10 gustări recomandate de nutriționiști, pentru o siluetă armonioasă


    Iată care sunt 10 cele mai recomandate gustări de către nutriționiști, delicioase și ușor de preparat, care te vor ajuta să ai o siluetă armonioasă.

Almonds 07132018.jpg

Cine nu iubește gustările dintre mese? Fie că ești la birou și nu ai timp să ieși la masă sau vrei să ronțăi ceva rapid în mașină sau pur și simplu ai poftă de o mică gustare, este un obicei pe care îl avem cu toții. Însă nu toate gustările sunt sănătoase și te ajută să te menții în formă. Datorită unui clasament făcut de niște nutriționiști americani, vă oferim câteva idei pentru niște variante mai sănătoase, cu care nu vei da greș. Fie că vrei o gustare sărată sau una dulce, această listă include toate preferințele.

Gustările sănătoase nu înseamnă doar calorii scăzute, alegerile potrivite te vor face să nu-ți fie foame până la următoarea masă și îți vor da vitaminele și energia necesară pentru toată ziua. Așadar, iată care sunt cele 10 gustări care merită încercate și alese de acum încolo!

Popcorn

Nutriționista Sarah O’Neill susține că popcornul poate fi o gustare sănătoasă în anumite cazuri, „popcornul simplu este slab în grăsimi și zahăr și este o variantă bună, deseori conținând mai puțin de 100 de calorii pe pungă”. Conform mai multor studii, popcornul este mai sățios decât chipsurile, acesta fiind făcut din cereale intregrale, care sunt bogate în fibre (acest lucru poate reduce riscul de boli cardiovasculare, obezitate și diabet de tip 2).

Edamame

Păstăile de edamame sunt o gustare bună și foarte ușor de pregătit, este suficient să cumperi o pungă de edamame congelate și să o ții în congelator. Iar când ți se face poftă de o gustare pune-le la cuptorul cu microunde la decongelat și gustarea este gata!

Fructe proaspete

Poate una dintre cele mai simple și gustoase gustări, care va fi mereu o alegere mai bună decât gustările din supermarket, o reprezintă fructele. Indiferent de alegere, fructele sunt bogate în fibre și apă. Toate variantele de mai jos sunt echivalente a unei porții dintre cele 5 recomandate pe zi (aproximativ 80g): un măr, o banană, 2 mangarine sau prune, 1 felie mare de pepene sau ananas.

O palmă de migdale

Nutriționista Fiona Hunter a declarat că migdalele sunt gustarea ei preferată, pe care o ia peste tot cu ea. „Migdalele conțin o grămadă de nutrienți precum proteine, fibre, vitamina E, B și calciu – 25 de grame de migdale este cantitatea perfectă pentru o gustare și conține 150 de calorii”, a spus aceasta. De asemenea, le poți combina și cu câteva bucățele de fructe sau cu iaurt.

Ciocolată

Ciocolata este în mare parte o gustare pe placul tuturor, dar mai ales pe placul copiilor, însă atenție nu orice tip de ciocolată este sănătos. Doctorița Sarah O’Neill recomandă ciocolata negră (cu procentaj de peste 70% de cocao), aceasta „conține antioxidanți precum polifenoli și are cea mai mică concentrație de zahăr. Iar din cauza intensității sale te va sătura mult mai repede decât altele, așa că nu trebuie să mănânci mai multă”.

„Rice Cakes”

„Prăjiturile din orez sunt cea mai sigură variantă, în special cele din cereale integrale”, a spus O’Neill. Acestea pot fi o variantă foarte bună atât simple, cât și cu topping. Poți să le folosești pe post de pâine și să le ungi cu unt de arahide sau brânză cremă fără grăsimi.

O ceașcă de iaurt grecesc, cu conținut scăzut de grăsime, și mure

O porție de iaurt grecesc cu 0% grăsimi are doar 97 de calorii (170g) și conține 17.5g de proteine care te vor face să te simți sătulă pe o durată de timp mai mare. Mai mult, poți alege dintre nenumăratele variante de topping-uri, fie că este vorba despre fructe, nuci, cereale sau ciocolată.

