incerca niste tehnici vechi, testate in timp pentru a va calma mintea, a va relaxa musculatura si a va aduce inapoi somnul atat de mult dorit.

6. Tehnicile de meditatie

Pe langa faptul ca va relaxeaza, tehnicile de relaxare si meditatie mai prezinta in plus si avantajul ca va permit sa va mentineti intr-o forma fizica buna pe perioada sarcinii.

Exista anumite locatii unde inveti sa te relaxezi si sa meditezi, unele dintre ele special concepute pentru femeile gravide. Insa, daca aceasta optiune nu este la indemana, puteti sa va creati propria rutina de exercitii de relaxare si meditatei chiar la dumneavoastra acasa. Puteti combina miscari simple pentru gat si umeri dar si pentru spate si talie.

De retinut ca nu este indicat sa faceti asemena exercitii chiar inainte de culcare, insa in rest, exercitii de relaxare facute cu regularitate va vor ajuta ca seara sa adormiti mult mai usor, iar somnul sa fie unul de calitate.

7. Rugaciunea de seara

Sa constatat ca rugaciunea aduce o stare de relaxare si liniste psihica sporita si ca persoanele care se roaga seara inainte de culcare, dorm mai bine, se trezesc mai odihnite, au vise mai placute si mult mai putine cosmaruri sau vise urate. Binenteles ca rugaciunea are si un rol spiritual important care nu poate fi suplinit de nici o alta tehnica.

ortopedicheskaya-podushka.jpg

8. Masajul

Un masaj executat corespunzator relaxeaza muschii obositi sau incordati. Insa daca faceti o vizita la un maseur profesionist aveti grija sa fie cineva care a mai lucrat cu femeile insarcinate si foloseste o masa de masaj adaptata conditiilor pe care le impune sarcina.
Ce-i drept masajul profesionist poate fi foarte scump, insa masarea unui picior, maini sau a gatului de catre partenerul de viata poate fi uneori la fel de placut, mai ales inainte de culcare.

9. Exercitii de respiratie profunda

Respiratia adanca si ritmica poate ajuta la relaxarea muschilor tensionati, scade pulsul si ajuta si in ceea ce priveste somnul

Asezati-va pe pat, pe o parte cu o perna intre picioare si una in spate astfel incat sa aveti o pozitie comoda. Acum ,cu gura inchisa , respirati incet pe nas pana ce diafragma si plamanii se umplu de aer, tineti-va respiratia o secunda, apoi expirati pe nas si numarati pana la patru dupa care reluati procedeul.

10. Relaxarea progresiva a muschilor

Desi invatarea acestei metode poate fi de durata, beneficiile aduse de ea vor justifica efortul depus.

Stand in pat, intinsa pe spate va puteti relaxa muschii tensionati prin incordarea si detensionarea lor repetata.

Concentrati-va pe o singura grupa de muschi odata si alternati partea dreapta cu cea stanga in cadrul exercitiilor. Incepeti cu mainile si antebratele, continuand cu bicepsii si tricepsii, fata si maxilarul, pieptul si umerii, stomacul, coapsele si tot asa pana ajungeti la picioare.

3_1509523008.jpg

11. Exersati-va imaginatia

Inchideti ochii si imaginati-va ca sunteti altundeva, intr-un loc placut, relaxant - poate pe o plaja la apus sau plimbandu-va printr-un camp de flori salbatice. Acum imaginati-va fiecare detaliu al acestei scene, inclusiv sunetele, mirosurile, gusturile si texturile a tot ceea ce va inconjoara.

Daca insa imaginatia nu va ajuta puteti folosi o fotografie dintr-o revista (spre exemplu) si sa va concentrati asupra detaliilor, poate ca va dura ceva timp dar aceasta metoda cu siguranta va va ajuta sa adormiti mai repede

12. Exercitiile fizice

Exercitiile fizice si gimnastica facute regulat pe perioada sarcinii va vor asigura o stare de sanatate deosebit de buna si va vor ajuta sa si dormiti mai bine, inclusiv sa aveti o nastere mai usoara.