Hummus low fat cu legume crude tăiate bucățele

Hummusul este un preparat bogat în proteine și fibre, iar conținutul de fier îți va da mai multă energie. Hummusul se găsește și în varianta low fat, pe care îl poți combina cu legume crude precum morcov, castravete sau țelină. De asemenea, poți să-l faci și tu acasă într-un blender: adaugi boabele de năut, usturoi, ulei de măsline, tahini, sare și lămâie.

Prăjituri de ovăz cu drojdie

Nutriționista Charlotte Stirling-Reed spune că „prăjiturile de ovăz sunt perfecte pentru un boost de energie între mese, iar drojdia este o sursă importantă de vitamine B, esențiale pentru vegetarieni și vegani”.

Variante sănătoase pentru acadele

Ca pentru orice alt aliment dulce, există mereu și o alternativă sănătoasă fără zahar, pe care o poți găsi în magazine BIO sau în farmacii. De asemenea, mai există o variantă destul de simpatică pe care o poți face și acasă: pui niște fructe în blender ca și cum ai face un smoothie, apoi pui conținutul într-o formă specială de înghețată și înfigi un bețisor și le lași să înghețe la congelator.

elle.ro





Recenzie utilizator

Comentarii Recomandate

Nu sunt comentarii de afișat



Vizitator
Adaugi comentarii ca vizitator. Dacă ai un cont, te rog autentifică-te.
Adaugă un comentariu...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


  • Conținut similar

    • julia122997
      De julia122997
      Tratament pentru unghii cu sare și tinctură de iod
      Iodul are un efect benefic asupra unghiilor, reușind să le întărească și să le facă mai puternice. Dar un alt efect la fel de important este efectul dezinfectant al tincturii de iod.
      Aceasta omoară bacteriile și ciupercile care ar putea ataca unghiile fragile. Pune două linguri cu sare și o jumătate de linguriță cu tinctură de iod în 200 ml de apă caldă și amestecă până când sarea s-a dizolvat. Bagă mâinile în soluția obținută și ține-le la înmuiat timp de 15 minute. Clătește-te apoi cu apă curată. Tinctura îți va colora puțin pielea, de aceea ar trebui să faci acest tratament seara sau în weekend, pentru ca nuanțarea să se estompeze.
      Mască pentru unghii cu miere și lămâie
      Amestecă puțină zeamă de lămâie cu miere. Aplică amestecul direct pe ughii și lasă să acționeze timp de 30 de minute.
      Poți să-ți acoperi mâinile cu mănuși din latex pentru ca soluția să se mențină pe unghii și să fie mai eficientă. Această mască este excelentă pentru unghiile care se rup ușor, dar și pentru cele îngălbenite. Lămâia redă albul unghiilor, eliminând pigmenții galbeni, iar mierea hrănește și protejează unghiile de bacteriile nocive, datorită efectului său antibacterian și antifungic.
      Mască pentru unghii cu piper roșu
      Amestecă o jumătate de lingură cu piper roșu măcinat cu puțină apă. Aplică pe unghii și pune-ți o pereche de mănuși din latex.
      Lasă amestecul să acționeze timp de câteva ore. Acest tratament va stimula creșterea unghiilor datorită faptului că intensifică circulația sanguină, oferind astfel unghiilor nutrienții necesari pentru a crește. Spală-te foarte bine pe mâini după folosirea acestui tratament!
      Mască pentru unghii cu miere și ulei de cocos
      Dacă unghiile tale sunt uscate și se descuamează, ai nevoie de un tratament intens hidratant. Uleiul de cocos și mierea sunt ingredientele perfecte pentru a rezolva problema unghiilor și a cuticulelor uscate. Amestecă o lingură cu miere și o lingură cu ulei de cocos. Aplică pe unghii, pune-ți o pereche de mănuși din latex și lasă tratamentul să acționeze peste noapte.
      Nu doar că îți va ajuta unghiile să devină mai puternice, dar le va reda strălucirea naturală.
      Tratament cu zeamă de lămâie pentru unghii îngălbenite
      Unghiile se pot îngălbeni din cauza acumulării de pigmenți din ojă, în special din cele de culori închise. Zeama de lămâie are capacitatea de a elimina acești pigmenți blocați în fibrele de cheratină, proteina care formează unghiile. Stoarce zeama unei lămâi într-un bol, scufundă unghiile în bol și așteaptă timp de 15 minute. Clătește-te cu apă călduță. Folosește întotdeauna un o bază protectoare pentru unghii înainte de a aplica o ojă colorată, pentru a preveni îngălbenirea unghiilor.
      eva.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      O alimentație echilibrată presupune să consumi și proteine. Însă atunci când consumul de proteine este mult prea bogat și, dacă nu îi oferi organismului tău cantitatea optimă, te poți confrunta cu anumite afecțiuni. 
      În general cantitatea de proteine de care ai nevoie poate varia în funcție de vârstă, sex, dar și nivelul de activitate. În medie, oamenii au nevoie în general de o cantitate de 45 – 55 de grame de proteine pe zi. Dar ce se întâmplă atunci când depășești această cantitate? Iată care sunt semnele care pot indica asta:
      1. Indigestie
      Cu siguranță cunoști sentimentul acela complet neplăcut al unei indigestii. Proteinele sunt destul de greu de digerat, iar consumul excesiv poate provoca un disconfort destul de mare stomacului. Important este să îți dai seama care e cantitatea de proteine potrivită organismului tău. 
      2. Deshidratare
      Un consum prea bogat în proteine se poate prezenta și sub forma deshidratării. Ai putea avea tendința de a bea mai multă apă pentru a combate acea senzație de deshidratare, însă de multe ori oamenii nu își dau seama că le este mai sete decât de obicei în această situație pentru că nu beau în general suficient de multă apă. 
      3. Oboseală
      Proteinele îți pot oferi senzația de sațietate. Cu toate astea, dacă depășești cantitatea zilnică recomandată, acest lucru poate împiedica asimilarea lor optimă de către organismul tău. Iar atunci te poți simți epuizată sau obosită, fără să îți dai seama din ce motiv.
      4. Constipație