13. Exercitii din hipnoza

Poti sa incerci o auto-hipnoza care sa te ajute sa iti gasesti pozitia optima si sa ai un somn mai profund si odihnitor. Poti gasi pe youtube cateva clipuri pentru auto-hipnoza pentru somn sau poti merge la un cabinet de hipnoterapie unde sa fii ajutata sa scapi de stresul si tensiunile ce te impiedica sa adormi repede si sa ai un somn odihnitor, un hipnoterapeut bun te poate ajuta sa iti creezi  un mic gest sau ritual care sa te ajute sa adormi rapid.

mamicamea.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • Emama
      De Emama
      Честно говоря, ранее я к этим всем «беременным стимуляторам» относилась очень скептически. Думала, что это бесполезная трата денег и времени. Ведь, чтоб забеременеть нужно заниматься другим…У меня сестра пила Миофолик, забеременела и отдала мне. Я конечно была уверенна, что забеременела она благодаря другому процессу, поэтому немного издевалась над ней. И начала пить чисто для себя. Мы с мужем еще даже не планировали детей и тут спустя три месяца приема Миофолик (по 2 саше в день как указано в инструкции) у меня задержка! Тест. Две полоски! Я в шоке, муж счастлив. Теперь смеется сестра, а мы ждем малыша!
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Daneesha Haynes, Ariel Williams și Ashley Haynes au născut cei trei copii pe data de 3 iulie la OhioHealth Mansfield Hospital, transmite Știri.md cu referire la gandul.ro.
      Un articol din 1998 al Associated Press menționează că șansele ca trei surori să nască în același timp sunt de 1 la 50 de milioane. A fost o binecuvântare, a spus Daneesha Haynes. Este incredibil. Această întâmplare a uimit pe toată lumea.

      Williams a fost prima dintre cele trei surori care a născut și a numit-o pe fiica sa Sincere. Ashley Hanes fost cea de-a doua care a dat naștere unui copil, Adrion, iar Daneesha Haynes a completat trio-ul cu fiica ei Emrie, care cântărea 2,2 kilograme atunci când s-a născut.
      Dr. Edroy McMillan s-a ocupat de toate cele trei nașteri. Doctorul a refuzat să fie intervievat.
      Mama surorilor, Deborah Ware, a spus în glumă că nu va mai fi nevoie de alți copii la viitoarele petreceri de naștere ale nou-născuților.
      gandul.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Momentul culminant a fost surprins de invitații lor, iar apoi plasat pe rețelele de socializare. Amintim că vloggerița și antrenorul de fitness mai au împreună un copil, Eugen.
      zugo.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Proaspăta mămică spune că nu a avut niciun simptom care indică o sarcină, de aceea nu a mers la ginecolog, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.
      S-a îngrăşat puțin, cu vreo patru kilograme, dar nici prin gând nu i-a trecut care ar fi adevărata cauză.
      Jaxson are 2 kilograme și 300 de grame și s-a născut în weekendul în care americanii au sărbătorit Ziua Mamei.
      Dar nu a fost deloc o sarcină normală pentru tânăra care l-a adus pe lume. Iar tatăl abia s-a dezmeticit.
      Chris, tatăl copilului: „Nu avem ecografii, înregistrări cu bătăile inimii sau fotografii din timpul sarcinii.”
      S-a ajuns în această situație pentru că mama copilului nu a avut habar că este însărcinată. Iar partenerul ei, nici atât.
      Chris, tatăl copilului: „Nu a fost absolut niciun semn, bebeluşul nu a lovit. E adevărat, Cyndy s-a îngrăşat cu vreo 4 kilograme şi jumătate pe durata sarcinii, dar...”.
      Ziua în care a născut părea una obișnuită.
      Cindy, mama copilului: „Am vrut să fac o baie caldă, pe îndelete, ca de obicei, sâmbăta. Însă, după nici oră, el era acolo. Nu am simţit că trebuie să mă screm, corpul meu parcă a făcut singur totul. S-a născut imediat.”
      Bebelușul nu a plâns, spune mama, dar era conștient și părea perfect sănătos. Tânăra era singură acasă pentru că partenerul își vizită familia. Așa că a cerut ajutorul medicilor. Când bărbatul a aflat că este tată a crezut că totul e o glumă.
      Chris, tatăl copilului: „M-a apelat pe FaceTime şi la final mi i-a arătat pe doctori şi apoi am văzut şi copilul.”
      Surpriză a fost năucitoare și plăcută deopotrivă pentru cei doi care s-au trezit brusc părinti.
      Cindy, mama copilului: „Am înregistrat copilul şi apoi repede la cumpărături, pachete peste pachete. Este perfect și sănătos”.
      Tinerii au fost luați pe nepregătite, dar se bucură de primul lor copil, pe care îl consideră micul lor miracol.
      stiri.md
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Parcurge cu atenție cauzele potențiale pentru a putea recunoaște simptomele problematice care pot cauza complicații.
      În timp ce te pregătești pentru venirea pe lume a bebelușului tău contează foarte mult să fii informată pentru a ști care sunt situațiile în care trebuie să acționezi rapid pentru a te proteja și a asigura evoluția pozitivă a sarcinii. Potrivit americanpregnancy.org, anumite dureri sau crampe apărute în timpul celor 9 luni sunt normale și nu reprezintă un motiv de îngrijorare.
      Iată care sunt cauzele frecvent întâlnite pentru durerea abdominală în sarcină și care nu te pun în pericol:

      1. Durerea de ligament rotund
      Este o durere ascuțită care apare atunci când îți modifici poziția sau poate fi o durere care se prelungește mai mult timp. Pe măsură ce dimensiunile uterului cresc ligamentele care fac conexiunea cu zona pelvină vor fi întinse, iar acest lucru poate cauza un disconfort accentuat. Acest tip de durere apare de obicei în trimestrul al doilea de sarcină și nu este considerată periculoasă.
      2. Balonarea și constipația
      Acumularea gazelor în timpul sarcinii este provocată de creșterea nivelului de progesteron. Pe măsură ce cantitatea de progesteron din organism crește activitatea tractului intestinal se va încetini, ceea ce va face ca alimentele consumate să fie prelucrate într-un interval mai lung. Se recomandă să se bea mai multă apă, să se consume alimente bogate în fibre și să se facă exerciții ușoare pentru a se combate această stare neplăcută.
      3. Contracțiile Braxton Hicks
      Nu reprezintă un risc pentru tine și bebeluș, dar este esențial să știi să le diferențiezi de contracțiile reale. În general contracțiile Braxton Hicks se simt ca o întărire a mușchilor stomacului, iar contracțiile reale vor apărea mai des, vor dura mai mult și vor cauza o durere mai mare. Ca regulă de bază trebuie să reții că dacă ai cu adevărat contracții nu vei putea respira normal, așa că dacă îți poți continua activitățile obișnuite va fi vorba despre cele de tip Braxton Hicks. 
      Aceste contracții sunt cauzate de obicei de deshidratare, deci consumă apă suficientă pentru a elimina problema.
      4. Alte cauze variate
      În afară de cele 3 cauze menționate disconfortul obișnuit poate fi determinat de toxiinfecții alimentare, calculi renali, fibromul uterin sau sensibilitatea la diferite alimente.
      Când este durerea abdominală în sarcină periculoasă?

      Deși majoritatea femeilor care au dureri în timpul sarcinii nu vor avea parte de complicații, există și situații în care este nevoie să mergi cât mai repede la medic:
      1. Sarcina extrauterină (ectopică)
      Apare o dată la 100 de sarcini și înseamnă implantarea ovulului fertilizat  în afara cavității uterine.Din păcate o sarcină extrauterină trebuie întreruptă și necesită tratament medical urgent. Se manifestă prin dureri intense și hemoragie în săptămânile 6-10 de sarcină. Femeile cu risc crescut de sarcină extrauterină sunt cele care suferă de endometrioză sau care au utilizat steriletul.
      2. Ruptura de placentă
      Înseamnă separarea placentei de uter înaintea nașterii bebelușului și poate pune în pericol viața mamei. Un simptom caracteristic este durerea constantă care face stomacul foarte tare, fără perioade în care se revine la starea de confort. Alte semne sunt scurgerile de fluide în exces, durerile de spate sau urmele de sânge în urină.
      3. Avortul
      Aproximativ 15-20% dintre sarcini se încheie ca urmare a unui avort spontan, care are loc de obicei  în primele 13 săptămâni de sarcină. Semnele unui avort sunt durerile severe de spate, contracțiile reale la intervale de 5-10 minute, hemoragia de culoare roșie sau maro, eliminarea de țesut asemănător cheagurilor din vagin sau dispariția bruscă a tuturor simptomelor sarcinii.
      4. Preeclampsia
      Este o afecțiune caracterizată prin creșterea tensiunii arteriale și a nivelului de proteine din urină după primele 20 de săptămâni de sarcină. Simptomele includ durerea la nivelul abdomenului superior, de obicei pe partea dreaptă, sub coaste, starea de greață, voma și presiunea resimțită în zona abdomenului.
      5. Infecțiile urinare
      Deși sunt ușor de tratat în timpul sarcinii, ignorarea lor poate cauza complicații. Se remarcă prin durere, disconfort sau senzația de arsură la urinare. Durerile vor fi localizate la nivelul abdomenului inferior, în zona spatelui, cea pelvină și sub coaste. Pot apărea febra, greața, transpirația sau frisoanele.
      eva.ro
  •