      În cele mai multe dintre cazuri, persoanele care mănâncă prea multe proteine au o dietă cu un conținut scăzut în carbohidrați. Atunci când îți planifici mesele având ca obiectiv principal reducerea la minimum a carbohidraților și consumul bogat de proteine, e posibil să ai parte de destul de puține fibre, iar asta va duce la constipație.
      5. Respirație urât mirositoare
      Atunci când mănânci multe proteine și puțini carbohidrați, corpul tău intră în cetoză, un proces care apare de cele mai multe ori când organismul nu primește suficient de mulți carbohidrați și folosește grăsimile pentru a le transforma în energie. Ceea ce va duce la o respirație urât mirositoare care nu se poate rezolva printr-o igienă orală bună pentru că mirosul provine din sistemul digestiv.
      6. Creștere în greutate
      Multe persoane consideră că vor pierde în greutate dacă vor crește consumul de proteine, însă se întâmplă tocmai invers. Este foarte probabil ca proteinele să fie depozitate în corpul tău ca grăsimi, ceea ce va duce în cele din urmă la acumularea unor kilograme. 
      7. Boli cardiovasculare
      Mai multe studii au demonstrat că un consum ridicat de proteine este legat direct de bolile cardiovasculare. Ceea ce ar trebui să faci este să mănânci alte alimente care îți pot menține inima sănătoasă, precum pește, nuci și leguminoase.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      La prima vedere ar părea dificil să ai o rutină corectă de îngrijire a pielii. Însă adevărul e că nu trebuie să urmezi o mulțime de pași complicați pentru ca pielea ta să fie sănătoasă.
      Știm cu toții că o piele frumoasă contribuie la starea noastră generală de bine. Și cu atâtea produse noi, dar și tendințe de frumusețe, devine greu să îți dai seama ce anume ți se potrivește. Tocmai de asta există câțiva pași care nu ar trebui să lipsească din rutina nimănui de îngrijire:
      1. Folosește un produs de curățare blând cu pielea
      Expunerea la soare, poluarea, dar și o rutină nepotrivită își pun amprenta asupra sănătății și aspectului pielii noastre. Din acest motiv e necesar ca în fiecare zi să îți cureți tenul cu un produs care să fie blând și să nu ți-l agreseze, îndepărtându-ți astfel toate impuritățile acumulate pe parcursul zilei. 
      2. Nu uita de produsele pentru protecție solară
      Razele UVA și UVB ne afectează pielea pe tot parcursul anului. Expunerea excesivă la soare duce la îmbătrânirea prematură a tenului, dar și la apariția ridurilor și a liniilor fine. Chiar dacă fondul de ten sau crema hidratantă conțin SPF, ar fi bine să folosești și un produs separat pentru protecția solară. Indiferent de anotimp, nu ar trebui să uiți de acest produs esențial.
      3. Hidratează-ți pielea de două ori pe zi
      Pe parcursul unei zile, pielea ta își pierde din hidratare și nu ar trebui să ignori acest aspect. Specialiștii ne recomandă să ne hidratăm pielea de două ori pe zi pentru că astfel ajuți regenerarea pielii și păstrarea ei cât mai fină și sănătoasă. De asemenea, printre ingredientele care ajută la hidratarea pielii se numără acidul hialuronic și ceramidele. 
      4. Nu îți exfolia tenul în fiecare zi
      Da, exfolierea este un pas esențial pentru oricine în rutina de îngrijire, dar asta nu înseamnă că ar trebui să îl faci în fiecare zi pentru că pielea ta se va usca și sensibiliza destul de tare. Prin exfoliere elimini celulele moarte, care pot produce pe ten iritații, dar și acnee. Exfolierea chimică accelerează îndepărtarea celulelor moarte superficiale ale pielii și permite ingredientelor active din produsele de îngrijire să pătrundă mult mai bine, astfel încât să ai o piele cu un aspect mai neted. Indicat ar fi să faci acest pas de două ori pe săptămână.
      5. Ia în considerare folosirea unui produs anti-îmbătrânire
      În rutina ta de îngrijire ar trebui să fie și un produs anti-îmbătrânire. Iar printre ingredientele eficiente se numără retinolul, un derivat al vitaminei A, care contribuie la îmbunătățirea texturii pielii și îi redă elasticitatea de care are nevoie. În plus, ajută și la reducerea ridurilor și a liniilor fine.
      6. Nu pune presiune pe tine
      Îngrijirea pielii nu ar trebui să îți provoace un stres. Învață să fii blândă cu tine și nu pune niciodată presiune să ai un ten perfect pentru că el nu există. E normal să aibă imperfecțiuni, iar asta nu trebuie să reprezinte pentru tine o problemă. Cunoaște-ți tenul, nevoile lui și construiește în timp acea rutină de care are nevoie.
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Să nu uităm nici de tratamentele topice; pe lângă tot ce folosești momentan, încearcă atunci când ai ocazia să aplici și oricare din ingredientle de mai jos direct pe pielea curată, pentru un boost natural de frumusețe!
      Aloe vera
      Sucul din interiorul frunzelor de aloe vera este extrem de bogat în antioxidanți, enzime, vitaminele A, B, C și E dar și acid folic – ceea ce îi oferă proprietăți anti-inflamatoare remarcabile. Poți de asemenea să bei sucul de aloe vera așa cum e el, direct după ce storci frunzele – sau în orice altă variantă naturală disponibilă pe piață. O altă idee ar fi să combini o treime de cană de suc de aloe vera cu două treimi de apă de cocos, fie ca băutură, fie pentru hidratarea tenului.
      Fructele
      Așa cum probabil știi, o dietă sănătoasă constă în consumul unei cantități decente de fructe și legume zilnic – vestea bună e că poți folosi majoritatea fructelor și pentru a-ți face diverse măști faciale care să-ți lase pielea mai fină și mai hidratată ca oricând. Portocalele, de exemplu, sunt foarte bune pentru o porție de vitamina C – la fel și restul citricelor. Fructele de pădure, de asemenea, îți oferă o doză semnificativă de antioxidanți.
      Algele marine
      Algele marine sunt folosite de generații întregi în locuri precum Irlanda, Africa sau Jamaica, datorită proprietăților vindecătoare. Plantele pot fi uscate, curățate și transformate într-un gel pe care îl poți adăuga ușor în sucuri și smoothie-uri – extractele din alge marine se găsesc foarte ușor în magazine sub forma capsulelor. La nivelul pielii, același gel poate fi folosit ca mască hidratantă și hrănitoare, foarte bună în tratarea cicatricilor post-acnee sau a depigmentării. Datorită vitaminelor, mineralelor și grăsimilor sănătoase, algele marine pot încetini și procesul de îmbătrânire al pielii.
      Moringa
      Frunzele copacului Moringa oleifera sunt extrem de bogate în vitamine și proteine – uneori chiar mai multă vitamina C decât portocalele. Este cunoscut sub numele de „copacul vieții” și crește în India, Asia, Africa sau America de Sud. E foarte posibil să fi folosit deja produse de îngrijire a pielii care să conțină extracte de moringa chiar fără să știi, fiind un ingredient foarte popular în acest domeniu – el există și sub formă de pudră, pentru a-l putea adăuga în mâncăruri și deserturi. Ajută pielea să se regenereze ușor și să aibă mereu un aspect tânăr.
      Turmericul
      Turmericul este un antioxidant natural iar un studiu din 2001 spunea cum acest ingredient ar putea ajuta pielea să se regenereze, sprijinind producția de colagen. Alte studii au arătat și cum curcuminul, o substanță prezentă în turmeric, poate încetini efectele negative ale razelor UV. Cel mai lejer ar fi să îl consumi în mâncărurile tale preferate, fiind și un cunoscut condiment – dar îl poți amesteca și cu miere pentru o mască facială hrănitoare.
      Ceaiul verde
      Substanțele din ceaiul verde te pot ajuta cu echilibrarea producției de sebum la nivelul tenului dacă îl incluzi în măști sau cauți produse de îngrijire care să îl aibă în componența lor. Se dovedește astfel a fi foarte bun la tratarea acneei și la îngrijirea tenului gras, iar în momentul în care îl consumi ca atare, de cel puțin două ori pe zi, vei avea parte și de o cură de detox în interiorul corpului – de asemenea vizibilă la nivelul tenului!
      elle.ro
    • LupuCristinna
      De LupuCristinna
      Nu mai e niciun secret că zahărul îți poate face mai mult rău decât bine, mai ales în cantitățile neregulate în care se găsește în alimentele gata preparate de pe piață.
      Nu ne referim aici la zahărul „natural” pe care ajungem să îl consumăm, precum un fruct sau o linguriță de miere, ci mai mult la acela care se găsește în diverse produse la supermarket, de multe ori produse pe care nici nu ni le imaginăm ca fiind dulci – da, știu sigur că supa de roșii nu era chiar pe lista ta de deserturi.
      Așa aflăm că nu e nevoie să mănânci biscuiți și ciocolată zilnic ca să consumi zahăr peste limită, ci e de ajuns chiar și un meniu aparent sănătos – iată 8 alimente pe care să le verifici cu atenție, dacă vrei cu adevărat să reduci nivelul de zahăr consumat:
      Sucurile acidulate și neacidulate
      Ok, nu e chiar cel mai surprinzător aliment, însă ai grijă să nu cazi în plasa companiilor care încearcă pe cât posibil să ascundă adevărata cantitate de zahăr pe care o folosesc în sucuri – chiar și cele considerate „naturale”. O singură doză de suc poate conține până la 29g de zahăr, adică mai mult și decât doza zilnică recomandată! Mai exact, 25g/zi pentru femei și aproape 36g/zi pentru bărbați.
      De cele mai multe ori, zahărul „se ascunde” pe etichetele acestor băuturi sub denumiri precum zaharoză, fructoză, dextroză sau diferite siropuri folosite ca îndulcitori naturali, despre a căror siguranță specialiștii încă vorbesc cu îngrijorare.
      Iaurtul cu fructe
      Un alt aliment despre care poate ai mai auzit că este ceva mai riscant decât ruda sa mai în vârstă – sfântul iaurt simplu. De cele mai multe ori este promovat ca fiind super sănătos, combinând nutrienții din lapte cu cocktailul de vitamine al fructelor, însă realitatea este la fel de frecvent alta.
      În special iaurturile cu fructe din categoria low-fat ajung să fie la fel de sănătoase precum o cupă de înghețată, după ce producătorii pun mai mult zahăr pentru a compensa lipsa de gust, ce vine odată cu lipsa grăsimii. La aproape 250g de iaurt cu fructe e posibil să consumi de fapt 33g de zahăr, așa că cel mai sănătos ar fi să îți pregătești acasă o gustare din iaurt simplu și fructe proaspete.
      Batoanele cu cereale
      De câte ori nu ai mâncat un baton cu cereale în locul unei prăjituri, cu scopul de a înlocui cu ceva mai sănătos acea bombă calorică?!
      Cerealele sunt mărunțite și amestecate cu zahăr brun, miere, sirop de porumb și alți îndulcitori. Dacă mai adaugi și fructele uscate sau glazura de ciocolată sau iaurt care adesea le însoțesc, snack-ul preferat tocmai a devenit la fel de sănătos precum o bomboană. Jumătate de baton e echivalent cu aproape 10g de zahăr, așa că nici nu te gândi să mănânci două batoane „de poftă”.
      Fructele uscate
      Un alt snack preferat, o altă surpriză pe lista noastră. Fructele uscate nu sunt neapărat rele, însă e foarte important să le alegi pe acelea în care producătorul nu a mai adăugat extra zahăr, și de asemenea să nu consumi mai multe fructe uscate decât ai fi consumat proaspete.
      Ce vreau să spun cu asta este că în procesul de deshidratare, fructele uscate se micșorează – cantitatea de zahăr pe care o conțin rămâne însă aceeași. Probabil nu ai mânca o banană, 5-6 caise și un ciorchine de strugure toate la o singură masă, însă în varianta uscată este destul de ușor să o faci. Cantitatea de zahăr ingerată este prea mare pentru intervalul de timp atât de scurt.
      Băuturile pentru sportivi
      Alăturând cele două concepte, tindem să credem că băuturile pentru sportivi sunt de la sine și sănătoase. Însă nu e chiar așa. Ele a fost special create pentru a le da atleților un strop de energie – iar consumul lor de energie este cu mult, foarte mult mai mare decât al nostru. O băutură de acest gen e extra bogată în zaharuri – aproape 40g/sticlă! – ceea ce o face destul de nepotrivită după o simplă alergare în parc. Bea doar apă când faci sport și nu numai; e singura băutură de care are nevoie corpul tău pentru a se rehidrata!
      Sosul pentru paste
      Șocant, nu-i așa? Și pe mine mă doare să scriu aceste rânduri, însă sosul pentru paste chiar vine la pachet cu destul de mult zahăr. E adevărat, o mare parte din zahăr provine din roșii. Însă unii producători adaugă și mai mult pentru aromă sau pentru o mai bună conservare – o jumătate de cană de sos poate conține și 12g de zahăr, așa că fie pregătești unul în casă (ce nu facem pentru paste?!), fie verifici de două ori lista cu ingredientele în magazin.
      Sosul Barbecue
      Un produs chiar mai periculos decât sosul de paste: la fiecare două lingurițe de sos BBQ, puteai la fel de bine să fi consumat și două lingurițe de zahăr! Totul pentru a oferi o aromă de neuitat, sosul de Barbecue poate fi și 33% zahăr pur. Încearcă să te ferești de produsele de genul și să îți prepari sosurile acasă, ori de câte ori poți.
      Supa la conservă
      Probabil printre ultimele alimente la care să ne fi gândit cu scepticism când discutăm de conținutul real de zahăr – supa la conservă. Exact ca în cazul băuturilor, zahărul poate apărea ascuns pe etichetă sub denumiri precum maltoză, fructoză, zaharoză, malț din orz și altele. Când multe dintre acestea apar în cantități mici, cantitatea totală de zahăr este de fapt mai mare – caută produse cu conținut redus de zahăr și cât mai puțini îndulcitori. Deși este folosit tot pentru aromă și conservare, producătorii nu ar trebui să exagereze cu acest ingredient.
      elle.ro
  •